Parents of the Corn?quote:Op woensdag 10 april 2024 20:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
PotC maar weer opgezet. Blijven leuke films.
Pirates of the Caribbean.quote:
Children of the corn vond ik niet zoveel aanquote:
Ik ook niet. Was ook altijd wel een beetje ambitieus om een kort verhaaltje om te zetten naar een volledige film.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Children of the corn vond ik niet zoveel aan
Ze hebben er nog iets van zes vervolgen op gemaakt oolquote:Op woensdag 10 april 2024 21:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ook niet. Was ook altijd wel een beetje ambitieus om een kort verhaaltje om te zetten naar een volledige film.
Verder wel blij dat ze hem toch gemaakt hebben, anders hadden we dit pareltje nooit gehad.![]()
Ja, zal dan toch populair zijn geweest.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Ze hebben er nog iets van zes vervolgen op gemaakt oolWerden altijd uitgebreid aangeprezen in de Large
Of goedkoop genoeg om ook met relatief weinig belangstelling toch winst te makenquote:Op woensdag 10 april 2024 22:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, zal dan toch populair zijn geweest.
Ja ok, dat is ook nog mogelijk ja.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Of goedkoop genoeg om ook met relatief weinig belangstelling toch winst te maken. Met horror lukt dat nog wel eens
Als jij daarna nou buiten blijft. Dan hebben de mods het vervolgens een stuk rustigerquote:
Ik heb het verhaal gelezen. Wel een spannend verhaal met gruwelijk einde.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Hebben we elkaar aangestokenquote:
Zouden ze ein-de-lijk een keer Johnny Logan weten te strikken?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:18 schreef NailQueen het volgende:
Ook maar even hier. Het was even onduidelijk of het weer terug zou komen maar op 12 december komt het grote songfestivalfeest weer terug
Vond ik enorm spannendquote:Op woensdag 10 april 2024 20:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Poeh ja dat gaat een lastige worden. Die doet ook bijna geen ESF schnabbels.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Zouden ze ein-de-lijk een keer Johnny Logan weten te strikken?
Ik wacht nog even de line up af.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:18 schreef NailQueen het volgende:
Ook maar even hier. Het was even onduidelijk of het weer terug zou komen maar op 12 december komt het grote songfestivalfeest weer terug
Nou jaaa wat hatelijk weerquote:Op donderdag 11 april 2024 07:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als jij daarna nou buiten blijft. Dan hebben de mods het vervolgens een stuk rustiger![]()
Durf je inmiddels weer in het donker te slapen?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik keek met mijn vader al naar horrorfilms toen ik nog maar iets van 8/9 jaar oud was
Ze moet een keer een film hebben gezien van iemand die altijd net voor het plegen van een gruwelijke moord een hapje nam uit een appel.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Durf je inmiddels weer in het donker te slapen?
Sneeuwwitje is ook al genoeg om te leren dat appelknagers dood moetenquote:Op donderdag 11 april 2024 13:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze moet een keer een film hebben gezien van iemand die altijd net voor het plegen van een gruwelijke moord een hapje nam uit een appel.
Precies. Fuck Sneeuwwitje.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Sneeuwwitje is ook al genoeg om te leren dat appelknagers dood moeten
Welke van de dwergen zou dat als eerste doen? Ik verdenk Grumpyquote:
Ik denk dat de frustratie bij hem wel het hoogst zit, ja.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Welke van de dwergen zou dat als eerste doen? Ik verdenk Grumpy
Ik denk die stille.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Happy natuurijk. Kijk je nooit Dwarf Scene Investigation of zo.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 11 april 2024 13:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de frustratie bij hem wel het hoogst zit, ja.
Dat lijkt me meer een gluurder eigenlijkquote:
quote:Op donderdag 11 april 2024 14:40 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Happy natuurijk. Kijk je nooit Dwarf Scene Investigation of zo.
En Doc als submissive, dat heb je vaak met mensen in hoge posities, dat ze dan heel erg gekleineerd willen worden.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:01 schreef H_T het volgende:
Ik denk dat Bashful het eerste met bondagespullen aan de slag gaat
Een heleboel. Het was een aflevering vol twitst!quote:Op donderdag 11 april 2024 15:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
[..]
Dat lijkt me meer een gluurder eigenlijk
[..]Nee! Wat heb ik gemist?
Zegt degene die mot met een mod zoektquote:
Waar gaat dit overquote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Andromache het volgende:
Jezus christus te paard mensen, gaat het hier nu óók nog een keer verpest worden? Ik kijk wel met de buren samen. Zoek het allemaal maar uit met je duimpjes.
Duimpjes, verder dan dat kom ik ook niet.quote:
Wat hebben ze nu weer gedaan in deze walgelijke SC?quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Andromache het volgende:
Jezus christus te paard mensen, gaat het hier nu óók nog een keer verpest worden? Ik kijk wel met de buren samen. Zoek het allemaal maar uit met je duimpjes.
Even teruggelezen, een willekeurige greep uit de posts op alleen al deze pagina:quote:Op donderdag 11 april 2024 17:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat hebben ze nu weer gedaan in deze walgelijke SC?
quote:
quote:
quote:
quote:
Dus ja...quote:
Dat dus.quote:
Oké.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Andromache het volgende:
Klein Duimpje is dan ook wel een vervelende jongen natuurlijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Duimpjes, verder dan dat kom ik ook niet.
Maar ik ben dan ook moe.
Daar zou ik ook niet mee geassocieerd willen worden neequote:Op donderdag 11 april 2024 17:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Even teruggelezen, een willekeurige greep uit de posts op alleen al deze pagina:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dus ja...
[..]
Dat dus.
Doe nou niet alsof je dit niet leuk vindt, Roger.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Even teruggelezen, een willekeurige greep uit de posts op alleen al deze pagina:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dus ja...
[..]
Dat dus.
Het zijn ook altijd weer dezelfden!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dus ja...
[..]
Dat dus.
Nou ja zeg, hoe durft u?!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:45 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je dit niet leuk vindt, Roger.
Of is dit meer Epiales’ ding?
Ja hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Gezellig dat je ook eens in de SC post!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Andromache het volgende:
Nou ja, het is wel in het geest van het onderwerp om een volledige groep verantwoordelijk te stellen voor de daden van een veel kleinere groep.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:
Ik zie nu trouwens dat het denk ik gaat om die post in nieuwtjes etc.
Maar om dat nou iedereen kwalijk te nemen.
En stal toch iemands schoenen?quote:Op donderdag 11 april 2024 17:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klein Duimpje is dan ook wel een vervelende jongen natuurlijk.
quote:Op donderdag 11 april 2024 17:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou ja zeg, hoe durft u?!![]()
Ik, als eervol heerschap, zou mij toch nooit verlagen tot het openlijk en vrijwillig tot mij nemen van dit soort vulgariteiten? En dan ook nog het idee te opperen dat ik dit leuk zou vinden. LEUK nog wel, het moet niet gekker worden.
Sorry Uwe Koninklijke Rogerheid voor deze grote fout.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was vooral goed in afpersing.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En stal toch iemands schoenen?
Ja zoiets zei Marco Borsato ook over Maandag.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
*neemt vrij.
quote:Op donderdag 11 april 2024 19:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja zoiets zei Marco Borsato ook over Maandag.
Ik vind het wel meevallen.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:06 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben er even niet, en meteen loopt alles in het honderd.
Bwoah, ik heb vanmiddag een fittie gehad in een ander subforum at later is opgelost met Love, Love and peacequote:Op donderdag 11 april 2024 20:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee ik vind het ook heel heftig, kan echt niet wat hier allemaal gebeurt
Ja maar zo doen wij dat hier niet. Hier wordt alles tot het bittere eind uitgevochten, dat weet je.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bwoah, ik heb vanmiddag een fittie gehad in een ander subforum at later is opgelost met Love, Love and peace
Dat weet ik. Daarom kom ik met zware verwondingen het F1 subforum binnen als het raceweek is.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar zo doen wij dat hier niet. Hier wordt alles tot het bittere eind uitgevochten, dat weet je.
Hebben ze wel meteen respect voor je daar. Street cred, jeweetog.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat weet ik. Daarom kom ik met zware verwondingen het F1 subforum binnen als het raceweek is.
Naar aanleiding hiervan dan wel gevonden waar het over ging en kunnen bij lezen (toen die reacties er nog stonden). De reactie van die andere user was wel vrij absurd. Maar helemaal verbazen doet het mij niet bij die user, want die vind ik altijd vrij achterlijk reageren. Dat die opmerking dan ook nog eens vier likes krijgt is nogal apart. Dus dan snap ik je nog wel @Andromache, maar zo zonder context hier een reactie neer plempen waar niemand wat mee kan is niet de handigste wegquote:Op donderdag 11 april 2024 17:55 schreef Em31 het volgende:
Ik zie nu trouwens dat het denk ik gaat om die post in nieuwtjes etc.
Maar om dat nou iedereen kwalijk te nemen.
Nou ja sowieso een beetje onvriendelijk naar iedereen hier ook.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Naar aanleiding hiervan dan wel gevonden waar het over ging en kunnen bij lezen (toen die reacties er nog stonden). De reactie van die andere user was wel vrij absurd. Maar helemaal verbazen doet het mij niet bij die user, want die vind ik altijd vrij achterlijk reageren. Dat die opmerking dan ook nog eens vier likes krijgt is nogal apart. Dus dan snap ik je nog wel @:Andromache, maar zo zonder context hier een reactie neer plempen waar niemand wat mee kan is niet de handigste weg
Zekerquote:Op donderdag 11 april 2024 20:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar zo doen wij dat hier niet. Hier wordt alles tot het bittere eind uitgevochten, dat weet je.
Dat ook ja.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja sowieso een beetje onvriendelijk naar iedereen hier ook.
Dat klopt, zodra één van de strijdende partijen definitief is uitgeschakeld is de sfeer verder weer heel goed.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker![]()
Maar na die vechtpartij is het wel met zijn allen
[ afbeelding ]
Oh, dat waren er eerder nog vijf dacht ik. Misschien heeft iemand zich toch bedacht.quote:
Nouja ik denk inderdaad dat wel meer mensen dachten, ik houd m’n mond maar.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Naar aanleiding hiervan dan wel gevonden waar het over ging en kunnen bij lezen (toen die reacties er nog stonden). De reactie van die andere user was wel vrij absurd. Maar helemaal verbazen doet het mij niet bij die user, want die vind ik altijd vrij achterlijk reageren. Dat die opmerking dan ook nog eens vier likes krijgt is nogal apart. Dus dan snap ik je nog wel @:Andromache, maar zo zonder context hier een reactie neer plempen waar niemand wat mee kan is niet de handigste weg
Het kunnen er ook vijf zijn geweestquote:Op donderdag 11 april 2024 20:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dat waren er eerder nog vijf dacht ik. Misschien heeft iemand zich toch bedacht.
Off?quote:
quote:Op donderdag 11 april 2024 22:32 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Ik heb in een f1 simulator gezeten vandaag en ik ramde maar 1x de muur en ik ben ook niet eens laatste gewordenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat weet ik. Daarom kom ik met zware verwondingen het F1 subforum binnen als het raceweek is.
Superquote:Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb in een f1 simulator gezeten vandaag en ik ramde maar 1x de muur en ik ben ook niet eens laatste geworden
YOU GO GIRLquote:Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb in een f1 simulator gezeten vandaag en ik ramde maar 1x de muur en ik ben ook niet eens laatste geworden
Like a polaroid picturequote:
Dit is niet een beeld wat ik graag op mijn mentale netvlies krijg op vrijdagochtend Bill, dank je wel hiervoor.quote:Op vrijdag 12 april 2024 01:55 schreef BillDauterive het volgende:
Songfestivalscoop
Frans Bauer is vreemdgegaan met een Belgische en met Sieneke, volgens de extra van Roddelpraat
In Frans we trust!quote:Op vrijdag 12 april 2024 01:55 schreef BillDauterive het volgende:
Songfestivalscoop
Frans Bauer is vreemdgegaan met een Belgische en met Sieneke, volgens de extra van Roddelpraat
Je hebt er vertrouwen in dat Frans is vreemdgegaan met een Belgische en met Sienekequote:
Dit vind ik totaal niks voor deze Frans.quote:Op vrijdag 12 april 2024 01:55 schreef BillDauterive het volgende:
Songfestivalscoop
Nee, onze Frans gaat niet vreemd. Is zo’n beetje de enige bn-er die normaal isquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je hebt er vertrouwen in dat Frans is vreemdgegaan met een Belgische en met Sieneke
Had ie daar ook appelmoes bij?quote:Op vrijdag 12 april 2024 01:55 schreef BillDauterive het volgende:
Songfestivalscoop
Het is tegenwoordig eigenlijk altijd raceweek of bijna raceweek. Weinig bijzonders meer aan zoquote:
De nieuwe Max Verstappen is ontdekt.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bijna ESFquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig eigenlijk altijd raceweek of bijna raceweek. Weinig bijzonders meer aan zo
* H_T moppert knorrig verder
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF'squote:
Wat ik ook stom vind.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF's
De eerste amerikaanse ESF was dan ook een groot succes.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF's
Wie heeft er eigenlijk gewonnen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De eerste amerikaanse ESF was dan ook een groot succes.
Welkom terug in deze tijdzonequote:Op vrijdag 12 april 2024 12:39 schreef Fred_B het volgende:
Wij zijn vanochtend weer thuisgekomen na een pittige reis. Van deur tot deur was het uiteindelijk zonder noemenswaardige vertraging toch meer dan 20 uur, en de vlucht van Beijing naar Brussel vertrok op het charmante tijdstip van 2.40 uur vannacht lokale tijd.
Nu proberen zo lang mogelijk wakker te blijven en morgen proberen zo lang mogelijk door te slapen
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Welkom terug in deze tijdzoneIk probeer jetlag meestal tegen te gaan door bij thuiskomst even 1,5 uur te slapen en daarna wakker te blijven, want dan is de kans groter dat ik ook mijn normale bedtijd haal zonder op de bank in slaap te vallen. Dat is wel steeds de andere kant op geweest qua vliegen, dus wellicht heb je helemaal niks aan die methode.
Hoe is het met je schoonvader?
Ik werd de eerste dagen Florida ook steeds voor zeven uur wakker, soms zelfs voor zes. Dat had wel wat minder gemogen van mij, maar soms kwam het ook wel handig uit voor het halen van een pendelbus. En dat was vakantie, dus dan maken de exacte tijden wat minder uit dan wanneer je op werk wordt verwacht.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.
Mijn schoonvader maakt het prima. Afgezien van wat chemo-bijwerkingen is aan niets te merken dat hij lichamelijke klachten heeft. Hopelijk slaan de behandelingen dan ook aan.
Duimen voor je schoonvaderquote:Op vrijdag 12 april 2024 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.
Mijn schoonvader maakt het prima. Afgezien van wat chemo-bijwerkingen is aan niets te merken dat hij lichamelijke klachten heeft. Hopelijk slaan de behandelingen dan ook aan.
Oklahoma.quote:
Knap hoorquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
AleXa, en ja, dat heb ik niet hoeven opzoeken.
Nou dat had mij niet geholpen!quote:
Begrijpelijk, het is een wonderlijke wereld die in NL amper populair is.quote:
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israël vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:40 schreef Meke het volgende:
Eerlijk: ik vind het heel gek dat Israël niet geweerd is van het Songfestival, wat mij betreft hadden ze daar echt hun standpunt in mogen nemen - dat hebben ze met Rusland ook gedaan. Nu komen er zwakke statements die eigenlijk meer olie op het vuur zijn.
Ik denk dat het grootste verschil is dat er vanuit de aangesloten omroepen heel veel druk bij de EBU werd gelegd om Rusland (en Belarus) uit te sluiten, terwijl er in de kwestie Israël veel meer verdeeldheid is. Wat mij betreft had Israël ook uitgesloten mogen worden, ik vind het wel te beargumenteren, maar aan de andere kant snap ik ook heel goed dat het een lastige kwestie is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:40 schreef Meke het volgende:
Hallo spuit elf wil toch ook nog graag even haar mening over Israël delen. Ik vind het best lastig om te lezen dat het best een splijtzwam is op het forum, maar m'n mond houden voelt ook niet goed. Omdat het er in meerdere topics over ging doe ik het maar even hier, ook omdat we hier meestal redelijk genuanceerd communiceren![]()
Eerlijk: ik vind het heel gek dat Israël niet geweerd is van het Songfestival, wat mij betreft hadden ze daar echt hun standpunt in mogen nemen - dat hebben ze met Rusland ook gedaan. Nu komen er zwakke statements die eigenlijk meer olie op het vuur zijn.
Het is absoluut niet eerlijk om de artiesten persoonlijk verantwoordelijk te houden voor de politieke situatie, dat snap ik helemaal. Maar laten we eerlijk zijn, we kunnen toch niet negeren wat er gaande is? Het aantal onschuldige slachtoffers in dit conflict is schrikbarend hoog en daar moeten we iets van vinden. Is het niet een tikkeltje absurd dat een land dat verantwoordelijk is voor zulke ernstige misdaden gewoon kan meedoen aan ons geliefde Songfestival?
Ik denk dat de EBU hier echt een statement had moeten maken en Israël had moeten weren. Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk voor de nodige opschudding had gezorgd, maar dat doet het nu ook. Het gaat om zoveel (burger!!)slachtoffers![]()
Ik ben ook echt benieuwd hoe we over een paar jaar hierop terugkijken. Er lijkt nu minder een slechte/goede kant te zijn dan tijdens bijv de Tweede Wereldoorlog, maar ik vraag me ook af of mensen dat toen zo duidelijk door hadden.
Laatst ging op Insta zo'n quote rond: "Heb je je wel eens afgevraagd wat je tijdens de Tweede Wereldoorlog zou doen? Je doet het nu". En er zijn natuurlijk een heleboel redenen te bedenken waarom die vergelijking niet op gaat, maar ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit.
Ik betrap mezelf ook regelmatig op gedachtes met dat ik het heel erg stom vind dat er zoveel gezeik rondom het Songfestival zit. Maar dat is toch NIETS vergeleken met wat er in Palestina gebeurt op dit moment? Aan de andere kant vraag ik me ook af of het iets op zou lossen om Israël de toegang te ontzeggen hoor, het is niet dat ze dan ineens de oorlog stoppen - maar gewoon vrolijk meedoen aan een liedjesfestival voelt nu ook zo krom.
Nou, dat wilde ik toch allemaal even kwijt en gezegd hebben, want zwijgen voelde ook niet goed.
Hier ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israël vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.
Oh, en verder hoop ik gewoon op een leuk Songfestival zonder al teveel drukte en protest om wie wel en niet meedoen.
Ja, het verbaast me sowieso dat er zo veel emotie is rond de Israëlisch-Palestijnse problemen. Niet direct bij ESF-fans, want die kunnen collectief een maanden durende meltdown hebben als het verkeerde liedje van niets uit een voorronde van niets in Malta gekozen wordt ofzo, en hun voorkeur in dit conflict is ook weinig verrassend.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israël vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.
Oh, en verder hoop ik gewoon op een leuk Songfestival zonder al teveel drukte en protest om wie wel en niet meedoen.
Dat vraag ik mij ook altijd af.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar ik zie dat daar al decennia agressie is van beide partijen, en ik vraag me oprecht af hoe je nou fanatiek supporter van één van de twee kan zijn, op het moment dat je er verder niet direct iets mee te maken hebt.
Laat ik er maar voor uit komen dat ik diegene was. Ik was grotendeels eens met die reactie daarom die like. Maar ik had er niet goed bij stilgestaan hoe absurd vooral die laatste alinea was. Dat ging inderdaad te ver.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dat waren er eerder nog vijf dacht ik. Misschien heeft iemand zich toch bedacht.
O ik wilde ook niet beweren dat het een één-op-één vergelijkbare situatie is (sowieso ook niet qua tendens in de samenleving), maar heb wel het idee dat het toen hielp dat er gewoon een duidelijk statement was.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja dat laatste was ook mijn punt: dat ik dat zelf ook het liefst doe maar soms ook lastig vindquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Persoonlijk kies ik er maar gewoon voor om me er verder niet al te druk over te maken. Israël doet gewoon mee dit jaar, het is wat het is. Ik vermaak me ondanks dat weer prima met alles rondom het songfestival en ik steek m'n energie verder in de leuke dingen in het leven, hoe cliché dat ook klinkt.
Ik denk dat aan beide kanten genoeg te verwijzen valt (dat bedoelde ik ook: men lijkt nu redelijk de kant van Palestina te kiezen, in ieder geval in mijn bubbel. Maar hoe zou dat achteraf lijken? Ik heb ook het idee dat we met de kennis van nu heel anders tegen WO2 aankijken dan mensen die er destijds doorheen leefden. Iedereen zou nu natuurlijk in het verzet hebben gezeten, maar destijds was dat niet zo vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het verbaast me sowieso dat er zo veel emotie is rond de Israëlisch-Palestijnse problemen. Niet direct bij ESF-fans, want die kunnen collectief een maanden durende meltdown hebben als het verkeerde liedje van niets uit een voorronde van niets in Malta gekozen wordt ofzo, en hun voorkeur in dit conflict is ook weinig verrassend.
Maar ik zie dat daar al decennia agressie is van beide partijen, en ik vraag me oprecht af hoe je nou fanatiek supporter van één van de twee kan zijn, op het moment dat je er verder niet direct iets mee te maken hebt.
Verder is het hier de voorbije weken ook wel redelijk verklaard dat de EBU in dit verhaal weinig te verwijten valt (geen steun omroepen, sportbonden doen ook niets, potentiële boycot Duitsland). Dan hebben ze echt niet zo veel opties buiten wat ze hebben gedaan.
Waar kunnen we stemmen ?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:54 schreef Meke het volgende:
Laten we niet vergeten dat ik een idealistische linkse feminist ben. Wellicht word ik ook nog Miss World, daarmee schijn je voor wereldvrede te kunnen zorgen!
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Een bepaalde groepsapp begon vandaag mij massaal te feliciteren met mijn verjaardag.
Ik ben eigenlijk pas in juli jarig. Heb toch iedereen maar bedankt.en gezegd dat ik nog langgggg niet jarig ben. Ongemakkelijk is het wel.
Oja dat heb ik heel vaak hier in de SCquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Een bepaalde groepsapp begon vandaag mij massaal te feliciteren met mijn verjaardag.
Ik ben eigenlijk pas in juli jarig. Heb toch iedereen maar bedankt.en gezegd dat ik nog langgggg niet jarig ben. Ongemakkelijk is het wel.
POLLquote:
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:05 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ook niet prettig dat er meerdere oorlogen aan de gang zijn, en ik heb in beide gevallen er ook best wel een uitgesproken mening over. Maar ik kan dan wel bijvoorbeeld uit een soort stil protest de tv uitdoen als Israël gaat optreden, maar dat verandert helemaal niks aan de situatie daar.
Het is meer een soort realisatie dat dit één van de vele dingen is waar ik gewoon geen invloed op heb.
Ik voel een connectie tussen ons ontstaan!quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik voel een connectie tussen ons ontstaan!
Dus het is vandaag jouw niet-verjaardagsfeest?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Ik denk dat áls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israëlische producten het meest voor de hand ligt. Israël is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).
MOELUK
Lees ik hier nou goed dat je een naamtopic verdient?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien?quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Lees ik hier nou goed dat je een naamtopic verdient?
Plek zat in de TT, dus voor de zekerheid krijg je er eenquote:
Ik kocht volgens mij al niet veel spullen uit Israël, dus nog minder gaat lastig wordenquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat áls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israëlische producten het meest voor de hand ligt. Israël is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.
We kunnen alles worden wat we willen! Jij Miss World, ik F1 coureurquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:54 schreef Meke het volgende:
Laten we niet vergeten dat ik een idealistische linkse feminist ben. Wellicht word ik ook nog Miss World, daarmee schijn je voor wereldvrede te kunnen zorgen!
Ik zit nu oprecht te denken of ik in mijn leven überhaupt ooit Israelische producten heb gekochtquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat áls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israëlische producten het meest voor de hand ligt. Israël is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.
Vast wel een keer mandarijnen of sinaasappels of zoquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
We kunnen alles worden wat we willen! Jij Miss World, ik F1 coureur![]()
Joost Klein, Droom Groot
[..]
Ik zit nu oprecht te denken of ik in mijn leven überhaupt ooit Israelische producten heb gekocht
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kocht volgens mij al niet veel spullen uit Israël, dus nog minder gaat lastig worden
Oh, je deed het nog echt ook.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Plek zat in de TT, dus voor de zekerheid krijg je er een
MyHeritage ook! Mocht je nog eens een iets met je stamboom willen en een dna-test doen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:27 schreef Strani het volgende:
Verder was ICQ ooit Israëlisch. Maar om het nou een boycot te noemen als je iets al ruim 20 jaar niet meer gebruikt...
Waze gebruik ik welquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.
quote:
Ik zal er eens op letten!quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Vast wel een keer mandarijnen of sinaasappels of zo
Dat deed ik allemaal al nietquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
MyHeritage ook! Mocht je nog eens een iets met je stamboom willen en een dna-test doen.
Hmmm medicijnenboycot zou ik niet aan meedoen, daar heb ik dan vooral mezelf heel erg meequote:Op vrijdag 12 april 2024 21:28 schreef H_T het volgende:
[..]
Waze gebruik ik welMaar dat is inmiddels van Google geloof ik. Verder heeft Intel er een fabriek staan en ze schijnen aardig wat medicijnen aan Nederland te leveren
Of op de Westbankquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:29 schreef Strani het volgende:
[..]Zit je DNA gewoon in een Israëlische databank!
Ik krijg nog altijd een beetje tranen in de ogen van die finish. Gewoon alles is perfect, van de comeback op het absoluut laatste moment tot het ineens gigantisch aanzwellen van het gejuich als iedereen ziet dat er eindelijk weer eens een Nederlander wint en het commentaar op letterlijk elke zender. Het allermooiste wielermoment dat ik bewust heb mee kunnen makenquote:
Ging meteen weer even zoekenquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik krijg nog altijd een beetje tranen in de ogen van die finish. Gewoon alles is perfect, van de comeback op het absoluut laatste moment tot het ineens gigantisch aanzwellen van het gejuich als iedereen ziet dat er eindelijk weer eens een Nederlander wint en het commentaar op letterlijk elke zender. Het allermooiste wielermoment dat ik bewust heb mee kunnen maken![]()
![]()
Inmiddels weer hersteldquote:
Geniet0nquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ging meteen weer even zoeken
Die co-commentator zit gewoon te piepen
Tis toch nie waar, tis toch nie waar! Tis wel waar!quote:
Dat zou inderdaad gek zijn. De vriend ziek in de stad achter laten en zelf naar huis gaan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zo, dat was een korte avond uit. De vriend waarmee ik in de stad was werd ineens ziek, dus dan maar naar huis gegaan (hij ook natuurlijk, ik heb hem niet ziek in de stad achter gelaten)
Nu maar eens kijken of ik nog een leuk filmpje kan vinden en zien wat ik nog te drinken in huis heb.
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soaquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zo, dat was een korte avond uit. De vriend waarmee ik in de stad was werd ineens ziek, dus dan maar naar huis gegaan (hij ook natuurlijk, ik heb hem niet ziek in de stad achter gelaten)
Nu maar eens kijken of ik nog een leuk filmpje kan vinden en zien wat ik nog te drinken in huis heb.
Dit klinkt als een film die ik graag een keer zou zien!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:50 schreef H_T het volgende:
[..]
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soa
Iemand heeft de hele film op Youtube gezetquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit klinkt als een film die ik graag een keer zou zien!
films op youtube? Ik heb dat 1x geprobeerd en dan kreeg ik om de drie minuten reclamequote:Op vrijdag 12 april 2024 23:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Iemand heeft de hele film op Youtube gezet
Mogelijk in betere kwaliteit dan de dvd die ik nu kijk
"Ja sorry hoor maar dit is niet wat ik me voorstel bij een gezellige avond uit. Steeds overgeven en helemaal groen zien en zweten. Bedankt weerquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad gek zijn. De vriend ziek in de stad achter laten en zelf naar huis gaan.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:13 schreef Strani het volgende:
[..]
"Ja sorry hoor maar dit is niet wat ik me voorstel bij een gezellige avond uit. Steeds overgeven en helemaal groen zien en zweten. Bedankt weer"
uBlock Origin,quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:12 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
films op youtube? Ik heb dat 1x geprobeerd en dan kreeg ik om de drie minuten reclameMaar euhm, dit klinkt wel grappig!
quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:50 schreef H_T het volgende:
[..]
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soa
Klinkt als een heftige film.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:54 schreef H_T het volgende:
En nu eet een nijlpaard de banketbakkerij leeg van een uil met een Duits accent
Ja en dit zijn niet de vreemdste dingen die erin gebeuren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Klinkt als een heftige film.
Dus hij is hierna nog wel wat meer realistische films gaan maken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja en dit zijn niet de vreemdste dingen die erin gebeuren.
Dezelfde regisseur kreeg later een Oscar voor Lord of the Rings
Zeker! In zijn volgende film ging een vrij normale hoofdpersoon een huis vol zombies te lijf met een grasmaaier.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dus hij is hierna nog wel wat meer realistische films gaan maken.
Ik lees ook iets van een film over een grote aap ofzo, ik neem dus aan dat hij ook documentaires doet?quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Zeker! In zijn volgende film ging een vrij normale hoofdpersoon een huis vol zombies te lijf met een grasmaaier.
Dat was hij ookquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik lees ook iets van een film over een grote aap ofzo, ik neem dus aan dat hij ook documentaires doet?
Oh ja, daar hebben ze geloof ik zelfs nog een boek over geschreven.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:08 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat was hij ookMaar dat was na die ellendige klantenservice-ervaring over het retourneren van een sieraad
Al die protesten leveren ook geen klap op, to be honest. Israël past z'n methodes pas aan als het bijv. de VS compleet op de kast krijgt, en misschien zelfs dan niet eens. Overtuigd van hun eigen gelijk, zelfs als er in het land zelf protesten zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).
MOELUK
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deurenquote:
Ik hoorde net op de radio dat de actiegroep Friesland for Palestine in Surhuisterveen in actie is gekomen tegen een Israëlische spreker. Daar zullen de mensen van Gaza flink mee geholpen zijn!quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Al die protesten leveren ook geen klap op, to be honest. Israël past z'n methodes pas aan als het bijv. de VS compleet op de kast krijgt, en misschien zelfs dan niet eens. Overtuigd van hun eigen gelijk, zelfs als er in het land zelf protesten zijn.
Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden take op dit alles.
Beetje kind in een bus bij schoolreis verhaal dus.quote:Op zaterdag 13 april 2024 06:42 schreef Yesse het volgende:
[..]
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deuren
Ja, ik was ook behoorlijk teleurgesteld.quote:Op zaterdag 13 april 2024 06:42 schreef Yesse het volgende:
[..]
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deuren
@Em31 en ik ha oars in hiel noflike jûn hân en ik tink dat ús punt goed oerkommen isquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hoorde net op de radio dat de actiegroep Friesland for Palestine in Surhuisterveen in actie is gekomen tegen een Israëlische spreker. Daar zullen de mensen van Gaza flink mee geholpen zijn!
Mijn belangrijkste vraag bij het nieuwsbericht was meermaals WAAROM?!?
Inderdaad niet slecht. Alleen als ik dan de rest van jullie week zie word ik plaatsvervangend verdrietigquote:
Ja, daar word ik ook niet vrolijk van. Dus daar kijk ik nog maar niet naar en geniet ik gewoon lekker van vandaag.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad niet slecht. Alleen als ik dan de rest van jullie week zie word ik plaatsvervangend verdrietig
En anders boeken jullie voor de komende vijf dagen gewoon een trip naar mij toequote:Op zaterdag 13 april 2024 13:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, daar word ik ook niet vrolijk van. Dus daar kijk ik nog maar niet naar en geniet ik gewoon lekker van vandaag.
Grappig genoeg had ik deze dan wel zelf zowat foutloos kunnen schrijven, terwijl dat verder zowat onmogelijk is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:01 schreef Strani het volgende:
Trouwens eindelijk eens een Friese zin waarvan ik zelf ook echt geen kaas zou kunnen maken. Meestal is het meer van een paar letters veranderen en dan is het Fries.
Oh wat grappigquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Grappig genoeg had ik deze dan wel zelf zowat foutloos kunnen schrijven, terwijl dat verder zowat onmogelijk is.
Is soms toch een raar idee, iets spreken wat je niet kan schrijven.
Het is ook niet mega belangrijk en wat basisregels weet ik nog wel, maar er zijn genoeg mensen die mij altijd compleet fonetisch alles in het Fries appen en daar begin ik zelf dan weer nooit aan.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh wat grappigMaar dat heb je hier ook wel ja, mensen die wel Valenciaans spreken maar dan op latere leeftijd nog lessen nemen om het ook goed te kunnen schrijven. Ook wel logisch natuurlijk als je het nooit echt op school geleerd hebt
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:14 schreef Strani het volgende:
[..]
En anders boeken jullie voor de komende vijf dagen gewoon een trip naar mij toe
quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is ook niet mega belangrijk en wat basisregels weet ik nog wel, maar er zijn genoeg mensen die mij altijd compleet fonetisch alles in het Fries appen en daar begin ik zelf dan weer nooit aan.
In het Nederlands terugquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:28 schreef Strani het volgende:
[..]Wat doe jij dan? In het Nederlands terug of check je de spelling in het Fries?
En spraakmemo's? Dat zou ik dan denk ik doen want lijkt me ook gek als je ineens Nederlands zou gaan praten met m'n Friese vriendenquote:
Oh deze begreep ik welquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:01 schreef Strani het volgende:
Trouwens eindelijk eens een Friese zin waarvan ik zelf ook echt geen kaas zou kunnen maken. Meestal is het meer van een paar letters veranderen en dan is het Fries.
Hij heeft in de tijd dat hij cultfilms maakte wel geleerd om met vrij simpele trucs hele toffe shots te maken. Zoals dat Gandalf steeds gewoon dichter bij de camera staat dan de Hobbits zodat hij veel groter lijkt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja en dit zijn niet de vreemdste dingen die erin gebeuren.
Dezelfde regisseur kreeg later een Oscar voor Lord of the Rings
Zeg je nou dat Gandalf niet echt groter is dan de Hobbits?quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij heeft in de tijd dat hij cultfilms maakte wel geleerd om met vrij simpele trucs hele toffe shots te maken. Zoals dat Gandalf steeds gewoon dichter bij de camera staat dan de Hobbits zodat hij veel groter lijkt.
Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Gandalf niet echt groter is dan de Hobbits?
quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.
En Gimli was dan weer gigantischquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.
Bij een excursie voor volwassenen verwacht je dan echter wel dat ze wat leukers bedenken dan een mortuarium.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:14 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Beetje kind in een bus bij schoolreis verhaal dus.
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiekquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:00 schreef Strani het volgende:
[..]
@:Em31 en ik ha oars in hiel noflike jûn hân en ik tink dat ús punt goed oerkommen is
Nee dan wel Friesquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:43 schreef Meke het volgende:
[..]
En spraakmemo's? Dat zou ik dan denk ik doen want lijkt me ook gek als je ineens Nederlands zou gaan praten met m'n Friese vrienden
Was echt niet te doen weer.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiek
Vooral dat daarna eigenlijk ook de zelf het weer groter maken. Niet gewoon zeggen, dat was een stomme opmerking, moet ik doen, kan eigenlijk niet bla, bla, bla. Dan had het alweer gescheeld. Hadden niet eens excuses hoeven te zijn. Maar nee...quote:
Ja dat is het ergste, ze weten ondertussen dat ze toch overal wel mee weg komen en de kijkers blijven wel. Talpa boeit het ook niet meer als je die reactie zag.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooral dat daarna eigenlijk ook de zelf het weer groter maken. Niet gewoon zeggen, dat was een stomme opmerking, moet ik doen, kan eigenlijk niet bla, bla, bla. Dan had het alweer gescheeld. Hadden niet eens excuses hoeven te zijn. Maar nee...
Nee. En vooral dat ze niet aangesproken kunnen worden voor hun gedrag. Moeten ze van de buis? Nee wat mij betreft niet. Maar zomaar van alles kunnen roepen zonder enige verantwoording is vrij matig.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is het ergste, ze weten ondertussen dat ze toch overal wel mee weg komen en de kijkers blijven wel. Talpa boeit het ook niet meer als je die reactie zag.
Het is niet best, wat een niveau tegenwoordig en alles wordt maar geaccepteerd.
Om moedeloos van te worden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. En vooral dat ze niet aangesproken kunnen worden voor hun gedrag. Moeten ze van de buis? Nee wat mij betreft niet. Maar zomaar van alles kunnen roepen zonder enige verantwoording is vrij matig.
Maar goed, we leven in een land waar mensen stemmen op een volksvertegenwoordiger die in de tweede kamer zegt een ander kamerlid op de bek te willen slaan!
Het is sowieso al raar dat je gaat roepen dat iemand niet mag opkomen voor de Friese taal. Ook al zou die daar pas net een jaar wonen. Als volksvertegenwoordiger lijkt het me vrij normaal om voor jouw achterban op te komen. Het is niet alsof het geld naar in eigen zak terechtkomt of het een bouwproject van bevriende aannemers.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:14 schreef Em31 het volgende:
Ik vond deze ook wel erg hoor. Die jongen probeert echt altijd zijn best te doen ook voor Friesland, spreekt het ook gewoon beter (keuriger zeg maar) dan ik en ja daar gaat het niet eens om, maar vind dat wel pijnlijk.
Maaaaarja
Nee precies. Vond het ook wel typisch dat dit soort mensen normaal altijd klagen dat alles naar de randstad gaat en altijd zitten te janken over DE provincie om zieltjes te winnen, nu er ineens wel moeite mee hadden. Alleen maar door de persoon.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is sowieso al raar dat je gaat roepen dat iemand niet mag opkomen voor de Friese taal. Ook al zou die daar pas net een jaar wonen. Als volksvertegenwoordiger lijkt het me vrij normaal om voor jouw achterban op te komen. Het is niet alsof het geld naar in eigen zak terechtkomt of het een bouwproject van bevriende aannemers.
Nog even los ervan dat als het een blanke Amsterdammer was geweest die op zijn vijftiende naar Friesland was verhuist. Derksen er nooit wat over had gezegd.
Dat laatste inderdaadquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee precies. Vond het ook wel typisch dat dit soort mensen normaal altijd klagen dat alles naar de randstad gaat en altijd zitten te janken over DE provincie om zieltjes te winnen, nu er ineens wel moeite mee hadden. Alleen maar door de persoon.![]()
Zag ook echt meerdere mensen op Twitter met een afbeelding van Verstappen zeggen dat Derksen helemaal gelijk had. Oh de ironie.
Nee in Haarlem. Mijn vader wel in Leeuwarden maar dat was een beetje toeval want mijn grootouders hebben op heel veel plekken gewoond. M'n Opa is zelfs bij Groningen geboren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiek
Maar dat is ook de tegenstrijdigheid van die mensen. Altijd maar klagen dat mensen niet goed integreren, maar doen ze dat wel, worden ze nog steeds behandeld als buitenstaander.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaadPlus dat dit vaak dezelfde mensen zijn die klagen dat Marokkanen en Turken die hier geboren zijn geen echte Nederlanders zijn of zich niet genoeg Nederlander voelen. Dan heb je iemand die zich juist wel Fries voelt, omdat die er vanaf 8 maanden woont, is het ook weer niet goed voor ze
Oh feest.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Nou daar gaan we, mensen. Iran heeft drones en wellicht ook kruisraketten op Israel afgevuurd.
Die kunnen ze dan ook weer terug verwachten.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Nou daar gaan we, mensen. Iran heeft drones en wellicht ook kruisraketten op Israel afgevuurd.
Ah kijk. Het leek even een saaie avond te worden, maar dit doet de boel wel een beetje opleven.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Ik vraag het me af. Iran is wel een iets grotere speler dan het gemiddelde land waar Israël raketten op gooit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die kunnen ze dan ook weer terug verwachten.
Het lijkt wel de verwachting te zijn dat Israël ook weer wat terug gaat doen, afhankelijk van de uiteindelijke schade. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk veel voorzichtiger en gerichter zijn dan wat ze nu in Palestina doen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Iran is wel een iets grotere speler dan het gemiddelde land waar Israël raketten op gooit.
Oké ja logisch, wat hen nu overkomt is ook veel erger dan wat de Palestijnen de afgelopen maanden hebben doorstaan.quote:quote:"In deze uren weten we ons verbonden met Israël en allen die nu in vrees en spanning leven", schrijft partijleider Mirjam Bikker van de ChristenUnie op X.
Preventief vanaf 1956 en alle herinneringen eraan wissenquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:25 schreef Strani het volgende:
Ik vind wel dat we Iran nu moeten uitsluiten van het ESF.
Er zitten natuurlijk ook nog wat landen tussen, dus als ze terugslaan zal het ook weer met raketten en drones zijn. Ze kunnen moeilijk met hun tanks eerst even door Syrië en Irak rijden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt wel de verwachting te zijn dat Israël ook weer wat terug gaat doen, afhankelijk van de uiteindelijke schade. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk veel voorzichtiger en gerichter zijn dan wat ze nu in Palestina doen.
Ja, want zij waren begonnen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké ja logisch, wat hen nu overkomt is ook veel erger dan wat de Palestijnen de afgelopen maanden hebben doorstaan.
Wat een ellende in de wereldquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Daar zijn de meningen wat over verdeeld. En daarbij slaat 'zij' natuurlijk niet op de gemiddelde Palestijn. Zou wat zijn als Nederland gebombardeerd wordt omdat ons leger betrokken is geweest in oorlogen elders, want tja 'wij' waren begonnen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, want zij waren begonnen.
Nou ja, met het groepsdenken van je vorige post wordt dat inderdaad lastigquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Een oorlog zouden we als mensheid sowieso moeten mijden, maar dat lukt blijkbaar niet.
We zullen zien. Ik kan me zomaar voorstellen dat Israël zich gewoon een beetje verslikt heeft in Iran. Dat de verwachting was dat Iran wat milder zou reageren na een aanval op 'slechts' een consulaat in een ander land, wetend dat de halve wereld (toen nog iig) achter Israël staat, en dat Iran nu toch feller reageert dan verwacht.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt wel de verwachting te zijn dat Israël ook weer wat terug gaat doen, afhankelijk van de uiteindelijke schade. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk veel voorzichtiger en gerichter zijn dan wat ze nu in Palestina doen.
Zelfs dat zie ik Netanyahu nog wel voorstellen als zijnde 'het proberen waar' oid.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:42 schreef sportfreak het volgende:
Ze kunnen moeilijk met hun tanks eerst even door Syrië en Irak rijden.
Moeilijk te voorspellen inderdaad maar qua marketing komt deze aanval van Iran best op een goed moment.quote:Op zondag 14 april 2024 00:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik kan me zomaar voorstellen dat Israël zich gewoon een beetje verslikt heeft in Iran. Dat de verwachting was dat Iran wat milder zou reageren na een aanval op 'slechts' een consulaat in een ander land, wetend dat de halve wereld (toen nog iig) achter Israël staat, en dat Iran nu toch feller reageert dan verwacht.
Het zou me niks verbazen als ze deze bende de lucht uit schieten zonder al te veel schade en dan proberen de ogen van de wereld op Iran gericht te krijgen (en weg van de Gazastrook). Raketten en drones op Iran afsturen is dan toch van een andere orde, zeker nu Iran laat weten bereid te zijn openlijk terug te slaan.
Aan de andere kant zou op dit moment niks me verbazen van de huidige leiding in Israël.
[..]
Zelfs dat zie ik Netanyahu nog wel voorstellen als zijnde 'het proberen waar' oid.
Best een onhandige positie voor Iran ook eigenlijk. Je moet reageren om niet als zwak gezien te worden, maar door te reageren speel je misschien Israël in de kaart door andere landen weer een reden te geven achter Israël te gaan staan en dan ook nog de aandacht van wat er in Gaza gebeurt af te leiden.quote:Op zondag 14 april 2024 00:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Moeilijk te voorspellen inderdaad maar qua marketing komt deze aanval van Iran best op een goed moment.
Maar je bent het niet?quote:
Als mensen hierdoor ineens positief gaan zijn over fucking Iran dan zit er ook wel een steekje los hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 00:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Moeilijk te voorspellen inderdaad maar qua marketing komt deze aanval van Iran best op een goed moment.
Wat in deze situatie dan weer Israël is met die ambassade. Probleem in deze situaties is dat het geen schoolpleingevecht is waar twee elkaar een paar tikken uitdelen en er hooguit wat pleisters aan te pas moeten komen, maar er duizenden mensen moeten vrezen voor hun levensquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, want zij waren begonnen.
Nou ja dat zal sowieso wel gebeuren. Maar ik bedoelde dus de marketing van Israël hè.quote:Op zondag 14 april 2024 00:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als mensen hierdoor ineens positief gaan zijn over fucking Iran dan zit er ook wel een steekje los hoor.
Dat zal denk ik ook niet de gedachte zijn daar in Iranquote:Op zondag 14 april 2024 00:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als mensen hierdoor ineens positief gaan zijn over fucking Iran dan zit er ook wel een steekje los hoor.
Bijna modpowerwaardig, zo blauw.quote:Op zondag 14 april 2024 00:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij is Billy helemaal lampje hoor![]()
Ach ja, idioten (of trolls) heb je altijd.quote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef Redefine het volgende:
Ondertussen zie ik een user die veelal in ESF komt (niet zo heel vaak in de SC gelukkig) de meest weerzinwekkende drek verspreiden in het Israël/Iran topicDezelfde user waar van de week de terechte trigger over was. Als ik diegene tegenkom tijdens het ESF in een van de topics gaat die linea recta naar mijn block lijst. Zijn reacties zijn normaliter al in meer van de helft vrij absurd (maar dan gaat het nog over het ESF), maar dit kan gewoon echt niet
Ja, nee. Ik zou nu niet rijden inderdaad, maar ik heb slechts 6 biertjes op (vanaf 7 uur vanavond).quote:
Oh excuus, dacht de marketing van Iran. Dacht al welke marketing.quote:Op zondag 14 april 2024 00:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja dat zal sowieso wel gebeuren. Maar ik bedoelde dus de marketing van Israël hè.
Qua reacties heb ik hem altijd een trol gevonden binnen ESF. Maar dat verschil dat die wel een echte fan is, de meeste trollen die we voorbij zien komen zijn juist nogal anti ESF. Maar het toejuichen dat er doden vallen, omdat je een hekel hebt aan Israël gaat mij wel vrij ver.quote:Op zondag 14 april 2024 00:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ach ja, idioten (of trolls) heb je altijd.
quote:Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh excuus, dacht de marketing van Iran. Dacht al welke marketing.
Ik zag het ook ja. Knettergek.quote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef Redefine het volgende:
Ondertussen zie ik een user die veelal in ESF komt (niet zo heel vaak in de SC gelukkig) de meest weerzinwekkende drek verspreiden in het Israël/Iran topicDezelfde user waar van de week de terechte trigger over was. Als ik diegene tegenkom tijdens het ESF in een van de topics gaat die linea recta naar mijn block lijst. Zijn reacties zijn normaliter al in meer van de helft vrij absurd (maar dan gaat het nog over het ESF), maar dit kan gewoon echt niet
quote:Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef Strani het volgende:
[..]Nou ja ik denk dat dit de aandacht van de internationale pers voor Surhuisterveen wel wat afleidt
Het valt allemaal prima uit te leggen, maar niet op een humane/ethische manier.quote:Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef Em31 het volgende:
Je zal trouwens in Oekraïne wonen en nu zien dat Amerika en Engeland die drones meteen uit de lucht schieten. Godver zeg.
ik ben het nietquote:Op zondag 14 april 2024 00:52 schreef Redefine het volgende:
Moet toch wel gezegd worden dat dat echt wel een indrukwekkend systeem is hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 00:55 schreef Strani het volgende:
Nou, de Iron Dome doet z'n werk zo te zien weer behoorlijk.
Absoluut. Als ze die energie nou eens zouden stoppen in een écht bekend merk wat we kunnen boycotten, zou dat heel mooi zijnquote:Op zondag 14 april 2024 00:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Moet toch wel gezegd worden dat dat echt wel een indrukwekkend systeem is hoor.
Klopt, het voelt oneerlijk. Kan me niet voorstellen hoe dat daar moet voelen.quote:Op zondag 14 april 2024 00:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Het valt allemaal prima uit te leggen, maar niet op een humane/ethische manier.
Lijkt jou ook wel wat voor in de tuin?quote:Op zondag 14 april 2024 00:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Moet toch wel gezegd worden dat dat echt wel een indrukwekkend systeem is hoor.
Nee en sowieso ook dat de internationale aandacht heel snel naar Israël/Palestina is gegaan toen dat begon. Oekraïne is helaas alweer oud nieuws.quote:Op zondag 14 april 2024 00:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt, het voelt oneerlijk. Kan me niet voorstellen hoe dat daar moet voelen.
Jij komt ook vrij regelmatig in de SC he, dus kun je het al niet zijnquote:
en NWS mijd ik over het algemeenquote:Op zondag 14 april 2024 01:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij komt ook vrij regelmatig in de SC he, dus kun je het al niet zijn
Ja, we willen wel gewoon eerst even slapen natuurlijk.quote:Extra uitzendingen NOS Journaal
Vanwege de Iraanse aanval op Israël zendt de NOS zondagochtend extra uitzendingen uit vanaf 9.00, meldt de omroep. Ook zondagnacht zond de omroep een extra journaal uit.
Gewoon rustig zitten, ademhalen en meegaan in het steeds absurder worden van onze nachtelijke postsquote:Op zondag 14 april 2024 01:02 schreef Em31 het volgende:
Het is 1 uur, wat zijn dit voor tijden. Ik ben niet bekend met het leven op dit tijdstip.
apart inderdaad, uurtje terug stond RTL nog op en ik verwachtte eigenlijk wel een extra journaalquote:Op zondag 14 april 2024 01:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, we willen wel gewoon eerst even slapen natuurlijk.
Ja inderdaad. Maar dat blijft altijd wel het bijzonder met Israël. Die hebben echt een status aparte wat dat betreft. En dat is ook wel waarom de aversie tegen het land ook zo groot is. Waarbij het dan wel weer absurd is dat mensen daardoor het maar normaal vinden dat er aanslagen op Israël worden gepleegd.quote:Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef Em31 het volgende:
Je zal trouwens in Oekraïne wonen en nu zien dat Amerika en Engeland die drones meteen uit de lucht schieten. Godver zeg.
dat dus. Maar we volgen als blinde paarden de USA mening.quote:Op zondag 14 april 2024 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar dat blijft altijd wel het bijzonder met Israël. Die hebben echt een status aparte wat dat betreft. En dat is ook wel waarom de aversie tegen het land ook zo groot is. Waarbij het dan wel weer absurd is dat mensen daardoor het maar normaal vinden dat er aanslagen op Israël worden gepleegd.
Waarbij in dit geval Iran ook nog eens een status aparte heeft, maar dan de andere kant. Als grootste axis of evil lid. Saudi-Arabië, Egypte en Pakistan leiden gewoon actief terroristen op, maar nee Iran is het grootste kwaad ter wereld...
Dan moet je idd niet rijden, met de helft ook niet imo.quote:Op zondag 14 april 2024 00:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, nee. Ik zou nu niet rijden inderdaad, maar ik heb slechts 6 biertjes op (vanaf 7 uur vanavond).
Je oude sport als in de sport die je vroeger deed? Zo ja, welke sport is dat?quote:Ik ging bij mijn oude sport kijken en dat is altijd rond etenstijd. Omdat ik nog niet gegeten had, besloot ik eens een keer wijs te zijn, dus extreem rustig aan te doen met het bier. En dat is gelukt. Inmiddels heb ik wel gegeten trouwens.
quote:Ik heb voor het eerst van mijn leven een pizza van New York Pizza op. Wat een zooi is dat zeg.
En laten we het maar niet hebben over de andere oorlogen in de wereld die nauwelijks aandacht krijgen...quote:Op zondag 14 april 2024 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee en sowieso ook dat de internationale aandacht heel snel naar Israël/Palestina is gegaan toen dat begon. Oekraïne is helaas alweer oud nieuws.
qua ""interesse"" in oorlogen zijn we idd altijd ietwat selectiefquote:Op zondag 14 april 2024 01:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
En laten we het maar niet hebben over de andere oorlogen in de wereld die nauwelijks aandacht krijgen...
Ik denk dat de aversie tegen Israël ook zo groot is omdat zeker christelijke landen het doen voorkomen alsof Israël een heel beschaafd land is, maar als je je dan een beetje verdiept zie je dat dat nogal tegenvalt. En dat beginnen steeds meer mensen door te krijgen. Israël houdt echter nog steeds vast aan het narratief dat het verheven is boven alle andere landen in de regio.quote:Op zondag 14 april 2024 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar dat blijft altijd wel het bijzonder met Israël. Die hebben echt een status aparte wat dat betreft. En dat is ook wel waarom de aversie tegen het land ook zo groot is. Waarbij het dan wel weer absurd is dat mensen daardoor het maar normaal vinden dat er aanslagen op Israël worden gepleegd.
Waarbij in dit geval Iran ook nog eens een status aparte heeft, maar dan de andere kant. Als grootste axis of evil lid. Saudi-Arabië, Egypte en Pakistan leiden gewoon actief terroristen op, maar nee Iran is het grootste kwaad ter wereld...
Saudi-Arabië is wel echt de meester in iedereen manipuleren. En zó makkelijk ook, ze moeten zich daar echt doodlachen.quote:Op zondag 14 april 2024 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat 'my heritage' oid hebben ze heel wat energie (en marketinggeld) in gestopt, dat kunnen we boycotten.quote:Op zondag 14 april 2024 00:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Absoluut. Als ze die energie nou eens zouden stoppen in een écht bekend merk wat we kunnen boycotten, zou dat heel mooi zijn
Oh ja, dat is ook zoiets wanneer mensen (altijd online, eigenlijk) heel boos doen omdat één of andere beroemdheid geen aandacht geeft aan een bepaalde oorlog. Maar als je die mensen zelf dan vraagt naar een ándere oorlog hebben ze ook geen idee.quote:Op zondag 14 april 2024 01:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
En laten we het maar niet hebben over de andere oorlogen in de wereld die nauwelijks aandacht krijgen...
Ik heb al een prima systeem in de tuin.quote:
ik snap Israel aan de ene kant best wel, als ze niet keihard optreden tegen al die vijandige omringende moslimlanden waren ze allang van de kaart geveegd.quote:Op zondag 14 april 2024 01:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de aversie tegen Israël ook zo groot is omdat zeker christelijke landen het doen voorkomen alsof Israël een heel beschaafd land is, maar als je je dan een beetje verdiept zie je dat dat nogal tegenvalt. En dat beginnen steeds meer mensen door te krijgen. Israël houdt echter nog steeds vast aan het narratief dat het verheven is boven alle andere landen in de regio.
Maarja, de rest van de wereld ook hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 01:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
qua ""interesse"" in oorlogen zijn we idd altijd ietwat selectief
quote:Op zondag 14 april 2024 01:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb al een prima systeem in de tuin.
Het is gewoon vanaf 1948 één grote clusterfuck geweest, dat hele project. En natuurlijk, als land moeten ze nu wel iets doen. Maar wát ze doen hoort niet bij het imago dat ze geprobeerd hebben te creëren.quote:Op zondag 14 april 2024 01:08 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik snap Israel aan de ene kant best wel, als ze niet keihard optreden tegen al die vijandige omringende moslimlanden waren ze allang van de kaart geveegd.
Maar voor een volk dat zelf zoveel geleden heeft zou een ander toontje ook niet misstaan
En dat allemaal door onderstaande. Des te meer reden om van fossiele brandstoffen af te stappen (kan uiteraard niet zo snel, maar toch).quote:Op zondag 14 april 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië is wel echt de meester in iedereen manipuleren. En zó makkelijk ook, ze moeten zich daar echt doodlachen.
Hoe kom jij aan die beelden van mij?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |