Waar: Savarin Fine Dining te Oostende
Wanneer: gisteravond
Wat:
In het kader van zelf te weten komen wat wel en niet de moeite is in mijn nieuwe woonplaats (en ook gezien aangenaam gezelschap) gaan eten bij Fine Dining restaurant Savarin. Savarin ligt direct aan zee, en je hebt dus een mooi uitzicht op zee en stapt direct vanaf het strand zo het restaurant binnen. Hartelijke ontvangst en we begonnen met voor mij de huiscocktail welke op basis van vers geperst fruitsap was met gin en een schuim van iets. Voor gezelschap een rode fruitige wijn. Hierbij kregen we gelijk een drietal amuses:
![V7cO525.jpeg]()
![Z0uTD9n.jpeg]()
Een kleine steak tartare (top van smaak, grof met de hand gesneden en goede smaak van het vlees ook nog), een krokantje met geitenkaas en rode biet, en een bolletje foie gras met mango. Top top! Heerlijk begin, zelfs de foie gras waar ik normaal geen fan van ben, super!
We gingen voor het menu van de maand, de keuze was tussen 4 en 5 gangen (74 of 98) en dan optioneel nog kaas extra (16 pp) of keuze natuurlijk kaas of dessert. Ook was er de optie om het tussengerecht/tweede voorgerecht in moscovite style te doen met kaviaar dus (30 pp) en gezien ik met een Russische was was dat natuurlijk geen vraag: jazeker.
Als voorgerecht kregen we volgens de kaart: Ravioli - koolrabi - aubergine wat dus een Ravioli van koolrabi bleek te zijn, maar een heerlijk fris voorgerecht en heerlijk van smaak weer. Gezien we net van het strand kwamen en het heerlijk weer was, was zo'n fris voorgerecht perfect om mee te starten.
![6LbGjeh.jpeg]()
Toen het volgende gerecht namelijk:
Kabeljauw - oester - yuzu - bouillon van ham
Gezien tafelgenoot blijkbaar geen varkensvlees at en dat niet tegen mij had gezegd vooraf had ik dat bij de reservering niet mee kunnen geven, maar geen probleem we veranderen dat voor mijn gezelschap in een miso bouillon en ik heb geproefd, dat was eigenlijk nog beter, maar dat van mij was ook heerlijk.
![p5NGUcC.jpeg]()
Toen het volgende gerecht en de topper van de avond, kan ook door de toch wel mooie hoeveelheid kaviaar komen:
Noordzeekrab - Granny Smith - zure room*
Met dus als optie voor 30 pp met kaviaar zoals op foto:
![rhVqhJt.jpeg]()
Ja wat moet je hier van zeggen, topper van de avond natuurlijk, krab, kaviaar, heerlijk. Geweldig gerecht, als ik Iwanius was had ik deze nog 100x uitgevraagd. Maar dat doe ik niet.
Toen als hoofdgerecht was het varkensvlees, ja dat was voor tafelgenoot natuurlijk weer een probleem maar voor de bediening niet ondanks dat het een vast menu was: we vervangen dit voor een lekker stukje vis, voorkeur voor iets? Mooi opgelost dus. Voor mij gewoon varkensvlees, welke heerlijk was maar als je net krab met kaviaar op hebt is dat natuurlijk wel even net wat minder vuurwerk en eigenlijk vond ik het vis gerecht ook lekkerder, misschien omdat je zo lekker aan zee zit?
Solomillo Iberico - wortels - cantharellen
![MDn9oYz.jpeg]()
![9VsWFxq.jpeg]()
Toen gingen we voor en kaas en dessert, allereerst kazen van van Tricht uit Antwerpen, ja de meester wat betreft kaas natuurlijk dus dat kan niet fout zijn. Enige wat het nog beter had kunnen maken was een kaas kar waarvan je zelf kon kiezen, maar gewoon perfect verder:
![2lGK1Ot.jpeg]()
Toen het dessert:
Aardbei - passievrucht - cashewnoten
![7YLo7Va.jpeg]()
Dit vond ik eigenlijk het minste van de avond, door die cashewnoten vooral. Had het simpel gehouden bij aardbei en zaken daarom en niet van die harde noten er tussendoor steeds, dat was beter geweest. Maar dat is mijn mening.
Al met al zeker een goed adres, zeker aan te raden en gezien ze maandelijks wisselen van menu ga ik hier zeker terug komen. Ook door de locatie. Wij hebben alles extra gepakt, maar als je het gewoon bij 4 gangen houd zonder alle extra's denk ik ook voor een zeer schappelijke prijs.
Wij waren in totaal met een fles rode wijn, huiscocktail, en dus de kaviaar etc in totaal 430 euro kwijt maar dit kan zeker voor minder als je wat "gewoner" doet.
Cijfer: 8.7/10