Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Valt mee. De PVV staat nationaal en internationaal al jaren bekend als extreemrechts.
Onzin, je ziet VVD of CDA niet in de extreem-rechtse hoek gezet worden. Toen niet en nu niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Aha, goed verhaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is pas een paar jaar dat alles en iedereen waar je het niet mee eens bent voor extreem-rechts mag worden uitgemaakt.
Complete nonsens natuurlijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Je bent tegenwoordig al extreem rechts als je de Nederlandse vlag mooi vindt, dus dat woord is nogal aan inflatie onderhevig.
Dat is ook wat ik doe. Ik reageer dan ook niet op torentje maar iemand die daar vragen over stelt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe toch normaal joh. Dan lees je het toch niet.
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Complete nonsens natuurlijk.
Ook dat lijkt me voor een groot deel onzin.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach Karel kom nou toch, ook jij ziet wel in dat de woorden extreem rechts, extreem links, woke, nazi, fascist, communist etc allemaal te pas en te onpas gebruikt worden door alles en iedereen om een onwelvallige mening af te schieten.
Je kunt niet eens onderbouwen waarom het wel of niet ondersteunen van een publieke omroep nu extreemrechts is of niet. En over het Derde Rijk zou ik ook maar niet beginnen, we hebben recent nog door het Westen zich zorgwekkende situaties zien afspelen, die in de richting leken te gaan van een nieuwe Kristallnacht, waarbij de Joodse gemeenschappen in gevaar waren.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat ze niet om saneren, het gaat ze om de nek omdraaien omdat de NPO weigert het bruine gedachtengoed hersenloos uit te dragen. En als je niet begrijpt dat het stoppen met financieren van een cultuurdrager omdat hun geluid je niet aanstaat, ‘extreem rechts’ is, kan ik je aanraden eens een goed boek over het Derde Rijk na te slaan.
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Ze happen ook zo makkelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een mooie cirkelredenering. Een ontkenning is een bewijs van schuld. Dat er zulke Robin DiAngelo-esque tactieken voor nodig zijn om de PVV op een bepaalde manier te kunnen framen, zegt eigenlijk wel genoeg.
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..quote:Op woensdag 27 december 2023 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat mij niet bij dat dit al vaak door mensen goed is onderbouwd.
Wat we voornamelijk hebben kunnen zien is dat degenen die erg gefrustreerd zijn over de verkiezingsuitslag, de PVV en diens stemmers op een hele negatieve manier wegzetten om vervolgens de discussie de rug toekeren. En dit komt doordat de PVV erg kritisch is over migratie en Islam, waar deze mensen juist heel erg positief zijn over migratie en de Islam.
[..]
Die eerste twee zijn dus al wettelijk niet haalbaar. En wat zou er mis zijn met de NPO te saneren of herstructureren? Waarom is dat een 'extreemrechts' standpunt? Men heeft recent in Polen ook de staatsomroep even onder handen genomen, nou, daar hebben ze nu een centrumlinkse regering.
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
quote:Op woensdag 27 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar precies zitten die vermeend 'extremistische' punten dan precies? En dan graag wel dingen die daadwerkelijk ook wettelijk uitvoerbaar zijn.
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:28 schreef skrn het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor maar dat is toch bespottelijk?
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, ik wil er wel op in gaan. Dan zou ik graag wel eerst mijn volgende vraag door je beantwoord zien, als eh, randvoorwaarde van onze discussie ..
[..]
Waarom mogen we dan alleen de zaken meenemen die daadwerkelijk wettelijk uitvoerbaar zijn, in enig oordeel of de PVV wel of niet extremistisch zou zijn?
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, op die fiets zou 'pleiten voor Sharia wetgeving' dan ook niet extremistisch zijn (wat het natuurlijk wél is), omdat het wettelijk gezien niet uitvoerbaar is binnen onze huidige rechtstaat.
Niet zonder inderdaad eerst heel wat wetten (vaak waaronder grondwetten) te moeten veranderen nee. Maar juist dat; het eerst deels overhoop moeten gooien van onze rechtstaat om een van je standpunten te kunnen realiseren, is toch juist een teken van een extremistisch standpunt?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Daarvoor zal eerst de grondwet gewijzigd moeten worden. Dan moet het artikel over de vrijheid van levensbeschouwing aangepast worden.quote:Hoe zie jij bijvoorbeeld voor je het sluiten van moskeeën? Volgens mij was dit één van de punten van de PVV?
Je kunt wellicht zeggen er komen niet meer moskeeën bij, maar de bestaande moskeeën sluiten gaat nooit lukken. Dat komt niet alleen op een enorme weerstand van veel Nederlanders, maar ook van moslimlanden. En ik denk trouwens ook genoeg Westerse landen of de EU.
Not this shit againquote:Op donderdag 28 december 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Iedereen die ontkent dat PVV extreem rechts is geeft toe het zelf te zijn. De standpunten van PVV wijzen overduidelijk op rechts-extremistisch gedachtengoed. Dit verdoezelen, ontkennen, zelfs linkse partijen en hun stemmers beschuldigen van extremisme zijn daar het bewijs van. En natiiurlijk ook altijd die 'De kogel kwam van links' retoriek.
Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. Het ligt er gewoon zo dik op dat ze zichzelf niet alleen verraden, maar ook voor schut zetten.
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat als iets wettelijk niet uitvoerbaar is het ook niet gerealiseerd kan worden.
Klopt. Maar binnen de VK wetgeving hebben die geen enkele legale status of bindende autoriteit. Is niet veel meer dan een mediator-achtig idee, waarbij beide partijen aangeven dat ze zich aan het oordeel zullen houden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn in het VK al tientallen Sharia-rechtbanken. En de Islam functioneert anders dan Westerse rechtstaten. Kijk maar naar een gemiddeld Islamitisch land in het Midden-Oosten. Hoe groter de populaties moslims worden in het Westen, hoe meer politieke macht men zal willen. Dat ga je gewoon niet tegenhouden.
Ik verwijs ook even naar de inmiddels befaamde stad Hamtramck bij Detroit. Moslims hebben daar politieke macht weten te vergaren en men verband zonder pardon de regenboogvlag.
En dat maakt ze dan dus een extremistische partij, nietwaar?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Not this shit again
[..]
Nja, haalt niet weg dat de PVV het wel zou willen als ze het alleenrecht zouden hebben. Ik heb best veel sympathie voor de PVV, maar dat ze extreme standpunten hebben lijkt me duidelijk; ongeacht of ze uitvoerbaar zijn of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |