Je had natuurlijk ook even 2km verderop naar De Leuf kunnen gaanquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Grieks restaurant Heraklion in Voerendaal
Cijfer: 6, wegens toch wel potentie
Wanneer: 25 mei 2024
Wat at je: Tweepersoonsschotel Griekse Tafel
[ afbeelding ]
Impressie:
Op vrijdagavond in onze vakantie moesten we onverwacht op zoek naar een restaurant. Het regende hard. We hebben in de auto maar wat rond gegoogled en gebeld. Alles zat vol maar bij Heraklion was er nog een tafeltje voor ons. Door de telefoon klonk het al flink druk.
Toen we aankwamen bij Heraklion werden er mensen weggestuurd bij de deur en op de deur hing een bordje dat ze gesloten waren. Binnen was het stampvol. Ons tafeltje stond klaar. Al snel merkten we dat het in het restaurant enorm gehorig was. Misschien wel het meest gehorige restaurant waar we ooit geweest zijn. Er was niets aan stoffering gedaan en het is een lang en smal restaurant.
Helaas was er net voor ons een groep van een man of 20 gaan zitten. Zij bestelden allemaal a la carte. Dat zorgde er voor dat wij uiteindelijk 55 minuten op ons eten hebben moeten wachten.
Het personeel was vriendelijk en werkte enorm hard. Het was alleen echt te merken dat dit restaurant nog niet zo lang is geopend door niet de meest ervaren mensen. De drukte, grote groep die a la carte bestelde, matige aankleding en dan ook nog steeds mensen die kwamen afhalen aan de bar. De stress was voelbaar.
Het eten was best goed. Niet het beste Grieks dat we ooit hebben gegeten maar die lat ligt verschrikkelijk hoog. De calamares waren goed, de lamskoteletten erg lekker en precies goed gebakken. Sowieso was alles goed gebakken en mals. De vissen waren ook lekker. Minpuntjes voor de fritessaus, en dan nog uit een zakje ookDe rijst was gigantisch zout, dat was wel een afknapper.
Kosten: ¤ 68, inclusief 2 biertjes en een grote en kleine fles bruiswater
Realistisch scenario wel op dat momentquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook even 2km verderop naar De Leuf kunnen gaan
Appelgyoza ligt ook bij amazing oriental in de vriezer. Lekkerquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Sushi Izumi, Weert
Cijfer: 8
Wanneer: 23 mei 2024
Wat at je: Velen sushi!
Impressie:
Dit is apfelstrudel gyoza. Dat is nog lekker ook.
[ afbeelding ]
Is dat een joods/Koosjer restaurant?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Mazzeltov, Roosendaa
Cijfer: 9
Wanneer: 30 mei 2024
Wat at je: Shared dining dus diverse gerechten. Dit keer expres gerechten gekozen die we niet eerder op hadden.
Baba ganoush, pita's en gepofte biet met labneh
[ afbeelding ]
Gevulde courgette met harissa![]()
[ afbeelding ]
Lamskofte enaubergine carpaccio
![]()
[ afbeelding ]
Shawarma zeebaars met tomatensaus en labneh
[ afbeelding ]
Geblakerde prei met pecorino![]()
[ afbeelding ]
Wegens geen zin in een echt dessert een paar bolletjes ijs. Echte pistache, stracciatella tahin, aardbei sumak, labneh granaatappel
Impressie: Mazzeltov blijft toch zo'n beetje het hoogst haalbare voor ons. Het is natuurlijk geen sterrenrestaurant maar wel precies wat we fijn vinden. Mooi aangekleed, je zit ruim, het personeel is kundig, zelfs de toiletten zijn prachtig. We voelen ons er thuis.
Het eten is altijd zo goed op smaak. Je proeft in elk gerecht de gelaagdheid en verschillende texturen. Het is nooit eens te vlak of te zout of wat dan ook. Hier worden we blij van![]()
Kosten: ¤ 97,00 inclusief 2 biertjes en een liter bruiswater.
Pig & Rye ga ik wel missenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: 30 mei 2024
Wat at je: Toast paddenstoelen, bacon, egg. Philly cheesesteak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie: we wisten dat Pig&Rye zou gaan sluiten en wilden er toch een keer geweest zijn. Het viel niet tegen! De zaak zit in een prachtig monumentaal pand waar ze een geeky twist aan hebben gegeven. Allemaal hippe mensen daar, plus wij![]()
Het personeel was vriendelijk, muziek fijn, je zit er lekker en ruim. Ik snap wel waarom het er altijd zo druk was. Jammer dat we hier maar een keer naartoe konden want ik had de rest van de kaart ook wel willen proeven. De noodle bowls zagen er ook echt goed uit.
Op het eten was niets aan te merken. Het is niet ingewikkeld en daarom des te opvallender dat de producten en smaken zo optimaal zijn. Het brood was heel goed natuurlijk. En ik weet niet waar die bacon vandaan komt maar dat kan ik elke dag wel eten.
De prijs, tja. Toch echt wel te veel voor een lunch eigenlijk. Minpunt daarvoor.
Kosten: met een cappuccino en spa rood ¤ 52,40
Jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:35 schreef golfer het volgende:
@:Lucky_strike is een inhaalslag aan het doen met reviews van 3 maanden geleden?
Nee hoor. Dit is een zusje van een goed restaurant en ze zijn met de trend van Ottolenghi's stijl meegegaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat een joods/Koosjer restaurant?
Daar zijn er helaas niet veel meer van in NL. In Antwerpen daarentegen.
Okay. Thanks.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
JaIk heb er nog twee te gaan. Eigenlijk nog drie maar die zijn de moeite niet zo waard.
[..]
Nee hoor. Dit is een zusje van een goed restaurant en ze zijn met de trend van Ottolenghi's stijl meegegaan.
Ebi ebi ebi tempura!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Sushi Izumi, Weert
Wanneer: 23 mei 2024
Wat at je: Velen sushi!
Impressie:
Aanrader! Groot restaurant dat toch soort van knus is. Fatsoenlijk personeel. Efficiënt dat je via een tablet bestelt. Het eten is ook echt lekker. Er staan ook best een aantal bijzondere dingen op de kaart. Daar hebben we er best veel van geprobeerd. De ene was succesvoller dan de andere. Helaas zijn de details wat weggezakt. Er was 1 ding dat we 2 of 3 keer hebben besteld. Misschien weet @:cat-astrophe het nog?
Veel te weinig foto's want veel geklets en ik herken er ook niet al te veel meer van. Maar het was dus lekker.
[ afbeelding ]
Dit is apfelstrudel gyoza. Dat is nog lekker ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kosten: ¤ 111,40 voor 3 keer AYCE, 1 frisdrank, 1 liter bruiswater en 2 biertjes
Leuk en lekker, maar de volgende keer moeten jullie toch echt naar Florence (niet de stad)quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: IJssalon Clevers in Einighausen en Thorn
Cijfer: 9
Wanneer: 24 mei, 26 mei, 26 mei (geen typo)
Wat at je: o.a. coupe nougatina, coupe Limburgse knapcoupe, zelfsamengestelde coupe met knapkoek, slagroom, vers fruit en citroenijs. Tevens diverse losse bolletjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie: Geweldig. Het een na beste ijs in de beste ijssalon! Vooral in Einighausen is het erg fijn. Je zit er heerlijk in een mooie zaak. Het personeel daar is ook echt top. Het crocantino ijs is echt een aanrader en Limburgse knapkoek is de ontdekking van 2024![]()
Kosten: Tussen de 8 en 12 euro per coupe
Ja, echt zonde dat die niet in de planning paste. Dat gaat zeker een keer lukkenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ebi ebi ebi tempura!
Was lekker en de gezellig
Ik vond het ook leuk om er eens met ‘nieuwe mensen’ te gaan eten. Jullie bestelden weer andere dingen dan mijn vaste mee-eters. En ik was er blijkbaar al te lang niet meer geweest dus ontdekte dat de kaart inmiddels flink vernieuwd was. Goede zet.
[..]
Leuk en lekker, maar de volgende keer moeten jullie toch echt naar Florence (niet de stad)
Valt toch wel mee, of gaat dat bedrag enkel over de drankjes? (dan is het krankzinnig)quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:47 schreef Molo het volgende:
Pittige prijs, wel een hele mooie plek en daar betaal je natuurlijk ook wel voor.
Ik vind het een forse prijs voor wat er ligt, maar dat vinden anderen zoals jij dus blijkbaar meevallenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 01:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, of gaat dat bedrag enkel over de drankjes? (dan is het krankzinnig)
"Heerlijk ontbijtje en voor 3 cappuccino en 2 verse jus , 49,95 kwijt".
Ik denk dat je bij vd Valk betere broodjes krijgt dan die afbakdingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Is duurder dan buffet bij Vd Valk (2 personen 35-41 euro) maar dit soort prijzen betaal je aan het strand
En allerlei soorten fruit, kazen/vleeswaren, zoete lekkernijen, yoghurts, eieren in alle soorten en maten, worstjes/bacon, pannenkoeken etc. Plus onbeperkt koffie en sap.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:55 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij vd Valk betere broodjes krijgt dan die afbakdingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |