5 Juli it is. Alleen @mascara-klodder moet nog even akkoord gaan met waar. Ik wil of salon de provance of wolfslaar :’)quote:
Ik zou zeggen maak een poll. Maar ik heb ooit 1x in een sterrenrestaurant gegeten en laat dat nu net de Wolfslaar zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:19 schreef anndb het volgende:
[..]
5 Juli it is. Alleen @:mascara-klodder moet nog even akkoord gaan met waar. Ik wil of salon de provance of wolfslaar :’)
Te voet lijkt me hiervandaan wat verquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:00 schreef Molo het volgende:
Broodje kroket en een patatje mayo pinda bij De Hongerige Machinist in Noord Brabant
Snel klaar, lekker, vers en prima prijs gezien de locatie.
Buiten op terras opgegeten, eigen fles water erbij, was geen probleem.
Aanrader!
Goed bereikbaar met de trein of te voet
Dan Salon de Provence, of je moet zelf suggesties hebben haha. Ik vond die laatste keer echt top!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou zeggen maak een poll. Maar ik heb ooit 1x in een sterrenrestaurant gegeten en laat dat nu net de Wolfslaar zijn
Dus dan ga ik voor Salon de Provence in het Ginneken.
Het is dan ook mijn verjaardag en ik ben heel toevallig ook nog eens op een minuut of 2 daarvan geboren op de Baronielaan 253
Dus het heeft zo moeten zijn blijkbaar
Breda
Paar weken geleden ook geweest, ik vond het ok maar niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:07 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 11 mei 2024
Waar: Restaurant Konomi in Haarlem.
Wat:
We zijn ooit eerder, net na de opening van dit restaurant, in februari 2018 bij Konomi geweest. Toen zat het op een andere plek in Haarlem. Nu zit het restaurant aan de drukke Gedempte Oude Gracht. Mooi pand met goede zitplekken.
Het 'concept' van dit Japans georiënteerde restaurant is shared dining.
We begonnen met een glas Japans Asahi bier:
[ afbeelding ]
Daarna kregen we een amuse:
[ afbeelding ]
Een kleine sushirol met zalm.
Daarna kwamen (vrij snel achter elkaar) de door ons uitgezochte gerechten.
Sashimi mix op een boot; zalm, tonijn, zeebaars, coquille en zalmkaviaar:
[ afbeelding ]
We dronken bij alle gerechten een karafje met warme saké:
[ afbeelding ]
Dungesneden Hamachi met milde Madame Jeanet, olijfolie, shiso en koriander:
[ afbeelding ]
Gamba & Garlic met gegrilde brioche, romige rode peper/knoflook saus:
[ afbeelding ]
Heerlijke pittige saus.
Daarna hadden we Tonijn Steak met crunchy wasabi, gewokte groenten en zoete sambal-sojasaus. En daarvan zijn we dus vergeten om een foto te maken.Maar het was erg lekker.
Op de huid gebakken Zeebaarsfilet met paksoi en Japanse curry saus:
[ afbeelding ]
Alweer een heerlijke saus en goed gebakken zeebaarsfilets.
Tenslotte onze desserts:
[ afbeelding ]
The Kyoto Dream: Tiramisu met likeur 43 en matcha. Weinig Japans aan likeur 43, maar wel smakelijk.
Het restaurant heeft inderdaad een Japanse uitstraling en de gerechten hebben wel allemaal subtiele Japanse smaken, maar het bedienend personeel en de keukenbrigade bestaat, voor zover wij het konden zien, uit jonge Nederlandse mensen.
Totaal waren we voor dit alles, inclusief drankjes, 150 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Het is net of er een enorme klodder mayonaise over je sukade zit. Dat is vast niet waar.quote:Op zondag 26 mei 2024 07:50 schreef borisz het volgende:
Waar? De Eendracht te Alkmaar
Wanneer? Gisteren
Wat at je? Gerookte zalm met biet, kalfssukade en een aardbeitoetje.
Impressie?
Voorgerecht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten? Geen idee. Ik ging niet over de rekening
Cijfer? 7
We waren met een groep. Dus beperkte kaart.
Vooraf gerookte zalm. Was lekker, maar niet wow. De wow-factor miste ook bij de andere gerechten. Daarbij duurde het wel lang voordat de hoofdgerechten kwamen. Een gezellige avond gehad, maar ik zal hier niet uit mezelf gaan reserveren.
Ziet er prima uit allemaal!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:49 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 1 juni 2024
Waar: Restaurant Il Vespero, St. Agata, Italië
Wat:
Ter gelegenheid van Blues haar 65ste verjaardag had ik al een maand geleden dit restaurant in de buurt van onze verblijfplaats Massa Lubrense gereserveerd.
Het restaurant is onderdeel van een chique hotel in St. Agata.
Het restaurant is, naast heel goed eten, vooral bekend vanwege het adembenemende uitzicht.
We kregen bij binnenkomst meteen al van de chef een glaasje bubbels aangeboden:
[ afbeelding ]
Daarna kregen wij een uitgebreide broodselectie met lekkere olijfolie aangeboden.
Amuse:
[ afbeelding ]
Bladerdeeg gevuld met aubergine en vergezeld door een kaassausje.
Lekker!
Voorgerecht.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Een streekgerecht: spaghetti con zucchine e fiori alls Nerano. Lokale spaghetti met courgette en courgettebloemen.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Ravioli al nero di sepia con astice e la sua bisque. (Ravioli met zwarte inkt van sepia met stukjes kreeft en kreeftenbisque.)
Heel erg lekker!
Hoofdgerecht:
Blues:
[ afbeelding ]
Bistecca di tonno al salmoriglio con sauté di patate, peperoni en pommedorini a grappolo.(tonijnbiefstuk met spinazie, cherrytomaatjes en gesauteerde aardappeltjes met een saus met o.a. citroensap)
Voor mij:
[ afbeelding ]
Rombo arrostito con salsa al vino Aglianico del sannio, pepperoni ripieni, bieta e patate allo zafferano (Gebakken tarbot met een wijnsaus, gevulde puntpaprika, paksoi en safraanaardappeltjes.)
Als dessert kregen wij dit uitzicht:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8,5/10
Dit is een anderequote:Op dinsdag 11 juni 2024 04:53 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ziet er heel goed uit anndb.
En heeft jouw date haar haar geverfd, of is het een andere ?
Player.quote:
Je was me voorquote:Op dinsdag 11 juni 2024 04:53 schreef Xlarge het volgende:
En heeft jouw date haar haar geverfd, of is het een andere ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Beter nog, heeft elke dag meerdere malen ontsmet en verband e.d. vervangen. Toen ik bij de dokter kwam, zei die nog wie heeft dat zo goed gedaan?!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je was me voor
On Topic: Heeft ze wel een kusje op je zere knie gegeven?
Casa Di Papi of Ristorante Luca.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:17 schreef Nielojram75 het volgende:
Italiaans in Haarlem en/of omgeving, wie o wie?
Diga ken ik, ben ik een beetje klaar mee...
Zoek echt Italiaans, van die carbonara die je thuis niet kan maken, ondanks alle youtube tutorials..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |