abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211635634
Sigrid Kaag blikt terug: 'Verruwing en intolerantie in Nederland zijn tegengevallen'

De verruwing van de samenleving en het gebrek aan tolerantie zijn demissionair vicepremier en minister Sigrid Kaag tegengevallen tijdens haar jaren in de Haagse politiek. Dat vertelde ze vrijdagavond in het radioprogramma Met het Oog op Morgen.

Het was het eerste persoonlijke interview dat de D66-politica gaf sinds de val van het kabinet in de zomer. Kaag trad af als fractieleider en stelde zich bij de verkiezingen niet opnieuw beschikbaar voor het parlement. De minister van Financiën kampte de afgelopen jaren met veel bedreigingen en online haat.

"Ik had toen ik terugkwam nooit verwacht dat in een land als Nederland demonisering en dehumanisering orde van de dag zou zijn in de politiek", zei Kaag. "Dat is mij tegengevallen. En als mens en burger wil ik meegeven dat niemand dat normaal moet gaan vinden."

Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt". Dat is volgens haar "de nagel aan de doodskist van een tolerante, inclusieve samenleving." Ze voegde daaraan toe dat deze ontwikkeling niet alleen in Nederland te zien is, maar ook in andere landen.

"Ik heb altijd gevonden dat het kabinet niet onder een gunstig gesternte was geboren. Het had te lang geduurd, het was heel moeilijk. Als ik terugkijk, waren we al bijna moe en uitgeput voordat we aan het kabinet begonnen."

Kort na de formatie van het kabinet "kwam de oorlog in Oekraïne eroverheen" en kampte Nederland "met torenhoge inflatie", blikte Kaag terug. Ondanks die "grote problemen" heeft Rutte IV volgens de minister veel kunnen doen, "al is dat nooit echt aan het voetlicht gekomen". Kaag heeft "naïeve hoop" dat mensen zien wat er "juist ook goed is gegaan" als het kabinet eenmaal is vertrokken.

De D66-politica weet nog niet wat ze gaat doen als het nieuwe kabinet aantreedt. Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden. "Ik denk dat ik een tijdje graag weer zweef, ik kijk uit naar een andere vorm van vrijheid. Ik kijk ernaar uit om, bij leven en welzijn, met een nieuwe passie andere rollen te vervullen."
Bron

Ik denk dat de politiek onderdeel van het probleem is.
Maar Kaag heeft nogal moeite om in te kunnen zien dat ze dus zelf dan onderdeel van het probleem is geweest.

[ Bericht 8% gewijzigd door schommelstoel op 16-12-2023 10:03:31 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211635657
In andere landen zie je het ook... Dan ligt het dus aan de wereldpolitiek?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211635681
Je wordt zelfs al moe van het gezever van haar als je het leest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211635683
Dat ze bedreigd werd is niet goed te praten, ze deed enkel haar werk.

Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
pi_211635693
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
-nee-
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:01:09 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211635698
quote:
"Ik denk dat ik een tijdje graag weer zweef, ik kijk uit naar een andere vorm van vrijheid. Ik kijk ernaar uit om, bij leven en welzijn, met een nieuwe passie andere rollen te vervullen."
Ze is al bij een levenscoach geweest, zo te lezen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211635725
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social media
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211635728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.
pi_211635744
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.

De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
pi_211635757
En wat heeft ze zelf nu precies bijgedragen om hier iets tegen te doen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211635761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.

De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:11:02 #12
80382 manny
30 is best veel
pi_211635762
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooid -O- )

Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211635767
quote:

Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:12:12 #14
80382 manny
30 is best veel
pi_211635771
quote:

Ja. Dan vraag je er inderdaad wel om om bedreigd te worden.
pi_211635775
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social media
Oh ja, van alle kankers is dat ook een van de meest kankerste.
-nee-
pi_211635783
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:

[..]
jij was 1 van die bedreigers?
pi_211635788
En dat terwijl iedereen en zijn moeder het bij haar aanstelling als groot minpunt voor Kaag beschouwde, dat ze over uitstekende diplomatieke kwaliteiten beschikte, maar ver van de Nederlandse maatschappij afstond. Maar dat vond Sigrid toen natuurlijk onzin en en nu precies dat zo blijkt te zijn, ontbreekt het weer totaal aan enige zelfreflectie maar is het de schuld van demense.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_211635789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
dit geldt toch voor elke politieke partij?
pi_211635794
quote:

[..]
Niemand hier die dat goedpraat.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:15:22 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_211635797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jij was 1 van die bedreigers?
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.
pi_211635806
Geef nog lekker een schop na aan het volk joh.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211635807
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:

Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
Touché.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:16:50 #23
80382 manny
30 is best veel
pi_211635808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niemand hier die dat goedpraat.
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.
pi_211635811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit geldt toch voor elke politieke partij?
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.
pi_211635823
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef manny het volgende:

[..]
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:19:39 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211635827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Je wordt zelfs al moe van het gezever van haar als je het leest.
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe geworden
en dan de tweede kamer in, waar je niet anders kan doen dan falen

Dat is vragen om een pak slaag

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-12-2023 11:14:47 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211635839
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:15 schreef manny het volgende:

[..]
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.
oh het leek alsof je dat namelijk een goede reden vond, vandaar mijn vraag.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:21:24 #28
323876 michaelmoore
pi_211635847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211635849
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.
wereldvreemd zijn is ook een eigenschap van alle huidige politieke problemen.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:22:57 #30
323876 michaelmoore
pi_211635859
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geef nog lekker een schop na aan het volk joh.
Ja het is altijd de schuld van het gepeupel he, maar goed ze gaat lekker de rest van haar zinloze leven het wachtgeld in
pi_211635860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe geworden en dan de tweede kamer in, war je niet anders kan doen dan falen
zonder enige ervaring in de nederlandse politiek ben je aangeschoten wild in de 2de kamer, als je dan ook nog eens geen enkele kennis hebt van de nederlandse bevolking en je best ook niet doet om je erin te willen verdiepen dan heb je ook nog een target op je borst.
pi_211635876
quote:

[..]
Absoluut! Sterker nog, eigenlijk zou elke Nederlander haar nou moeten bedreigen.
pi_211635900
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:

[..]
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooid -O- )

Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
-nee-
pi_211635909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander hun hele volwassen leven in het buitenland doorbrengen, een goedbetaalde en diplomatieke functie bekleden en dan als soort Messias naar Nederland gehaald moet worden om het land te redden.
pi_211635913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.
pi_211635924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.
Maak er een topic over.
Dit gaat duidelijk over Kaag.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:31:51 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211635925
Ach Sigrid.
pi_211635942
Vanaf woord 1 tot het laatste woord snapt ze het nog steeds niet.

Ook straalt de hypocrisie er vanaf.

Ze demoniseerde en sloot knoerhard een groot deel van de bevolking zelf uit.

Tja, 'wie zijn toch die mensen'?

En nu dan zo'n interview geven nadat 'die mensen' voor deze verkiezingsuitslag hebben gezorgd?

Raap me op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:38:31 #39
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_211635992
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:39:48 #40
323876 michaelmoore
pi_211636002
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
Vrije markt, maar de vrije markt onder de VVD bestaat niet,VVD misbruikt de marktwerking om er monopolies en gecreerde schaartsten te realiseren

Als er echt vrije woningmarkt was dan was er geen tekort aan woonruimte
pi_211636024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:33 schreef Montagui het volgende:
Vanaf woord 1 tot het laatste woord snapt ze het nog steeds niet.

Ook straalt de hypocrisie er vanaf.

Ze demoniseerde en sloot knoerhard een groot deel van de bevolking zelf uit.

Tja, 'wie zijn toch die mensen'?

En nu dan zo'n interview geven nadat 'die mensen' voor deze verkiezingsuitslag hebben gezorgd?

Raap me op.
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.
Maar het zijn allemaal verachtelijke stemmers die nog het meest aan de maatschappij toevoegen al ze zitten te schijten.
Wie dit leest is gek
pi_211636041
Hey laten we nog een "Kaag zielig" artikel doen want mevrouw heeft nog niet genoeg aandacht gehad. Ga gewoon weg.
pi_211636067
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.
Maar het zijn allemaal verachtelijke stemmers die nog het meest aan de maatschappij toevoegen al ze zitten te schijten.
Oh, jij kent 'die mensen' zelfs. Wauw.

Vlug, ga D'66 adviseren want die kunnen mensen als jou wel gebruiken.

Maar alle gekheid op een stokje, ik ben bang dat ze dan nog meer zetels gaan verliezen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211636079
Aldus de vrouw die het maar niet op kon brengen om naar het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag binnen haar partij, te verwijzen als mens en het in plaats daarvan continue over 'de casus' had. Dehumaniseren.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:50:51 #45
323876 michaelmoore
pi_211636085
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen :')
Ja want zij weet wat goed voor Nederland is en die modale kiezer die snapt het niet, die is dom

nee 30 miljard in de sloot flikkeren voor stikstof dat is handig
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2023 @ 10:51:32 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211636090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:50 schreef probeer het volgende:
Aldus de vrouw die het maar niet op kon brengen om naar het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag binnen haar partij, te verwijzen als mens en het in plaats daarvan continue over 'de casus' had. Dehumaniseren.
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211636095
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:55:48 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211636118
Het is een akelig minderwaardig mens. Haar grootste gebrek was het gebrek aan zelfreflectie en bescheidenheid.

Ze zette/zet zichzelf te vaak, en op een veel te hoog voetstuk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 16 december 2023 @ 10:56:30 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211636125
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef nostra het volgende:
En dat terwijl iedereen en zijn moeder het bij haar aanstelling als groot minpunt voor Kaag beschouwde, dat ze over uitstekende diplomatieke kwaliteiten beschikte, maar ver van de Nederlandse maatschappij afstond. Maar dat vond Sigrid toen natuurlijk onzin en en nu precies dat zo blijkt te zijn, ontbreekt het weer totaal aan enige zelfreflectie maar is het de schuld van demense.
Het is de vrouwenhaat, de vrouwenhaat!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211636129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2023 10:57:59 ]
pi_211636142
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan.
Dat is hoe je het wil lezen dan.

Ik vind dat je best commentaar op iemand moet kunnen hebben, terwijl je tegelijkertijd geweld afkeurt. Zou wat zijn als je nooit meer commentaar zou mogen hebben op iemand omdat diegene toevallig bedreigd is door een weirdo. Kom op zeg.
pi_211636146
Geweld is zeker niet goed te praten

Voor de rest heb ik niets gemerkt van de nieuwe politiek waar Kaag het over toen ze ja zei om te regeren met Rutte, we kregen een kabinet dat ver van het volk afstond en geen idee had wat er leefde onder het volk.
Arrogantie van Kaag en Rutte wat nu eindelijk ook gezien is door de kiezer die deze coalitie weg heeft gestemd
pi_211636155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.

Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat wat geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2023 11:04:40 ]
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:02:03 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211636157
quote:
Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt".
Godskolere; alsof Erika Terpstra zegt dat anorexiapatiënten dik zijn.

quote:
Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden.
Een wijd gedeelde wens. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211636166
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is hoe je het wil lezen dan.

Ik vind dat je best commentaar op iemand moet kunnen hebben, terwijl je tegelijkertijd geweld afkeurt. Zou wat zijn als je nooit meer commentaar zou mogen hebben op iemand omdat diegene toevallig bedreigd is door een weirdo. Kom op zeg.
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2023 @ 11:04:32 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211636170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.

Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211636178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.
pi_211636181
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.
Jij spreekt de waarheid, de anderen en de rest hebben het allemaal fout.

Wat mij betreft ben jij juist onderdeel van het probleem.
pi_211636191
Ze heeft natuurlijk een punt mbt verruwing van de samenleving, maar zelf totaal niet bijgedragen dit tegen te gaan. Het argument kan zelfs worden gemaakt dat ze met haar houding dit heeft weten te verergeren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:09 schreef Mortaxx het volgende:
En wat heeft ze zelf nu precies bijgedragen om hier iets tegen te doen
In D66 kringen doe je dat door je politieke tegenstanders te demoniseren, journalisten uit te schelden voor 'fascist', en zeggen dat de democratie en de rechtstaat in gevaar zijn als dingen niet gaan zoals je willen. Dit natuurlijk terwijl je dan jammert over het klimaat maar wel zelf tientallen keren per jaar het vliegtuig neemt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vergeet intersectionele identiteitspolitiek en meer EU niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211636194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.
Jij spreekt de waarheid, de anderen en de rest hebben het allemaal fout.

Wat mij betreft ben jij juist onderdeel van het probleem.
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?
pi_211636197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?
Je zelf verhevenheid.
pi_211636200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:08 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Je zelf verhevenheid.
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?
pi_211636203
quote:

[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:09:17 #64
182233 thedeedster
pi_211636204
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:43 schreef Sapstengel het volgende:
Hey laten we nog een "Kaag zielig" artikel doen want mevrouw heeft nog niet genoeg aandacht gehad. Ga gewoon weg.
Want dit was geen interview met Kaag? Het zal toch niet zijn dat ze hiervoor met de stok geslagen is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211636209
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb ik je vaker zien doen in andere topics.
En jij ziet ook juist niet wat je niet wil zien.
pi_211636213
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.
Dat is bij een reactie als deze inderdaad wel nodig. :D
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:10:19 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211636216
Uiteraard is het nooit de schuld van scheldtokkies zelf dat ze zich asociaal gedragen. Altijd is iemand anders de schuld.
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:10:38 #68
182233 thedeedster
pi_211636218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
Ze trapt zélf na.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2023 @ 11:10:54 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211636221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.
quote:
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.

Haat komt van alle kanten, klaar. Geen maars.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211636247
Intolerantie krijg je juist door tolerant te zijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_211636250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb je vaker zien in andere topics.
En jij ziet ook juist niet wat je niet wil zien.
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
pi_211636253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?
pi_211636254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ze trapt zélf na.
Is dat zo? Wie krijgt er dan een trap?
pi_211636270
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
Inhoudelijke gesprekken zijn zinloos met users zoals jij.
Dat is als of je praat tegen een muur.

Ik weet met wie ik wel of niet inhoudelijk in gesprek zal gaan.
En daar ben jij er zeker geen één van.
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:15:44 #75
182233 thedeedster
pi_211636274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat zo? Wie krijgt er dan een trap?
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.

Echt. Hoe duidelijk wil je het in je gezicht uitgedrukt hebben???
pi_211636285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.

Haat komt van alle kanten, klaar. Geen maars.
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
pi_211636288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Inderdaad en niet zelf doorhebben dat ze zelf een mede veroorzaker is met het kweken van intolerantie
pi_211636290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.
Amen, klopt helemaal 100%. Wat had ze dan moeten doen. Doen alsof je achterlijk bent zoals Wilders doet?
pi_211636298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Het onderwerp is ook Kaag.
Niemand anders zat in dat programma, nu.nl schreef het bericht omtrent Kaag.

Anders maak jij zelf maar een topic aan.
pi_211636303
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
pi_211636309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeft
pi_211636317
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.
pi_211636318
quote:

[..]
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.

Ze heeft het over dehumaniseren en demoniseren. En daar heeft D66, ook onder haar leiding (al begon het voornamelijk onder Plasterk Edit: Pechtold), evengoed aan bijgedragen. Voorbeelden daarvan zijn dus de manier waarop de PVV en D66 naar elkaar verwezen, maar ook die 'casus' omtrent grensoverschrijdend gedrag binnen de partij.

Ik zie dat zelf meer als de negatieve invloed van spindoctors binnen een politieke partij. Zelf populairder willen worden door je tegen de slechte ander af willen zetten. Afstand creëren door te ontmenselijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 16-12-2023 11:30:22 ]
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:23:38 #84
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211636323
Schuld van links, als je het mij vraagt.
pi_211636326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Het onderwerp is ook Kaag.
Niemand anders zat in dat programma, nu.nl schreef het bericht omtrent Kaag.

Anders maak jij zelf maar een topic aan.
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.
pi_211636327
quote:

[..]
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211636334
Echt Sodemieters, waarom mag je geweld tegen mensen niet afkeuren maar dan wel kritiek op die persoon hebben, dat zijn toch totaal verschillende dingen
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:25:29 #88
182233 thedeedster
pi_211636335
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Goh.

Dat deed Wilders ook niet toen hij vroeg of mensen meer of minder Marokkanen wilden.

Oftewel; wat is de relevantie?
pi_211636338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeft
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2023 @ 11:26:32 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211636341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Dit topic gaat over Kaag, en Kaag is naar mijn mening iemand die zelf heeft bijgedragen aan het scheppen van een dergelijk klimaat. Zij is zo'n voorbeeld van iemand die gewoon wegkijkt als het van haar eigen kamp komt. Niet zo raar dat het daar over gaat. Zure appels daargelaten uiteraard.

Sowieso is kamp 'links' mij sinds de verkiezingen heel erg negatief opgevallen. Zelfs users hier op FOK! die ik altijd wel hoog had zitten, maar nu toch wel een beetje tegenvallen. Een ander politiek forum waar ik wel eens buurtte is nu helemaal vervallen in een brandende echokamer waar je vogelvrij bent als je ook maar een klein beetje tegen de boze massa in gaat. En dat allemaal onder het excuus 'ja, maar tolerantieparadox'.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211636347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.

Ze heeft het over dehumaniseren en demoniseren. En daar heeft D66, ook onder haar leiding (al begon het voornamelijk onder Plasterk), evengoed aan bijgedragen. Voorbeelden daarvan zijn dus de manier waarop de PVV en D66 naar elkaar verwezen, maar ook die 'casus' omtrent grensoverschrijdend gedrag binnen de partij.

Ik zie dat zelf meer als de negatieve invloed van spindoctors binnen een politieke partij. Zelf populairder willen worden door je tegen de slechte ander af willen zetten. Afstand creëren door te ontmenselijken.
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?
pi_211636352
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Haha, en dit komt dan van iemand wiens eerste post in dit topic de woorden van andere users tracht te verdraaien zodat het argument kan worden gemaakt dat er hier eigenlijk (indirect) geweld tegen politici wordt goedgekeurd. En dit is dan het frame waarmee je de discussie mee wilt aangaan, hou op hoor.

En zulke grapjes haal je overigens in meerdere topics uit, om dan vervolgens op een pseudo-intellectuele manier het gesprek aan te gaan, anderen allerlei verwijten te maken terwijl je ook nog even nog even doodleuk allemaal posts zit te TR'en.
pi_211636359
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Baudet en VD Plas hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, hier gaat het topic ook niet over, we hebben het hier over Kaag
pi_211636361
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.
Ik reageer in een topic dat ik zelf heb aangemaakt op een persoon die wil afwijken van het onderwerp omdat hij dat persoonlijk nog al moeilijk lijkt te vinden.
Daarom reageer ik.

Maak anders zelf maar een topic aan waar het onderwerp niet Kaag is.
pi_211636364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.
pi_211636366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
pi_211636370
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:
[..]
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.
Ja, sure, dat staat er. Leg me lekker woorden in de mond. Je bewijst m'n punt een beetje: je leest wat je wil lezen.

Geweld is nooit goed. Punt.

Kritiek mag echter best geuit worden.

Verder niet zo hypocriet doen joh. Zodra het over Wilders gaat ben jij een van de personen die er vaak het snelst bij is om iets te roepen in de trant van ''ach, hij maakt het er zelf naar met zijn uitspraken''. Dan snap ik dat je denkt dat anderen op diezelfde manier redeneren, maar sommige mensen kunnen geweld en kritiek los van elkaar zien. Dat jij niet tot die groep behoort komt nogal duidelijk naar voren. Prima verder hoor.
pi_211636374
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?
Je hebt helemaal gelijk, Pechtold. Tis nog vroeg hier.
pi_211636383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
En dan is de enige gepaste reactie dan ook een dikke vette :')
pi_211636384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Echt Sodemieters, waarom mag je geweld tegen mensen niet afkeuren maar dan wel kritiek op die persoon hebben, dat zijn toch totaal verschillende dingen
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')