Voetbal verbindt. Als Oranje speelt, hoort iedereen erbij!quote:
Toch zal dat vermoedelijk wel gaan gebeuren. En wie anders?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.
Dat is ook subjectief, want ik vind hem helemaal niet sympathiek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.
Veel mensen die de politiek intensief volgen komen nou eenmaal niet bij de PVV uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah daar kom ik niet vaak. Ik vind het hier vrij kritisch moet ik zeggen.
Een man die onderhandelde over de rijksbegroting en aangaf daar geen zak van te begrijpen. Leuk dat het een aardige, sympathieke man is maar ik heb liever niet zo leuke en onaardige mensen die snappen waar ze over onderhandelen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.
Natuurlijk is het geen hoogopgeleide man maar hij maakt een broodnuchtere indruk waar veel mensen zich in Nederland wel in zullen herkennen.
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waar is precies de 59 procent (88 zetels) vertegenwoordigd op FOK die dit kabinet steunen?
Heb de indruk dat daar relatief veel aanhang rondhangt van deze coalitie. Maar goed, maakt verder ook niet uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voetbal verbindt. Als Oranje speelt, hoort iedereen erbij!
VBL heeft niet echt veel politieke kleur toch?
Dit ook inderdaad, volgens mij wordt hier zelden of nooit een akkoord met geluich ontvangen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.
Maar die kritiek is er op alle politieke partijen, de SP of PvdA/GL krijgen hier ook zat kritiek.
65 procent van Nederland dus? Of van de stemmers op de 4 partijen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.
https://www.hartvannederl(...)te-steun-rekenen-van
Van de Nederlanders. Van de vier partijen: Zo is 94 procent van de BBB-stemmer blij met de plannen, 89 procent van de PVV-stemmer is tevreden, 86 procent van de VVD-kiezers en bij de NSC-stemmers kan 84 procent zich vinden in de toekomstige plannen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
65 procent van Nederland dus? Of van de stemmers op de 4 partijen?
3 van de top 5 zijn asielzoekers onderwerpen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.
Klopt, maar over het algemeen zijn de veelposters in /56 wat linkser dan die in /4.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.
Maar die kritiek is er op alle politieke partijen, de SP of PvdA/GL krijgen hier ook zat kritiek.
Ik zou het onderscheid niet maken op politieke voorkeur, eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar over het algemeen zijn de veelposters in /56 wat linkser dan die in /4.
Dat is echt een enorm percentage.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Van de Nederlanders. Van de vier partijen: Zo is 94 procent van de BBB-stemmer blij met de plannen, 89 procent van de PVV-stemmer is tevreden, 86 procent van de VVD-kiezers en bij de NSC-stemmers kan 84 procent zich vinden in de toekomstige plannen.
Hier een wat andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)ers-niet-ver-genoeg/quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar durf ik nooit naartoe te gaan.quote:
Dit is geen representatieve peiling. Het HvNL-panel wordt nergens serieus genomen. Dit is niet zoals bij EenVandaag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Af en toe is het ook goed om even te realiseren dat er echt een hele grote meerderheid in Nederland heel erg rechts denkt. Die nuance mag best af en toe even benadrukt worden als elke politicus van de 4 partijen (of het nou Henk Vermeer, Dilan of Pieter is) hier compleet afgezeken wordt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veel mensen die de politiek intensief volgen komen nou eenmaal niet bij de PVV uit.
Tja, wanneer het lukt om iets van de anti-migratie plannen gerealiseerd te krijgen en zal de steun blijven, anders is die zo weer verdwenen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is echt een enorm percentage.Zo zie je ook wel dat veel mensen ontzettend in een bubbel leven, ook hier op Fok.
En als je de media (NPO) mag geloven is het ook allemaal maar vreselijk kut. Maar ik vraag mij serieus af of er in 30 jaar een kabinet is geweest dat zoveel steun heeft gehad onder de bevolking.
Als ik bij mij in de vinexwijk kijk dan zie ik ook overal mensen die massaal die op deze 4 partijen hebben gestemd.
Wel tekenend imho icm een even hoog percentage wat deze coalitie wel ziet zitten:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een wat andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)ers-niet-ver-genoeg/
En de minste steun voor de asociale bezuiniging op de langdurige zorg.
Tsja, denk dat veel kiezers zoiets hebben van ofwel "probeer het maar" ofwel "zoek het maar even lekker uit met elkaar." Ik val daar ook onder en denk ook dat het geen lang leven zal hebben. Het komt verder visieloos en fantasierijk op me over.quote:Een meerderheid, zes op de tien kiezers (61 procent), verwacht dat het kabinet voortijdig zal vallen.
Niet. Want die bestond niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat nareis op nareis-verhaal waar de VVD het kabinet voor heeft laten vallen? Ik kon zo snel niets terug vinden in de nieuwe plannen hierover.
Als je het je serieus afvraagt: Zoek het op en stut je mening dan op iets meer basis dan 'het HvNL-panel'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En als je de media (NPO) mag geloven is het ook allemaal maar vreselijk kut. Maar ik vraag mij serieus af of er in 30 jaar een kabinet is geweest dat zoveel steun heeft gehad onder de bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |