abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 april 2024 @ 12:48:44 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213370639
Ik fotografeer alles wat ik buitenshuis eet en ook wel vaak wat ik zelf kook. Ik zet het alleen niet zo vaak in dit topic omdat het dan niet uitgesproken goed of slecht is.

Zelfs de dubbele dooier uit 1 ei niet van afgelopen weekend in de lokale Bistro.

-edit- 38 euro voor 2 personen, inclusief 3 drankjes.
pi_213371071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:06 schreef anndb het volgende:

[..]
Mwa dat valt wel mee, op sterrenniveau is het ook niet altijd verassen. Daarnaast ga ik vaak uit eten beetje in de regio en wil niet te ver rijden, en twee- of driesterren is vaak ver van te voren reserveren. Ik heb overigens goed gegeten, en zitten zeker wel zaken bij die altijd goed zijn zoals Mireneau. Maar weet niet wat jij onder 'goed' uit eten gaan verstaat? Nog tips in Brabant of rondom maar niet in Antwerpen (ivm parkeren, tenzij goede parking).
Ben je wel eens bij Porta Sud in Breda geweest? Ik niet, maar ik denk er al jaren aan, komt er alleen nooit van.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 30-04-2024 13:46:30 ]
anonieme razernist
pi_213371150
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:35 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ben je wel eens bij Porta Sud in Breda geweest? Ik niet, maar ik denk er al jaren aan, komt er alleen ooit van.
Gaat op lijstje, zit komende dagen even druk maar misschien zondag of volgende week!
pi_213371226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat heeft ook vaak met de foto's zelf te maken, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met op instagram die foodie foto's met juiste belichting, filters etc. daar kan je zelf met je snel geschoten mobielfoto's niet echt tegenop. Voor mij ook de reden dat ik eigenlijk alleen nog maar foto's voor mezelf maak, meer als geheugensteuntje van wat het ook alweer was. Ben er ook niet zo goed in en het eten koud laten worden voor een goed plaatje vind ik ook weer zonde.
Ik maak geen fotos van het eten om die er perfect uit te laten zien, en post ze ook alleen maar hier. Niet op review sites of iets dergelijks. Puur om jullie even mee te laten "eten". En omdat ik vaak uit eten ga, ben ik hier op zich ook wel wat kritisch dan misschien iemand die maar heel af en toe bij gelegenheid gaat en de thuis keuken gewend is, wil ik echt wauw wauw zeggen en een bij wijze van 10 beoordelen zal het toch wel wat heel speciaals moeten zijn. Lidenhoff Nuenen vond ik toen wel echt goed uit de hoek komen met die Surinaamse invloeden in sterrenkeuken (2 sterren).

O&O staat bij mij nog op lijstje maar dan komt weer mijn probleem... altijd wel vol, en ik ben iemand die zegt hm geen zin om te koken wil ergens eten vanavond.
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:56:24 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213371261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:53 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik maak geen fotos van het eten om die er perfect uit te laten zien, en post ze ook alleen maar hier. Niet op review sites of iets dergelijks. Puur om jullie even mee te laten "eten". En omdat ik vaak uit eten ga, ben ik hier op zich ook wel wat kritisch dan misschien iemand die maar heel af en toe bij gelegenheid gaat en de thuis keuken gewend is, wil ik echt wauw wauw zeggen en een bij wijze van 10 beoordelen zal het toch wel wat heel speciaals moeten zijn. Lidenhoff Nuenen vond ik toen wel echt goed uit de hoek komen met die Surinaamse invloeden in sterrenkeuken (2 sterren).

O&O staat bij mij nog op lijstje maar dan komt weer mijn probleem... altijd wel vol, en ik ben iemand die zegt hm geen zin om te koken wil ergens eten vanavond.
Is ook gewaardeerd hoor, altijd leuk om te lezen, die foto's moet je een beetje doorheen kijken.
pi_213371338
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:48 schreef Kreator het volgende:
Ik fotografeer alles wat ik buitenshuis eet en ook wel vaak wat ik zelf kook. Ik zet het alleen niet zo vaak in dit topic omdat het dan niet uitgesproken goed of slecht is.

Zelfs de dubbele dooier uit 1 ei niet van afgelopen weekend in de lokale Bistro.

[ afbeelding ]

-edit- 38 euro voor 2 personen, inclusief 3 drankjes.
Wat denk je van mij, ik post een lunchdeal bij een keten en dat is echt het tegenovergestelde van wat hier voornamelijk gepost wordt. Daarom ben ik blij als ik ook iets lees of over een snackbar of shoarmaboer.
Dubbele dooier is heel speciaal, meer geel is altijd een welkome verrassing :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_213372008
Nou ik zal er ook nog maar even een "normale" in gooien dan haha.

Waar: Minos Pallas, Tilburg
Wanneer: afgelopen Zondag
Wat:

Even snel wat eten, twijfelden over Rix Gastrobar of de griek, werd de griek want "gewoon altijd goed".

Begonnen om voorgerechtje te delen, warme meze, mosselen, calamari, keftedes, feta in beslag en feta in bladerdeeg met knoflooksaus. Goed gewoon.

Toen 1x gyros in champignonsaus met kaas uit de oven en een keer "Mykonos" schotel met souvlaki, gyros en 2 soutzouki.

Was lekker, gewoon altijd goed en voldoende. Frietjes en rijst er bij en salade.

Al lange tijd vaste waarde in Tilburg en de beste er van ook vind ik (en vele met mij). Hadden maar amper plek nog zonder reservering. Normaal kan je in de gezellige zitjes zitten wel, maar nu vol vol dus helaas.

Hierna nog ijsje op bij de buren (Intermezzo, beste ijs van Tilburg).

Kosten: 70 euro
Cijfer: 7.5/10.
  dinsdag 30 april 2024 @ 21:00:17 #83
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213376005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:53 schreef anndb het volgende:

[..]

Wij hebben geluncht bij O&O dan hebben ze veel meer ruimte, wij vonden het zeker de moeite waard!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213376228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:00 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hebben geluncht bij O&O dan hebben ze veel meer ruimte, wij vonden het zeker de moeite waard!
Ja lijkt me top maar lunch moet ik vanaf antwerpen of oostende maar net in de buurt zijn.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 april 2024 @ 22:22:23 #85
22592 crew  Ole
pi_213376919
Ik had net een slice van New York Pizza. Mozzarella tomaat. Ik ben barbaar, ze beloven mij Pizza Hawaii :@
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_213379386
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:11 schreef anndb het volgende:
Nou ik zal er ook nog maar even een "normale" in gooien dan haha.

Waar: Minos Pallas, Tilburg
Wanneer: afgelopen Zondag
Wat:

Even snel wat eten, twijfelden over Rix Gastrobar of de griek, werd de griek want "gewoon altijd goed".

Begonnen om voorgerechtje te delen, warme meze, mosselen, calamari, keftedes, feta in beslag en feta in bladerdeeg met knoflooksaus. Goed gewoon.

Toen 1x gyros in champignonsaus met kaas uit de oven en een keer "Mykonos" schotel met souvlaki, gyros en 2 soutzouki.

Was lekker, gewoon altijd goed en voldoende. Frietjes en rijst er bij en salade.

Al lange tijd vaste waarde in Tilburg en de beste er van ook vind ik (en vele met mij). Hadden maar amper plek nog zonder reservering. Normaal kan je in de gezellige zitjes zitten wel, maar nu vol vol dus helaas.

Hierna nog ijsje op bij de buren (Intermezzo, beste ijs van Tilburg).

Kosten: 70 euro
Cijfer: 7.5/10.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zit toch op de Heuvelring? Ben er nog nooit geweest en we wilden er laatst binnen gaan maar hebben toen toch gekozen voo Bistro St. Sjaak. Maar het ziet er best lekker uit allemaal.. toch eens een keer proberen. Twijfel dan altijd en zie het dan een beetje als een soort shoarma tent. Is ook niets mis mee maar daar ga ik ook nooit uit eten en dat bestellen we dan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij er van begrijpt
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:06:14 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213379690
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:22 schreef Ole het volgende:
Ik had net een slice van New York Pizza. Mozzarella tomaat. Ik ben barbaar, ze beloven mij Pizza Hawaii :@
Ik snap deze zin niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:07:46 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213379708
Vanavond Grieks eten hier, zin in, nu extra door de recensie :9

Knapperige gyros :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213380171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:35 schreef lojanda het volgende:

[..]
Dat zit toch op de Heuvelring? Ben er nog nooit geweest en we wilden er laatst binnen gaan maar hebben toen toch gekozen voo Bistro St. Sjaak. Maar het ziet er best lekker uit allemaal.. toch eens een keer proberen. Twijfel dan altijd en zie het dan een beetje als een soort shoarma tent. Is ook niets mis mee maar daar ga ik ook nooit uit eten en dat bestellen we dan.
Oh binnin zit je best gezellig hoor, heuvelring inderdaad tegenover mc donalds. Typisch griekse inrichting wel maar vind dat wel wat hebben. St sjaak nog nooit geweest, is dat wat?
pi_213380393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:54 schreef anndb het volgende:

[..]
Oh binnin zit je best gezellig hoor, heuvelring inderdaad tegenover mc donalds. Typisch griekse inrichting wel maar vind dat wel wat hebben. St sjaak nog nooit geweest, is dat wat?
Het is een gezellig restaurant en hebben er lekker gegeten. Het is een Bistro en dat vind ik altijd lekker. We hadden drie gangen genomen en daar een fles huiswijn bij en twee rode Port bij het nagerecht. We hebben inclusief fooi 165 euro betaald.
pi_213380430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:13 schreef lojanda het volgende:

[..]
Het is een gezellig restaurant en hebben er lekker gegeten. Het is een Bistro en dat vind ik altijd lekker. We hadden drie gangen genomen en daar een fles huiswijn bij en twee rode Port bij het nagerecht. We hebben inclusief fooi 165 euro betaald.
Hm ik twijfel altijd om daar te gaan. Menu denk ik dan sja kan wel maar dan wijk ik vaak toch uit naar iets anders bijv le bistro of hofstede.
pi_213380484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:15 schreef anndb het volgende:

[..]
Hm ik twijfel altijd om daar te gaan. Menu denk ik dan sja kan wel maar dan wijk ik vaak toch uit naar iets anders bijv le bistro of hofstede.
Hofstede de Blaak? Daar heb ik ook vaker gegeten maar mij trekt dan toch St Sjaak meer. Komt denk ik dat ik houdt van knus en ook een echte Bistro look maar ook het eten zelf vind ik hier beter.
Bij Le Bistro ben ik jaren geleden weleens geweest maar weet niet of daar nog steeds dezelfde eigenaren in zitten.
pi_213380678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:19 schreef lojanda het volgende:

[..]
Hofstede de Blaak? Daar heb ik ook vaker gegeten maar mij trekt dan toch St Sjaak meer. Komt denk ik dat ik houdt van knus en ook een echte Bistro look maar ook het eten zelf vind ik hier beter.
Bij Le Bistro ben ik jaren geleden weleens geweest maar weet niet of daar nog steeds dezelfde eigenaren in zitten.
Eigenaar is al sinds jaren 80 het zelfde (Pito), chef varieert wel.
pi_213381320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:39 schreef anndb het volgende:

[..]
Eigenaar is al sinds jaren 80 het zelfde (Pito), chef varieert wel.
Ik heb er toen (van wat ik me kan herinneren) ook lekker gegeten. Ik zal eens kijken op de site van het restaurant en misschien er nog eens naartoe gaan ^O^
pi_213381720
Ik zie werkelijk iets op de kaart waarom ik er zou willen eten. Ben er een eeuwigheid geleden wel een paar keer geweest en de mannelijke bediende (eigenaar?) was ook tamelijk onsympathiek, terwijl de vrouw die daar rond liep wel weer erg leuk was. Nooit meer gegaan wegens de weinig inspirerende kaart en die man.
anonieme razernist
pi_213381798
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:10 schreef NoCigar het volgende:
Ik zie werkelijk iets op de kaart waarom ik er zou willen eten. Ben er een eeuwigheid geleden wel een paar keer geweest en de mannelijke bediende (eigenaar?) was ook tamelijk onsympathiek, terwijl de vrouw die daar rond liep wel weer erg leuk was. Nooit meer gegaan wegens de weinig inspirerende kaart en die man.
Heeft bijna altijd nog buiten de kaart om ook nog kingkrab en kreeft. Pito sja, tegen vaste gasten altijd heel vriendelijk maar ik snap je punt ja.
pi_213382165
Waar? Mr. Meat in Tilburg
Wanneer? Afgelopen zondag

Na een paar biertjes op het terras besloten hier met een paar vrienden wat te eten.
Attente bediening welke helaas niet allemaal Nederlands sprekende, iets wat nu helaas in Tilburg ook steeds meer de standaard wordt. De wijnkaart is uitgebreid en de dame van de bediening wist er wel het een en ander over te vertellen.

We kregen vooraf een amuze van beef tartaar, wel lekker, niet bijzonder.
Vervolgens had ik buikspek als voorgerecht. Heerlijk mals en goed van smaak. Het lag op een paar appelpartjes die nog soort van rauw waren, dit had van mij niet gehoeven.
Als hoofdgerecht had ik de ossenhaas. Lekker mals en precies medium rare zoals ik hem gevraagd had. De pepersaus die ik erbij kreeg was vrii vlak van smaak. De frietjes waren lekker. Ik heb geen nagerecht op omdat de keuze vrij beperkt en niet mijn ding was.

Voorgerecht was 15 euro, wat ik vrij prijzig vind. De ossenhaas was uit mijn hoofd 250gram en ongeveer 35 euro.

Al met al een prima ervaring, niet bijzonder verder. De ossenhaas van Rodeo is beter, alhoewel ik daar de flank steak prefereer.
pi_213382393
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:12 schreef Ace1 het volgende:
Waar? Mr. Meat in Tilburg
Wanneer? Afgelopen zondag

Na een paar biertjes op het terras besloten hier met een paar vrienden wat te eten.
Attente bediening welke helaas niet allemaal Nederlands sprekende, iets wat nu helaas in Tilburg ook steeds meer de standaard wordt. De wijnkaart is uitgebreid en de dame van de bediening wist er wel het een en ander over te vertellen.

We kregen vooraf een amuze van beef tartaar, wel lekker, niet bijzonder.
Vervolgens had ik buikspek als voorgerecht. Heerlijk mals en goed van smaak. Het lag op een paar appelpartjes die nog soort van rauw waren, dit had van mij niet gehoeven.
Als hoofdgerecht had ik de ossenhaas. Lekker mals en precies medium rare zoals ik hem gevraagd had. De pepersaus die ik erbij kreeg was vrii vlak van smaak. De frietjes waren lekker. Ik heb geen nagerecht op omdat de keuze vrij beperkt en niet mijn ding was.

Voorgerecht was 15 euro, wat ik vrij prijzig vind. De ossenhaas was uit mijn hoofd 250gram en ongeveer 35 euro.

Al met al een prima ervaring, niet bijzonder verder. De ossenhaas van Rodeo is beter, alhoewel ik daar de flank steak prefereer.
Is waar ribs factory zat toch op korte heuvel? Is wel nog van de grill allemaal? Ik zelf zou ook eerder rodeo of rosalie gaan dan.
pi_213383170
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:39 schreef anndb het volgende:

[..]
Is waar ribs factory zat toch op korte heuvel? Is wel nog van de grill allemaal? Ik zelf zou ook eerder rodeo of rosalie gaan dan.
Klopt. Van green egg.. Vlees Rodeo is beter. Sfeer Rodeo moet je van houden..
pi_213405327
Deze week met vriendin geeindigd bij Restobar K Family, een Georgisch restaurantje in Delft. Beetje huiskamer sfeer binnen. Gezien we de Georgische keuken niet echt kennen kozen we voor het surprise menu voor 2 personen.
NB: Foto's van google maps gehaald. Vergeten te fotograferen, dus dit ter impressie. Was ongeveer hetzelfde wat wij voorgeschoteld kregen.

Gerecht 1:
Aubergine gevuld met walnotenpasta en wat tapenades van bieten en spinazie/komkommer(?). Tevens paar stukje Georgische kaas. Vooral de Aubergine was erg lekker!

Gerecht 2:
2 vleesschotels. De ene was kip met bacon in een knoflooksaus, de ander was een soort stoofvleespotje ,welke voor een Indische curry zou kunnen doorgaan (iets minder saus, maar wel sterke koriander smaak). Die knoflooksaus was echt gruwelijk lekker en zowel kip als stoofvlees was erg zacht.

Gerecht 3:
Daarna kwam een Georgische kaastaart (Kachapuri). Dit was min of meer een kaaspizza, beetje vettig, maar wel lekker. Er werden om ons heen ook varianten geserveerd in de vorm van een soort pide met daarin een gebakken ei met vloeibare dooier. Doordat ie zo machtig was hebben we de helft in een doggiebagje gedaan.

Gerecht 4:
2 Kinkhali's met minced meat. Gestoomde pasteitjes. Ook prima te doen! Ik vindt gestoomde pasteitjes vaak lekkerder dan gefrituurd, want die zijn vaak zo vet.

Als drank had ik een orangje wijn gekozen. Ik had nog nooit cognac op, maar mijn vriendin wist te vertellen dat het er wel op leek.

We zaten nog even te wachten of er nog een dessert kwam, maar helaas. Zo professioneel was het allemaal niet, wel gemoedelijk. Pinapparaat hield er mee op, dus betaald via tikkie :o

De prijzen waren echter niet misselijk. Wat dat betreft durfden ze wel! Wijntjes beginnen bij 7 euro, 6 euro voor 750ml bronwater en het menu was 80 euro voor 2 personen. Wij hadden niet het idee dat dit in verhouding stond met het gebodene. 3 van die pasteitjes voor 17E bijv.

In totaal waren we 95E kwijt. Leuk om een keertje wat anders te proberen, dus avondje was geslaagd :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')