Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken. Ze willen de financiering blijkbaar helemaal beëindigen. Ik weet trouwens niet in hoeverre dat haalbaar is, maar waarom zou dit 'extreemrechts' zijn?
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.
Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks.
Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.
Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.
Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
maar wel een noodzakelijke stap voor nu ffquote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.
maar wel een economische groeitijger in de EU van belangquote:Op donderdag 28 december 2023 00:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.
Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks.
Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.
Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
Hm, Ongehoord Nederland mag toch gewoon zijn gang gaan? En wat een radicale invulling van zaken weer.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen.
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het sponsoren van een terroristische organisatie is toch net wat anders dan een stem uitbrengen op een partij die niet goed valt bij sommige mensen. Het is niet alsof een PVV alle moslims wil gaan uitmoorden en dat PVV stemmers dat mogelijk maken.
Nou, dan zijn ze ronduit selectief.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Na verwachting gaat de CO2 uitstoot van China in 2024 dalen. In 2023 alleen is er in China 423 TWh aan zon, water, wind en nucleaire stroom toegevoegd, dit is het equivalent van heel Frankrijk’s stroomverbruik. In Nederland verbruiken we 120 TWh.quote:Op woensdag 27 december 2023 05:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang china en india nog steeds nieuwe kolencentrales openen heeft dat geen enkele zin , maakt voor de klimaat opwarming allemaal geen ene zak uit
quote:Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verandering zit er niet in omdat de president (Duda) die allemaal blokkeert. Het probleem met dictatoriale figuren als Kaczynski en Duda (Erdogan is ook een mooi voorbeeld) is dat ze de hele staatsstructuren vol zetten met loyalisten waardoor je er bijna niet meer vanaf komt. In deze situatie is het probleem dubbelop omdat PiS er extreem veel belang bij heeft de controle over TVP te houden met het oog op de presidentsverkiezingen over 2 jaar.quote:Op donderdag 28 december 2023 00:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.
Wat jij beschrijft past eigenlijk prima bij Syriza, of Sinn Féin - maar die hebben nooit geregeerd. Naast economische puinhopen creëren was Syriza ook heel autoritair. Ik heb er destijds meer dan genoeg over gelezen, verzwegen werd het allerminst.
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Koran verbieden, moskeeën verbieden, NPO de nek omdraaien, nou ja, lees het PVV programna maar.
Dat zegt dan toch genoeg over islam?quote:Op donderdag 28 december 2023 09:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch genoeg over islam?
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?quote:Op donderdag 28 december 2023 10:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?
Beetje een PVV bruinhemd advies, mensen uitsluiten :pquote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
Dan lees jij wel zeer selectief.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?
Staat het onderwerp jou niet aan?quote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
Die gevestigde orde in dit geval was de VVD die de deur open gooide. Zonder die domme actie was de PVV lang niet zo groot geworden…quote:Op woensdag 27 december 2023 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En nergens komt ook maar terug waarom de pvv groot is en groter wordt. Nergens. Alleen de reflex dat het extreemrechtse nazi's zijn en haar stemmers dus ook. Ja top man, je zit er wel mee. Miljoenen zelfs. En nu? Misschien dat de gevestigde orde zich even achter de oren mag krabben hoe het komt dat onder hun ogen een van de meest belachelijke partijen die we hebben gekend zo groot is geworden in Nederland. En nogmaals "muh domme stemmers" is gewoon geen passend antwoord.
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?quote:Op donderdag 28 december 2023 01:40 schreef nostra het volgende:
[..]
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts. Dan ben ik gewoon benieuwd waarom Nostra met een totaal ander standpunt komt. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts.
Onzin, je ziet VVD of CDA niet in de extreem-rechtse hoek gezet worden. Toen niet en nu niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Aha, goed verhaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Complete nonsens natuurlijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Je bent tegenwoordig al extreem rechts als je de Nederlandse vlag mooi vindt, dus dat woord is nogal aan inflatie onderhevig.
Dat is ook wat ik doe. Ik reageer dan ook niet op torentje maar iemand die daar vragen over stelt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Complete nonsens natuurlijk.
Ook dat lijkt me voor een groot deel onzin.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.
Je kunt niet eens onderbouwen waarom het wel of niet ondersteunen van een publieke omroep nu extreemrechts is of niet. En over het Derde Rijk zou ik ook maar niet beginnen, we hebben recent nog door het Westen zich zorgwekkende situaties zien afspelen, die in de richting leken te gaan van een nieuwe Kristallnacht, waarbij de Joodse gemeenschappen in gevaar waren.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Ze happen ook zo makkelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..quote:Op woensdag 27 december 2023 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat mij niet bij dat dit al vaak door mensen goed is onderbouwd.
Wat we voornamelijk hebben kunnen zien is dat degenen die erg gefrustreerd zijn over de verkiezingsuitslag, de PVV en diens stemmers op een hele negatieve manier wegzetten om vervolgens de discussie de rug toekeren. En dit komt doordat de PVV erg kritisch is over migratie en Islam, waar deze mensen juist heel erg positief zijn over migratie en de Islam.
[..]
Die eerste twee zijn dus al wettelijk niet haalbaar. En wat zou er mis zijn met de NPO te saneren of herstructureren? Waarom is dat een 'extreemrechts' standpunt? Men heeft recent in Polen ook de staatsomroep even onder handen genomen, nou, daar hebben ze nu een centrumlinkse regering.
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:28 schreef skrn het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor maar dat is toch bespottelijk?
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..
[..]
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.
Niet zonder inderdaad eerst heel wat wetten (vaak waaronder grondwetten) te moeten veranderen nee. Maar juist dat; het eerst deels overhoop moeten gooien van onze rechtstaat om een van je standpunten te kunnen realiseren, is toch juist een teken van een extremistisch standpunt?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Daarvoor zal eerst de grondwet gewijzigd moeten worden. Dan moet het artikel over de vrijheid van levensbeschouwing aangepast worden.quote:Hoe zie jij bijvoorbeeld voor je het sluiten van moskeeën? Volgens mij was dit één van de punten van de PVV?
Je kunt wellicht zeggen er komen niet meer moskeeën bij, maar de bestaande moskeeën sluiten gaat nooit lukken. Dat komt niet alleen op een enorme weerstand van veel Nederlanders, maar ook van moslimlanden. En ik denk trouwens ook genoeg Westerse landen of de EU.
Not this shit againquote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Maar binnen de VK wetgeving hebben die geen enkele legale status of bindende autoriteit. Is niet veel meer dan een mediator-achtig idee, waarbij beide partijen aangeven dat ze zich aan het oordeel zullen houden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.
Ik verwijs ook even naar de inmiddels befaamde stad Hamtramck bij Detroit. Moslims hebben daar politieke macht weten te vergaren en men verband zonder pardon de regenboogvlag.
En dat maakt ze dan dus een extremistische partij, nietwaar?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Not this shit again
[..]
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.
Pre-cies!quote:Op donderdag 28 december 2023 13:16 schreef stalybridge het volgende:
Bewijs maar dat het extremistisch is, maar dan graag niet de dingen meenemen die zo extreem zijn dat ze niet uitvoerbaar zijn.
Jesus Dejann, ik ben het nooit met je eens maar dit abominabele niveau zie ik toch zelden
Het geeft vooral blijk van onrealistische en onhaalbare plannen.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet zonder inderdaad eerst heel wat wetten (vaak waaronder grondwetten) te moeten veranderen nee. Maar juist dat; het eerst deels overhoop moeten gooien van onze rechtstaat om een van je standpunten te kunnen realiseren, is toch juist een teken van een extremistisch standpunt?
Sharia betreft moslimfundamentalisme. Dat is de norm in genoeg landen, dus tenzij jij al die landen als 'extremistisch' ziet ..quote:Op donderdag 28 december 2023 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar binnen de VK wetgeving hebben die geen enkele legale status of bindende autoriteit. Is niet veel meer dan een mediator-achtig idee, waarbij beide partijen aangeven dat ze zich aan het oordeel zullen houden.
Als men daar echt Sharia wetgeving legaal bindend wil maken, zal er ook in het VK flink aan de wetgeving gesleuteld moeten worden.
Dus mijn punt blijft imo staan ... als alleen de standpunten die wettelijk uitvoerbaar zijn tellen in het wel of niet kunnen vaststellen of een partij extremistisch is, dan zou het standpunt 'legaal bindende sharia wetgeving invoeren' dus geen extremistisch standpunt zijn.
Ik denk voornamelijk dat veel PVV-stemmers heel goed weten dat bepaalde dingen niet haalbaar of realistisch zijn. Maar dat men in de PVV wel een partij ziet die uitgesproken staat voor de gewone Nederlander die een groot stuk indentiteit halen uit de Nederlandse cultuur. En men tevens bereid is migratie met harde hand aan te pakken. Dat spreekt zulke mensen aan.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:04 schreef probeer het volgende:
En dan komen we bij mijn andere punt ... Er staan dus zaken in het PVV programma die niet te realiseren zijn binnen onze huidige grondwet. En dan zeggen sommige mensen dus blijkbaar .. 'ja, nee, maar dat kan inderdaad niet zomaar, dus aan die standpunten moet je niet zoveel waarde hechten'. Ok, waarom staan ze dan in het PVV partijprogramma? Dat is dus blijkbaar niet iets wat de PVV echt wil, of aan gaat werken in een coalitie/regering? Die staan er alleen maar in om een soort van sentiment over te brengen ofzo? Daar moeten we 'tussen de regels doorlezen'? Daar moeten we dan 'geen nieuwe moskeeën' van maken, ipv het letterlijke 'geen moskeeën'? De lezer weet beter wat de PVV echt wil, dan de PVV zelf?
Volgens mij misleiden sommige users / PVV-stemmers zichzelf daar enorm, voornamelijk om maar niet te willen of hoeven inzien dat de PVV daarmee een stel extremistische standpunten aanhangt.
quote:Op donderdag 28 december 2023 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
Niet per definitie; want zat standpunten die niet eens in de buurt komen van extremistisch (een D66 draait ook om veel meer dan klimaat drammen; zou ook oneerlijk zijn om enkel dat stukje erbij te pakken om een oordeel te vellen over de partij - je moet wel alle aspecten meenemen imo), maar ik wil het best extremistisch noemen als er behoefte is om een partij in één specifiek hokje te duwen.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat maakt ze dan dus een extremistische partij, nietwaar?
PVV is niet meer dan een anti-allochtonen/buitenlanderpartij.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet per definitie; want zat standpunten die niet eens in de buurt komen van extremistisch (een D66 draait ook om veel meer dan klimaat drammen; zou ook oneerlijk zijn om enkel dat stukje erbij te pakken om een oordeel te vellen over de partij - je moet wel alle aspecten meenemen imo), maar ik wil het best extremistisch noemen als er behoefte is om een partij in één specifiek hokje te duwen.
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?quote:Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben benieuwd of volgens sommigen hier een partij als Volt dan ook 'extremistisch' is aangezien zij op een extreme manier de oplossingen op EU niveau willen zoeken. Of GroenLinks/PvdA 'extremistisch' door hun uitgesproken nadruk op het klimaat.
Het woord 'extreem' wil namelijk niets anders zeggen dan 'radicaal' of 'buitengewoon'. Maar volgens sommigen werkt dit maar één kant op en is enkel toepasbaar op rechtse partijen, dit natuurlijk doordat het woord een hele negatieve connotatie heeft en je er daarom lekker mee kunt demoniseren.
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben benieuwd of volgens sommigen hier een partij als Volt dan ook 'extremistisch' is aangezien zij op een extreme manier de oplossingen op EU niveau willen zoeken. Of GroenLinks/PvdA 'extremistisch' door hun uitgesproken nadruk op het klimaat.
Het woord 'extreem' wil namelijk niets anders zeggen dan 'radicaal' of 'buitengewoon'. Maar volgens sommigen werkt dit maar één kant op en is enkel toepasbaar op rechtse partijen, dit natuurlijk doordat het woord een hele negatieve connotatie heeft en je er daarom lekker mee kunt demoniseren.
Jup. Ik zie rechtspraak op basis van religie als radicaal/extremistisch.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sharia betreft moslimfundamentalisme. Dat is de norm in genoeg landen, dus tenzij jij al die landen als 'extremistisch' ziet ..
De eurofilie. Die is vrij extreem in vergelijking met de meeste andere partijen en ook met wat de gemiddelde Nederlander wil.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?
quote:Op donderdag 28 december 2023 15:11 schreef probeer het volgende:
om aan te geven dat ze 'voor Nederland staan' en geven ze geen werkelijke intenties weer.
Kun je iets specifieker zijn? Of is 'we willen meer EU' al extremistisch?quote:Op donderdag 28 december 2023 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
De eurofilie. Die is vrij extreem in vergelijking met de meeste andere partijen en ook met wat de gemiddelde Nederlander wil.
Hoezo, de nazi partij nam dergelijke media juist over opdat ze het bruine gedachtengoed zouden uitdragen, evenzo de fascisten. Het afschaffen van de NPO is juist een heel andere handelswijze; het lijkt eerder een teken van laissez faire gedachtengoed te zijn.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het pro-europeanisme van Volt behoorlijk radicaal. Dit zeggen ze nota bene ook zelf op hun website:quote:Op donderdag 28 december 2023 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welk punt van Volt vind zou je als extremistisch kunnen betitelen?
quote:'Radicaal voor één Europa'
Wat dat betreft is dit een extreem uitgangspunt. Het is eigenlijk het tegenovergestelde van nationalistische partijen die uit de EU willen en een sterke nadruk op het eigen land. En als dat 'extremistisch' is, moet het tegenovergestelde dit ook zijn.quote:Een Verenigd Europa
Wij zijn ervan overtuigd dat 2050 groener, eerlijker en veiliger kan zijn dan 2023. Maar dat kan maar op één manier: met een Verenigd Europa, met een federale en democratische EU. We hebben een politieke systeemverandering nodig: als de uitdagingen grensoverstijgend zijn, moet onze politiek dat ook zijn.
Bron
Van whataboutisms is geen sprake. We proberen een term te definiëren, en die term kan niet alleen van toepassing zijn op de PVV. En ook van slachtoffergedrag is geen sprake. Want wie zou er überhaupt een slachtoffer zijn? Daar heb ik het helemaal niet over. Maar wel benoem ik het eendimensionale karakter dat sommigen geven aan een term als 'extreem'.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.
En demoniseren ja? Volgens mij doe ik hier aardig mijn best om hier een normale discussie incluis nuance te voeren. Dat je daar mee aan komt zetten is niet veel meer dan slachtoffergedrag.
Hmm, mijn keuze voor de PVV? Ik heb geen PVV gestemd. Ik heb er zeker over getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan juist door de vele punten die gewoon niet haalbaar zijn. En ik heb het ook nergens gehad over 'ze bedoelen het heus niet zo hoor'.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
Sta verdomme dan eens achter je keuze voor de PVV zeg. Met dat 'ze bedoelen het heus niet zo hoor (ook al staat het onomstotelijk in hun partijprogramma)'. Heb dan ook de ballen om te zeggen 'Ja, de PVV wil de islam geheel uit Nederland en pleit daarbij voor zeer radicale/extremistische maatregelen die oa grondwetswijzigingen vereisen, en daar sta ik volledig achter'. Maar nee, het blijft bij 'de PVV en diens stemmers bedoelen het heus niet zo strikt, en we zijn zielig omdat andere mensen daadwerkelijk lezen wat er staat en ons daar op aanspreken'.
Ja, dat is weer jouw interpretatie. Rechtspraak op basis van religie is niet extreem, wel zeer fundamentalistisch. Men neemt immers de standpunten van een heilig boek als uitgangspunt voor een samenleving.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Ik zie rechtspraak op basis van religie als radicaal/extremistisch.
Dus Volt is radicaal progressief en PVV is extreem rechts en dat is beiden even goed/fout?quote:Op donderdag 28 december 2023 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het pro-europeanisme van Volt behoorlijk radicaal. Dit zeggen ze nota bene ook zelf op hun website
Correct. Maar voor sommigen ligt het er vooral aan wie precies wat doet. Dat men in Polen even de staatstelevisie grondig onder handen neemt, ja dat is gewoon prima want het is Tusk met zijn centrumlinkse pro-Europa regering. Maar de PVV iets soortgelijks wil, dan is het meteen jammeren en schreeuwen over 'extremisme'. Deze dubbele standaarden zijn heel irritant.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo, de nazi partij nam dergelijke media juist over opdat ze het bruine gedachtengoed zouden uitdragen, evenzo de fascisten. Het afschaffen van de NPO is juist een heel andere handelswijze; het lijkt eerder een teken van laissez faire gedachtengoed te zijn.
Qua termen ben je hier in elk geval wel evenredig. Of het goed of fout is ligt aan wie je het vraagt. Ik weet trouwens ook niet of je Volt radicaal 'progressief' kunt noemen, maar in elk geval wel radicaal/extreem op het gebied van Europeanisme.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus Volt is radicaal progressief en PVV is extreem rechts en dat is beiden even goed/fout?
Ja, de PVV wil de islam temperen in Nederland en pleit daarbij voor maatregelen die niet echt heel erg radicaal/extremistisch zijn maar ik sta niet volledig achter alle voorstellen. Moskeeën en korans hoeven wat mij betreft niet gesloten te worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, en daar is de whataboutism. Open er een topic over, deze gaat over de PVV.
En demoniseren ja? Volgens mij doe ik hier aardig mijn best om hier een normale discussie incluis nuance te voeren. Dat je daar mee aan komt zetten is niet veel meer dan slachtoffergedrag.
Sta verdomme dan eens achter je keuze voor de PVV zeg. Met dat 'ze bedoelen het heus niet zo hoor (ook al staat het onomstotelijk in hun partijprogramma)'. Heb dan ook de ballen om te zeggen 'Ja, de PVV wil de islam geheel uit Nederland en pleit daarbij voor zeer radicale/extremistische maatregelen die oa grondwetswijzigingen vereisen, en daar sta ik volledig achter'. Maar nee, het blijft bij 'de PVV en diens stemmers bedoelen het heus niet zo strikt, en we zijn zielig omdat andere mensen daadwerkelijk lezen wat er staat en ons daar op aanspreken'.
Dat is ook wat kort door de bocht, ik ben ook groot voorstander van sociale huur maar het moet ergens van betaald worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zijn er voor Nederland, maar niet voor de mensen in de sociale huur iig
quote:Op donderdag 28 december 2023 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.imagebam.com/view/MER1MZZ
Linken werkt mobiel ff niet lekker.
Helder, maar dat lijkt me toch niet helemaal juist. De PVV heeft wel degelijk een aantal standpunten die de democratische beginselen verwerpen. Ik vind het labeltje 'extreem' niet helemaal onterecht.quote:Extreme partijen vergoeilijken geweld en verwerpen democratische beginselen. Politicologen kwalificeren de PVV daarom als radicaal-rechts en niet als extreemrechts.
Kaczynski en Duda hebben dus hele staatsstructuren gesloopt, gesaboteerd of geïnfiltreerd. Dan ontkom je er bijna niet aan, hoe kwalijk dat ook is, om dat keihard te spelen. Wat dat betreft kan ik mij de zorgen van @Repentless ook weer goed voorstellen, maar vooralsnog is het voorbarig. Tusk heeft geen geschiedenis van autoritair gedrag. Als hij echter dit gedrag door gaat zetten door zijn eigen loyalisten in de staat te planten of de rechtsstaat te saboteren (zoals Syriza in Griekenland) ga ik mij zorgen maken.quote:Op donderdag 28 december 2023 07:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Verandering zit er niet in omdat de president (Duda) die allemaal blokkeert. Het probleem met dictatoriale figuren als Kaczynski en Duda (Erdogan is ook een mooi voorbeeld) is dat ze de hele staatsstructuren vol zetten met loyalisten waardoor je er bijna niet meer vanaf komt. In deze situatie is het probleem dubbelop omdat PiS er extreem veel belang bij heeft de controle over TVP te houden met het oog op de presidentsverkiezingen over 2 jaar.
PiS heeft voor de nieuwe regering feitelijk een situatie gecreëerd waarbij legale veranderingen bij TVP (en allerlei andere overheidsdiensten) in principe onmogelijk zijn. Niet alleen kan de president alles vetoën (aangezien de regering geen 60% meerderheid in de Sjem heeft om die te omzeilen) maar ook het constitutioneel hof is (ongrondwettelijk!) vol gezet met PiS rechters. Mijns inziens is het machtsvertoon van de huidige regering ook onwenselijk, maar door veranderingen van de voorgaande twee regeringen is een situatie gecreëerd waarbij in normale omstandigheden alles laten voor wat het is de enige legale optie is.
Kennelijk is de regering zelf overigens ook tot die conclusie gekomen. Aangezien Duda hervormingen weigerde en z'n veto inzette om de financiering van TVP te blokkeren heeft de regering gisteren het faillissement aangevraagd:
Polish state TV and radio to go into liquidation
https://www.bbc.com/news/world-europe-67828421
Voor de buhne.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit had echt iedereen kunnen weten als ze ook maar een minuut of 5 gegoogled hadden.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor de buhne.
Gewoon in de praktijk rechtser dan 13 jaar VVD rechts.
Zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Anderzijds hadden ze ook weer het commentaar gekregen dat ze enkel ''gratis bier'' willen zonder uit te leggen waar ze het van willen betalen als ze vóór hadden gestemd. Ze kunnen niet alles financieren; dat kan geen enkele partijquote:Op donderdag 28 december 2023 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Kun je iets specifieker zijn? Of is 'we willen meer EU' al extremistisch?
En kun je dit qua extremiteit gelijkstellen aan een standpunt als 'we willen asielstop'?
Doe eens een praktijkvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:quote:Op donderdag 28 december 2023 17:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Anderzijds hadden ze ook weer het commentaar gekregen dat ze enkel ''gratis bier'' willen zonder uit te leggen waar ze het van willen betalen als ze vóór hadden gestemd. Ze kunnen niet alles financieren; dat kan geen enkele partij
Al had ik hier ook liever gezien dat ze voor hadden gestemd.
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.quote:Dit moet echt anders. Het is tijd dat Nederlanders weer kunnen doen wat in een
rijk land als het onze normaal zou moeten zijn: rondkomen, geld overhouden
in de portemonnee om normaal van te kunnen leven zonder financiële stress.
Daarom verlagen wij de belasting op boodschappen en energie. Het eigen risico
in de zorg schaffen we af, en de huren gaan omlaag.
Dat botst wat met het programma ja.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:
[..]
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.
Dat doet 'ie altijd. PVV = tegen niet-westerse allochtonen. De rest van de punten verzint ie erbij omdat het lekker klinkt maar nemen ze niet serieus. Wilders had voor de TK verkiezingen in 2010 een breekpunt: de AOW blijft 65. Dat liet ie op de avond na de verkiezingen direct vallen. Mensen die zeggen dat de PVV buiten allochtoontje pesten ook nog andere goede punten hebben zijn of dom of ze liegen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat botst wat met het programma ja.
quote:Op donderdag 28 december 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit had echt iedereen kunnen weten als ze ook maar een minuut of 5 gegoogled hadden.
Worden leuke tijden.
quote:5,8 procent maximale huurverhoging gereguleerde sector in 2024
Nieuwsbericht | 22-12-2023 | 09:25
De huren in de gereguleerde sector mogen vanaf 1 juli 2024 met maximaal 5,8% stijgen. Dit percentage is gelijk aan de gemiddelde loonstijging van december 2022 tot december 2023 (CBS). Corporaties mogen de huren met gemiddeld 5,3 % laten stijgen. Voor huurders van een corporatiewoning betekent dit dat het inkomen gemiddeld meer stijgt dan de huur omhoog gaat. Dit is onderdeel van de afspraken die het kabinet heeft gemaakt om de huren betaalbaar te houden. Huurtoeslagontvangers krijgen de huurverhoging goeddeels vergoed door de huurtoeslag, die bij een hogere huur ook hoger wordt.
https://www.volkshuisvest(...)eerde-sector-in-2024quote:Voor huurders bij corporaties zal de huur gemiddeld minder stijgen dan het individuele maximum van 5,8%. Dat komt omdat woningcorporaties niet voor ál hun woningen de maximale jaarlijkse huurverhoging van 5,8% mogen voorstellen. Voor hen geldt dat de maximale huursomstijging (maximale gemiddelde huurverhoging over hun woningbezit) gelijk is aan de loonontwikkeling, minus 0,5%. Dat is 5,3% voor 2024. Dit is afgesproken om de betaalbaarheid van huren voor huurders met de laagste inkomens te verbeteren. Zij gaan ten opzichte van hun inkomen een lager bedrag aan huur betalen.
Een PVV’er had hier felle kritiek op gegeven als dit alles het “plan” van een linkse partij zou betreffen. Ik had er kritiek op gegeven als dit zo zou zijn.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De meeste andere partijen zetten er in hun verkiezingsprogramma bij hoe ze hun plannen willen financieren en laten het doorrekenen door het CPB. De PVV doet dat niet en belooft gratis bier. Uit hun verkiezingsprogramma:
[..]
En dan wat anders stemmen. Ze zijn vooral tegen kleurlingen en verder doen ze maar wat.
Nja, je hebt geen ongelijk, maar laten we vooral niet doen alsof andere partijen zich altijd strict aan hun programma houden.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat doet 'ie altijd. PVV = tegen niet-westerse allochtonen. De rest van de punten verzint ie erbij omdat het lekker klinkt maar nemen ze niet serieus. Wilders had voor de TK verkiezingen in 2010 een breekpunt: de AOW blijft 65. Dat liet ie op de avond na de verkiezingen direct vallen. Mensen die zeggen dat de PVV buiten allochtoontje pesten ook nog andere goede punten hebben zijn of dom of ze liegen.
Ook niet altijd inderdaad.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nja, je hebt geen ongelijk, maar laten we vooral niet doen alsof andere partijen zich altijd strict aan hun programma houden.
Raar dan dat de PVV qua stemovereenkomst mbt huisvesting meer op één lijn ligt met BIJ1 en SP dan met de VVD.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor de buhne.
Gewoon in de praktijk rechtser dan 13 jaar VVD rechts.
Zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciënquote:Op donderdag 28 december 2023 18:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.volkshuisvest(...)eerde-sector-in-2024
De huren gaan omhoog! Zie je wel, de PVV is er niet voor de mensen in de sociale huur. Dat ze er netto op vooruit gaan door een hogere inkomensstijging en hogere toeslagen maakt niet uit. De huurprijs stijgt en het totale verhaal is niet van belang, dus moet je als PVV altijd tegen verhogingen stemmen.
Was dat maar waar. Zelfs complete willekeur zou nog beter zijn dan wat de PVV normaliter doet bij alles wat niet over de islam of migranten gaat; achter de VVD aanhobbelen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Paaien van de VVD, want Geert weet dondergoed dat Dilan zijn enige optie is om PM te worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciën
We gaan het zien.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar dan dat de PVV qua stemovereenkomst mbt huisvesting meer op één lijn ligt met BIJ1 en SP dan met de VVD.
Zie bijvoorbeeld:
Motie van de leden Nijboer en Grinwis over het sterk terugbrengen van de verkoop van sociale huurwoningen(PVV voor)
Motie van het lid Kops over de sociale huurprijzen verlagen (PVV voor)
Motie van het lid Beckerman c.s. over de huurprijzen in de sociale sector bevriezen (PVV voor)
Motie van de leden Grinwis en Nijboer over zo spoedig mogelijk een tijdelijke doorbouwgarantie verwezenlijken (PVV voor)
De bewering is dat de PVV er niet is voor mensen in de sociale huur, omdat ze tegen een motie stemmen om huurstijgingen te voorkomen. Dat is uitsluitend het argument.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is geen geïsoleerd geval. En laten we alsjeblieft niet doen alsof dit is met het oog op overheidsfinanciën
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doe eens een praktijkvoorbeeld.
Welke individuen zijn er exact geweigerd en heb je diegenen hun appjes waarin ze contact onderhouden met potentiële aanslagplegers.
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?quote:Op donderdag 28 december 2023 18:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.
Ik wil eigenlijk beleefd en beschaafd blijven, maar ieder geloof/religie is gevaarlijk voor mensen die een eigen wil hebben.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?
Geef eens antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Lees jij wel eens kranten en de berichten op bijv. dit forum over de islam en hun tegenstander de PVV? En kijk jij weleens naar het nieuws op de TV met berichten over islamlanden en wat hun aanhangers daar doen? Ben jij bekend met Charlie Hebdo? Enz enz.
De Islam is een doodscultus.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je wil eigenlijk zeggen dat de islam een achterlijk geloof is?
Dat wil ik niet zeggen, maar er komen er maar zeer weinig afkeurend openlijk over uit.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:34 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En geen moslim keurt het af.
Dat wil ik wel zeggen.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat wil ik niet zeggen, maar er komen er maar zeer weinig afkeurend openlijk over uit.
Verder ben ik het met je eens. Islam is gevaarlijk en matcht niet in het westen.
Ja totdat je het kritieke punt bereikt dat de grondwet vervangen kan worden door de Sharia.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:55 schreef sp3c het volgende:
er staat ook letterlijk in de Koran dat als je je als moslim in een niet moslim land bevind je moet schikken naar de wetten van de locals mits ze je gewoon je moslimdingetje laten doen
nog sterker nog, je bent als moslim onder niet moslims tot op zekere hoogte verplicht om naar een moslimland te verhuizen als je het je kunt veroorloven iirc
Maar er staat ook in de koran dat als men steelt ze de hand af hakken.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat wil ik wel zeggen.
Het staat namelijk in de Koran en dat is voor een Moslim de absolute waarheid.
Als je als Moslim niet eens bent met de gewapende strijd dan ben je een afvallige want je doet niet mee aan het absolute beschreven in de Koran.
Ik hoop nog altijd dat het verlichte westen de overtuiging kan matigen. Maar wat we vooral zien is dat er subgroepjes ontstaan met Moslims. Parallelle samenlevingen.
Dat is de Sharia. Dat kennen we hier in het westen (nog) niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:02 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar er staat ook in de koran dat als men steelt ze de hand af hakken.
Laat stelen nou net de grootste hobby zijn van vele moslims.
Dus dat gaat allemaal niet zo op.
Niks mis met een geloof of religie, zolang het je leven niet gaat lijden en zolang je zelf ook gewoon blijft denken.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk beleefd en beschaafd blijven, maar ieder geloof/religie is gevaarlijk voor mensen die een eigen wil hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |