Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Gandalf niet echt groter is dan de Hobbits?
quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.
En Gimli was dan weer gigantischquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ian McKellen is eigenlijk een dwerg.
Bij een excursie voor volwassenen verwacht je dan echter wel dat ze wat leukers bedenken dan een mortuarium.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:14 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Beetje kind in een bus bij schoolreis verhaal dus.
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiekquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:00 schreef Strani het volgende:
[..]
@:Em31 en ik ha oars in hiel noflike jûn hân en ik tink dat ús punt goed oerkommen is
Nee dan wel Friesquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:43 schreef Meke het volgende:
[..]
En spraakmemo's? Dat zou ik dan denk ik doen want lijkt me ook gek als je ineens Nederlands zou gaan praten met m'n Friese vrienden
Was echt niet te doen weer.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiek
Vooral dat daarna eigenlijk ook de zelf het weer groter maken. Niet gewoon zeggen, dat was een stomme opmerking, moet ik doen, kan eigenlijk niet bla, bla, bla. Dan had het alweer gescheeld. Hadden niet eens excuses hoeven te zijn. Maar nee...quote:
Ja dat is het ergste, ze weten ondertussen dat ze toch overal wel mee weg komen en de kijkers blijven wel. Talpa boeit het ook niet meer als je die reactie zag.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooral dat daarna eigenlijk ook de zelf het weer groter maken. Niet gewoon zeggen, dat was een stomme opmerking, moet ik doen, kan eigenlijk niet bla, bla, bla. Dan had het alweer gescheeld. Hadden niet eens excuses hoeven te zijn. Maar nee...
Nee. En vooral dat ze niet aangesproken kunnen worden voor hun gedrag. Moeten ze van de buis? Nee wat mij betreft niet. Maar zomaar van alles kunnen roepen zonder enige verantwoording is vrij matig.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is het ergste, ze weten ondertussen dat ze toch overal wel mee weg komen en de kijkers blijven wel. Talpa boeit het ook niet meer als je die reactie zag.
Het is niet best, wat een niveau tegenwoordig en alles wordt maar geaccepteerd.
Om moedeloos van te worden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. En vooral dat ze niet aangesproken kunnen worden voor hun gedrag. Moeten ze van de buis? Nee wat mij betreft niet. Maar zomaar van alles kunnen roepen zonder enige verantwoording is vrij matig.
Maar goed, we leven in een land waar mensen stemmen op een volksvertegenwoordiger die in de tweede kamer zegt een ander kamerlid op de bek te willen slaan!
Het is sowieso al raar dat je gaat roepen dat iemand niet mag opkomen voor de Friese taal. Ook al zou die daar pas net een jaar wonen. Als volksvertegenwoordiger lijkt het me vrij normaal om voor jouw achterban op te komen. Het is niet alsof het geld naar in eigen zak terechtkomt of het een bouwproject van bevriende aannemers.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:14 schreef Em31 het volgende:
Ik vond deze ook wel erg hoor. Die jongen probeert echt altijd zijn best te doen ook voor Friesland, spreekt het ook gewoon beter (keuriger zeg maar) dan ik en ja daar gaat het niet eens om, maar vind dat wel pijnlijk.
Maaaaarja
Nee precies. Vond het ook wel typisch dat dit soort mensen normaal altijd klagen dat alles naar de randstad gaat en altijd zitten te janken over DE provincie om zieltjes te winnen, nu er ineens wel moeite mee hadden. Alleen maar door de persoon.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is sowieso al raar dat je gaat roepen dat iemand niet mag opkomen voor de Friese taal. Ook al zou die daar pas net een jaar wonen. Als volksvertegenwoordiger lijkt het me vrij normaal om voor jouw achterban op te komen. Het is niet alsof het geld naar in eigen zak terechtkomt of het een bouwproject van bevriende aannemers.
Nog even los ervan dat als het een blanke Amsterdammer was geweest die op zijn vijftiende naar Friesland was verhuist. Derksen er nooit wat over had gezegd.
Dat laatste inderdaadquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee precies. Vond het ook wel typisch dat dit soort mensen normaal altijd klagen dat alles naar de randstad gaat en altijd zitten te janken over DE provincie om zieltjes te winnen, nu er ineens wel moeite mee hadden. Alleen maar door de persoon.![]()
Zag ook echt meerdere mensen op Twitter met een afbeelding van Verstappen zeggen dat Derksen helemaal gelijk had. Oh de ironie.
Nee in Haarlem. Mijn vader wel in Leeuwarden maar dat was een beetje toeval want mijn grootouders hebben op heel veel plekken gewoond. M'n Opa is zelfs bij Groningen geboren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Was jij eigenlijk in Friesland geboren? Of elders. Schijnt belangrijk te zijn voor het VI publiek
Maar dat is ook de tegenstrijdigheid van die mensen. Altijd maar klagen dat mensen niet goed integreren, maar doen ze dat wel, worden ze nog steeds behandeld als buitenstaander.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaadPlus dat dit vaak dezelfde mensen zijn die klagen dat Marokkanen en Turken die hier geboren zijn geen echte Nederlanders zijn of zich niet genoeg Nederlander voelen. Dan heb je iemand die zich juist wel Fries voelt, omdat die er vanaf 8 maanden woont, is het ook weer niet goed voor ze
Oh feest.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Nou daar gaan we, mensen. Iran heeft drones en wellicht ook kruisraketten op Israel afgevuurd.
Die kunnen ze dan ook weer terug verwachten.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Nou daar gaan we, mensen. Iran heeft drones en wellicht ook kruisraketten op Israel afgevuurd.
Ah kijk. Het leek even een saaie avond te worden, maar dit doet de boel wel een beetje opleven.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Ik vraag het me af. Iran is wel een iets grotere speler dan het gemiddelde land waar Israël raketten op gooit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die kunnen ze dan ook weer terug verwachten.
Het lijkt wel de verwachting te zijn dat Israël ook weer wat terug gaat doen, afhankelijk van de uiteindelijke schade. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk veel voorzichtiger en gerichter zijn dan wat ze nu in Palestina doen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Iran is wel een iets grotere speler dan het gemiddelde land waar Israël raketten op gooit.
Oké ja logisch, wat hen nu overkomt is ook veel erger dan wat de Palestijnen de afgelopen maanden hebben doorstaan.quote:quote:"In deze uren weten we ons verbonden met Israël en allen die nu in vrees en spanning leven", schrijft partijleider Mirjam Bikker van de ChristenUnie op X.
Preventief vanaf 1956 en alle herinneringen eraan wissenquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:25 schreef Strani het volgende:
Ik vind wel dat we Iran nu moeten uitsluiten van het ESF.
Er zitten natuurlijk ook nog wat landen tussen, dus als ze terugslaan zal het ook weer met raketten en drones zijn. Ze kunnen moeilijk met hun tanks eerst even door Syrië en Irak rijden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt wel de verwachting te zijn dat Israël ook weer wat terug gaat doen, afhankelijk van de uiteindelijke schade. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk veel voorzichtiger en gerichter zijn dan wat ze nu in Palestina doen.
Ja, want zij waren begonnen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké ja logisch, wat hen nu overkomt is ook veel erger dan wat de Palestijnen de afgelopen maanden hebben doorstaan.
Wat een ellende in de wereldquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:48 schreef Strani het volgende:
Daar zijn de meningen wat over verdeeld. En daarbij slaat 'zij' natuurlijk niet op de gemiddelde Palestijn. Zou wat zijn als Nederland gebombardeerd wordt omdat ons leger betrokken is geweest in oorlogen elders, want tja 'wij' waren begonnen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, want zij waren begonnen.
Nou ja, met het groepsdenken van je vorige post wordt dat inderdaad lastigquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Een oorlog zouden we als mensheid sowieso moeten mijden, maar dat lukt blijkbaar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |