Eerst dit, maar dan vervolgens dit:quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de overtuigingen van mensen die links stemmen ronduit verwerpelijk. Vaak gaan die overtuigingen gepaard met leugens en stemmingsmakerij, zogenaamd uit goede bedoelingen.
Dat komt toch wat schizofreen over...quote:Ik probeer hun overwegingen te begrijpen en er op een respectvolle manier een gesprek over aan te gaan.
Ik snap wel wat jij zegt, ergens dacht ik er ook zo over. Toch kan ik het wat meer in perspectief zien en snap ik dat iedereen stemt vanuit zijn/haar eigen (soms bange, soms boze) kijk op de wereld. En daarom kan ik er niet echt over oordelen, omdat ik ergens wel weet dat veel groepen in Nederland niet echt zijn gehoord en soms aan hun lot zijn overgelaten. Dan krijg je dit soort uitslagen denk ik.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom hebben PVV stemmers een soort recht om aardig gevonden te worden? Alsof het een soort zielige hulpeloze wezentjes zijn die er niks aan kunnen doen.
Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over. Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Ja, dat vind ik ook niet echt rijmen. Het is vrij oordelend namelijk. Ze vult al in waarom bepaalde mensen ergens op stemmen (ook best negatief), om vervolgens te zeggen dat ze hun overwegingen probeert te begrijpen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eerst dit, maar dan vervolgens dit:
[..]
Dat komt toch wat schizofreen over...
Waar komt dit opeens vandaan? Ik heb zelf de uitzending niet gehoord, alleen artikelen erover gezien, maar daar komt dit niet in voor. Wat heeft ze hierover tijdens het interview dan precies gezegd?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
Wat Kaag zegt is dan ook onzin. Mensen willen helemaal niet dat alle moslims Nederland verlaten, maar een stop op de aanvoer. En dat er geen rechten ontleend worden aan het moslim zijn, zoals, bijvoorbeeld, overal en altijd een hoofddoek willen dragen, omdat 'het moet van het geloof'. Wat iedere moslim ontkent, die plicht. Het is vrijwillig, dus die kan af als een werkgever of een situatie daar om vraagt.
Wat is dit nu weer voor onzin. Het gaat er alleen om dat ze net zo goed gerespecteerd worden als mens, als ieder ander. Ze hoeven niet per se aardig gevonden te worden. Maar je kunt ze (ons) ook gewoon in hun waarde laten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom hebben PVV stemmers een soort recht om aardig gevonden te worden? Alsof het een soort zielige hulpeloze wezentjes zijn die er niks aan kunnen doen.
Als jij of jouw dierbaren een dubbel paspoort hebben en zich hier criminineel gedragen EN er komt een wet dat je dan het Nederlanderschap verliest, dan heb je een punt. Maar als jij en jouw dierbaren hier een normaal leven leiden, zoals alle andere Nederlanders dan hoef je nergens voor te vrezen.quote:Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over. Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, meer niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar komt dit opeens vandaan? Ik heb zelf de uitzending niet gehoord, alleen artikelen erover gezien, maar daar komt dit niet in voor. Wat heeft ze hierover tijdens het interview dan precies gezegd?
De ironie: dit soort posts die haar punt precies bevestigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen
Tjee...quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:26 schreef Gia het volgende:
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, maar niet.
Of je behoort zelf tot de elite, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Het feit alleen al dat je de straat op gaat om te protesteren tegen een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:26 schreef Gia het volgende:
Ze heeft het o.a. over intolerantie, waarmee ze duidelijk doelt op het minder minder verhaal. Dit wordt vaak uitgelegd alsof rechts actief moslims uit Nederland wil gaan zetten en dat is niet het geval. Rechts is niet intolerant t.o.v. moslims in het algemeen, maar wel t.o.v. de islam op sommige punten. Dat geef ik aan, meer niet.
Links is overigens zeer intolerant t.o.v. rechts. Dus als er iets polariserend is en mensen dehumaniseert, is het links wel.
Je bedoelt die demonstratie in Utrecht? Dat was georganiseerd door Antifa, er kwamen een paar honderd mensen op af. Dat heeft weinig te maken met 'links' in het algemeen, laat staan met Kaag of D66.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat je de straat op gaat om te protesteren tegen een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:52 schreef Hexagon het volgende:
Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?quote:Maar er zijn 26 partijen waaruit je kon kiezen. Als je dan bewust kiest voor een partij die dingen wenst die aantoonbaar het leefklimaat en toekomst van mij en mijn dierbaren wil beschadigen, dan heb ik daar gewoon een zeer negatief oordeel over.
Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?quote:Politiek is een serieuze zaak die gevolgen heeft voor ons allemaal dus wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de gevolgen die hoeft van mij niet op kusje kusje kroel te rekenen zoals veel van die mensen kennelijk eisen.
Hoort bij die politieke kleur, helaas hebben ze toch aardig wat mensen kunnen overtuigen ook zo krom te denken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?
[..]
Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?
[..]
Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?
En geef even aan welke van die 26 partijen wel goedgekeurd zijn door jou en waar we wel op hadden mogen stemmen. Maak dat nou eens concreet.
Geen probleem zien / oorzaak omdraaien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:51 schreef ZarB het volgende:
Hoe wil dit mens het dan wel zien? Lekker de mond vol over gebrek aan tolerantie, maar kan ze dat concreet maken? En dan ook graag een concrete veranderwens. Oh nee, wacht, haha, het is en blijft de politiek. Hol gelul, vingertje wijzen vanaf het hoge paard.
Hoe de fúck wil dit mens dan dat we omgaan met die asielbende (want daar zal het wel over gaan) of radicale islamieten?
Lees hun verdere programma eens.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:19 schreef Gia het volgende:
Als jij of jouw dierbaren een dubbel paspoort hebben en zich hier criminineel gedragen EN er komt een wet dat je dan het Nederlanderschap verliest, dan heb je een punt. Maar als jij en jouw dierbaren hier een normaal leven leiden, zoals alle andere Nederlanders dan hoef je nergens voor te vrezen.
AI is nog erger.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oh ja, van alle kankers is dat ook een van de meest kankerste.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lees hun verdere programma eens.
Mijn dierbaren wens ik ook een goed leefmilieu. De PVV niet want die vind dat onzin. Dus genoeg om voor te vrezen.
Hebben ze niet en eisen ze ook nergens.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waarom menen D66 stemmers daar dan wel recht op te moeten hebben?
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.quote:Oh? En hoe wordt die toekomst precies beschadigd dan door de PVV?
Gezien die andere keuze invloed heeft op de toekomst van onder andere mezelf. Dus als mensen doelbewust iemand die kapot wil maken wat belangrijk voor me is, dan mag ik daar gewoon negatief over zijn.quote:Politiek is idd een serieuze zaak. Waarom kun je het dan niet verkroppen dat mensen anders stemmen dan jij?
ik denk dat ze niet meer terug komt , ze was net zo blij als GW Bush toen het er eindelijk op zatquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een triest interview van Kaag. Het is voor iedereen beter als ze haar loopbaan in het buitenland voortzet, want van Nederland en hun inwoners heeft ze totaal geen kennis.
Precies, degene die geen zelfreflectie hebben zijn die lui zelf. Een hoop verbale vuilnis uitbraken en vervolgens janken dat mensen ze dan links laten liggenquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De ironie: dit soort posts die haar punt precies bevestigen.
Kan je wel blijven herhalen, maar je bent blijkbaar de enige die het zo leest. Wat logisch is, want er staat niet letterlijk: ‘ik keur geweld af, maar dit heeft ze aan haar zelf te danken’.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt en misschien had je het anders bedoeld, maar het is letterlijk wat er staat.
Ook met erkennen van "milieu problemen" kun je prima tot de conclusie komen dat je er niets aan gaat doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.
Of neem zijn Nexit idee, waarmee we afzakken tot een veel armer land. Allemaal schadelijk.
Milieu, klimaat, leefklimaat? Waar heb je het nou over? Wat wordt er precies ontkend dan?quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Nou door bijvoorbeeld milieuproblemen te ontkennen en dus geen beleid wensen die de verslechtering van het leefklimaat kunnen voorkomen. Dus wordt de toekomst daarvoor beschadigd.
Wat er niet is kun je niet weten dus het is een voorspelling op basis van je onderbuik, niks meer niks minder.quote:Of neem zijn Nexit idee, waarmee we afzakken tot een veel armer land. Allemaal schadelijk.
Gezien die andere keuze invloed heeft op de toekomst van onder andere mezelf. Dus als mensen doelbewust iemand die kapot wil maken wat belangrijk voor me is, dan mag ik daar gewoon negatief over zijn.
In post 4 staat dat geweld nooit goed is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat was AlwaysHappy in #4. Mijn eerste post hier was pas #50.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |