Dan kun je toch ook serieuze vraagtekens plaatsen bij het achterliggende team.quote:Op zondag 17 december 2023 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan op TV vertellen dat je ook probemen hebt gekend , toen je moest kiezen tussen harvard en oxford , dan maak je jezelf voor de rest van je politieke bestaan volstrekt belachelijk
Op basis van welke morele wetten? Dat dilemma los je niet op met AI, hoor. De noodzaak van zo'n keuze wordt alleen maar evidenter.quote:Op zondag 17 december 2023 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hat is tijd dat AI de wereld gaat regeren
door de vraag te stellenquote:Op zondag 17 december 2023 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op basis van welke morele wetten? Dat dilemma los je niet op met AI, hoor. De noodzaak van zo'n keuze wordt alleen maar evidenter.
Ook dat is een morele keuze, de keuze voor utilitarisme.quote:Op zondag 17 december 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de vraag stellen wel biologische levensvorm de meeste schade aanricht op aarde
en dat probleem te verhelpen
Als Wilders zo tolerant is, waarom biedt hij dan altijd maar twee opties aan als hij weer ergens een bezoek brengt aan een stad met opvanglocatie? Meer of minder, open of dicht, hoog of laag... dat is zo ongeveer wel het repertoire. Als hij dan al als 'zo tolerant' beschouwd moet worden, gaat dat toch niet op voor wat voor vorm van nuance of compromis dan ook.quote:Op zondag 17 december 2023 01:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wilders is hartstikke tolerant, en staat voor de vrijheid in dit land.
Maar inderdaad alleen naar tolerante mensen. Intoleranten worden buitengesloten en buitenlanders vanuit landen met slechte statistics idem, als het aan hem ligt.
Discriminatie, hij maakt inderdaad onderscheid op basis van zaken die bij de Islam horen en raakt daarmee de godsdienstvrijheid, voor Wilders is de islam geen godsdienst maar een totalitaire ideologie.
Fascisme? Wat is dat toch iedere keer met dat fascisme geneuzel? Hoe definieer jij fasicsme? Je kiest volgens mij gewoon specifiek dat woord als soort nazi-vergelijking?
intolerantie naar intoleranten zou goed zijn.
Bovenstaande intolerantie naar drammers houdt bij mij in dat ik ze negeer en uit de weg loop, niet meer niet minder.
Meer of minder is toch de ultieme politieke afweging.quote:Op zondag 17 december 2023 11:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als Wilders zo tolerant is, waarom biedt hij dan altijd maar twee opties aan als hij weer ergens een bezoek brengt aan een stad met opvanglocatie? Meer of minder, open of dicht, hoog of laag... dat is zo ongeveer wel het repertoire. Als hij dan al als 'zo tolerant' beschouwd moet worden, gaat dat toch niet op voor wat voor vorm van nuance of compromis dan ook.
Je kunt die redenatie natuurlijk ook omdraaien. Als je je inzet voor een partij die grotendeels gebaseerd is op het willen uitsluiten van mensen, is het dan niet wat schijnheilig om krokodillentranen te gaan huilen wanneer je zelf uitgesloten wordt?quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
Virussen en bacterien uitroeien lijkt mij geen goed ideequote:Op zondag 17 december 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de vraag te stellen
welke biologische levensvorm de meeste schade aanricht op aarde
en dat probleem te verhelpen
Nee, dan Wilders...quote:Op zondag 17 december 2023 10:56 schreef Homey het volgende:
En weer fungeert de media als doorgeefluik voor de leugens van Kaag. Is er ooit een journalist geweest die het aandurfde kritische vragen te stellen? Krijg de indruk dat Kaag alleen aanschuift als er afgesproken is dat een bevriende journalist het interview afneemt. Oftewel vooraf geregisseerde interviews.
Het loopt zoals verwacht...quote:Op zondag 17 december 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
loopt goed dit topic op FOK om Kaag af te branden
quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic zal vast weer een fijne aanleiding vormen om allerlei haat jegens Kaag te spuien. Wat ten eerste aangeeft dat ze een punt heeft.
Ten tweede is het inderdaad zo dat degenen die nu Kaag willen aanwrijven dat ze het er zelf naar gemaakt heeft, kennelijk vergeten dat hun eigen politieke voorbeelden precies hetzelfde meemaken. Dat wat geldt voor Kaag, geldt ook voor Wilders, Van der Plas, Baudet, Timmermans, Simons, Rutte, etc. De verruwing en intolerantie is alom aanwezig. Hebben al die andere politici het er dan ook zelf naar gemaakt? Waren die ook te elitair?
Deelsquote:Op zaterdag 16 december 2023 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
In andere landen zie je het ook... Dan ligt het dus aan de wereldpolitiek?
Ja hoor, in de uiteindelijke besluitvorming wel. Maar die bereik je zelden op een doordachte manier door mensen valse dilemma's voor te schotelen.quote:Op zondag 17 december 2023 12:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meer of minder is toch de ultieme politieke afweging.
Welk valse dilemma.quote:Op zondag 17 december 2023 12:56 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja hoor, in de uiteindelijke besluitvorming wel. Maar die bereik je zelden op een doordachte manier door mensen valse dilemma's voor te schotelen.
Er zijn vele voorbeelden, maar 'meer of minder Marokkanen' is er het meest bekende van.quote:
Wat is er vals aan? Doet Greet alsof er geen optie is dat er ook "evenveel Marokkanen" gekozen kan worden?quote:Op zondag 17 december 2023 13:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er zijn vele voorbeelden, maar 'meer of minder Marokkanen' is er het meest bekende van.
Ja we lopen best wel een risico dat het saai gaat worden op het moment dat ze defintief opkrast uit dit land. Gelukkig is Timmermans aan het warmdraaien als nieuwe hoeder van normen en waarden. Eveneens als bij Kaag zijn die uitsluitend van toepassing als je het met hem eens bent.quote:Op zondag 17 december 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
loopt goed dit topic op FOK om Kaag af te branden
Ik vraag me af waarom je hier speelt op specifiek "deze vrouw" of heb je voorbeelden?quote:Op zondag 17 december 2023 09:59 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
De schade die deze vrouw heeft aangericht is nog niet te overzien op dit moment.
Een volgend kabinet zal daar de zure vruchten van plukken.
Zowel 'meer' als 'evenveel' vallen al af in zo'n setting, dus er is maar 1 antwoord. Maar dat maakt het inderdaad geen vals dilemma, meer onderdeel van de gebruikelijke retoriek.quote:Op zondag 17 december 2023 13:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er vals aan? Doet Greet alsof er geen optie is dat er ook "evenveel Marokkanen" gekozen kan worden?
Nou is dat het? Tis wat.
Whataboutism.quote:Op zondag 17 december 2023 12:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dan Wilders...
Die na tientallen verzoeken uiteindelijk wel een keertje bij Jinek wilde komen, maar onder voorwaarde dat het uitsluitend over z'n katten zou gaan.
Dat komt omdat Geert Wilders de Koran wil verbieden, moskeeën wil sluiten, Marokkaanse Nederlanders het land wil uitzetten, etc, etc. Dat is racistisch en dat soort dingen roepen is onacceptabel.quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.
Zolang dat uiten uiteraard niet indruist tegen onze Grondwet.En die uitsrpaken wordt getoetst via rechtspraak, niet door jou, en niet door mij. Je mag prive uiteraard vinden wat je wil, uitsluiten wie je wil, no problem.
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
Na een whataboutism een jij-bak. Je moet maar durven.quote:Op zondag 17 december 2023 15:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Alsof jij die niet de ene na de andere maakt.
Er is weinig tolerant en inclusief aan woke. Integendeel.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.
De partij van Geert met zijn politiek van intolerantie en exvlusie, racisme rn discriminatie, fascisme en intolerantie, is een beweging naar het duistere verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |