abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2023 @ 13:42:40 #101
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:36 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het punt is juist dat we het klimaat niet verbeteren, juist verslechteren, en dat proces versnelt zich ook nog
Dat is wat ons door middel van wetenschappelijke onderzoeken wordt voorgehouden. Maar zoals iedereen weet zijn die onderzoeken te sturen vooral op zo'n schaal. Ik geloof er in elk geval geen hout van.

En als het allemaal toch zo afschuwelijk is kunnen we net zo goed niets aan klimaat doen. Het verslechterd, het versneld en waarschijnlijk zijn we te laat. Laten we dan maar lekker genieten! ;)
  woensdag 27 december 2023 @ 13:47:07 #102
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775294
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.
quote:
De zes grootste uitstoters (China, Verenigde Staten, EU27, India, Rusland en Japan) zijn momenteel verantwoordelijk voor ongeveer 62% van alle broeikasgasuitstoot en spelen daarnaast ook een belangrijke rol in internationaal klimaatbeleid door hun politieke rol in de wereld en de economie. Het verlagen van hun uitstoot heeft dus een grote impact op klimaatverandering. Voor het behalen van het Parijsakkoord moeten de emissies naar net-nul terug worden gebracht, waarmee de emissies dus van alle landen (groot of klein) belangrijk zijn. Het is ook belangrijk om naar per capita emissies te kijken. Op basis hiervan behoren Australië, Canada, Saoedi-Arabië, Verenigde Staten, Rusland en Zuid-Korea tot de grootste uitstoters.
https://www.klimaathelpde(...)an-de-aarde-bepalen/
pi_211775316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.
https://aqicn.org/city/shanghai/

Gewoon ongezond, al is het nog niet de meest vervuilde stad van China.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211775397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 10:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik heb Omtzigt gestemd. :D

Je maakt jezelf weer eens volstrekt belachelijk. De moeite (al lang) niet meer waard. :{w
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?
  woensdag 27 december 2023 @ 13:52:13 #105
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775422
quote:
11s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?
Wat knap van je dat je uit een simpele stem iemands motivatie kunt herleiden. :W
pi_211775435
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.

Het lijkt ook wel alsof er geen middenweg meer is; geen gezond verstand. Je steekt autobanden in de fik of je wil 1000 miljard in het klimaat stoppen. Wat nou als je gewoon zegt dat je wel om het milieu geeft, maar liever niet ziet dat onze hele economie naar de tyfus gaat voor 0,0005% verbetering?
Als je dat laatste meent, dan ben je toch gewoon voor het klimaatakkoord en het ingezette beleid? Veel meer dan het minimum doet Nederland echt niet.
pi_211775444
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat knap van je dat je uit een simpele stem iemands motivatie kunt herleiden. :W
Het is een kleine generalisatie uiteraard.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:54:25 #108
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775468
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je dat laatste meent, dan ben je toch gewoon voor het klimaatakkoord en het ingezette beleid? Veel meer dan het minimum doet Nederland echt niet.
Daar ben ik met een intentie om 38 miljard in klimaat te proppen het niet mee eens.
pi_211775498
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.
Ons huidige klimaatbeleid is ingezet door een typisch centrumkabinet waarbij CDA en VVD frisse tegenzin hebben getoond. Het is echt niet zo dat er nu op iets heel extreems wordt ingezet. Een aanzienlijk deel van de fondsen is zelfs gereserveerd voor kerncentrales :’)…
De tijd dat Nederland echt ambitie toonde en voorop liep rond milieu en klimaat ligt echt al decennia achter ons…
pi_211775523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik met een intentie om 38 miljard in klimaat te proppen het niet mee eens.
Dat mag maar dan ben ik bang dat je het niet zo heel goed snapt of wilt snappen.
pi_211775556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat een abject stuk. Je bent een staatsgevaarlijke extreem-linkse mafkees. Je mag het allemaal vinden tot op zekere hoogte.

Je oproep tot geweld gaat over de grens. Dat zou een mod hier ook in moeten zien. Anders gaan we grenzen over die we op een discussieforum niet over zouden moeten gaan.
Nou heb ik jou ook met regelmaat dingen horen roepen over geweld als de PVV niet in de regering komt…
  woensdag 27 december 2023 @ 13:58:39 #112
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775575
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat mag maar dan ben ik bang dat je het niet zo heel goed snapt of wilt snappen.
Ik snap dat er van alles mee gebeurt wat klimaat bevorderlijk is.

Ik ben alleen van mening dat er andere dingen urgenter zijn om op te lossen dan het klimaat. En nee ik trap niet in de klimaat hysterie dat we binnen 5 jaar een Venlo aan zee hebben. Het mag best wat losser allemaal.

Dan wil ik zelfs nog wel zeggen dat er, laten we zeggen, 5 miljard naar klimaat mag. Maar de rest hebben we echt nodig om ons afgebroken land te repareren.
pi_211775600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt niet eens door dat je precies als een Baudet klinkt. Alleen dan van een andere politieke signatuur. Je vindt dat een andere stroming met geweld bestreden dient te worden en iedereen die er om gestemd heeft dus ook. En passant maak je ze ook voor extreem rechts uit.

Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…
  woensdag 27 december 2023 @ 14:00:51 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775617
quote:
11s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De arrogantie... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 december 2023 @ 14:01:55 #115
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775636
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou heb ik jou ook met regelmaat dingen horen roepen over geweld als de PVV niet in de regering komt…
Over dat het land in de fik gaat als ze PVV buitensluiten? Dat is geen oproep tot geweld en ik ben het daar ook niet mee eens. Het is een constatering. Ik ben bang dat er mensen zijn die in een revolte schieten als dat gebeurt ja.

Wellicht is het handig dat ik even een stemverklaring geef:

Ik was een NSC kiezer tot op het laatste moment. Tot de peilingen alle drie de partijen ongeveer gelijke kansen gaven. Toen bedacht ik me: Oke Timmermans is zelfmoord, VVD gaat door met dit corrupte beleid. Dan moet ik strategisch naar de PVV.

Of dat slim is interesseert me niets.

Dat ik nu hier mijn stem probeer te verdedigen is gewoon omdat ik het leuk vind maar is eigenlijk puur strategisch geweest.
pi_211775642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik snap dat er van alles mee gebeurt wat klimaat bevorderlijk is.

Ik ben alleen van mening dat er andere dingen urgenter zijn om op te lossen dan het klimaat. En nee ik trap niet in de klimaat hysterie dat we binnen 5 jaar een Venlo aan zee hebben. Het mag best wat losser allemaal.

Dan wil ik zelfs nog wel zeggen dat er, laten we zeggen, 5 miljard naar klimaat mag. Maar de rest hebben we echt nodig om ons afgebroken land te repareren.
Venlo over vijf jaar aan zee hoor ik hier vaker. Maar eigenlijk alleen als idiote overdrijving om maar niks te hoeven doen…
En waarom zou je niet in de toekomst willen investeren? Dan zijn we straks voor niks onafhankelijk geworden van Rusland en die enge golfstaten voor onze energie. Daar krijg je toch nooit spijt van?
  woensdag 27 december 2023 @ 14:02:41 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775649
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…
Jij ook, gezien je voorliefde om op basis van afkomst te generaliseren over groepen mensen.

Maar waarschijnlijk heb je dat voor jezelf zo weten om te vormen dat die vorm van generalisatie wél deugt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 december 2023 @ 14:03:17 #118
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211775662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
Jij denkt dat het mee gaat vallen, ik niet. Nederland (en Europa) gaat een dieptrieste periode van onderdrukking van vrijheid met bijbehorend geweld tegemoet omdat extreem-rechts salonfähig is geworden. Een periode waarin Rusland ruimte gaat krijgen voor nog meer imperialisme, een periode waar generaties na ons zich over gaan verbazen zoals wij ons ooit verbaasden over nazi-Duitsland en over Joegoslavië.

Dus ja ik zit in een goed/fout fuik, maar die heeft helemaal niets met links/rechts te maken, maar alles met grondwettig versus ongrondwettig.
pi_211775671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De arrogantie... _O-
Afgelopen verkiezingscampagne gemist? Het programma van NSC bleek niks te doen voor de populariteit van Omtzigt, die draaide echt puur om de persoon en niet om de inhoud. Dat lijkt me een schoolbord van populisme en weinig rationeel keuzes maken.
pi_211775672
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:03:49 #121
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775675
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Venlo over vijf jaar aan zee hoor ik hier vaker. Maar eigenlijk alleen als idiote overdrijving om maar niks te hoeven doen…
En waarom zou je niet in de toekomst willen investeren? Dan zijn we straks voor niks onafhankelijk geworden van Rusland en die enge golfstaten voor onze energie. Daar krijg je toch nooit spijt van?
Omdat er zaken zijn die in mijn ogen urgenter zijn.
pi_211775696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij ook, gezien je voorliefde om op basis van afkomst te generaliseren over groepen mensen.

Maar waarschijnlijk heb je dat voor jezelf zo weten om te vormen dat die vorm van generalisatie wél deugt.
Hoop bla, bla weer. Maar als je op extreemrechts stemt, dan heb je toch op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed?
  woensdag 27 december 2023 @ 14:05:13 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775707
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Afgelopen verkiezingscampagne gemist? Het programma van NSC bleek niks te doen voor de populariteit van Omtzigt, die draaide echt puur om de persoon en niet om de inhoud. Dat lijkt me een schoolbord van populisme en weinig rationeel keuzes maken.
Hoe rationeel is het om als Jan Modaal (die nog steeds het gros van Nederland is) op een partij te stemmen die het ontslagrecht wil versoepelen, WW wil verkorten en de arbeidsmarkt eindeloos wil flexibiliseren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211775726
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.
[..]
Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.
Er werden wat vage uitvluchten gezocht maar dat deed eigenlijk niets af aan de algemeen geaccepteerde constatering. De PVV is extreemrechts en de stemmers daarop zullen daar op z'n minst enige sympathie voor hebben…
pi_211775729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:01 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Over dat het land in de fik gaat als ze PVV buitensluiten? Dat is geen oproep tot geweld en ik ben het daar ook niet mee eens. Het is een constatering. Ik ben bang dat er mensen zijn die in een revolte schieten als dat gebeurt ja.

Wellicht is het handig dat ik even een stemverklaring geef:

Ik was een NSC kiezer tot op het laatste moment. Tot de peilingen alle drie de partijen ongeveer gelijke kansen gaven. Toen bedacht ik me: Oke Timmermans is zelfmoord, VVD gaat door met dit corrupte beleid. Dan moet ik strategisch naar de PVV.

Of dat slim is interesseert me niets.

Dat ik nu hier mijn stem probeer te verdedigen is gewoon omdat ik het leuk vind maar is eigenlijk puur strategisch geweest.
Sowieso onzin dat je je stem moet verdedigen. Heel somber beeld van je medemens als puur het stukje van stemgedrag zo bepalend zou zijn voor hoe iemand is als persoon. Helaas gebeurd dat iets te veel hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')