abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211775742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat er zaken zijn die in mijn ogen urgenter zijn.
Prima. Maar doe aub niet meer of we in Nederland zeer veel zouden doen op dit onderwerp.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:07:07 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211775749
quote:
11s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je Omtzigt hebt gestemd, dan ben je toch ook gewoon gevoelig voor (goedkoop) populisme en zit er weinig ratio achter je keuze?
Ga mekaar maar lekker goed vasthouden. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:07:09 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775751
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoop bla, bla weer. Maar als je op extreemrechts stemt, dan heb je toch op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed?
Waarom stem jij er niet op? Je bent net zo goed een kei in het afrekenen van mensen op basis van afkomst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211775759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe rationeel is het om als Jan Modaal (die nog steeds het gros van Nederland is) op een partij te stemmen die het ontslagrecht wil versoepelen, WW wil verkorten en de arbeidsmarkt eindeloos wil flexibiliseren?
Geen idee hoe Rutte dat voor elkaar kreeg.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:07:44 #130
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775766
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Prima. Maar doe aub niet meer of we in Nederland zeer veel zouden doen op dit onderwerp.
Dat is ook subjectief. Ik vind dat we al heel veel doen ja. Mag dat?
pi_211775770
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ga mekaar maar lekker goed vasthouden. :D
Dit is een ja neem ik aan?
  woensdag 27 december 2023 @ 14:08:13 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775782
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee hoe Rutte dat voor elkaar kreeg.
Dat was vooral een D66 dingetje.

En de PvdA is mede-architect van de participatiesamenleving.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211775799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is ook subjectief. Ik vind dat we al heel veel doen ja. Mag dat?
Dat mag maar past niet geweldig in het (inter)nationale beeld.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:09:10 #134
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775816
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso onzin dat je je stem moet verdedigen. Heel somber beeld van je medemens als puur het stukje van stemgedrag zo bepalend zou zijn voor hoe iemand is als persoon. Helaas gebeurd dat iets te veel hier.
We hebben allemaal een alias met een daaraan gekoppeld beeld van die persoon. KoningWouter is gewoon een PVV-stemmer. Ik vind het wel leuk om dat te verdedigen. Mag dat?
  woensdag 27 december 2023 @ 14:09:21 #135
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211775827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat knap van je dat je uit een simpele stem iemands motivatie kunt herleiden. :W
Waarom ga je hier nog serieus op in?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211775838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom stem jij er niet op? Je bent net zo goed een kei in het afrekenen van mensen op basis van afkomst.
Maar goed, je ontwijkt het punt weer.
Als je op de extreemrechtse PVV stemt, dan zal je toch minstens enige sympathie voor extreemrechts moeten hebben?
  Forum Admin woensdag 27 december 2023 @ 14:09:49 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211775843
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar de PVV is toch ook gewoon algemeen erkend als extreemrechts? Waarom zou je op extreemrechts stemmen als je niet op z'n minst sympathie voor dat gedachtegoed hebt…
Omdat dat de easy way out is. Immers, met extreem rechts hoef je niet in discussie te gaan. 37 zetels aan ingezetenen wegzetten als extreem rechts is nogal..generaliserend.

Wat je toch veel voorbij zag komen was de boodschap dat er geen vertrouwen is in de klassieke partijen en dat er meer focus op Nederland zou moeten komen te liggen. Ik laat bewust in het midden of dat nou allemaal zo verstandig is maar ik wil het niet bepaald extreem rechts noemen. Want extreem rechts is de partij wel degelijk, alleen lang niet iedereen die er op gestemd heeft is dat ook.

Dat is wat ik wel mis. Zelfreflectie ; een schreeuwert met een a4 verkiezingsprogramma troeft de grootmeesters met doorgerekende en over het algemeen verstandigere plannen af. Zou het dan toch zijn dat de manier van benaderen niet juist is? Zelfs direct na de verkiezingen werd dat weer duidelijk. Hou elkaar even vast..kom op zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 december 2023 @ 14:10:35 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775853
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar goed, je ontwijkt het punt weer.
Als je op de extreemrechtse PVV stemt, dan zal je toch minstens enige sympathie voor extreemrechts moeten hebben?
Ontwijken? Ik wijs je op je eigen gedrag om mensen op basis van afkomst weg te zetten.

Waarom stem jij niet extreem-rechts?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211775869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat dat de easy way out is. Immers, met extreem rechts hoef je niet in discussie te gaan. 37 zetels aan ingezetenen wegzetten als extreem rechts is nogal..generaliserend.

Wat je toch veel voorbij zag komen was de boodschap dat er geen vertrouwen is in de klassieke partijen en dat er meer focus op Nederland zou moeten komen te liggen. Ik laat bewust in het midden of dat nou allemaal zo verstandig is maar ik wil het niet bepaald extreem rechts noemen. Want extreem rechts is de partij wel degelijk, alleen lang niet iedereen die er op gestemd heeft.
Als het niet met sympathie voor extreemrechts is, dan moet ik helaas constateren dat het wel bijzonder dom en kortzichtig is geweest van die kiezers…
pi_211775881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ontwijken? Ik wijs je op je eigen gedrag om mensen op basis van afkomst weg te zetten.

Waarom stem jij niet extreem-rechts?
Ok, je blijft de eenvoudige vraag ontwijken. Dat zegt wel voldoende.
pi_211775892
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er werden wat vage uitvluchten gezocht maar dat deed eigenlijk niets af aan de algemeen geaccepteerde constatering. De PVV is extreemrechts en de stemmers daarop zullen daar op z'n minst enige sympathie voor hebben…
Lijkt me best fijn om in zo'n zwart/wit wereld te leven. Prima verder hoor, maar valt niet echt mee te discussiëren. Prima voorbeeld van m'n eerdere post waarin ik benoem dat de samenleving steeds meer polariseert en dat niet iedereen in staat is om het grijze gebied tussen de twee extremen te herkennen en te erkennen.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:12:52 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211775897
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, je blijft de eenvoudige vraag ontwijken. Dat zegt wel voldoende.
Ik zie jou vooral ontwijken.

Waarom is generaliseren over Brabanders en Limburgers helemaal oké, maar een enorm gevaar wanneer het Marokkanen betreft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 december 2023 @ 14:14:23 #143
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775930
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als het niet met sympathie voor extreemrechts is, dan moet ik helaas constateren dat het wel bijzonder dom en kortzichtig is geweest van die kiezers…
Heb je nou onderhand nog niet door dat het de kiezer menens is dat het anders moet? Karel de Intelligente.
  Forum Admin woensdag 27 december 2023 @ 14:14:43 #144
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211775940
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vind ik dus ook van de net niet kan modale pipo's die de afgelopen tien jaar op de vvd hebben gestemd. Omdat ze dachten dat dat goed voor ze was. Toch zie ik die mensen niet als de verpersoonlijking van de vvd, die mensen stemden ergens op met de overtuiging dat het goed voor ze en het land was. Dit is niet anders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211775960
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
We hebben allemaal een alias met een daaraan gekoppeld beeld van die persoon. KoningWouter is gewoon een PVV-stemmer. Ik vind het wel leuk om dat te verdedigen. Mag dat?
Ik zeg nergens dat je je niet mag verdedigen toch? Ik zeg alleen maar dat het somber is dat we leven in een maatschappij waarin veel mensen uberhaupt zichzelf moeten verdedigen voor een stem. Hoe vaak ik wel niet voorbij heb zien komen dat iemand echt geen PVV gestemd heeft nadat hij/zij een aspect van de PVV verdedigd.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:17:00 #146
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775998
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat je je niet mag verdedigen toch? Ik zeg alleen maar dat het somber is dat we leven in een maatschappij waarin veel mensen uberhaupt zichzelf moeten verdedigen voor een stem. Hoe vaak ik wel niet voorbij heb zien komen dat iemand echt geen PVV gestemd heeft nadat hij/zij een aspect van de PVV verdedigd.
Oh zo bedoel je. Ja dat is zeker treurig. :)
  woensdag 27 december 2023 @ 14:20:44 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211776113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij denkt dat het mee gaat vallen, ik niet. Nederland (en Europa) gaat een dieptrieste periode van onderdrukking van vrijheid met bijbehorend geweld tegemoet omdat extreem-rechts salonfähig is geworden. Een periode waarin Rusland ruimte gaat krijgen voor nog meer imperialisme, een periode waar generaties na ons zich over gaan verbazen zoals wij ons ooit verbaasden over nazi-Duitsland en over Joegoslavië.

Dus ja ik zit in een goed/fout fuik, maar die heeft helemaal niets met links/rechts te maken, maar alles met grondwettig versus ongrondwettig.
Vind je het het vreemd als ik zeg dat ik vooral de invloed van de radicale en conservatieve islam als bedreiging zie voor Europa?

En nee, ben geen PVV-stemmer, aangezien die debiel etniciteit kennelijk gelijkstelt aan religie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211776124
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is toch ook al vaak genoeg uitgelegd? Dan wil je het ook gewoon niet snappen.
Ah, weer die achterlijke 'nou, ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor, want ze zullen met anderen moeten regeren', terwijl je verderop staat te juichen voor nog meer PVV zetels in de peilingen en dus hoopt op een nog grotere PVV?

quote:
Wel zo makkelijk om iemand meteen in een bepaald hokje te duwen.
Je plaatst jezelf in dat hokje met je stem op rechtsextremisme.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 december 2023 @ 14:22:29 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211776172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was vooral een D66 dingetje.

En de PvdA is mede-architect van de participatiesamenleving.
Die anti-arbeiders maatregelen werden geslikt door het publiek omdat destijds het overheidstekort - en die was er zeker - maar wel heel erg werd opgeblazen. Alsof we snel failliet zouden zijn. Tevens werd er VVD gestemd wegens haar degelijke standpunten omtrent Europa, klimaat (windsmolens draaien op subsidie aldus M. Rutte campagne 2012), en harde migratie standpunten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211776208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah, weer die achterlijke 'nou, ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor, want ze zullen met anderen moeten regeren', terwijl je verderop staat te juichen voor nog meer PVV zetels in de peilingen en dus hoopt op een nog grotere PVV?
[..]
Je plaatst jezelf in dat hokje met je stem op rechtsextremisme.
Wat een aannames. Aannames die niet eens kloppen.

A. Ik heb niet eens PVV gestemd.

B. Ik heb het niet eens over ''ze zullen toch niet alles uitvoeren hoor''; ik zeg dat er al vaak genoeg uitgelegd is waarom niet alle PVV stemmers per definitie maar meteen rechts extreem zijn, en waarom het niet meteen allemaal racisten/fascisten/nazi's zijn.

C. Ik juich nergens om de huidige peilingen. Die zijn helemaal niet relevant.

Wil je het nogmaals proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')