Aangepast en dank voor de tipquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:17 schreef robdriessen het volgende:
Aanpassing voor de OP:
House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)
United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Zouden de nette republikeinen niet durven toe te geven bij anonieme polls dat ze in de ogen van de Magamovement Rino zijn en hierdoor bang voor de toorn des Trumps zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Haley doet het eigenlijk wel een stuk beter dan de peilingen hebben aangegeven.
Valt niet tegen in sommige staten inderdaad met soms wel 30-35% van de stemmen. Desondanks natuurlijk een gelopen race.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Haley doet het eigenlijk wel een stuk beter dan de peilingen hebben aangegeven.
quote:Nikki Haley to suspend campaign for 2024 Republican presidential nomination
Haley was the first major rival to former president Donald Trump and the only woman to launch a campaign for the 2024 GOP nomination
https://www.washingtonpos(...)s-out-2024-election/
Lekker figuur wel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:39 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Daarnaast is hij ook een holocaustontkenner.
die had de hoop dat Trump voor november voor het gerecht zou zijn gesleept, maar die halte is afgeslotenquote:
Kan altijd nog.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
die had de hoop dat Trump voor november voor het gerecht zou zijn gesleept, maar die halte is afgesloten
Waar weten ze dergelijke mensen toch altijd vandaan te halenquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:39 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Daarnaast is hij ook een holocaustontkenner.
De kans lijkt daardoor ook gewoon behoorlijk groot dat het opnieuw Trump gaat worden. Biden oogt zeer zwak fysiek en mentaal en kan daardoor nauwelijks nog zijn achterban in beweging krijgen of enthousiasmeren. Er zullen zeker veel proteststemmen komen tgen Trump, maar dat zou m.i. veel beter werken met een jonge, frisse Democratische kandidaat. Ik heb lang de hoop gehad dat Michelle Obama naar voren zou worden geschoven, maar dit is gisteren opnieuw van tafel geveegd (bron)quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alweer Trump vs Biden? Dat land is in 4 jaar tijd echt niks opgeschoten.
Trump wel eens gezien en gehoord(!) de laatste tijd?quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans lijkt daardoor ook gewoon behoorlijk groot dat het opnieuw Trump gaat worden. Biden oogt zeer zwak fysiek en mentaal en kan daardoor nauwelijks nog zijn achterban in beweging krijgen of enthousiasmeren. Er zullen zeker veel proteststemmen komen tgen Trump, maar dat zou m.i. veel beter werken met een jonge, frisse Democratische kandidaat. Ik heb lang de hoop gehad dat Michelle Obama naar voren zou worden geschoven, maar dit is gisteren opnieuw van tafel geveegd (bron)
Tot nader order? Mocht Trump veroordeeld worden, mag-ie toch gewoon niet meer meedoen? Het blijft zo'n bizarre zaak dat die man weer stemmen krijgt. Is het met de grondwet in de VS uberhaupt mogelijk dat er straks een autocratie komt in de VS?quote:
quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump wel eens gezien en gehoord(!) de laatste tijd?
Ik heb geen idee waar je de hoop op Michelle op baseerde, die heeft al vele malen laten weten daar totaal niet voor te voelen en het Witte Huis verblijf bepaald niet als positief ervaren te hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans lijkt daardoor ook gewoon behoorlijk groot dat het opnieuw Trump gaat worden. Biden oogt zeer zwak fysiek en mentaal en kan daardoor nauwelijks nog zijn achterban in beweging krijgen of enthousiasmeren. Er zullen zeker veel proteststemmen komen tgen Trump, maar dat zou m.i. veel beter werken met een jonge, frisse Democratische kandidaat. Ik heb lang de hoop gehad dat Michelle Obama naar voren zou worden geschoven, maar dit is gisteren opnieuw van tafel geveegd (bron)
Is ook, was wellicht ook meer wensdenken vanuit mijzelf. Maar toch.. een vrouw als Michelle Obama in het Witte Huis. Ja, dat zou ik wel aanmoedigen en ik denk heel veel Amerikanen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je de hoop op Michelle op baseerde, die heeft al vele malen laten weten daar totaal niet voor te voelen en het Witte Huis verblijf bepaald niet als positief ervaren te hebben.
https://plus.thebulwark.com/p/will-nikki-burn-the-boatsquote:Will Nikki Burn the Boats?
You can’t go home again, they say. But I did today, briefly.
I voted this morning in the Republican primary here in Virginia. I’ve participated in many GOP primaries over four decades in this fine commonwealth, which has no party registration, and where you simply request a ballot for one party’s primary or the other.
But I hadn’t voted in a Republican primary since 2016. I had to steel myself to ask for a ballot for my former party, one that is about to overwhelmingly nominate Trump for a third consecutive time. But I did so. And I cast my vote for Nikki Haley.
Now what? (Not for me—I’m back home safe and sound from the polling place, once again an ex-Republican, and looking forward to participating in the Democratic primary for our House seat in June.) What’s next for Nikki?
Will she take Sarah Longwell’s advice, offered a week ago after Haley acknowledged that it was “very possible” the Republican party had shifted decisively away from her views? “Burn the boats, Nikki,” Sarah said. “There’s nothing to go back to.”
Will Nikki follow in the footsteps of Hernn Corts, the Spanish conquistador who, legend has it, burned his ships in 1519 so that he and his men would have to stay in the New World, to conquer or die?
A couple of months ago, I would have predicted that, after losing the nomination, Haley would choose to sail timidly back to Trump’s Republican party. I think she expected to do that. She expected to go back home again.
But I no longer believe she expects to go back. I think it’s more likely she’ll embrace the logic that increasingly shaped her rhetoric and animated her campaign. I think she’ll refuse to endorse Trump.
Now, there are many different paths to take after not endorsing Trump. Haley’s made it clear she won’t support Joe Biden. So she could simply sit out the rest of the 2024 campaign.
Or Haley could choose to continue to make the case against Trump in 2024. She could even engage in energetic efforts to stop Trump from winning in November. She could even consider participating in an independent candidacy, her own or someone else.
Haley’s path ahead is uncertain. It won’t be easy. Corts had a complicated and challenging time in the New World, to say the least, after he burned his boats!
But he made history. Haley has a chance to try to play a historic role as well, to help chart a new path and explore a new continent in American politics.
But first she has to burn the boats.
—William Kristol
Niet alleen de Amerikaanse maatschappij, het hele Westen is politiek gezien een uiterst treurige bedoening.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is ergens toch wel een treurige shitshow, maar even veelzeggend over de staat van de amerikaanse Maatschappij dat ze nu hierdoor gerepresenteerd worden ....![]()
[ afbeelding ]
Haley is te berekenend, die bekijkt gewoon wat haar beste kansen zijn voor 2028. Als dat een endorsement is voor Trump doet ze dat.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:12 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://plus.thebulwark.com/p/will-nikki-burn-the-boats
Het is wel wisselend zie ik. In Virginia zo'n 35%, maar in grensstaat North Carolina slechts zo'n 23%. In Texas zelfs maar 18%. Opmerkelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt niet tegen in sommige staten inderdaad met soms wel 30-35% van de stemmen. Desondanks natuurlijk een gelopen race.
Als Trump opdracht kan geven om het Capitool te bestormen, en toch nog kan runnen voor president, dan denk ik dat hij het ook wordt. Inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:29 schreef Toby56 het volgende:
Los van alle mogelijke binnen- en buitenlandse politieke ontwikkelingen (of stilstand) in het komende half jaar, ben ik ook (nog steeds) benieuwd wat de invloed van RFK jr. zal zijn, mocht hij tot het eind mee blijven doen als onafhankelijk kandidaat. Hij kan een aantrekkelijke keuze zijn voor klimaatbewuste mensen en de snel groeiende groep van figuren die liever op een brandnetel kauwen dan zich laten behandelen door een gediplomeerd arts.
Hetzelfde geldt - qua mogelijke invloed - eigenlijk ook voor No Labels, want volgens mij heeft die club zich nog niet teruggetrokken.
De onafhankelijken kunnen een grotere rol gaan spelen dan te doen gebruikelijk, zeker nu het erop lijkt dat veel Amerikanen zowel Biden als Trump wel zat zijn.
Voorlopig houd ik het voor november nog op Trump. Het is weliswaar lente, maar ik blijf mijn recht opeisen om somber te zijn!
Los daarvan: hij was altijd al een patjakker en een fantast die alleen zichzelf interessant en gezaghebbend vond, maar blijkbaar spreekt zoiets de kiezers wel aan in de huidige tijd.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als Trump opdracht kan geven om het Capitool te bestormen, en toch nog kan runnen voor president, dan denk ik dat hij het ook wordt. Inderdaad.
Niet alleen bij Trump supportersquote:Op woensdag 6 maart 2024 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
Aangezien men het er gisteren over had, hier een feitelijk stukje over stemmen door niet-burgers van de VS
https://www.washingtonpos(...)g-federal-elections/
Maar goed, feiten landen meestal slecht bij Trump supporters.
Hij was ook op bezoek bij Trump:quote:Op donderdag 7 maart 2024 02:45 schreef Ulx het volgende:
Dit lijkt me ook wel een dingetje. Een drugsverslaafde met tien kids bij verschillende partners die helemaal gek wordt. De clearance mag wel eens onder de loep.
[ x ]
Dit dan weer niet:quote:
"his poltical opponent.. ME"quote:Op donderdag 7 maart 2024 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
Trump bereidt zich voor op Biden's SOTU (3 uur 's nachts onze tijd):
[ x ]
Grappig dat dat plaatje helemaal niet te vinden is op het POTUS-twitteraccount. Toch wordt het vol overgave gedeeld door ene 'heatwave'.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Dementia Joe zit ook midden in de SOTU voorbereiding, van vorig jaar.
Humorloos en laag IQ is gewoon een vreselijke combi. Met n van de twee kun je je nog prima redden maar als je het allebei hebt, is dat echt rampzalig.quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 02:27 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Mocht het een goede speech zijn is Biden uiteraard aan de drugs!
Update:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles zat erin. Zijn 'voorganger' (hij noemde Trump's naam niet) werd meermalen aangepakt en de aanwezige SCOTUS-leden kregen ook nog een veeg uit de pan![]()
Veel te energiek blijkbaar![]()
En ja hoor:
[ Bericht 43% gewijzigd door Kijkertje op 08-03-2024 06:40:01 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Tenenkrommendquote:Op vrijdag 8 maart 2024 04:56 schreef OMG het volgende:
Oef, de GOP response is vanaf de eerste seconde al een combinatie van cringe, leugens, en complete onzin. Eens kijken of ik het einde haal.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 04:30 schreef AnneX het volgende:
Speaker Johnson wordt letterlijk en figuurlijk alsmaar kleiner tijdens Biden’s Stare of the Union speech.
Hier een voor mij wel leesbare link met ik denk dezelfde inhoud ongeveer: https://www.ucl.ac.uk/new(...)p-balance-tight-racequote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:44 schreef nostra het volgende:
Third-party candidates could tip America’s presidential election
https://www.economist.com(...)residential-election
Ik heb nog steeds goede hoop dat er een hoop mensen zijn die nu rustig thuis zitten, dit gedoe en de narcistische misdadiger Trump met zijn clowns met verbazing bekijken die straks gewoon gaan stemmen om niet nog vier jaar Trump-ellende mee te hoeven maken. Mensen die er niet zo heel veel mee bezig zijn, maar wel hun plicht doen zodra het nodig is.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een voor mij wel leesbare link met ik denk dezelfde inhoud ongeveer: https://www.ucl.ac.uk/new(...)p-balance-tight-race
Dat 1 op de 5 overweegt om op Kennedy te stemmen is wel veel.
Ik denk ook dat er een hele lage opkomst gaat zijn, 30% van de Republikeinen steunt Trump duidelijk niet, gezien de resultaten van Haley. Maar bij de Democraten waren er een heleboel die zelfs blanco stemden ipv Biden bij de voorverkiezingen.
Precies. Minnesota en Michigan verliezen zou catastrofaal zijn voor Biden. Ook omdat Ohio en Florida Trump in de polls ruim voorstaat. Je ziet dat de Dems nu al kritischer worden op Isral om (walgelijke) figuren als Ilhan Omar en Rashida Talib in hun hok te houden.quote:de blanco stemmen vielen in twee staten op, Minnesota en Michigan, in beide gevallen een grote Arabische/Somalische gemeenschap die uit protest tegen Gaza blanco stemde.
Tja, zelfs van Palestina-liefhebbers zou je mogen verwachten dat ze begrijpen dat Biden misschien meer van Israel dan van Palestijnen houdt, maar dat Trump met alle plezier genocide door zijn grote vriend Netanyahu toejuicht. Interne partij politiek is toch heel wat anders dan kiezen tussen de kleine satan of de grote satan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:56 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Precies. Minnesota en Michigan verliezen zou catastrofaal zijn voor Biden. Ook omdat Ohio en Florida Trump in de polls ruim voorstaat. Je ziet dat de Dems nu al kritischer worden op Isral om (walgelijke) figuren als Ilhan Omar en Rashida Talib in hun hok te houden.
Je moet het behoorlijk gek maken om alsnog een demotie na je pensioen te krijgen in de VS.quote:Navy demoted Ronny Jackson after probe into White House behavior
Trump’s former physician and GOP ally is now a retired captain, not an admiral
Ronny Jackson, the former White House physician turned GOP congressman, regularly touts his military bona fides.
“As a retired U.S. Navy Rear Admiral with nearly three decades of military service I understand the commitment and sacrifices made by servicemen and servicewomen to serve our country,” the two-term representative from Texas says on his congressional website in a message posted to a page listing his work on veterans issues.
But Jackson is no longer a retired admiral. The Navy demoted him in July 2022 following a damaging Pentagon inspector general’s report that substantiated allegations about his inappropriate behavior as a White House physician, a previously unreported decision confirmed by a current defense official and a former U.S. official who spoke on the condition of anonymity to discuss a sensitive personnel move.
https://www.washingtonpos(...)e-medical-unit-navy/
Nog iets wat Trump nooit voor elkaar zou krijgen, want Hollywood sterren haten hem over het algemeen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:40 schreef AnneX het volgende:
In gesprek met vorige presidenten. Ja, ook met Martin Sheen uit de West Wing.
[ x ]
De enige goede reactie:quote:
Terecht natuurlijk. Hadden ze al veel eerder moeten doen. Heeft zich misdragen in het WH (duh!) en is een notoire zuipschuit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Kennen we hem nog? Ronny Jackson, voormalige Witte Huis arts en nu RNC Congreslid:
[..]
Je moet het behoorlijk gek maken om alsnog een demotie na je pensioen te krijgen in de VS.
Ze zijn hun eigen bullshit gaan geloven.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Die lui van de GOP zijn werkelijk alles wat normaal is, compleet uit het zicht verloren...
Now do Mike Flynn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Kennen we hem nog? Ronny Jackson, voormalige Witte Huis arts en nu RNC Congreslid:
[..]
Je moet het behoorlijk gek maken om alsnog een demotie na je pensioen te krijgen in de VS.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:52 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Nu uitzoeken waar dat geld vandaan is gekomen.
Daar zie je dus aan hoe zelden het is dat hoge officieren alsnog een demotie krijgen na hun pensioen.quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:52 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Nu uitzoeken waar dat geld vandaan is gekomen.
https://newrepublic.com/p(...)trial-evan-greenbergquote:It turns out that Trump may have called in a major favor: court records filed Friday show that the bond was guaranteed by the Chubb Corporation, an insurance group. In 2018, Trump appointed Chubb’s CEO Evan Greenberg to a White House advisory committee for trade policy and negotiations.
quote:circa 2018
President Donald J. Trump today announced his intent to appoint the following individuals to be Members of the Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations for terms of four years:
C. Fred Bergsten of Virginia (Peterson Institute of International Economics)
Evan G. Greenberg of New York (Chubb Group)
James P. Hoffa of Michigan (International Brotherhood of Teamsters)
Harold McGraw III of Connecticut
Timothy P. Smucker of Ohio
Ik heb de hele speech gekeken. Heerlijk, genieten, zo slecht. Valse adem, snikken, de creepiest nepglimlach ooit. Handmaid's Tale-vibes. Puur entertainmentquote:
Nu weet ik niet of het business-as-usual voor dat bedrijf is, maar als dat niet zo is zullen aandeelhouders er wel wat van vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
https://newrepublic.com/p(...)trial-evan-greenberg
Best een grote verzekeraar.
[..]
Beste senator uit Alabama.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:21 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb de hele speech gekeken. Heerlijk, genieten, zo slecht. Valse adem, snikken, de creepiest nepglimlach ooit. Handmaid's Tale-vibes. Puur entertainment![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu weet ik niet of het business-as-usual voor dat bedrijf is, maar als dat niet zo is zullen aandeelhouders er wel wat van vinden.
[ x ]
quote:That one last phone call Joe Biden always needs to make
When he has to decide a high-stakes issue, the president hears out his top aides — then picks up the phone and calls a politician
(..)
“Before I make a final decision here, I want to get a read from the Hill,” he told his aides.
White House staffers got Sen. Chris Coons (D-Del.), a friend of Biden’s and graduate of Yale Divinity School, on the phone. “Chris, it’s Joe,” the president said. “I need you to put your divinity school hat on for a minute and just tell me — do you think this is the right thing? Should we go ahead?”
After being briefed on the plan by Finer, Coons said, “As I understand it, Mr. President, I would proceed.”
Six days later, Biden announced the deal.
That moment, as detailed by two people familiar with the meeting who spoke on the condition of anonymity to discuss a private conversation, illustrates a crucial truth at the heart of Biden’s decision-making: There is no one he trusts like a fellow politician. Biden’s staffers have immense experience and expertise, but when he is faced with a complex or volatile decision, Biden is unwilling to take the final leap until he has talked to someone who intimately knows, and is accountable to, the American voter.
And so, Biden will often interject during policy conversations with a simple question, “What about the political support for this?”
(..)
Faced with a decision, Biden first presses his staffers for information at a granular level, probing for specific costs and timelines — seemingly driven, associates say, by a suspicion that aides are hiding something from him, or not giving him all of his options. Biden, aides say, often behaves like the senator he once was, wading into small matters they fear are not worth his time.
(..)
When nonpolitical aides offer political advice, in contrast, Biden is quick to remind them, “Hold on, you’ve never run for office.” Then he will often turn to someone who has or pick up the phone to find someone — Democrat or Republican, incumbent or retired, urban or rural.
(..)
After serving in Washington for nearly five decades, Biden has repeatedly seen presidents embrace an idea crafted meticulously by some of the smartest experts in the country, only to see it blow up when it meets political reality.
(..)
Politicians have a unique feel for how ordinary Americans will react to big events, Hagel said. “If you’ve run for office before, you have that sense,” he said. “You wouldn’t have been elected and reelected if you didn’t try to understand what the people are thinking, what do the people want, what are the people’s attitudes.”
Some of Biden’s critics say the president goes too far in relying on longtime politicians, especially because the ones he tends to consult are, like him, older White men who have spent years in the Senate and are likely to reinforce his worldview. Liberal activists in particular complain that Biden is so focused on what seems politically possible that he fails to take the bold steps they say are necessary to confront urgent crises such as racial inequity and climate change.
(..)
As a manager, Biden has earned fierce loyalty from his aides, and most of his closest advisers have worked for him for decades. That loyalty often extends both ways, with the president averse to firing staffers, even when he threatens to do so or allies think he should. But that does not mean he trusts them fully when it comes to making decisions.
(..)
Bron met volledig verhaal: WaPo
Gezellige keuken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:52 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Heeft de gewone burger dan geen keuken van twee ton?
Het is hoe dan ook geen verrassing. Althans, dat zou het niet moeten zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:53 schreef AnneX het volgende:
Dus volgens Seth komt het geld via een stroman of twee drie uit Moskou.
Vlak Musk en Tucker ook niet uit.
En de Saudi’s…wat.een.zootje!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:54 schreef V. het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook geen verrassing. Althans, dat zou het niet moeten zijn.
En bullshit is het zeker:quote:
Gaf ze ook maar zoveel om alle school shooting slachtoffers...quote:
Geweldig!quote:
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:44 schreef V. het volgende:
[ x ]
"Donald Trump believes the job of the president is to take care of Donald Trump."
Had je dat filmpje 2 jaar geleden al niet gezien?quote:Op zondag 10 maart 2024 10:52 schreef V. het volgende:
Holy fuckballs, net als je denkt dat dat wijf niet dommer uit de hoek kan komen...[ x ]
Je moet je toch als adviseur regelmatig je haren uit je hoofd trekken van zijn gedrag...quote:
Dit leest toch echt als wensdenken, niets wijst momenteel op een ruime overwinning voor Biden: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/quote:Op zondag 10 maart 2024 13:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Je moet je toch als adviseur regelmatig je haren uit je hoofd trekken van zijn gedrag...
Hij kan het ook niet laten en dat maakt hem totaal ongeschikt voor de stemmers die hij zo hard nodig heeft.
Hij is al veel conservatieven kwijt geraakt in 2016, (De Never Trumpers), in 2020 (De RINO's) en nu weer massaal (De Haley-voters).
In 2016 won hij nog omdat veel democraten thuis bleven omdat Hillary veel weerstand opriep. In 2020 verloor hij al vrij ruim muv enkele swing states en dit jaar wordt een bloedbad als hij in dit tempo doorgaat.
Hij heeft zijn base nog over (en een dun schilletje masochistische RINO's zoals Chris Sununu) maar dat is nooit genoeg voor het presidentschap.
Hij kan het niet helpen en is straks de koning/keizer/admiraal van een rokende puinhoop van een partij.
Tenzij........die domme democraten massaal thuisblijven. Dan hebben we dit jaar (voorlopig?) de laatste echte verkiezingen
Dat zou best kunnen en dat kun je alleen achteraf beoordelen...eerlijk is eerlijk.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit leest toch echt als wensdenken, niets wijst momenteel op een ruime overwinning voor Biden: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/
Nate Silver zit er niet naast. Die doet nl. zelf geen peilingen. Het enige dat hij deed was alle beschikbare peilingen combineren. En daar zitten dus blijkbaar veel peilingen tussen die het matig doen.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen en dat kun je alleen achteraf beoordelen...eerlijk is eerlijk.
Maar 1 ding staat wel vast...Nate Silver van 538 zit er sinds een paar jaar stelselmatig gruwelijk naast. Die kan het beter bij Poker houden.
Meest recentelijk op Super Tuesday...zat er mijlenver naast.
538 publiceert hier alleen polls die anderen uitvoeren. Het is meer een verzamelwebsite, dan kunnen sommige bronnen er naast zitten, natuurlijk. Volgens mij pollt 538 zelf helemaal niks.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen en dat kun je alleen achteraf beoordelen...eerlijk is eerlijk.
Maar 1 ding staat wel vast...Nate Silver van 538 zit er sinds een paar jaar stelselmatig gruwelijk naast. Die kan het beter bij Poker houden.
Meest recentelijk op Super Tuesday...zat er mijlenver naast.
Klopt.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
538 publiceert hier alleen polls die anderen uitvoeren. Het is meer een verzamelwebsite, dan kunnen sommige bronnen er naast zitten, natuurlijk. Volgens mij pollt 538 zelf helemaal niks.
2020 zou ook een landslide worden.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit leest toch echt als wensdenken, niets wijst momenteel op een ruime overwinning voor Biden: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/
Nog maar een miljoen paar Trump-sneakers verkopen.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:46 schreef Hyperdude het volgende:
Schiet lekker op.
Al 1,35 miljoen.
Van de 355
https://www.gofundme.com/f/stand-with-trump-raise-the-settlement
Of een stapeltje geheime documenten.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog maar een miljoen paar Trump-sneakers verkopen.
Klopt ook...maar hij opinieert er lustig op los op basis van al die data, die er zo vaak naast zit.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:45 schreef Mike het volgende:
Overigens werkt Silver al sinds mei niet meer bij 538.
Dat is dan weer een Rus die hij 300 miljoen schuldig is.quote:Op zondag 10 maart 2024 17:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Hopelijk stapt ze weer naar de rechter. Maak er maar 300 miljoen van.
Nou en? Alsof hij ooit schulden betaalt....quote:Op maandag 11 maart 2024 08:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is dan weer een Rus die hij 300 miljoen schuldig is.
Het maakt hem chanteerbaar. (ach, dat is hij allang...quote:Op maandag 11 maart 2024 09:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou en? Alsof hij ooit schulden betaalt....
En nog een keer, ditmaal bij CNBC:quote:
Die koekwaus vraagt er gewoon om hequote:Op maandag 11 maart 2024 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En nog een keer, ditmaal bij CNBC:
[ x ]
366 miljoen al inmiddelsquote:Op zondag 10 maart 2024 20:46 schreef Hyperdude het volgende:
Schiet lekker op.
Al 1,35 miljoen.
Van de 355
https://www.gofundme.com/f/stand-with-trump-raise-the-settlement
Komt blijkbaar door de intensieve controle op de grote hoeveelheid mail-in ballots anders gaan de Republikeinen daar weer mee aan de haalquote:Op maandag 11 maart 2024 23:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Californi is nog steeds aan het tellen_!
Ron Johnson over de nieuwe koers:quote:Under the new structure, the Trump campaign is looking to merge its operations with the RNC. Key departments, such as communications, data and fundraising, will effectively be one and the same.
Nog snel even ontslag genomen voor hij kwam getuigen:quote:
Cool. Weten we dan iig dat je daarvan moet kotsen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef AnneX het volgende:
Dju…jordan begint met de National Pledgebij de start van de hearing van Hur.
Die Jordan h, daar moet ik toch van kotsen.
Jordan is een kneus en bij de speaker verkiezing konden we zien hoe populair hij echt wasquote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef AnneX het volgende:
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
Dit is leuk omdat oa Fox News het live uitzond
Nog een meerderheid van vier zetels....Twee afgevaardigden kunnen het verschil maken. Als niemand afwezig is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
# 25 of zo, die stopt. Ben de tel kwijt.
Echt he?! Totaal overbodig ook want leden van het Congres beginnen iedere dag al met het afleggen van die eed. Maar het MAGA-volk wil graag horen hoe 'patriottisch' zij zijn/ hun partij is en Jim Jordan grijpt de gelegenheid aan om puntjes te kunnen scoren met dit soort politiek theater.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef AnneX het volgende:
quote:A discharge petition is a means of bringing a bill out of committee and to the floor for consideration without a report from the committee by "discharging" the committee from further consideration of a bill or resolution
Tsja en toch is de kans gewoon levensgroot dat Trump toch weer 4 jaar het land mag gaan leidenquote:Op woensdag 13 maart 2024 06:06 schreef AnneX het volgende:
Alle clips, die vandaag/gister lieten zien hoe trump stumpert door speeches en optredens …dat is AI.
Zegt ie.
Met dank aan de zwakke Democrats die er niks zinnigs tegenover kunnen stellen. Op die manier verdienen de Amerikanen ook echt iemand als Trump.quote:Op woensdag 13 maart 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja en toch is de kans gewoon levensgroot dat Trump toch weer 4 jaar het land mag gaan leiden
Dit is zo'n kleuterschoolniveau h. Dat hier een klein deel van het electoraat voor valt, vooruit. Maar het is verdorie de halve natie. Ik begrijp daar echt niks van.quote:Op woensdag 13 maart 2024 04:35 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Typisch Don the Con. Gewoon hard roepen dat je wil debatteren! Kom je 'sterk' over. Het is wachten op de reden waarom hij er vanaf ziet als het zover is en intussen roepen dat Biden niet durft!
(Microfoons die uitgezet kunnen worden lijkt me wel een voorwaarde)
Ja, maar de rest van de wereld verdient het niet en heeft er ook mee te dealen. Alhoewel de Trump-achtigen natuurlijk wereldwijd succes hebben. Mijn wereldbeeld wordt er niet vrolijker op.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met dank aan de zwakke Democrats die er niks zinnigs tegenover kunnen stellen. Op die manier verdienen de Amerikanen ook echt iemand als Trump.
Wordt hoog tijd dat we ons losweken van papa yankee.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar de rest van de wereld verdient het niet en heeft er ook mee te dealen. Alhoewel de Trump-achtigen natuurlijk wereldwijd succes hebben. Mijn wereldbeeld wordt er niet vrolijker op.
Die gast is echt een wezel.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:09 schreef AnneX het volgende:
Alleen leidt Biden een voorsprong in meerdere Pollsquote:Op woensdag 13 maart 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja en toch is de kans gewoon levensgroot dat Trump toch weer 4 jaar het land mag gaan leiden
Hij heeft er duidelijke woorden over:quote:
'...en wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt. Is er leven op Pluto..'quote:Op woensdag 13 maart 2024 07:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ja, Biden is ook niet mijn kandidaat, maar stellen dat het door de democraten komt dat men met beide voeten trapt in leugens van de andere kandidaat gelooft is wel wat kort door de bocht. Het maakt een hele grote groep totaal niets uit wie de tegenstander is, gelukkig vond een nog grotere groep het vorige keer wel belangrijk om te gaan stemmen, dat verwacht ik nu ook.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met dank aan de zwakke Democrats die er niks zinnigs tegenover kunnen stellen. Op die manier verdienen de Amerikanen ook echt iemand als Trump.
Het risico zit hem erin dat Biden zo weinig uitstraling heeft, en zo broos/oud overkomt, dat mensen niet enthousiast genoeg zijn om te gaan stemmen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'...en wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt. Is er leven op Pluto..'
[..]
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ja, Biden is ook niet mijn kandidaat, maar stellen dat het door de democraten komt dat men met beide voeten trapt in leugens van de andere kandidaat gelooft is wel wat kort door de bocht. Het maakt een hele grote groep totaal niets uit wie de tegenstander is, gelukkig vond een nog grotere groep het vorige keer wel belangrijk om te gaan stemmen, dat verwacht ik nu ook.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand in de afgelopen 4 jaar ineens Trump wel als een betrouwbare president ziet, terwijl die daarvoor tegen hem was. De groep fans van hem zullen allemaal gaan stemmen en dus wordt het weer belangrijk dat de opkomst erg hoog is.
Er zit inherent iets compleet verkeerd in de Amerikaanse cultuur.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is zo'n kleuterschoolniveau h. Dat hier een klein deel van het electoraat voor valt, vooruit. Maar het is verdorie de halve natie. Ik begrijp daar echt niks van.
Dat was iig in 2016 zo met Clinton, maar 2020 liet zien dat tegen Trump stemmen mensen wel naar de stembus beweegt. Ik ga ervan uit dat het dit keer ook het geval is, ongeacht of Biden wel of niet geschikt is.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het risico zit hem erin dat Biden zo weinig uitstraling heeft, en zo broos/oud overkomt, dat mensen niet enthousiast genoeg zijn om te gaan stemmen.
Je ziet het hier in Nederland ook groeien. Ze zijn soms knettergek in Amerika, maar nog niet zo lang geleden deden mensen in deze regio ook de gekste dingen. Sinds corona snap ik ook hoe snel op het oog doodnormale mensen ineens kunnen veranderen in totaal wantrouwende mensen die zich zo kwaad maken dat van alles geoorloofd is. En dat dan alleen maar omdat er iemand in een praatprogramma zit om zijn expertise en dat het dan ook nog eens blijkt dat het een persoon is met een mening.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er zit inherent iets compleet verkeerd in de Amerikaanse cultuur.
Ik verwacht ook dat Biden wint, maar het kwartje moet maar net de andere kant op vallen, en we zitten weer met die oranje aap opgescheept.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Vis1980 het volgende:
Dat was iig in 2016 zo met Clinton, maar 2020 liet zien dat tegen Trump stemmen mensen wel naar de stembus beweegt. Ik ga ervan uit dat het dit keer ook het geval is, ongeacht of Biden wel of niet geschikt is.
Helaas voor hem heeft the Guardian ook wat gevonden in die zaak. De aangeklaagde informant die betaald werd om Hunter Biden zwart te maken werd betaald door ETT Texas. De CEO van ETT, Christopher Condon is aandeelhouder in ETT Holding samen met Shahook Khan en Farook Armojand. En guess what.....?quote:Op donderdag 14 maart 2024 04:33 schreef Kijkertje het volgende:
Comer heeft nieuwe documenten gevonden waar hij om kan gaan zeuren dat hij ze wil inzien omdat ze wel eens HET bewijs van Biden's 'corruptie' kunnen bevatten![]()
[ x ]
Je moet het vuurtje natuurlijk wel brandend houden!
https://www.theguardian.c(...)nt-trump-connectionsquote:Condon, Arjomand and Khan registered ETT Investment Holding Limited in the UK on 6 March 2020. Khan, an investor who purchased the Plaza Hotel in 2018, and Arjomand have ties to Donald Trump through Trump associates and Damac, a major Middle East developer that has partnered with Trump for a decade. Arjomand, Khan and Condon owned 34%, 33% and 33% of ETT Investment Holding Limited respectively, according to UK business filings.
Het is eerder een windvaan,quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:01 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Heeft Trump hem al een RINO genoemd?
Toch verrassend na al die jaren vaag blijvenquote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef AnneX het volgende:
Kan het natuurlijk niet terugvinden op X.
Er was gepolle’d en de rep.mensen waren niet op de hoogte van de Hitler uitspraken en dergl.
Zouden die slimmer worden als internet eindelijk wordt uitgerold in de achterlijke blauwe staten?
quote:"The biggest reason for the missing alarm about the prospect of Trump 47 might simply be a lack of information. The New Republic's Greg Sargent recently reported on a poll of 1,200 voters deemed gettable for Biden in three swing states, including Pennsylvania, and found the vast majority didn't know about Trump's "dictator for a day" comments, or that he'd echoed Adolf Hitler in calling enemies "vermin" and claiming migrants are "poisoning the blood" of America. The pollster said only 31% of persuadable voters had heard much about these statements.
You can call it voter apathy, but a lot of the blame belongs to a mainstream media that's not banging the pots and pans like it should be and remains much more obsessed about the horse race odds of who wins the election than the stakes of an undemocratic presidency."
https://inquirer.com/colu(...)ianism-20240314.html
Alleen als Trump om vergeving vraagt voor 6 januari. (Wat niet gebeurt natuurlijk.)quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is eerder een windvaan,[ x ]ik denk dat dit waar is.
Uit hetzelfde waaibomenhout gesneden als Lindsey.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alleen als Trump om vergeving vraagt voor 6 januari. (Wat niet gebeurt natuurlijk.)
Pence is inderdaad een windvaan.
...
Dus je bent niet benieuwd?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:31 schreef Rnie het volgende:
Als Trump opnieuw wordt verkozen, dan ben ik echt benieuwd hoeveel FOK! users binnen dit topic naar de amitriptyline grijpen.
Nouja, eigenlijk niet ook.
Tja ik weet het niet. Naar eigen zeggen deed hij dat (evenals een aantal andere leden van Trump's kabinet) juist om als 'circuit breaker' te dienen voor de extreme acties die Trump & Co (oa Stephen Miller) wilden ondernemen. Had hij publiekelijk zijn mond daarover open gedaan was hij uiteraard ontslagen en wsl vervangen door een Trump-maatje die wel bereid was die absurde plannen nog uit te voeren ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:15 schreef Szura het volgende:
Mark Esper, dat is toch ook zo’n figuur dat gewoon onder Trump bleef dienen terwijl hij al de idiootste dingen had geroepen en gedaan? Bespaar me je geweten, slappe theedoek.
quote:Op zondag 17 maart 2024 07:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Pijnlijk voor Biden en Harris dat de dochter van Kamala Harris steun geeft aan lieden die mogelijk verantwoordelijk waren voor de terreuraanslag op 7 oktober.
Slik ik alquote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:31 schreef Rnie het volgende:
Als Trump opnieuw wordt verkozen, dan ben ik echt benieuwd hoeveel FOK! users binnen dit topic naar de amitriptyline grijpen.
Is dat de reden dat je niet meer in het elonfanboy topic post, je moet van je medicijn verslaving af? Of eigenlijk niet want wat speculeren en trollen over users is ook leuk he.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:31 schreef Rnie het volgende:
quote:Op zondag 17 maart 2024 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat de reden dat je niet meer in het elonfanboy topic post, je moet van je medicijn verslaving af? Of eigenlijk niet want wat speculeren en trollen over users is ook leuk he.
Het is pijnlijk te zien hoe snel mensen gedemoniseerd worden. Om te beginnen met UNRWA en nu via een stiefdochter Kamela Harris en dus Joe Biden.quote:Op zondag 17 maart 2024 07:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Pijnlijk voor Biden en Harris dat de dochter van Kamala Harris steun geeft aan lieden die mogelijk verantwoordelijk waren voor de terreuraanslag op 7 oktober.
Pfff de kleuter die z’n zin mogelijk niet krijgt en dan maar gaat dreigen. Ja echt een goed idee om zo iemand op het stembiljet toe te laten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
Het wordt een BLOEDBAD! als Trump geen president wordt.
[ x ]
Trump toen hij president was:
[ x ]
Ben vooral benieuwd wat Trumps herverkiezing betekent voor de oorlog in Oekrane, de NAVO en onze relatie met de VS. En wat daar dan weer de geopolitieke gevolgen van zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:31 schreef Rnie het volgende:
Het is een geknipt stukje, Trump zegt "it's gonna be a bloodbath for the country"quote:Op zondag 17 maart 2024 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Pfff de kleuter die z’n zin mogelijk niet krijgt en dan maar gaat dreigen. Ja echt een goed idee om zo iemand op het stembiljet toe te laten.
Bendeleden van MS 13 zijn uiteraard geen beesten. Het zijn doodnormale immigranten die alle respect verdienen. Dat Trump dat soort mensen beesten noemt is echt verschrikkelijk, ze voegen zoveel toe aan de maatschappij, zonder MS 13 zou de politie veel minder werk hebben…..quote:Op zondag 17 maart 2024 15:07 schreef Bluesdude het volgende:
De engerd verkettert weer immigranten .... is idd akelig extreemrechts haatzaaien
[ x ]
Ik zou het hele filmpje even bekijken als ik jou wasquote:Op zondag 17 maart 2024 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Pfff de kleuter die z’n zin mogelijk niet krijgt en dan maar gaat dreigen. Ja echt een goed idee om zo iemand op het stembiljet toe te laten.
Oh, kijk eens aan, MS13 word weer van stal gehaald. Dat was 8 jaar geleden ook de boeman. Erg origineel is het allemaal niet.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bendeleden van MS 13 zijn uiteraard geen beesten. Het zijn doodnormale immigranten die alle respect verdienen. Dat Trump dat soort mensen beesten noemt is echt verschrikkelijk, ze voegen zoveel toe aan de maatschappij, zonder MS 13 zou de politie veel minder werk hebben…..
De bloedbad opmerking kan natuurlijk echt niet, hoe durft Trump op zo’n manier over de auto-industrie te spreken. Als je weet dat links liberalen luisteren dan mag je nooit een metafoor gebruiken, de links liberale hersens zijn niet genoeg ontwikkeld om een metafoor te herkennen als het word uitgesproken. Alles is letterlijk maar dan ook echt alles.
Ik vind dat er een herhaling van zetten plaatsvind en ik zie dat links liberalen er weer vol intrappen.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, kijk eens aan, MS13 word weer van stal gehaald. Dat was 8 jaar geleden ook de boeman. Erg origineel is het allemaal niet.
En het kinderachtige gescheld op "links liberalen" is er ook weer en lijkt alweer een gevalletje projectie te zijn.
Ik zie niemand hier MS13 verdedigen, ik hoorde wel dat Trump de binnenlandse terroristen die zijn veroordeeldquote:Op zondag 17 maart 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat er een herhaling van zetten plaatsvind en ik zie dat links liberalen er weer vol intrappen.
MS13 word weer van stal gehaald en weer word MS13 verdedigd……. Van mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben vind ik het nogal dom om MS13 te verdedigen. Waarom zou je het tuig van MS13 willen verdedigen? Dat doen we toch ook niet met Hamas, IS etc etc? Waarom wel met MS13?
Ik vind dat een zeer goede ontwikkeling, de feiten zijn bekend. Een hoop mensen hebben bizar hoge straffen gehad voor een misdaad waar geen slachtoffers zijn gevallen. Bovendien zijn de deuren opengezet en kregen een aantal gewoon een rondleiding.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zie niemand hier MS13 verdedigen, ik hoorde wel dat Trump de binnenlandse terroristen die zijn veroordeeld
vanwege hun gedrag op 6 januari 2021 verdedigt en heeft beloofd hun straf ongedaan te maken? Wat vind jij daarvan en hoe weerhoudt zich dat tot de holle frase law and order die de republikeinen doorgaans graag bezigen?
Ah, als de criminelen maar rechts radicaal zijn dan vindt meneer het geen probleem, helder.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat een zeer goede ontwikkeling, de feiten zijn bekend. Een hoop mensen hebben bizar hoge straffen gehad voor een misdaad waar geen slachtoffers zijn gevallen. Bovendien zijn de deuren opengezet en kregen een aantal gewoon een rondleiding.
Deze mensen zijn genoeg gestraft en het zou een mooi gebaar zijn van Biden als hij die mensen had vrijgelaten.
Jij vind jaren in de bak zitten voor een rondje lopen door het capitool een passende straf?quote:Op zondag 17 maart 2024 18:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ah, als de criminelen maar rechts radicaal zijn dan vindt meneer het geen probleem, helder.
quote:Op zondag 17 maart 2024 18:27 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik zou het hele filmpje even bekijken als ik jou was
Zonder gekheid welke context mis ik?quote:Voormalig president en presidentskandidaat Donald Trump gaf zaterdag een controversile toespraak in Ohio waarin hij migranten ontmenselijkte, een constante stroom van beledigingen en vulgariteiten aanhield en voorspelde dat de Verenigde Staten nooit meer verkiezingen zouden hebben als hij in november niet zou winnen.
Bijna 90 minuten lang hield Trump harde taal aan tijdens een evenement dat bedoeld was om zijn voorkeurskandidaat in de Republikeinse voorverkiezing voor de Senaat in Ohio een hart onder de riem te steken. Zijn donkere visie over de Verenigde Staten als hij geen president wordt, was de rode draad van de toespraak: “Als ik niet gekozen word, wordt het een bloedbad voor het hele land.”
Even quoten voor de backfirequote:Op zondag 17 maart 2024 19:05 schreef Gunner het volgende:
[..]Zonder gekheid welke context mis ik?quote:Voormalig president en presidentskandidaat Donald Trump gaf zaterdag een controversile toespraak in Ohio waarin hij migranten ontmenselijkte, een constante stroom van beledigingen en vulgariteiten aanhield en voorspelde dat de Verenigde Staten nooit meer verkiezingen zouden hebben als hij in november niet zou winnen.
Bijna 90 minuten lang hield Trump harde taal aan tijdens een evenement dat bedoeld was om zijn voorkeurskandidaat in de Republikeinse voorverkiezing voor de Senaat in Ohio een hart onder de riem te steken. Zijn donkere visie over de Verenigde Staten als hij geen president wordt, was de rode draad van de toespraak: “Als ik niet gekozen word, wordt het een bloedbad voor het hele land.”hln,bequote:Voormalig president en presidentskandidaat Donald Trump gaf zaterdag een controversile toespraak in Ohio waarin hij migranten ontmenselijkte, een constante stroom van beledigingen en vulgariteiten aanhield en voorspelde dat de Verenigde Staten nooit meer verkiezingen zouden hebben als hij in november niet zou winnen.
Bijna 90 minuten lang hield Trump harde taal aan tijdens een evenement dat bedoeld was om zijn voorkeurskandidaat in de Republikeinse voorverkiezing voor de Senaat in Ohio een hart onder de riem te steken. Zijn donkere visie over de Verenigde Staten als hij geen president wordt, was de rode draad van de toespraak: “Als ik niet gekozen word, wordt het een bloedbad voor het hele land.”
Ah, daar is het downplayen van de politieke coup tot een vrolijk schoolreisje weer.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij vind jaren in de bak zitten voor een rondje lopen door het capitool een passende straf?
Jij bent hier degene die ergens in trapt, Jan 6th was een zwaar overtrokken politiek wapen.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ah, daar is het downplayen van de politieke coup tot een vrolijk schoolreisje weer.
Als jij dit daadwerkelijk zou geloven dan ben je te dom om te poepen en heeft een inhoudelijke reactie geen zin, je zou hem toch niet begrijpen.
Maar volgens mij weten we allebei dat je weer aan het trollen bent en dan heeft een inhoudelijke reactie nog minder zin, zoek een andere hobby...
BNW is een deur verder.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die ergens in trapt, Jan 6th was een zwaar overtrokken politiek wapen.
TDS is een aandoening.quote:
Nee, het is doodnormaal dat je het capitool bestormt daarbij aangehitst door een oud-president die niet tegen zijn electoraal verlies kan. Gast, denk toch eens een keer zelf na in plaats van obscure blogjes na te blaten.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
TDS is een aandoening.
Er was gewoon lang niet zo veel aan de hand als de politieke tegenstanders van Trump er opportunistisch van gemaakt hebben.
Zeker niet vergeleken met het dodelijke geweld van BLM waar Biden en co 100% achter stonden.
Je begint al met de leugen dat ze opgehitst zijn door Trump.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, het is doodnormaal dat je het capitool bestormt daarbij aangehitst door een oud-president die niet tegen zijn electoraal verlies kan. Gast, denk toch eens een keer zelf na in plaats van obscure blogjes na te blaten.
Jij denkt dat de toespraken waar Trump mensen oproept om naar het Capitool te komen door de Democraten in scene zijn gezet? Dan moet je misschien toch eens je aluhoedje afzetten.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je begint al met de leugen dat ze opgehitst zijn door Trump.
Denk toch zelf eens na i.p.v. de overduidelijke propaganda van de Democraten 1 op 1 over te nemen.
"jan 6th hoax" U zei iets over geloofwaardigheid en zaken uit context halen?quote:Op zondag 17 maart 2024 19:15 schreef HeatWave het volgende:
Vandaar dus dat mensen nog steeds massaal in de jan 6th hoax trappen
quote:Op zondag 17 maart 2024 19:35 schreef Montov het volgende:
[..]
"jan 6th hoax" U zei iets over geloofwaardigheid en zaken uit context halen?
Waarom wil je deze leugens zo graag geloven?quote:Op zondag 17 maart 2024 19:20 schreef HeatWave het volgende:
Zeker niet vergeleken met het dodelijke geweld van BLM waar Biden en co 100% achter stonden.
En dan nu triomfantelijk een onduidelijk citaat van Trump verdedigen. Het is komisch als het niet zo beschamend zou zijn.quote:Though Biden voiced support for protesters’ right to demonstrate, he has consistently condemned violence, including acts linked to activists from Black Lives Matter and antifa, a political movement of far-left militants who oppose neo-Nazis and white supremacists at demonstrations and other events.
Here are five of his statements to that effect last summer.
Lees verder: https://eu.usatoday.com/s(...)al-times/6576824002/
Ah, fact checks, net als die van Politico.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom wil je deze leugens zo graag geloven?
Fact check:
[..]
En dan nu triomfantelijk een onduidelijk citaat van Trump verdedigen. Het is komisch als het niet zo beschamend zou zijn.
En die verkiezingsuitslag wordt tot de dag van vandaag in alle toonaarden tegengesproken door Trump. Dat vind ik persoonlijk echt intens treurig. Trump heeft in 2020 net zo goed verloren als Clinton in 2016 heeft verloren. Trump was in 2016 de terechte winnaar en in 2020 de terechte verliezer.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:49 schreef Montov het volgende:
Het bevestigen van de verkiezingsuitslag werd met geweld tegengewerkt.
9 doden. Noem het maar niets.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:51 schreef Chivaz het volgende:. Een hoop mensen hebben bizar hoge straffen gehad voor een misdaad waar geen slachtoffers zijn gevallen.
"Biden staat achter dodelijk geweld" wordt opeens veranderd in "Biden steunt BLM". En dan is weer duidelijk hoe je aan het raaskallen bent. Puur de notie dat de zwarte bevolking structureel door de politie wordt benadeeld is voor white supremacists een trigger tot mondschuim.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, fact checks, net als die van Politico.
[ afbeelding ]
Knielen, voor een crimineel wiens dood voor tientallen doden zorgde in halve wijken die affikten, maar nee, hij staar er niet achter hoor.
Feit is gewoon dat BLM en die hele Floyd op een voetstuk gezet zijn door Biden en Harris. En jullie vertellen altijd alleen de verhalen van die pers-dodo en de media die dus ook vandaag weer betrapt zijn op politiek gewoon anti-Trump te zijn.
Okay Dan is het goed.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En niet een persoon is veroordeeld voor moord.
Als je voor het vrije woord bent moet je inderdaad vooral een presidentskandidaat steunen die journalisten als de vijand wegzet, je ziet Poetin zeker ook als voorvechter van het vrije woord?quote:Op zondag 17 maart 2024 20:04 schreef Chivaz het volgende:
Maar goed ik zie dat er niets is veranderd en mensen blijven er in trappen. Dit laat maar weer eens zien waarom links liberaal zo’n hekel heeft aan Elon Musk. In real time worden de leugens ontkracht en er is geen Jack Dorsey meer om censuur toe te passen.
Ik zie ook dat geen enkele media outlet enige moeite heeft gedaan om te rectificeren ondanks het feit dat ze willens en wetens leugens aan het pushen zijn.
Het is belangrijker dan ooit dat het vrije woord beschermt word, in de VS is er gelukkig nog een kans hier in Europa is het al zover dat wij bepaalde media niet eens meer mogen zien.
Precies, we zouden mensen geen zwaardere straffen moeten geven als ze helemaal niets te maken hebben met de dood van die 9 personen.quote:
Het vrije woord werkt twee kanten op, als journalist mag je schrijven wat je wilt en een ieder mag daar commentaar op geven.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je voor het vrije woord bent moet je inderdaad vooral een presidentskandidaat steunen die journalisten als de vijand wegzet, je ziet Poetin zeker ook als voorvechter van het vrije woord?
Down that rabbit hole, he wentquote:Op zondag 17 maart 2024 20:06 schreef Gunner het volgende:
Jeetje heatwave ik had nog wel respect voor je maar je bent echt full wappie gegaan zie ik.
De ironie is dat die calimerohouding er hier juist toe leidt dat marginale groeperingen verhoudingsgewijs veel meer aandacht krijgen door steeds maar te huilen dat ze nergens gehoord worden, maar het volgvolk blijft ondertussen in hun gejank trappen zoals jij hier ook weer bewijst.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het vrije woord werkt twee kanten op, als journalist mag je schrijven wat je wilt en een ieder mag daar commentaar op geven.
De VS is gelukkig geen Europa waar de overheid bepaalt wat je mag zien en daar ook nog bedankt voor word door het links liberale stemvee.
Ze spreken zelf liever van een BNW-schoolreisje.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Down that rabbit hole, he went
Er is vandaag een stevige BNW-aanval geweest hier, zie ik
De media situatie in Nederland vertegenwoordigt toch grotendeels het links liberale geluid.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De ironie is dat die calimerohouding er hier juist toe leidt dat marginale groeperingen verhoudingsgewijs veel meer aandacht krijgen door steeds maar te huilen dat ze nergens gehoord worden, maar het volgvolk blijft ondertussen in hun gejank trappen zoals jij hier ook weer bewijst.
quote:
🤡quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja joh, gewoon een excursietje was het. Als je 90 door wat propagandisten gekozen seconden ziet en verder vergeet wat je op de dag zelf gezien hebt.
Kennelijk nog altijd te moeilijk om toe te geven dat mensen die hetzelfde aanhangen zich op lieten zwepen door de leugens van hem en zijn bondgenoten over de verkiezingen.
[ afbeelding ]
Het ging o.a. over de auto industriequote:Op zondag 17 maart 2024 19:05 schreef Gunner het volgende:
[..]Zonder gekheid welke context mis ik?quote:Voormalig president en presidentskandidaat Donald Trump gaf zaterdag een controversile toespraak in Ohio waarin hij migranten ontmenselijkte, een constante stroom van beledigingen en vulgariteiten aanhield en voorspelde dat de Verenigde Staten nooit meer verkiezingen zouden hebben als hij in november niet zou winnen.
Hln.be
Ik wil hem hier nog wel het voordeel van de twijfel geven gezien de uitspraak tussen twee zinnen over de auto-industrie vallen. Maar gezien:quote:Op zondag 17 maart 2024 19:19 schreef Arcee het volgende:
Even gezocht naar het bewuste bloodbath-fragment om te horen wat Trump er vr zegt, maar ze beginnen bijna allemaal met de bloodbath-quote.
[ x ]
Deze hebben wel ook de quote er voor. Tsja, twijfelachtig. De bloodbath-opmerking zit wel tussen twee auto-quotes, maar of hij op de auto-industrie doelt met z'n bloodbath-opmerking? Die lijkt meer in algemene zin te slaan op wat als hij niet verkozen wordt in november, maar helemaal helder is het inderdaad niet.
Ja, prima om Trump hier het voordeel van de twijfel te geven en mooi om te zien dat mensen hier dit ook aangrijpen om zich hier weer te vertonen.quote:Op zondag 17 maart 2024 21:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik wil hem hier nog wel het voordeel van de twijfel geven gezien de uitspraak tussen twee zinnen over de auto-industrie vallen. Maar gezien:
Trump calling his political opponents “vermin.”
Trump says he would 'encourage' Russia to attack Nato allies who do not pay their bills
Donald Trump: Migrants are poisoning the blood of our country
Donald Trump on Friday threatened “death and destruction” if he’s criminally charged in New York — writing the shocking social media warning after posting an image of himself holding a baseball bat next to Manhattan District Attorney Alvin Bragg’s head.
Trump Floats the Idea of Executing Joint Chiefs Chairman Milley
Is het logisch dat anderen dat niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |