abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2023 @ 22:50:46 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211786477
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken. Ze willen de financiering blijkbaar helemaal beëindigen. Ik weet trouwens niet in hoeverre dat haalbaar is, maar waarom zou dit 'extreemrechts' zijn?
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 27 december 2023 @ 23:09:53 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211786785
Och, misschien mag Ongehoord Nederland wel nog blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 28 december 2023 @ 00:13:38 #203
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211787937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.

Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks. :')

Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.

Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.

Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 28 december 2023 @ 00:20:58 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211788023
quote:
Kijk, ik geloof ook wel dat PiS die omroep zo goed als in handen had en daardoor geen objectief nieuws werd gebracht. Prima om dat dan te veranderen en ernaar te streven dat wel te bewerkstelligen. Maar op deze rigoureuze manier en met acute inzet van zulke machtsmiddelen, is gewoon totalitair.

maar wel een noodzakelijke stap voor nu ff
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 december 2023 @ 00:22:31 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211788052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 00:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik weet niet zo veel van Polen, alleen dat het een conservatief, rechts, nationalistisch en katholiek kloteland is.
maar wel een economische groeitijger in de EU van belang
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211788409
quote:

[..]
Lol, Tusk heeft gewoon even vrijwel meteen na zijn inauguratie gewapende politie op de staatsomroep afgestuurd om de per direct ontslagen voltallige directie uit het gebouw te verwijderen. Middenin een uitzending werd het programma onderbroken en het kanaal op zwart gezet. Toen de uitzending op YouTube werd voortgezet, werden ook die kanalen uit de lucht gehaald.

Maar dan is het "om de onpartijdigheid en de geloofwaardigheid van de publieke media te herstellen". En natuurlijk de uitsmijter: "die zouden de publieke media rechtser hebben genaakt". Oooh, dan is het gelukkig goed! Zou je het tegenovergestelde doen vanuit de opvatting: "die zouden de publieke omroep linkser hebben gemaakt", dan is het bij voorbaat natuurlijk altijd verkeerd. Want dat is natuurlijk nooit waar, propaganda en machtsmisbruik/onderdrukking of iets dergelijks. :')

Waar ik zo ontzettend moe van word, is de notie dat het voor onmogelijk wordt geacht dat het andersom nooit het geval kan zijn. Dat een omroep nooit "linkser/te links kan zijn gemaakt", omdat 'links' per definitie goed is en synoniem voor 'objectief'. Bedien je je dan van zulke middelen als Tusk hier nu heeft gedaan om dat te 'bestrijden', wordt het afgedaan als 'gevaar', 'staatspropaganda', 'dictatuur', etc. Neemt een linkse regering zulke onwettige stappen, is het 'het bestrijden van rechtse mis- en desinformatie' en wordt het vanuit die hoek toegejuicht als het verrichten van een nobele taak.

Het wordt zo enorm frustrerend dat alles vanuit het bij voorbaat vaststaande 'morele gelijk' wordt benaderd, waardoor je alles altijd kunt goedpraten voor jezelf en de ander erop kunt veroordelen. Laat ik duidelijk zijn: ik vind het van beide kanten niet goed wanneer het op deze manier zou gebeuren.
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.

Wat jij beschrijft past eigenlijk prima bij Syriza, of Sinn Féin - maar die hebben nooit geregeerd. Naast economische puinhopen creëren was Syriza ook heel autoritair. Ik heb er destijds meer dan genoeg over gelezen, verzwegen werd het allerminst.
Incelfrikandel
pi_211788977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen.
Hm, Ongehoord Nederland mag toch gewoon zijn gang gaan? En wat een radicale invulling van zaken weer.
pi_211788999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het sponsoren van een terroristische organisatie is toch net wat anders dan een stem uitbrengen op een partij die niet goed valt bij sommige mensen. Het is niet alsof een PVV alle moslims wil gaan uitmoorden en dat PVV stemmers dat mogelijk maken.
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.
  donderdag 28 december 2023 @ 03:08:36 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211789347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Nou, dan zijn ze ronduit selectief.

Het zou mooi zijn als ze net zo scherp zijn bij al die andere programma’s. Man, man, man. Als je denkt dat dát objectief is, dan ben je goed gedomesticeerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211789699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 05:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang china en india nog steeds nieuwe kolencentrales openen heeft dat geen enkele zin , maakt voor de klimaat opwarming allemaal geen ene zak uit
Na verwachting gaat de CO2 uitstoot van China in 2024 dalen. In 2023 alleen is er in China 423 TWh aan zon, water, wind en nucleaire stroom toegevoegd, dit is het equivalent van heel Frankrijk’s stroomverbruik. In Nederland verbruiken we 120 TWh.
pi_211789838
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 00:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tusk zit er net een paar weken en heeft min of meer nog het voordeel van de twijfel bij regeringen en media. PiS heeft juist een negatieve reputatie opgebouwd. Ik zou graag wat meer context willen van deze situatie, want ik weet wel dat de PiS op elke mogelijke manier deze hervorming saboteerde.

Wat jij beschrijft past eigenlijk prima bij Syriza, of Sinn Féin - maar die hebben nooit geregeerd. Naast economische puinhopen creëren was Syriza ook heel autoritair. Ik heb er destijds meer dan genoeg over gelezen, verzwegen werd het allerminst.
Verandering zit er niet in omdat de president (Duda) die allemaal blokkeert. Het probleem met dictatoriale figuren als Kaczynski en Duda (Erdogan is ook een mooi voorbeeld) is dat ze de hele staatsstructuren vol zetten met loyalisten waardoor je er bijna niet meer vanaf komt. In deze situatie is het probleem dubbelop omdat PiS er extreem veel belang bij heeft de controle over TVP te houden met het oog op de presidentsverkiezingen over 2 jaar.

PiS heeft voor de nieuwe regering feitelijk een situatie gecreëerd waarbij legale veranderingen bij TVP (en allerlei andere overheidsdiensten) in principe onmogelijk zijn. Niet alleen kan de president alles vetoën (aangezien de regering geen 60% meerderheid in de Sjem heeft om die te omzeilen) maar ook het constitutioneel hof is (ongrondwettelijk!) vol gezet met PiS rechters. Mijns inziens is het machtsvertoon van de huidige regering ook onwenselijk, maar door veranderingen van de voorgaande twee regeringen is een situatie gecreëerd waarbij in normale omstandigheden alles laten voor wat het is de enige legale optie is.

Kennelijk is de regering zelf overigens ook tot die conclusie gekomen. Aangezien Duda hervormingen weigerde en z'n veto inzette om de financiering van TVP te blokkeren heeft de regering gisteren het faillissement aangevraagd:

Polish state TV and radio to go into liquidation
https://www.bbc.com/news/world-europe-67828421

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2023 07:26:06 ]
pi_211790685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Koran verbieden, moskeeën verbieden, NPO de nek omdraaien, nou ja, lees het PVV programna maar.
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
  donderdag 28 december 2023 @ 09:42:07 #213
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211790932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 09:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Als we de aanhangers van de islam weigeren, sturen die ons wel verwarden met steek-of schietwapens. Maar dat is zeker iets wat dan van jou wel mag?
Dat zegt dan toch genoeg over islam?
pi_211791256
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 09:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat zegt dan toch genoeg over islam?
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 10:04:50 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211791280
Letterlijk niemand ter wereld vind dat dat mag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211791326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar veel mensen vinden dat de aanhangers van de islam als zij geweigerd worden, dat sturen van verwarden bewapend met steek-of schietwapens wel mogen doen.
Dit is onleesbaar, waar heb je het over?
pi_211791539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_211791597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
torentje heeft een beperkt IQ, die kan geen volzinnen typen en kun je gewoon beter negeren.
Beetje een PVV bruinhemd advies, mensen uitsluiten :p
pi_211791669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dan lees jij wel zeer selectief.
pi_211791749
quote:

[..]
Staat het onderwerp jou niet aan?
pi_211791784
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En nergens komt ook maar terug waarom de pvv groot is en groter wordt. Nergens. Alleen de reflex dat het extreemrechtse nazi's zijn en haar stemmers dus ook. Ja top man, je zit er wel mee. Miljoenen zelfs. En nu? Misschien dat de gevestigde orde zich even achter de oren mag krabben hoe het komt dat onder hun ogen een van de meest belachelijke partijen die we hebben gekend zo groot is geworden in Nederland. En nogmaals "muh domme stemmers" is gewoon geen passend antwoord.
Die gevestigde orde in dit geval was de VVD die de deur open gooide. Zonder die domme actie was de PVV lang niet zo groot geworden…
  donderdag 28 december 2023 @ 10:38:47 #222
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211791807
quote:

[..]
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.
pi_211791843
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2023 01:40 schreef nostra het volgende:

[..]
De PVV is al niet extreem-rechts to begin with, maar dat wordt gemakshalve al als vertrekpunt genomen. Bij Gods gratie mag je daar dan nog op stemmen zonder zelf extreem-rechts te zijn, maar dat is dan wel omdat je het allemaal niet begrijpt en extremisme zowel legitimeert als steunt. Tiswat.
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
  donderdag 28 december 2023 @ 10:41:48 #224
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211791865
quote:
10s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zou de PVV plots niet meer extreemrechts zijn? Wat is er veranderd?
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.
pi_211791947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij heeft het over "to begin with" en jij maakt er "plots" van. Ergens gaat er wat mis in je bovenkamer.
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts. Dan ben ik gewoon benieuwd waarom Nostra met een totaal ander standpunt komt. Niet meer en niet minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')