Het is tegenwoordig eigenlijk altijd raceweek of bijna raceweek. Weinig bijzonders meer aan zoquote:
De nieuwe Max Verstappen is ontdekt.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb in een f1 simulator gezeten vandaag en ik ramde maar 1x de muur en ik ben ook niet eens laatste geworden
Bijna ESFquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig eigenlijk altijd raceweek of bijna raceweek. Weinig bijzonders meer aan zo
* H_T moppert knorrig verder
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF'squote:
Wat ik ook stom vind.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF's
De eerste amerikaanse ESF was dan ook een groot succes.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Per jaar zijn er meer Grands Prix in de Verenigde Staten dan ESF's
Wie heeft er eigenlijk gewonnen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De eerste amerikaanse ESF was dan ook een groot succes.
Welkom terug in deze tijdzonequote:Op vrijdag 12 april 2024 12:39 schreef Fred_B het volgende:
Wij zijn vanochtend weer thuisgekomen na een pittige reis. Van deur tot deur was het uiteindelijk zonder noemenswaardige vertraging toch meer dan 20 uur, en de vlucht van Beijing naar Brussel vertrok op het charmante tijdstip van 2.40 uur vannacht lokale tijd.
Nu proberen zo lang mogelijk wakker te blijven en morgen proberen zo lang mogelijk door te slapen
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Welkom terug in deze tijdzoneIk probeer jetlag meestal tegen te gaan door bij thuiskomst even 1,5 uur te slapen en daarna wakker te blijven, want dan is de kans groter dat ik ook mijn normale bedtijd haal zonder op de bank in slaap te vallen. Dat is wel steeds de andere kant op geweest qua vliegen, dus wellicht heb je helemaal niks aan die methode.
Hoe is het met je schoonvader?
Ik werd de eerste dagen Florida ook steeds voor zeven uur wakker, soms zelfs voor zes. Dat had wel wat minder gemogen van mij, maar soms kwam het ook wel handig uit voor het halen van een pendelbus. En dat was vakantie, dus dan maken de exacte tijden wat minder uit dan wanneer je op werk wordt verwacht.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.
Mijn schoonvader maakt het prima. Afgezien van wat chemo-bijwerkingen is aan niets te merken dat hij lichamelijke klachten heeft. Hopelijk slaan de behandelingen dan ook aan.
Duimen voor je schoonvaderquote:Op vrijdag 12 april 2024 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wordt naar het westen gaan meestal als de ‘makkelijke’ richting beschouwd voor een jetlag, maar ik vind het andersom eigenlijk prettiger. Even een dutje na aankomst en dan erg laat en enorm vermoeid naar bed, omdat je eigenlijk een dag verliest en daardoor automatisch de volgende ochtend wel doorslaapt, kost mij minder moeite dan zoals nu zes uur ‘terugkrijgen’, maar wat eigenlijk betekent dat je nog dagenlang rond dinertijd slaap krijgt en midden in de nacht wakker wordt.
Mijn schoonvader maakt het prima. Afgezien van wat chemo-bijwerkingen is aan niets te merken dat hij lichamelijke klachten heeft. Hopelijk slaan de behandelingen dan ook aan.
Oklahoma.quote:
Knap hoorquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
AleXa, en ja, dat heb ik niet hoeven opzoeken.
Nou dat had mij niet geholpen!quote:
Begrijpelijk, het is een wonderlijke wereld die in NL amper populair is.quote:
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israėl vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:40 schreef Meke het volgende:
Eerlijk: ik vind het heel gek dat Israėl niet geweerd is van het Songfestival, wat mij betreft hadden ze daar echt hun standpunt in mogen nemen - dat hebben ze met Rusland ook gedaan. Nu komen er zwakke statements die eigenlijk meer olie op het vuur zijn.
Ik denk dat het grootste verschil is dat er vanuit de aangesloten omroepen heel veel druk bij de EBU werd gelegd om Rusland (en Belarus) uit te sluiten, terwijl er in de kwestie Israėl veel meer verdeeldheid is. Wat mij betreft had Israėl ook uitgesloten mogen worden, ik vind het wel te beargumenteren, maar aan de andere kant snap ik ook heel goed dat het een lastige kwestie is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:40 schreef Meke het volgende:
Hallo spuit elf wil toch ook nog graag even haar mening over Israėl delen. Ik vind het best lastig om te lezen dat het best een splijtzwam is op het forum, maar m'n mond houden voelt ook niet goed. Omdat het er in meerdere topics over ging doe ik het maar even hier, ook omdat we hier meestal redelijk genuanceerd communiceren![]()
Eerlijk: ik vind het heel gek dat Israėl niet geweerd is van het Songfestival, wat mij betreft hadden ze daar echt hun standpunt in mogen nemen - dat hebben ze met Rusland ook gedaan. Nu komen er zwakke statements die eigenlijk meer olie op het vuur zijn.
Het is absoluut niet eerlijk om de artiesten persoonlijk verantwoordelijk te houden voor de politieke situatie, dat snap ik helemaal. Maar laten we eerlijk zijn, we kunnen toch niet negeren wat er gaande is? Het aantal onschuldige slachtoffers in dit conflict is schrikbarend hoog en daar moeten we iets van vinden. Is het niet een tikkeltje absurd dat een land dat verantwoordelijk is voor zulke ernstige misdaden gewoon kan meedoen aan ons geliefde Songfestival?
Ik denk dat de EBU hier echt een statement had moeten maken en Israėl had moeten weren. Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk voor de nodige opschudding had gezorgd, maar dat doet het nu ook. Het gaat om zoveel (burger!!)slachtoffers![]()
Ik ben ook echt benieuwd hoe we over een paar jaar hierop terugkijken. Er lijkt nu minder een slechte/goede kant te zijn dan tijdens bijv de Tweede Wereldoorlog, maar ik vraag me ook af of mensen dat toen zo duidelijk door hadden.
Laatst ging op Insta zo'n quote rond: "Heb je je wel eens afgevraagd wat je tijdens de Tweede Wereldoorlog zou doen? Je doet het nu". En er zijn natuurlijk een heleboel redenen te bedenken waarom die vergelijking niet op gaat, maar ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit.
Ik betrap mezelf ook regelmatig op gedachtes met dat ik het heel erg stom vind dat er zoveel gezeik rondom het Songfestival zit. Maar dat is toch NIETS vergeleken met wat er in Palestina gebeurt op dit moment? Aan de andere kant vraag ik me ook af of het iets op zou lossen om Israėl de toegang te ontzeggen hoor, het is niet dat ze dan ineens de oorlog stoppen - maar gewoon vrolijk meedoen aan een liedjesfestival voelt nu ook zo krom.
Nou, dat wilde ik toch allemaal even kwijt en gezegd hebben, want zwijgen voelde ook niet goed.
Hier ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israėl vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.
Oh, en verder hoop ik gewoon op een leuk Songfestival zonder al teveel drukte en protest om wie wel en niet meedoen.
Ja, het verbaast me sowieso dat er zo veel emotie is rond de Israėlisch-Palestijnse problemen. Niet direct bij ESF-fans, want die kunnen collectief een maanden durende meltdown hebben als het verkeerde liedje van niets uit een voorronde van niets in Malta gekozen wordt ofzo, en hun voorkeur in dit conflict is ook weinig verrassend.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het grote verschil is natuurlijk dat Rusland duidelijk de agressor was die een ander land binnen viel, terwijl het in deze situatie Hamas was dat met de aanval en gijzeling op 7 oktober voor de casus belli zorgde. Dat Israėl vervolgens onevenredig hard terugslaat vind ik ook maar het zorgt er wel voor dat de twee situaties niet te vergelijken zijn.
Oh, en verder hoop ik gewoon op een leuk Songfestival zonder al teveel drukte en protest om wie wel en niet meedoen.
Dat vraag ik mij ook altijd af.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar ik zie dat daar al decennia agressie is van beide partijen, en ik vraag me oprecht af hoe je nou fanatiek supporter van één van de twee kan zijn, op het moment dat je er verder niet direct iets mee te maken hebt.
Laat ik er maar voor uit komen dat ik diegene was. Ik was grotendeels eens met die reactie daarom die like. Maar ik had er niet goed bij stilgestaan hoe absurd vooral die laatste alinea was. Dat ging inderdaad te ver.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dat waren er eerder nog vijf dacht ik. Misschien heeft iemand zich toch bedacht.
O ik wilde ook niet beweren dat het een één-op-één vergelijkbare situatie is (sowieso ook niet qua tendens in de samenleving), maar heb wel het idee dat het toen hielp dat er gewoon een duidelijk statement was.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja dat laatste was ook mijn punt: dat ik dat zelf ook het liefst doe maar soms ook lastig vindquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Persoonlijk kies ik er maar gewoon voor om me er verder niet al te druk over te maken. Israėl doet gewoon mee dit jaar, het is wat het is. Ik vermaak me ondanks dat weer prima met alles rondom het songfestival en ik steek m'n energie verder in de leuke dingen in het leven, hoe cliché dat ook klinkt.
Ik denk dat aan beide kanten genoeg te verwijzen valt (dat bedoelde ik ook: men lijkt nu redelijk de kant van Palestina te kiezen, in ieder geval in mijn bubbel. Maar hoe zou dat achteraf lijken? Ik heb ook het idee dat we met de kennis van nu heel anders tegen WO2 aankijken dan mensen die er destijds doorheen leefden. Iedereen zou nu natuurlijk in het verzet hebben gezeten, maar destijds was dat niet zo vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het verbaast me sowieso dat er zo veel emotie is rond de Israėlisch-Palestijnse problemen. Niet direct bij ESF-fans, want die kunnen collectief een maanden durende meltdown hebben als het verkeerde liedje van niets uit een voorronde van niets in Malta gekozen wordt ofzo, en hun voorkeur in dit conflict is ook weinig verrassend.
Maar ik zie dat daar al decennia agressie is van beide partijen, en ik vraag me oprecht af hoe je nou fanatiek supporter van één van de twee kan zijn, op het moment dat je er verder niet direct iets mee te maken hebt.
Verder is het hier de voorbije weken ook wel redelijk verklaard dat de EBU in dit verhaal weinig te verwijten valt (geen steun omroepen, sportbonden doen ook niets, potentiėle boycot Duitsland). Dan hebben ze echt niet zo veel opties buiten wat ze hebben gedaan.
Waar kunnen we stemmen ?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:54 schreef Meke het volgende:
Laten we niet vergeten dat ik een idealistische linkse feminist ben. Wellicht word ik ook nog Miss World, daarmee schijn je voor wereldvrede te kunnen zorgen!
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Een bepaalde groepsapp begon vandaag mij massaal te feliciteren met mijn verjaardag.
Ik ben eigenlijk pas in juli jarig. Heb toch iedereen maar bedankt.en gezegd dat ik nog langgggg niet jarig ben. Ongemakkelijk is het wel.
Oja dat heb ik heel vaak hier in de SCquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Een bepaalde groepsapp begon vandaag mij massaal te feliciteren met mijn verjaardag.
Ik ben eigenlijk pas in juli jarig. Heb toch iedereen maar bedankt.en gezegd dat ik nog langgggg niet jarig ben. Ongemakkelijk is het wel.
POLLquote:
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:05 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ook niet prettig dat er meerdere oorlogen aan de gang zijn, en ik heb in beide gevallen er ook best wel een uitgesproken mening over. Maar ik kan dan wel bijvoorbeeld uit een soort stil protest de tv uitdoen als Israėl gaat optreden, maar dat verandert helemaal niks aan de situatie daar.
Het is meer een soort realisatie dat dit één van de vele dingen is waar ik gewoon geen invloed op heb.
Ik voel een connectie tussen ons ontstaan!quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik voel een connectie tussen ons ontstaan!
Dus het is vandaag jouw niet-verjaardagsfeest?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Ik denk dat įls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israėlische producten het meest voor de hand ligt. Israėl is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).
MOELUK
Lees ik hier nou goed dat je een naamtopic verdient?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:18 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien?quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Lees ik hier nou goed dat je een naamtopic verdient?
Plek zat in de TT, dus voor de zekerheid krijg je er eenquote:
Ik kocht volgens mij al niet veel spullen uit Israėl, dus nog minder gaat lastig wordenquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat įls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israėlische producten het meest voor de hand ligt. Israėl is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.
We kunnen alles worden wat we willen! Jij Miss World, ik F1 coureurquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:54 schreef Meke het volgende:
Laten we niet vergeten dat ik een idealistische linkse feminist ben. Wellicht word ik ook nog Miss World, daarmee schijn je voor wereldvrede te kunnen zorgen!
Ik zit nu oprecht te denken of ik in mijn leven überhaupt ooit Israelische producten heb gekochtquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat įls je iets wilt doen, een persoonlijke boycot van Israėlische producten het meest voor de hand ligt. Israėl is totaal niet gevoelig voor meningen over hun beleid, lijkt het. Maar als de handel er onder gaat leiden omdat genoeg mensen boycotten, dan kan dat snel veranderen.
Vast wel een keer mandarijnen of sinaasappels of zoquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
We kunnen alles worden wat we willen! Jij Miss World, ik F1 coureur![]()
Joost Klein, Droom Groot
[..]
Ik zit nu oprecht te denken of ik in mijn leven überhaupt ooit Israelische producten heb gekocht
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kocht volgens mij al niet veel spullen uit Israėl, dus nog minder gaat lastig worden
Oh, je deed het nog echt ook.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Plek zat in de TT, dus voor de zekerheid krijg je er een
MyHeritage ook! Mocht je nog eens een iets met je stamboom willen en een dna-test doen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:27 schreef Strani het volgende:
Verder was ICQ ooit Israėlisch. Maar om het nou een boycot te noemen als je iets al ruim 20 jaar niet meer gebruikt...
Waze gebruik ik welquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.
quote:
Ik zal er eens op letten!quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Vast wel een keer mandarijnen of sinaasappels of zo
Dat deed ik allemaal al nietquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet meer vliegen met El-Al in elk geval. Of mensen inhuren via Fiverr. Of beleggen via Plus500. Of routes zoeken via Waze.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
MyHeritage ook! Mocht je nog eens een iets met je stamboom willen en een dna-test doen.
Hmmm medicijnenboycot zou ik niet aan meedoen, daar heb ik dan vooral mezelf heel erg meequote:Op vrijdag 12 april 2024 21:28 schreef H_T het volgende:
[..]
Waze gebruik ik welMaar dat is inmiddels van Google geloof ik. Verder heeft Intel er een fabriek staan en ze schijnen aardig wat medicijnen aan Nederland te leveren
Of op de Westbankquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:29 schreef Strani het volgende:
[..]Zit je DNA gewoon in een Israėlische databank!
Ik krijg nog altijd een beetje tranen in de ogen van die finish. Gewoon alles is perfect, van de comeback op het absoluut laatste moment tot het ineens gigantisch aanzwellen van het gejuich als iedereen ziet dat er eindelijk weer eens een Nederlander wint en het commentaar op letterlijk elke zender. Het allermooiste wielermoment dat ik bewust heb mee kunnen makenquote:
Ging meteen weer even zoekenquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik krijg nog altijd een beetje tranen in de ogen van die finish. Gewoon alles is perfect, van de comeback op het absoluut laatste moment tot het ineens gigantisch aanzwellen van het gejuich als iedereen ziet dat er eindelijk weer eens een Nederlander wint en het commentaar op letterlijk elke zender. Het allermooiste wielermoment dat ik bewust heb mee kunnen maken![]()
![]()
Inmiddels weer hersteldquote:
Geniet0nquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ging meteen weer even zoeken
Die co-commentator zit gewoon te piepen
Tis toch nie waar, tis toch nie waar! Tis wel waar!quote:
Dat zou inderdaad gek zijn. De vriend ziek in de stad achter laten en zelf naar huis gaan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zo, dat was een korte avond uit. De vriend waarmee ik in de stad was werd ineens ziek, dus dan maar naar huis gegaan (hij ook natuurlijk, ik heb hem niet ziek in de stad achter gelaten)
Nu maar eens kijken of ik nog een leuk filmpje kan vinden en zien wat ik nog te drinken in huis heb.
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soaquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zo, dat was een korte avond uit. De vriend waarmee ik in de stad was werd ineens ziek, dus dan maar naar huis gegaan (hij ook natuurlijk, ik heb hem niet ziek in de stad achter gelaten)
Nu maar eens kijken of ik nog een leuk filmpje kan vinden en zien wat ik nog te drinken in huis heb.
Dit klinkt als een film die ik graag een keer zou zien!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:50 schreef H_T het volgende:
[..]
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soa
Iemand heeft de hele film op Youtube gezetquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit klinkt als een film die ik graag een keer zou zien!
films op youtube? Ik heb dat 1x geprobeerd en dan kreeg ik om de drie minuten reclamequote:Op vrijdag 12 april 2024 23:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Iemand heeft de hele film op Youtube gezet
Mogelijk in betere kwaliteit dan de dvd die ik nu kijk
"Ja sorry hoor maar dit is niet wat ik me voorstel bij een gezellige avond uit. Steeds overgeven en helemaal groen zien en zweten. Bedankt weerquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad gek zijn. De vriend ziek in de stad achter laten en zelf naar huis gaan.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:13 schreef Strani het volgende:
[..]
"Ja sorry hoor maar dit is niet wat ik me voorstel bij een gezellige avond uit. Steeds overgeven en helemaal groen zien en zweten. Bedankt weer"
uBlock Origin,quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:12 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
films op youtube? Ik heb dat 1x geprobeerd en dan kreeg ik om de drie minuten reclameMaar euhm, dit klinkt wel grappig!
quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:50 schreef H_T het volgende:
[..]
In de film die ik kijk heeft een konijn net van een eend te horen gekregen dat hij nog een uur of twaalf te leven heeft vanwege een dodelijke soa
Klinkt als een heftige film.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:54 schreef H_T het volgende:
En nu eet een nijlpaard de banketbakkerij leeg van een uil met een Duits accent
Ja en dit zijn niet de vreemdste dingen die erin gebeuren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Klinkt als een heftige film.
Dus hij is hierna nog wel wat meer realistische films gaan maken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja en dit zijn niet de vreemdste dingen die erin gebeuren.
Dezelfde regisseur kreeg later een Oscar voor Lord of the Rings
Zeker! In zijn volgende film ging een vrij normale hoofdpersoon een huis vol zombies te lijf met een grasmaaier.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dus hij is hierna nog wel wat meer realistische films gaan maken.
Ik lees ook iets van een film over een grote aap ofzo, ik neem dus aan dat hij ook documentaires doet?quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Zeker! In zijn volgende film ging een vrij normale hoofdpersoon een huis vol zombies te lijf met een grasmaaier.
Dat was hij ookquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik lees ook iets van een film over een grote aap ofzo, ik neem dus aan dat hij ook documentaires doet?
Oh ja, daar hebben ze geloof ik zelfs nog een boek over geschreven.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:08 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat was hij ookMaar dat was na die ellendige klantenservice-ervaring over het retourneren van een sieraad
Al die protesten leveren ook geen klap op, to be honest. Israėl past z'n methodes pas aan als het bijv. de VS compleet op de kast krijgt, en misschien zelfs dan niet eens. Overtuigd van hun eigen gelijk, zelfs als er in het land zelf protesten zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja alleen dat vind ik soms persoonlijk wel lastig, want hebben we echt geen invloed? Individueel inderdaad niet, maar betekent dat dan maar dat we er niets mee moeten? Want heel veel mensen samen hebben wél invloed (hence alle protesten waar ik het óók niet per sé mee eens ben).
MOELUK
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deurenquote:
Ik hoorde net op de radio dat de actiegroep Friesland for Palestine in Surhuisterveen in actie is gekomen tegen een Israėlische spreker. Daar zullen de mensen van Gaza flink mee geholpen zijn!quote:Op zaterdag 13 april 2024 01:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Al die protesten leveren ook geen klap op, to be honest. Israėl past z'n methodes pas aan als het bijv. de VS compleet op de kast krijgt, en misschien zelfs dan niet eens. Overtuigd van hun eigen gelijk, zelfs als er in het land zelf protesten zijn.
Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden take op dit alles.
Beetje kind in een bus bij schoolreis verhaal dus.quote:Op zaterdag 13 april 2024 06:42 schreef Yesse het volgende:
[..]
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deuren
Ja, ik was ook behoorlijk teleurgesteld.quote:Op zaterdag 13 april 2024 06:42 schreef Yesse het volgende:
[..]
Verhaal was minder sappig dan verwacht. Gewoon een bezoeker die in slaap was gevallen en niet gezien was bij het sluiten van de deuren
@Em31 en ik ha oars in hiel noflike jūn hān en ik tink dat śs punt goed oerkommen isquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hoorde net op de radio dat de actiegroep Friesland for Palestine in Surhuisterveen in actie is gekomen tegen een Israėlische spreker. Daar zullen de mensen van Gaza flink mee geholpen zijn!
Mijn belangrijkste vraag bij het nieuwsbericht was meermaals WAAROM?!?
Inderdaad niet slecht. Alleen als ik dan de rest van jullie week zie word ik plaatsvervangend verdrietigquote:
Ja, daar word ik ook niet vrolijk van. Dus daar kijk ik nog maar niet naar en geniet ik gewoon lekker van vandaag.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad niet slecht. Alleen als ik dan de rest van jullie week zie word ik plaatsvervangend verdrietig
En anders boeken jullie voor de komende vijf dagen gewoon een trip naar mij toequote:Op zaterdag 13 april 2024 13:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, daar word ik ook niet vrolijk van. Dus daar kijk ik nog maar niet naar en geniet ik gewoon lekker van vandaag.
Grappig genoeg had ik deze dan wel zelf zowat foutloos kunnen schrijven, terwijl dat verder zowat onmogelijk is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:01 schreef Strani het volgende:
Trouwens eindelijk eens een Friese zin waarvan ik zelf ook echt geen kaas zou kunnen maken. Meestal is het meer van een paar letters veranderen en dan is het Fries.
Oh wat grappigquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Grappig genoeg had ik deze dan wel zelf zowat foutloos kunnen schrijven, terwijl dat verder zowat onmogelijk is.
Is soms toch een raar idee, iets spreken wat je niet kan schrijven.
Het is ook niet mega belangrijk en wat basisregels weet ik nog wel, maar er zijn genoeg mensen die mij altijd compleet fonetisch alles in het Fries appen en daar begin ik zelf dan weer nooit aan.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh wat grappigMaar dat heb je hier ook wel ja, mensen die wel Valenciaans spreken maar dan op latere leeftijd nog lessen nemen om het ook goed te kunnen schrijven. Ook wel logisch natuurlijk als je het nooit echt op school geleerd hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |