Ja, het is inderdaad een subjectieve interpretatie, die ik overigens deel met veel sociologen en historici.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Ik ben ook bekend met het concept 'subjectief' als in niet universeel en algemeen geldend.
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende: [..] Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken. Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken.
Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat vraagstuk nu heel anders of urgenter dan toen we in maart in gingen stemmen voor PS? De kiezer schiet nogal alle kanten op en houdt ook niet zo sterk vast aan één onderwerp.
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar het duurt jaren om het Nederlands fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Of vind jij het geen probleem dat je ouders niet kunnen communiceren met hun verplegers?
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.
Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Nu wel maar dat lijkt me zeker geen wetmatigheid…quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
En dit is helemaal loeiende kolder.quote:De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Vanuit de SP kan ik het me ergens ook nog wel voorstellen, die hebben voor een groot deel ook wel een vergelijkbare doelgroep.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Je hebt het hier weer vooral over Holland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
Natuurlijk werden de katholieken kortgehouden, ga je daar nu lekker over zeuren nu je daardoor geen kans meer hebt op de brandstapel te belanden? Lekker makkelijk. En veel van die andere onderdrukte religieuzen kwamen zelf hierheen om dan onderdrukt te worden.
De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
Nogal een over-geromantiseerd beeld inderdaad... goedendag zeg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.
[..]
En dit is helemaal loeiende kolder.
Groningen, Friesland, Zeeland, Overijssel.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt het hier weer vooral over Holland.
Dat zeg ik, die kwamen vaak hierheen om kennelijk onderdrukt te worden. De remonstranten dongen naar de staatsmacht.quote:Verder heb ik het niet enkel over katholieken, ook over luthersen, doopsgezinden en vooral remonstranten.
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?
Tnx, geen probleem.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.
Maar het is ook maar een voorbeeld he.
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.
Je ouders kunnen dan dus niet communiceren met die buitenlandse verplegers met verstand, motivatie en kunde.
Na het CDA debacle in 2010 (toen nog onder JPB) zijn veel kiezers naar de PVV gegaan, later naar VVD, en nogal wat distributie tussen nieuwe rechtse partijen. Denk dat het grootste deel van de PVV bestaat uit CDA aanhang dat soms PVV stemt, maar soms ook VVD.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Gezien PvdA staat van Portemonnee van de Ander is dat niet vreemd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?
Of zijn er al robots die de stroomnetwerken aanleggen, bevoorraden en bewaken, bewaken zodat je geen optater krijgt als je een elektrische apparaat wil gebruiken?
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.
We? Moeten?quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.
Als "we" de wereld is, dan hebben we nog nooit zoveel kolen verbruikt als in dit jaar. Als "we" Nederland is, dan zijn we prima op weg met de transitie, maar is dat vooral omdat we dat willen; behalve wat gekkies van XR zijn er maar weinigen die denken dat we de komende decennia nog zonder fossiel kunnen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon doorgaan zonder moeten met olie. Dat is beter.
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Gezien PvdA staat van Portemonnee van de Ander is dat niet vreemd.
Geen steek veranderd dus in de jaren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.
Sinterklaas bestaat en hij zit dáár. Mooie tijden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus. De VVD uit 1973 belde. Ze willen hun uitspraken terug.
Kleine correctie: we kunnen echt wel sneller van fossiel af. We zullen dan - tenminste de middenklasse- enorme welvaartsoffers moeten brengen. Zaken als armoede zoals we dat begin vorig eeuw kende zal dan weer normaal worden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als "we" de wereld is, dan hebben we nog nooit zoveel kolen verbruikt als in dit jaar. Als "we" Nederland is, dan zijn we prima op weg met de transitie, maar is dat vooral omdat we dat willen; behalve wat gekkies van XR zijn er maar weinigen die denken dat we de komende decennia nog zonder fossiel kunnen.
Dat zeg ik niet. Wat ik bedoel is dat het voor een grote groep financieel beter zou zijn als ze D66 of GL/PvdA zouden stemmen, maar toch nu (of eerder) PVV stemmen omdat D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan?
Een groep mensen die (zuurverdiende) miljoenen verdient is geen lagere middenklasse. Verder is het wel zo dat PvdA mensen die al met afstand de meeste belasting (zowel absoluut als relatief) nog zwaarder wil belasten en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.
zolang china en india nog steeds nieuwe kolencentrales openen heeft dat geen enkele zin , maakt voor de klimaat opwarming allemaal geen ene zak uitquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]Kleine correctie: we kunnen echt wel sneller van fossiel af. We zullen dan - tenminste de middenklasse- enorme welvaartsoffers moeten brengen. Zaken als armoede zoals we dat begin vorig eeuw kende zal dan weer normaal worden.
Dat is de fundamentele vraag. Niet of het kan, het kan. Maar willen wij grote offers brengen?
Joh,je meent het.quote:Op woensdag 27 december 2023 01:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een groep mensen die (zuurverdiende) miljoenen verdient is geen lagere middenklasse. .
Ik maak me daar allemaal nog niet zo druk om eerlijk gezegd. We moeten eerst van de meest vervuilende rotzooi af. Wat je zegt Olie en Kolen. Maar ben ook niet zo bezig dat het allemaal zo snel moet omdat het anders te laat is. De natuur is flexibel kan best wat hebben. Maar we moeten er wel wat aan doen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook in een tijd waar we bijv. van olie af moeten......kolen. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar vast geen hoger iemand die mee mag denk over de transitie in energie.
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!quote:Op woensdag 27 december 2023 08:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik maak me daar allemaal nog niet zo druk om eerlijk gezegd. We moeten eerst van de meest vervuilende rotzooi af. Wat je zegt Olie en Kolen. Maar ben ook niet zo bezig dat het allemaal zo snel moet omdat het anders te laat is. De natuur is flexibel kan best wat hebben. Maar we moeten er wel wat aan doen.
Ik ben IT'er dus heb niets te maken met transitie van energie.
Zo extreem gaat het ook niet gebeuren. We hebben best nog tijd om daar wat aan te doen. En we kunnen ook de dijken nog versterken en ophogen.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!
50 meter zeespiegelstijging gaat ons landje niet overleven.
Wij redden het wel, genoeg resources. Het is meer hoe gaan we fort Europa bewaken tegen de massale migratiestromen uit gebieden die "onleefbaar" worden door klimaatverandering.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gaat niet om de natuur, gaat om ons!
50 meter zeespiegelstijging gaat ons landje niet overleven.
Nee. Met 50 meter zeespiegelstijging redden we het zeker niet. 2 meter zeespiegelstijging zal al moeilijk wordenquote:Op woensdag 27 december 2023 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wij redden het wel, genoeg resources. Het is meer hoe gaan we fort Europa bewaken tegen de massale migratiestromen uit gebieden die "onleefbaar" worden door klimaatverandering.
Jij denkt in termijnen van volgend jaar. Ik denk in termijnen van 1000 jaar.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zo extreem gaat het ook niet gebeuren. We hebben best nog tijd om daar wat aan te doen. En we kunnen ook de dijken nog versterken en ophogen.
Maar laat me even wakker worden: Net was ik nog werkzaam in een grote fabriek met een kantine met heel veel fruit, glijbaan en zwembad was lid van het MT met een polsbandje om dat aan te geven en ik was de weg kwijt naar mijn afdeling. Nu ben ik wakker. Even wakker worden hoor. Mooiste was nog de 50/50 verdeling van man vrouw. Dat is in de IT 10/90.
Jij denkt dat we het in 1000 jaar niet voor elkaar krijgen iets aan deze crisis te doen?quote:Op woensdag 27 december 2023 08:29 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij denkt in termijnen van volgend jaar. Ik denk in termijnen van 1000 jaar.
In de nabije toekomst zijn de poolkappen gesmolten en is bijna de hele wereld onder water gelopen. Met bouwvallige boten en geïmproviseerde drijvende steden proberen de mensen te overleven. De leider van een stel piraten, de Deacon (Hopper) valt één van die steden aan om een klein meisje te vangen, die een kaart naar het mythische 'Dry Land' op haar rug getatoeëerd schijnt te hebben. Met behulp van een mysterieuze mutant (Costner) ontsnapt het meisje met haar pleegmoeder, maar de Deacon geeft het niet zo snel op.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee. Met 50 meter zeespiegelstijging redden we het zeker niet. 2 meter zeespiegelstijging zal al moeilijk worden
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?quote:Op woensdag 27 december 2023 01:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Wat ik bedoel is dat het voor een grote groep financieel beter zou zijn als ze D66 of GL/PvdA zouden stemmen, maar toch nu (of eerder) PVV stemmen omdat D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Immers ook rond dat onderwerp is het door die partijen voorgestelde beleid een stuk beter voor de gemiddelde PVV-stemmer…
Grenzen open en laat maar komen die handel! Ja stukken beter voor de PVV stemmer. Als je maar een huur- of koophuis hebt.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?
Bijvoorbeeld rond het waanbeeld dat “ D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.”?
Immers ook rond dat onderwerp is het door die partijen voorgestelde beleid een stuk beter voor de gemiddelde PVV-stemmer…
Nou, dan kun je dit ongetwijfeld goed onderbouwen en uitleggen. Ga je gang!quote:Op woensdag 27 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of gewoon omdat ze gevoelig zijn voor goedkoop populisme?
Bijvoorbeeld rond het waanbeeld dat “ D66 of GL/PvdA de problemen omtrent migratie onvoldoende erkennen en willen aanpakken.”?
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…quote:Op woensdag 27 december 2023 09:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, dan kun je dit ongetwijfeld goed onderbouwen en uitleggen. Ga je gang!
Jij bent af.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…
Nou ja, tenzij de gemiddelde PVV-stemmer echt die hardcore racist is die andere kleuren of geloven weigert (waarvan jullie steeds beweren dat het niet zo is), dan is regulering (snel duidelijkheid bieden) en snelle integratie (door werk en studie) en als het niet anders kan iets als een Turkijedeal rationeel gezien toch gewoon het beste beleid om problemen te voorkomen? Daarnaast zijn komen dit soort partijen op voor de rechten van alle arbeiders, dus ook de “Polen” in de asperges of bouw en ook dat werkt positief door omdat oneerlijke concurrentie wordt tegengegaan, rond zo’n onderwerp komt de PVV nog niet met een begin van een idee…quote:
Over fantasietjes, aannames en hersenspinsels gesproken, dit is er natuurlijk ook 1tje van jouw kant.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, tenzij de gemiddelde PVV-stemmer echt die hardcore racist is die andere kleuren of geloven weigert (waarvan jullie steeds beweren dat het niet zo is), dan is regulering (snel duidelijkheid bieden) en snelle integratie (door werk en studie) en als het niet anders kan iets als een Turkijedeal rationeel gezien toch gewoon het beste beleid om problemen te voorkomen?
Dat werkt beter dan energie steken in allerlei regelingen die heel stoer lijken maar niet werken…
Deze was helaas zeer accuraat…quote:Op woensdag 27 december 2023 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over fantasietjes, aannames en hersenspinsels gesproken, dit is er natuurlijk ook 1tje van jouw kant.
quote:Op woensdag 27 december 2023 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker maar de kans dat je het wilt horen acht ik zo’n beetje nul. Immers als je zo gevoelig bent voor goedkoop populisme, dan zal je weinig met feiten en ratio hebben… Dus ik twijfel of het de moeite waard is…
Leuk semantisch spelletje maar je vult in je eigen verhaal natuurlijk 90% zelf in.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze was helaas zeer accuraat…
[..]
Ik heb Omtzigt gestemd.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze was helaas zeer accuraat…
[..]
Zonder stroom werken de noodzakelijke elektrische/elektronische apparaten niet. Dan kunnen je ouders niet via AI communiceren met de door jou gekozen buitenlandse verplegers.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.
Ja dat begreep ik wel. Maar stroom is niet het grootste probleem wat we hebben.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Zonder stroom werken de noodzakelijke elektrische/elektronische apparaten niet. Dan kunnen je ouders niet via AI communiceren met de door jou gekozen buitenlandse verplegers.
En dat is dus de verkeerde houding, van "het loopt allemaal wel los".quote:Op woensdag 27 december 2023 09:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Jij denkt dat we het in 1000 jaar niet voor elkaar krijgen iets aan deze crisis te doen?
We innoveren als gekken en 1000 jaar is lang he. We hebben pas 50 jaar computers kun je nagaan hoe snel we gaan. We gaan het echt wel redden.
Je maakt je veel te druk in mijn ogen.
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
En dat is dus de verkeerde houding, van "het loopt allemaal wel los".
Innovatie heeft ons hier gebracht, de wetenschap heeft ons laten inzien dat global warming een groot probleem is. Zo groot zelfs, dat de wetenschappers angstig zijn voor de gevolgen.
We zitten nu al op 2,5 grafen opwarming en de hoeveelheid gebruik van fossiele brandstoffen neemt alleen maar toe.
Innovatie heeft ons nu manieren gebruikt om op een CO2-arme manier elektriciteit op te wekken, maar dan moeten we die omslag wel snel maken!
En bovendien moeten we CO2 uit de atmosfeer gaan halen, willen we onder de 5 graden opwarming blijven
Ik denk dat dat helaas nodig is om de (pas op kutwoord) urgentie te laten merken. Als je "we hebben nog wel even de tijd" de boodschap laat zijn, dan doet niemand iets, sterker nog dan doen we nog wel een schepje bovenop de uitstoot. De mens is een gemakzuchtig dier.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.
Als er 70000 mensen ingevlogen kunnen worden in een air-conditioned klimaat-top in Dubai dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee met de gevolgen van het oh zo enge klimaat probleem.
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat dat helaas nodig is om de (pas op kutwoord) urgentie te laten merken. Als je "we hebben nog wel even de tijd" de boodschap laat zijn, dan doet niemand iets, sterker nog dan doen we nog wel een schepje bovenop de uitstoot. De mens is een gemakzuchtig dier.
Je krijgt soms wel hele rare tegenstellingen, en er zijn ook groepen mensen die juist recalcitrant tegen gaan zijn. Alsof proberen het milieu minder te belasten een heel onwenselijk iets is. Dat zijn dan van die types die dan huhu ik gooi gewoon een autoband op het vuur en ik zet de verwarming lekker op 25°C want niemand maakt mij wat...quote:Op woensdag 27 december 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @:grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je krijgt soms wel hele rare tegenstellingen, en er zijn ook groepen mensen die juist recalcitrant tegen gaan zijn. Alsof proberen het milieu minder te belasten een heel onwenselijk iets is. Dat zijn dan van die types die dan huhu ik gooi gewoon een autoband op het vuur en ik zet de verwarming lekker op 25°C want niemand maakt mij wat...
Zelfde soort mensen die bewust afval laten wapperen terwijl er verderop een prullebak staat, dat is niet alleen lui maar ook gewoon bewust anti.
Een telefoon die men nooit hoeft op te laden, wil ik ook wel hebben. Wil jij mij een link sturen van de site waar dat soort telefoons verkrijgbaar zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik wel. Maar stroom is niet het grootste probleem wat we hebben.
En al zou dat het wel zijn.
Er zijn nu al apps die je taal rechtstreeks kunnen vertalen door te spreken en dan weer text-to-speech uit te spreken die zonder AI werken. En dat draait gewoon op een telefoon. Laatst zelf gebruikt zien worden in de apotheek.
Ik snap gewoon al de hele tijd niet waar je naar toe wilt.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Een telefoon die men nooit hoeft op te laden, wil ik ook wel hebben. Wil jij mij een link sturen van de site waar dat soort telefoons verkrijgbaar zijn?
Bron: https://decorrespondent.nl/15013/deze-ideeen-van-wilders-zijn-in-strijd-met-het-recht-partijen-laat-hem-er-afstand-van-doen/4982c5e2-67ea-0b99-3420-d7635600f8cequote:Wilders’ botsingen met het recht op een rij
Minder Marokkanen
PVV-bijeenkomst in Den Haag, 19 maart 2014
Wilders is hiervoor tot bij de Hoge Raad veroordeeld wegens groepsbelediging, zonder oplegging van straf. Zijn reactie na afloop: ‘Nederland is corrupt en de rechtsstaat failliet. Ik zal me niks aantrekken van de uitspraak van de Hoge Raad en de waarheid blijven spreken. Meer dan 1 miljoen mensen hebben op mij gestemd en ik zal voor hen vechten. Altijd.’ Het zijn er intussen bijna 2,5 miljoen.
Initiatiefwetsontwerp 'Islam geen godsdienst'
Wetsvoorstel 21 september 2018
In strijd met o.a. het gelijkheidsbeginsel, het discriminatieverbod, de vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van onderwijs (Grondwet artikelen 1, 6, 7, 23). In dit verband interessant te zien of NSC vasthoudt aan het voorstel in zijn verkiezingsprogramma dat ‘de minister-president, oftewel de minister van Algemene Zaken, […] eindverantwoordelijk [wordt] voor het borgen van de grondrechten en de democratische rechtsstaat’.
Asielstop
PVV Verkiezingsprogramma, blz 7
In strijd met internationale en Europese asielverdragen en de EU-Dublinregels. Denkbaar is die verdragen op te zeggen, maar dat gaat niet met een kattebelletje. De EU-regels zijn geldend recht in Nederland. Die overtreden is in strijd met Grondwetsartikel 91 en volgende. Helemaal uit de EU stappen (Nexit) om een asielstop te kunnen afkondigen is denkbaar, maar zeer ingrijpend en omslachtig (zie o.a. de economische en diplomatieke schade die Brexit het VK blijft toebrengen).
Denaturalisatie
Denaturalisatie is in strijd met het Verdrag tot beperking der staatloosheid (1961), art. 8., en het Europees Verdrag inzake nationaliteit (1997).
Opt-out EU-regelgeving asiel en migratie
PVV Verkiezingsprogramma, blz 8
Een opt-out is alleen mogelijk bij het sluiten van een verdrag, als voorwaarde om mee te doen, zoals Denemarken deed. Daar zullen de andere lidstaten het mee eens moeten zijn. Later gaan winkelen in de bestaande regels – en dus wijzigingen voorstellen - vergt heronderhandeling, waar de andere lidstaten toe bereid moeten zijn. Wie later eenzijdig van EU-regelgeving af wil komen, moet uittreding aan de orde stellen (Art 50 Verdrag betreffende de EU). Nexit dus.
Opzeggen VN-Vluchtelingenverdrag
Kan, maar niet zomaar. Is sowieso een onderdeel van het Europese asielbeleid. Ontslaat Nederland niet van de ook in andere verdragen aangegane verplichtingen de mensenrechten en de internationale rechtsorde te handhaven. Alleen het verdrag opzeggen verandert weinig aan de EU-verplichtingen (en de andere verdragen die werden gesloten in Europa en de Raad van Europa) en de uitspraken van het Hof van Justitie in Luxemburg en die van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.
Arbeids- en studiemigranten
In strijd met het in de EU geldende vrij verkeer van personen en dus ook van werknemers. Geregeld in het Verdrag betreffende de EU (VEU) en het EU werkingsverdrag (VWEU). Werknemers met de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land van de Europese Economische Ruimte (i.e. alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) of Zwitserland mogen in Nederland werken zonder werkvergunningen.
Grensbewaking
Nationale grensbewaking past niet binnen het Akkoord van Schengen (1985). Sinds 2011 mogen tijdelijke grenscontroles worden uitgevoerd: bij voorziene grote evenementen, in urgente gevallen voor tien dagen, met mogelijkheden tot verlenging (maximaal twee jaar), en voor zes maanden als lidstaten aanhoudende tekortkomingen vertonen (maximaal te verlengen tot 18 maanden). Volgens het VN-Vluchtelingen-verdrag en andere mensenrechtenverdragen mogen mensen niet zomaar de grens worden overgezet als zij daar gevaar kunnen lopen. Om dat vast te stellen wordt de asielprocedure gevolgd. Pushbacks ontnemen betrokkenen de bescherming waar zij recht op hebben.
Anti-Islamisering
In strijd met de Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging (Grondwet art 6), de vrijheid van onderwijs (Gw art 23), en ook met het discriminatieverbod (Gw art 1) en de vrijheid van meningsuiting (Gw art 1).
Geen sociale EU-bemoeienis
[sub]PVV Verkiezingsprogramma, blz 11[/sub]
Vrij verkeer van personen, inclusief werknemers betekent dat de sociale regels van de EU ook in Nederland gelden. Alleen uit de EU gaan lost dat op (Nexit, art 50 VEU).
Meer gevangenisstraf
PVV Verkiezingsprogramma, blz 14
De commissie van de Nederlandse Orde van Advocaten die de rechtsstatelijkheid van de verkiezingsprogramma’s toetste, schrijft hierover: ‘Het opleggen van minimumstraffen en het in bepaalde gevallen onmogelijk maken van taakstraffen is rechtsstatelijk onjuist. Op deze wijze beperkt de wetgever de rechter in zijn beoordelingsvrijheid, hetgeen spanning kan opleveren met het in onze constitutie gehuldigde principe van de trias politica’. [In strijd met de grondwettelijke scheiding der machten: de wetgevende, bestuurlijke en rechterlijke macht.]
In strijd met Grondwet, art 15 en 16: geen straf zonder voorafgaande strafbepaling, artikel 17: recht op eerlijk proces bij een onafhankelijke, onpartijdige rechter. Daarnaast artikel 6, lid 2 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM): we gaan uit van iemands onschuld tot het tegendeel is bewezen.
Einde kinderindoctrinatie
PVV Verkiezingsprogramma, blz 34
In strijd met de Grondwet (artt 1,3 en 23, discriminatieverbod, gelijke benoembaarheid en vrijheid van onderwijs).
Anti-EU-referendum
PVV Verkiezingsprogramma, blz 43
Onderdelen van het buitenlands beleid van de EU behoren exclusief tot de bevoegdheid van de EU organen (verdrag van Lissabon, 2009). Die verdragen kan je niet in Nederland alleen wijzigen via een bindend referendum (dat Nederland niet heeft). Het organiseren van een bindend referendum op dit ogenblik zou in strijd zijn met de Grondwet (artikelen 81 t/m 89). Overigens zou zo’n uitspraak geen effect hebben want Nederland kan niet in z’n eentje de regels wijzigen. Alleen door een Nexit te bereiken.
Op weg naar Nexit
PVV Verkiezingsprogramma, blz 43
Nederland kan niet de verdragen in z’n eentje wijzigen. Een opt-out moet je bij het sluiten van verdragen bedingen, niet tijdens de rit. Wijziging van bestaande EU-verdragen is hels ingewikkeld, zoals o.a. bleek in 2008 en 2009. Wil je eenzijdig niet meer gebonden zijn dan kan dat alleen via uittreding (art. 50 Verdrag betreffende de EU – de terugtrekking). Dus via een Nexit.
Nepparlement
Geert Wilders tijdens Algemene Beschouwingen, 17 september 2015
In strijd met de Gedragscode van leden van de Tweede Kamer (Regels 1 en 2). Tast de integriteit aan van het staatsbestel. De Tweede Kamer is een Hoog College van Staat. Ook de uitspraken over 'neprechters' ondermijnen de democratische rechtsstaat. In strijd met de scheiding der machten waar de Grondwet op is gebouwd.
Dat is de methode die de voorstanders hanteren om hun zin door te drukken. Not with us, then you are against us. Wat bush de jongere deed, jeweetwel, exact die taktiek wat ze verguisen als het van rechts komt. Framen, tieren, kwalificeren. Want als tegenstanders zwart gemaakt zijn, kunnen wij lekker onze onzin doordrukken.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon luie klootzakken. Maar gekkies als grrrr die denken dat we Venlo binnen nu en 5 jaar verliezen en dat de wereld in 2035 niet meer bewoonbaar is zijn wel een beetje eng.
Het lijkt ook wel alsof er geen middenweg meer is; geen gezond verstand. Je steekt autobanden in de fik of je wil 1000 miljard in het klimaat stoppen. Wat nou als je gewoon zegt dat je wel om het milieu geeft, maar liever niet ziet dat onze hele economie naar de tyfus gaat voor 0,0005% verbetering?
Als jij mij niet snapt, kun je toch beter geen antwoord geven, dat zou pas getuigen van beschaafdheid en beleefdheid? Bespaarde mij dan ook een hoop typewerk.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap gewoon al de hele tijd niet waar je naar toe wilt.
Je wilt mensen hebben voor stroom. Hoezo heb je mensen nodig voor stroom?
Kernenergie is bijvoorbeeld een hele schone manier van stroom opwekken. Kun je heel wat mobieltjes mee opladen.
Misschien kun je eerst even proberen je punt duidelijk maken waar we over discussiëren want ik reageer uit beleefdheid maar snap er de ballen van.
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:06 schreef Solispolar het volgende:
Het lijkt ook wel alsof er geen middenweg meer is; geen gezond verstand. Je steekt autobanden in de fik of je wil 1000 miljard in het klimaat stoppen. Wat nou als je gewoon zegt dat je wel om het milieu geeft, maar liever niet ziet dat onze hele economie naar de tyfus gaat voor 0,0005% verbetering?
Dat zie je hier op het forum ook. Je bent of links, of rechts. Afhankelijk van welke partij je "tegenstander" is.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is het meest frustrerende stukje binnen de huidige politiek/maatschappij. Het grijze gebied tussen de twee extremen begint steeds kleiner te worden. Werkt nog sterkere polarisatie mooi in de hand.
Ja excuses, zal het de volgende keer eerder aangeven.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij mij niet snapt, kun je toch beter geen antwoord geven, dat zou pas getuigen van beschaafdheid en beleefdheid? Bespaarde mij dan ook een hoop typewerk.
Zeg er even bij dat dit een opname is van 2 weken geleden. Had me een hoop tijd bespaard.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Erg realistisch allemaal zoals ik al zei:
nou wel dat jonge Nederlanders huizen krijgen om nederlandse kindjes te maken , dat zou maar zo kunnen, daar krijgt ie nog een meerderheid voor ook, verwacht ikquote:Op woensdag 27 december 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geert gaat dat allemaal tegenhouden.
Je bewijst vooral het punt wat hierboven gemaakt wordt. Iedereen moet in een hokje passen.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.
Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.
Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.
En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Moest lachen.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.
Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islamquote:Op woensdag 27 december 2023 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm het bestrijden van extreem ongrondwettig gedachtegoed is gevaarlijk links, goed dat we dat weten.
Bestrijden is nog lang niet aan de orde zoals ik ook keurig heb aangegeven. Bestrijden is pas aan de orde zodra het geweld en het afbreken van onze maatschappij begint. Hopelijk nog steeds binnen het systeem, tenzij extreem-rechts dan het systeem heeft afgebrokenquote:Op woensdag 27 december 2023 12:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoe ga je bestrijden dan? Met argumenten heb je de kiezer in ieder geval niet overtuigd.
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel met je eens. Maar zo angstig als @:grrrrg er van wordt vind ik een beetje over the top. En onnodig.
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk nog te optimistisch.
Er wordt hier veel te makkelijk over gedacht, omdat het een probleem is dat over een paar 50 jaar pas nijpend wordt
Je hebt niet eens door dat je precies als een Baudet klinkt. Alleen dan van een andere politieke signatuur. Je vindt dat een andere stroming met geweld bestreden dient te worden en iedereen die er om gestemd heeft dus ook. En passant maak je ze ook voor extreem rechts uit.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
PVV niet extreem-rechts vinden is nogal ridicuul helaas. Daarmee zijn PVV stemmers ook extreem-rechts, of dat nu hun bedoeling is of niet.
Ik ken geen enkele GL-PvdA-PvdD-SP aanhanger die niet redelijk normaal kan omgaan met VVD-D66-CDA-D66 aanhangers of vice versa. En dan kennen sommige van deze partijen al best wat extreme standpunten. Maar alles binnen de normen en waarden waar onze grondwet voor staat.
Normaal omgaan met rechts-extremisten is nooit een goed idee. Stemmen op PVV staat voor mij gelijk aan stemmen op een pedo-partij of een terroristische beweging. Ondanks alle lieve woordjes en compromis-geluiden zijn de uiteindelijke doelen abject en te vies voor woorden. Smeerlapperij van de bovenste plank die wanneer het erop aankomt desnoods met geweld bestreden moet worden net als 80-90 jaar geleden.
En ja datzelfde zou gelden voor links-extremisten, maar interessant genoeg zijn die in dit land nooit een beweging van enige omvang of gevaar geworden hoe graag dom-rechts ook het tegendeel blijft beweren.
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oh ik vind niet dat het wel los loopt. Ik vind alleen wel dat we veel te bang gemaakt worden en dat we echt nog wel even de tijd hebben om hier wat aan te doen.
Als er 70000 mensen ingevlogen kunnen worden in een air-conditioned klimaat-top in Dubai dan valt het volgens mij allemaal nog wel mee met de gevolgen van het oh zo enge klimaat probleem.
En laten we dat vooral blijven doen zodat we klimaat aanpak kunnen aanpassen aan elkaar. Zodat China bijvoorbeeld ook kolencentrales sluit voordat wij ons aandeel aanpakken.
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurigquote:Op woensdag 27 december 2023 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo schattig de naïviteit van extreem-rechtse kiezers. Vele Duitsers, Spanjaarden, Joegoslaven en andere nationaliteiten gaan je voor beste jongen.
Wees gerust ik weet dat het geweld bij jullie zal beginnen, zoals het altijd bij jullie begonnen is.
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, per hoofd van de bevolking is China een stuk schoner dan Europa.
En die klimaat-top is een grote sof. De wereldleiders laten het volledig afweten.
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog wel wat langer hebben. Maar zoals al aangegeven moeten we gewoon bang worden gemaakt om er wat aan te doen. En jij laat je gewoon heel erg bang maken zodat je doorslaat. Maar ieder zo zijn mening. Lijkt me alleen een beetje naar dat je zo angstig bent.
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?quote:Op woensdag 27 december 2023 13:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heb je daar dan bewijs van? Want dat geloof ik niet.
Het ligt er aan wat je dan uit de hand lopen noemt. Hier in Europa hebben we nog wel even. We krijgen alleen wel weer klimaatmigratie bij het opwarmen van de aarde. Dat is dan wel een probleem.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit is onzinnig. Het wetenschappelijk bewijs is er gewoon dat het totaal uit de hand loopt. Helaas.
Het zal onze tijd wel loslopen. Ik ben dus niet bang.
De aanhangers van de islam mogen we niet weigeren. Aangezien men dan veel verwarden bewapend met steek-of schietwapens naar ons land stuurt.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eerst beginnen bij de islam
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bewijs dat ze het volledig hebben laten afweren?
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.
Je kunt daar zowat niet zonder longkanker te krijgen over straat lopen. Dat is toch echt wel even wat anders.
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Makkelijk. We consumeren hier meer en hebben een hogere productiedichtheid.
Per hoofd van de bevolkingquote:Op woensdag 27 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat China minder vervuilend zou zijn dan Europa.
Zo te lezen heeft hij het helemaal niet over links en rechts. Wel over extreem-links en extreem-rechts.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kerel je zit tot aan je ellebogen in de links/rechts goed/fout fuik. Met je jullie. Wat treurig
Het punt is juist dat we het klimaat niet verbeteren, juist verslechteren, en dat proces versnelt zich ook nogquote:Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.![]()
Productiedichtheid weet ik te weinig van.
Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat.
China ongeveer 1,1 miljard mensen en Europa ongeveer 450 miljoen inwoners. De productiviteit is hier veel hoger al wordt er wel efficienter gewerkt. China doet trouwens veel aan duurzame energie. Momenteel het meeste ter wereld. Steden zijn wel vrij groot daar, maar daarbuiten is het vrij dunbevolkt. Ik werkte oa in Shanghai, Xiamen en Haikou. Dat zijn steden aan zee dus dan valt de vervuiling meestal relatief ook mee.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hoor. China heeft weet ik hoeveel miljard inwoners maar wij consumeren meer.![]()
Productiedichtheid weet ik te weinig van.
Waar ik in elk geval voor sta is dat ze lekker door moeten gaan met hun klimaat tops om zaken wereldwijd te coördineren. En dat we voorlopig hier in Nederland niet moeten doorslaan en rustig door moeten gaan met het verbeteren van het klimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |