Ja, het is inderdaad een subjectieve interpretatie, die ik overigens deel met veel sociologen en historici.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Ik ben ook bekend met het concept 'subjectief' als in niet universeel en algemeen geldend.
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende: [..] Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken. Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken.
Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat vraagstuk nu heel anders of urgenter dan toen we in maart in gingen stemmen voor PS? De kiezer schiet nogal alle kanten op en houdt ook niet zo sterk vast aan één onderwerp.
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar het duurt jaren om het Nederlands fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Of vind jij het geen probleem dat je ouders niet kunnen communiceren met hun verplegers?
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.
Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Nu wel maar dat lijkt me zeker geen wetmatigheid…quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
En dit is helemaal loeiende kolder.quote:De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Vanuit de SP kan ik het me ergens ook nog wel voorstellen, die hebben voor een groot deel ook wel een vergelijkbare doelgroep.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Je hebt het hier weer vooral over Holland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
Natuurlijk werden de katholieken kortgehouden, ga je daar nu lekker over zeuren nu je daardoor geen kans meer hebt op de brandstapel te belanden? Lekker makkelijk. En veel van die andere onderdrukte religieuzen kwamen zelf hierheen om dan onderdrukt te worden.
De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
Nogal een over-geromantiseerd beeld inderdaad... goedendag zeg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.
[..]
En dit is helemaal loeiende kolder.
Groningen, Friesland, Zeeland, Overijssel.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt het hier weer vooral over Holland.
Dat zeg ik, die kwamen vaak hierheen om kennelijk onderdrukt te worden. De remonstranten dongen naar de staatsmacht.quote:Verder heb ik het niet enkel over katholieken, ook over luthersen, doopsgezinden en vooral remonstranten.
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?
Tnx, geen probleem.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.
Maar het is ook maar een voorbeeld he.
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.
Je ouders kunnen dan dus niet communiceren met die buitenlandse verplegers met verstand, motivatie en kunde.
Na het CDA debacle in 2010 (toen nog onder JPB) zijn veel kiezers naar de PVV gegaan, later naar VVD, en nogal wat distributie tussen nieuwe rechtse partijen. Denk dat het grootste deel van de PVV bestaat uit CDA aanhang dat soms PVV stemt, maar soms ook VVD.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Gezien PvdA staat van Portemonnee van de Ander is dat niet vreemd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?
Of zijn er al robots die de stroomnetwerken aanleggen, bevoorraden en bewaken, bewaken zodat je geen optater krijgt als je een elektrische apparaat wil gebruiken?
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.
We? Moeten?quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.
Als "we" de wereld is, dan hebben we nog nooit zoveel kolen verbruikt als in dit jaar. Als "we" Nederland is, dan zijn we prima op weg met de transitie, maar is dat vooral omdat we dat willen; behalve wat gekkies van XR zijn er maar weinigen die denken dat we de komende decennia nog zonder fossiel kunnen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon doorgaan zonder moeten met olie. Dat is beter.
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Gezien PvdA staat van Portemonnee van de Ander is dat niet vreemd.
Geen steek veranderd dus in de jaren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.
Sinterklaas bestaat en hij zit dáár. Mooie tijden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.
Kleine correctie: we kunnen echt wel sneller van fossiel af. We zullen dan - tenminste de middenklasse- enorme welvaartsoffers moeten brengen. Zaken als armoede zoals we dat begin vorig eeuw kende zal dan weer normaal worden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als "we" de wereld is, dan hebben we nog nooit zoveel kolen verbruikt als in dit jaar. Als "we" Nederland is, dan zijn we prima op weg met de transitie, maar is dat vooral omdat we dat willen; behalve wat gekkies van XR zijn er maar weinigen die denken dat we de komende decennia nog zonder fossiel kunnen.
Dat zeg ik niet. Wat ik bedoel is dat het voor een grote groep financieel beter zou zijn als ze D66 of GL/PvdA zouden stemmen, maar toch nu (of eerder) PVV stemmen omdat D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan?
Een groep mensen die (zuurverdiende) miljoenen verdient is geen lagere middenklasse. Verder is het wel zo dat PvdA mensen die al met afstand de meeste belasting (zowel absoluut als relatief) nog zwaarder wil belasten en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.
zolang china en india nog steeds nieuwe kolencentrales openen heeft dat geen enkele zin , maakt voor de klimaat opwarming allemaal geen ene zak uitquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]Kleine correctie: we kunnen echt wel sneller van fossiel af. We zullen dan - tenminste de middenklasse- enorme welvaartsoffers moeten brengen. Zaken als armoede zoals we dat begin vorig eeuw kende zal dan weer normaal worden.
Dat is de fundamentele vraag. Niet of het kan, het kan. Maar willen wij grote offers brengen?
Joh,je meent het.quote:Op woensdag 27 december 2023 01:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een groep mensen die (zuurverdiende) miljoenen verdient is geen lagere middenklasse. .
Ik maak me daar allemaal nog niet zo druk om eerlijk gezegd. We moeten eerst van de meest vervuilende rotzooi af. Wat je zegt Olie en Kolen. Maar ben ook niet zo bezig dat het allemaal zo snel moet omdat het anders te laat is. De natuur is flexibel kan best wat hebben. Maar we moeten er wel wat aan doen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!quote:Op woensdag 27 december 2023 08:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik maak me daar allemaal nog niet zo druk om eerlijk gezegd. We moeten eerst van de meest vervuilende rotzooi af. Wat je zegt Olie en Kolen. Maar ben ook niet zo bezig dat het allemaal zo snel moet omdat het anders te laat is. De natuur is flexibel kan best wat hebben. Maar we moeten er wel wat aan doen.
Ik ben IT'er dus heb niets te maken met transitie van energie.
Zo extreem gaat het ook niet gebeuren. We hebben best nog tijd om daar wat aan te doen. En we kunnen ook de dijken nog versterken en ophogen.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!
50 meter zeespiegelstijging gaat ons landje niet overleven.
Wij redden het wel, genoeg resources. Het is meer hoe gaan we fort Europa bewaken tegen de massale migratiestromen uit gebieden die "onleefbaar" worden door klimaatverandering.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!
50 meter zeespiegelstijging gaat ons landje niet overleven.
Nee. Met 50 meter zeespiegelstijging redden we het zeker niet. 2 meter zeespiegelstijging zal al moeilijk wordenquote:Op woensdag 27 december 2023 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wij redden het wel, genoeg resources. Het is meer hoe gaan we fort Europa bewaken tegen de massale migratiestromen uit gebieden die "onleefbaar" worden door klimaatverandering.
Jij denkt in termijnen van volgend jaar. Ik denk in termijnen van 1000 jaar.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zo extreem gaat het ook niet gebeuren. We hebben best nog tijd om daar wat aan te doen. En we kunnen ook de dijken nog versterken en ophogen.
Maar laat me even wakker worden: Net was ik nog werkzaam in een grote fabriek met een kantine met heel veel fruit, glijbaan en zwembad was lid van het MT met een polsbandje om dat aan te geven en ik was de weg kwijt naar mijn afdeling. Nu ben ik wakker. Even wakker worden hoor. Mooiste was nog de 50/50 verdeling van man vrouw. Dat is in de IT 10/90.
Jij denkt dat we het in 1000 jaar niet voor elkaar krijgen iets aan deze crisis te doen?quote:Op woensdag 27 december 2023 08:29 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij denkt in termijnen van volgend jaar. Ik denk in termijnen van 1000 jaar.
In de nabije toekomst zijn de poolkappen gesmolten en is bijna de hele wereld onder water gelopen. Met bouwvallige boten en geïmproviseerde drijvende steden proberen de mensen te overleven. De leider van een stel piraten, de Deacon (Hopper) valt één van die steden aan om een klein meisje te vangen, die een kaart naar het mythische 'Dry Land' op haar rug getatoeëerd schijnt te hebben. Met behulp van een mysterieuze mutant (Costner) ontsnapt het meisje met haar pleegmoeder, maar de Deacon geeft het niet zo snel op.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee. Met 50 meter zeespiegelstijging redden we het zeker niet. 2 meter zeespiegelstijging zal al moeilijk worden
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?quote:Op woensdag 27 december 2023 01:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Wat ik bedoel is dat het voor een grote groep financieel beter zou zijn als ze D66 of GL/PvdA zouden stemmen, maar toch nu (of eerder) PVV stemmen omdat D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Immers ook rond dat onderwerp is het door die partijen voorgestelde beleid een stuk beter voor de gemiddelde PVV-stemmer…
Grenzen open en laat maar komen die handel! Ja stukken beter voor de PVV stemmer. Als je maar een huur- of koophuis hebt.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?
Bijvoorbeeld rond het waanbeeld dat “ D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.”?
Immers ook rond dat onderwerp is het door die partijen voorgestelde beleid een stuk beter voor de gemiddelde PVV-stemmer…
Nou, dan kun je dit ongetwijfeld goed onderbouwen en uitleggen. Ga je gang!quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?
Bijvoorbeeld rond het waanbeeld dat “ D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.”?
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…quote:Op woensdag 27 december 2023 09:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, dan kun je dit ongetwijfeld goed onderbouwen en uitleggen. Ga je gang!
Jij bent af.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…
Nou ja, tenzij de gemiddelde PVV-stemmer echt die hardcore racist is die andere kleuren of geloven weigert (waarvan jullie steeds beweren dat het niet zo is), dan is regulering (snel duidelijkheid bieden) en snelle integratie (door werk en studie) en als het niet anders kan iets als een Turkijedeal rationeel gezien toch gewoon het beste beleid om problemen te voorkomen? Daarnaast zijn komen dit soort partijen op voor de rechten van alle arbeiders, dus ook de “Polen” in de asperges of bouw en ook dat werkt positief door omdat oneerlijke concurrentie wordt tegengegaan, rond zo’n onderwerp komt de PVV nog niet met een begin van een idee…quote:
Over fantasietjes, aannames en hersenspinsels gesproken, dit is er natuurlijk ook 1tje van jouw kant.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, tenzij de gemiddelde PVV-stemmer echt die hardcore racist is die andere kleuren of geloven weigert (waarvan jullie steeds beweren dat het niet zo is), dan is regulering (snel duidelijkheid bieden) en snelle integratie (door werk en studie) en als het niet anders kan iets als een Turkijedeal rationeel gezien toch gewoon het beste beleid om problemen te voorkomen?
Dat werkt beter dan energie steken in allerlei regelingen die heel stoer lijken maar niet werken…
Deze was helaas zeer accuraat…quote:Op woensdag 27 december 2023 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over fantasietjes, aannames en hersenspinsels gesproken, dit is er natuurlijk ook 1tje van jouw kant.
quote:Op woensdag 27 december 2023 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…
Leuk semantisch spelletje maar je vult in je eigen verhaal natuurlijk 90% zelf in.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze was helaas zeer accuraat…
[..]
Ik heb Omtzigt gestemd.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze was helaas zeer accuraat…
[..]
Zonder stroom werken de noodzakelijke elektrische/elektronische apparaten niet. Dan kunnen je ouders niet via AI communiceren met de door jou gekozen buitenlandse verplegers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.
Ja dat begreep ik wel. Maar stroom is niet het grootste probleem wat we hebben.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Zonder stroom werken de noodzakelijke elektrische/elektronische apparaten niet. Dan kunnen je ouders niet via AI communiceren met de door jou gekozen buitenlandse verplegers.
En dat is dus de verkeerde houding, van "het loopt allemaal wel los".quote:Op woensdag 27 december 2023 09:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Jij denkt dat we het in 1000 jaar niet voor elkaar krijgen iets aan deze crisis te doen?
We innoveren als gekken en 1000 jaar is lang he. We hebben pas 50 jaar computers kun je nagaan hoe snel we gaan. We gaan het echt wel redden.
Je maakt je veel te druk in mijn ogen.
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
En dat is dus de verkeerde houding, van "het loopt allemaal wel los".
Innovatie heeft ons hier gebracht, de wetenschap heeft ons laten inzien dat global warming een groot probleem is. Zo groot zelfs, dat de wetenschappers angstig zijn voor de gevolgen.
We zitten nu al op 2,5 grafen opwarming en de hoeveelheid gebruik van fossiele brandstoffen neemt alleen maar toe.
Innovatie heeft ons nu manieren gebruikt om op een CO2-arme manier elektriciteit op te wekken, maar dan moeten we die omslag wel snel maken!
En bovendien moeten we CO2 uit de atmosfeer gaan halen, willen we onder de 5 graden opwarming blijven
Ik denk dat dat helaas nodig is om de (pas op kutwoord) urgentie te laten merken. Als je "we hebben nog wel even de tijd" de boodschap laat zijn, dan doet niemand iets, sterker nog dan doen we nog wel een schepje bovenop de uitstoot. De mens is een gemakzuchtig dier.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.
Als er 70000 mensen ingevlogen kunnen worden in een air-conditioned klimaat-top in Dubai dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee met de gevolgen van het oh zo enge klimaat probleem.
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat dat helaas nodig is om de (pas op kutwoord) urgentie te laten merken. Als je "we hebben nog wel even de tijd" de boodschap laat zijn, dan doet niemand iets, sterker nog dan doen we nog wel een schepje bovenop de uitstoot. De mens is een gemakzuchtig dier.
Je krijgt soms wel hele rare tegenstellingen, en er zijn ook groepen mensen die juist recalcitrant tegen gaan zijn. Alsof proberen het milieu minder te belasten een heel onwenselijk iets is. Dat zijn dan van die types die dan huhu ik gooi gewoon een autoband op het vuur en ik zet de verwarming lekker op 25°C want niemand maakt mij wat...quote:Op woensdag 27 december 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @:grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je krijgt soms wel hele rare tegenstellingen, en er zijn ook groepen mensen die juist recalcitrant tegen gaan zijn. Alsof proberen het milieu minder te belasten een heel onwenselijk iets is. Dat zijn dan van die types die dan huhu ik gooi gewoon een autoband op het vuur en ik zet de verwarming lekker op 25°C want niemand maakt mij wat...
Zelfde soort mensen die bewust afval laten wapperen terwijl er verderop een prullebak staat, dat is niet alleen lui maar ook gewoon bewust anti.
Een telefoon die men nooit hoeft op te laden, wil ik ook wel hebben. Wil jij mij een link sturen van de site waar dat soort telefoons verkrijgbaar zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik wel. Maar stroom is niet het grootste probleem wat we hebben.
En al zou dat het wel zijn.
Er zijn nu al apps die je taal rechtstreeks kunnen vertalen door te spreken en dan weer text-to-speech uit te spreken die zonder AI werken. En dat draait gewoon op een telefoon. Laatst zelf gebruikt zien worden in de apotheek.
Ik snap gewoon al de hele tijd niet waar je naar toe wilt.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Een telefoon die men nooit hoeft op te laden, wil ik ook wel hebben. Wil jij mij een link sturen van de site waar dat soort telefoons verkrijgbaar zijn?
Bron: https://decorrespondent.nl/15013/deze-ideeen-van-wilders-zijn-in-strijd-met-het-recht-partijen-laat-hem-er-afstand-van-doen/4982c5e2-67ea-0b99-3420-d7635600f8cequote:Wilders’ botsingen met het recht op een rij
Minder Marokkanen
PVV-bijeenkomst in Den Haag, 19 maart 2014
Wilders is hiervoor tot bij de Hoge Raad veroordeeld wegens groepsbelediging, zonder oplegging van straf. Zijn reactie na afloop: ‘Nederland is corrupt en de rechtsstaat failliet. Ik zal me niks aantrekken van de uitspraak van de Hoge Raad en de waarheid blijven spreken. Meer dan 1 miljoen mensen hebben op mij gestemd en ik zal voor hen vechten. Altijd.’ Het zijn er intussen bijna 2,5 miljoen.
Initiatiefwetsontwerp 'Islam geen godsdienst'
Wetsvoorstel 21 september 2018
In strijd met o.a. het gelijkheidsbeginsel, het discriminatieverbod, de vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van onderwijs (Grondwet artikelen 1, 6, 7, 23). In dit verband interessant te zien of NSC vasthoudt aan het voorstel in zijn verkiezingsprogramma dat ‘de minister-president, oftewel de minister van Algemene Zaken, […] eindverantwoordelijk [wordt] voor het borgen van de grondrechten en de democratische rechtsstaat’.
Asielstop
PVV Verkiezingsprogramma, blz 7
In strijd met internationale en Europese asielverdragen en de EU-Dublinregels. Denkbaar is die verdragen op te zeggen, maar dat gaat niet met een kattebelletje. De EU-regels zijn geldend recht in Nederland. Die overtreden is in strijd met Grondwetsartikel 91 en volgende. Helemaal uit de EU stappen (Nexit) om een asielstop te kunnen afkondigen is denkbaar, maar zeer ingrijpend en omslachtig (zie o.a. de economische en diplomatieke schade die Brexit het VK blijft toebrengen).
Denaturalisatie
Denaturalisatie is in strijd met het Verdrag tot beperking der staatloosheid (1961), art. 8., en het Europees Verdrag inzake nationaliteit (1997).
Opt-out EU-regelgeving asiel en migratie
PVV Verkiezingsprogramma, blz 8
Een opt-out is alleen mogelijk bij het sluiten van een verdrag, als voorwaarde om mee te doen, zoals Denemarken deed. Daar zullen de andere lidstaten het mee eens moeten zijn. Later gaan winkelen in de bestaande regels – en dus wijzigingen voorstellen - vergt heronderhandeling, waar de andere lidstaten toe bereid moeten zijn. Wie later eenzijdig van EU-regelgeving af wil komen, moet uittreding aan de orde stellen (Art 50 Verdrag betreffende de EU). Nexit dus.
Opzeggen VN-Vluchtelingenverdrag
Kan, maar niet zomaar. Is sowieso een onderdeel van het Europese asielbeleid. Ontslaat Nederland niet van de ook in andere verdragen aangegane verplichtingen de mensenrechten en de internationale rechtsorde te handhaven. Alleen het verdrag opzeggen verandert weinig aan de EU-verplichtingen (en de andere verdragen die werden gesloten in Europa en de Raad van Europa) en de uitspraken van het Hof van Justitie in Luxemburg en die van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.
Arbeids- en studiemigranten
In strijd met het in de EU geldende vrij verkeer van personen en dus ook van werknemers. Geregeld in het Verdrag betreffende de EU (VEU) en het EU werkingsverdrag (VWEU). Werknemers met de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land van de Europese Economische Ruimte (i.e. alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) of Zwitserland mogen in Nederland werken zonder werkvergunningen.
Grensbewaking
Nationale grensbewaking past niet binnen het Akkoord van Schengen (1985). Sinds 2011 mogen tijdelijke grenscontroles worden uitgevoerd: bij voorziene grote evenementen, in urgente gevallen voor tien dagen, met mogelijkheden tot verlenging (maximaal twee jaar), en voor zes maanden als lidstaten aanhoudende tekortkomingen vertonen (maximaal te verlengen tot 18 maanden). Volgens het VN-Vluchtelingen-verdrag en andere mensenrechtenverdragen mogen mensen niet zomaar de grens worden overgezet als zij daar gevaar kunnen lopen. Om dat vast te stellen wordt de asielprocedure gevolgd. Pushbacks ontnemen betrokkenen de bescherming waar zij recht op hebben.
Anti-Islamisering
In strijd met de Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging (Grondwet art 6), de vrijheid van onderwijs (Gw art 23), en ook met het discriminatieverbod (Gw art 1) en de vrijheid van meningsuiting (Gw art 1).
Geen sociale EU-bemoeienis
[sub]PVV Verkiezingsprogramma, blz 11[/sub]
Vrij verkeer van personen, inclusief werknemers betekent dat de sociale regels van de EU ook in Nederland gelden. Alleen uit de EU gaan lost dat op (Nexit, art 50 VEU).
Meer gevangenisstraf
PVV Verkiezingsprogramma, blz 14
De commissie van de Nederlandse Orde van Advocaten die de rechtsstatelijkheid van de verkiezingsprogramma’s toetste, schrijft hierover: ‘Het opleggen van minimumstraffen en het in bepaalde gevallen onmogelijk maken van taakstraffen is rechtsstatelijk onjuist. Op deze wijze beperkt de wetgever de rechter in zijn beoordelingsvrijheid, hetgeen spanning kan opleveren met het in onze constitutie gehuldigde principe van de trias politica’. [In strijd met de grondwettelijke scheiding der machten: de wetgevende, bestuurlijke en rechterlijke macht.]
In strijd met Grondwet, art 15 en 16: geen straf zonder voorafgaande strafbepaling, artikel 17: recht op eerlijk proces bij een onafhankelijke, onpartijdige rechter. Daarnaast artikel 6, lid 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM): we gaan uit van iemands onschuld tot het tegendeel is bewezen.
Einde kinderindoctrinatie
PVV Verkiezingsprogramma, blz 34
In strijd met de Grondwet (artt 1,3 en 23, discriminatieverbod, gelijke benoembaarheid en vrijheid van onderwijs).
Anti-EU-referendum
PVV Verkiezingsprogramma, blz 43
Onderdelen van het buitenlands beleid van de EU behoren exclusief tot de bevoegdheid van de EU organen (verdrag van Lissabon, 2009). Die verdragen kan je niet in Nederland alleen wijzigen via een bindend referendum (dat Nederland niet heeft). Het organiseren van een bindend referendum op dit ogenblik zou in strijd zijn met de Grondwet (artikelen 81 t/m 89). Overigens zou zo’n uitspraak geen effect hebben want Nederland kan niet in z’n eentje de regels wijzigen. Alleen door een Nexit te bereiken.
Op weg naar Nexit
PVV Verkiezingsprogramma, blz 43
Nederland kan niet de verdragen in z’n eentje wijzigen. Een opt-out moet je bij het sluiten van verdragen bedingen, niet tijdens de rit. Wijziging van bestaande EU-verdragen is hels ingewikkeld, zoals o.a. bleek in 2008 en 2009. Wil je eenzijdig niet meer gebonden zijn dan kan dat alleen via uittreding (art. 50 Verdrag betreffende de EU – de terugtrekking). Dus via een Nexit.
Nepparlement
Geert Wilders tijdens Algemene Beschouwingen, 17 september 2015
In strijd met de Gedragscode van leden van de Tweede Kamer (Regels 1 en 2). Tast de integriteit aan van het staatsbestel. De Tweede Kamer is een Hoog College van Staat. Ook de uitspraken over 'neprechters' ondermijnen de democratische rechtsstaat. In strijd met de scheiding der machten waar de Grondwet op is gebouwd.
Dat is de methode die de voorstanders hanteren om hun zin door te drukken. Not with us, then you are against us. Wat bush de jongere deed, jeweetwel, exact die taktiek wat ze verguisen als het van rechts komt. Framen, tieren, kwalificeren. Want als tegenstanders zwart gemaakt zijn, kunnen wij lekker onze onzin doordrukken.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.
Het lijkt ook wel alsof er geen middenweg meer is; geen gezond verstand. Je steekt autobanden in de fik of je wil 1000 miljard in het klimaat stoppen. Wat nou als je gewoon zegt dat je wel om het milieu geeft, maar liever niet ziet dat onze hele economie naar de tyfus gaat voor 0,0005% verbetering?
Als jij mij niet snapt, kun je toch beter geen antwoord geven, dat zou pas getuigen van beschaafdheid en beleefdheid? Bespaarde mij dan ook een hoop typewerk.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap gewoon al de hele tijd niet waar je naar toe wilt.
Je wilt mensen hebben voor stroom. Hoezo heb je mensen nodig voor stroom?
Kernenergie is bijvoorbeeld een hele schone manier van stroom opwekken. Kun je heel wat mobieltjes mee opladen.
Misschien kun je eerst even proberen je punt duidelijk maken waar we over discussiëren want ik reageer uit beleefdheid maar snap er de ballen van.
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:
Het lijkt ook wel alsof er geen middenweg meer is; geen gezond verstand. Je steekt autobanden in de fik of je wil 1000 miljard in het klimaat stoppen. Wat nou als je gewoon zegt dat je wel om het milieu geeft, maar liever niet ziet dat onze hele economie naar de tyfus gaat voor 0,0005% verbetering?
Dat zie je hier op het forum ook. Je bent of links, of rechts. Afhankelijk van welke partij je "tegenstander" is.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.
Ja excuses, zal het de volgende keer eerder aangeven.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij mij niet snapt, kun je toch beter geen antwoord geven, dat zou pas getuigen van beschaafdheid en beleefdheid? Bespaarde mij dan ook een hoop typewerk.
Zeg er even bij dat dit een opname is van 2 weken geleden. Had me een hoop tijd bespaard.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Erg realistisch allemaal zoals ik al zei:
nou wel dat jonge Nederlanders huizen krijgen om nederlandse kindjes te maken , dat zou maar zo kunnen, daar krijgt ie nog een meerderheid voor ook, verwacht ikquote:Op woensdag 27 december 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geert gaat dat allemaal tegenhouden.
Je bewijst vooral het punt wat hierboven gemaakt wordt. Iedereen moet in een hokje passen.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.
Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.
Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.
En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Moest lachen.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.
Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islamquote:Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Bestrijden is nog lang niet aan de orde zoals ik ook keurig heb aangegeven. Bestrijden is pas aan de orde zodra het geweld en het afbreken van onze maatschappij begint. Hopelijk nog steeds binnen het systeem, tenzij extreem-rechts dan het systeem heeft afgebrokenquote:Op woensdag 27 december 2023 12:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @:grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.
Er wordt hier veel te makkelijk over gedacht, omdat het een probleem is dat over een paar 50 jaar pas nijpend wordt
Je hebt niet eens door dat je precies als een Baudet klinkt. Alleen dan van een andere politieke signatuur. Je vindt dat een andere stroming met geweld bestreden dient te worden en iedereen die er om gestemd heeft dus ook. En passant maak je ze ook voor extreem rechts uit.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.
Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.
Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.
En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.
Als er 70000 mensen ingevlogen kunnen worden in een air-conditioned klimaat-top in Dubai dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee met de gevolgen van het oh zo enge klimaat probleem.
En laten we dat vooral blijven doen zodat we klimaat aanpak kunnen aanpassen aan elkaar. Zodat China bijvoorbeeld ook kolencentrales sluit voordat wij ons aandeel aanpakken.
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurigquote:Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.
Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.
En die klimaat-top is een grote sof. De wereldleiders laten het volledig afweten.
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent.
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?quote:Op woensdag 27 december 2023 13:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.
Het ligt er aan wat je dan uit de hand lopen noemt. Hier in Europa hebben we nog wel even. We krijgen alleen wel weer klimaatmigratie bij het opwarmen van de aarde. Dat is dan wel een probleem.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.
Het zal onze tijd wel loslopen. Ik ben dus niet bang.
De aanhangers van de islam mogen we niet weigeren. Aangezien men dan veel verwarden bewapend met steek-of schietwapens naar ons land stuurt.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islam
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.
Je kunt daar zowat niet zonder longkanker te krijgen over straat lopen. Dat is toch echt wel even wat anders.
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.
Per hoofd van de bevolkingquote:Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.
Zo te lezen heeft hij het helemaal niet over links en rechts. Wel over extreem-links en extreem-rechts.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
Het punt is juist dat we het klimaat niet verbeteren, juist verslechteren, en dat proces versnelt zich ook nogquote:Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.![]()
Productiedichtheid weet ik te weinig van.
Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat.
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.![]()
Productiedichtheid weet ik te weinig van.
Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat.
Ja zo ken ik er nog wel tien.quote:
Dat is wat ons door middel van wetenschappelijke onderzoeken wordt voorgehouden. Maar zoals iedereen weet zijn die onderzoeken te sturen vooral op zo'n schaal. Ik geloof er in elk geval geen hout van.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:36 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het punt is juist dat we het klimaat niet verbeteren, juist verslechteren, en dat proces versnelt zich ook nog
quote:Op woensdag 27 december 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.
https://www.klimaathelpde(...)an-de-aarde-bepalen/quote:De zes grootste uitstoters (China, Verenigde Staten, EU27, India, Rusland en Japan) zijn momenteel verantwoordelijk voor ongeveer 62% van alle broeikasgasuitstoot en spelen daarnaast ook een belangrijke rol in internationaal klimaatbeleid door hun politieke rol in de wereld en de economie. Het verlagen van hun uitstoot heeft dus een grote impact op klimaatverandering. Voor het behalen van het Parijsakkoord moeten de emissies naar net-nul terug worden gebracht, waarmee de emissies dus van alle landen (groot of klein) belangrijk zijn. Het is ook belangrijk om naar per capita emissies te kijken. Op basis hiervan behoren Australië, Canada, Saoedi-Arabië, Verenigde Staten, Rusland en Zuid-Korea tot de grootste uitstoters.
https://aqicn.org/city/shanghai/quote:Op woensdag 27 december 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?quote:Op woensdag 27 december 2023 10:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb Omtzigt gestemd.
Je maakt jezelf weer eens volstrekt belachelijk. De moeite (al lang) niet meer waard.
Wat knap van je dat je uit een simpele stem iemands motivatie kunt herleiden.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?
Als je dat laatste meent, dan ben je toch gewoon voor het klimaatakkoord en het ingezette beleid? Veel meer dan het minimum doet Nederland echt niet.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.
Het is een kleine generalisatie uiteraard.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat knap van je dat je uit een simpele stem iemands motivatie kunt herleiden.
Daar ben ik met een intentie om 38 miljard in klimaat te proppen het niet mee eens.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je dat laatste meent, dan ben je toch gewoon voor het klimaatakkoord en het ingezette beleid? Veel meer dan het minimum doet Nederland echt niet.
Ons huidige klimaatbeleid is ingezet door een typisch centrumkabinet waarbij CDA en VVD frisse tegenzin hebben getoond. Het is echt niet zo dat er nu op iets heel extreems wordt ingezet. Een aanzienlijk deel van de fondsen is zelfs gereserveerd voor kerncentrales :’)…quote:Op woensdag 27 december 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.
Dat mag maar dan ben ik bang dat je het niet zo heel goed snapt of wilt snappen.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik met een intentie om 38 miljard in klimaat te proppen het niet mee eens.
Nou heb ik jou ook met regelmaat dingen horen roepen over geweld als de PVV niet in de regering komt…quote:Op woensdag 27 december 2023 12:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat een abject stuk. Je bent een staatsgevaarlijke extreem-linkse mafkees. Je mag het allemaal vinden tot op zekere hoogte.
Je oproep tot geweld gaat over de grens. Dat zou een mod hier ook in moeten zien. Anders gaan we grenzen over die we op een discussieforum niet over zouden moeten gaan.
Ik snap dat er van alles mee gebeurt wat klimaat bevorderlijk is.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat mag maar dan ben ik bang dat je het niet zo heel goed snapt of wilt snappen.
Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…quote:Op woensdag 27 december 2023 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt niet eens door dat je precies als een Baudet klinkt. Alleen dan van een andere politieke signatuur. Je vindt dat een andere stroming met geweld bestreden dient te worden en iedereen die er om gestemd heeft dus ook. En passant maak je ze ook voor extreem rechts uit.
De arrogantie...quote:Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?
Over dat het land in de fik gaat als ze PVV buitensluiten? Dat is geen oproep tot geweld en ik ben het daar ook niet mee eens. Het is een constatering. Ik ben bang dat er mensen zijn die in een revolte schieten als dat gebeurt ja.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou heb ik jou ook met regelmaat dingen horen roepen over geweld als de PVV niet in de regering komt…
Venlo over vijf jaar aan zee hoor ik hier vaker. Maar eigenlijk alleen als idiote overdrijving om maar niks te hoeven doen…quote:Op woensdag 27 december 2023 13:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap dat er van alles mee gebeurt wat klimaat bevorderlijk is.
Ik ben alleen van mening dat er andere dingen urgenter zijn om op te lossen dan het klimaat. En nee ik trap niet in de klimaat hysterie dat we binnen 5 jaar een Venlo aan zee hebben. Het mag best wat losser allemaal.
Dan wil ik zelfs nog wel zeggen dat er, laten we zeggen, 5 miljard naar klimaat mag. Maar de rest hebben we echt nodig om ons afgebroken land te repareren.
Jij ook, gezien je voorliefde om op basis van afkomst te generaliseren over groepen mensen.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…
Jij denkt dat het mee gaat vallen, ik niet. Nederland (en Europa) gaat een dieptrieste periode van onderdrukking van vrijheid met bijbehorend geweld tegemoet omdat extreem-rechts salonfähig is geworden. Een periode waarin Rusland ruimte gaat krijgen voor nog meer imperialisme, een periode waar generaties na ons zich over gaan verbazen zoals wij ons ooit verbaasden over nazi-Duitsland en over Joegoslavië.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
Afgelopen verkiezingscampagne gemist? Het programma van NSC bleek niks te doen voor de populariteit van Omtzigt, die draaide echt puur om de persoon en niet om de inhoud. Dat lijkt me een schoolbord van populisme en weinig rationeel keuzes maken.quote:
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…
Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat er zaken zijn die in mijn ogen urgenter zijn.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Venlo over vijf jaar aan zee hoor ik hier vaker. Maar eigenlijk alleen als idiote overdrijving om maar niks te hoeven doen…
En waarom zou je niet in de toekomst willen investeren? Dan zijn we straks voor niks onafhankelijk geworden van Rusland en die enge golfstaten voor onze energie. Daar krijg je toch nooit spijt van?
Hoop bla, bla weer. Maar als je op extreemrechts stemt, dan heb je toch op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij ook, gezien je voorliefde om op basis van afkomst te generaliseren over groepen mensen.
Maar waarschijnlijk heb je dat voor jezelf zo weten om te vormen dat die vorm van generalisatie wél deugt.
Hoe rationeel is het om als Jan Modaal (die nog steeds het gros van Nederland is) op een partij te stemmen die het ontslagrecht wil versoepelen, WW wil verkorten en de arbeidsmarkt eindeloos wil flexibiliseren?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afgelopen verkiezingscampagne gemist? Het programma van NSC bleek niks te doen voor de populariteit van Omtzigt, die draaide echt puur om de persoon en niet om de inhoud. Dat lijkt me een schoolbord van populisme en weinig rationeel keuzes maken.
Er werden wat vage uitvluchten gezocht maar dat deed eigenlijk niets af aan de algemeen geaccepteerde constatering. De PVV is extreemrechts en de stemmers daarop zullen daar op z'n minst enige sympathie voor hebben…quote:Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.
[..]
Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.
Sowieso onzin dat je je stem moet verdedigen. Heel somber beeld van je medemens als puur het stukje van stemgedrag zo bepalend zou zijn voor hoe iemand is als persoon. Helaas gebeurd dat iets te veel hier.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Over dat het land in de fik gaat als ze PVV buitensluiten? Dat is geen oproep tot geweld en ik ben het daar ook niet mee eens. Het is een constatering. Ik ben bang dat er mensen zijn die in een revolte schieten als dat gebeurt ja.
Wellicht is het handig dat ik even een stemverklaring geef:
Ik was een NSC kiezer tot op het laatste moment. Tot de peilingen alle drie de partijen ongeveer gelijke kansen gaven. Toen bedacht ik me: Oke Timmermans is zelfmoord, VVD gaat door met dit corrupte beleid. Dan moet ik strategisch naar de PVV.
Of dat slim is interesseert me niets.
Dat ik nu hier mijn stem probeer te verdedigen is gewoon omdat ik het leuk vind maar is eigenlijk puur strategisch geweest.
Prima. Maar doe aub niet meer of we in Nederland zeer veel zouden doen op dit onderwerp.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat er zaken zijn die in mijn ogen urgenter zijn.
Ga mekaar maar lekker goed vasthouden.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom stem jij er niet op? Je bent net zo goed een kei in het afrekenen van mensen op basis van afkomst.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoop bla, bla weer. Maar als je op extreemrechts stemt, dan heb je toch op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed?
Geen idee hoe Rutte dat voor elkaar kreeg.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe rationeel is het om als Jan Modaal (die nog steeds het gros van Nederland is) op een partij te stemmen die het ontslagrecht wil versoepelen, WW wil verkorten en de arbeidsmarkt eindeloos wil flexibiliseren?
Dat is ook subjectief. Ik vind dat we al heel veel doen ja. Mag dat?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Prima. Maar doe aub niet meer of we in Nederland zeer veel zouden doen op dit onderwerp.
Dit is een ja neem ik aan?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ga mekaar maar lekker goed vasthouden.
Dat was vooral een D66 dingetje.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen idee hoe Rutte dat voor elkaar kreeg.
Dat mag maar past niet geweldig in het (inter)nationale beeld.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is ook subjectief. Ik vind dat we al heel veel doen ja. Mag dat?
We hebben allemaal een alias met een daaraan gekoppeld beeld van die persoon. KoningWouter is gewoon een PVV-stemmer. Ik vind het wel leuk om dat te verdedigen. Mag dat?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso onzin dat je je stem moet verdedigen. Heel somber beeld van je medemens als puur het stukje van stemgedrag zo bepalend zou zijn voor hoe iemand is als persoon. Helaas gebeurd dat iets te veel hier.
Waarom ga je hier nog serieus op in?quote:Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar goed, je ontwijkt het punt weer.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom stem jij er niet op? Je bent net zo goed een kei in het afrekenen van mensen op basis van afkomst.
Omdat dat de easy way out is. Immers, met extreem rechts hoef je niet in discussie te gaan. 37 zetels aan ingezetenen wegzetten als extreem rechts is nogal..generaliserend.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ontwijken? Ik wijs je op je eigen gedrag om mensen op basis van afkomst weg te zetten.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar goed, je ontwijkt het punt weer.
Als je op de extreemrechtse PVV stemt, dan zal je toch minstens enige sympathie voor extreemrechts moeten hebben?
Als het niet met sympathie voor extreemrechts is, dan moet ik helaas constateren dat het wel bijzonder dom en kortzichtig is geweest van die kiezers…quote:Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat dat de easy way out is. Immers, met extreem rechts hoef je niet in discussie te gaan. 37 zetels aan ingezetenen wegzetten als extreem rechts is nogal..generaliserend.
Wat je toch veel voorbij zag komen was de boodschap dat er geen vertrouwen is in de klassieke partijen en dat er meer focus op Nederland zou moeten komen te liggen. Ik laat bewust in het midden of dat nou allemaal zo verstandig is maar ik wil het niet bepaald extreem rechts noemen. Want extreem rechts is de partij wel degelijk, alleen lang niet iedereen die er op gestemd heeft.
Ok, je blijft de eenvoudige vraag ontwijken. Dat zegt wel voldoende.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontwijken? Ik wijs je op je eigen gedrag om mensen op basis van afkomst weg te zetten.
Waarom stem jij niet extreem-rechts?
Lijkt me best fijn om in zo'n zwart/wit wereld te leven. Prima verder hoor, maar valt niet echt mee te discussiëren. Prima voorbeeld van m'n eerdere post waarin ik benoem dat de samenleving steeds meer polariseert en dat niet iedereen in staat is om het grijze gebied tussen de twee extremen te herkennen en te erkennen.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er werden wat vage uitvluchten gezocht maar dat deed eigenlijk niets af aan de algemeen geaccepteerde constatering. De PVV is extreemrechts en de stemmers daarop zullen daar op z'n minst enige sympathie voor hebben…
Ik zie jou vooral ontwijken.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, je blijft de eenvoudige vraag ontwijken. Dat zegt wel voldoende.
Heb je nou onderhand nog niet door dat het de kiezer menens is dat het anders moet? Karel de Intelligente.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het niet met sympathie voor extreemrechts is, dan moet ik helaas constateren dat het wel bijzonder dom en kortzichtig is geweest van die kiezers…
Dat vind ik dus ook van de net niet kan modale pipo's die de afgelopen tien jaar op de vvd hebben gestemd. Omdat ze dachten dat dat goed voor ze was. Toch zie ik die mensen niet als de verpersoonlijking van de vvd, die mensen stemden ergens op met de overtuiging dat het goed voor ze en het land was. Dit is niet anders.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het niet met sympathie voor extreemrechts is, dan moet ik helaas constateren dat het wel bijzonder dom en kortzichtig is geweest van die kiezers…
Ik zeg nergens dat je je niet mag verdedigen toch? Ik zeg alleen maar dat het somber is dat we leven in een maatschappij waarin veel mensen uberhaupt zichzelf moeten verdedigen voor een stem. Hoe vaak ik wel niet voorbij heb zien komen dat iemand echt geen PVV gestemd heeft nadat hij/zij een aspect van de PVV verdedigd.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben allemaal een alias met een daaraan gekoppeld beeld van die persoon. KoningWouter is gewoon een PVV-stemmer. Ik vind het wel leuk om dat te verdedigen. Mag dat?
Oh zo bedoel je. Ja dat is zeker treurig.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je je niet mag verdedigen toch? Ik zeg alleen maar dat het somber is dat we leven in een maatschappij waarin veel mensen uberhaupt zichzelf moeten verdedigen voor een stem. Hoe vaak ik wel niet voorbij heb zien komen dat iemand echt geen PVV gestemd heeft nadat hij/zij een aspect van de PVV verdedigd.
Vind je het het vreemd als ik zeg dat ik vooral de invloed van de radicale en conservatieve islam als bedreiging zie voor Europa?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij denkt dat het mee gaat vallen, ik niet. Nederland (en Europa) gaat een dieptrieste periode van onderdrukking van vrijheid met bijbehorend geweld tegemoet omdat extreem-rechts salonfähig is geworden. Een periode waarin Rusland ruimte gaat krijgen voor nog meer imperialisme, een periode waar generaties na ons zich over gaan verbazen zoals wij ons ooit verbaasden over nazi-Duitsland en over Joegoslavië.
Dus ja ik zit in een goed/fout fuik, maar die heeft helemaal niets met links/rechts te maken, maar alles met grondwettig versus ongrondwettig.
Ah, weer die achterlijke 'nou, ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor, want ze zullen met anderen moeten regeren', terwijl je verderop staat te juichen voor nog meer PVV zetels in de peilingen en dus hoopt op een nog grotere PVV?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.
Je plaatst jezelf in dat hokje met je stem op rechtsextremisme.quote:Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.
Die anti-arbeiders maatregelen werden geslikt door het publiek omdat destijds het overheidstekort - en die was er zeker - maar wel heel erg werd opgeblazen. Alsof we snel failliet zouden zijn. Tevens werd er VVD gestemd wegens haar degelijke standpunten omtrent Europa, klimaat (windsmolens draaien op subsidie aldus M. Rutte campagne 2012), en harde migratie standpunten.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was vooral een D66 dingetje.
En de PvdA is mede-architect van de participatiesamenleving.
Wat een aannames. Aannames die niet eens kloppen.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, weer die achterlijke 'nou, ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor, want ze zullen met anderen moeten regeren', terwijl je verderop staat te juichen voor nog meer PVV zetels in de peilingen en dus hoopt op een nog grotere PVV?
[..]
Je plaatst jezelf in dat hokje met je stem op rechtsextremisme.
Ja dat is polderen. Dat dempt politiek, dus ook de uitwassen. Het is bij uitstek de reden waarom mensen nu wel op de pvv hebben gestemd itt de vorige keer. De wetenschap dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als dat hij wordt opgediend.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, weer die achterlijke 'nou, ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor, want ze zullen met anderen moeten regeren', terwijl je verderop staat te juichen voor nog meer PVV zetels in de peilingen en dus hoopt op een nog grotere PVV?
[..]
Excuses, dan heb ik je met een andere user verward, en mag je van elke 'je' in mijn post 'hij/zij/diegene' maken.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat een aannames. Aannames die niet eens kloppen.
A. Ik heb niet eens PVV gestemd.
B. Ik heb het niet eens over ''ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor''; ik zeg dat er al vaak genoeg uitgelegd is waarom niet alle PVV stemmers per definitie maar meteen rechts extreem zijn, en waarom het niet meteen allemaal racisten/fascisten/nazi's zijn.
C. Ik juich nergens om de huidige peilingen. Die zijn helemaal niet relevant.
Wil je het nogmaals proberen?
De gevestigde orde mag zich zeker achter de oren krabben. En er zullen vast en zeker valide problemen zijn waar de ontevreden stemmers tegenaan lopen.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat is polderen. Dat dempt politiek, dus ook de uitwassen. Het is bij uitstek de reden waarom mensen nu wel op de pvv hebben gestemd itt de vorige keer. De wetenschap dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als dat hij wordt opgediend.
En nergens komt ook maar terug waarom de pvv groot is en groter wordt. Nergens. Alleen de reflex dat het extreemrechtse nazi's zijn en haar stemmers dus ook. Ja top man, je zit er wel mee. Miljoenen zelfs. En nu? Misschien dat de gevestigde orde zich even achter de oren mag krabben hoe het komt dat onder hun ogen een van de meest belachelijke partijen zo groot is geworden in Nederland. En nogmaals "muh domme stemmers" is gewoon geen passend antwoord.
Het punt is alleen dat de pvv wel degelijk extreem rechts is, maar niet iedereen die er op stemt is dat ook.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:31 schreef probeer het volgende:
[..]
De gevestigde orde mag zich zeker achter de oren krabben. En er zullen vast en zeker valide problemen zijn waar de ontevreden stemmers tegenaan lopen.
Maar ik pas er voor om het niet gewoon te noemen wat het overduidelijk is; rechts-extremisme. Als PVV stemmers zich daardoor aangevallen voelen mogen ze daar lekker zelf op reflecteren.
Onder Surinamers (voornamelijk bij de Hindoestanen is de PVV populair), mensen met roods uit Indonesië, Antillianen, en Westers Europese migranten (denk aan Polen, Roemenen, Italianen) was het percentage PVV stemmers vrijwel gelijk aan diegene met een autochtone roods..quote:Op woensdag 27 december 2023 14:21 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zie zeker de gevaren van de radicale islam, ik zie niet in hoe onderdrukking en stigmatisering van de niet radicale islam dat gaat verbeteren. En dat zie ik Wilders en de zijnen continu doen. Alle moslims die ik ken werken gewoon, houden zich aan Nederlandse wetten en spreken over het algemeen prima Nederlands.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je het het vreemd als ik zeg dat ik vooral de invloed van de radicale en conservatieve islam als bedreiging zie voor Europa?
En nee, ben geen PVV-stemmer, aangezien die debiel etniciteit kennelijk gelijkstelt aan religie
Waarom stelde je dat zonet nog dan voor?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zie zeker de gevaren van de radicale islam, ik zie niet in hoe onderdrukking en stigmatisering van de niet radicale islam dat gaat verbeteren. En dat zie ik Wilders en de zijnen continu doen. Alle moslims die ik ken werken gewoon, houden zich aan Nederlandse wetten en spreken over het algemeen prima Nederlands.
Extremisme met extremisme bestrijden is een uitstekend recept voor ellende
quote:Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat zijn dan de mensen die A) er op rekenen dat het wel los zal lopen en er daarom geen probleem mee hebben om met hun stem dat rechts extremisme verder te legitimeren, of B) het rechtextremisme van de PVV niet als zodanig weten te erkennen?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat de pvv wel degelijk extreem rechts is, maar niet iedereen die er op stemt is dat ook.
Weet je wat ook dom is?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zijn dan de mensen die A) er op rekenen dat het wel los zal lopen en er daarom geen probleem mee hebben om met hun stem dat rechts extremisme verder te legitimeren, of B) het rechtextremisme van de PVV niet als zodanig weten te erkennen?
A) acht ik dom en naïef gedrag; mensen die geen verantwoordelijkheid kunnen durven of willen nemen voor hun stem.
Zo steun ik bijvoorbeeld ook niet het gooien van verf op kunstwerken of het zitten op de weg als een signaal tegen de olie-industrie, wetende dat JustStopOil toch niet 100% hun zin gaat krijgen en ik daarom wel mee kan gaan in hun extreme gedrag. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag en stem, en vind niet dat die verantwoordelijkheid te ontlopen is door maar te berusten op consensus en consessies terwijl ik mijzelf aan extremisme leen. Ik maak ook geen geld over aan Hamas in de hoop dat dat de ongelijkheid in militaire macht tussen Hamas en de IDF ietwat gelijk trekt en beide partijen dan meer gedwongen worden tot een gezamenlijke oplossing. Zo ben ik ook geen uitgedragen communist, in de hoop dat de boel daarmee wat meer naar socialisme trekt.
B) acht ik dom en en expres wegkijkend gedrag. Het dient inmiddels voor iedereen duidelijk te zijn dat de PVV discriminatie aanwendt voor rechtsongelijkheid.
En tsja, ik ben ook wel eens dom genoemd over iets wat ik deed. Hoort bij het leven. Ik heb dat verwijt echter nog nooit aangegrepen om mezelf als slachtoffer te gaan zien en dan heel koppig nog verder in dat hoekje van mijn domme gedrag te kruipen.
Klopt, dat was inderdaad dom. Al was ik het volmondig eens met de rest van zijn post, dat stukje over geweld was hartstikke fout.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Weet je wat ook dom is.
Een extreem links tot geweld oproepende post van een user liken.
Je hebt gewoon boter op je hoofd man.
mcmlxiv in NWS / PVV de grootste met 37 zetels #22 De rang van Denemarken
Ik zal m'n eigen situatie als voorbeeld geven. Heb geen PVV gestemd, maar heb het wel overwogen (en achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik het niet gewoon gedaan heb). Waarom? Ik vind dat er wat gedaan moet worden aan immigratie. Niet omdat ik een racist ben of voorstander ben van discriminatie of generalisaties (wat alle kanten op gebeurd - laat ik dat er ook even bij zetten), maar omdat ik aan de lange termijn denk en in zie dat we niet zo door kunnen gaan. We zijn maar een klein landje, en ik wil dat iedereen die hier woont (inclusief migranten die hier al zitten) een degelijk leven kan hebben. Een woonplek kunnen krijgen zonder jaren te moeten wachten. In mijn ogen kunnen we dat alleen (blijven) bereiken als er wat gebeurd met de instroom.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zijn dan de mensen die A) er op rekenen dat het wel los zal lopen en er daarom geen probleem mee hebben om met hun stem dat rechts extremisme verder te legitimeren, of B) het rechtextremisme van de PVV niet als zodanig weten te erkennen?
A) acht ik dom en naïef gedrag; mensen die geen verantwoordelijkheid kunnen durven of willen nemen voor hun stem.
Zo steun ik bijvoorbeeld ook niet het gooien van verf op kunstwerken of het zitten op de weg als een signaal tegen de olie-industrie, wetende dat JustStopOil toch niet 100% hun zin gaat krijgen en ik daarom wel mee kan gaan in hun extreme gedrag. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag en stem, en vind niet dat die verantwoordelijkheid te ontlopen is door maar te berusten op consensus en consessies terwijl ik mijzelf aan extremisme leen. Ik maak ook geen geld over aan Hamas in de hoop dat dat de ongelijkheid in militaire macht tussen Hamas en de IDF ietwat gelijk trekt en beide partijen dan meer gedwongen worden tot een gezamenlijke oplossing. Zo ben ik ook geen uitgedragen communist, in de hoop dat de boel daarmee wat meer naar socialisme trekt.
B) acht ik dom en en expres wegkijkend gedrag. Het dient inmiddels voor iedereen duidelijk te zijn dat de PVV discriminatie aanwendt voor rechtsongelijkheid.
En tsja, ik ben ook wel eens dom genoemd over iets wat ik deed. Hoort bij het leven. Ik heb dat verwijt echter nog nooit aangegrepen om mezelf als slachtoffer te gaan zien en dan heel koppig nog verder in dat hoekje van mijn domme gedrag te kruipen.
Komt wel altijd een beetje na de zonde he, dat berouw.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, dat was inderdaad dom. Al was ik het volmondig eens met de rest van zijn post, dat stukje over geweld was hartstikke fout.
Berouw voor de zonde zou raar zijn ja. Of iig hopelijk aanleiding om de zonde dan niet te begaan.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Komt wel altijd een beetje na de zonde he, dat berouw.
Ik vind de PVV-stemmers mensen die rechtsextremisme legitimeren en steunen. En dat vind ik inderdaad zowel dom als gevaarlijk gedrag. Of ze dan daadwerkelijk zelf ook recht-extremistisch en/of racistisch zijn of zich zo identificeren, hangt van de persoon af. Ik heb hier beide gevallen gezien; mensen die zich niet als zodanig gedragen maar er dus wel op stemmen. En mensen die er ook daadwerkelijk zelf voor uit komen.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zal m'n eigen situatie als voorbeeld geven. Heb geen PVV gestemd, maar heb het wel overwogen (en achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik het niet gewoon gedaan heb). Waarom? Ik vind dat er wat gedaan moet worden aan immigratie. Niet omdat ik een racist ben of voorstander ben van discriminatie of generalisaties (wat alle kanten op gebeurd - laat ik dat er ook even bij zetten), maar omdat ik aan de lange termijn denk en in zie dat we niet zo door kunnen gaan. We zijn maar een klein landje, en ik wil dat iedereen die hier woont (inclusief migranten die hier al zitten) een degelijk leven kan hebben. Een woonplek kunnen krijgen zonder jaren te moeten wachten. In mijn ogen kunnen we dat alleen (blijven) bereiken als er wat gebeurd met de instroom.
Ik vind ook dat we het klimaat probleem vooral wereldwijd aan moeten passen, en dat we vooral niet miljarden er tegen aan moeten gooien, terwijl die progress aan de andere kant van de wereld alweer teniet gedaan word. Het argument van ''iemand moet het goede voorbeeld geven'' snap en respecteer ik, maar we kunnen ook overdrijven. En in mijn ogen zijn we langzaam wel die kant op aan het gaan.
Beide onderwerpen is veel geld mee bemoeid, en ik vind dat we dat beter kunnen besteden (het volk wat hier al woont - inclusief de nu al aanwezige migranten). Dat we ons misschien niet stuk moeten kijken op stikstof, maar vooral wat meer moeten gaan bouwen. Op zoek moeten gaan naar een middenweg waar we klimaatverandering wel degelijk serieus nemen, maar er niet in doorslaan. Een middenweg waar we vluchtelingen kunnen opvangen en die vluchtelingen ook goed onderdak krijgen zonder maandenlang te wachten. Ik snap dat er partijen zijn die roepen dat zo'n spreidingswet er juist voor gaat zorgen dat de situatie minder nijpend wordt & die gedachte steun ik, maar het moet dan wel gecombineerd zijn met maatregelen rondom de instroom, anders stel je het probleem alleen maar uit en het word makkelijker om weg te kijken omdat het probleem niet meer zo urgent lijkt. Een middenweg waar we iets als stikstof meenemen, maar we wel gewoon door blijven bouwen.
Ik heb ook niet zoveel met de ''wij zijn zoveel beter dan jullie'' houding bij bepaalde andere partijen. Ik kan daar niet zoveel mee, en het stoot me alleen maar af.
Los van die kwesties ben ik juist een linkse stemmer. Heb altijd SP gestemd. Maar ik heb niet het gevoel alsof er een linkse partij is die bij mijn visie aansluit. De PVV speelt goed in op de genoemde zaken. Kunnen ze er wat aan doen? Geen idee. Maar ik had achteraf gezien wel op ze willen stemmen (uiteindelijk VVD gekozen, maar dat had ik beter niet kunnen doen - maar ik wou nog enigszins politiek correct stemmen en wilde niet gezien worden als een racistische PVV stemmer) , want ik heb meer vertrouwen in hun dan in een partij als GL (om maar wat te noemen). Als een SP wat harder had ingezet op bepaalde zaken had ik daar gewoon weer op gestemd. Ook de PVV past niet perfect bij mij. Verre van. Ik vind dat ze veel te ver gaan op bepaalde thema's en voel ook niet echt een klik met Wilders. Ik zou puur op ze stemmen vanwege enkele thema's & van wat ik om me heen hoor van PVV stemmers staan die er hetzelfde in.
Nu je dit zo leest, vind je mij dan een racist? Een nazi? Extreem rechts? Prima als je me dom vind, of juist vind dat een partij als GL de problemen beter zou aanpakken, maar het wegzetten van een complete groep stemmers als extreem-rechts/racistisch/nazi's (bedoel ik in het algemeen, ik heb jou nergens met nazi/racist verwijten zien gooien) vind ik zelf dan weer dom en nogal zwart/wit.
Bijna 2024, nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Berouw voor de zonde zou raar zijn ja. Of iig hopelijk aanleiding om de zonde dan niet te begaan.
Ookal heeft mijn plusje geen enkele consequentie, ik had kritischer moeten zijn voordat ik klikte.
Soms zijn PVV stemmers net mensen. Ze denken alleen op een andere manier over de oplossingen van de huidige problematiek in het land. Dat maakt die groep mensen niet meteen gevaarlijk toch?quote:Op woensdag 27 december 2023 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind de PVV-stemmers mensen die rechtsextremisme legitimeren en steunen. En dat vind ik inderdaad zowel dom als gevaarlijk gedrag. Of ze dat dan daadwerkelijk ook zelf zijn of zich zo identificeren, hangt van de persoon af. Ik heb hier beide gevallen gezien; mensen die zich niet als zodanig gedragen maar er dus wel op stemmen. En mensen die er ook daadwerkelijk zelf voor uit komen.
Normalisering van rechts extremisme vind ik gevaarlijk ongeacht een PVV-stemmer het met die bepaalde standpunten eens is. Dat zou ik namelijk een goedkope smoes vinden. Men legitimeert het.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Soms zijn PVV stemmers net mensen. Ze denken alleen op een andere manier over de oplossingen van de huidige problematiek in het land. Dat maakt die groep mensen niet meteen gevaarlijk toch?
Die mensen zelf ws niet nee. Lijkt me sterk dat ze opeens zelf anderen in gevaar gaan brengen. Maar hun steun aan de PVV acht ik wel degelijk gevaarlijk.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Soms zijn PVV stemmers net mensen. Ze denken alleen op een andere manier over de oplossingen van de huidige problematiek in het land. Dat maakt die groep mensen niet meteen gevaarlijk toch?
Ja, dit dus.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Normalisering van rechts extremisme vind ik gevaarlijk ongeacht een PVV-stemmer het met die bepaalde standpunten eens is. Dat zou ik namelijk een goedkope smoes vinden. Men legitimeert het.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het sponsoren van een terroristische organisatie is toch net wat anders dan een stem uitbrengen op een partij die niet goed valt bij sommige mensen. Het is niet alsof een PVV alle moslims wil gaan uitmoorden en dat PVV stemmers dat mogelijk maken.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Die mensen zelf ws niet nee. Lijkt me sterk dat ze opeens zelf anderen in gevaar gaan brengen. Maar hun steun aan de PVV acht ik wel degelijk gevaarlijk.
Ben ik als individu zelf gevaarlijk voor Joodse mensen wanneer ik van achter mijn computer geld naar Hamas over maak? Nee. Vergroot ik met dat geld het gevaar vanuit Hamas jegens Joodse mensen? Jazeker, absoluut.
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind de PVV-stemmers mensen die rechtsextremisme legitimeren en steunen. En dat vind ik inderdaad zowel dom als gevaarlijk gedrag. Of ze dan daadwerkelijk zelf ook recht-extremistisch en/of racistisch zijn of zich zo identificeren, hangt van de persoon af. Ik heb hier beide gevallen gezien; mensen die zich niet als zodanig gedragen maar er dus wel op stemmen. En mensen die er ook daadwerkelijk zelf voor uit komen.
Tijden veranderen, net zoals het beeld van rechtsextremisme.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind de PVV-stemmers mensen die rechtsextremisme legitimeren en steunen. En dat vind ik inderdaad zowel dom als gevaarlijk gedrag. Of ze dan daadwerkelijk zelf ook recht-extremistisch en/of racistisch zijn of zich zo identificeren, hangt van de persoon af. Ik heb hier beide gevallen gezien; mensen die zich niet als zodanig gedragen maar er dus wel op stemmen. En mensen die er ook daadwerkelijk zelf voor uit komen.
Lol die laatste zin zegt alles. Je kan alles roepen maar als het niet wettelijk uitvoerbaar is kan het niet extremistisch zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
'Rechtsextremisme' is vooral een term die in bepaalde kringen wordt gebruikt om politieke standpunten waar zij het niet mee eens zijn te demoniseren. Als je bijvoorbeeld stelt dat je tegen nog meer influx van migranten bent en de grenzen wilt sluiten, wordt dat gezien door sommigen als 'extreemrechts'.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tijden veranderen, net zoals het beeld van rechtsextremisme.
Tegenstanders blijven te lang in de nazi hoek hangen.
Dat staat er niet. Ik zeg dat ik graag een voorbeeld zou zien van iets dat wettelijk uitvoerbaar is.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Lol die laatste zin zegt alles. Je kan alles roepen maar als het niet wettelijk uitvoerbaar is kan het niet extremistisch zijn?
Het whataboutism is nog steeds alive and kicking.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islam
Het gaat niet om dat standpunt maar om de manier waarop men dat standpunt wil verwezenlijken en, nog belangrijker, de redenen die men opgeeft voor die standpunten. Dát maakt het standpunt ‘extreem’quote:Op woensdag 27 december 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Rechtsextremisme' is vooral een term die in bepaalde kringen wordt gebruikt om politieke standpunten waar zij het niet mee eens zijn te demoniseren. Als je bijvoorbeeld stelt dat je tegen nog meer influx van migranten bent en de grenzen wilt sluiten, wordt dat gezien door sommigen als 'extreemrechts'.
Maar in hoeverre is dat eigenlijk extreem te noemen? Is het immers ook niet 'extreem' dat de demografieën van menig land in het Westen binnen slechts een paar decennia tijd, totaal zijn veranderd? Dit heeft namelijk nogal wat culturele consequenties.
[..]
Dat staat er niet. Ik zeg dat ik graag een voorbeeld zou zien van iets dat wettelijk uitvoerbaar is.
Acht jij homo- en vrouwenrechten van belang?quote:Op woensdag 27 december 2023 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het whataboutism is nog steeds alive and kicking.
Hmm. Kun je dit wat meer onderbouwen? Op welke manier willen mensen dat standpunt dan verwezenlijken?quote:Op woensdag 27 december 2023 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat standpunt maar om de manier waarop men dat standpunt wil verwezenlijken en, nog belangrijker, de redenen die men opgeeft voor die standpunten. Dát maakt het standpunt ‘extreem’
Verdedig je toch niet zo, iedereen weet dat jij geen racist bent en dat je ook niet op een extreemrechtse partij stemt.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zal m'n eigen situatie als voorbeeld geven. Heb geen PVV gestemd, maar heb het wel overwogen (en achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik het niet gewoon gedaan heb). Waarom? Ik vind dat er wat gedaan moet worden KNIP
En vanuit welke hoek kwam in 2002 ook alweer de kogel(s)?quote:Op woensdag 27 december 2023 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Alle democratisch inbreng is legitiem. Als je daar anders over denkt moet je een andere bestuursvorm overwegen, eentje die in elk geval niet democratisch is.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Normalisering van rechts extremisme vind ik gevaarlijk ongeacht een PVV-stemmer het met die bepaalde standpunten eens is. Dat zou ik namelijk een goedkope smoes vinden. Men legitimeert het.
Even rustig overdenken wat je gaat zeggen zou voor hem geen onverstandige zet zijnquote:Op woensdag 27 december 2023 19:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is nog aan het bijkomen denk.
Klopt, de vergelijking zit 'm niet zozeer in Hamas en de PVV, maar in hoeverre steun aan extremisme je zelf ook een extremist maakt.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het sponsoren van een terroristische organisatie is toch net wat anders dan een stem uitbrengen op een partij die niet goed valt bij sommige mensen. Het is niet alsof een PVV alle moslims wil gaan uitmoorden en dat PVV stemmers dat mogelijk maken.
Nee. Ik heb geen zin in die discussie met jou. Het verhaal waarom de PVV extremistisch is, is hier al vaak genoeg verteld, en ook even vaak systematisch door oa jou ontkend. Volgens mij weten we beiden dat het nul zin zou hebben om dat nog eens over te doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
Waar ik eerder een heel betoog hield over hoe er inderdaad een nuance verschil zit tussen iets doms en gevaarlijk doen, versus dom en gevaarlijk zijn. En extremisme steunen versus extremistisch zijn, vind ik het bij jou echt geen enkel probleem om te stellen dat je echt fucking achterlijk bent (itt je achterlijk gedragen). Fijne feestdagen en zo.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En vanuit welke hoek kwam in 2002 ook alweer de kogel(s)?
En ook nu nog weet antifa en de internationale socialisten hun handen niet thuis te houden
Dus ga maar gauw weg over extremisme e.d
Niet zo zeer verdedigen eigenlijk. Ik probeer alleen de dialoog aan te gaan gezien er gevraagd werd waarom mensen nog meer PVV stemmen.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verdedig je toch niet zo, iedereen weet dat jij geen racist bent en dat je ook niet op een extreemrechtse partij stemt.
Ze framen dat zo, zodat het een unheimisch gevoel geeft om openlijk sympathie voor de PVV te uiten. Gewoon minder reageren op mensen die met extreemrechts aankomen, wat ze doen is gewoon trollen
Schelden en dreigen als de argumenten op zijn, en de frustratie groeit. Je bent net een klein kindquote:Op woensdag 27 december 2023 19:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar ik eerder een heel betoog hield over hoe er inderdaad een nuance verschil zit tussen iets doms en gevaarlijk doen, versus dom en gevaarlijk zijn. En extremisme steunen versus extremistisch zijn, vind ik het bij jou echt geen enkel probleem om te stellen dat je echt fucking achterlijk bent. Fijne feestdagen en zo.
Tjah, eigenlijk reageer ik zelf niet meer serieus op de mensen die zelfs maar de geringste verwijzing doen naar iets dat riekt dat extreem is.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet zo zeer verdedigen eigenlijk. Ik probeer alleen de dialoog aan te gaan gezien er gevraagd werd waarom mensen nog meer PVV stemmen.
Ik dreig nergens.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Schelden en dreigen als de argumenten op zijn, en de frustratie groeit. Je bent net een klein kind
Koran verbieden, moskeeën verbieden, NPO de nek omdraaien, nou ja, lees het PVV programna maar.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Kun je dit wat meer onderbouwen? Op welke manier willen mensen dat standpunt dan verwezenlijken?
Het staat mij niet bij dat dit al vaak door mensen goed is onderbouwd.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen zin in die discussie met jou. Het verhaal waarom de PVV extremistisch is, is hier al vaak genoeg verteld, en ook even vaak systematisch door oa jou ontkend. Volgens mij weten we beiden dat het nul zin zou hebben om dat nog eens over te doen.
Die eerste twee zijn dus al wettelijk niet haalbaar. En wat zou er mis zijn met de NPO te saneren of herstructureren? Waarom is dat een 'extreemrechts' standpunt? Men heeft recent in Polen ook de staatsomroep even onder handen genomen, nou, daar hebben ze nu een centrumlinkse regering.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Koran verbieden, moskeeën verbieden, NPO de nek omdraaien, nou ja, lees het PVV programna maar.
Saneren of herstructureren is iets anders dan de gelijkschakeling die de PVV voor ogen staat.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn dus al wettelijk niet haalbaar. En wat zou er mis zijn met de NPO te saneren of herstructureren? Waarom is dat een 'extreemrechts' standpunt? Men heeft recent in Polen ook de staatsomroep even onder handen genomen, nou, daar hebben ze nu een centrumlinkse regering.
Ik heb even gekeken. Ze willen de financiering blijkbaar helemaal beëindigen. Ik weet trouwens niet in hoeverre dat haalbaar is, maar waarom zou dit 'extreemrechts' zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Saneren of herstructureren is iets anders dan de gelijkschakeling die de PVV voor ogen staat.
Hoe is het stopzetten van een financiering extreemrechts in jouw ogen?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Saneren of herstructureren is iets anders dan de gelijkschakeling die de PVV voor ogen staat.
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Onwaarheden weer hierboven.
De nieuwe Poolse regering van premier Donald Tusk ontslaat de leiding van de publieke omroep. Laatste wijziging: 20 december 2023, 11:48
De stap wordt gezet nadat de regeringsgezinde meerderheid in het parlement dinsdag het kabinet had gevraagd “onmiddellijk de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid” van de publieke media te herstellen.
De pro-Europese coalitieregering van Tusk is een week geleden aangetreden. Daarmee is een einde gekomen aan acht jaren van conservatieve en nationalistische regeringen van de Partij voor Recht en Rechtvaardigdheid (PiS).
Die zouden de publieke media rechtser hebben gemaakt. De Poolse publieke media zijn voornamelijk de tv-omroep TVP, de Poolse radio en persbureau PAP.
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken. Ze willen de financiering blijkbaar helemaal beëindigen. Ik weet trouwens niet in hoeverre dat haalbaar is, maar waarom zou dit 'extreemrechts' zijn?
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.
Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks.
Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.
Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.
Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
maar wel een noodzakelijke stap voor nu ffquote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.
maar wel een economische groeitijger in de EU van belangquote:Op donderdag 28 december 2023 00:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.
Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks.
Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.
Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
Hm, Ongehoord Nederland mag toch gewoon zijn gang gaan? En wat een radicale invulling van zaken weer.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen.
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het sponsoren van een terroristische organisatie is toch net wat anders dan een stem uitbrengen op een partij die niet goed valt bij sommige mensen. Het is niet alsof een PVV alle moslims wil gaan uitmoorden en dat PVV stemmers dat mogelijk maken.
Nou, dan zijn ze ronduit selectief.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Na verwachting gaat de CO2 uitstoot van China in 2024 dalen. In 2023 alleen is er in China 423 TWh aan zon, water, wind en nucleaire stroom toegevoegd, dit is het equivalent van heel Frankrijk’s stroomverbruik. In Nederland verbruiken we 120 TWh.quote:Op woensdag 27 december 2023 05:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang china en india nog steeds nieuwe kolencentrales openen heeft dat geen enkele zin , maakt voor de klimaat opwarming allemaal geen ene zak uit
quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verandering zit er niet in omdat de president (Duda) die allemaal blokkeert. Het probleem met dictatoriale figuren als Kaczynski en Duda (Erdogan is ook een mooi voorbeeld) is dat ze de hele staatsstructuren vol zetten met loyalisten waardoor je er bijna niet meer vanaf komt. In deze situatie is het probleem dubbelop omdat PiS er extreem veel belang bij heeft de controle over TVP te houden met het oog op de presidentsverkiezingen over 2 jaar.quote:Op donderdag 28 december 2023 00:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.
Wat jij beschrijft past eigenlijk prima bij Syriza, of Sinn Féin - maar die hebben nooit geregeerd. Naast economische puinhopen creëren was Syriza ook heel autoritair. Ik heb er destijds meer dan genoeg over gelezen, verzwegen werd het allerminst.
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Koran verbieden, moskeeën verbieden, NPO de nek omdraaien, nou ja, lees het PVV programna maar.
Dat zegt dan toch genoeg over islam?quote:Op donderdag 28 december 2023 09:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch genoeg over islam?
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?quote:Op donderdag 28 december 2023 10:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?
Beetje een PVV bruinhemd advies, mensen uitsluiten :pquote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
Dan lees jij wel zeer selectief.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?
Staat het onderwerp jou niet aan?quote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
Die gevestigde orde in dit geval was de VVD die de deur open gooide. Zonder die domme actie was de PVV lang niet zo groot geworden…quote:Op woensdag 27 december 2023 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En nergens komt ook maar terug waarom de pvv groot is en groter wordt. Nergens. Alleen de reflex dat het extreemrechtse nazi's zijn en haar stemmers dus ook. Ja top man, je zit er wel mee. Miljoenen zelfs. En nu? Misschien dat de gevestigde orde zich even achter de oren mag krabben hoe het komt dat onder hun ogen een van de meest belachelijke partijen die we hebben gekend zo groot is geworden in Nederland. En nogmaals "muh domme stemmers" is gewoon geen passend antwoord.
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?quote:Op donderdag 28 december 2023 01:40 schreef nostra het volgende:
[..]
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts. Dan ben ik gewoon benieuwd waarom Nostra met een totaal ander standpunt komt. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts.
Onzin, je ziet VVD of CDA niet in de extreem-rechtse hoek gezet worden. Toen niet en nu niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Aha, goed verhaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Complete nonsens natuurlijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Je bent tegenwoordig al extreem rechts als je de Nederlandse vlag mooi vindt, dus dat woord is nogal aan inflatie onderhevig.
Dat is ook wat ik doe. Ik reageer dan ook niet op torentje maar iemand die daar vragen over stelt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Complete nonsens natuurlijk.
Ook dat lijkt me voor een groot deel onzin.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.
Je kunt niet eens onderbouwen waarom het wel of niet ondersteunen van een publieke omroep nu extreemrechts is of niet. En over het Derde Rijk zou ik ook maar niet beginnen, we hebben recent nog door het Westen zich zorgwekkende situaties zien afspelen, die in de richting leken te gaan van een nieuwe Kristallnacht, waarbij de Joodse gemeenschappen in gevaar waren.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Ze happen ook zo makkelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..quote:Op woensdag 27 december 2023 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat mij niet bij dat dit al vaak door mensen goed is onderbouwd.
Wat we voornamelijk hebben kunnen zien is dat degenen die erg gefrustreerd zijn over de verkiezingsuitslag, de PVV en diens stemmers op een hele negatieve manier wegzetten om vervolgens de discussie de rug toekeren. En dit komt doordat de PVV erg kritisch is over migratie en Islam, waar deze mensen juist heel erg positief zijn over migratie en de Islam.
[..]
Die eerste twee zijn dus al wettelijk niet haalbaar. En wat zou er mis zijn met de NPO te saneren of herstructureren? Waarom is dat een 'extreemrechts' standpunt? Men heeft recent in Polen ook de staatsomroep even onder handen genomen, nou, daar hebben ze nu een centrumlinkse regering.
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:28 schreef skrn het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor maar dat is toch bespottelijk?
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..
[..]
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.
Niet zonder inderdaad eerst heel wat wetten (vaak waaronder grondwetten) te moeten veranderen nee. Maar juist dat; het eerst deels overhoop moeten gooien van onze rechtstaat om een van je standpunten te kunnen realiseren, is toch juist een teken van een extremistisch standpunt?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Daarvoor zal eerst de grondwet gewijzigd moeten worden. Dan moet het artikel over de vrijheid van levensbeschouwing aangepast worden.quote:Hoe zie jij bijvoorbeeld voor je het sluiten van moskeeën? Volgens mij was dit één van de punten van de PVV?
Je kunt wellicht zeggen er komen niet meer moskeeën bij, maar de bestaande moskeeën sluiten gaat nooit lukken. Dat komt niet alleen op een enorme weerstand van veel Nederlanders, maar ook van moslimlanden. En ik denk trouwens ook genoeg Westerse landen of de EU.
Not this shit againquote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Maar binnen de VK wetgeving hebben die geen enkele legale status of bindende autoriteit. Is niet veel meer dan een mediator-achtig idee, waarbij beide partijen aangeven dat ze zich aan het oordeel zullen houden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.
Ik verwijs ook even naar de inmiddels befaamde stad Hamtramck bij Detroit. Moslims hebben daar politieke macht weten te vergaren en men verband zonder pardon de regenboogvlag.
En dat maakt ze dan dus een extremistische partij, nietwaar?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Not this shit again
[..]
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.
Pre-cies!quote:Op donderdag 28 december 2023 13:16 schreef stalybridge het volgende:
Bewijs maar dat het extremistisch is, maar dan graag niet de dingen meenemen die zo extreem zijn dat ze niet uitvoerbaar zijn.
Jesus Dejann, ik ben het nooit met je eens maar dit abominabele niveau zie ik toch zelden
Het geeft vooral blijk van onrealistische en onhaalbare plannen.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet zonder inderdaad eerst heel wat wetten (vaak waaronder grondwetten) te moeten veranderen nee. Maar juist dat; het eerst deels overhoop moeten gooien van onze rechtstaat om een van je standpunten te kunnen realiseren, is toch juist een teken van een extremistisch standpunt?
Sharia betreft moslimfundamentalisme. Dat is de norm in genoeg landen, dus tenzij jij al die landen als 'extremistisch' ziet ..quote:Op donderdag 28 december 2023 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar binnen de VK wetgeving hebben die geen enkele legale status of bindende autoriteit. Is niet veel meer dan een mediator-achtig idee, waarbij beide partijen aangeven dat ze zich aan het oordeel zullen houden.
Als men daar echt Sharia wetgeving legaal bindend wil maken, zal er ook in het VK flink aan de wetgeving gesleuteld moeten worden.
Dus mijn punt blijft imo staan ... als alleen de standpunten die wettelijk uitvoerbaar zijn tellen in het wel of niet kunnen vaststellen of een partij extremistisch is, dan zou het standpunt 'legaal bindende sharia wetgeving invoeren' dus geen extremistisch standpunt zijn.
Ik denk voornamelijk dat veel PVV-stemmers heel goed weten dat bepaalde dingen niet haalbaar of realistisch zijn. Maar dat men in de PVV wel een partij ziet die uitgesproken staat voor de gewone Nederlander die een groot stuk indentiteit halen uit de Nederlandse cultuur. En men tevens bereid is migratie met harde hand aan te pakken. Dat spreekt zulke mensen aan.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:04 schreef probeer het volgende:
En dan komen we bij mijn andere punt ... Er staan dus zaken in het PVV programma die niet te realiseren zijn binnen onze huidige grondwet. En dan zeggen sommige mensen dus blijkbaar .. 'ja, nee, maar dat kan inderdaad niet zomaar, dus aan die standpunten moet je niet zoveel waarde hechten'. Ok, waarom staan ze dan in het PVV partijprogramma? Dat is dus blijkbaar niet iets wat de PVV echt wil, of aan gaat werken in een coalitie/regering? Die staan er alleen maar in om een soort van sentiment over te brengen ofzo? Daar moeten we 'tussen de regels doorlezen'? Daar moeten we dan 'geen nieuwe moskeeën' van maken, ipv het letterlijke 'geen moskeeën'? De lezer weet beter wat de PVV echt wil, dan de PVV zelf?
Volgens mij misleiden sommige users / PVV-stemmers zichzelf daar enorm, voornamelijk om maar niet te willen of hoeven inzien dat de PVV daarmee een stel extremistische standpunten aanhangt.
quote:Op donderdag 28 december 2023 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
Niet per definitie; want zat standpunten die niet eens in de buurt komen van extremistisch (een D66 draait ook om veel meer dan klimaat drammen; zou ook oneerlijk zijn om enkel dat stukje erbij te pakken om een oordeel te vellen over de partij - je moet wel alle aspecten meenemen imo), maar ik wil het best extremistisch noemen als er behoefte is om een partij in één specifiek hokje te duwen.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat maakt ze dan dus een extremistische partij, nietwaar?
PVV is niet meer dan een anti-allochtonen/buitenlanderpartij.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet per definitie; want zat standpunten die niet eens in de buurt komen van extremistisch (een D66 draait ook om veel meer dan klimaat drammen; zou ook oneerlijk zijn om enkel dat stukje erbij te pakken om een oordeel te vellen over de partij - je moet wel alle aspecten meenemen imo), maar ik wil het best extremistisch noemen als er behoefte is om een partij in één specifiek hokje te duwen.
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?quote:Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben benieuwd of volgens sommigen hier een partij als Volt dan ook 'extremistisch' is aangezien zij op een extreme manier de oplossingen op EU niveau willen zoeken. Of GroenLinks/PvdA 'extremistisch' door hun uitgesproken nadruk op het klimaat.
Het woord 'extreem' wil namelijk niets anders zeggen dan 'radicaal' of 'buitengewoon'. Maar volgens sommigen werkt dit maar één kant op en is enkel toepasbaar op rechtse partijen, dit natuurlijk doordat het woord een hele negatieve connotatie heeft en je er daarom lekker mee kunt demoniseren.
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben benieuwd of volgens sommigen hier een partij als Volt dan ook 'extremistisch' is aangezien zij op een extreme manier de oplossingen op EU niveau willen zoeken. Of GroenLinks/PvdA 'extremistisch' door hun uitgesproken nadruk op het klimaat.
Het woord 'extreem' wil namelijk niets anders zeggen dan 'radicaal' of 'buitengewoon'. Maar volgens sommigen werkt dit maar één kant op en is enkel toepasbaar op rechtse partijen, dit natuurlijk doordat het woord een hele negatieve connotatie heeft en je er daarom lekker mee kunt demoniseren.
Jup. Ik zie rechtspraak op basis van religie als radicaal/extremistisch.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sharia betreft moslimfundamentalisme. Dat is de norm in genoeg landen, dus tenzij jij al die landen als 'extremistisch' ziet ..
De eurofilie. Die is vrij extreem in vergelijking met de meeste andere partijen en ook met wat de gemiddelde Nederlander wil.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?
quote:Op donderdag 28 december 2023 15:11 schreef probeer het volgende:
om aan te geven dat ze 'voor Nederland staan' en geven ze geen werkelijke intenties weer.
Kun je iets specifieker zijn? Of is 'we willen meer EU' al extremistisch?quote:Op donderdag 28 december 2023 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
De eurofilie. Die is vrij extreem in vergelijking met de meeste andere partijen en ook met wat de gemiddelde Nederlander wil.
Hoezo, de nazi partij nam dergelijke media juist over opdat ze het bruine gedachtengoed zouden uitdragen, evenzo de fascisten. Het afschaffen van de NPO is juist een heel andere handelswijze; het lijkt eerder een teken van laissez faire gedachtengoed te zijn.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het pro-europeanisme van Volt behoorlijk radicaal. Dit zeggen ze nota bene ook zelf op hun website:quote:Op donderdag 28 december 2023 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?
quote:'Radicaal voor één Europa'
Wat dat betreft is dit een extreem uitgangspunt. Het is eigenlijk het tegenovergestelde van nationalistische partijen die uit de EU willen en een sterke nadruk op het eigen land. En als dat 'extremistisch' is, moet het tegenovergestelde dit ook zijn.quote:Een Verenigd Europa
Wij zijn ervan overtuigd dat 2050 groener, eerlijker en veiliger kan zijn dan 2023. Maar dat kan maar op één manier: met een Verenigd Europa, met een federale en democratische EU. We hebben een politieke systeemverandering nodig: als de uitdagingen grensoverstijgend zijn, moet onze politiek dat ook zijn.
Bron
Van whataboutisms is geen sprake. We proberen een term te definiëren, en die term kan niet alleen van toepassing zijn op de PVV. En ook van slachtoffergedrag is geen sprake. Want wie zou er überhaupt een slachtoffer zijn? Daar heb ik het helemaal niet over. Maar wel benoem ik het eendimensionale karakter dat sommigen geven aan een term als 'extreem'.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.
En demoniseren ja? Volgens mij doe ik hier aardig mijn best om hier een normale discussie incluis nuance te voeren. Dat je daar mee aan komt zetten is niet veel meer dan slachtoffergedrag.
Hmm, mijn keuze voor de PVV? Ik heb geen PVV gestemd. Ik heb er zeker over getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan juist door de vele punten die gewoon niet haalbaar zijn. En ik heb het ook nergens gehad over 'ze bedoelen het heus niet zo hoor'.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
Sta verdomme dan eens achter je keuze voor de PVV zeg. Met dat 'ze bedoelen het heus niet zo hoor (ook al staat het onomstotelijk in hun partijprogramma)'. Heb dan ook de ballen om te zeggen 'Ja, de PVV wil de islam geheel uit Nederland en pleit daarbij voor zeer radicale/extremistische maatregelen die oa grondwetswijzigingen vereisen, en daar sta ik volledig achter'. Maar nee, het blijft bij 'de PVV en diens stemmers bedoelen het heus niet zo strikt, en we zijn zielig omdat andere mensen daadwerkelijk lezen wat er staat en ons daar op aanspreken'.
Ja, dat is weer jouw interpretatie. Rechtspraak op basis van religie is niet extreem, wel zeer fundamentalistisch. Men neemt immers de standpunten van een heilig boek als uitgangspunt voor een samenleving.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Ik zie rechtspraak op basis van religie als radicaal/extremistisch.
Dus Volt is radicaal progressief en PVV is extreem rechts en dat is beiden even goed/fout?quote:Op donderdag 28 december 2023 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het pro-europeanisme van Volt behoorlijk radicaal. Dit zeggen ze nota bene ook zelf op hun website
Correct. Maar voor sommigen ligt het er vooral aan wie precies wat doet. Dat men in Polen even de staatstelevisie grondig onder handen neemt, ja dat is gewoon prima want het is Tusk met zijn centrumlinkse pro-Europa regering. Maar de PVV iets soortgelijks wil, dan is het meteen jammeren en schreeuwen over 'extremisme'. Deze dubbele standaarden zijn heel irritant.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo, de nazi partij nam dergelijke media juist over opdat ze het bruine gedachtengoed zouden uitdragen, evenzo de fascisten. Het afschaffen van de NPO is juist een heel andere handelswijze; het lijkt eerder een teken van laissez faire gedachtengoed te zijn.
Qua termen ben je hier in elk geval wel evenredig. Of het goed of fout is ligt aan wie je het vraagt. Ik weet trouwens ook niet of je Volt radicaal 'progressief' kunt noemen, maar in elk geval wel radicaal/extreem op het gebied van Europeanisme.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus Volt is radicaal progressief en PVV is extreem rechts en dat is beiden even goed/fout?
Ja, de PVV wil de islam temperen in Nederland en pleit daarbij voor maatregelen die niet echt heel erg radicaal/extremistisch zijn maar ik sta niet volledig achter alle voorstellen. Moskeeën en korans hoeven wat mij betreft niet gesloten te worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.
En demoniseren ja? Volgens mij doe ik hier aardig mijn best om hier een normale discussie incluis nuance te voeren. Dat je daar mee aan komt zetten is niet veel meer dan slachtoffergedrag.
Sta verdomme dan eens achter je keuze voor de PVV zeg. Met dat 'ze bedoelen het heus niet zo hoor (ook al staat het onomstotelijk in hun partijprogramma)'. Heb dan ook de ballen om te zeggen 'Ja, de PVV wil de islam geheel uit Nederland en pleit daarbij voor zeer radicale/extremistische maatregelen die oa grondwetswijzigingen vereisen, en daar sta ik volledig achter'. Maar nee, het blijft bij 'de PVV en diens stemmers bedoelen het heus niet zo strikt, en we zijn zielig omdat andere mensen daadwerkelijk lezen wat er staat en ons daar op aanspreken'.
Dat is ook wat kort door de bocht, ik ben ook groot voorstander van sociale huur maar het moet ergens van betaald worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zijn er voor Nederland, maar niet voor de mensen in de sociale huur iig
quote:Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.imagebam.com/view/MER1MZZ
Linken werkt mobiel ff niet lekker.
Helder, maar dat lijkt me toch niet helemaal juist. De PVV heeft wel degelijk een aantal standpunten die de democratische beginselen verwerpen. Ik vind het labeltje 'extreem' niet helemaal onterecht.quote:Extreme partijen vergoeilijken geweld en verwerpen democratische beginselen. Politicologen kwalificeren de PVV daarom als radicaal-rechts en niet als extreemrechts.
Kaczynski en Duda hebben dus hele staatsstructuren gesloopt, gesaboteerd of geïnfiltreerd. Dan ontkom je er bijna niet aan, hoe kwalijk dat ook is, om dat keihard te spelen. Wat dat betreft kan ik mij de zorgen van @Repentless ook weer goed voorstellen, maar vooralsnog is het voorbarig. Tusk heeft geen geschiedenis van autoritair gedrag. Als hij echter dit gedrag door gaat zetten door zijn eigen loyalisten in de staat te planten of de rechtsstaat te saboteren (zoals Syriza in Griekenland) ga ik mij zorgen maken.quote:Op donderdag 28 december 2023 07:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Verandering zit er niet in omdat de president (Duda) die allemaal blokkeert. Het probleem met dictatoriale figuren als Kaczynski en Duda (Erdogan is ook een mooi voorbeeld) is dat ze de hele staatsstructuren vol zetten met loyalisten waardoor je er bijna niet meer vanaf komt. In deze situatie is het probleem dubbelop omdat PiS er extreem veel belang bij heeft de controle over TVP te houden met het oog op de presidentsverkiezingen over 2 jaar.
PiS heeft voor de nieuwe regering feitelijk een situatie gecreëerd waarbij legale veranderingen bij TVP (en allerlei andere overheidsdiensten) in principe onmogelijk zijn. Niet alleen kan de president alles vetoën (aangezien de regering geen 60% meerderheid in de Sjem heeft om die te omzeilen) maar ook het constitutioneel hof is (ongrondwettelijk!) vol gezet met PiS rechters. Mijns inziens is het machtsvertoon van de huidige regering ook onwenselijk, maar door veranderingen van de voorgaande twee regeringen is een situatie gecreëerd waarbij in normale omstandigheden alles laten voor wat het is de enige legale optie is.
Kennelijk is de regering zelf overigens ook tot die conclusie gekomen. Aangezien Duda hervormingen weigerde en z'n veto inzette om de financiering van TVP te blokkeren heeft de regering gisteren het faillissement aangevraagd:
Polish state TV and radio to go into liquidation
https://www.bbc.com/news/world-europe-67828421
Voor de buhne.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit had echt iedereen kunnen weten als ze ook maar een minuut of 5 gegoogled hadden.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor de buhne.
Gewoon in de praktijk rechtser dan 13 jaar VVD rechts.
Zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Anderzijds hadden ze ook weer het commentaar gekregen dat ze enkel ''gratis bier'' willen zonder uit te leggen waar ze het van willen betalen als ze vóór hadden gestemd. Ze kunnen niet alles financieren; dat kan geen enkele partijquote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Kun je iets specifieker zijn? Of is 'we willen meer EU' al extremistisch?
En kun je dit qua extremiteit gelijkstellen aan een standpunt als 'we willen asielstop'?
Doe eens een praktijkvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:quote:Op donderdag 28 december 2023 17:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Anderzijds hadden ze ook weer het commentaar gekregen dat ze enkel ''gratis bier'' willen zonder uit te leggen waar ze het van willen betalen als ze vóór hadden gestemd. Ze kunnen niet alles financieren; dat kan geen enkele partij
Al had ik hier ook liever gezien dat ze voor hadden gestemd.
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.quote:Dit moet echt anders. Het is tijd dat Nederlanders weer kunnen doen wat in een
rijk land als het onze normaal zou moeten zijn: rondkomen, geld overhouden
in de portemonnee om normaal van te kunnen leven zonder financiële stress.
Daarom verlagen wij de belasting op boodschappen en energie. Het eigen risico
in de zorg schaffen we af, en de huren gaan omlaag.
Dat botst wat met het programma ja.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:
[..]
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.
Dat doet 'ie altijd. PVV = tegen niet-westerse allochtonen. De rest van de punten verzint ie erbij omdat het lekker klinkt maar nemen ze niet serieus. Wilders had voor de TK verkiezingen in 2010 een breekpunt: de AOW blijft 65. Dat liet ie op de avond na de verkiezingen direct vallen. Mensen die zeggen dat de PVV buiten allochtoontje pesten ook nog andere goede punten hebben zijn of dom of ze liegen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat botst wat met het programma ja.
quote:Op donderdag 28 december 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit had echt iedereen kunnen weten als ze ook maar een minuut of 5 gegoogled hadden.
Worden leuke tijden.
quote:5,8 procent maximale huurverhoging gereguleerde sector in 2024
Nieuwsbericht | 22-12-2023 | 09:25
De huren in de gereguleerde sector mogen vanaf 1 juli 2024 met maximaal 5,8% stijgen. Dit percentage is gelijk aan de gemiddelde loonstijging van december 2022 tot december 2023 (CBS). Corporaties mogen de huren met gemiddeld 5,3 % laten stijgen. Voor huurders van een corporatiewoning betekent dit dat het inkomen gemiddeld meer stijgt dan de huur omhoog gaat. Dit is onderdeel van de afspraken die het kabinet heeft gemaakt om de huren betaalbaar te houden. Huurtoeslagontvangers krijgen de huurverhoging goeddeels vergoed door de huurtoeslag, die bij een hogere huur ook hoger wordt.
https://www.volkshuisvest(...)eerde-sector-in-2024quote:Voor huurders bij corporaties zal de huur gemiddeld minder stijgen dan het individuele maximum van 5,8%. Dat komt omdat woningcorporaties niet voor ál hun woningen de maximale jaarlijkse huurverhoging van 5,8% mogen voorstellen. Voor hen geldt dat de maximale huursomstijging (maximale gemiddelde huurverhoging over hun woningbezit) gelijk is aan de loonontwikkeling, minus 0,5%. Dat is 5,3% voor 2024. Dit is afgesproken om de betaalbaarheid van huren voor huurders met de laagste inkomens te verbeteren. Zij gaan ten opzichte van hun inkomen een lager bedrag aan huur betalen.
Een PVV’er had hier felle kritiek op gegeven als dit alles het “plan” van een linkse partij zou betreffen. Ik had er kritiek op gegeven als dit zo zou zijn.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:
[..]
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.
Nja, je hebt geen ongelijk, maar laten we vooral niet doen alsof andere partijen zich altijd strict aan hun programma houden.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat doet 'ie altijd. PVV = tegen niet-westerse allochtonen. De rest van de punten verzint ie erbij omdat het lekker klinkt maar nemen ze niet serieus. Wilders had voor de TK verkiezingen in 2010 een breekpunt: de AOW blijft 65. Dat liet ie op de avond na de verkiezingen direct vallen. Mensen die zeggen dat de PVV buiten allochtoontje pesten ook nog andere goede punten hebben zijn of dom of ze liegen.
Ook niet altijd inderdaad.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nja, je hebt geen ongelijk, maar laten we vooral niet doen alsof andere partijen zich altijd strict aan hun programma houden.
Raar dan dat de PVV qua stemovereenkomst mbt huisvesting meer op één lijn ligt met BIJ1 en SP dan met de VVD.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor de buhne.
Gewoon in de praktijk rechtser dan 13 jaar VVD rechts.
Zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciënquote:Op donderdag 28 december 2023 18:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.volkshuisvest(...)eerde-sector-in-2024
De huren gaan omhoog! Zie je wel, de PVV is er niet voor de mensen in de sociale huur. Dat ze er netto op vooruit gaan door een hogere inkomensstijging en hogere toeslagen maakt niet uit. De huurprijs stijgt en het totale verhaal is niet van belang, dus moet je als PVV altijd tegen verhogingen stemmen.
Was dat maar waar. Zelfs complete willekeur zou nog beter zijn dan wat de PVV normaliter doet bij alles wat niet over de islam of migranten gaat; achter de VVD aanhobbelen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Paaien van de VVD, want Geert weet dondergoed dat Dilan zijn enige optie is om PM te worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciën
We gaan het zien.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar dan dat de PVV qua stemovereenkomst mbt huisvesting meer op één lijn ligt met BIJ1 en SP dan met de VVD.
Zie bijvoorbeeld:
Motie van de leden Nijboer en Grinwis over het sterk terugbrengen van de verkoop van sociale huurwoningen(PVV voor)
Motie van het lid Kops over de sociale huurprijzen verlagen (PVV voor)
Motie van het lid Beckerman c.s. over de huurprijzen in de sociale sector bevriezen (PVV voor)
Motie van de leden Grinwis en Nijboer over zo spoedig mogelijk een tijdelijke doorbouwgarantie verwezenlijken (PVV voor)
De bewering is dat de PVV er niet is voor mensen in de sociale huur, omdat ze tegen een motie stemmen om huurstijgingen te voorkomen. Dat is uitsluitend het argument.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciën
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doe eens een praktijkvoorbeeld.
Welke individuen zijn er exact geweigerd en heb je diegenen hun appjes waarin ze contact onderhouden met potentiële aanslagplegers.
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?quote:Op donderdag 28 december 2023 18:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.
Ik wil eigenlijk beleefd en beschaafd blijven, maar ieder geloof/religie is gevaarlijk voor mensen die een eigen wil hebben.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?
Geef eens antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.
De Islam is een doodscultus.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?
Dat wil ik niet zeggen, maar er komen er maar zeer weinig afkeurend openlijk over uit.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:34 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En geen moslim keurt het af.
Dat wil ik wel zeggen.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat wil ik niet zeggen, maar er komen er maar zeer weinig afkeurend openlijk over uit.
Verder ben ik het met je eens. Islam is gevaarlijk en matcht niet in het westen.
Ja totdat je het kritieke punt bereikt dat de grondwet vervangen kan worden door de Sharia.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:55 schreef sp3c het volgende:
er staat ook letterlijk in de Koran dat als je je als moslim in een niet moslim land bevind je moet schikken naar de wetten van de locals mits ze je gewoon je moslimdingetje laten doen
nog sterker nog, je bent als moslim onder niet moslims tot op zekere hoogte verplicht om naar een moslimland te verhuizen als je het je kunt veroorloven iirc
Maar er staat ook in de koran dat als men steelt ze de hand af hakken.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat wil ik wel zeggen.
Het staat namelijk in de Koran en dat is voor een Moslim de absolute waarheid.
Als je als Moslim niet eens bent met de gewapende strijd dan ben je een afvallige want je doet niet mee aan het absolute beschreven in de Koran.
Ik hoop nog altijd dat het verlichte westen de overtuiging kan matigen. Maar wat we vooral zien is dat er subgroepjes ontstaan met Moslims. Parallelle samenlevingen.
Dat is de Sharia. Dat kennen we hier in het westen (nog) niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:02 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar er staat ook in de koran dat als men steelt ze de hand af hakken.
Laat stelen nou net de grootste hobby zijn van vele moslims.
Dus dat gaat allemaal niet zo op.
Niks mis met een geloof of religie, zolang het je leven niet gaat lijden en zolang je zelf ook gewoon blijft denken.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk beleefd en beschaafd blijven, maar ieder geloof/religie is gevaarlijk voor mensen die een eigen wil hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |