Ze is al bij een levenscoach geweest, zo te lezen.quote:"Ik denk dat ik een tijdje graag weer zweef, ik kijk uit naar een andere vorm van vrijheid. Ik kijk ernaar uit om, bij leven en welzijn, met een nieuwe passie andere rollen te vervullen."
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social mediaquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ze bedreigd werd is niet goed te praten, ze deed enkel haar werk.
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.
De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooidquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.
De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
Ja. Dan vraag je er inderdaad wel om om bedreigd te worden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Oh ja, van alle kankers is dat ook een van de meest kankerste.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social media
jij was 1 van die bedreigers?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Ja. Dan vraag je er inderdaad wel om om bedreigd te worden.
dit geldt toch voor elke politieke partij?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
Niemand hier die dat goedpraat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
jij was 1 van die bedreigers?
Touché.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:
Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand hier die dat goedpraat.
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit geldt toch voor elke politieke partij?
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef manny het volgende:
[..]
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe gewordenquote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Je wordt zelfs al moe van het gezever van haar als je het leest.
oh het leek alsof je dat namelijk een goede reden vond, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:15 schreef manny het volgende:
[..]
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik nietquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?
wereldvreemd zijn is ook een eigenschap van alle huidige politieke problemen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.
Ja het is altijd de schuld van het gepeupel he, maar goed ze gaat lekker de rest van haar zinloze leven het wachtgeld inquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geef nog lekker een schop na aan het volk joh.
zonder enige ervaring in de nederlandse politiek ben je aangeschoten wild in de 2de kamer, als je dan ook nog eens geen enkele kennis hebt van de nederlandse bevolking en je best ook niet doet om je erin te willen verdiepen dan heb je ook nog een target op je borst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe geworden en dan de tweede kamer in, war je niet anders kan doen dan falen
Absoluut! Sterker nog, eigenlijk zou elke Nederlander haar nou moeten bedreigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:
[..]
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooid)
Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander hun hele volwassen leven in het buitenland doorbrengen, een goedbetaalde en diplomatieke functie bekleden en dan als soort Messias naar Nederland gehaald moet worden om het land te redden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Maak er een topic over.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.
Vrije markt, maar de vrije markt onder de VVD bestaat niet,VVD misbruikt de marktwerking om er monopolies en gecreerde schaartsten te realiserenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:33 schreef Montagui het volgende:
Vanaf woord 1 tot het laatste woord snapt ze het nog steeds niet.
Ook straalt de hypocrisie er vanaf.
Ze demoniseerde en sloot knoerhard een groot deel van de bevolking zelf uit.
Tja, 'wie zijn toch die mensen'?
En nu dan zo'n interview geven nadat 'die mensen' voor deze verkiezingsuitslag hebben gezorgd?
Raap me op.
Oh, jij kent 'die mensen' zelfs. Wauw.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.
Maar het zijn allemaal verachtelijke stemmers die nog het meest aan de maatschappij toevoegen al ze zitten te schijten.
Ja want zij weet wat goed voor Nederland is en die modale kiezer die snapt het niet, die is domquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:50 schreef probeer het volgende:
Aldus de vrouw die het maar niet op kon brengen om naar het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag binnen haar partij, te verwijzen als mens en het in plaats daarvan continue over 'de casus' had. Dehumaniseren.
Het is de vrouwenhaat, de vrouwenhaat!quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef nostra het volgende:
En dat terwijl iedereen en zijn moeder het bij haar aanstelling als groot minpunt voor Kaag beschouwde, dat ze over uitstekende diplomatieke kwaliteiten beschikte, maar ver van de Nederlandse maatschappij afstond. Maar dat vond Sigrid toen natuurlijk onzin en en nu precies dat zo blijkt te zijn, ontbreekt het weer totaal aan enige zelfreflectie maar is het de schuld van demense.
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.
Dat is hoe je het wil lezen dan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan.
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.
Godskolere; alsof Erika Terpstra zegt dat anorexiapatiënten dik zijn.quote:Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt".
Een wijd gedeelde wens.quote:Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden.
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is hoe je het wil lezen dan.
Ik vind dat je best commentaar op iemand moet kunnen hebben, terwijl je tegelijkertijd geweld afkeurt. Zou wat zijn als je nooit meer commentaar zou mogen hebben op iemand omdat diegene toevallig bedreigd is door een weirdo. Kom op zeg.
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
In D66 kringen doe je dat door je politieke tegenstanders te demoniseren, journalisten uit te schelden voor 'fascist', en zeggen dat de democratie en de rechtstaat in gevaar zijn als dingen niet gaan zoals je willen. Dit natuurlijk terwijl je dan jammert over het klimaat maar wel zelf tientallen keren per jaar het vliegtuig neemt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:09 schreef Mortaxx het volgende:
En wat heeft ze zelf nu precies bijgedragen om hier iets tegen te doen
Vergeet intersectionele identiteitspolitiek en meer EU niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.
Jij spreekt de waarheid, de anderen en de rest hebben het allemaal fout.
Wat mij betreft ben jij juist onderdeel van het probleem.
Je zelf verhevenheid.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?quote:
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
Want dit was geen interview met Kaag? Het zal toch niet zijn dat ze hiervoor met de stok geslagen is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:43 schreef Sapstengel het volgende:
Hey laten we nog een "Kaag zielig" artikel doen want mevrouw heeft nog niet genoeg aandacht gehad. Ga gewoon weg.
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb ik je vaker zien doen in andere topics.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?
Dat is bij een reactie als deze inderdaad wel nodig.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.
Ze trapt zélf na.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.quote:Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb je vaker zien in andere topics.
En jij ziet ook juist niet wat je niet wil zien.
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
Inhoudelijke gesprekken zijn zinloos met users zoals jij.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat zo? Wie krijgt er dan een trap?
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.
Haat komt van alle kanten, klaar. Geen maars.
Inderdaad en niet zelf doorhebben dat ze zelf een mede veroorzaker is met het kweken van intolerantiequote:Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.
Echt. Hoe duidelijk wil je het in je gezicht uitgedrukt hebben???
Amen, klopt helemaal 100%. Wat had ze dan moeten doen. Doen alsof je achterlijk bent zoals Wilders doet?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.
Het onderwerp is ook Kaag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.
Echt. Hoe duidelijk wil je het in je gezicht uitgedrukt hebben???
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeftquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het onderwerp is ook Kaag.
Niemand anders zat in dat programma, nu.nl schreef het bericht omtrent Kaag.
Anders maak jij zelf maar een topic aan.
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Goh.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeft
Dit topic gaat over Kaag, en Kaag is naar mijn mening iemand die zelf heeft bijgedragen aan het scheppen van een dergelijk klimaat. Zij is zo'n voorbeeld van iemand die gewoon wegkijkt als het van haar eigen kamp komt. Niet zo raar dat het daar over gaat. Zure appels daargelaten uiteraard.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.
Ze heeft het over dehumaniseren en demoniseren. En daar heeft D66, ook onder haar leiding (al begon het voornamelijk onder Plasterk), evengoed aan bijgedragen. Voorbeelden daarvan zijn dus de manier waarop de PVV en D66 naar elkaar verwezen, maar ook die 'casus' omtrent grensoverschrijdend gedrag binnen de partij.
Ik zie dat zelf meer als de negatieve invloed van spindoctors binnen een politieke partij. Zelf populairder willen worden door je tegen de slechte ander af willen zetten. Afstand creëren door te ontmenselijken.
Haha, en dit komt dan van iemand wiens eerste post in dit topic de woorden van andere users tracht te verdraaien zodat het argument kan worden gemaakt dat er hier eigenlijk (indirect) geweld tegen politici wordt goedgekeurd. En dit is dan het frame waarmee je de discussie mee wilt aangaan, hou op hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
Baudet en VD Plas hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, hier gaat het topic ook niet over, we hebben het hier over Kaagquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Ik reageer in een topic dat ik zelf heb aangemaakt op een persoon die wil afwijken van het onderwerp omdat hij dat persoonlijk nog al moeilijk lijkt te vinden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.
Ja, sure, dat staat er. Leg me lekker woorden in de mond. Je bewijst m'n punt een beetje: je leest wat je wil lezen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:
[..]
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.
Je hebt helemaal gelijk, Pechtold. Tis nog vroeg hier.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?
En dan is de enige gepaste reactie dan ook een dikke vettequote:Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Echt Sodemieters, waarom mag je geweld tegen mensen niet afkeuren maar dan wel kritiek op die persoon hebben, dat zijn toch totaal verschillende dingen
Dat deed dan ook niemand in dit topic. Je was de eerste die over geweld of bedreigingen begon.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.
Toen niet nee, maar Wilders is dan wel iemand die Kaag vaak persoonlijk heeft aangevallen, bijv. door haar aan te duiden als 'heks'. Andersom zul je dat niet snel zien. Ik ben benieuwd of je voorbeelden hebt waarbij Kaag iemand persoonlijk heeft aangevallen, in plaats van op de inhoud.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goh.
Dat deed Wilders ook niet toen hij vroeg of mensen meer of minder Marokkanen wilden.
Oftewel; wat is de relevantie?
Nee dat is bij mij niet het geval, het enige wat ik aangeef dat de politici die al jaren aan de macht zijn mede een oorzaak zijn dat de maatschappij verhard is, Kaag is daar een onderdeel vanquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.
Dat is wat er in dit topic gebeurd. Mensen hebben kritiek.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is ironisch, maar jij bent degene die hier woorden verdraait. Ik heb immers niet gezegd dat geweld hier wordt goedgekeurd. Ik heb gezegd dat er door allerlei users een 'ja maar' redenatie wordt gevolgd. Ze keuren het geweld wel af, maar... Komen vervolgens met allerlei argumenten die moeten aantonen waarom ze het er zelf naar gemaakt heeft. De korte-rokjes-redenatie.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, en dit komt dan van iemand wiens eerste post in dit topic de woorden van andere users tracht te verdraaien zodat het argument kan worden gemaakt dat er hier eigenlijk (indirect) geweld tegen politici wordt goedgekeurd. En dit is dan het frame waarmee je de discussie mee wilt aangaan, hou op hoor.
En zulke grapjes haal je overigens in meerdere topics uit, om dan vervolgens op een pseudo-intellectuele manier het gesprek aan te gaan, anderen allerlei verwijten te maken terwijl je ook nog even nog even doodleuk allemaal posts zit te TR'en.
Waarmee je dus zegt dat mensen hier geweld goed keuren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is ironisch, maar jij bent degene die hier woorden verdraait. Ik heb immers niet gezegd dat geweld hier wordt goedgekeurd. Ik heb gezegd dat er door allerlei users een 'ja maar' redenatie wordt gevolgd. Ze keuren het geweld wel af, maar... Komen vervolgens met allerlei argumenten die moeten aantonen waarom ze het er zelf naar gemaakt heeft. De korte-rokjes-redenatie.
Verder heb ik hier geen enkele TR gemaakt. Altijd leuk om mensen te beschuldigen van dingen die niet verifieerbaar zijn.
Jij hebt volgens mij helemaal de reacties waarop ik reageerde niet gelezen of begrepen. Er werd gesteld dat Kaag in een bubbel leefde, terwijl bijna iedereen in een zelfgekozen bubbel leeft en kritiek/commentaar geeft op mensen die in het openbaar hun visie verkondigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maak er een topic over.
Dit gaat duidelijk over Kaag.
Je lult alles wat recht is krom en komt alleen maar met zijdelingse counters.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Toen niet nee, maar Wilders is dan wel iemand die Kaag vaak persoonlijk heeft aangevallen, bijv. door haar aan te duiden als 'heks'. Andersom zul je dat niet snel zien. Ik ben benieuwd of je voorbeelden hebt waarbij Kaag iemand persoonlijk heeft aangevallen, in plaats van op de inhoud.
Ik zie nog geen antwoord op de vraag hoe het dan komt dat die andere politici hier ook allemaal mee te maken krijgen. Het punt dat ze aansnijdt betreft niet alleen haarzelf, maar de users hier lijken de oorzaak wel te zoeken in dingen die specifiek over haar persoon gaan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Baudet en VD Plas hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, hier gaat het topic ook niet over, we hebben het hier over Kaag
Niemand hier, behalve jij, legt een link tussen geweld en haar gedrag. Omdat die link niet te leggen valt. Omdat haar gedrag op geen enkele manier welke vorm van geweld dan ook verantwoord.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is ironisch, maar jij bent degene die hier woorden verdraait. Ik heb immers niet gezegd dat geweld hier wordt goedgekeurd. Ik heb gezegd dat er door allerlei users een 'ja maar' redenatie wordt gevolgd. Ze keuren het geweld wel af, maar... Komen vervolgens met allerlei argumenten die moeten aantonen waarom ze het er zelf naar gemaakt heeft. De korte-rokjes-redenatie.
Verder heb ik hier geen enkele TR gemaakt. Altijd leuk om mensen te beschuldigen van dingen die niet verifieerbaar zijn.
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat er in dit topic gebeurd. Mensen hebben kritiek.
Vervolgens duik jij er boven op met de aanval dat mensen geweld goed praten.
Kom op joh.
Dat is dan kennelijk het verschil tussen ons. Ik hoop helemaal niet dat dat de eerste reactie is. Was dat wat jij dacht toen Bosma deze week zijn verkiezing tot voorzitter opdroeg aan alle PVV'ers die daar last mee hebben gekregen op hun werk, wiens kinderen ermee gepest zijn, etc.?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.
Veel vrouwenhaat?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, een topic over Kaag, even kijken of FOK! reageert zoals ik inmiddels verwacht.
Heb je een voorbeeld?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verder niet zo hypocriet doen joh. Zodra het over Wilders gaat ben jij een van de personen die er vaak het snelst bij is om iets te roepen in de trant van ''ach, hij maakt het er zelf naar met zijn uitspraken''.
Zelf vragen ze er inderdaad aandacht voor. En ze krijgen weinig gehoor. Dat is precies wat ik bedoel: Kaag en haar entourage hebben de indruk weten te wekken dat zij bij uitstek slachtoffer is van online haat en verruwing in de maatschappij. Het ging vaak over vrouwenhaat. De Groene publiceerde er bijvoorbeeld een onderzoek over.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
Nee, dat was AlwaysHappy in #4. Mijn eerste post hier was pas #50.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat deed dan ook niemand in dit topic. Je was de eerste die over geweld of bedreigingen begon.
Omdat er helaas in elke samenleving een klein percentage randdebielen rondloopt die verbale vijandigheid als reden voor fysiek geweld/bedreigingen zien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zie nog geen antwoord op de vraag hoe het dan komt dat die andere politici hier ook allemaal mee te maken krijgen. Het punt dat ze aansnijdt betreft niet alleen haarzelf, maar de users hier lijken de oorzaak wel te zoeken in dingen die specifiek over haar persoon gaan.
Wanneer kinderen van PVV-ers gepest worden dan denk ik niet 'dat krijg je er nou van' nee. Die kinderen kunnen daar niets aan doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan kennelijk het verschil tussen ons. Ik hoop helemaal niet dat dat de eerste reactie is. Was dat wat jij dacht toen Bosma deze week zijn verkiezing tot voorzitter opdroeg aan alle PVV'ers die daar last mee hebben gekregen op hun werk, wiens kinderen ermee gepest zijn, etc.?
Tegen zo'n standpunt heb ik ook helemaal geen bezwaar.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dat is bij mij niet het geval, het enige wat ik aangeef dat de politici die al jaren aan de macht zijn mede een oorzaak zijn dat de maatschappij verhard is, Kaag is daar een onderdeel van
Nee, meer iedereen in zijn/haar/hen/die/x schuttersputje en dan maar open-deur-granaten naar elkaar gooien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:49 schreef Nober het volgende:
Veel vrouwenhaat?
Groetjes,
redactie Nieuwsuur.
Nee, dat is niet wat ik bedoel met de korte-rokjes-redenatie. Zeggen dat die vrouw er zelf ook wel een beetje om vroeg door zo'n kort rokje te dragen, is niet hetzelfde als het goedkeuren van de verkrachting. Het is het (deels) verleggen van de schuld.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarmee je dus zegt dat mensen hier geweld goed keuren.
Jij gaf aan dat ze aan het natrappen is. Ik vroeg tegen wie ze dan aan het trappen is. Natrappen doe je tegen iemand, zo lijkt me. De vraag was wie die iemand(en) hier dan is (zijn). Benoemen van een fenomeen dat je ervaart in de Nederlandse samenleving is geen natrappen. Dat is niet gericht aan iemand in het bijzonder.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je lult alles wat recht is krom en komt alleen maar met zijdelingse counters.
Nogmaals, waar wordt gesteld dat dit persoonlijke relevant is?
Ik verwijs je nogmaals naar #4.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Niemand hier, behalve jij, legt een link tussen geweld en haar gedrag. Omdat die link niet te leggen valt. Omdat haar gedrag op geen enkele manier welke vorm van geweld dan ook verantwoord.
Niemand hier doet een 'geweld is slecht, maar haar gedrag ...'. Daar kom jij mee.
Ik typte dat zinnetje enkel omdat ik me alvast in wilde dekken tegen figuren als jij om eerlijk te zijn. Ik wist dat die ‘oh, dus je keurt geweld haar kant op goed’ uitspraak zou gaan komen, dus wat dat betreft stel je niet teleur. Er staat ook verre van ‘geweld keur ik niet goed, maar ze verdiend het’.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat was AlwaysHappy in #4. Mijn eerste post hier was pas #50.
Slap gelul. Je kunt natrappen tegen organisaties, instanties, landen, van alles.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat ze aan het natrappen is. Ik vroeg tegen wie ze dan aan het trappen is. Natrappen doe je tegen iemand, zo lijkt me. De vraag was wie die iemand(en) hier dan is (zijn). Benoemen van een fenomeen dat je ervaart in de Nederlandse samenleving is geen natrappen. Dat is niet gericht aan iemand in het bijzonder.
Wacht eens even, niemand hoeft te weten op welke partij je hebt gestemd, maar als je het op het werk hebt over kutmarrokanen, minder minder minder, dobbernegers, etc, dan zou ik je als werkgever zijnde toch op zijn minst een reprimande geven.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan kennelijk het verschil tussen ons. Ik hoop helemaal niet dat dat de eerste reactie is. Was dat wat jij dacht toen Bosma deze week zijn verkiezing tot voorzitter opdroeg aan alle PVV'ers die daar last mee hebben gekregen op hun werk, wiens kinderen ermee gepest zijn, etc.?
Het aantal fascisme-roepertjes neemt inderdaad hand over hand toe.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:15 schreef grrrrg het volgende:
Ik verwacht overigens dat de verruwing en intolerantie in de komende tijd alleen maar toe zal nemen.
Vooral als zal blijken dat de partij van über-koning Wilders niks voor elkaar zal krijgen en hij dan maar uit frustratie relletjes zal trappen
Waar dan wel bij gezegd moet worden dat niet iedere PVV stemmer maar meteen discrimineert. Zat mensen die op ze stemmen omdat ze het idee hebben dat het een van de weinige partijen is die iets aan de instroom willen doen. Niet zo zeer omdat ze alle moslims weg willen hebben. Om maar te zwijgen over mensen die PVV stemmen omdat [kies een willekeurige reden]. Het mag ook niet zo zijn dat het oké is om met de nek aangekeken te worden/gepest te worden enkel omdat je op een bepaalde partij stemt. Dat is net zo onzinnig als het aanvallen/pesten van iemand puur omdat diegene GL of CDA stemt. Je kan op iemand stemmen zonder het eens te zijn met alle standpunten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef probeer het volgende:
Wanneer openlijk PVV-ers op hun werk met de nek aangekeken worden denk ik inderdaad wel 'goh, dat is wellicht een logisch gevolg wanneer je uitdraagt dat je specifieke groepen weg wilt hebben' ja. Mensen willen nog wel eens bij je weg blijven wanneer je kiest voor discriminatie. En imo hoort dat zelfs de reactie te zijn wanneer je zo'n standpunt inneemt.
Ik heb het idee dat we min of meer hetzelfde punt maken, zij het dat we de nadruk iets anders leggen. Ik zei immers eerder in dit topic al dat Kaag niet de enige politicus is die hier last van heeft. Andere politici ondervinden dat net zo goed (en in sommige gevallen wellicht wel meer) als Kaag. Zodoende vind ik het dus apart dat alle veel reacties hier gaan over dingen die specifiek samenhangen met Kaag: te elitair en zo. Als het een algemene tendens is waar zij niet als enige - en zelfs niet het meeste - last van heeft, zou je geen focus op de persoon verwachten, maar een focus op algemeen geldende oorzaken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelf vragen ze er inderdaad aandacht voor. En ze krijgen weinig gehoor. Dat is precies wat ik bedoel: Kaag en haar entourage hebben de indruk weten te wekken dat zij bij uitstek slachtoffer is van online haat en verruwing in de maatschappij. Het ging vaak over vrouwenhaat. De Groene publiceerde er bijvoorbeeld een onderzoek over.
Wat mij opviel, diep begraven in de verantwoording van het artikel, was dat mannelijke politici, doorgaans aan rechterzijde, veel aandacht online krijgen. Er is in dit onderzoek niet gekeken naar haat jegens deze mannen, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat zij er in absolute zin vaker mee te maken hebben gekregen dan Kaag.
[ afbeelding ]
Denk ook aan het recente geweld tegen Baudet en de vele demonstraties in het kader van de verkiezingsuitslag. Je hebt oogkleppen op als je denkt dat vooral progressieve politici als Kaag slachtoffer zijn. Steker nog, zij hebben een aandeel gehad in het aanzwengelen van tegenstellingen en creëren van verruwing. Dáárom past zelfreflectie.
Dat is - nogmaals - niet wat ik zei. Ik zei dat er sprake is van een korte-rokje-redenatie. Die zegt niet dat het slachtoffer het verdient. Wel dat er zelf mede schuldig aan is. 'Het is niet goed, maar....'quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik typte dat zinnetje enkel omdat ik me alvast in wilde dekken tegen figuren als jij om eerlijk te zijn. Ik wist dat die ‘oh, dus je keurt geweld haar kant op goed’ uitspraak zou gaan komen, dus wat dat betreft stel je niet teleur. Er staat ook verre van ‘geweld keur ik niet goed, maar ze verdiend het’.
Je wringt je hier in allerlei bochten om maar niet toe te hoeven geven dat je hier kwam binnen vallen om niks, en dat is overigens best vermakelijk om te zien.
En ik ben er verder ook wel klaar mee nu.
Dan zal er wel een kern van waarheid inzitten. In essentie is de partij van Wilders een fascistische partijquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het aantal fascisme-roepertjes neemt inderdaad hand over hand toe.
En ook dat zei ik niet met mijn post. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is - nogmaals - niet wat ik zei. Ik zei dat er sprake is van een korte-rokje-redenatie. Die zegt niet dat het slachtoffer het verdient. Wel dat er zelf mede schuldig aan is. 'Het is niet goed, maar....'
Precies en dat is ongetwijfeld geen probleem op het werk. Maar je kunt op het werk niet zomaar over kutmarrokanen, dobbernegers, minder minder minder hebben zonder represailles.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar dan wel bij gezegd moet worden dat niet iedere PVV stemmer maar meteen discrimineert. Zat mensen die op ze stemmen omdat ze het idee hebben dat het een van de weinige partijen is die iets aan de instroom willen doen. Niet zo zeer omdat ze alle moslims weg willen hebben. Om maar te zwijgen over mensen die PVV stemmen omdat [kies een willekeurige reden]. Het mag ook niet zo zijn dat het oké is om met de nek aangekeken te worden/gepest te worden enkel omdat je op een bepaalde partij stemt. Dat is net zo onzinnig als het aanvallen/pesten van iemand puur omdat diegene GL of CDA stemt. Je kan op iemand stemmen zonder het eens te zijn met alle standpunten.
Waarom zou ze begrip moeten gaan tonen voor volk dat op Twitter lafjes allerlei richtingloze verbale vuilnis van abominabel laag niveay uit loopt te braken?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.
Want ze vestigt de aandacht op de online haat jegens rechts-conservatieve politici? Kom op, je ziet zelf toch ook wel wat voor discours er is gecreëerd rondom de Kaaghaat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we min of meer hetzelfde punt maken, zij het dat we de nadruk iets anders leggen. Ik zei immers eerder in dit topic al dat Kaag niet de enige politicus is die hier last van heeft. Andere politici ondervinden dat net zo goed (en in sommige gevallen wellicht wel meer) als Kaag. Zodoende vind ik het dus apart dat alle veel reacties hier gaan over dingen die specifiek samenhangen met Kaag: te elitair en zo. Als het een algemene tendens is waar zij niet als enige - en zelfs niet het meeste - last van heeft, zou je geen focus op de persoon verwachten, maar een focus op algemeen geldende oorzaken.
Zoals je zegt hebben andere politici hier ook aandacht voor gevraagd, maar wellicht minder gekregen. Edoch, als meerdere politic aandacht vragen voor een (terecht) punt en de ene politicus slaagt er beter in om daar de aandacht op te vestigen, is dat dan een reden voor kritiek op die politicus? Of maakt dat het punt minder terecht?
En dat is onzin. PVV-ers zijn tegen ongebreidelde immigratie, tegen het beleid. Niet tegen de mensen zelf, althans, de meesten niet. Ik heb PVV gestemd, maar heb moslims onder mijn vrienden. Het is eigenlijk triest dat je aangekeken wordt op je stemgedrag. Andersom gebeurt dat namelijk niet. Rechts accepteert het gewoon dat mensen links, zelfs SP stemmen. Links accepteert duidelijk niet dat mensen rechts stemmen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef probeer het volgende:
Wanneer openlijk PVV-ers op hun werk met de nek aangekeken worden denk ik inderdaad wel 'goh, dat is wellicht een logisch gevolg wanneer je uitdraagt dat je specifieke groepen weg wilt hebben' ja. Mensen willen nog wel eens bij je weg blijven wanneer je kiest voor discriminatie. En imo hoort dat zelfs de reactie te zijn wanneer je zo'n standpunt inneemt.
Want wat is een fascistische partij dan precies?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dan zal er wel een kern van waarheid inzitten. In essentie is de partij van Wilders een fascistische partij
Inderdaad, het gedachtegoed van de PVV wordt op de PVV'er zelf toegepast. En dan ineens is het janken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef probeer het volgende:
Dat vind ik oprecht heel erg. Ik zie het ook. Over dehumaniserend gesproken...quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is onzin. PVV-ers zijn tegen ongebreidelde immigratie, tegen het beleid. Niet tegen de mensen zelf, althans, de meesten niet. Ik heb PVV gestemd, maar heb moslims onder mijn vrienden. Het is eigenlijk triest dat je aangekeken wordt op je stemgedrag. Andersom gebeurt dat namelijk niet. Recht accepteert het gewoon dat mensen links, zelfs SP stemmen. Links accepteert duidelijk niet dat mensen rechts stemmen.
QFT, over "inclusief en tolerant" gesproken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is onzin. PVV-ers zijn tegen ongebreidelde immigratie, tegen het beleid. Niet tegen de mensen zelf, althans, de meesten niet. Ik heb PVV gestemd, maar heb moslims onder mijn vrienden. Het is eigenlijk triest dat je aangekeken wordt op je stemgedrag. Andersom gebeurt dat namelijk niet. Recht accepteert het gewoon dat mensen links, zelfs SP stemmen. Links accepteert duidelijk niet dat mensen rechts stemmen.
Wat Kaag zegt is dan ook onzin. Mensen willen helemaal niet dat alle moslims Nederland verlaten, maar een stop op de aanvoer. En dat er geen rechten ontleend worden aan het moslim zijn, zoals, bijvoorbeeld, overal en altijd een hoofddoek willen dragen, omdat 'het moet van het geloof'. Wat iedere moslim ontkent, die plicht. Het is vrijwillig, dus die kan af als een werkgever of een situatie daar om vraagt.
Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt en misschien had je het anders bedoeld, maar het is letterlijk wat er staat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ook dat zei ik niet met mijn post. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Ik heb vooral een niet al te best beeld van jou op basis van zulke postings. Je zou je ook wat nieuwsgieriger kunnen opstellen: waarom hebben deze mensen op de PVV gestemd? In plaats daarvan kies je ervoor om hen op basis van je eigen aannames niet voor vol aan te zien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:40 schreef Hexagon het volgende:
Je geeft bewust, willens en wetens een mandaat aan een partij die aantoonbaar leugens verkoopt, feiten ontkent en mensen verdacht maakt. En die ook allerlei dingen wil die mensen zorgwekkend vinden voor de rechtstaat, economie en ons leefmilieu
Wat gek zeg, dat mensen dan een niet zo best beeld van je krijgen.
Waarschijnlijk niet specifiek jegens rechts-conservatieve politici, maar ze adresseert het vaak inderdaad wel als een algemeen punt, niet als iets dat alleen haarzelf raakt. In de beroemde/beruchte uitzending van College Tour was dat bijv. het geval. Eén van de eerste dingen die ze zei, na dat filmpje met haar dochters, was dat iemand als Wilders hier nog veel meer last van ondervindt dan zijzelf. Ik meen dat Van der Plas ook nog genoemd werd, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
Want ze vestigt de aandacht op de online haat jegens rechts-conservatieve politici? Kom op, je ziet zelf toch ook wel wat voor discours er is gecreëerd rondom de Kaaghaat.
Ja, ben het hier ergens wel mee eens. Ik denk dat PVV juist zo groot is geworden omdat er vanuit de politiek zoveel groepen zijn genegeerd. De mensen die op PVV hebben gestemd zijn iets zat en daar is nooit echt naar geluisterd of die mensen zijn nooit echt gezien/gehoord.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland.
Waarom hebben PVV stemmers een soort recht om aardig gevonden te worden? Alsof het een soort zielige hulpeloze wezentjes zijn die er niks aan kunnen doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb vooral een niet al te best beeld van jou op basis van zulke postings. Je zou je ook wat nieuwsgieriger kunnen opstellen: waarom hebben deze mensen op de PVV gestemd? In plaats daarvan kies je ervoor om hen op basis van je eigen aannames niet voor vol aan te zien.
Martin Bosma is net één dag kamervoorzitter en het eerste politieke wonder heeft al plaats gevonden: ik zit op één lijn met Kaag, ik wens precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:52 schreef schommelstoel het volgende:
Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden. "
Eerst dit, maar dan vervolgens dit:quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de overtuigingen van mensen die links stemmen ronduit verwerpelijk. Vaak gaan die overtuigingen gepaard met leugens en stemmingsmakerij, zogenaamd uit goede bedoelingen.
Dat komt toch wat schizofreen over...quote:Ik probeer hun overwegingen te begrijpen en er op een respectvolle manier een gesprek over aan te gaan.
Ik snap wel wat jij zegt, ergens dacht ik er ook zo over. Toch kan ik het wat meer in perspectief zien en snap ik dat iedereen stemt vanuit zijn/haar eigen (soms bange, soms boze) kijk op de wereld. En daarom kan ik er niet echt over oordelen, omdat ik ergens wel weet dat veel groepen in Nederland niet echt zijn gehoord en soms aan hun lot zijn overgelaten. Dan krijg je dit soort uitslagen denk ik.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom hebben PVV stemmers een soort recht om aardig gevonden te worden? Alsof het een soort zielige hulpeloze wezentjes zijn die er niks aan kunnen doen.
Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over. Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Ja, dat vind ik ook niet echt rijmen. Het is vrij oordelend namelijk. Ze vult al in waarom bepaalde mensen ergens op stemmen (ook best negatief), om vervolgens te zeggen dat ze hun overwegingen probeert te begrijpen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eerst dit, maar dan vervolgens dit:
[..]
Dat komt toch wat schizofreen over...
Waar komt dit opeens vandaan? Ik heb zelf de uitzending niet gehoord, alleen artikelen erover gezien, maar daar komt dit niet in voor. Wat heeft ze hierover tijdens het interview dan precies gezegd?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
Wat Kaag zegt is dan ook onzin. Mensen willen helemaal niet dat alle moslims Nederland verlaten, maar een stop op de aanvoer. En dat er geen rechten ontleend worden aan het moslim zijn, zoals, bijvoorbeeld, overal en altijd een hoofddoek willen dragen, omdat 'het moet van het geloof'. Wat iedere moslim ontkent, die plicht. Het is vrijwillig, dus die kan af als een werkgever of een situatie daar om vraagt.
Wat is dit nu weer voor onzin. Het gaat er alleen om dat ze net zo goed gerespecteerd worden als mens, als ieder ander. Ze hoeven niet per se aardig gevonden te worden. Maar je kunt ze (ons) ook gewoon in hun waarde laten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom hebben PVV stemmers een soort recht om aardig gevonden te worden? Alsof het een soort zielige hulpeloze wezentjes zijn die er niks aan kunnen doen.
Als jij of jouw dierbaren een dubbel paspoort hebben en zich hier criminineel gedragen EN er komt een wet dat je dan het Nederlanderschap verliest, dan heb je een punt. Maar als jij en jouw dierbaren hier een normaal leven leiden, zoals alle andere Nederlanders dan hoef je nergens voor te vrezen.quote:Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over. Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, meer niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar komt dit opeens vandaan? Ik heb zelf de uitzending niet gehoord, alleen artikelen erover gezien, maar daar komt dit niet in voor. Wat heeft ze hierover tijdens het interview dan precies gezegd?
De ironie: dit soort posts die haar punt precies bevestigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen
Tjee...quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:26 schreef Gia het volgende:
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, maar niet.
Of je behoort zelf tot de elite, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Het feit alleen al dat je de straat op gaat om te protesteren tegen een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:26 schreef Gia het volgende:
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, meer niet.
Links is overigens zeer intolerant t.o.v. rechts. Dus als er iets polariserend is en mensen dehumaniseert, is het links wel.
Je bedoelt die demonstratie in Utrecht? Dat was georganiseerd door Antifa, er kwamen een paar honderd mensen op af. Dat heeft weinig te maken met 'links' in het algemeen, laat staan met Kaag of D66.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat je de straat op gaat om te protesteren tegen een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?quote:Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over.
Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?quote:Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Hoort bij die politieke kleur, helaas hebben ze toch aardig wat mensen kunnen overtuigen ook zo krom te denken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?
[..]
Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?
[..]
Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?
En geef even aan welke van die 26 partijen wel goedgekeurd zijn door jou en waar we wel op hadden mogen stemmen. Maak dat nou eens concreet.
Geen probleem zien / oorzaak omdraaien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:51 schreef ZarB het volgende:
Hoe wil dit mens het dan wel zien? Lekker de mond vol over gebrek aan tolerantie, maar kan ze dat concreet maken? En dan ook graag een concrete veranderwens. Oh nee, wacht, haha, het is en blijft de politiek. Hol gelul, vingertje wijzen vanaf het hoge paard.
Hoe de fúck wil dit mens dan dat we omgaan met die asielbende (want daar zal het wel over gaan) of radicale islamieten?
Lees hun verdere programma eens.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:19 schreef Gia het volgende:
Als jij of jouw dierbaren een dubbel paspoort hebben en zich hier criminineel gedragen EN er komt een wet dat je dan het Nederlanderschap verliest, dan heb je een punt. Maar als jij en jouw dierbaren hier een normaal leven leiden, zoals alle andere Nederlanders dan hoef je nergens voor te vrezen.
AI is nog erger.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oh ja, van alle kankers is dat ook een van de meest kankerste.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lees hun verdere programma eens.
Mijn dierbaren wens ik ook een goed leefmilieu. De PVV niet want die vind dat onzin. Dus genoeg om voor te vrezen.
Hebben ze niet en eisen ze ook nergens.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.quote:Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?
Gezien die andere keuze invloed heeft op de toekomst van onder andere mezelf. Dus als mensen doelbewust iemand die kapot wil maken wat belangrijk voor me is, dan mag ik daar gewoon negatief over zijn.quote:Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?
ik denk dat ze niet meer terug komt , ze was net zo blij als GW Bush toen het er eindelijk op zatquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een triest interview van Kaag. Het is voor iedereen beter als ze haar loopbaan in het buitenland voortzet, want van Nederland en hun inwoners heeft ze totaal geen kennis.
Precies, degene die geen zelfreflectie hebben zijn die lui zelf. Een hoop verbale vuilnis uitbraken en vervolgens janken dat mensen ze dan links laten liggenquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De ironie: dit soort posts die haar punt precies bevestigen.
Kan je wel blijven herhalen, maar je bent blijkbaar de enige die het zo leest. Wat logisch is, want er staat niet letterlijk: ‘ik keur geweld af, maar dit heeft ze aan haar zelf te danken’.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt en misschien had je het anders bedoeld, maar het is letterlijk wat er staat.
Ook met erkennen van "milieu problemen" kun je prima tot de conclusie komen dat je er niets aan gaat doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.
Of neem zijn Nexit idee, waarmee we afzakken tot een veel armer land. Allemaal schadelijk.
Milieu, klimaat, leefklimaat? Waar heb je het nou over? Wat wordt er precies ontkend dan?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.
Wat er niet is kun je niet weten dus het is een voorspelling op basis van je onderbuik, niks meer niks minder.quote:Of neem zijn Nexit idee, waarmee we afzakken tot een veel armer land. Allemaal schadelijk.
Gezien die andere keuze invloed heeft op de toekomst van onder andere mezelf. Dus als mensen doelbewust iemand die kapot wil maken wat belangrijk voor me is, dan mag ik daar gewoon negatief over zijn.
In post 4 staat dat geweld nooit goed is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klimaat is er een onderdeeltje van maar het is breden. Maar de PVV ontkent iedere noodzaak tot klimaatbeleid. Dus dat is zeer schadelijk voor onze toekomst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Milieu, klimaat, leefklimaat? Waar heb je het nou over? Wat wordt er precies ontkend dan?
Nee hoor, wetenschappers, economen en dergelijke kunnen je dat gewoon vertellen. Dat niet willen horen is onderbuik.quote:Wat er niet is kun je niet weten dus het is een voorspelling op basis van je onderbuik, niks meer niks minder.
Oh? Hoezo is dat schadelijk?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:33 schreef Hexagon het volgende:
Klimaat is er een onderdeeltje van maar het is breden. Maar de PVV ontkent iedere noodzaak tot klimaatbeleid. Dus dat is zeer schadelijk voor onze toekomst.
Een voorspelling dus.quote:Nee hoor, wetenschappers, economen en dergelijke kunnen je dat gewoon vertellen. Dat niet willen horen is onderbuik.
https://historiek.net/fas(...)594/#google_vignettequote:Op zaterdag 16 december 2023 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want wat is een fascistische partij dan precies?
quote:Het fascisme streeft naar een revolutionair herstel van de natie na een periode van decadentie en verval waaraan zij maar ternauwernood heeft kunnen ontsnappen. Het fascisme wenst een terugkeer van de natie naar de natuurlijke staat van orde.
Waarom zou gewoon eindeloos doorgaan met het verstoken van fossiele brandstoffen schadelijk zijn denk je?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh? Hoezo is dat schadelijk?
Ik vind boeren opofferen ten faveure van windmolens, zonnepanelen, data-/distributiecentra en meren/zee volplempen met zonnepanelen en windmolens schadelijk voor onze toekomst...
Ja gebaseerd op onderzoek en feiten. Maar blijkbaar valt het niet in je straatje dus dan maar ontkennen.quote:Een voorspelling dus.
Eindeloos??? Hoe dan???quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:41 schreef Hexagon het volgende:
Waarom zou gewoon eindeloos doorgaan met het verstoken van fossiele brandstoffen schadelijk zijn denk je?
Ik ontken verder niet zoveel. Jij poneert hier een aantal stellingen waarvan jij van mening bent dat ze jou direct schade toebrengen. Ik vraag alleen maar om dat concreet te maken, welke schade? Hoe dan? Wat gaan jij en je dierbaren precies merken dan?quote:Ja gebaseerd op onderzoek en feiten. Maar blijkbaar valt het niet in je straatje dus dan maar ontkennen.
China en India hebben het aantal nieuwe kolencentrales net flink opgevoerd, dat hebben ze niet aan Rob jetten gevraagd zeker of gaat ie hen ook 25 miljard gevenquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou gewoon eindeloos doorgaan met het verstoken van fossiele brandstoffen schadelijk zijn denk je?
[..]
Ja gebaseerd op onderzoek en feiten. Maar blijkbaar valt het niet in je straatje dus dan maar ontkennen.
Laten we niet doen alsof haar buitenlandse loopbaan onderbroken is geweest door haar Nederlands ministerschap.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een triest interview van Kaag. Het is voor iedereen beter als ze haar loopbaan in het buitenland voortzet, want van Nederland en hun inwoners heeft ze totaal geen kennis.
Nou waarom levert klimaatverandering mij schade opquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eindeloos??? Hoe dan???
Maar goed, ik mis nog steeds de schade die het jou berokkent, maak dat nou eens concreet.
[..]
Ik ontken verder niet zoveel. Jij poneert hier een aantal stellingen waarvan jij van mening bent dat ze jou direct schade toebrengen. Ik vraag alleen maar om dat concreet te maken, welke schade? Hoe dan? Wat gaan jij en je dierbaren precies merken dan?
Ik denk als er 500 boeren worden weggekocht dat dan het probleem met de stikstof in de natuur wel geregeld is toch??. Of Niet ??quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh? Hoezo is dat schadelijk?
Ik vind boeren opofferen ten faveure van windmolens, zonnepanelen, data-/distributiecentra en meren/zee volplempen met zonnepanelen en windmolens schadelijk voor onze toekomst...
[..]
Een voorspelling dus.
Meestal is de realiteit een stuk genuanceerder dan wat één of een paar wetenschappers, dan wel economen, zeggen. En dan helemaal wanneer het over theorieën of allerlei predictieve modellen gaat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klimaat is er een onderdeeltje van maar het is breden. Maar de PVV ontkent iedere noodzaak tot klimaatbeleid. Dus dat is zeer schadelijk voor onze toekomst.
[..]
Nee hoor, wetenschappers, economen en dergelijke kunnen je dat gewoon vertellen. Dat niet willen horen is onderbuik.
Denk jij dat als Robbie 30 miljard in de sloot flikkert dat dan de climate change is opgelost ??quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou waarom levert klimaatverandering mij schade op
-Het is een gevaar om in Nederland de boel droog te blijven houden wat veel geld kost of misschien gebieden onbewoonbaar maakt
Rare post. Heb jij het idee dat bijvoorbeeld Zwitserland of Noorwegen een levensstandaard hebben gelijk aan Brazilië?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:49 schreef Hexagon het volgende:
Evenals een Nexit me schade oplevert
-Het gaat ten koste van de economie waardoor onze levenstandaard afzakt naar die van Brazilie ofzo. Dus mensen die dat willen zal ik bepaald niet tof vinden.
Niet een paar, gewoon vrijwel alle.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meestal is de realiteit een stuk genuanceerder dan wat één of een paar wetenschappers, dan wel economen, zeggen. En dan helemaal wanneer het over theorieën of allerlei predictieve modellen gaat.
Zaten we voor 1993 ook op het niveau van Brazilië omdat de EU in zijn huidige vorm niet bestond?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:49 schreef Hexagon het volgende:
Evenals een Nexit me schade oplevert
-Het gaat ten koste van de economie waardoor onze levenstandaard afzakt naar die van Brazilie ofzo. Dus mensen die dat willen zal ik bepaald niet tof vinden.
Oh die landen die gewoon klant zijn van de EU en bijna alle wetgeving overnemen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post. Heb jij het idee dat bijvoorbeeld Zwitserland of Noorwegen een levensstandaard hebben gelijk aan Brazilië?
Geef je nu toe dat je de EU niet volledig achterna hoeft te lopen en alsnog economisch prima mee kan komen? Letterlijk de enige reden die jij net geeft om niet uit de EU te willen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh die landen die gewoon klant zijn van de EU en bijna alle wetgeving overnemen?
Ga je gewoon eens inlezen als je maar wat ongeinformeerd loopt te leuteren.
Vrijwel alle? Er zijn maar weinig onderwerpen waar alle wetenschappers hetzelfde over denken, ook het klimaat niet en al helemaal de EU niet. Want deze twee onderwerpen had je het toch over?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet een paar, gewoon vrijwel alle.
Maar feiten die niet welgevallig zijn bestaan natuurlijk niet.
Ze zijn geen onderdeel van de EU, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh die landen die gewoon klant zijn van de EU en bijna alle wetgeving overnemen?
Ga je gewoon eens inlezen als je maar wat ongeinformeerd loopt te leuteren.
Ja, zo vreselijk voor je. Jank er nog even 20 berichten over vol.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die landen lopen de EU zo goed als volledig achterna dus het gewoon niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Geef je nu toe dat je de EU niet volledig achterna hoeft te lopen en alsnog economisch prima mee kan komen? Letterlijk de enige reden die jij net geeft om niet uit de EU te willen.
Jawel hoor over klimaatverandering is een vrij brede consensus. Alleen om politieke redenen blijf je ontkennen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vrijwel alle? Er zijn maar weinig onderwerpen waar alle wetenschappers hetzelfde over denken, ook het klimaat niet en al helemaal de EU niet. Want deze twee onderwerpen had je het toch over?
Die landen zijn gewoon deel geworden van het EU systeem en houden zich ook aan vrijwel alle regels. Dat is dus niet hoe Nexit figuren het voor zich zien.quote:Ze zijn geen onderdeel van de EU, daar gaat het om.
En inderdaad, ook zonder lidmaatschap kunnen landen op allerlei manieren samenwerken met de EU. Maar jij stelt dat als Nederland uit de EU zou gaan, het land zou afzakken naar de levensstandaard van Brazilië. Dat is gewoon een hele rare claim, gebaseerd op de onderbuik. Precies dat waar je anderen van probeert te beschuldigen.
Zo goed als, dus niet helemaal. Duidelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die landen lopen de EU zo goed als volledig achterna dus het gewoon niet.
Ja dat is dus niet wat de Nexit lui willen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo goed als, dus niet helemaal. Duidelijk.
Nou, die consensus is zo breed dan er bijzondere interpretaties moeten worden gegeven aan studies om tot die conclusie te komen. Wat we voornamelijk zien is dat er een stigma lijkt te zijn rond kritische geluiden over klimaatverandering, wat dan weer benadrukt dat er een probleem binnen de academische wereld is rond de vrijheid van onderzoek.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor over klimaatverandering is een vrij brede consensus. Alleen om politieke redenen blijf je ontkennen.
[..]
Hmm, dit stond een paar maanden geleden nog op Bloomberg:quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor over klimaatverandering is een vrij brede consensus. Alleen om politieke redenen blijf je ontkennen.
[..]
Die landen zijn gewoon deel geworden van het EU systeem en houden zich ook aan vrijwel alle regels. Dat is dus niet hoe Nexit figuren het voor zich zien.
En we zien het VK al aardig afzakken. En Nederland is in dat opzicht nog veel zwakker dan het VK. Dus het is niet zo moeilijk te begrijpen dat dat de gevolgen zijn.
En om jouw manieren van rederen nu te volgen: dit zijn experts, dus dit zijn de feiten.quote:“In exactly the same way as we blamed Brussels for everything before Brexit, people are blaming Brexit for everything after Brexit,” says Colville. But there isn’t much evidence to back that up, the two argue. The most recent numbers show UK growth not at the bottom of the pack but knocking around the middle. And the inflation numbers—while high—aren’t much different either: the EU is suffering from tight labor markets and high energy prices in just the same way as the UK, they contend.
The truth is that, while the British economy isn’t in great shape, this has been the case for decades. So rather than blaming it on Brexit, Jessop and Colville say, the UK needs to look at its own policies and its own failures of government.
Bron
quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is dus niet wat de Nexit lui willen.
Verder hebben die landen ook helemaal niks te zeggen over de EU en mogen ze wel betalen. Ook helemaal niks om te wensen.
Dus Zwitserland lacht zich een breuk en door niet aangesloten te zijn bij het EER zitten ze niet vast aan handelsrestricties en ze betalen 400 keer minder.quote:Bij nazicht van de EU-begroting 2022 (blz. 1586 e.v.) en de EFTA-jaarverslagen leest men dat de EFTA-landen voor 3,2 miljard euro meedoen aan EU-programma's en de werking van EU-agentschappen over de periode 2014-2021. Daarvan betaalt Noorwegen zowat 97 procent. 31 aug 2022
99% van de wetenschappers onderschrijft klimaatveranderingquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, die consensus is zo breed dan er bijzondere interpretaties moeten worden gegeven aan studies om tot die conclusie te komen. Wat we voornamelijk zien is dat er een stigma lijkt te zijn rond kritische geluiden over klimaatverandering, wat dan weer benadrukt dat er een probleem binnen de academische wereld is rond de vrijheid van onderzoek.
[..]
Hmm, dit stond een paar maanden geleden nog op Bloomberg:
[..]
En om jouw manieren van rederen nu te volgen: dit zijn experts, dus dit zijn de feiten.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is onzin. PVV-ers zijn tegen ongebreidelde immigratie, tegen het beleid. Niet tegen de mensen zelf, althans, de meesten niet. Ik heb PVV gestemd, maar heb moslims onder mijn vrienden. Het is eigenlijk triest dat je aangekeken wordt op je stemgedrag. Andersom gebeurt dat namelijk niet. Rechts accepteert het gewoon dat mensen links, zelfs SP stemmen. Links accepteert duidelijk niet dat mensen rechts stemmen.
En wat vinden die islamitische vrienden van je er van dat jij hun gebedshuizen en islamitische scholen wilt sluiten en (de verspreiding van) korans wilt verbieden? En dan alleen bij hun geloof. Niet bij Christenen of Joden.quote:Wat Kaag zegt is dan ook onzin. Mensen willen helemaal niet dat alle moslims Nederland verlaten, maar een stop op de aanvoer. En dat er geen rechten ontleend worden aan het moslim zijn, zoals, bijvoorbeeld, overal en altijd een hoofddoek willen dragen, omdat 'het moet van het geloof'. Wat iedere moslim ontkent, die plicht. Het is vrijwillig, dus die kan af als een werkgever of een situatie daar om vraagt.
Of heb je ze wijs gemaakt dat dat voor jou heus de puntjes zijn waarop je het niet eens bent met wat de PVV wilt? Wellicht hebben ze zich dat zelf wijs gemaakt, a la een 'nou zo heet zal de soep vast niet opgediend worden'?quote:o Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en
moskeeën
o We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder
niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
o Verbod dubbele nationaliteit
o Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Dat 'wereldvreemd' kan je beter 'weinig connectie met Jan(neke) met de pet' noemen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:34 schreef Confetti het volgende:
Ze heeft deels gelijk, maar het komt wel van een extreem-globalistische wereldvreemde vrouw. Zo iemand kun je simpelweg niet vertrouwen om de belangen van het land boven internationale belangen te stellen.
Dat is de befaamde claim ja, overgenomen door talloze media. En die claim is op basis van dit literatuuronderzoek, waar de academici studies die geen concrete positie innemen over het onderwerp ('no position) worden meegenomen als bevestiging van klimaatverandering. Dat is dus precies wat ik bedoelde met het geven van bijzondere interpretaties aan studies.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
99% van de wetenschappers onderschrijft klimaatverandering
https://scientias.nl/zaak(...)ndering-veroorzaakt/
quote:However, having reviewed, rated and categorized several thousand papers we believe that there is now a stronger case for the broader approach given how widely accepted ACC has become in the peer-reviewed literature. For example, a majority of the papers we categorized as being about ‘impacts’ of climate change did not state a position on whether the phenomenon they were studying— the changing climate—was human-caused. It seems highly unlikely that if researchers felt sceptical about the reality of ACC they would publish numerous studies of its impacts without ever raising the question of attribution. In other words, given that most 4a (‘no position’) ratings do not either explicitly or implicitly differ from the consensus view of GHG emissions as the principal driver of climate change it does not follow in our view that these analyses should be a priori excluded from the consensus.
Dit gaat over een reportage 3 maanden na Brexit van Één Vandaag. Wat ik liet zien betreft een analyse van september 2023. Ga jij de experts uit het artikel van Bloomberg dus tegenspreken? Volgens jouw eigen manier van redeneren ben je dan de 'feiten' aan het ontkennen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:35 schreef Hexagon het volgende:
En ook de Brexit is zeer schadelijk gebleken waardoor alles duurder is geworden daar
https://eenvandaag.avrotr(...)-zal-permanent-zijn/
Dus ontkennen is kwaadaardige nonsens.
Nogal logisch. De wetenschappers die een andere of zefls maar een meer genuanceerde mening hebben worden uitgekotst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
99% van de wetenschappers onderschrijft klimaatverandering
https://scientias.nl/zaak(...)ndering-veroorzaakt/
Het is net Franske, het lag niet aan hemquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:57 schreef Dutchguy het volgende:
Ga je van 24 naar 9 zetels en dan is het nog steeds vooral de schuld van de ander.
"Weet het niet" daar kun je niet veel mee. Maargoed bijna geen enkele ontkent het. Desondanks blijft de PVV dat doordrammen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is de befaamde claim ja, overgenomen door talloze media. En die claim is op basis van dit literatuuronderzoek, waar de academici studies die geen concrete positie innemen over het onderwerp ('no position) worden meegenomen als bevestiging van klimaatverandering. Dat is dus precies wat ik bedoelde met het geven van bijzondere interpretaties aan studies.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dit gaat over een reportage 3 maanden na Brexit van Één Vandaag. Wat ik liet zien betreft een analyse van september 2023. Ga jij de experts uit het artikel van Bloomberg dus tegenspreken? Volgens jouw eigen manier van redeneren ben je dan de 'feiten' aan het ontkennen.
Zelfs als je de 1869 'no position' papers niet mee telt, blijft die 99% claim staan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is de befaamde claim ja, overgenomen door talloze media. En die claim is op basis van dit literatuuronderzoek, waar de academici studies die geen concrete positie innemen over het onderwerp ('no position) worden meegenomen als bevestiging van klimaatverandering. Dat is dus precies wat ik bedoelde met het geven van bijzondere interpretaties aan studies.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dit gaat over een reportage 3 maanden na Brexit van Één Vandaag. Wat ik liet zien betreft een analyse van september 2023. Ga jij de experts uit het artikel van Bloomberg dus tegenspreken? Volgens jouw eigen manier van redeneren ben je dan de 'feiten' aan het ontkennen.
Je kunt niet zomaar dingen uit een onderzoek gaan verwijderen als het niet de gewenste uitkomst geeft. In dit geval geeft het geen bevestiging van het standpunt mbt klimaatverandering, waardoor de consensus binnen dit literatuuronderzoek veel lager komt te liggen. Geen 99%, maar iets meer dan 30%, dat is nogal een verschil.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs als je de 1869 'no position' papers niet mee telt, blijft die 99% claim staan.
Maar als het bewijs voor MMGW in kannen en kruiken is, waarom hangen er dan nog zoveel klimaatwetenschappers aan de subsidietiet? Wetenschap is geen kwestie van consensus, wetenschap bestaat uit en gaat vooruit door twijfel, vaak van eenlingen. Als er vanuit daar een consensus ontstaat over de stand der wetenschap op een bepaald punt dan heeft dat waarde, maar laten we al dan niet bestelde consensus onder wetenschappers met 'de wetenschap' verwarren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs als je de 1869 'no position' papers niet mee telt, blijft die 99% claim staan.
Jeetje joh, denk je dat echt? Dat zou wel bijzonder verrassend zijn, nadat ze overal haar afscheid heeft aangekondigd en ook niet meer op de kandidatenlijst stond.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ze niet meer terug komt , ze was net zo blij als GW Bush toen het er eindelijk op zat
ik bedoel zelfs niet als burgemeester van schuddekutterveen , Nederland heeft zo zwaar genoeg van dat mens dat het een feest is om van dat elitaire gedrocht af te zijnquote:Op zaterdag 16 december 2023 16:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jeetje joh, denk je dat echt? Dat zou wel bijzonder verrassend zijn, nadat ze overal haar afscheid heeft aangekondigd en ook niet meer op de kandidatenlijst stond.
Ik ben onder de indruk van jouw enorme inzicht in de materie.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik bedoel zelfs niet als burgemeester van schuddekutterveen , Nederland heeft zo zwaar genoeg van dat mens dat het een feest is om van dat elitaire gedrocht af te zijn
Dank jewel, ja ik doe wat goed is voor nederlandquote:Op zaterdag 16 december 2023 16:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk van jouw enorme inzicht in de materie.
Ze spreekt 6 talen vloeiend, dat doe jij haar niet na.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik bedoel zelfs niet als burgemeester van schuddekutterveen , Nederland heeft zo zwaar genoeg van dat mens dat het een feest is om van dat elitaire gedrocht af te zijn
De taal van het volk zit er niet tussen, daar begrijpt ze geen reet van.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ze spreekt 6 talen vloeiend, dat doe jij haar niet na.
Zo waar. Enige introspectie is haar vreemd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ook niet, dus.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
De taal van het volk zit er niet tussen, daar begrijpt ze geen reet van.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:40 schreef Hexagon het volgende:
En die ook allerlei dingen wil die mensen zorgwekkend vinden voor de rechtstaat, economie en ons leefmilieu
quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
Mijn dierbaren wens ik ook een goed leefmilieu. De PVV niet want die vind dat onzin. Dus genoeg om voor te vrezen.
Wat is het nou, klimaat of milieu?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Ze heeft gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Je wordt zelfs al moe van het gezever van haar als je het leest.
ik praat utrechsquote:Op zaterdag 16 december 2023 17:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ze spreekt 6 talen vloeiend, dat doe jij haar niet na.
Hou eens op met dit soort onzin, het is zo doorzichtig. Je weet best wat er bedoeld wordt, maar probeert er een semantische discussie van te maken, zodat je het niet meer hoeft te hebben over het eigenlijke onderwerp. Op dat eigenlijke onderwerp heb je immers geen verhaal, dus dan maar deze tactiek.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat is het nou, klimaat of milieu?
@Hexagon grossiert in hypocriete doelpaal verzettende crap. Dus het is aan hem om eea duidelijk te maken, nu niet de boel gaan omdraaien he.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:17 schreef Sodemieters het volgende:
Hou eens op met dit soort onzin, het is zo doorzichtig. Je weet best wat er bedoeld wordt, maar probeert er een semantische discussie van te maken, zodat je het niet meer hoeft te hebben over het eigenlijke onderwerp. Op dat eigenlijke onderwerp heb je immers geen verhaal, dus dan maar deze tactiek.
Inderdaad, alsof iemand ooit het idee had dat ze zoveel om Nederland gaf dat ze niet bij de eerste de beste tegenslag deze carrierestap zou opgeven.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jeetje joh, denk je dat echt? Dat zou wel bijzonder verrassend zijn, nadat ze overal haar afscheid heeft aangekondigd en ook niet meer op de kandidatenlijst stond.
Eerste protest in Utrecht kwam vanuit de GroenLinks hoek, Antifa kwam later pas.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:52 schreef Sodemieters het volgende:
Je bedoelt die demonstratie in Utrecht? Dat was georganiseerd door Antifa, er kwamen een paar honderd mensen op af. Dat heeft weinig te maken met 'links' in het algemeen, laat staan met Kaag of D66.
Grappig genoeg zag ik je dit niet posten in het topic van Baudet toen hij werd gemept. Tot 2 keer toe.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:52 schreef schommelstoel het volgende:
Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, maar als varken, door radicale moslims". Dat is volgens haar "de nagel aan de doodskist van een tolerante, inclusieve samenleving."
Voor kerstman spelen. Of kerstvrouw . De rekening komt over 3 jaar.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:30 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik heb zelden een Minister van Financiën gezien die zich zo zelden liet zien in die functie.
Ik vermoed dat we dat snel vergeten zijn. 'ja, ze was van D66 toch?, maar wat deed ze eigenlijk?' (wie was dat mens?)
Ik ben voor het afschaffen van al het bijzondere onderwijs. Gewoon één vorm van openbaar, gemengd onderwijs. Speciaal onderwijs mag uiteraard wel blijven.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]Hardop gelachen.
[..]
En wat vinden die islamitische vrienden van je er van dat jij hun gebedshuizen en islamitische scholen wilt sluiten en (de verspreiding van) korans wilt verbieden? En dan alleen bij hun geloof. Niet bij Christenen of Joden.
[..]
Of heb je ze wijs gemaakt dat dat voor jou heus de puntjes zijn waarop je het niet eens bent met wat de PVV wilt? Wellicht hebben ze zich dat zelf wijs gemaakt, a la een 'nou zo heet zal de soep vast niet opgediend worden'?
Dat je de PVV alleen maar de macht hebt gegeven om ook die punten na te streven, maar het er toch echt niet mee eens bent hoor?
...en tegen die tijd zit ze met d'r kloten weer in een zandlandquote:Op zaterdag 16 december 2023 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor kerstman spelen. Of kerstman. De rekening komt over 3 jaar.
Laten het alles bij elkaar een paar duizend mensen geweest zijn dan, uit vooral erg linkse hoek. Heeft nog steeds niks te maken met Kaag of D66.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:08 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Eerste protest in Utrecht kwam vanuit de GroenLinks hoek, Antifa kwam later pas.
Daarnaast waren er nog meer plekken, waaronder Amsterdam en Leiden.
Zou goed kunnen. Heb ik überhaupt wel in die topics gereageerd? Ik reageer lang niet in elk topic. In dit topic heb ik al wel een paar keer gezegd dat het net zo goed voor Baudet, Wilders en Van der Plas geldt. Niet alleen voor Kaag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig genoeg zag ik je dit niet posten in het topic van Baudet toen hij werd gemept. Tot 2 keer toe.
Bijzonder hoe dit werkt.
Ja je bent daar lekker de toffe peer gaan uithangen:quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Heb ik überhaupt wel in die topics gereageerd? Ik reageer lang niet in elk topic. In dit topic heb ik al wel een paar keer gezegd dat het net zo goed voor Baudet, Wilders en Van der Plas geldt. Niet alleen voor Kaag.
Oh oh oh wat was je daar grappig. Niks qua veroordeling over de haat die Baudet en co over zich heen gestort krijgen, wat zich zelfs uit in fysiek geweld, maar wel ff lekker de grapjurk uithangen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef Sodemieters het volgende:
Wel bizar dat één politicus drie keer een flinke klap krijgt. Nu met een bierflesje, daarvoor met een paraplu en hij had ook al een klap van de molen gehad.
wat is de natuurlijke staat van orde?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:41 schreef grrrrg het volgende:
[..]
https://historiek.net/fas(...)594/#google_vignette
[..]
Ah ja, die was wel goed gevonden hè?quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja je bent daar lekker de toffe peer gaan uithangen:
[..]
Oh oh oh wat was je daar grappig. Niks qua veroordeling over de haat die Baudet en co over zich heen gestort krijgen, wat zich zelfs uit in fysiek geweld, maar wel ff lekker de grapjurk uithangen.
Nou en?quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ah ja, die was wel goed gevonden hè?
In deel 4, zie ik. Toen was inmiddels alles al wel gezegd.
Klopt. Ik heb daar geen respect voor. Boeit me verder niet wanneer iemand er op stemt hoor, ik zal ze niet anders behandelen. Maar vrienden zullen we dan niet worden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben voor het afschaffen van al het bijzondere onderwijs. Gewoon één vorm van openbaar, gemengd onderwijs. Speciaal onderwijs mag uiteraard wel blijven.
Ik ben tegen het sluiten van gebedshuizen. Maar geloven is privé; daar val je geen andere mensen mee lastig. Je hebt ook geen speciale rechten gebaseerd op je geloof. Alleen de Nederlandse wetten en regels zijn leidend.
Mensen mogen gerust een Koran hebben, maar die is niet heiliger dan, bijvoorbeeld, een vlag of een voetbalsjaaltje. Een koran verbranden om iemand te kwetsen, is niet erger dan het verbranden van een landsvlag of voetbalsjaal. Dit geldt, overigens, voor elk religieus geschrift.
Uiteraard kan ik niet overal vertellen dat ik PVV heb gestemd, door de obvious reasons, hier in dit topic besproken en die ook blijken uit jouw post, waar ik nu op reageer. Het wordt niet gerespecteerd.
Klopt. En toch steun je met je stem óók dat deel van het PVV beleid.quote:Vrijwel niemand in Nederland staat 100 % achter het programma van de partij waarop hij/zij gestemd heeft, behalve, schijnbaar, PVV-stemmers.
ik denk dat iedere partij waar VV in staat gelijk al verdacht is en je daar niet op stemmen moetquote:Op zondag 17 december 2023 00:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb daar geen respect voor. Boeit me verder niet wanneer iemand er op stemt hoor, ik zal ze niet anders behandelen. Maar vrienden zullen we dan niet worden.
[..]
Klopt. En toch steun je met je stem óók dat deel van het PVV beleid.
Als de SP (waar ik op stem) het Christendom wilt zien verdwijnen en daarom alle kerken en bijbels wilt uitbannen, dan laten mijn christelijke vrienden me niet weg komen met een 'ja maar dat is een van die puntjes waar ik het niet mee eens ben hoor' en wijzen ze me er op dat ik met mijn stem op die partij toch óók die standpunten steun. Ik gok dat ze dan (imo terecht) een stuk minder met me om zouden willen gaan.
Stukje verantwoordelijkheid dragen voor je stem, en zulks.
Klopt. Het was ook een reactie op een post over linkse intolerantie, niet over Kaag of D66 in het bijzonder.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:23 schreef Sodemieters het volgende:
Laten het alles bij elkaar een paar duizend mensen geweest zijn dan, uit vooral erg linkse hoek. Heeft nog steeds niks te maken met Kaag of D66.
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik kan 'tolerantie en inclusie' niet meer horen.
Nederland was dat al, al ver voor D66 besloot op de uit de VS overgewaaide woke trein te stappen.
D66 heeft de samenleving vooral gepolariseerd, het oude hokjesdenken tot systeemtheorie verheven en daarmee progressief Nederland decennia terug de tijd in geplaatst.
En nu mekkeren over een 'kille samenleving'? Ooit, misschien, gaan ze bij D66 nog een keer zelfreflectie toepassen.
Ik ben tamelijk intolerant naar zuigende drammers, simpelweg omdat ik het nare mensen vind.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.
Wilders is hartstikke tolerant, en staat voor de vrijheid in dit land.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
De partij van Geert met zijn politiek van intolerantie en exvlusie, racisme rn discriminatie, fascisme en intolerantie, is een beweging naar het duistere verleden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom is het belangrijk dat we laten zien wie Geert Wilders werkelijk isquote:Op zondag 17 december 2023 00:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben tamelijk intolerant naar zuigende drammers, simpelweg omdat ik het nare mensen vind.
Voor mij is het geen toekomst en zal het nooit toekomst worden.
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.
De partij van Geert met zijn politiek van intolerantie en exvlusie, racisme rn discriminatie, fascisme en intolerantie, is een beweging naar het duistere verleden.
De schade die deze vrouw heeft aangericht is nog niet te overzien op dit moment.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor kerstman spelen. Of kerstvrouw . De rekening komt over 3 jaar.
Aan de ene kan mag je prive uitsluiten wie je wilt als het maar geen wilders stemmers zijn?quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.
Zolang dat uiten uiteraard niet indruist tegen onze Grondwet.En die uitsrpaken wordt getoetst via rechtspraak, niet door jou, en niet door mij. Je mag prive uiteraard vinden wat je wil, uitsluiten wie je wil, no problem.
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
Zij is een typische elitair grachtengordelvrouwtje. Haar neus in de lucht naar het normale volk en iedereen die kritiek heeft op bijvoorbeeld immigratie en asielbeleid neerzetten als "racist" of "intolerant" omdat ze er zelf geen last van heeft. Ondertussen zelf tig dolken in de rug van Omzigt steken, laat een partijgenoot in de steek die continue werd lastiggevallen door een andere D66'er en roepen dat overwinning van Wilders een klap voor de democratie is. Hij is democratisch gekozen maar goed..quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
En Realisme.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een akelig minderwaardig mens. Haar grootste gebrek was het gebrek aan zelfreflectie en bescheidenheid.
Ze zette/zet zichzelf te vaak, en op een veel te hoog voetstuk.
Die gebedshuizen worden niet gesloten en dat weet Wilders ook wel. Wilders weet echt wel als hij minister of minister-president wilt worden dat hij flink wat water bij de wijn moet doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]Hardop gelachen.
[..]
En wat vinden die islamitische vrienden van je er van dat jij hun gebedshuizen en islamitische scholen wilt sluiten en (de verspreiding van) korans wilt verbieden? En dan alleen bij hun geloof. Niet bij Christenen of Joden.
[..]
Of heb je ze wijs gemaakt dat dat voor jou heus de puntjes zijn waarop je het niet eens bent met wat de PVV wilt? Wellicht hebben ze zich dat zelf wijs gemaakt, a la een 'nou zo heet zal de soep vast niet opgediend worden'?
Dat je de PVV alleen maar de macht hebt gegeven om ook die punten na te streven, maar het er toch echt niet mee eens bent hoor?
Een echte user die bang is gemaakt voor Wilders. Grappig om te zienquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]Hardop gelachen.
[..]
[..]
Hier heb ik wel wat moeite mee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een akelig minderwaardig mens. .............
quote:Op zondag 17 december 2023 10:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hier heb ik wel wat moeite mee.
Komt wel erg dicht in de buurt van de waarde van een mensenleven.
Bovendien werd deze terminologie ook gebruikt in de tijd dat Marcel van Dam en Ad Melkert vol op het orgel gingen tegen Pim Fortuyn. En even later werd hij doodgeschoten.
En hoewel kogels (en aanverwante zaken) vrijwel altijd van links komen zal iemand van de woke brigade daar niet zo snel door geraakt worden. Maar toch ......
Prive doe je maar wat je zelf wil.quote:Op zondag 17 december 2023 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aan de ene kan mag je prive uitsluiten wie je wilt als het maar geen wilders stemmers zijn?
Hoe meer het niet gaat zoals de vermeend moreel verheven gutmenschen willen, hoe meer de maskers van het gezicht vallen en het zichtbaar wordt met wie we echt te maken hebben. En dat is best schrikbarend om te zien, vooral ook wetende dat deze mensen ook behoorlijk wat institutionele macht hebben weten te vergaren de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Kaag, en Kaag is naar mijn mening iemand die zelf heeft bijgedragen aan het scheppen van een dergelijk klimaat. Zij is zo'n voorbeeld van iemand die gewoon wegkijkt als het van haar eigen kamp komt. Niet zo raar dat het daar over gaat. Zure appels daargelaten uiteraard.
Sowieso is kamp 'links' mij sinds de verkiezingen heel erg negatief opgevallen. Zelfs users hier op FOK! die ik altijd wel hoog had zitten, maar nu toch wel een beetje tegenvallen. Een ander politiek forum waar ik wel eens buurtte is nu helemaal vervallen in een brandende echokamer waar je vogelvrij bent als je ook maar een klein beetje tegen de boze massa in gaat. En dat allemaal onder het excuus 'ja, maar tolerantieparadox'.
Dit krijg je als veel mediaredacties bestaan uit mensen die zelf op D66 of soortgelijke partijen stemmen.quote:Op zondag 17 december 2023 10:56 schreef Homey het volgende:
En weer fungeert de media als doorgeefluik voor de leugens van Kaag. Is er ooit een journalist geweest die het aandurfde kritische vragen te stellen? Krijg de indruk dat Kaag alleen aanschuift als er afgesproken is dat een bevriende journalist het interview afneemt. Oftewel vooraf geregisseerde interviews.
Dat dik gedrukte is nogal duidelijk ja. Links vind het prima op PVV stemmers met de nek aan te kijken enkel en alleen omdat een gedeelte van die stemmers (niet eens allemaal, maar nuance doet er niet toe, dus dat redeneer ik even verder met diezelfde logica) zich wel kan vinden in de PVV houding richting de islam. Prima om die groep mensen uit te sluiten, want die verdienen het immers. Moeten ze maar niet op de verkeerde partij stemmen.quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.
Zolang dat uiten uiteraard niet indruist tegen onze Grondwet.En die uitsrpaken wordt getoetst via rechtspraak, niet door jou, en niet door mij. Je mag prive uiteraard vinden wat je wil, uitsluiten wie je wil, no problem.
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
en dan op TV vertellen dat je ook problemen hebt gekend , toen je moest kiezen tussen harvard en oxford ,quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder enige ervaring in de nederlandse politiek ben je aangeschoten wild in de 2de kamer, als je dan ook nog eens geen enkele kennis hebt van de nederlandse bevolking en je best ook niet doet om je erin te willen verdiepen dan heb je ook nog een target op je borst.
nou dat nu ook weer niet ,quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Absoluut! Sterker nog, eigenlijk zou elke Nederlander haar nou moeten bedreigen.
Hat is tijd dat AI de wereld gaat regerenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
Dan kun je toch ook serieuze vraagtekens plaatsen bij het achterliggende team.quote:Op zondag 17 december 2023 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan op TV vertellen dat je ook probemen hebt gekend , toen je moest kiezen tussen harvard en oxford , dan maak je jezelf voor de rest van je politieke bestaan volstrekt belachelijk
Op basis van welke morele wetten? Dat dilemma los je niet op met AI, hoor. De noodzaak van zo'n keuze wordt alleen maar evidenter.quote:Op zondag 17 december 2023 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hat is tijd dat AI de wereld gaat regeren
door de vraag te stellenquote:Op zondag 17 december 2023 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op basis van welke morele wetten? Dat dilemma los je niet op met AI, hoor. De noodzaak van zo'n keuze wordt alleen maar evidenter.
Ook dat is een morele keuze, de keuze voor utilitarisme.quote:Op zondag 17 december 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de vraag stellen wel biologische levensvorm de meeste schade aanricht op aarde
en dat probleem te verhelpen
Als Wilders zo tolerant is, waarom biedt hij dan altijd maar twee opties aan als hij weer ergens een bezoek brengt aan een stad met opvanglocatie? Meer of minder, open of dicht, hoog of laag... dat is zo ongeveer wel het repertoire. Als hij dan al als 'zo tolerant' beschouwd moet worden, gaat dat toch niet op voor wat voor vorm van nuance of compromis dan ook.quote:Op zondag 17 december 2023 01:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wilders is hartstikke tolerant, en staat voor de vrijheid in dit land.
Maar inderdaad alleen naar tolerante mensen. Intoleranten worden buitengesloten en buitenlanders vanuit landen met slechte statistics idem, als het aan hem ligt.
Discriminatie, hij maakt inderdaad onderscheid op basis van zaken die bij de Islam horen en raakt daarmee de godsdienstvrijheid, voor Wilders is de islam geen godsdienst maar een totalitaire ideologie.
Fascisme? Wat is dat toch iedere keer met dat fascisme geneuzel? Hoe definieer jij fasicsme? Je kiest volgens mij gewoon specifiek dat woord als soort nazi-vergelijking?
intolerantie naar intoleranten zou goed zijn.
Bovenstaande intolerantie naar drammers houdt bij mij in dat ik ze negeer en uit de weg loop, niet meer niet minder.
Meer of minder is toch de ultieme politieke afweging.quote:Op zondag 17 december 2023 11:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als Wilders zo tolerant is, waarom biedt hij dan altijd maar twee opties aan als hij weer ergens een bezoek brengt aan een stad met opvanglocatie? Meer of minder, open of dicht, hoog of laag... dat is zo ongeveer wel het repertoire. Als hij dan al als 'zo tolerant' beschouwd moet worden, gaat dat toch niet op voor wat voor vorm van nuance of compromis dan ook.
Je kunt die redenatie natuurlijk ook omdraaien. Als je je inzet voor een partij die grotendeels gebaseerd is op het willen uitsluiten van mensen, is het dan niet wat schijnheilig om krokodillentranen te gaan huilen wanneer je zelf uitgesloten wordt?quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
Virussen en bacterien uitroeien lijkt mij geen goed ideequote:Op zondag 17 december 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de vraag te stellen
welke biologische levensvorm de meeste schade aanricht op aarde
en dat probleem te verhelpen
Nee, dan Wilders...quote:Op zondag 17 december 2023 10:56 schreef Homey het volgende:
En weer fungeert de media als doorgeefluik voor de leugens van Kaag. Is er ooit een journalist geweest die het aandurfde kritische vragen te stellen? Krijg de indruk dat Kaag alleen aanschuift als er afgesproken is dat een bevriende journalist het interview afneemt. Oftewel vooraf geregisseerde interviews.
Het loopt zoals verwacht...quote:Op zondag 17 december 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
loopt goed dit topic op FOK om Kaag af te branden
quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat wat geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Deelsquote:Op zaterdag 16 december 2023 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
In andere landen zie je het ook... Dan ligt het dus aan de wereldpolitiek?
Ja hoor, in de uiteindelijke besluitvorming wel. Maar die bereik je zelden op een doordachte manier door mensen valse dilemma's voor te schotelen.quote:Op zondag 17 december 2023 12:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meer of minder is toch de ultieme politieke afweging.
Welk valse dilemma.quote:Op zondag 17 december 2023 12:56 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja hoor, in de uiteindelijke besluitvorming wel. Maar die bereik je zelden op een doordachte manier door mensen valse dilemma's voor te schotelen.
Er zijn vele voorbeelden, maar 'meer of minder Marokkanen' is er het meest bekende van.quote:
Wat is er vals aan? Doet Greet alsof er geen optie is dat er ook "evenveel Marokkanen" gekozen kan worden?quote:Op zondag 17 december 2023 13:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er zijn vele voorbeelden, maar 'meer of minder Marokkanen' is er het meest bekende van.
Ja we lopen best wel een risico dat het saai gaat worden op het moment dat ze defintief opkrast uit dit land. Gelukkig is Timmermans aan het warmdraaien als nieuwe hoeder van normen en waarden. Eveneens als bij Kaag zijn die uitsluitend van toepassing als je het met hem eens bent.quote:Op zondag 17 december 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
loopt goed dit topic op FOK om Kaag af te branden
Ik vraag me af waarom je hier speelt op specifiek "deze vrouw" of heb je voorbeelden?quote:Op zondag 17 december 2023 09:59 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
De schade die deze vrouw heeft aangericht is nog niet te overzien op dit moment.
Een volgend kabinet zal daar de zure vruchten van plukken.
Zowel 'meer' als 'evenveel' vallen al af in zo'n setting, dus er is maar 1 antwoord. Maar dat maakt het inderdaad geen vals dilemma, meer onderdeel van de gebruikelijke retoriek.quote:Op zondag 17 december 2023 13:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er vals aan? Doet Greet alsof er geen optie is dat er ook "evenveel Marokkanen" gekozen kan worden?
Nou is dat het? Tis wat.
Whataboutism.quote:Op zondag 17 december 2023 12:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dan Wilders...
Die na tientallen verzoeken uiteindelijk wel een keertje bij Jinek wilde komen, maar onder voorwaarde dat het uitsluitend over z'n katten zou gaan.
Dat komt omdat Geert Wilders de Koran wil verbieden, moskeeën wil sluiten, Marokkaanse Nederlanders het land wil uitzetten, etc, etc. Dat is racistisch en dat soort dingen roepen is onacceptabel.quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Na een whataboutism een jij-bak. Je moet maar durven.quote:Op zondag 17 december 2023 15:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Alsof jij die niet de ene na de andere maakt.
Er is weinig tolerant en inclusief aan woke. Integendeel.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |