Ze is al bij een levenscoach geweest, zo te lezen.quote:"Ik denk dat ik een tijdje graag weer zweef, ik kijk uit naar een andere vorm van vrijheid. Ik kijk ernaar uit om, bij leven en welzijn, met een nieuwe passie andere rollen te vervullen."
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social mediaquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ze bedreigd werd is niet goed te praten, ze deed enkel haar werk.
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.
De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooidquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:00 schreef Marsenal het volgende:
Overbevolking, het mislukte kapitalisme en het onvermijdelijke mengen van onverenigbare culturen, dat zijn de grote oorzaken van dit probleem dat in de hele westerse wereld te zien is, het lijkt me allemaal vrij overzichtelijk. Één van die drie oorzaken rigoreus omgooien zal een hoop druk van de ketel halen.
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
En hand in eigen boezem steken ho maar. Dit was zo heerlijk om mee te maken. Ze zou wel even neerstrijken vanaf haar troon om Nederland te redden van the deplorables maar kreeg de deksel keihard in haar gezicht. Wie zijn die mensen toch? Haha.
De geënsceneerde foto, de geveinsde emoties, de manier van praten, haar Engelstalige kinderen. In alles toonde ze aan ver af te staan van de normale Nederlander en er geen reet van te snappen.
Ja. Dan vraag je er inderdaad wel om om bedreigd te worden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Oh ja, van alle kankers is dat ook een van de meest kankerste.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je vergeet het grote kankergezwel dat we hebben losgelaten in de wereld genaamd social media
jij was 1 van die bedreigers?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Ja. Dan vraag je er inderdaad wel om om bedreigd te worden.
dit geldt toch voor elke politieke partij?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
Niemand hier die dat goedpraat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
jij was 1 van die bedreigers?
Touché.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:
Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand hier die dat goedpraat.
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit geldt toch voor elke politieke partij?
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef manny het volgende:
[..]
Ze reageert op online bedreigingen en haat. De reactie van "niemand hier": ze doet niet aan zelfreflectie.
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe gewordenquote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Je wordt zelfs al moe van het gezever van haar als je het leest.
oh het leek alsof je dat namelijk een goede reden vond, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:15 schreef manny het volgende:
[..]
Sarcasme is lastig te spotten. Maar nee: ik was niet 1 van die bedreigers. En voor de goede orde: bedreigen of erger nog fysiek aanpakken van politici vind ik niet een al te best idee.
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik nietquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?
wereldvreemd zijn is ook een eigenschap van alle huidige politieke problemen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het op de achterpoten gaan staan als mensen wat van ze vinden wel ja.
Ja het is altijd de schuld van het gepeupel he, maar goed ze gaat lekker de rest van haar zinloze leven het wachtgeld inquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geef nog lekker een schop na aan het volk joh.
zonder enige ervaring in de nederlandse politiek ben je aangeschoten wild in de 2de kamer, als je dan ook nog eens geen enkele kennis hebt van de nederlandse bevolking en je best ook niet doet om je erin te willen verdiepen dan heb je ook nog een target op je borst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze heeft altijd een heel beschermd leven gehad en nooit iets hoeven te doen , is nooit moe geworden en dan de tweede kamer in, war je niet anders kan doen dan falen
Absoluut! Sterker nog, eigenlijk zou elke Nederlander haar nou moeten bedreigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:12 schreef manny het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef manny het volgende:
[..]
Dan hebben we geluk. Overbevolking is een tijdelijk probleem en er is geen enkele model dat over een lange periode geen krimp van de wereldbevolking voorspelt. 1 probleem opgelost (of in jouw woorden: oorzaak omgegooid)
Wellicht kunnen we wat ambitieuzer zijn en het "mislukte kapitalisme" (u kent het wel, het werkelijke bespottelijke systeem dat gehanteerd wordt in alle landen waar mensen naar toe vluchten) nog even omgooien dan.
Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander hun hele volwassen leven in het buitenland doorbrengen, een goedbetaalde en diplomatieke functie bekleden en dan als soort Messias naar Nederland gehaald moet worden om het land te redden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan normale Nederlanders?
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
d66 en GL zijn per definitie elitair , dus dat mensen daar op stemmen dat snap ik niet
Maak er een topic over.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die hun verkiezingsbeloften niet waar kunnen maken en leven in hun eigen bubbel.
Vrije markt, maar de vrije markt onder de VVD bestaat niet,VVD misbruikt de marktwerking om er monopolies en gecreerde schaartsten te realiserenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:33 schreef Montagui het volgende:
Vanaf woord 1 tot het laatste woord snapt ze het nog steeds niet.
Ook straalt de hypocrisie er vanaf.
Ze demoniseerde en sloot knoerhard een groot deel van de bevolking zelf uit.
Tja, 'wie zijn toch die mensen'?
En nu dan zo'n interview geven nadat 'die mensen' voor deze verkiezingsuitslag hebben gezorgd?
Raap me op.
Oh, jij kent 'die mensen' zelfs. Wauw.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die mensen zijn die mensen die overal altijd tegen zijn, en dan stemmen op de meest gangbare tegenpartij van dat moment. LPF, FVD, BBB, PVV noem ze maat op. Ja zelfs D66 profiteerde daar de voorlaatste keer van.
Maar het zijn allemaal verachtelijke stemmers die nog het meest aan de maatschappij toevoegen al ze zitten te schijten.
Ja want zij weet wat goed voor Nederland is en die modale kiezer die snapt het niet, die is domquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Haha, dit zure jankwijf grijpt ook elke mogelijkheid aan om een zielig verhaal op te hangen
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:50 schreef probeer het volgende:
Aldus de vrouw die het maar niet op kon brengen om naar het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag binnen haar partij, te verwijzen als mens en het in plaats daarvan continue over 'de casus' had. Dehumaniseren.
Het is de vrouwenhaat, de vrouwenhaat!quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:14 schreef nostra het volgende:
En dat terwijl iedereen en zijn moeder het bij haar aanstelling als groot minpunt voor Kaag beschouwde, dat ze over uitstekende diplomatieke kwaliteiten beschikte, maar ver van de Nederlandse maatschappij afstond. Maar dat vond Sigrid toen natuurlijk onzin en en nu precies dat zo blijkt te zijn, ontbreekt het weer totaal aan enige zelfreflectie maar is het de schuld van demense.
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het niet enkel over de bedreigingen, maar de algemene toon in NL de afgelopen jaren (in haar ogen). Ze zit op het volk te vitten, maar geen graadje zelfreflectie. Dat betekent niet dat mensen geweld goed praten.
Dat is hoe je het wil lezen dan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan.
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is alleen verruwing en intolerant als het van de andere kant komt.
Godskolere; alsof Erika Terpstra zegt dat anorexiapatiënten dik zijn.quote:Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt".
Een wijd gedeelde wens.quote:Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden.
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is hoe je het wil lezen dan.
Ik vind dat je best commentaar op iemand moet kunnen hebben, terwijl je tegelijkertijd geweld afkeurt. Zou wat zijn als je nooit meer commentaar zou mogen hebben op iemand omdat diegene toevallig bedreigd is door een weirdo. Kom op zeg.
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat fijn dat je mijn punt misbruikt om één kant eruit te plukken. Dit geldt voor alle kanten, tot Kaag zelf aan toe. Je bent onderdeel van het probleem als je gewoon niet in staat bent om die balk in je eigen ogen te zien.
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat was geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
In D66 kringen doe je dat door je politieke tegenstanders te demoniseren, journalisten uit te schelden voor 'fascist', en zeggen dat de democratie en de rechtstaat in gevaar zijn als dingen niet gaan zoals je willen. Dit natuurlijk terwijl je dan jammert over het klimaat maar wel zelf tientallen keren per jaar het vliegtuig neemt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:09 schreef Mortaxx het volgende:
En wat heeft ze zelf nu precies bijgedragen om hier iets tegen te doen
Vergeet intersectionele identiteitspolitiek en meer EU niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dat betreft past ze wel prima bij een D66, of GL. Weet niet wat er speelt onder het volk; enkel focus voor de EU en het klimaat. En dan op de achterpoten gaan staan als mensen er wat van zeggen.
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maar natuurlijk jongen, jij predikt de waarheid en ziet als enige hoe het wel in elkaar steek.
Jij spreekt de waarheid, de anderen en de rest hebben het allemaal fout.
Wat mij betreft ben jij juist onderdeel van het probleem.
Je zelf verhevenheid.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hier kan ik niks mee. Wat is inhoudelijk je kritiek op mijn post? Wat klopt er niet aan?
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?quote:
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
Want dit was geen interview met Kaag? Het zal toch niet zijn dat ze hiervoor met de stok geslagen is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:43 schreef Sapstengel het volgende:
Hey laten we nog een "Kaag zielig" artikel doen want mevrouw heeft nog niet genoeg aandacht gehad. Ga gewoon weg.
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb ik je vaker zien doen in andere topics.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument. Bedoel je te zeggen dat ik wel gelijk heb, maar het op een onsympathieke manier breng?
Dat is bij een reactie als deze inderdaad wel nodig.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed, maak maar je ervan wat je eigenlijk wilt dat er zou staan.
Ze trapt zélf na.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je mijn post überhaupt gelezen hebt. Zo ja, dan heb je 'm niet begrepen.
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.quote:Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, jij ziet wat je wil zien, dat heb je vaker zien in andere topics.
En jij ziet ook juist niet wat je niet wil zien.
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wat vrijwel letterlijk in veel reacties hier staat. Users die zich eerder aan het verkneukelen zijn (want vreselijk mens) of nog even willen natrappen, dan dat ze zich uitspreken ertegen.
Inhoudelijke gesprekken zijn zinloos met users zoals jij.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat zo? Wie krijgt er dan een trap?
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Dit is een verdomd slecht beschreven voorbeeld als je tegenstanders van Kaag niet van iets probeert te beschuldigen.
Haat komt van alle kanten, klaar. Geen maars.
Inderdaad en niet zelf doorhebben dat ze zelf een mede veroorzaker is met het kweken van intolerantiequote:Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.
Echt. Hoe duidelijk wil je het in je gezicht uitgedrukt hebben???
Amen, klopt helemaal 100%. Wat had ze dan moeten doen. Doen alsof je achterlijk bent zoals Wilders doet?quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat ze elitair is en dat ook heel graag laat merken is inderdaad haar probleem. De nederlandse maatschappij is allergisch voor mensen die hun kop boven het maaiveld uitgesteken en hier trots op zijn inderdaad.
Het onderwerp is ook Kaag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Dat intolerante Nederland zoals zij het ziet.
Echt. Hoe duidelijk wil je het in je gezicht uitgedrukt hebben???
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeftquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrijwel letterlijk? Kan je even de reacties quoten die zeggen: ''Geweld keur ik niet goed, maar ze heeft het aan zichzelf te danken''?
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ze bedreigd werd is niet goed te praten, ze deed enkel haar werk.
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic heeft nogal een hoog 'korte-rokjes-gehalte', als je begrijpt wat ik bedoel. We praten het geweld niet goed, MAAR.... Dan had ze ook maar niet zo moeten vitten, had ze maar niet zo elitair moeten doen, had ze maar zus, had ze maar zo. Eigenlijk heeft ze het wel een beetje aan zichzelf te danken. Had ze maar niet 's avonds in een kort rokje over straat moeten gaan. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het onderwerp is ook Kaag.
Niemand anders zat in dat programma, nu.nl schreef het bericht omtrent Kaag.
Anders maak jij zelf maar een topic aan.
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Goh.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Nogmaals de vraag: wie krijgt er een trap na? Ze benoemt een tendens in Nederland, zoals zij die ervaart. Ik zie haar niemand persoonlijk aanvallen.
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Lekker de schuld buiten je waardeloze beleid leggen en het volk de schuld geven van intolerantie, ze valt het volk aan terwijl ze zelf gefaald heeft
Dit topic gaat over Kaag, en Kaag is naar mijn mening iemand die zelf heeft bijgedragen aan het scheppen van een dergelijk klimaat. Zij is zo'n voorbeeld van iemand die gewoon wegkijkt als het van haar eigen kamp komt. Niet zo raar dat het daar over gaat. Zure appels daargelaten uiteraard.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hetzij heel erg slecht leest, hetzij dat ik het heel slecht beschreven heb. Volgens mij staat in die zin namelijk precies hetzelfde als wat jij zegt: het komt van alle kanten. Hetgeen waar Kaag zich nu over beklaagt, wordt immers ook ervaren door andere politici: Simons, Van der Plas, Wilders, Baudet, etc. Ze maken het allemaal mee. We kunnen in dit topic dus wel weer lekker Kaag gaan afzeiken en vertellen wat er allemaal mis met haar is, maar dan ga je voorbij aan een veel breder probleem.
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf niet eens over die bedreigingen, die uiteraard fout zijn en op geen enkele manier goed te praten.
Ze heeft het over dehumaniseren en demoniseren. En daar heeft D66, ook onder haar leiding (al begon het voornamelijk onder Plasterk), evengoed aan bijgedragen. Voorbeelden daarvan zijn dus de manier waarop de PVV en D66 naar elkaar verwezen, maar ook die 'casus' omtrent grensoverschrijdend gedrag binnen de partij.
Ik zie dat zelf meer als de negatieve invloed van spindoctors binnen een politieke partij. Zelf populairder willen worden door je tegen de slechte ander af willen zetten. Afstand creëren door te ontmenselijken.
Haha, en dit komt dan van iemand wiens eerste post in dit topic de woorden van andere users tracht te verdraaien zodat het argument kan worden gemaakt dat er hier eigenlijk (indirect) geweld tegen politici wordt goedgekeurd. En dit is dan het frame waarmee je de discussie mee wilt aangaan, hou op hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie weet is dat zo, maar als ik dan vraag wat er aan mankeert, kun je geen enkel punt noemen. Je bent kennelijk wel in staat om te roepen dat ik het verkeerd zie, maar niet om te beargumenteren waarom of uit te leggen hoe het volgens jou dan wel zit. Je maakt een inhoudelijk gesprek daarmee onmogelijk.
Baudet en VD Plas hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, hier gaat het topic ook niet over, we hebben het hier over Kaagquote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Ik reageer in een topic dat ik zelf heb aangemaakt op een persoon die wil afwijken van het onderwerp omdat hij dat persoonlijk nog al moeilijk lijkt te vinden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.
Ja, sure, dat staat er. Leg me lekker woorden in de mond. Je bewijst m'n punt een beetje: je leest wat je wil lezen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:
[..]
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.
Je hebt helemaal gelijk, Pechtold. Tis nog vroeg hier.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?
En dan is de enige gepaste reactie dan ook een dikke vettequote:Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Echt Sodemieters, waarom mag je geweld tegen mensen niet afkeuren maar dan wel kritiek op die persoon hebben, dat zijn toch totaal verschillende dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |