abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211636361
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: wil jij nou wel of niet met mijn in discussie? In een eerdere post zeg je expliciet van niet, maar vervolgens blijf je wel steeds op me reageren.
Ik reageer in een topic dat ik zelf heb aangemaakt op een persoon die wil afwijken van het onderwerp omdat hij dat persoonlijk nog al moeilijk lijkt te vinden.
Daarom reageer ik.

Maak anders zelf maar een topic aan waar het onderwerp niet Kaag is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211636364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En dat geldt in jouw beleving dan ook voor al die andere politici die hiermee te maken krijgen? Wilders, Van der Plas, Baudet... die hebben allemaal zelf gefaald en moeten dus niet zeuren over de verruwing en intolerantie waar ze mee te maken krijgen? Of geldt dat alleen voor Kaag?
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211636366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat heeft ze dan ook knap gedaan, zich positioneren als het ultieme slachtoffer van online haat terwijl rechtse politici (man en vrouw) veel meer met online haat te maken krijgen. Gek genoeg hoor ik daar weinig over.
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
pi_211636370
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja hoor, deze post bijvoorbeeld:
[..]
"Ik keur het niet goed, máár..." Het staat er haast letterlijk. Eerst voor de vorm even het geweld afkeuren en dan vol op het orgel om aan te tonen dat ze het er ook wel zelf naar gemaakt heeft.
Ja, sure, dat staat er. Leg me lekker woorden in de mond. Je bewijst m'n punt een beetje: je leest wat je wil lezen.

Geweld is nooit goed. Punt.

Kritiek mag echter best geuit worden.

Verder niet zo hypocriet doen joh. Zodra het over Wilders gaat ben jij een van de personen die er vaak het snelst bij is om iets te roepen in de trant van ''ach, hij maakt het er zelf naar met zijn uitspraken''. Dan snap ik dat je denkt dat anderen op diezelfde manier redeneren, maar sommige mensen kunnen geweld en kritiek los van elkaar zien. Dat jij niet tot die groep behoort komt nogal duidelijk naar voren. Prima verder hoor.
pi_211636374
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Plasterk? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders?
Je hebt helemaal gelijk, Pechtold. Tis nog vroeg hier.
pi_211636383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan best gek ja. Die hebben zich er immers ook herhaaldelijk over beklaagd. Je kunt toch niet volhouden dat Baudet, Wilders en Van der Plas daar in interviews niks over zeggen.
En dan is de enige gepaste reactie dan ook een dikke vette :')
pi_211636384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef Cupfighter het volgende:
Echt Sodemieters, waarom mag je geweld tegen mensen niet afkeuren maar dan wel kritiek op die persoon hebben, dat zijn toch totaal verschillende dingen
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.
pi_211636392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg. Je mag best kritiek hebben, maar het gaat mis als je die kritiek gebruikt om het geweld te bagatelliseren of zelfs te rechtvaardigen. Blaming the victim, so to speak.
Dat deed dan ook niemand in dit topic. Je was de eerste die over geweld of bedreigingen begon.
pi_211636397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Goh.

Dat deed Wilders ook niet toen hij vroeg of mensen meer of minder Marokkanen wilden.

Oftewel; wat is de relevantie?
Toen niet nee, maar Wilders is dan wel iemand die Kaag vaak persoonlijk heeft aangevallen, bijv. door haar aan te duiden als 'heks'. Andersom zul je dat niet snel zien. Ik ben benieuwd of je voorbeelden hebt waarbij Kaag iemand persoonlijk heeft aangevallen, in plaats van op de inhoud.
pi_211636404
quote:

[..]
Nee dat is bij mij niet het geval, het enige wat ik aangeef dat de politici die al jaren aan de macht zijn mede een oorzaak zijn dat de maatschappij verhard is, Kaag is daar een onderdeel van
pi_211636419
quote:

[..]
Dat is wat er in dit topic gebeurd. Mensen hebben kritiek.

Vervolgens duik jij er boven op met de aanval dat mensen geweld goed praten.

Kom op joh.
pi_211636426
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, en dit komt dan van iemand wiens eerste post in dit topic de woorden van andere users tracht te verdraaien zodat het argument kan worden gemaakt dat er hier eigenlijk (indirect) geweld tegen politici wordt goedgekeurd. En dit is dan het frame waarmee je de discussie mee wilt aangaan, hou op hoor.

En zulke grapjes haal je overigens in meerdere topics uit, om dan vervolgens op een pseudo-intellectuele manier het gesprek aan te gaan, anderen allerlei verwijten te maken terwijl je ook nog even nog even doodleuk allemaal posts zit te TR'en.
Het is ironisch, maar jij bent degene die hier woorden verdraait. Ik heb immers niet gezegd dat geweld hier wordt goedgekeurd. Ik heb gezegd dat er door allerlei users een 'ja maar' redenatie wordt gevolgd. Ze keuren het geweld wel af, maar... Komen vervolgens met allerlei argumenten die moeten aantonen waarom ze het er zelf naar gemaakt heeft. De korte-rokjes-redenatie.

Verder heb ik hier geen enkele TR gemaakt. Altijd leuk om mensen te beschuldigen van dingen die niet verifieerbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2023 11:39:32 ]
pi_211636448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is ironisch, maar jij bent degene die hier woorden verdraait. Ik heb immers niet gezegd dat geweld hier wordt goedgekeurd. Ik heb gezegd dat er door allerlei users een 'ja maar' redenatie wordt gevolgd. Ze keuren het geweld wel af, maar... Komen vervolgens met allerlei argumenten die moeten aantonen waarom ze het er zelf naar gemaakt heeft. De korte-rokjes-redenatie.

Verder heb ik hier geen enkele TR gemaakt. Altijd leuk om mensen te beschuldigen van dingen die niet verifieerbaar zijn.
Waarmee je dus zegt dat mensen hier geweld goed keuren.
pi_211636454
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:31 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Maak er een topic over.
Dit gaat duidelijk over Kaag.
Jij hebt volgens mij helemaal de reacties waarop ik reageerde niet gelezen of begrepen. Er werd gesteld dat Kaag in een bubbel leefde, terwijl bijna iedereen in een zelfgekozen bubbel leeft en kritiek/commentaar geeft op mensen die in het openbaar hun visie verkondigen.
Maar als jij dat irrelevant vind dan stop ik wel met reageren in dit topic.
Zeg het maar.
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:43:21 #108
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211636456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Toen niet nee, maar Wilders is dan wel iemand die Kaag vaak persoonlijk heeft aangevallen, bijv. door haar aan te duiden als 'heks'. Andersom zul je dat niet snel zien. Ik ben benieuwd of je voorbeelden hebt waarbij Kaag iemand persoonlijk heeft aangevallen, in plaats van op de inhoud.
Je lult alles wat recht is krom en komt alleen maar met zijdelingse counters.

Nogmaals, waar wordt gesteld dat dit persoonlijke relevant is?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211636459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Baudet en VD Plas hebben nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, hier gaat het topic ook niet over, we hebben het hier over Kaag
Ik zie nog geen antwoord op de vraag hoe het dan komt dat die andere politici hier ook allemaal mee te maken krijgen. Het punt dat ze aansnijdt betreft niet alleen haarzelf, maar de users hier lijken de oorzaak wel te zoeken in dingen die specifiek over haar persoon gaan.
pi_211636464
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Niemand hier, behalve jij, legt een link tussen geweld en haar gedrag. Omdat die link niet te leggen valt. Omdat haar gedrag op geen enkele manier welke vorm van geweld dan ook verantwoord.

Niemand hier doet een 'geweld is slecht, maar haar gedrag ...'. Daar kom jij mee.
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:44:20 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211636465
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is wat er in dit topic gebeurd. Mensen hebben kritiek.

Vervolgens duik jij er boven op met de aanval dat mensen geweld goed praten.

Kom op joh.
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211636473
Hey, een topic over Kaag, even kijken of FOK! reageert zoals ik inmiddels verwacht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_211636515
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Als Wilders een interview zou geven waarin hij klaagt over de manier waarop PVV-ers weggezet worden, mag ik toch fucking hopen dat de eerste reactie iets zal zijn in de trant van "Pot ketel, beste Geert". Zonder dat daarmee zijn bedreigingen goedgepraat worden, want die vallen niet goed te praten.
Dat is dan kennelijk het verschil tussen ons. Ik hoop helemaal niet dat dat de eerste reactie is. Was dat wat jij dacht toen Bosma deze week zijn verkiezing tot voorzitter opdroeg aan alle PVV'ers die daar last mee hebben gekregen op hun werk, wiens kinderen ermee gepest zijn, etc.?
pi_211636524
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, een topic over Kaag, even kijken of FOK! reageert zoals ik inmiddels verwacht.
Veel vrouwenhaat?

Groetjes,
redactie Nieuwsuur.
pi_211636551
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verder niet zo hypocriet doen joh. Zodra het over Wilders gaat ben jij een van de personen die er vaak het snelst bij is om iets te roepen in de trant van ''ach, hij maakt het er zelf naar met zijn uitspraken''.
Heb je een voorbeeld?
pi_211636571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zelf vragen ze er inderdaad aandacht voor. En ze krijgen weinig gehoor. Dat is precies wat ik bedoel: Kaag en haar entourage hebben de indruk weten te wekken dat zij bij uitstek slachtoffer is van online haat en verruwing in de maatschappij. Het ging vaak over vrouwenhaat. De Groene publiceerde er bijvoorbeeld een onderzoek over.

Wat mij opviel, diep begraven in de verantwoording van het artikel, was dat mannelijke politici, doorgaans aan rechterzijde, veel aandacht online krijgen. Er is in dit onderzoek niet gekeken naar haat jegens deze mannen, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat zij er in absolute zin vaker mee te maken hebben gekregen dan Kaag.

Denk ook aan het recente geweld tegen Baudet en de vele demonstraties in het kader van de verkiezingsuitslag. Je hebt oogkleppen op als je denkt dat vooral progressieve politici als Kaag slachtoffer zijn. Steker nog, zij hebben een aandeel gehad in het aanzwengelen van tegenstellingen en creëren van verruwing. Dáárom past zelfreflectie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211636587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat deed dan ook niemand in dit topic. Je was de eerste die over geweld of bedreigingen begon.
Nee, dat was AlwaysHappy in #4. Mijn eerste post hier was pas #50.
pi_211636593
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik zie nog geen antwoord op de vraag hoe het dan komt dat die andere politici hier ook allemaal mee te maken krijgen. Het punt dat ze aansnijdt betreft niet alleen haarzelf, maar de users hier lijken de oorzaak wel te zoeken in dingen die specifiek over haar persoon gaan.
Omdat er helaas in elke samenleving een klein percentage randdebielen rondloopt die verbale vijandigheid als reden voor fysiek geweld/bedreigingen zien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan kennelijk het verschil tussen ons. Ik hoop helemaal niet dat dat de eerste reactie is. Was dat wat jij dacht toen Bosma deze week zijn verkiezing tot voorzitter opdroeg aan alle PVV'ers die daar last mee hebben gekregen op hun werk, wiens kinderen ermee gepest zijn, etc.?
Wanneer kinderen van PVV-ers gepest worden dan denk ik niet 'dat krijg je er nou van' nee. Die kinderen kunnen daar niets aan doen.

Wanneer openlijk PVV-ers op hun werk met de nek aangekeken worden denk ik inderdaad wel 'goh, dat is wellicht een logisch gevolg wanneer je uitdraagt dat je specifieke groepen weg wilt hebben' ja. Mensen willen nog wel eens bij je weg blijven wanneer je kiest voor discriminatie. En imo hoort dat zelfs de reactie te zijn wanneer je zo'n standpunt inneemt.
pi_211636598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dat is bij mij niet het geval, het enige wat ik aangeef dat de politici die al jaren aan de macht zijn mede een oorzaak zijn dat de maatschappij verhard is, Kaag is daar een onderdeel van
Tegen zo'n standpunt heb ik ook helemaal geen bezwaar.
pi_211636599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:49 schreef Nober het volgende:
Veel vrouwenhaat?

Groetjes,
redactie Nieuwsuur.
Nee, meer iedereen in zijn/haar/hen/die/x schuttersputje en dan maar open-deur-granaten naar elkaar gooien.

Gr gr Peter Wijninga
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_211636638
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarmee je dus zegt dat mensen hier geweld goed keuren.
Nee, dat is niet wat ik bedoel met de korte-rokjes-redenatie. Zeggen dat die vrouw er zelf ook wel een beetje om vroeg door zo'n kort rokje te dragen, is niet hetzelfde als het goedkeuren van de verkrachting. Het is het (deels) verleggen van de schuld.
pi_211636654
Ja ja verruwing en intolerantie.. het ligt aan de Nederlanders ook nog.
pi_211636656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je lult alles wat recht is krom en komt alleen maar met zijdelingse counters.

Nogmaals, waar wordt gesteld dat dit persoonlijke relevant is?
Jij gaf aan dat ze aan het natrappen is. Ik vroeg tegen wie ze dan aan het trappen is. Natrappen doe je tegen iemand, zo lijkt me. De vraag was wie die iemand(en) hier dan is (zijn). Benoemen van een fenomeen dat je ervaart in de Nederlandse samenleving is geen natrappen. Dat is niet gericht aan iemand in het bijzonder.
pi_211636663
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 11:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Niemand hier, behalve jij, legt een link tussen geweld en haar gedrag. Omdat die link niet te leggen valt. Omdat haar gedrag op geen enkele manier welke vorm van geweld dan ook verantwoord.

Niemand hier doet een 'geweld is slecht, maar haar gedrag ...'. Daar kom jij mee.
Ik verwijs je nogmaals naar #4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')