Ik denk niet dat ik enthousiast word van een handvol grof gesneden rauwe ui op mijn eten.quote:Op maandag 15 april 2024 23:27 schreef anndb het volgende:
Waar: Sirtaki te Valkenswaard
Wanneer: vanavond
Wat:
Vanavond maar weer eens die goede griek in Valkenswaard, nu op maandag iets minder goed. Wel nog goed maar niet de moeite vanavond voor op maandag heen en weer te rijden helaas…
Goed voorgerecht delen we de warme meze, minder al als vorige keer! Inktvis wat taai, saus te zoet bij keftedes, al minder begin, terwijl toch voor een maandag super druk.
[ afbeelding ]
Toen gambas in knoflook tafelgenoot en voor mij gyros. Lekker en gambas vielen wat tegen, toch allemaal wat minder dan vorige keer. Blijft goed alternatief als je op center parcs zit overigens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanavond mweh wel oke maar 6,5 als cijfer. Zou er niet speciaal nu naartoe rijden. Vorige keer was wel beter.
Kosten: 76 euro
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:20 schreef Blues het volgende:
Moet idd veel fijner gesneden zijn en niet zoveel.
Jammer anndb!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook heel relevant in dit topic.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou niet eens meer weten wanneer ik voor het laatst uit eten ben geweest. Doe dat gemiddeld denk ik ook maar 2-3 keer per jaar.
Ok zuurpruim.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is ook heel relevant in dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot die tijd zien we maar met wie ik aan tafel zit elke dag. Ik weet het nog niet met wie ik morgen eet... we gaan het weer zien. Vrijwilligers mag altijd
Moet met mijn (ex) vrouw nog hoop dingen regelen, appartementen, verdeling, etc... dus sja.
Dit.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een gedoe en geregel @:anndb. Lief dat je dat hier (in de spoilers) met ons wilt delen!
Burgerking vind ik zoveel lekker dan de McD.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:35 schreef Molo het volgende:
Burger King Schiphol, vanmiddag rond lunchtijd
Ik had een cheeseburger, besteld via zo'n bestelzuil. Stond binnen een minuut klaar voor me.
Op eetklare temperatuur, prima gegrilde hamburgerpatty voor een fastfoodtoko. Lekker zure augurk erop, netjes ingepakt.
Prima geregeld aldaar voor die drie euro
Wou dat hier een burgerking en subway vooral zat!quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:35 schreef Molo het volgende:
Burger King Schiphol, vanmiddag rond lunchtijd
Ik had een cheeseburger, besteld via zo'n bestelzuil. Stond binnen een minuut klaar voor me.
Op eetklare temperatuur, prima gegrilde hamburgerpatty voor een fastfoodtoko. Lekker zure augurk erop, netjes ingepakt.
Prima geregeld aldaar voor die drie euro
Kom je aan onze (Bloemendaalse) kust wonen of zoek jij het een stuk zuidelijker?quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:23 schreef anndb het volgende:
En dank allen ik ga lekker aan zee wonen, ver van iedereen en gaat goed komen. Gaat van de zomer zeker geen straf zijn.
Of een stuk noordelijker, gezien het "ver van iedereen"quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom je aan onze (Bloemendaalse) kust wonen of zoek jij het een stuk zuidelijker?
Oostende. Blijf toch een neder-belg. Zee, centrum, goede restaurants, de vistrap waar je direct van vissers kan kopen (en garnalen!). En dichtbij knokke (mij te bekakt om te wonen) en brugge.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom je aan onze (Bloemendaalse) kust wonen of zoek jij het een stuk zuidelijker?
Leuke plaats, Oostende. Mooie murals, leuk strand en ook wel genoeg leuke restaurantjes.quote:Op dinsdag 16 april 2024 23:38 schreef anndb het volgende:
Oostende. Blijf toch een neder-belg. Zee, centrum, goede restaurants, de vistrap waar je direct van vissers kan kopen (en garnalen!). En dichtbij knokke (mij te bekakt om te wonen) en brugge.
Zeker oa bistro mathilda die alleen maar garnalen koopt van bepaalde boot. Vangt die niks is geen garnalen. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 16 april 2024 23:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuke plaats, Oostende. Mooie murals, leuk strand en ook wel genoeg leuke restaurantjes.
Volgende FOK! CUL-meet in Oostende dusquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:44 schreef anndb het volgende:
[..]
Zeker oa bistro mathilda die alleen maar garnalen koopt van bepaalde boot. Vangt die niks is geen garnalen. We gaan het zien.
Ben denk ik alleen niet iemand die zo goed alleen kan zij maargoed dat zien we daar wel weer.
Goede wafels met kersen en slagroomquote:Op dinsdag 16 april 2024 23:38 schreef anndb het volgende:
[..]
Oostende. Blijf toch een neder-belg. Zee, centrum, goede restaurants, de vistrap waar je direct van vissers kan kopen (en garnalen!). En dichtbij knokke (mij te bekakt om te wonen) en brugge.
En als t me in de winter niet bevalt portugal of spanje, ik zie wel waar ik kom en wie ik tegen kom.
Ik heb net een reservering gemaaktquote:Op donderdag 18 april 2024 11:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wie nog bij de Pig&Rye wil gaan eten moet haast maken....
https://www.bd.nl/tilburg(...)vijftigste~a4c6bf1e/
Ja klote zeg. Ik ga kijken of ik vrijdag nog even kan eten in de avond.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Staat er eigenlijk bij wanneer ze stoppen? Ik kan het artikel niet lezen.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Is onduidelijk, zaak staat te koop en de huur van het pand loopt af in maart 2025quote:Op donderdag 18 april 2024 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Staat er eigenlijk bij wanneer ze stoppen? Ik kan het artikel niet lezen.
Ah ok. Ik heb een reservering eind mei dus dat komt wel goed dan. Nu al zin inquote:Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Is onduidelijk, zaak staat te koop en de huur van het pand loopt af in maart 2025
Ze hebben diner nog vaak wel extra specials, lunch ook trouwens.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok. Ik heb een reservering eind mei dus dat komt wel goed dan. Nu al zin in![]()
Ik vind de lunchkaart er vele malen beter uitzien dan de dinerkaart trouwens.
Poeh, ik vind bijna alles er lekker uit zien. Meestal delen mijn vriend en ik alles dus ik ga sowieso twee gerechten kiezen. Een er van zal een broodje worden. Maar het is ook afhankelijk van de specials.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:53 schreef anndb het volgende:
[..]
Ze hebben diner nog vaak wel extra specials, lunch ook trouwens.
Maar lunch is ook altijd goed. Iets specifieks waarvoor je wil gaan dan of?
Avond kan je altijd nog hofstede de blaak doen om af te sluiten, dan heb je wel beste gegeten uit Tilburg denk (Monahr ook leuk, maar vind Hofstede dan beter)
Hofstede ligt wel lekker buiten het centrum, en prijs/kwaliteit goed (niet a la carte nemen dan, gewoon het menu).quote:Op donderdag 18 april 2024 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Poeh, ik vind bijna alles er lekker uit zien. Meestal delen mijn vriend en ik alles dus ik ga sowieso twee gerechten kiezen. Een er van zal een broodje worden. Maar het is ook afhankelijk van de specials.
Ik zal eens kijken naar die restaurants. Ik weet niet of we na 2 musea en een lunch ook nog uit eten gaan. Maar wie weer
Wat goedkoop voor wat je kreegquote:Op donderdag 18 april 2024 12:54 schreef Sarabi het volgende:
Waar? Herberg Dn Brouwer in Zeeland
Wanneer? Gisteren
Wat at je?
Mosterdsoep
[ afbeelding ]
Spareribs
[ afbeelding ]
Yoghurt parfait
[ afbeelding ]
Impressie?
Zoals altijd weer goed. Erg behulpzaam personeel en lekker eten. En natuurlijk een mooie bierkaart.
Kosten?
42,50 voor 2x 3 gangenmenu.
Cijfer?
8.5
Was een (jaarlijkse) speciale actie in samenwerking met de lokale Jumboquote:Op donderdag 18 april 2024 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat goedkoop voor wat je kreegZiet er allemaal lekker uit.
Dat is dus al 2 maanden geleden geweest?quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar Sansan, Rotterdam, met @:leeharveyoswald
Wanneer 16 februari 2024
Oh. Nee, was afgelopen dinsdag.quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is dus al 2 maanden geleden geweest?
Sansan blijft altijd apart en goed.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is dus al 2 maanden geleden geweest?
Sansan blijft altijd apart en goed.
Deze week nog hoorquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]nee vorige week.
De chilipeper chicken is normaal ook beter. Ik gok dat we die als mild gekregen hebben.
Ik dacht de hele tijd dat jouw hond een rode staart heeft die steeds in beeld kwam.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:15 schreef anndb het volgende:
Waar: Hof ter Duinen, Turnhout
Wat:
Even snel wat eten, waar hond welkom was. Bedoeling was Mireneau maar helemaal vol want die stonden in de krant vandaag. Hof ter duinen dus, al even geleden dat ik hier was want laatste keer was het niet super, vanavond beter maar ook niet top. Cijfer vooral op personeel dat super was en erg leuk met de hond, eten mwa mwa.
We kregen eerst als amuse een tataki van beef met truffelmayo, wel lekker.
[ afbeelding ]
Geen voorgerecht maar toch brood met parmaham an alioli. Parmaham geen speciale kwaliteit gewoon voorverpakt maargoed dat was te verwachten:
[ afbeelding ]
Toen salade van het huis met carpaccio en garnalen, en voor mij kip teriyaki…. Niet echt wat ik me er van voorgesteld had, leek meer een gepimpt kinder menu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sja voor het eten hoef je hier niet speciaal te gaan, je zit op zich wel gezellig en het personeel is top, vandaar toch een 6,5. Kosten sja toch 104 euro….
Ja vond het ook beetje raar. En had het kunnen weten op menu stond ook banenblad erbij, waarom iets op menu zetten dat je als decoratie gebruikt? Kan je ook net zo goed mes, vork, bord erbij zetten maargoedquote:
Haha gelukkig niet. Wel een idee voor koningsdag de hond oranje kleuren.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat jouw hond een rode staart heeft die steeds in beeld kwam.
Dat ziet er niet bijzonder uit, voor wat jij waardeert.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:15 schreef anndb het volgende:
Waar: Hof ter Duinen, Turnhout
Wat:
Even snel wat eten, waar hond welkom was. Bedoeling was Mireneau maar helemaal vol want die stonden in de krant vandaag. Hof ter duinen dus, al even geleden dat ik hier was want laatste keer was het niet super, vanavond beter maar ook niet top. Cijfer vooral op personeel dat super was en erg leuk met de hond, eten mwa mwa.
We kregen eerst als amuse een tataki van beef met truffelmayo, wel lekker.
[ afbeelding ]
Geen voorgerecht maar toch brood met parmaham an alioli. Parmaham geen speciale kwaliteit gewoon voorverpakt maargoed dat was te verwachten:
[ afbeelding ]
Toen salade van het huis met carpaccio en garnalen, en voor mij kip teriyaki…. Niet echt wat ik me er van voorgesteld had, leek meer een gepimpt kinder menu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sja voor het eten hoef je hier niet speciaal te gaan, je zit op zich wel gezellig en het personeel is top, vandaar toch een 6,5. Kosten sja toch 104 euro….
Haha nee maar cijfer is vooral op personeel, super vriendelijk wel! Maargoed voor het eten hoef je er niet heenquote:Op vrijdag 19 april 2024 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat ziet er niet bijzonder uit, voor wat jij waardeert.
Hoort het restaurant bij Center Parcs ofzo?
Banenenblad kan veel smaak geven. Maar dit ziet eruit alsof het al eerder geserveerd is geweest of gewoon oud, met gekleurde/dorre randjes??quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:23 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja vond het ook beetje raar. En had het kunnen weten op menu stond ook banenblad erbij, waarom iets op menu zetten dat je als decoratie gebruikt? Kan je ook net zo goed mes, vork, bord erbij zetten maargoed
Ik heb werkelijk geen idee, huis cocktail, zal vast gezegd zijn maar geen idee. Was wel lekker.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:33 schreef Vincent_student het volgende:
Ziet er inderdaad goed uit. Wel flink aan de prijs. Wat zijn dat voor drankjes op de eerste foto?
Ja voor mij ook, alleen sja... dit was helaas een beetje een tegenvaller. Jammer weer.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:54 schreef golfer het volgende:
Jammer. Voor een echt goed kreeftenmenu kan je mij dag en nacht wakker maken, maar dit restaurant komt niet op mijn verlanglijst.
Maar over dat Belle Vue, het is alleen maar goed dat ze dat met een levend verse kreeft doen, normaliter laten ze die dan schrikken in een ijsbad, doormidden en dan serveren, maar misschien deden ze dat niet omdat je die andere helft later wel warm kreeg en ze dus wat geschipperd hebben, jammer wel.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:09 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja voor mij ook, alleen sja... dit was helaas een beetje een tegenvaller. Jammer weer.
Misschien ook wat aangepast naar smaken van de mens? Want die kreeftensoep zo slap, ja iedereen lust dit wel denk ik (?) maar een goede kreeftensoep smaakt zo niet. Maar aan de andere kant ik zat te denken, ik heb ooit eens gegeten in een sterrenzaak waarvan de chef bekend stond voor soepen en sauzen (bestaat niet meer) en daar zaten toen ook veel mensen met social deal bon of iets en niemand lustte die (goede) kreeften soep met sterke smaak. Maar voor mij was dit gewoon bouillon met wat zout.
Ja zal zo zijn, maar zet dan lauwwarme kreeft op het menu.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar over dat Belle Vue, het is alleen maar goed dat ze dat met een levend verse kreeft doen, normaliter laten ze die dan schrikken in een ijsbad, doormidden en dan serveren, maar misschien deden ze dat niet omdat je die andere helft later wel warm kreeg en ze dus wat geschipperd hebben, jammer wel.
In philippine kun je eigenlijk ook alleen maar mosselen eten ( daar zijn ze om vermaard) en dat is nu niet het seizoen.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:58 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja zal zo zijn, maar zet dan lauwwarme kreeft op het menu.
Mwa dat valt wel mee, op sterrenniveau is het ook niet altijd verassen. Daarnaast ga ik vaak uit eten beetje in de regio en wil niet te ver rijden, en twee- of driesterren is vaak ver van te voren reserveren. Ik heb overigens goed gegeten, en zitten zeker wel zaken bij die altijd goed zijn zoals Mireneau. Maar weet niet wat jij onder 'goed' uit eten gaan verstaat? Nog tips in Brabant of rondom maar niet in Antwerpen (ivm parkeren, tenzij goede parking).quote:Op maandag 29 april 2024 22:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vind jouw posts wel vaak van die net niet restaurants, maar voor de net wel prijzen.
Misschien iets minder vaak, maar wel beter uit eten gaan?
Nu ja, ik eet alles, van cafetaria/chinees/allucaneat tot 3 sterren, dus in dat opzicht: Wie ben ik om er wat van te vinden.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:06 schreef anndb het volgende:
Maar weet niet wat jij onder 'goed' uit eten gaan verstaat?
Dat heeft ook vaak met de foto's zelf te maken, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met op instagram die foodie foto's met juiste belichting, filters etc. daar kan je zelf met je snel geschoten mobielfoto's niet echt tegenop. Voor mij ook de reden dat ik eigenlijk alleen nog maar foto's voor mezelf maak, meer als geheugensteuntje van wat het ook alweer was. Ben er ook niet zo goed in en het eten koud laten worden voor een goed plaatje vind ik ook weer zonde.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, ik eet alles, van cafetaria/chinees/allucaneat tot 3 sterren, dus in dat opzicht: Wie ben ik om er wat van te vinden.
Alleen vind ik die foto's van jou vaak een beetje net-niet ofzo. Kan het niet goed uitleggen. Wel wat duurder, maar een beetje geforceerd, zo net geen ster maar wel de hoofdprijs. Dan geef ik zelf de voorkeur aan een hele goede bistro oid.
Brabrant ken ik verder niet, dus kan je niet echt verder helpen en je moet ook vooral eten waar je wil eten..
Ben je wel eens bij Porta Sud in Breda geweest? Ik niet, maar ik denk er al jaren aan, komt er alleen nooit van.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:06 schreef anndb het volgende:
[..]
Mwa dat valt wel mee, op sterrenniveau is het ook niet altijd verassen. Daarnaast ga ik vaak uit eten beetje in de regio en wil niet te ver rijden, en twee- of driesterren is vaak ver van te voren reserveren. Ik heb overigens goed gegeten, en zitten zeker wel zaken bij die altijd goed zijn zoals Mireneau. Maar weet niet wat jij onder 'goed' uit eten gaan verstaat? Nog tips in Brabant of rondom maar niet in Antwerpen (ivm parkeren, tenzij goede parking).
Gaat op lijstje, zit komende dagen even druk maar misschien zondag of volgende week!quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:35 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ben je wel eens bij Porta Sud in Breda geweest? Ik niet, maar ik denk er al jaren aan, komt er alleen ooit van.
Ik maak geen fotos van het eten om die er perfect uit te laten zien, en post ze ook alleen maar hier. Niet op review sites of iets dergelijks. Puur om jullie even mee te laten "eten". En omdat ik vaak uit eten ga, ben ik hier op zich ook wel wat kritisch dan misschien iemand die maar heel af en toe bij gelegenheid gaat en de thuis keuken gewend is, wil ik echt wauw wauw zeggen en een bij wijze van 10 beoordelen zal het toch wel wat heel speciaals moeten zijn. Lidenhoff Nuenen vond ik toen wel echt goed uit de hoek komen met die Surinaamse invloeden in sterrenkeuken (2 sterren).quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft ook vaak met de foto's zelf te maken, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met op instagram die foodie foto's met juiste belichting, filters etc. daar kan je zelf met je snel geschoten mobielfoto's niet echt tegenop. Voor mij ook de reden dat ik eigenlijk alleen nog maar foto's voor mezelf maak, meer als geheugensteuntje van wat het ook alweer was. Ben er ook niet zo goed in en het eten koud laten worden voor een goed plaatje vind ik ook weer zonde.
Is ook gewaardeerd hoor, altijd leuk om te lezen, die foto's moet je een beetje doorheen kijken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:53 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik maak geen fotos van het eten om die er perfect uit te laten zien, en post ze ook alleen maar hier. Niet op review sites of iets dergelijks. Puur om jullie even mee te laten "eten". En omdat ik vaak uit eten ga, ben ik hier op zich ook wel wat kritisch dan misschien iemand die maar heel af en toe bij gelegenheid gaat en de thuis keuken gewend is, wil ik echt wauw wauw zeggen en een bij wijze van 10 beoordelen zal het toch wel wat heel speciaals moeten zijn. Lidenhoff Nuenen vond ik toen wel echt goed uit de hoek komen met die Surinaamse invloeden in sterrenkeuken (2 sterren).
O&O staat bij mij nog op lijstje maar dan komt weer mijn probleem... altijd wel vol, en ik ben iemand die zegt hm geen zin om te koken wil ergens eten vanavond.
Wat denk je van mij, ik post een lunchdeal bij een keten en dat is echt het tegenovergestelde van wat hier voornamelijk gepost wordt. Daarom ben ik blij als ik ook iets lees of over een snackbar of shoarmaboer.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:48 schreef Kreator het volgende:
Ik fotografeer alles wat ik buitenshuis eet en ook wel vaak wat ik zelf kook. Ik zet het alleen niet zo vaak in dit topic omdat het dan niet uitgesproken goed of slecht is.
Zelfs de dubbele dooier uit 1 ei niet van afgelopen weekend in de lokale Bistro.
[ afbeelding ]
-edit- 38 euro voor 2 personen, inclusief 3 drankjes.
Wij hebben geluncht bij O&O dan hebben ze veel meer ruimte, wij vonden het zeker de moeite waard!quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:53 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik maak geen fotos van het eten om die er perfect uit te laten zien, en post ze ook alleen maar hier. Niet op review sites of iets dergelijks. Puur om jullie even mee te laten "eten". En omdat ik vaak uit eten ga, ben ik hier op zich ook wel wat kritisch dan misschien iemand die maar heel af en toe bij gelegenheid gaat en de thuis keuken gewend is, wil ik echt wauw wauw zeggen en een bij wijze van 10 beoordelen zal het toch wel wat heel speciaals moeten zijn. Lidenhoff Nuenen vond ik toen wel echt goed uit de hoek komen met die Surinaamse invloeden in sterrenkeuken (2 sterren).
O&O staat bij mij nog op lijstje maar dan komt weer mijn probleem... altijd wel vol, en ik ben iemand die zegt hm geen zin om te koken wil ergens eten vanavond.
Ja lijkt me top maar lunch moet ik vanaf antwerpen of oostende maar net in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:00 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben geluncht bij O&O dan hebben ze veel meer ruimte, wij vonden het zeker de moeite waard!
Dat zit toch op de Heuvelring? Ben er nog nooit geweest en we wilden er laatst binnen gaan maar hebben toen toch gekozen voo Bistro St. Sjaak. Maar het ziet er best lekker uit allemaal.. toch eens een keer proberen. Twijfel dan altijd en zie het dan een beetje als een soort shoarma tent. Is ook niets mis mee maar daar ga ik ook nooit uit eten en dat bestellen we dan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:11 schreef anndb het volgende:
Nou ik zal er ook nog maar even een "normale" in gooien dan haha.
Waar: Minos Pallas, Tilburg
Wanneer: afgelopen Zondag
Wat:
Even snel wat eten, twijfelden over Rix Gastrobar of de griek, werd de griek want "gewoon altijd goed".
Begonnen om voorgerechtje te delen, warme meze, mosselen, calamari, keftedes, feta in beslag en feta in bladerdeeg met knoflooksaus. Goed gewoon.
Toen 1x gyros in champignonsaus met kaas uit de oven en een keer "Mykonos" schotel met souvlaki, gyros en 2 soutzouki.
Was lekker, gewoon altijd goed en voldoende. Frietjes en rijst er bij en salade.
Al lange tijd vaste waarde in Tilburg en de beste er van ook vind ik (en vele met mij). Hadden maar amper plek nog zonder reservering. Normaal kan je in de gezellige zitjes zitten wel, maar nu vol vol dus helaas.
Hierna nog ijsje op bij de buren (Intermezzo, beste ijs van Tilburg).
Kosten: 70 euro
Cijfer: 7.5/10.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik snap deze zin nietquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:22 schreef Ole het volgende:
Ik had net een slice van New York Pizza. Mozzarella tomaat. Ik ben barbaar, ze beloven mij Pizza Hawaii![]()
Oh binnin zit je best gezellig hoor, heuvelring inderdaad tegenover mc donalds. Typisch griekse inrichting wel maar vind dat wel wat hebben. St sjaak nog nooit geweest, is dat wat?quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:35 schreef lojanda het volgende:
[..]
Dat zit toch op de Heuvelring? Ben er nog nooit geweest en we wilden er laatst binnen gaan maar hebben toen toch gekozen voo Bistro St. Sjaak. Maar het ziet er best lekker uit allemaal.. toch eens een keer proberen. Twijfel dan altijd en zie het dan een beetje als een soort shoarma tent. Is ook niets mis mee maar daar ga ik ook nooit uit eten en dat bestellen we dan.
Het is een gezellig restaurant en hebben er lekker gegeten. Het is een Bistro en dat vind ik altijd lekker. We hadden drie gangen genomen en daar een fles huiswijn bij en twee rode Port bij het nagerecht. We hebben inclusief fooi 165 euro betaald.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:54 schreef anndb het volgende:
[..]
Oh binnin zit je best gezellig hoor, heuvelring inderdaad tegenover mc donalds. Typisch griekse inrichting wel maar vind dat wel wat hebben. St sjaak nog nooit geweest, is dat wat?
Hm ik twijfel altijd om daar te gaan. Menu denk ik dan sja kan wel maar dan wijk ik vaak toch uit naar iets anders bijv le bistro of hofstede.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:13 schreef lojanda het volgende:
[..]
Het is een gezellig restaurant en hebben er lekker gegeten. Het is een Bistro en dat vind ik altijd lekker. We hadden drie gangen genomen en daar een fles huiswijn bij en twee rode Port bij het nagerecht. We hebben inclusief fooi 165 euro betaald.
Hofstede de Blaak? Daar heb ik ook vaker gegeten maar mij trekt dan toch St Sjaak meer. Komt denk ik dat ik houdt van knus en ook een echte Bistro look maar ook het eten zelf vind ik hier beter.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Hm ik twijfel altijd om daar te gaan. Menu denk ik dan sja kan wel maar dan wijk ik vaak toch uit naar iets anders bijv le bistro of hofstede.
Eigenaar is al sinds jaren 80 het zelfde (Pito), chef varieert wel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:19 schreef lojanda het volgende:
[..]
Hofstede de Blaak? Daar heb ik ook vaker gegeten maar mij trekt dan toch St Sjaak meer. Komt denk ik dat ik houdt van knus en ook een echte Bistro look maar ook het eten zelf vind ik hier beter.
Bij Le Bistro ben ik jaren geleden weleens geweest maar weet niet of daar nog steeds dezelfde eigenaren in zitten.
Ik heb er toen (van wat ik me kan herinneren) ook lekker gegeten. Ik zal eens kijken op de site van het restaurant en misschien er nog eens naartoe gaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:39 schreef anndb het volgende:
[..]
Eigenaar is al sinds jaren 80 het zelfde (Pito), chef varieert wel.
Heeft bijna altijd nog buiten de kaart om ook nog kingkrab en kreeft. Pito sja, tegen vaste gasten altijd heel vriendelijk maar ik snap je punt ja.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik zie werkelijk iets op de kaart waarom ik er zou willen eten. Ben er een eeuwigheid geleden wel een paar keer geweest en de mannelijke bediende (eigenaar?) was ook tamelijk onsympathiek, terwijl de vrouw die daar rond liep wel weer erg leuk was. Nooit meer gegaan wegens de weinig inspirerende kaart en die man.
Is waar ribs factory zat toch op korte heuvel? Is wel nog van de grill allemaal? Ik zelf zou ook eerder rodeo of rosalie gaan dan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:12 schreef Ace1 het volgende:
Waar? Mr. Meat in Tilburg
Wanneer? Afgelopen zondag
Na een paar biertjes op het terras besloten hier met een paar vrienden wat te eten.
Attente bediening welke helaas niet allemaal Nederlands sprekende, iets wat nu helaas in Tilburg ook steeds meer de standaard wordt. De wijnkaart is uitgebreid en de dame van de bediening wist er wel het een en ander over te vertellen.
We kregen vooraf een amuze van beef tartaar, wel lekker, niet bijzonder.
Vervolgens had ik buikspek als voorgerecht. Heerlijk mals en goed van smaak. Het lag op een paar appelpartjes die nog soort van rauw waren, dit had van mij niet gehoeven.
Als hoofdgerecht had ik de ossenhaas. Lekker mals en precies medium rare zoals ik hem gevraagd had. De pepersaus die ik erbij kreeg was vrii vlak van smaak. De frietjes waren lekker. Ik heb geen nagerecht op omdat de keuze vrij beperkt en niet mijn ding was.
Voorgerecht was 15 euro, wat ik vrij prijzig vind. De ossenhaas was uit mijn hoofd 250gram en ongeveer 35 euro.
Al met al een prima ervaring, niet bijzonder verder. De ossenhaas van Rodeo is beter, alhoewel ik daar de flank steak prefereer.
Klopt. Van green egg.. Vlees Rodeo is beter. Sfeer Rodeo moet je van houden..quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:39 schreef anndb het volgende:
[..]
Is waar ribs factory zat toch op korte heuvel? Is wel nog van de grill allemaal? Ik zelf zou ook eerder rodeo of rosalie gaan dan.
Natuurlijk is dat wel duur, van 1,50 per duizend liter naar 8 euro per liter slaat nergens op, ook niet als je de afwas mee teltquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:10 schreef FutureFairytale het volgende:
6 Euro voor 750ml water is tegenwoordig niet duur, ik heb ook weleens 9 euro gezien (niet genomen). Wijn is achterlijk.
Was de 80 euro hetzelfde al hadden jullie alles a la carte besteld?
Ik vind het ook vreselijk. Ik bedoelde dat restaurants dat blijkbaar niet vinden want ze doen elkaar bijna allemaal na met de prijzen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:14 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel duur, van 1,50 per duizend liter naar 8 euro per liter slaat nergens op, ook niet als je de afwas mee telt
ik heb op plekken gewerkt waar flessen wijn voor 45 euro over de toonbank gingen, waar dezelfde fles in de appie lag voor 6 euro, dat is een uplift die niet normaal is maar omdat iedereen het doet komen ze er mee weg
Sabero, Tribeca en Zarzo ken je neem ik aan? Ik ben zelf ook wel fan van 1910 in Eindhoven en Lugar in Aalst-Waalrequote:Op dinsdag 30 april 2024 12:06 schreef anndb het volgende:
[..]
Mwa dat valt wel mee, op sterrenniveau is het ook niet altijd verassen. Daarnaast ga ik vaak uit eten beetje in de regio en wil niet te ver rijden, en twee- of driesterren is vaak ver van te voren reserveren. Ik heb overigens goed gegeten, en zitten zeker wel zaken bij die altijd goed zijn zoals Mireneau. Maar weet niet wat jij onder 'goed' uit eten gaan verstaat? Nog tips in Brabant of rondom maar niet in Antwerpen (ivm parkeren, tenzij goede parking).
Als ik terugreken (hoeveelheden waren ook minder, bij de vleesgerechten zaten bijv. een paar stukjes stokbrood ipv frites/aardapellen etc) kom ik niet op 80 uit. Dat maakte de ervaring toch wat minder. Maar ach, ik verbaas me wel vaker over waar restaurants mee wegkomen tegenwoordig. Ik review daarna altijd op google maps. Basis is 5 sterren (dat is blijkbaar de standaard haha), prijs/kwaliteit niet in orde? Sterretje minder. Eten matig op smaak? Sterretje minder. Bediening laat veel steken vallen? Sterretje minder. Zo recenseer ik vaak.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:10 schreef FutureFairytale het volgende:
6 Euro voor 750ml water is tegenwoordig niet duur, ik heb ook weleens 9 euro gezien (niet genomen). Wijn is achterlijk.
Was de 80 euro hetzelfde al hadden jullie alles a la carte besteld?
Ja maar vaak vol, ik beslis last minute. Lugar ken ik nietquote:Op zaterdag 4 mei 2024 01:24 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Sabero, Tribeca en Zarzo ken je neem ik aan? Ik ben zelf ook wel fan van 1910 in Eindhoven en Lugar in Aalst-Waalre
Ze hadden altijd Hawaii. Dat tegenwoordig een no go. Maar ze gaan hem voor me makenquote:
Dat mag niet kunnen, dat een vast menu duurder is dan los bestellenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als ik terugreken (hoeveelheden waren ook minder, bij de vleesgerechten zaten bijv. een paar stukjes stokbrood ipv frites/aardapellen etc) kom ik niet op 80 uit. Dat maakte de ervaring toch wat minder. Maar ach, ik verbaas me wel vaker over waar restaurants mee wegkomen tegenwoordig. Ik review daarna altijd op google maps. Basis is 5 sterren (dat is blijkbaar de standaard haha), prijs/kwaliteit niet in orde? Sterretje minder. Eten matig op smaak? Sterretje minder. Bediening laat veel steken vallen? Sterretje minder. Zo recenseer ik vaak.
Dat is wel zo aan de kust ja, echt goede grote sappige stukken vis terwijl in stad vooral afsnijdsels en zo zijn. Als ik al mijn spullen hier heb maar eens naar de vistrap gaan en van de vissers zelf kopen en weer zelf koken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:10 schreef golfer het volgende:
Ziet er weer lekker uit. L'Apero blijft een goed adresje.
Lekker allemaal maar wel een boel geld voor wat je krijgt maar de mensen in Haarlem zullen het er wel voor neerleggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:07 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 11 mei 2024
Waar: Restaurant Konomi in Haarlem.
Wat:
We zijn ooit eerder, net na de opening van dit restaurant, in februari 2018 bij Konomi geweest. Toen zat het op een andere plek in Haarlem. Nu zit het restaurant aan de drukke Gedempte Oude Gracht. Mooi pand met goede zitplekken.
Het 'concept' van dit Japans georiënteerde restaurant is shared dining.
We begonnen met een glas Japans Asahi bier:
[ afbeelding ]
Daarna kregen we een amuse:
[ afbeelding ]
Een kleine sushirol met zalm.
Daarna kwamen (vrij snel achter elkaar) de door ons uitgezochte gerechten.
Sashimi mix op een boot; zalm, tonijn, zeebaars, coquille en zalmkaviaar:
[ afbeelding ]
We dronken bij alle gerechten een karafje met warme saké:
[ afbeelding ]
Dungesneden Hamachi met milde Madame Jeanet, olijfolie, shiso en koriander:
[ afbeelding ]
Gamba & Garlic met gegrilde brioche, romige rode peper/knoflook saus:
[ afbeelding ]
Heerlijke pittige saus.
Daarna hadden we Tonijn Steak met crunchy wasabi, gewokte groenten en zoete sambal-sojasaus. En daarvan zijn we dus vergeten om een foto te maken.Maar het was erg lekker.
Op de huid gebakken Zeebaarsfilet met paksoi en Japanse curry saus:
[ afbeelding ]
Alweer een heerlijke saus en goed gebakken zeebaarsfilets.
Tenslotte onze desserts:
[ afbeelding ]
The Kyoto Dream: Tiramisu met likeur 43 en matcha. Weinig Japans aan likeur 43, maar wel smakelijk.
Het restaurant heeft inderdaad een Japanse uitstraling en de gerechten hebben wel allemaal subtiele Japanse smaken, maar het bedienend personeel en de keukenbrigade bestaat, voor zover wij het konden zien, uit jonge Nederlandse mensen.
Totaal waren we voor dit alles, inclusief drankjes, 150 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Deze zet ik op mijn lijst. Ziet er goed uit zegquote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:42 schreef anndb het volgende:
Waar: Te Koop te Tilburg
Wanneer: net
Wat:
Sinds Te Koop is overgenomen door de sous chef eigenlijk er niet meer geweest. Vandaag terug, de vorige eigenaar en chef heeft de zaak van zijn vader overgenomen en de sous chef heeft dit overgenomen. Jonge chef en dat is op sommige zaken zeker nog te merken maar wel potentie! Vond het vroeger wel beter maar moeten een jonge chef ook de kans geven.
Je ziet dat hij er wel echt voor wil gaan door oa zelf brood te bakken, spannendere amuse etc maar de verfijning mist nog vaak, op enkele stukken na.
Allereerst dus brood huisgemaakt met texmex boter, goed maar miste wat zout. Beetje zout op tafel erbij zou dit goed doen. Ook kregen we popcorn met hun “house blend” lekker maar popcorn moet vers gemaakt worden, deze was klein beetje taai:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fotos deze keer vanaf de andere kant want mijn telefoon was bijna leeg.
Bara met huisgemaakte sambal, lekker wel wat zwaar (amuse). Maar ik ben niet zo bekend met de surinaamse keuken en vergelijk nu met 2 sterren lindenhoff waar ik bara had. Wellicht wel wat logisch dat deze minder is. Wel lekkere kruiden.
[ afbeelding ]
Toen een keer gemarineerde watermeloen met miso, signature dish en mensen neem dit! Super super! Van mij de krokante softshell krab was lekker maar neem de watermeloen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij daarna zeebaars met side dish tartaar van zeebaars en ijs, lekker lekker lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En andere kant van de tafel aardappel bereidingen oa pommes anna en andere texturen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen brioche wentelteefje met taleggio kaas gedeeld:
[ afbeelding ]
Goed gegeten, punten voor verbetering zijn er maar jonge chef dus kan nog groeien.
Cijfer: 7.5/10
Kosten: 131 eur
Dagje klussen in appartement. Nou heb ik door lage bloedplaatjes toch al wel snel blauwe plekken hoor, hoef me maar licht te stoten ergens aan.quote:Op zondag 12 mei 2024 07:52 schreef Jeroboam het volgende:
Oei, je bent hard gevallen @:anndb aan de blauwe plekken te zien.
Ah, ik dacht dat het je tafelgenoot was met de blauwe plekken en dat je hem na een vechtpartij had uitgenodigd voor een etentje om het goed te makenquote:Op zondag 12 mei 2024 11:18 schreef anndb het volgende:
[..]
Dagje klussen in appartement. Nou heb ik door lage bloedplaatjes toch al wel snel blauwe plekken hoor, hoef me maar licht te stoten ergens aan.
Ja, daarom sla ik het ook telkens over eigenlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:55 schreef Ace1 het volgende:
Ziet er stuk beter als toen ik er een jaar of 2 geleden was.. ook wat prijziger nu..
130 euroquote:Op maandag 13 mei 2024 04:51 schreef anndb het volgende:
Waar: ecco oud turnhout
Wanneer: gisteren
Wat:
Ecco is voor Turnhoutse begrippen wat mij betreft de beste Italiaan, wel druk altijd. Nu ook en konden enkel binnen zitten maar geen probleem. Kregen als amuse bruchetta, genuttigd met een flesje prosecco:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna carpaccio en vitello tonato, goed, vitello was het beste:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pasta “europa” en pizza:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was lekker, niet beste italiaan van de wereld of zo maar als je in de buurt bent is dit wel de beste in de regio.
Kosten: 130 euro
Cijfer: 7/10
Turnhout is niet goedkoop, maar oa Knokke en zo nog duurder. Daar laatst lunch (enkel hoofd) en 2 flessen wijn 2 pers 350 euro.quote:
Douze pointsquote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Oké, @:anndb vroeg of hij misschien nog een eetpartner kon meekrijgen.
Ik bied mezelf aan.
Wonend aan de grens van België en Zeeland moet dit goedkomen.
Jij houd helemaal niet van pasta haha. Maargoed, er is nog genoeg anders natuurlijk. Doen we!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Oké, @:anndb vroeg of hij misschien nog een eetpartner kon meekrijgen.
Ik bied mezelf aan.
Wonend aan de grens van België en Zeeland moet dit goedkomen.
Ik hou van kreeft, krab en garnalen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:37 schreef anndb het volgende:
[..]
Jij houd helemaal niet van pasta haha. Maargoed, er is nog genoeg anders natuurlijk. Doen we!
quote:Op zondag 19 mei 2024 18:50 schreef flipsen het volgende:
Het valt me ook op dat we steeds meer van je tafelgenoot krijgen te zien
Ik rook niet en haat rotterdam oke haten is overdreven. En bestel zelden flessen van paar honderd euro, heb die gedronken en sja, voor mij het geld niet waard.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
Iwanius had ook altijd een blonde dame bij zich. Zou dit hem zijn zonder de act
Ja parkeren daar is ontiegelijk duur en kut. Metrootje is wel ideaal, maar niet hendig als je in het Zeeuwse woont natuurlijkquote:
Laatste keer moest ik iemand ophalen in centrum, parkeergarage ik dacht hoo hier ga ik niet in, 5 min op straat geparkeerd direct boete.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja parkeren daar is ontiegelijk duur en kut. Metrootje is wel ideaal, maar niet hendig als je in het Zeeuwse woont natuurlijk
Ja die camera-autootjes rijden continu rond, goudmijntje voor de gemeente datquote:Op zondag 19 mei 2024 20:24 schreef anndb het volgende:
[..]
Laatste keer moest ik iemand ophalen in centrum, parkeergarage ik dacht hoo hier ga ik niet in, 5 min op straat geparkeerd direct boete.
Die opmerking wou ik niet maken haha maar werd continue aangesproken (dame) ondanks dat die met mij was.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die camera-autootjes rijden continu rond, goudmijntje voor de gemeente dat
Plus houdt Marokkaantjes in boom boom auto's van de stoepen af, scheelt enorm in de overlast
Ha, het eerste negatieve dat ik er over lees. Ik wil er al een jaar eten maar dat komt telkens niet uit, maar ik ben ook niet fanatiek. De kleine gerechtjes deden me ook wel twijfelen, hoewel het er niet slecht uitziet. Die mensen naast je zijn niet echt een aansporing om hier mijn best voor te doen eigenlijkquote:Op maandag 20 mei 2024 20:47 schreef anndb het volgende:
Ik zat bij Anvers op het terras en sja moet eten he, alleen waar. Anvers zelf vind ik niks, Pig & Rye dicht, Rodeo dacht ik nog of St sjaak maarja, op Tripadvisor kwam ik Gist tegen. Ken ik niet, Langestraat in Tilburg dat maar doen dan. Menu zag er wel leuk uit.
Volgens Tripadvisor 5/5 sterren, ook al maar 14 recensies, en ze bestaan pas net.
Cijfer: 6/10
Kosten: 122 euro geloof ik
Slecht slecht was het ook niet maar staat voor mij toch zeker niet in de lijst van hier wil ik morgen weer eten.quote:Op maandag 20 mei 2024 23:19 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ha, het eerste negatieve dat ik er over lees. Ik wil er al een jaar eten maar dat komt telkens niet uit, maar ik ben ook niet fanatiek. De kleine gerechtjes deden me ook wel twijfelen, hoewel het er niet slecht uitziet. Die mensen naast je zijn niet echt een aansporing om hier mijn best voor te doen eigenlijk.
Het is meer hipster gedoe (vind ik). Strand krab en paling en zo er op zetten, maar alleen in de saus, garnalen en dan 8 garnalen op het bord. Nee niks voor mij, ik ben niet zo iemand van ik wil een halve kilo vlees of zo maar dit is te veel ik wil wel maar ik kan niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 04:13 schreef flipsen het volgende:
Ik vind het er niet echt mooi uitzien op de borden eerlijk gezegd, of ligt dat aan mij?
5 Juli it is. Alleen @mascara-klodder moet nog even akkoord gaan met waar. Ik wil of salon de provance of wolfslaar :’)quote:
Ik zou zeggen maak een poll. Maar ik heb ooit 1x in een sterrenrestaurant gegeten en laat dat nu net de Wolfslaar zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:19 schreef anndb het volgende:
[..]
5 Juli it is. Alleen @:mascara-klodder moet nog even akkoord gaan met waar. Ik wil of salon de provance of wolfslaar :’)
Te voet lijkt me hiervandaan wat verquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:00 schreef Molo het volgende:
Broodje kroket en een patatje mayo pinda bij De Hongerige Machinist in Noord Brabant
Snel klaar, lekker, vers en prima prijs gezien de locatie.
Buiten op terras opgegeten, eigen fles water erbij, was geen probleem.
Aanrader!
Goed bereikbaar met de trein of te voet
Dan Salon de Provence, of je moet zelf suggesties hebben haha. Ik vond die laatste keer echt top!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou zeggen maak een poll. Maar ik heb ooit 1x in een sterrenrestaurant gegeten en laat dat nu net de Wolfslaar zijn
Dus dan ga ik voor Salon de Provence in het Ginneken.
Het is dan ook mijn verjaardag en ik ben heel toevallig ook nog eens op een minuut of 2 daarvan geboren op de Baronielaan 253
Dus het heeft zo moeten zijn blijkbaar
Breda
Paar weken geleden ook geweest, ik vond het ok maar niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:07 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 11 mei 2024
Waar: Restaurant Konomi in Haarlem.
Wat:
We zijn ooit eerder, net na de opening van dit restaurant, in februari 2018 bij Konomi geweest. Toen zat het op een andere plek in Haarlem. Nu zit het restaurant aan de drukke Gedempte Oude Gracht. Mooi pand met goede zitplekken.
Het 'concept' van dit Japans georiënteerde restaurant is shared dining.
We begonnen met een glas Japans Asahi bier:
[ afbeelding ]
Daarna kregen we een amuse:
[ afbeelding ]
Een kleine sushirol met zalm.
Daarna kwamen (vrij snel achter elkaar) de door ons uitgezochte gerechten.
Sashimi mix op een boot; zalm, tonijn, zeebaars, coquille en zalmkaviaar:
[ afbeelding ]
We dronken bij alle gerechten een karafje met warme saké:
[ afbeelding ]
Dungesneden Hamachi met milde Madame Jeanet, olijfolie, shiso en koriander:
[ afbeelding ]
Gamba & Garlic met gegrilde brioche, romige rode peper/knoflook saus:
[ afbeelding ]
Heerlijke pittige saus.
Daarna hadden we Tonijn Steak met crunchy wasabi, gewokte groenten en zoete sambal-sojasaus. En daarvan zijn we dus vergeten om een foto te maken.Maar het was erg lekker.
Op de huid gebakken Zeebaarsfilet met paksoi en Japanse curry saus:
[ afbeelding ]
Alweer een heerlijke saus en goed gebakken zeebaarsfilets.
Tenslotte onze desserts:
[ afbeelding ]
The Kyoto Dream: Tiramisu met likeur 43 en matcha. Weinig Japans aan likeur 43, maar wel smakelijk.
Het restaurant heeft inderdaad een Japanse uitstraling en de gerechten hebben wel allemaal subtiele Japanse smaken, maar het bedienend personeel en de keukenbrigade bestaat, voor zover wij het konden zien, uit jonge Nederlandse mensen.
Totaal waren we voor dit alles, inclusief drankjes, 150 euro kwijt.
Het is net of er een enorme klodder mayonaise over je sukade zit. Dat is vast niet waar.quote:Op zondag 26 mei 2024 07:50 schreef borisz het volgende:
Waar? De Eendracht te Alkmaar
Wanneer? Gisteren
Wat at je? Gerookte zalm met biet, kalfssukade en een aardbeitoetje.
Impressie?
Voorgerecht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten? Geen idee. Ik ging niet over de rekening
Cijfer? 7
We waren met een groep. Dus beperkte kaart.
Vooraf gerookte zalm. Was lekker, maar niet wow. De wow-factor miste ook bij de andere gerechten. Daarbij duurde het wel lang voordat de hoofdgerechten kwamen. Een gezellige avond gehad, maar ik zal hier niet uit mezelf gaan reserveren.
Ziet er prima uit allemaal!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:49 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 1 juni 2024
Waar: Restaurant Il Vespero, St. Agata, Italië
Wat:
Ter gelegenheid van Blues haar 65ste verjaardag had ik al een maand geleden dit restaurant in de buurt van onze verblijfplaats Massa Lubrense gereserveerd.
Het restaurant is onderdeel van een chique hotel in St. Agata.
Het restaurant is, naast heel goed eten, vooral bekend vanwege het adembenemende uitzicht.
We kregen bij binnenkomst meteen al van de chef een glaasje bubbels aangeboden:
[ afbeelding ]
Daarna kregen wij een uitgebreide broodselectie met lekkere olijfolie aangeboden.
Amuse:
[ afbeelding ]
Bladerdeeg gevuld met aubergine en vergezeld door een kaassausje.
Lekker!
Voorgerecht.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Een streekgerecht: spaghetti con zucchine e fiori alls Nerano. Lokale spaghetti met courgette en courgettebloemen.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Ravioli al nero di sepia con astice e la sua bisque. (Ravioli met zwarte inkt van sepia met stukjes kreeft en kreeftenbisque.)
Heel erg lekker!
Hoofdgerecht:
Blues:
[ afbeelding ]
Bistecca di tonno al salmoriglio con sauté di patate, peperoni en pommedorini a grappolo.(tonijnbiefstuk met spinazie, cherrytomaatjes en gesauteerde aardappeltjes met een saus met o.a. citroensap)
Voor mij:
[ afbeelding ]
Rombo arrostito con salsa al vino Aglianico del sannio, pepperoni ripieni, bieta e patate allo zafferano (Gebakken tarbot met een wijnsaus, gevulde puntpaprika, paksoi en safraanaardappeltjes.)
Als dessert kregen wij dit uitzicht:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8,5/10
Dit is een anderequote:Op dinsdag 11 juni 2024 04:53 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ziet er heel goed uit anndb.
En heeft jouw date haar haar geverfd, of is het een andere ?
Player.quote:
Je was me voorquote:Op dinsdag 11 juni 2024 04:53 schreef Xlarge het volgende:
En heeft jouw date haar haar geverfd, of is het een andere ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Beter nog, heeft elke dag meerdere malen ontsmet en verband e.d. vervangen. Toen ik bij de dokter kwam, zei die nog wie heeft dat zo goed gedaan?!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je was me voor
On Topic: Heeft ze wel een kusje op je zere knie gegeven?
Casa Di Papi of Ristorante Luca.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:17 schreef Nielojram75 het volgende:
Italiaans in Haarlem en/of omgeving, wie o wie?
Diga ken ik, ben ik een beetje klaar mee...
Zoek echt Italiaans, van die carbonara die je thuis niet kan maken, ondanks alle youtube tutorials..
Ze deed tig dingen tegelijk en ging van tafel naar tafel en dan weer iemand anders helpen.... Eenmaal besteld stond het in een kwartier op tafel.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:22 schreef Molo het volgende:
Ja geduld moet je vaak wel hebben bij een Surinamer he
Ziet er goed uit! Alleen jammer van de Surinaamse lange korrelrijst erbij, die is zo smakeloos
Kun jij niet een keer naar Aramburu? En dan uiteraard wel verslag uitbrengen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:05 schreef flipsen het volgende:
Dat is, voor huidige begrippen, erg goedkoop
Als er voldoende sponsors zijn heb ik daar geen probleem meequote:Op woensdag 19 juni 2024 22:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kun jij niet een keer naar Aramburu? En dan uiteraard wel verslag uitbrengen.
Lekker maar hier gaat t toch over restaurantsquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:17 schreef marc0871 het volgende:
Wie heeft een snackbar nodig, als je het zelf kan?
Gisteren kipnuggies met bbqsaus en patatjes met mayo.
Uiteraard alles 'from scratch'![]()
[ afbeelding ]
Kam Yinquote:Op woensdag 19 juni 2024 21:18 schreef borisz het volgende:
Waar? Kam Yin, Amsterdamse Poort, ZuidOost
Wanneer? Vandaag
Wat at je?
Garnalen, varken ende Surinamse bami
Collega Bakkeljauw, boontjes en rijst
Impressie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten? 38 incluis 2x groot bier
Cijfer? 7,5.
Ik had een congres bij ING om de hoek. Na afloop geen zin om te koken dus tijd voor een bak of bord vol met eten. Het werd Kam Yin aan het randje van het winkelcentrum. Lekker bord met eten. GOed pittig, maar wel subtiel. Dwz de pit is er, maar doet subtiel zin intrede en uiteindelijk heb je toch een hoofd wat helemaal open staat.
Goed bord eten. Soms wel even geduld hebben met de dame die vanavond serveerde...
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:35 schreef Karzai het volgende:
waar, Restaurant Manoto, De Clerqstraat 18
wat at je? yooyeh kebab, gegrilde kippendij filet in saffraan en olijfolie
de kebabspies was zeer smakelijke en mals, nam er een grote pils en een water bij, kosten 24 euro in totaal
[ afbeelding ]
zeker voor herhaling vatbaar, dikke acht
hier het volledige menu
https://www.manotorestaurant.nl/#menub
Die is vast druk bezig met z'n nieuwe chickie...quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Is @:anndb met hongerstaking? Al 2 weken zonder leuke verslagen (en foto´s) in dit topic, dat dit kán in Nederland
FTFYquote:Op donderdag 27 juni 2024 18:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Die is vast druk bezig met z'n nieuwe chickies...
Ik heb fotos maar moet inderdaad even de tijd vinden om te posten. Komt eraan. Even “te druk” inderdaad met diversequote:Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Is @:anndb met hongerstaking? Al 2 weken zonder leuke verslagen (en foto´s) in dit topic, dat dit kán in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:19 schreef anndb het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Ik heb fotos maar moet inderdaad even de tijd vinden om te posten. Komt eraan. Even “te druk” inderdaad met diverseje mag ook gewoon de prijs per uur zeggen hoor…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
[..]
Ik heb fotos maar moet inderdaad even de tijd vinden om te posten. Komt eraan. Even “te druk” inderdaad met diversegewoon ff terugscrollen op TinderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je ff aan Rob Oudkerk moeten vragenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:01 schreef flipsen het volgende:
Ah, te druk met reviews plaatsen op die "wandelaar site"?Hoe heette die ook weer? Maar da´s al meer dan 20 jaar geleden geloof ik, geen idee of die nog in de lucht is eigenlijk.
Dat zou erg zijn, wist niet dat dat kon. Maar de eigenaar zelf heeft het te druk voor recensies gezien hij heel veel restaurants(+ ketens) bezit. Was het lekker?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:16 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ga straks eens hier eten. Ik moest wel grinniken om de recensies. Vooral de feedback. Eigenlijk is het wel wat treurig dat je chatGPT feedback op recensies laat geven
https://www.google.nl/map(...)11fhwvz5vy?entry=ttu
Voor de grap voerde ik een recensie in chatGPT in en vroeg het te reageren als een restauranthouder op de feedback. Antwoord was vrijwel hetzelfde
Het hele idee van feedback geven op feedback is dat het persoonlijk is. Als je het chatGPT laat doen ben je af als horeca-eigenaar wat mij betreft.quote:Op zondag 30 juni 2024 07:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat zou erg zijn, wist niet dat dat kon. Maar de eigenaar zelf heeft het te druk voor recensies gezien hij heel veel restaurants(+ ketens) bezit. Was het lekker?
Ben je met de ex van Lil Kleine uit eten? Bedoel je trouwens niet Cella ipv Cecca?quote:Op maandag 1 juli 2024 12:44 schreef anndb het volgende:
Oke zou nog even updaten, nog wat moe maar goed vast iets.
Waar: Cecca antwerpen
Wanneer: vorige week
Wat:
Beide geen grote eter dus beide voor twee voorgerechten gegaan. Gezien de dame op dr figuur moest letten geen dessert op.
We begonnen met de king krab, heerlijk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen burrata voor tafelgenoot en steak tartare voor mij met wat kaviaar er op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was hier nog nooit geweest, zij al heel vaak terwijl ze pas open zijn maar echt heerlijk. Ook mooi uitzicht op 't eilandje zeker een aanrader.
Cijfer: 9/10
Kosten: geen idee precies maar volgens mij rond de 270 euro?
Haha ik hoop / vermoed van niet al heeft ze wel een Maseratiquote:Op maandag 1 juli 2024 12:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ben je met de ex van Lil Kleine uit eten?
Ziet er goed uit (het eten) maar dat mag je ook wel verwachten bij deze prijsquote:Op maandag 1 juli 2024 12:49 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ik hoop / vermoed van niet al heeft ze wel een Maserati
Ze heeft ook veel aandacht voor haar disgenoot en haar eten, zo te zien.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:49 schreef anndb het volgende:
Haha ik hoop / vermoed van niet al heeft ze wel een Maserati
270 Euro voor wat drinken en 4 voorgerechten, wowquote:Op maandag 1 juli 2024 12:44 schreef anndb het volgende:
Oke zou nog even updaten, nog wat moe maar goed vast iets.
Waar: Cecca antwerpen
Wanneer: vorige week
Wat:
Beide geen grote eter dus beide voor twee voorgerechten gegaan. Gezien de dame op dr figuur moest letten geen dessert op.
We begonnen met de king krab, heerlijk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen burrata voor tafelgenoot en steak tartare voor mij met wat kaviaar er op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was hier nog nooit geweest, zij al heel vaak terwijl ze pas open zijn maar echt heerlijk. Ook mooi uitzicht op 't eilandje zeker een aanrader.
Cijfer: 9/10
Kosten: geen idee precies maar volgens mij rond de 270 euro?
Vlees ziet er super sappig uit! Mooie prijs voor zo'n bak volquote:Op maandag 1 juli 2024 15:10 schreef Karzai het volgende:
waar, warung sweetie op de ten kate markt amsterdam
tis meer een afhaal restaurant dan om gezellig te gaan eten, maar de kwaliteit van het eten is wel uitstekend
13,90 betaald, geen geld zou ik zeggen
[ afbeelding ]
Wat zijn die gele slierten op het bakje links?quote:Op maandag 1 juli 2024 15:10 schreef Karzai het volgende:
tis meer een afhaal restaurant dan om gezellig te gaan eten, maar de kwaliteit van het eten is wel uitstekend
[ afbeelding ]
iets van groentequote:Op maandag 1 juli 2024 15:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat zijn die gele slierten op het bakje links?
de rijst was wel erg droog en ik vond het vlees ook wat tegenvallen. ik geef een 6,5quote:Op maandag 1 juli 2024 15:10 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt het topic zelf of de OP te lang?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:32 schreef miss_sly het volgende:
Goedemorgen!
Even over het topic met de linkjes: dat wordt te lang. Dat moet dus worden gesplitst in meerdere topics. Wat heeft de voorkeur?
- gewoon A-M en N-Z?
- Binnenland en buitenland en als dat later nodig is alsnog een splitsing in A-M en N-Z?
- Topics maken naar provincies?
- Iets anders, namelijk...
Er is maar één post, dat is het topic. En die wordt te lang. Als ik nog maar één linkje toevoeg, slaat ie het niet meer op.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wordt het topic zelf of de OP te lang?
Ik stem voor A-M en L-Z
Kan je ook geen eerste post maken in dat topic?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is maar één post, dat is het topic. En die wordt te lang. Als ik nog maar één linkje toevoeg, slaat ie het niet meer op.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan je ook geen eerste post maken in dat topic?
Dat je niet de OP bewerkt maar gewoon een post plaatst zoals je hier ook doet. In dat geval kan je een OP maken en bijvoorbeeld voor elke letter van het alfabet een aparte post daaronder maken.quote:
Dat vind ik ook een optie. Ik denk wel dat het met vullen dan lastiger wordt. Dan moet je heel vaak wisselen tussen post als je aan wil vullen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat je niet de OP bewerkt maar gewoon een post plaatst zoals je hier ook doet. In dat geval kan je een OP maken en bijvoorbeeld voor elke letter van het alfabet een aparte post daaronder maken.
Dat kan niet. Of nou ja, het kan wel, maar dan heb je een overlapquote:Op woensdag 3 juli 2024 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wordt het topic zelf of de OP te lang?
Ik stem voor A-M en L-Z
Dat is waarquote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een optie. Ik denk wel dat het met vullen dan lastiger wordt. Dan moet je heel vaak wisselen tussen post als je aan wil vullen.
Overigens zou ik in dat kader ook willen verzoeken om het cijfer ook bovenin te vermelden in plaats van onderin. Ik scroll me wezenloos langs alle foto's als ik aan het bijwerken ben.
Een fipo, ipv alleen de OPquote:
Moggequote:Op woensdag 3 juli 2024 08:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Of nou ja, het kan wel, maar dan heb je een overlap
Wat voor jou het makkelijkst bewerkbaar is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:32 schreef miss_sly het volgende:
Goedemorgen!
Even over het topic met de linkjes: dat wordt te lang. Dat moet dus worden gesplitst in meerdere topics. Wat heeft de voorkeur?
- gewoon A-M en N-Z?
- Binnenland en buitenland en als dat later nodig is alsnog een splitsing in A-M en N-Z?
- Topics maken naar provincies?
- Iets anders, namelijk...
Het is na overleg met F(A)'s dat er is besloten over te gaan tot een splitsing. Dus het kan echt niet anders, helaas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor jou het makkelijkst bewerkbaar is.
misschien kan een (F-)Admin je wel van advies dienen en heeft die een truc om het toch te kunnen blijven plaatsen?
Jammer, maar helaas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Het is na overleg met F(A)'s dat er is besloten over te gaan tot een splitsing. Dus het kan echt niet anders, helaas.
Tip:quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga even kijken of ik vandaag tijd heb om het te splitsen.
Maar dus een vriendelijk verzoek om het cijfer voortaan ook bovenin te zetten, dan gaat de lijst aanvullen een stuk sneller.
quote:Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
<optioneel foto's + toelichtingen per foto>
Ik zou het dan aanpassen naar:quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tip:
Pas de OP van deze topicreeks aan naar iets als:
[..]
was je vorige week nog geweest?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:09 schreef anndb het volgende:
Waar: Mosselhuis Oostende
Wanneer: net
Wat:
Ik had zin in mosselen, dus gingen even mosselen eten. Mosselhuis was volgens reviews top, dus daar maar heen.
We waren met drie, we kregen als amuse haring in mosterd saus. Ik en tafelgenoot houden niet van haring, maar onze Russische tafelgenoot vond dat heerlijk dus die heeft die drie op:
[ afbeelding ]
Toen gingen we voor bisque van Noordzee garnalen. Mocht van mij iets sterker van smaak, zaten wel garnalen in en was goed van smaak maar mocht wat meer ingekookt worden.
[ afbeelding ]
Wat betreft drinken ik vroeg een fles Cote de Rhone maar kreeg een duurdere fles, natuurlijk wel betalen maargoed dachten die zijn toch toerist we doen gewoon een duurdere fles:
[ afbeelding ]
Fles was natuurlijk goed maar niet wat ik bestelde.
Toen, waar we voor kwamen, de mosselen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die waren goed! Met lekkere verse handgesneden frieten erbij en mayonaise en mosselsaus. Was perfect. Dus al met al een goede maaltijd. We hadden trouwens ook nog een portie garnaal kroketten erbij die ook top waren! Want onze Russische vriendin die zei steeds scampi scampi hier in Oostende maar onze Noordzee garnaal is natuurlijk geen scampi. Dus die moest even het verschil proeven.
Kosten: 230 euro 3 pers
Cijfer: 7/10
*kuch* ik verslikte me in mijn wijn, maar ik zal wel weer een te dirty mind hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:09 schreef anndb het volgende:
Want onze Russische vriendin die zei steeds scampi scampi hier in Oostende maar onze Noordzee garnaal is natuurlijk geen scampi. Dus die moest even het verschil proeven.
Ik kan hier op antwoorden maar beter van niet denk ikquote:Op vrijdag 12 juli 2024 23:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
*kuch* ik verslikte me in mijn wijn, maar ik zal wel weer een te dirty mind hebben
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:25 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik kan hier op antwoorden maar beter van niet denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
Ah, die zit achter mijn kantoor. Loop er vaak langs, maar nog nooit binnen geweest om wat te eten. Kennelijk dus wel een aanrader. Goed om te weten.quote:Op zondag 30 juni 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
Waar: Bistro Baret in Amsterdam.
Daar is Hiske Versprille van De Volkskrant een paar maanden geleden ook geweest en die was er ook redelijk enthousiast over.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Waar? Maak met Smaak/Chef Yamen, Wormer
Cijfer? 8
Wanneer? 26-7-2024
Kosten? ¤125,00 voor het 5 gangen menu voor2 personen, incl. drankjes en fooi
Wat at je?
-knip-
Lekker, hè.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:31 schreef borisz het volgende:
Waar? DE Meerplaats IJmuiden https://www.meerplaats.nl/
Wanneer? Gisteren
Wat at je? Zeebaarsfilet
Impressie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten? 101. Incluis bier en twee Ierse koffie.
Cijfer? 8
Ik heb dus 22 jaar in IJmuiden gewoond, maar nog nooit bij één van de klassiekers van IJmuiden gegeten. Restaurant de Meerplaats. Een Visrestaurant. Het is er gewoon nooit van gekomen.
Ik had de Gegrilde zeebaarsfilet met groene asperges en kreeftensaus.
Diegene met wie ik at had Tarbot buiten de kaart om.
Erbij kreeg je salade, aardappeltjes en rabarbercompote.
Het was erg lekker. We sloten af met twee Ierse koffie.
Nadeel ik vind het wel aan de prijs, maar als ik kijk naar de overkant Kop vd Haven dan zijn visrestaurants ook gewoon duur geworden. Het was er iig erg lekker
Hoe verkracht ik churros... nou zo ongeveer. De vulling hoort binnenin te zitten joh! Enne, ik dacht dat jij niet van de oesters was, maar kennelijk ben je overgehaaldquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:19 schreef anndb het volgende:
Hierna nog aan zee een wafel op en churros
dat was chick van de dag toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoe verkracht ik churros... nou zo ongeveer. De vulling hoort binnenin te zitten joh! Enne, ik dacht dat jij niet van de oesters was, maar kennelijk ben je overgehaald
[ afbeelding ]
Je hebt Rog gekregen in plaats van Tarbot. Dat is wel jammer als je dat niet besteld hebt. Best wel een prijsverschil ook.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:23 schreef anndb het volgende:
Waar: Le Chevallier te Oostende
Wanneer: Vandaag
Wat:
Vandaag lunch aan zee weer, Le Chevalier is toch wel een favoriet inmiddels. Gingen voor wat oesters vooraf, en daarna voor tongetjes en tarbot met puree en frietjes. Hierna afgesloten met dessert van sorbet van citroen met vodka, heerlijk weer.
Was weer super in orde, echt beste restaurant prijs/kwaliteit aan de kust. 8,5/10
Prijs geloof ik 160 euro.
Je hebt gelijk, foutje van mijquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 08:03 schreef DIJK het volgende:
[..]
Je hebt Rog gekregen in plaats van Tarbot. Dat is wel jammer als je dat niet besteld hebt. Best wel een prijsverschil ook.
Nee oesters voor mij niet, die heeft tafelgenoot op.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoe verkracht ik churros... nou zo ongeveer. De vulling hoort binnenin te zitten joh! Enne, ik dacht dat jij niet van de oesters was, maar kennelijk ben je overgehaald
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:01 schreef stavromulabeta het volgende:
...en lopen de varkens rond (helaas mag je er niet een aanwijzen die ze dan gaan serveren).
...een wijn die ik ook voor 1,99 bij de Carrefour in Frankrijk kocht: Technische correct en zonder fouten maar met een afdronk in nanoseconden en de complexiteit van gedestileerd water.
@Dr_Flashquote:De derde gang waren de tuinboontjes. Ondanks dat de tuinboontje perfect beetgaar gekookt waren en de brandnetel en bieslook voor een smaakvolle romigheid zorgden, viel het gerecht een beetje tegen. Er miste een contrasterend randje en iets fris, het was vooral groen, groen en nog eens groene smaken zonder iets om het in belans te houden.
Zolang ik niets hoef af te happen wel... Mijn voortand zit er nog wat provisorisch ingeplakt dus ik eet alles keurig netjes met mes en vork.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:15 schreef flipsen het volgende:
Fijn weer zo´n uitgebreide review van je te mogen lezen! Kan je intussen weer alles eten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Je had natuurlijk ook even 2km verderop naar De Leuf kunnen gaanquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Grieks restaurant Heraklion in Voerendaal
Cijfer: 6, wegens toch wel potentie
Wanneer: 25 mei 2024
Wat at je: Tweepersoonsschotel Griekse Tafel
[ afbeelding ]
Impressie:
Op vrijdagavond in onze vakantie moesten we onverwacht op zoek naar een restaurant. Het regende hard. We hebben in de auto maar wat rond gegoogled en gebeld. Alles zat vol maar bij Heraklion was er nog een tafeltje voor ons. Door de telefoon klonk het al flink druk.
Toen we aankwamen bij Heraklion werden er mensen weggestuurd bij de deur en op de deur hing een bordje dat ze gesloten waren. Binnen was het stampvol. Ons tafeltje stond klaar. Al snel merkten we dat het in het restaurant enorm gehorig was. Misschien wel het meest gehorige restaurant waar we ooit geweest zijn. Er was niets aan stoffering gedaan en het is een lang en smal restaurant.
Helaas was er net voor ons een groep van een man of 20 gaan zitten. Zij bestelden allemaal a la carte. Dat zorgde er voor dat wij uiteindelijk 55 minuten op ons eten hebben moeten wachten.
Het personeel was vriendelijk en werkte enorm hard. Het was alleen echt te merken dat dit restaurant nog niet zo lang is geopend door niet de meest ervaren mensen. De drukte, grote groep die a la carte bestelde, matige aankleding en dan ook nog steeds mensen die kwamen afhalen aan de bar. De stress was voelbaar.
Het eten was best goed. Niet het beste Grieks dat we ooit hebben gegeten maar die lat ligt verschrikkelijk hoog. De calamares waren goed, de lamskoteletten erg lekker en precies goed gebakken. Sowieso was alles goed gebakken en mals. De vissen waren ook lekker. Minpuntjes voor de fritessaus, en dan nog uit een zakje ookDe rijst was gigantisch zout, dat was wel een afknapper.
Kosten: ¤ 68, inclusief 2 biertjes en een grote en kleine fles bruiswater
Realistisch scenario wel op dat momentquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook even 2km verderop naar De Leuf kunnen gaan
Appelgyoza ligt ook bij amazing oriental in de vriezer. Lekkerquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Sushi Izumi, Weert
Cijfer: 8
Wanneer: 23 mei 2024
Wat at je: Velen sushi!
Impressie:
Dit is apfelstrudel gyoza. Dat is nog lekker ook.
[ afbeelding ]
Is dat een joods/Koosjer restaurant?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Mazzeltov, Roosendaa
Cijfer: 9
Wanneer: 30 mei 2024
Wat at je: Shared dining dus diverse gerechten. Dit keer expres gerechten gekozen die we niet eerder op hadden.
Baba ganoush, pita's en gepofte biet met labneh
[ afbeelding ]
Gevulde courgette met harissa![]()
[ afbeelding ]
Lamskofte enaubergine carpaccio
![]()
[ afbeelding ]
Shawarma zeebaars met tomatensaus en labneh
[ afbeelding ]
Geblakerde prei met pecorino![]()
[ afbeelding ]
Wegens geen zin in een echt dessert een paar bolletjes ijs. Echte pistache, stracciatella tahin, aardbei sumak, labneh granaatappel
Impressie: Mazzeltov blijft toch zo'n beetje het hoogst haalbare voor ons. Het is natuurlijk geen sterrenrestaurant maar wel precies wat we fijn vinden. Mooi aangekleed, je zit ruim, het personeel is kundig, zelfs de toiletten zijn prachtig. We voelen ons er thuis.
Het eten is altijd zo goed op smaak. Je proeft in elk gerecht de gelaagdheid en verschillende texturen. Het is nooit eens te vlak of te zout of wat dan ook. Hier worden we blij van![]()
Kosten: ¤ 97,00 inclusief 2 biertjes en een liter bruiswater.
Pig & Rye ga ik wel missenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: 30 mei 2024
Wat at je: Toast paddenstoelen, bacon, egg. Philly cheesesteak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie: we wisten dat Pig&Rye zou gaan sluiten en wilden er toch een keer geweest zijn. Het viel niet tegen! De zaak zit in een prachtig monumentaal pand waar ze een geeky twist aan hebben gegeven. Allemaal hippe mensen daar, plus wij![]()
Het personeel was vriendelijk, muziek fijn, je zit er lekker en ruim. Ik snap wel waarom het er altijd zo druk was. Jammer dat we hier maar een keer naartoe konden want ik had de rest van de kaart ook wel willen proeven. De noodle bowls zagen er ook echt goed uit.
Op het eten was niets aan te merken. Het is niet ingewikkeld en daarom des te opvallender dat de producten en smaken zo optimaal zijn. Het brood was heel goed natuurlijk. En ik weet niet waar die bacon vandaan komt maar dat kan ik elke dag wel eten.
De prijs, tja. Toch echt wel te veel voor een lunch eigenlijk. Minpunt daarvoor.
Kosten: met een cappuccino en spa rood ¤ 52,40
Jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:35 schreef golfer het volgende:
@:Lucky_strike is een inhaalslag aan het doen met reviews van 3 maanden geleden?
Nee hoor. Dit is een zusje van een goed restaurant en ze zijn met de trend van Ottolenghi's stijl meegegaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat een joods/Koosjer restaurant?
Daar zijn er helaas niet veel meer van in NL. In Antwerpen daarentegen.
Okay. Thanks.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
JaIk heb er nog twee te gaan. Eigenlijk nog drie maar die zijn de moeite niet zo waard.
[..]
Nee hoor. Dit is een zusje van een goed restaurant en ze zijn met de trend van Ottolenghi's stijl meegegaan.
Ebi ebi ebi tempura!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Sushi Izumi, Weert
Wanneer: 23 mei 2024
Wat at je: Velen sushi!
Impressie:
Aanrader! Groot restaurant dat toch soort van knus is. Fatsoenlijk personeel. Efficiënt dat je via een tablet bestelt. Het eten is ook echt lekker. Er staan ook best een aantal bijzondere dingen op de kaart. Daar hebben we er best veel van geprobeerd. De ene was succesvoller dan de andere. Helaas zijn de details wat weggezakt. Er was 1 ding dat we 2 of 3 keer hebben besteld. Misschien weet @:cat-astrophe het nog?
Veel te weinig foto's want veel geklets en ik herken er ook niet al te veel meer van. Maar het was dus lekker.
[ afbeelding ]
Dit is apfelstrudel gyoza. Dat is nog lekker ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten: ¤ 111,40 voor 3 keer AYCE, 1 frisdrank, 1 liter bruiswater en 2 biertjes
Leuk en lekker, maar de volgende keer moeten jullie toch echt naar Florence (niet de stad)quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: IJssalon Clevers in Einighausen en Thorn
Cijfer: 9
Wanneer: 24 mei, 26 mei, 26 mei (geen typo)
Wat at je: o.a. coupe nougatina, coupe Limburgse knapcoupe, zelfsamengestelde coupe met knapkoek, slagroom, vers fruit en citroenijs. Tevens diverse losse bolletjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie: Geweldig. Het een na beste ijs in de beste ijssalon! Vooral in Einighausen is het erg fijn. Je zit er heerlijk in een mooie zaak. Het personeel daar is ook echt top. Het crocantino ijs is echt een aanrader en Limburgse knapkoek is de ontdekking van 2024![]()
Kosten: Tussen de 8 en 12 euro per coupe
Ja, echt zonde dat die niet in de planning paste. Dat gaat zeker een keer lukkenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ebi ebi ebi tempura!
Was lekker en de gezellig
Ik vond het ook leuk om er eens met ‘nieuwe mensen’ te gaan eten. Jullie bestelden weer andere dingen dan mijn vaste mee-eters. En ik was er blijkbaar al te lang niet meer geweest dus ontdekte dat de kaart inmiddels flink vernieuwd was. Goede zet.
[..]
Leuk en lekker, maar de volgende keer moeten jullie toch echt naar Florence (niet de stad)
Valt toch wel mee, of gaat dat bedrag enkel over de drankjes? (dan is het krankzinnig)quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:47 schreef Molo het volgende:
Pittige prijs, wel een hele mooie plek en daar betaal je natuurlijk ook wel voor.
Ik vind het een forse prijs voor wat er ligt, maar dat vinden anderen zoals jij dus blijkbaar meevallenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 01:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, of gaat dat bedrag enkel over de drankjes? (dan is het krankzinnig)
"Heerlijk ontbijtje en voor 3 cappuccino en 2 verse jus , 49,95 kwijt".
Ik denk dat je bij vd Valk betere broodjes krijgt dan die afbakdingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Is duurder dan buffet bij Vd Valk (2 personen 35-41 euro) maar dit soort prijzen betaal je aan het strand
En allerlei soorten fruit, kazen/vleeswaren, zoete lekkernijen, yoghurts, eieren in alle soorten en maten, worstjes/bacon, pannenkoeken etc. Plus onbeperkt koffie en sap.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:55 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij vd Valk betere broodjes krijgt dan die afbakdingen.
Dat eerste kloptquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:58 schreef Karzai het volgende:
Wat FF zegt, het strand is gewoon duur. Maja wel een mooi uitzicht aan zee en in het zonnetje.
Je kan ook naar IKEA gaan dan ben je voor 5 euro klaar
ik heb het cijfer van de beoordeling wel naar beneden gebracht naar een 7![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |