abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2023 @ 12:13:19 #76
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211773787
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 27 december 2023 @ 12:22:46 #77
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211773917
quote:
Zeg er even bij dat dit een opname is van 2 weken geleden. Had me een hoop tijd bespaard.
  woensdag 27 december 2023 @ 12:38:23 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211774138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Geert gaat dat allemaal tegenhouden.
nou wel dat jonge Nederlanders huizen krijgen om nederlandse kindjes te maken , dat zou maar zo kunnen, daar krijgt ie nog een meerderheid voor ook, verwacht ik

Mooi zou zijn als voor nederlandse starters de Premie A regeling weer terug kwam en de kinderbijslag omhoog voor jonge gezinnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211774316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.

Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.

Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.

En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Je bewijst vooral het punt wat hierboven gemaakt wordt. Iedereen moet in een hokje passen.

Ik ga niet ontkennen dat PVV vrij rechts is, maar zelfs een PVV heeft linkse aspecten. Het is niet allemaal zo zwart/wit.

En ook al is een PVV extreem rechts: dat betekent niet dat iedere kiezer extreem rechts is. Veel mensen stemmen op een partij omdat ze zich focussen op bepaalde thema's die belangrijk zijn voor diegene. Vind je dat er iets gedaan moet worden aan immigratie en dan vooral asielzoekers? Dan zijn er maar weinig partijen waar je bij terecht kan. Betekent niet dat je dan maar meteen alle standpunten van die partij steunt, of dat je op alle vlakken extreem rechts bent. Maar toch voelen mensen als jij de noodzaak om die mensen maar in dat extreem rechtse hokje te duwen. Waarom? Geen idee. Makkelijker discussieren? Niet de discussie aan hoeven te gaan? Niet in staat om nuance te zien?

Ik vind een D66 nogal klimaat drammerig. Maar ik ken zat mensen die er op hebben gestemd. Hele leuke mensen. Zou nooit beweren dat iedereen die D66 stemt dan maar een klimaat drammer is. Dat zijn overigens ook mensen die, net als de PVV stemmers die ik ken, prima nuance herkennen en het helemaal prima vinden als iemand in hun omgeving op een andere partij stemt; zelfs als het een politieke partij aan de andere kant van het spectrum betreft.

Bovendien is het niet heel constructief om alle rechtse stemmers maar weg te zetten als ''dom-rechts'', en je hints naar nazi vergelijkingen gaat al helemaal te ver.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.

Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.

Moest lachen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2023 12:50:11 ]
  woensdag 27 december 2023 @ 12:58:23 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211774443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:02:34 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211774502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islam :D
  woensdag 27 december 2023 @ 13:04:47 #82
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211774535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.
Bestrijden is nog lang niet aan de orde zoals ik ook keurig heb aangegeven. Bestrijden is pas aan de orde zodra het geweld en het afbreken van onze maatschappij begint. Hopelijk nog steeds binnen het systeem, tenzij extreem-rechts dan het systeem heeft afgebroken
pi_211774540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @:grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.
Er wordt hier veel te makkelijk over gedacht, omdat het een probleem is dat over een paar 50 jaar pas nijpend wordt
  woensdag 27 december 2023 @ 13:07:11 #84
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211774565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:05 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.
Er wordt hier veel te makkelijk over gedacht, omdat het een probleem is dat over een paar 50 jaar pas nijpend wordt
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent. :)
  Forum Admin woensdag 27 december 2023 @ 13:08:43 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211774583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.

Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.

Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.

En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Je hebt niet eens door dat je precies als een Baudet klinkt. Alleen dan van een andere politieke signatuur. Je vindt dat een andere stroming met geweld bestreden dient te worden en iedereen die er om gestemd heeft dus ook. En passant maak je ze ook voor extreem rechts uit.

Dat is generaliserend, polariserend en vooral een aanjager voor voor veel mensen om er weer, of juist op, te gaan stemmen want je mag je afvragen waarom zo'n flop partij zoveel zetels weet te vergaren en het linkse blok dat een op het grotere plaatje veel beter verhaal heeft niet. En "die mensen zijn dan dom" is geen steekhoudend argument.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211774597
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 10:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.

Als er 70000 mensen ingevlogen kunnen worden in een air-conditioned klimaat-top in Dubai dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee met de gevolgen van het oh zo enge klimaat probleem.

En laten we dat vooral blijven doen zodat we klimaat aanpak kunnen aanpassen aan elkaar. Zodat China bijvoorbeeld ook kolencentrales sluit voordat wij ons aandeel aanpakken.
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.

En die klimaat-top is een grote sof. De wereldleiders laten het volledig afweten.
  Forum Admin woensdag 27 december 2023 @ 13:09:58 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211774600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.

Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 december 2023 @ 13:11:02 #88
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211774614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.

En die klimaat-top is een grote sof. De wereldleiders laten het volledig afweten.
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.
pi_211774631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent. :)
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.
Het zal onze tijd wel loslopen. Ik ben dus niet bang.
pi_211774646
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?
  woensdag 27 december 2023 @ 13:13:21 #91
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211774650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.
Het zal onze tijd wel loslopen. Ik ben dus niet bang.
Het ligt er aan wat je dan uit de hand lopen noemt. Hier in Europa hebben we nog wel even. We krijgen alleen wel weer klimaatmigratie bij het opwarmen van de aarde. Dat is dan wel een probleem.
pi_211774651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islam :D
De aanhangers van de islam mogen we niet weigeren. Aangezien men dan veel verwarden bewapend met steek-of schietwapens naar ons land stuurt.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:16:29 #93
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211774704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.

Je kunt daar zowat niet zonder longkanker te krijgen over straat lopen. Dat is toch echt wel even wat anders.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:26:23 #94
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211774908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Je kunt daar zowat niet zonder longkanker te krijgen over straat lopen. Dat is toch echt wel even wat anders.
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:31:16 #95
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211774986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer. 8)7

Productiedichtheid weet ik te weinig van.

Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat. :)
pi_211775052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Per hoofd van de bevolking
pi_211775071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
Zo te lezen heeft hij het helemaal niet over links en rechts. Wel over extreem-links en extreem-rechts.
pi_211775073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer. 8)7

Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat. :)
Het punt is juist dat we het klimaat niet verbeteren, juist verslechteren, en dat proces versnelt zich ook nog
  woensdag 27 december 2023 @ 13:39:37 #99
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211775137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:40:37 #100
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211775153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:35 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Per hoofd van de bevolking
Ja zo ken ik er nog wel tien.

China zou gewoon als een razende Rinus moeten stoppen met vervuilen voordat het ook maar iets zin heeft dat wij hier de hakken in het zand gaan zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')