Klopt. Het was ook een reactie op een post over linkse intolerantie, niet over Kaag of D66 in het bijzonder.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:23 schreef Sodemieters het volgende:
Laten het alles bij elkaar een paar duizend mensen geweest zijn dan, uit vooral erg linkse hoek. Heeft nog steeds niks te maken met Kaag of D66.
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik kan 'tolerantie en inclusie' niet meer horen.
Nederland was dat al, al ver voor D66 besloot op de uit de VS overgewaaide woke trein te stappen.
D66 heeft de samenleving vooral gepolariseerd, het oude hokjesdenken tot systeemtheorie verheven en daarmee progressief Nederland decennia terug de tijd in geplaatst.
En nu mekkeren over een 'kille samenleving'? Ooit, misschien, gaan ze bij D66 nog een keer zelfreflectie toepassen.
Ik ben tamelijk intolerant naar zuigende drammers, simpelweg omdat ik het nare mensen vind.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.
Wilders is hartstikke tolerant, en staat voor de vrijheid in dit land.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
De partij van Geert met zijn politiek van intolerantie en exvlusie, racisme rn discriminatie, fascisme en intolerantie, is een beweging naar het duistere verleden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom is het belangrijk dat we laten zien wie Geert Wilders werkelijk isquote:Op zondag 17 december 2023 00:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben tamelijk intolerant naar zuigende drammers, simpelweg omdat ik het nare mensen vind.
Voor mij is het geen toekomst en zal het nooit toekomst worden.
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is jammer, want tolerantie en inclusie is wel de weg naar een inclusieve en tolerante toekomst.
De partij van Geert met zijn politiek van intolerantie en exvlusie, racisme rn discriminatie, fascisme en intolerantie, is een beweging naar het duistere verleden.
De schade die deze vrouw heeft aangericht is nog niet te overzien op dit moment.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor kerstman spelen. Of kerstvrouw . De rekening komt over 3 jaar.
Aan de ene kan mag je prive uitsluiten wie je wilt als het maar geen wilders stemmers zijn?quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.
Zolang dat uiten uiteraard niet indruist tegen onze Grondwet.En die uitsrpaken wordt getoetst via rechtspraak, niet door jou, en niet door mij. Je mag prive uiteraard vinden wat je wil, uitsluiten wie je wil, no problem.
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
Zij is een typische elitair grachtengordelvrouwtje. Haar neus in de lucht naar het normale volk en iedereen die kritiek heeft op bijvoorbeeld immigratie en asielbeleid neerzetten als "racist" of "intolerant" omdat ze er zelf geen last van heeft. Ondertussen zelf tig dolken in de rug van Omzigt steken, laat een partijgenoot in de steek die continue werd lastiggevallen door een andere D66'er en roepen dat overwinning van Wilders een klap voor de democratie is. Hij is democratisch gekozen maar goed..quote:Op zaterdag 16 december 2023 09:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ze bedreigd werd is niet goed te praten, ze deed enkel haar werk.
Ik denk wel dat ze wat meer zelfreflectie zou mogen tonen, want vrij duidelijk dat ze ver af stond van grote groepen in Nederland. Kan ze het allemaal op het vervelende intolerante volk proberen te gooien, maar zelf is ze ook niet bepaald tolerant naar iedereen; ook enkel wanneer het haar uit komt. En dat gaat mensen opvallen.
En Realisme.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een akelig minderwaardig mens. Haar grootste gebrek was het gebrek aan zelfreflectie en bescheidenheid.
Ze zette/zet zichzelf te vaak, en op een veel te hoog voetstuk.
Die gebedshuizen worden niet gesloten en dat weet Wilders ook wel. Wilders weet echt wel als hij minister of minister-president wilt worden dat hij flink wat water bij de wijn moet doen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]Hardop gelachen.
[..]
En wat vinden die islamitische vrienden van je er van dat jij hun gebedshuizen en islamitische scholen wilt sluiten en (de verspreiding van) korans wilt verbieden? En dan alleen bij hun geloof. Niet bij Christenen of Joden.
[..]
Of heb je ze wijs gemaakt dat dat voor jou heus de puntjes zijn waarop je het niet eens bent met wat de PVV wilt? Wellicht hebben ze zich dat zelf wijs gemaakt, a la een 'nou zo heet zal de soep vast niet opgediend worden'?
Dat je de PVV alleen maar de macht hebt gegeven om ook die punten na te streven, maar het er toch echt niet mee eens bent hoor?
Een echte user die bang is gemaakt voor Wilders. Grappig om te zienquote:Op zaterdag 16 december 2023 15:38 schreef probeer het volgende:
[..]Hardop gelachen.
[..]
En wat vinden die islamitische vrienden van je er van dat jij hun gebedshuizen en islamitische scholen wilt sluiten en (de verspreiding van) korans wilt verbieden? En dan alleen bij hun geloof. Niet bij Christenen of Joden.
[..]
Of heb je ze wijs gemaakt dat dat voor jou heus de puntjes zijn waarop je het niet eens bent met wat de PVV wilt? Wellicht hebben ze zich dat zelf wijs gemaakt, a la een 'nou zo heet zal de soep vast niet opgediend worden'?
Dat je de PVV alleen maar de macht hebt gegeven om ook die punten na te streven, maar het er toch echt niet mee eens bent hoor?
Hier heb ik wel wat moeite mee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een akelig minderwaardig mens. .............
quote:Op zondag 17 december 2023 10:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hier heb ik wel wat moeite mee.
Komt wel erg dicht in de buurt van de waarde van een mensenleven.
Bovendien werd deze terminologie ook gebruikt in de tijd dat Marcel van Dam en Ad Melkert vol op het orgel gingen tegen Pim Fortuyn. En even later werd hij doodgeschoten.
En hoewel kogels (en aanverwante zaken) vrijwel altijd van links komen zal iemand van de woke brigade daar niet zo snel door geraakt worden. Maar toch ......
Prive doe je maar wat je zelf wil.quote:Op zondag 17 december 2023 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aan de ene kan mag je prive uitsluiten wie je wilt als het maar geen wilders stemmers zijn?
Hoe meer het niet gaat zoals de vermeend moreel verheven gutmenschen willen, hoe meer de maskers van het gezicht vallen en het zichtbaar wordt met wie we echt te maken hebben. En dat is best schrikbarend om te zien, vooral ook wetende dat deze mensen ook behoorlijk wat institutionele macht hebben weten te vergaren de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Kaag, en Kaag is naar mijn mening iemand die zelf heeft bijgedragen aan het scheppen van een dergelijk klimaat. Zij is zo'n voorbeeld van iemand die gewoon wegkijkt als het van haar eigen kamp komt. Niet zo raar dat het daar over gaat. Zure appels daargelaten uiteraard.
Sowieso is kamp 'links' mij sinds de verkiezingen heel erg negatief opgevallen. Zelfs users hier op FOK! die ik altijd wel hoog had zitten, maar nu toch wel een beetje tegenvallen. Een ander politiek forum waar ik wel eens buurtte is nu helemaal vervallen in een brandende echokamer waar je vogelvrij bent als je ook maar een klein beetje tegen de boze massa in gaat. En dat allemaal onder het excuus 'ja, maar tolerantieparadox'.
Dit krijg je als veel mediaredacties bestaan uit mensen die zelf op D66 of soortgelijke partijen stemmen.quote:Op zondag 17 december 2023 10:56 schreef Homey het volgende:
En weer fungeert de media als doorgeefluik voor de leugens van Kaag. Is er ooit een journalist geweest die het aandurfde kritische vragen te stellen? Krijg de indruk dat Kaag alleen aanschuift als er afgesproken is dat een bevriende journalist het interview afneemt. Oftewel vooraf geregisseerde interviews.
Dat dik gedrukte is nogal duidelijk ja. Links vind het prima op PVV stemmers met de nek aan te kijken enkel en alleen omdat een gedeelte van die stemmers (niet eens allemaal, maar nuance doet er niet toe, dus dat redeneer ik even verder met diezelfde logica) zich wel kan vinden in de PVV houding richting de islam. Prima om die groep mensen uit te sluiten, want die verdienen het immers. Moeten ze maar niet op de verkeerde partij stemmen.quote:Op zondag 17 december 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leven en laten leven is wat mij betreft het toppunt van tolerantie en inclusie. Dat houdt in dat we in Nederland kunnen zeggen wat we willen, dat we kunnen doen wat we willen, dat we kunnen kiezen wat we willen, dat we vrij zijn in onze meningsuiting zonder dat daar mogelijke consequenties aan verbonden zijn.
Zolang dat uiten uiteraard niet indruist tegen onze Grondwet.En die uitsrpaken wordt getoetst via rechtspraak, niet door jou, en niet door mij. Je mag prive uiteraard vinden wat je wil, uitsluiten wie je wil, no problem.
Maar ik vind het angstig dat PVV-stemmers niet uit durven komen voor hun stem, bang voor die uitsluiting door met name juist die mensen die inclusie zo warm omhelzen. Daarom begrijp ik Bosma zijn eerste statement dat hij zijn verkiezing opdraagt aan zij die uitkwamen voor hun voorkeur voor de PVV en daar de negatieve (beroeps of verenigings) gevolgen van hebben moeten ondervinden. De (linkse) Inclusie lijkt alleen maar te gelden als je hetzelfde idee hebt of onderwerp bent van een zelfde doelgroep.
en dan op TV vertellen dat je ook problemen hebt gekend , toen je moest kiezen tussen harvard en oxford ,quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder enige ervaring in de nederlandse politiek ben je aangeschoten wild in de 2de kamer, als je dan ook nog eens geen enkele kennis hebt van de nederlandse bevolking en je best ook niet doet om je erin te willen verdiepen dan heb je ook nog een target op je borst.
nou dat nu ook weer niet ,quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Absoluut! Sterker nog, eigenlijk zou elke Nederlander haar nou moeten bedreigen.
Hat is tijd dat AI de wereld gaat regerenquote:Op zaterdag 16 december 2023 10:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een systeem waarbij de verdeling van de rijkdom en bijbehorende macht is zoals deze nu is mag je toch met recht mislukt noemen. Met het kapitalisme en de vrije markt is an sich niet zo veel mis, maar we hebben het wel flink uit de hand laten lopen, sommige aardbewoners hebben meer geld dan een klein Afrikaans land. En dat heeft op heel veel vlakken een hoop onvrede tot gevolg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |