Zo kwam het op mij ook over, maar je weet nooit. Zeker niet met een AUMC dat nu gaat proberen haar eigen onvermogen te verhullen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:47 schreef Gimmick het volgende:
Volgens mij valt Plasterk daar niet zo veel te verwijten. Misschien enige vorm van hypocrisie omdat hij als minster wel vond dat de universiteit van onderzoek moest profiteren. Maar goed, andere dag, andere mening bij Plasterk. Uit de NRC podcast 'Hoe Plasterk miljonair werd, maar de universiteit niet krijgt' haalde ik drie dingen:
• Plasterk had de timing van de patentaanvraag goed gepland (enkele maanden later had de universiteit wel deelnemer moeten zijn)
• Plasterk heeft de andere onderzoeker (Jan Koster, in dienst van AUMC) aangeboden om het patent ook zijn naam te zetten. Koster wilde dit niet.
• Koster heeft op zijn flikker gehad van AUMC, ook door te praten met de journalist. AUMC wilt onderzoeken wat er nog te redden valt.
Als je dat vind dan snap ik dat je de NRC gekleurd vind, ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:13 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ophitser lijkt me wat overdreven. Hij is wel de beste politiek commentator vergeleken met de andere bekende namen.
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je dat vind dan snap ik dat je de NRC gekleurd vind, ja.
Inside info hebben en daar met een frame een draai aan geven is niet hetzelfde als je bedienen van objectieve berichtgeving.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:17 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?
Het gaat er niet om of je 'inside-info' hebt, maar om je eigen inhoudelijke bijdrages en inzichten. Het zijn van een doorgeefluik van soundbites van een politieke partij is geen kwaliteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:17 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?
https://www.euronews.com/(...)ight-as-unacceptablequote:EU Liberals chief decries member party’s deal with Dutch far-right as ‘unacceptable’
Dilan maakt meer kapot dan je lief is. Man man man.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat de VVD uit Renew gaat.
[..]
https://www.euronews.com/(...)ight-as-unacceptable
Als ze slim zijn gaan ze naar de ECR, denk dat je daar veel stemmen mee kan winnen in Nederland want we hebben eigenlijk niets daar zitten de komende verkiezingen (in ieder geval niet een partij die een zetel gaat winnen) en een licht eurosceptisch rechts verhaal lijkt me een stemmenwinnaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De ECR wappies, juist.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze slim zijn gaan ze naar de ECR, denk dat je daar veel stemmen mee kan winnen in Nederland want we hebben eigenlijk niets daar zitten de komende verkiezingen (in ieder geval niet een partij die een zetel gaat winnen).
Voor Navo niet, mocht dat toch nog misgaan dan heeft die wel een probleem mocht die willen doorschakelen dan naar een Europese topfunctie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik vraag me af of dit nog consequenties gaat hebben voor Rutte zijn ambities.
Het is in ieder geval geen ID, alternatief is de Christendemocraten maar daar zit of gaat half de partijen al bij na de verkiezingen.quote:
Waarom direct zo'n smiley. Ik heb geen lijst van mensen die wel geschikt zou zijn, dat is ook niet mijn werk. Iemand van het type Remkes acht ik overigens veel meer geschikt voor de functie. Wat ik wél weet is dat Ronald Plasterk zeer zeker niet geschikt is. Maar het is niet aan ons om te bepalen of er een geschikte of ongeschikte premier komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]![]()
En wie zou volgens jou wel geschikt zijn?
Renew is ook de partij van Macron en die is not amused.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor Navo niet, mocht dat toch nog misgaan dan heeft die wel een probleem mocht die willen doorschakelen dan naar een Europese topfunctie.
Remkesquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom direct zo'n smiley. Ik heb geen lijst van mensen die wel geschikt zou zijn, dat is ook niet mijn werk. Iemand van het type Remkes acht ik overigens veel meer geschikt voor de functie. Wat ik wél weet is dat Ronald Plasterk zeer zeker niet geschikt is. Maar het is niet aan ons om te bepalen of er een geschikte of ongeschikte premier komt.
Laten we het hopen. Ik gun Mark Rutte een prachtige baan als VMBO-docent Maatschappijleer in Zeewolde, zoals naar eigen zeggen altijd al zijn streven was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik vraag me af of dit nog consequenties gaat hebben voor Rutte zijn ambities.
conservatisme is niet zo jouw ding?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik gun Mark Rutte een prachtige baan als VMBO-docent Maatschappijleer in Zeewolde, zoals naar eigen zeggen altijd al zijn streven was.
Maar ik denk het niet. De VVD uit die fractie knikkeren zou trouwens wel de hoogste tijd zijn, ze passen veel beter bij de EVP. Niets aan de VVD is nog liberaal, het is een clubje met een volledig conservatieve inslag, dus ga dan lekker tussen de conservatieven zitten.
Daar heeft hij een goed punt inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je 'inside-info' hebt, maar om je eigen inhoudelijke bijdrages en inzichten. Het zijn van een doorgeefluik van soundbites van een politieke partij is geen kwaliteit.
In het geval van De Winther, zijn eigen analyses bestaan uit 'het is de schuld van D66/GroenLinks'-zeggen in zoveel mogelijk verschillende versies.
BNW.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waar is precies de 59 procent (88 zetels) vertegenwoordigd op FOK die dit kabinet steunen?
-> NWSquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waar is precies de 59 procent (88 zetels) vertegenwoordigd op FOK die dit kabinet steunen?
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah daar kom ik niet vaak. Ik vind het hier vrij kritisch moet ik zeggen.
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.
Natuurlijk is het geen hoogopgeleide man maar hij maakt een broodnuchtere indruk waar veel mensen zich in Nederland wel in zullen herkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |