Je weet dat we in 1998 al over het inkrimpen van de veestapel praatten, vanwege oa dit probleem? Dat toen de boeren al met tractors de snelweg gingen blokkeren, ondanks dat er toen een plan lag om het in 15 jaar te doen? Dat daarna de bal steeds verder vooruit is geschopt, tot we nu met bal en al tegen een muur zijn gelopen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar het is in vrijwel alle gevallen de beste weg, je bedenkt een doel. Vervolgens een uitgesmeerd tijdpad met steeds striktere regels. Je hoeft vrijwel niks uit te keren in centjes, want de doelgroep heeft de tijd om zich er langzaam op aan de passen. Wie zich niet kan aanpassen gaat failliet. Doel bereikt.
Inderdaad. Maar de vraag is nu, werd Plasterk gedwongen tot publieke excuses of heeft hij dat zelf verzonnen na een gesprek met minstens 1 van de onderhandelaars? En: ligt het probleem voor Omtzigt niet veel meer in het achterhouden van cruciale financiële informatie tijdens de onderhandelingen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:20 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Te genant voor woorden, ik kan niet anders zeggen.
Hoe dan ook is dit toch geen werkbare relatie zo?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de vraag is nu, werd Plasterk gedwongen tot publieke excuses of heeft hij dat zelf verzonnen na een gesprek met minstens 1 van de onderhandelaars? En: ligt het probleem voor Omtzigt niet veel meer in het achterhouden van cruciale financiële informatie tijdens de onderhandelingen?
Nee, maar het idee van een werkbare relatie had ik bij deze coalitie allang losgelaten. Nog veel meer dan het vorige kabinet (waar "er is geen alternatief" het adagium was), zitten deze 4 bij elkaar uit angst voor het feit wat er zou gebeuren als ze niet samen zouden zitten. Dat levert nooit een echt werkbare situatie op. Een premier vinden die met alle 4 de partijen goed kan werken lijkt me onmogelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe dan ook is dit toch geen werkbare relatie zo?
Of Wilders wil geen publiekelijk gezichtsverlies lijden: iedereen weet inmiddels dat hij met Plasterk is gekomen. Heeft hij ook dom gespeeld, als hij dit een week eerder had laten vallen aan de tafel was het nooit zo gelekt dat de pers en dus de hele bevolking het zeker wist. En dus had hij altijd kunnen ontkennen dat Plasterk zijn nummer 1 was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:38 schreef zimmy910 het volgende:
Het lijkt er ook wel op dat Wilders geen alternatief heeft voor Plasterk. Of is er een andere ijdeltuit te vinden die zijn hoofd in dit wespennest wil steken ?
Zou wat zijn als het hier nog op stuk loopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of Wilders wil geen publiekelijk gezichtsverlies lijden: iedereen weet inmiddels dat hij met Plasterk is gekomen. Heeft hij ook dom gespeeld, als hij dit een week eerder had laten vallen aan de tafel was het nooit zo gelekt dat de pers en dus de hele bevolking het zeker wist. En dus had hij altijd kunnen ontkennen dat Plasterk zijn nummer 1 was.
Dit gaat echt niet zo snel klappen. Vier jaar volmaken wordt uit een uitdaginkje, maar binnen het jaar lijkt me uitgesloten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:24 schreef Pedroso het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer deze nieuwe regering gaat vallen?
Einde vh jaar gaan ze sowieso niet halen, ik ga voor 2 September 2024.
Binnen een jaar kan wel, binnen 2024 lijkt me niet. Maar dat het bij gesprekken rondom de voorjaarsnota oid in maart/april 2025 alsnog valt kan denk ik heel goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit gaat echt niet zo snel klappen. Vier jaar volmaken wordt uit een uitdaginkje, maar binnen het jaar lijkt me uitgesloten.
Met de bezuinigingen op hoger onderwijs is de kenniseconomie sowieso al exitquote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:31 schreef FYazz het volgende:
De formatie uitvechten op Twitter, het klakkeloos overnemen van polariserende berichten en het premierschap veilig proberen te stellen met een brief in De Telegraaf.
En dit niveau moet onze kenniseconomie gaan besturen
Hij kan het natuurlijk 'naar aanleiding van gesprekken' doen, nooit naar aanleiding van deze excuses idd. Maar wat is Omtzigt zijn alternatief? Wilders staat nu vol achter Plasterk en kan ook moeilijk met een ander komen, Yeşilgöz lijkt Plasterk ook te steunen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef miss_sly het volgende:
Als Omtzigt nu van mening verandert en Plasterk wel accepteert als premier, is hij toch ook echt geen knip voor de neus waard? Dit is toch echt zo beneden alle niveau, daar kun je toch niet voor door de knieën gaan?
Heh, oh, dat kan echt wel, hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef miss_sly het volgende:
Als Omtzigt nu van mening verandert en Plasterk wel accepteert als premier, is hij toch ook echt geen knip voor de neus waard? Dit is toch echt zo beneden alle niveau, daar kun je toch niet voor door de knieën gaan?
Ik hoorde in de analyse tijdens Met Het Oog Op Morgen dat blijkbaar de meeste VVD punten al in 2025 in gaan, terwijl de belangrijkste punten van de andere partij in 2026 of 2027 zijn. Mocht het na een jaar vallen heeft de VVD dus de buit binnen terwijl de rest maar moet hopen dat het niet sneuvelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Binnen een jaar kan wel, binnen 2024 lijkt me niet. Maar dat het bij gesprekken rondom de voorjaarsnota oid in maart/april 2025 alsnog valt kan denk ik heel goed.
Ja, dat roepen we hier ook al tijden: het is zaak je eigen punten te versnellen en de punten van de anderen te vertragen. Dat beseffen de 4 zich ook wel en dat gaat denk ik ook een eigen dynamiek opleveren 'als we A nu invoeren, wil ik ook dat we B nu invoeren, anders moet A ook maar een tijdje wachten'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:57 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik hoorde in de analyse tijdens Met Het Oog Op Morgen dat blijkbaar de meeste VVD punten al in 2025 in gaan, terwijl de belangrijkste punten van de andere partij in 2026 of 2027 zijn. Mocht het na een jaar vallen heeft de VVD dus de buit binnen terwijl de rest maar moet hopen dat het niet sneuvelt.
Dit is redeneren vanuit het idee dat er een soort ondergrens is. Plasterk wordt gewoon premier als de vier partijen dat willen, het onderzoek is niets meer dan een kinderachtig detail.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan, hoor, het kan ook al die tijd een loos gerucht zijn geweest. We weten het gewoon niet.
Maar als het probleem het onderzoek is dan valt Plasterk af omdat dat onderzoek nog wel een tijdje gaat duren, dacht ik.
Het hoofdlijnakkoord bevat ook vooral doelen en wensen, en weinig werkbare plannen. De regering moet dus zelf de plannen verzinnen om het wensenlijstje af te kunnen vinken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zou wat zijn als het hier nog op stuk loopt.
Verwacht ik niet hoor. Maar het maakt meteen al een heel instabiele indruk.
Daar komt nog bij dat ik gisteren bij Op1 begreep dat het de bedoeling is dat ná het samenstellen van de ministersploeg de ministerraad het hoofdlijnenakkoord moet uitwerken naar een regeerakkoord. Dat gaat ook nog een hoop discussie teweegbrengen wellicht.
Het is ook weer vooral symboolpolitiek. De vissector heeft nog best wel een economisch belang in Nederland maar dat is amper nog door zelf actief te vissen, in plaats daarvan gaat de wereldhandel tegenwoordig via Urk…quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan roepen wat je wil maar de ironie is natuurlijk dat de veranderde, klimaatgedreven, situatie van de Noordzee nogal een doodsteek is voor de Nederlandse commercieele visserij.
Als ze nu nog haring willen vangen moeten ze naar Noorse wateren en dan moet je quota van Noorwegen kopen of nog veel verder weg zeilen wat de kosten te hoog maakt.
De BBB zal er vast nog wel wat miljoen cq miljarden naar toe willen smijten maar het is goed geld naar kwaad geld gooien.
Mosselen, Oesters en er zijn nog een klein beetje garnalen en dan houdt het commercieel wel aardig op heden ten dage.
Dit is allemaal gebaseerd op wat kranten schrijven maar komt niet uit de monden van Wilders en Yesilgöz toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij kan het natuurlijk 'naar aanleiding van gesprekken' doen, nooit naar aanleiding van deze excuses idd. Maar wat is Omtzigt zijn alternatief? Wilders staat nu vol achter Plasterk en kan ook moeilijk met een ander komen, Yeşilgöz lijkt Plasterk ook te steunen.
Klopt. Maar zeker dit excuusbriefje is gewoon een bevestiging. Als Wilders nu een ander voor draagt, lijdt hij gewoon gezichtsverlies.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op wat kranten schrijven maar komt niet uit de monden van Wilders en Yesilgöz toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |