En dan wil Wilders nog de BTW op boodschappen afschaffen, de energierekening verlagen, sociale huren verlagen, minimumloon verhogen, huurtoeslag verhogen, brandstofaccijnzen verlagen, ouderenkorting verhogen, vliegtax schrappen, de AOW-leeftijd verlagen naar 65 jaar, 10.000 extra agenten, meer zorgpersoneel, extra verpleeghuispekken en ouderenwoningen, meer woningen, nieuwe kerncentrales bouwen, extra geld voor dijkverhoging, energiebelasting verlagen, btw op energie verlagen, geen vleestaks, financile steun aan ouderen met laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdierenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat daar de grote kosten zitten. Je kan alle cultuur afschaffen maar n maatregel van dit type kost gelijk minstens het dubbele.
Je bedoelt de gratis kinderopvang die er nu ook niet is? Hoe bespaar je daar geld op?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
Vergeet ook niet dat een rechtse coalitie geld bespaart op het niet invoeren van gratis kinderopvang. Scheelt ook nogal.
Denk dat maar weinigen geloven dat het de komende jaren goedkoper wordtquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, dat lijken maar heel weinig mensen te beseffen, eigenlijk. Een tweede probleem waar niemand over praat, er is niet genoeg personeel in de zorg te krijgen.
Dat kan alleen als de overheid zelf weer de zorgverzekering in handen neemt en dat zie ik niet snel gebeuren.
Toeslagen zijn fors hoorquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt de gratis kinderopvang die er nu ook niet is? Hoe bespaar je daar geld op?
Mensen met een chronische ziekte en laag inkomen krijgen in veel gevallen overigens wel een extra toeslag.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:00 schreef Monolith het volgende: Het eigen risico is in veel gevallen ook gewoon een verplichte eigen bijdrage. Ik tik in januari ook gewoon braaf die 385 euro af vanwege een chronische ziekte. Voor mij niet zo'n punt, voor mensen met een lager inkomen hakt dat er toch best weer in.
Was daar in de meerjarenbegroting niet al deels rekening mee gehouden?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt de gratis kinderopvang die er nu ook niet is? Hoe bespaar je daar geld op?
Het toeslagenstelsel had allang vervangen moeten zijn maar de 2e Kamer vind het oh zo fijn om dat te roepen en nog fijner om het te gebruiken als ze het ze uitkomt. En dat mogen alle partijen zich aanrekenen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat maar weinigen geloven dat het de komende jaren goedkoper wordtIk niet.
De overheid kan best de toeslag uit betalen naar de verzekeraar van keuze door de verzekeringsdeelnemer, daar is geen groot collectief stelsel voor nodig.
Haha, het gaat nergens over inderdaad.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
En dan wil Wilders nog de BTW op boodschappen afschaffen, de energierekening verlagen, sociale huren verlagen, minimumloon verhogen, huurtoeslag verhogen, brandstofaccijnzen verlagen, ouderenkorting verhogen, vliegtax schrappen, de AOW-leeftijd verlagen naar 65 jaar, 10.000 extra agenten, meer zorgpersoneel, extra verpleeghuispekken en ouderenwoningen, meer woningen, nieuwe kerncentrales bouwen, extra geld voor dijkverhoging, energiebelasting verlagen, btw op energie verlagen, geen vleestaks, financile steun aan ouderen met laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdieren, kleinschalig onderwijs, meer leraren, meer wegen, betaalbaar openbaar vervoer en extra geld naar provincies voor maatregelen tegen hoogwater.
Geen wonder dat het financile hoofdstuk in het partijprogramma het korte hoofdstuk is.
Denk dat Dion Graus en Marjolein Faber al geldboompjes aan het planten zijn op de Veluwe.
Ik weet niet of die 6,5 miljard euro al is ingeboekt in de meerjarenbegroting. Ik dacht van welquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het toeslagenstelsel is wel fijn, want een boel mensen hebben geen flauw idee hoe ze een aantal van die toeslagen moeten aanvragen. Scheelt weer belastinggeld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het toeslagenstelsel had allang vervangen moeten zijn maar de 2e Kamer vind het oh zo fijn om dat te roepen en nog fijner om het te gebruiken als ze het ze uitkomt. En dat mogen alle partijen zich aanrekenen.
Nee, dat is geschrapt omdat het onmogelijk bleek om capaciteit te vinden en doorgeschoven naar 2027, het geld daarvoor kwam terug, volgens mij.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Was daar in de meerjarenbegroting niet al deels rekening mee gehouden?
https://nos.nl/artikel/24(...)r-het-eerst-in-jarenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet of die 6,5 miljard euro al is ingeboekt in de meerjarenbegroting. Ik dacht van wel
https://eenvandaag.avrotr(...)eren-waarschuwt-scp/
Een beetje eigen risico is wel goed, zodat mensen niet met elk pijntje en kuchje bij de huisarts zitten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Zorgverzekering en eigen risico samenvoegen, zorgtoeslag eruit en zorgtoeslag berekenen naar inkomen, dat betekend weer terug naar de overheid en weg met de privatisering van de zorg dan is die koehandel ook voorbij want het heeft niks goeds gebracht
Ik ben zo erop tegen om altijd alles maar bij de werkenden weg te halen met bovenmodaal loon.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Cupfighter het volgende:
Zorgverzekering en eigen risico samenvoegen, zorgtoeslag eruit en zorgtoeslag berekenen naar inkomen, dat betekend weer terug naar de overheid en weg met de privatisering van de zorg dan is die koehandel ook voorbij want het heeft niks goeds gebracht
Rustig aan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
En dan wil Wilders nog de BTW op boodschappen afschaffen, de energierekening verlagen, sociale huren verlagen, minimumloon verhogen, huurtoeslag verhogen, brandstofaccijnzen verlagen, ouderenkorting verhogen, vliegtax schrappen, de AOW-leeftijd verlagen naar 65 jaar, 10.000 extra agenten, meer zorgpersoneel, extra verpleeghuispekken en ouderenwoningen, meer woningen, nieuwe kerncentrales bouwen, extra geld voor dijkverhoging, energiebelasting verlagen, btw op energie verlagen, geen vleestaks, financile steun aan ouderen met laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdieren, kleinschalig onderwijs, meer leraren, meer wegen, betaalbaar openbaar vervoer en extra geld naar provincies voor maatregelen tegen hoogwater.
Geen wonder dat het financile hoofdstuk in het partijprogramma het korte hoofdstuk is.
Denk dat Dion Graus en Marjolein Faber al geldboompjes aan het planten zijn op de Veluwe.
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeldquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het toeslagenstelsel is wel fijn, want een boel mensen hebben geen flauw idee hoe ze een aantal van die toeslagen moeten aanvragen. Scheelt weer belastinggeld.
Gratis bier is altijd al een populair verkiezingsprogramma geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:27 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Check, zoals ik het lees is ie wel gedekt voor 2027 en verder. Dus vanaf dan heb je 6,5 aan budgettaire ruimte.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-het-eerst-in-jaren
Dat kan maar dat is best wel beperkt, volgens mij, en de meeste "besparingen" zijn dat feitelijk niet omdat er vrijwel altijd Nederlandse banen mee verloren gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rustig aan.
De VVD doet ook mee dus er is geen financieel wanbestuur te verwachten. Maar er kunnen best politieke keuzes gemaakt worden om bepaalde belastingen om laag te doen en daartegenover bepaalde uitgaven te schrappen.
Scheelt ook tienduizenden banen van mensen die nu met dat toeslagencircus bezig zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeld
Gaat het ook wel heen verwacht ik.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeld
Dat valt wel mee, er zijn in totaal 20.000 banen bij de BDquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scheelt ook tienduizenden banen van mensen die nu met dat toeslagencircus bezig zijn.
Zoals gezegd, vrijwel iedere politieke partij wil(de) er vanaf maar niemand die het ook doet als ze in de regering komen vooral omdat het enorm moeilijk is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat het ook wel heen verwacht ik.
Eigenlijk is er al een basisinkomen: bijstand
Maar ik denk dat iedereen wel af wil van al die kortingen/toeslagen/en hoge heffingen, en gewoon een zeer beperkt fiscaal stelsen omtrent inkomen.
Allerlei adviseurs, controleurs en justitie die met fraude rondom toeslagen bezig is. Beleidsmedewerkers en ambtenaren in de politiek die bezig zijn met nieuwe toeslagen bedenken en ze finetunen voor de koopkrachtplaatjes. Mensen die websites bouwen om al die ellende uit te leggen en aan te vragen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, er zijn in totaal 20.000 banen bij de BD
Tjah, gelukkig hebben wij een tekort aan arbeidskrachten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dat is best wel beperkt, volgens mij, en de meeste "besparingen" zijn dat feitelijk niet omdat er vrijwel altijd Nederlandse banen mee verloren gaan.
En expats uit India om die websites te bouwenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allerlei adviseurs, controleurs en justitie die met fraude rondom toeslagen bezig is. Beleidsmedewerkers en ambtenaren in de politiek die bezig zijn met nieuwe toeslagen bedenken en ze finetunen voor de koopkrachtplaatjes. Mensen die websites bouwen om al die ellende uit te leggen en aan te vragen.
Ik denk ook dat je moet accepteren dat bij een transitie er altijd groepen zijn die net te hard geraakt worden of aan de gelukkige kant van de streep komen. Als je die marges accepteert maak je je het ook makkelijker.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals gezegd, vrijwel iedere politieke partij wil(de) er vanaf maar niemand die het ook doet als ze in de regering komen vooral omdat het enorm moeilijk is.
Is een wereldwijde industrie, ons toeslagencircus.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En expats uit India om die websites te bouwen
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rustig aan.
De VVD doet ook mee dus er is geen financieel wanbestuur te verwachten.
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.
Dat wordt naast de inhoud ook nog wel een leuk dingetje voor de partijen, er zal eerst heel fors bezuinigd moeten worden voordat er miljarden naar leuke dingen voor de mensen kunnen…
quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?
Dat was ook een links kabinet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.
Dat wordt naast de inhoud ook nog wel een leuk dingetje voor de partijen, er zal eerst heel fors bezuinigd moeten worden voordat er miljarden naar leuke dingen voor de mensen kunnen…
We hebben er weer een voor de bullshitbingo, VVD was de grootste maar het is wederom de schuld van links!quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``
Inderdaad maar jij stelde eerder dat de VVD zou zorgen voor een financieel verantwoordelijk beleid. Nou, dat valt wel mee dus. Of tegen, hoe je het wil zienquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad maar jij stelde eerder dat de VVD zou zorgen voor een financieel verantwoordelijk beleid. Nou, dat valt wel mee dus. Of tegen, hoe je het wil zien
Rutte 2 was met een hele grote PvdA als ik het mij goed herinner met een PvdA MinFin. Tja, links, he? Daar moet je zijn voor goed financieel bestuurquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.
Oid 50 mld aan ombuigingen
Een PvdA die hierop reflecteert teveel naar de pijpen van de VVD gedanst te hebbenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte 2 was met een hele grote PvdA als ik het mij goed herinner met een PvdA MinFin. Tja, links, he? Daar moet je zijn voor goed financieel bestuur
Maar wel presteert. Tja...quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een PvdA die hierop reflecteert teveel naar de pijpen van de VVD gedanst te hebben
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei van het afgelopen decennium werd veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.
Oid 50 mld aan ombuigingen
Laten we ook ff eerlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel presteert. Tja...
Ik vind het nog jammer dat Dijsselbloem niet meer op Financieen zat in Rutte 3.
Gokje: Stef Blok wordt weer minister in het volgende kabinet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei wordt veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:
DNB: huizenmarkt veroorzaakt kwart van economische groei
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ische-groei-a1585372
kost nog meer dat de stikstof pot van de VVDquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een wereldwijde industrie, ons toeslagencircus.
Maar wel in lijn met de toenmalige economische denkwijze en adviezen. Achteraf is het makkelijk om kritiek te hebben maar als je er in zit en niet weet hoe lang een dergelijke crisis gaat duren dan is dat toch even wat anders.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we ook ff eerlijk.
Die enorme bezuinigingen van toen, waren al omstreden. En met de kennis van nu niet nodig in die mate als je ziet hoeveel volume er is weggesneden en welke maatschappelijke impact dat heeft gehad.
Reken ik beide partijen aan. Dijsselbloem was prima, Neijboer ook, of Bos. Maar die behoorden niet tot de linkerflank van de partij.
Zit er dik in, dan kan hij het volgende ministerie om zeep helpen. Buitenlandse Zaken onder zijn leiding was zover ik weet ook bepaald geen onverdeeld succes.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gokje: Stef Blok wordt weer minister in het volgende kabinet.
Komt Halbe dan ook terug?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zit er dik in, dan kan hij het volgende ministerie om zeep helpen. Buitenlandse Zaken onder zijn leiding was zover ik weet ook bepaald geen onverdeeld succes.
Ik ben ook niet van de afdelingen makkelijk achteraf praten. Maar de eerste bezuinigen waren nog redelijk te billijken, maar toen in 2012/2013 het BBP wederom stagneerde had men best kritisch kunnen zijn of wederom belastingenverhogingen en budgettaire extensiveringen een juist instrument is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel in lijn met de toenmalige economische denkwijze en adviezen. Achteraf is het makkelijk om kritiek te hebben maar als je er in zit en niet weet hoe lang een dergelijke crisis gaat duren dan is dat toch even wat anders.
Hopelijk. Er zijn nog teveel orksten en potten en pannen musea.quote:
Ik vind die Paul Slettenhaar wel een goede. Of Henk Kamp. Of Edith Schippers.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zit er ook dik in. Zo dik zit de VVD nu ook weer niet in de mensen.
Die verdeling wordt sowieso anders qua ministeries nu vooropgesteld dat de PVV uberhaupt bewindslieden kan vinden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk. Er zijn nog teveel orksten en potten en pannen musea.
Die kans bestaat wel, gezien Geert's warme banden met Rusland zou het zomaar kunnen dat hij en Geert in 2006 samen bij die ontmoeting in Poetin's buitenhuis waren.quote:
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die verdeling wordt sowieso anders qua ministeries nu vooropgesteld dat de PVV uberhaupt bewindslieden kan vinden.
De huizenprijs door schaarste zo hoog op laten lopen is wel een vorm van economische groei waar een boel mensen niet bepaald gelukkig van worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei van het afgelopen decennium werd veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:
DNB: huizenmarkt veroorzaakt kwart van economische groei
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ische-groei-a1585372
quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die kans bestaat wel, gezien Geert's warme banden met Rusland zou het zomaar kunnen dat hij en Geert samen bij die ontmoeting in Poetin's buitenhuis waren.
Dat zou vreemd zijn gegeven de stemverhoudingen maar goed, alles zal vreemd worden aan dit kabinet want hoe NSC door een deur gaat met de PVV is mij ook wel een raadsel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.
Dat is niet relevant, het enige waar het om gaat is dat er gepronkt kan worden met mooie cijfers. De villabewoners in Laren, Bloemendaal en het Gooi zijn allicht ook dik tevreden met de flinke overwaarde op hun huis. Dat de mensen zonder eigen woning naast de pot pissen zal de VVD een zorg zijn, aan de sociaaleconomisch onderste helft van de samenleving heeft die partij toch geen boodschap.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenprijs door schaarste zo hoog op laten lopen is wel een vorm van economische groei waar een boel mensen niet bepaald gelukkig van worden.
Dat kan toch niet als ze gaan gedogen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.
Huisarts gaat niet van je eigen risico af.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje eigen risico is wel goed, zodat mensen niet met elk pijntje en kuchje bij de huisarts zitten.
Die Slettenhaar, wat een onfatsoenlijke lompe boer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind die Paul Slettenhaar wel een goede. Of Henk Kamp. Of Edith Schippers.
Waarom?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die Slettenhaar, wat een onfatsoenlijke lompe boer.
Ohnee idd. In theorie is het idee toch dat mensen door eigen risico niet onnodig gebruik van zorg claimen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huisarts gaat niet van je eigen risico af.
Nope. Gedogen betekent geen bewindslieden leveren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan toch niet als ze gaan gedogen.
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakenkabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Gedogen betekent geen bewindslieden leveren.
Verder vraag ik mij af hoeveel zin gelouterde VVD-bestuurders om in een kabinet te zetten met een club ongeleide PVV-projectielen.
Bovendien haal je kastanjes uit het vuur voor een van de meest ondemocratische figuren in de Nederlandse politiek. Laat hem maar lekker zijn eigen boontjes doppen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakekabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
Dat is ook een bepaald menstype dat van mening is dat een land het best af is met een verlicht dictator aan het roer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakekabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
Een zakenkabinet wordt niet bepaald een verlicht dictator.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is ook een bepaald menstype dat van mening is dat een land het best af is met een verlicht dictator aan het roer.
Vooral als je zitting neemt in een zakenkabinet dat mede namens de PVV regeert. Vraag maar aan Gerd Leers, die heeft daar nog steeds nachtmerries van.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet zozeer het land zelf als wel de ministeries. Vakministers willen daar dan 'aanpakken' en vinden draagvlak zoeken, communicatie en deliberatie maar onnodige tijdverspilling. Type directeur-eigenaar van een succesvol MKB-bedrijf bij wie het naar het hoofd is gestegen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een zakenkabinet wordt niet bepaald een verlicht dictator.
Meer het sloofje van de gratisbierbelover, die dan lekker zelf aan de zijlijn kan roepen dat het niet aan hem ligt dat het in de soep loopt.
Dat is de theorie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ohnee idd. In theorie is het idee toch dat mensen door eigen risico niet onnodig gebruik van zorg claimen?
Als Yesilgoz kloten had gehad had ze vooraf al gezegd: "Geert of ik, maar ik ga niet in een kabinet met iemand die mij wegens mijn afkomst beschuldigt bezig te zijn met zijn moord te beramen". Nu heeft ze hem vooraf uitgenodigd en er een potje van gemaakt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:52 schreef Toby56 het volgende:
Al die VVD-ers die boos zijn op Yeşilgz... decennia lang heeft de heer Wilders nagenoeg alles afgezeken wat met de huidige democratische rechtsstaat te maken heeft.
Desondanks is er nagenoeg niemand die zo lang de stoeltjes in Den Haag warm houdt dan hijzelf.
Hij is de Enige Leider van een door en door ondemocratische partij, hij heeft cynisch en heel erg boos boos boos verdeeldheid en haat gezaaid... en nu verwacht hij dat zijn rechtse 'vrienden' hem gaan helpen met een "enigszins milder" kabinet?
Me neus.
Als dat voor jou een links kabinet was, dan zit er een steekje bij je los.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was ook een links kabinet.
En nee, er hoeft niet bezuinigd te worden door extensiveringen op bijv de gratis opvang. Os wat omlaag, en zo zijn er meer zaken.
Daar ben ik dan ook niet bang voor. Wilders krijgt daar nooit de handen voor op elkaar. Alleen FvD is te porren voor een Nexit, maar die is nou juist de dupe geworden van groeiende steun voor de PVV, en legt dus amper gewicht in de schaal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als Nederland onder leiding van Wilders uit de EU stapt, dan heeft NL echt een groot probleem. Daarbij zijn de problemen die UK heeft met Brexit een lachertje bij.
91 miljard euro transito en
254 miljard euro aan export gaan dan echt tochten.
De boeren en tuinders gaan dat harder voelen dan 100 stikstof wetgevingen
Als het aan Wilders ligt krijgen mensen als Yesilgoz gewoon een berufsverbot inderdaad. Nu de mogelijkheid er ligt om (samen) te regeren was dat allemaal zogenaamd maar goedkope retoriek. Komt op mij niet heel geloofwaardig over inderdaad.quote:
Het klinkt vooral leuk, een zakenkabinet. Maar de mensen die gespecialiseerd zijn moeten dan uiteindelijk ook gewoon politiek bedrijven.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakenkabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
Correct, ik denk dat de aanhang het allemaal wat te graag wil maar geen idee heeft van de impact.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakenkabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
Tsja, dat krijg je als je, beperkt denkend, meent dat de gedachte "het moet anders dan met Markie" vooral betekent "we moeten Geertje niet langer uitsluiten".quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als Yesilgoz kloten had gehad had ze vooraf al gezegd: "Geert of ik, maar ik ga niet in een kabinet met iemand die mij wegens mijn afkomst beschuldigt bezig te zijn met zijn moord te beramen". Nu heeft ze hem vooraf uitgenodigd en er een potje van gemaakt.
Klopt, kan me er iets bij voorstellen als een kabinet met gigantische ruzie uit elkaar klapt en er een tijd overbrugd moet worden richting verkiezingen en een vast lastige formatie. Als uitkomst van een formatie is het kansloos.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Het klinkt vooral leuk, een zakenkabinet. Maar de mensen die gespecialiseerd zijn moeten dan uiteindelijk ook gewoon politiek bedrijven.
Als succesvol bestuurder uit de private sector de switch maken naar het kabinet. Je bent dan een boksbal voor veeleisende druktemakers zoals Wilders en je krijgt nog minder betaald ook.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Het klinkt vooral leuk, een zakenkabinet. Maar de mensen die gespecialiseerd zijn moeten dan uiteindelijk ook gewoon politiek bedrijven.
Politiek bedrijven, machtspelletjes spelen dus hebben we nu wel genoeg gezien.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je dus vooral goede politieke bestuurders nodig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Politiek bedrijven, machtspelletjes spelen dus hebben we nu wel genoeg gezien.
Tijd voor actie+resultaten.
Ik ben wel blij met stilstand als het alternatief is dat alle Marrekanen naar Istanbul worden teruggestuurd, de accijnzen van benzine gaan en er een stikstofbonus aan vervuilboeren wordt uitgekeerd.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:44 schreef nostra het volgende:
De treurige conclusie is vooral dat helemaal niemand zijn zin krijgt in de standstill die bijna zeker lijkt, of je nu een linkse of rechtse agenda hebt, klimaat belangrijk of bogus vindt, of migratie wil aanpakken of niet.
En tel daar nog maar bij op dat Groot-Brittanni als groot EU-land nog enigszins wat in te brengen had in de Brexit-onderhandelingen. Als Nederland vertrekt uit de EU dan is het enkel de EU die de voorwaarden in de scheidingspapieren dicteert.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als Nederland onder leiding van Wilders uit de EU stapt, dan heeft NL echt een groot probleem. Daarbij zijn de problemen die UK heeft met Brexit een lachertje bij.
91 miljard euro transito en
254 miljard euro aan export gaan dan echt tochten.
De boeren en tuinders gaan dat harder voelen dan 100 stikstof wetgevingen
Buiten nog het persoonlijke afbreuk risico want je kan een verdere carriere wel vergeten als je voor Wilders 1 bewindsman bent geweest, daar kunnen we ook eerlijk over zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Naast links-rechts, progressief-conservatief zou je nog een extra politieke as moeten tonen bij de kieswijzer, verantwoordelijk-populistisch. PVV is vooral puur populisme.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik trouwens opmerken dat al die mensen die voor de PVV gegaan zijn om een "rechtse regering" te krijgen het totaal niet begrepen hebben want bijna het enige wat rechts is aan de PVV is het standpunt over buitenlanders en islam.
Wat is dan wel de inhoud van die kiezers, je mag niet zeggen dat het racisme of xenofobie is maar wat dan wel?
Op inhoud is Wilders gewoon niet rechts, ik weet niet of gratis bier links is, Nederlandse links partijen verantwoorden meestal nog wel waar ze het geld vandaan willen halen maar het is zeer zeker niet rechts.
Alsof daar iemand naar kijkt. Sorry voor het cynisme maar er is gewoon gestemd zonder enige inhoudelijke kennis en de stemmen kwamen van rechts.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naast links-rechts, progressief-conservatief zou je nog een extra politieke as moeten tonen bij de kieswijzer, verantwoordelijk-populistisch
Dom gelul van Wilders, Jetten ging niet over woningbouw maar goed, dit is weer typisch het stupide populisme wat rondwaart.quote:
Minder volgend jaar dan dit jaar. Succes ermee, ik heb al een huisquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:19 schreef michaelmoore het volgende:
Er zullen voor Nederlanders woningen moeten komen het is niet anders
Goede opmerking van Wilders. Hoe is hijzelf eigenlijk voornemens dat te regelen?quote:
Yesilgoz heeft in aanloop naar de verkiezingen haar Turkse nationaliteit opgegeven. Of althans, heeft het verzoek daartoe gedaan bij Turkije, die heeft dat verder nog niet verwerkt als dus de Q&A bij de NOS van een kleine 2 weken terug.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het aan Wilders ligt krijgen mensen als Yesilgoz gewoon een berufsverbot inderdaad. Nu de mogelijkheid er ligt om (samen) te regeren was dat allemaal zogenaamd maar goedkope retoriek. Komt op mij niet heel geloofwaardig over inderdaad.
Nou eh, gewoon bouwen, toch? Geen gezeur over zonnepanelen!quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:20 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Goede opmerking van Wilders. Hoe is hijzelf eigenlijk voornemens dat te regelen?
Het is iig belachelijk dat zo'n eenmans-gratisbiervehikel als Wilders nu een kwart van de stemmen heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof daar iemand naar kijkt. Sorry voor het cynisme maar er is gewoon gestemd zonder enige inhoudelijke kennis en de stemmen kwamen van rechts.
Dat interesseert de kiezer niet, die wil trappen naar buitenlanders want die zijn de schuld van alles. Het is letterlijk de nummer een reden van rechtse kiezers om voor de PVV te stemmen met zorg op twee.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is iig belachelijk dat zo'n eenmans-gratisbiervehikel als Wilders nu een kwart van de stemmen heeft. Zou fijn zijn als het wat inzichtelijker wordt welke partijen echt proberen verantwoordelijkheid te nemen en welke alleen maar dingen roepen die de minder begaafden graag willen horen.
Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het kan ook simpel uit electorale overwegingen zijn natuurlijk. Het ontneemt de Wildersen van deze wereld in ieder geval weer een mogelijkheid om goedkoop te scoren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Yesilgoz heeft in aanloop naar de verkiezingen haar Turkse nationaliteit opgegeven. Of althans, heeft het verzoek daartoe gedaan bij Turkije, die heeft dat verder nog niet verwerkt als dus de Q&A bij de NOS van een kleine 2 weken terug.
Schijnbaar vond ze het zelf dus ook niet kunnen een premier met een dubbele nationaliteit.
Zonder die zonnepanelen hadden we nu minstens 100.000 woningen extra gehad. Dat was de bottleneck de afgelopen jaren!quote:
En voor die woningen moeten we ook buitenstedelijk bouwen, die rode countouren zijn ook maar bullshit. Maar dan wel niet op boerenland, want die moeten niet meer gedemoniseerd worden en gewoon door kunnen boeren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zonder die zonnepanelen hadden we nu minstens 100.000 woningen extra gehad. Dat was de bottleneck de afgelopen jaren!![]()
Laten we direct ook weer asbest gebruiken in de bouw. Is sneller en goedkoper. Al die linkse onzin praatjes over dat het kankerverwekkend zou zijn. Er moeten woningen worden gebouwd!
voorrang geven aan asielzoekers dat doet mensen op wilders stemmen en terechtquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zonder die zonnepanelen hadden we nu minstens 100.000 woningen extra gehad. Dat was de bottleneck de afgelopen jaren!![]()
Laten we direct ook weer asbest gebruiken in de bouw. Is sneller en goedkoper. Al die linkse onzin praatjes over dat het kankerverwekkend zou zijn. Er moeten woningen worden gebouwd!
inderdaad net als vroeger dan kun je meters makenquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En voor die woningen moeten we ook buitenstedelijk bouwen, die rode countouren zijn ook maar bullshit.
er is nu wel een meerderheid ontstaan in de Tweede Kamer die het eigen risico wil afschaffen volgens de stemwijzerquote:Op zaterdag 25 november 2023 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan hij niet zonder meerderheid
Dat zeker niet , de asbest is bijna weg ook van de schuren en asbest leggen gaat niet snelquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Laten we direct ook weer asbest gebruiken in de bouw. Is sneller en goedkoper.
Bovenmodaal en rijk heeft onder 13 jaar Rutte weinig pijn gehad denk ikquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben zo erop tegen om altijd alles maar bij de werkenden weg te halen met bovenmodaal loon.
Ps dat zijn niet de rijken
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bovenmodaal en rijk heeft onder 13 jaar Rutte weinig pijn gehad denk ik
Tsja, dan schiet de zorgpremie omhoog.quote:Op zaterdag 25 november 2023 15:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
er is nu wel een meerderheid ontstaan in de Tweede Kamer die het eigen risico wil afschaffen volgens de stemwijzer
wilders bedoelde daar , onder een zonnepaneel kun je niet wonen, eerst een dak en dan een zonne paneelquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zonder die zonnepanelen hadden we nu minstens 100.000 woningen extra gehad.
Die kerona onzin, de huizenmarktverkrachting van Hugo, box 3, migratie...quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bovenmodaal en rijk heeft onder 13 jaar Rutte weinig pijn gehad denk ik
Een auto kies je zelf voor, hier kun je niet voor kiezen, als je een chronische ziekte hebt dan heb je een probleem met dat eigen risicoquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, dan schiet de zorgpremie omhoog.
Ben zelf tegen het afschaffen van het eigen risico. Zet het zelf altijd zo hoog mogelijk. M.i. moet je je alleen verzekeren tegen dingen die je niet kunt betalen of die echt een flinke schadepost opleveren, zoals bv. je nieuwe auto in de poeier rijden of als je een bejaarde invalide struikelt over je hond of zo.
Corona en migratie was en is voor bijna iedereen lastig geweestquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kerona onzin, de huizenmarktverkrachting van Hugo, box 3, migratie...
Ja, een huis kies je ook zelf voor. Je kunt ook in het park gaan slapen, dan hoef je ook geen huis te verzekeren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een auto kies je zelf voor, hier kun je niet voor kiezen, als je een chronische ziekte hebt dan heb je een probleem met dat eigen risico
Wonen hoort tot de eerste levensbehoefte een auto nietquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, een huis kies je ook zelf voor. Je kunt ook in het park gaan slapen, dan hoef je ook geen huis te verzekeren.
Wat ook gelul is om daar over tegen Jetten te beginnen die geen huizen bouwt maar wel moet zorgen voor voldoende energie en laten zonnepanelen nou energie opwekken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wilders bedoelde daar , onder een zonnepaneel kun je niet wonen, eerst een dak en dan een zonne paneel
Wat een onzin weer, ik heb 2 kranten in huis en die staan helemaal vol met verslaggeving over de verkiezingen en dat is al dagenlang zo. Mischien moet jij gewoon betere kranten en media lezenquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
Ik bemerk bij alle partijen en media , dat men deze verkiezingsuitslag het liefst wil doodzwijgen
en overgaan tot de orde vande dag ,Mark Rutte terug roepen en net doen of er niets gebeurt is
verkiezingen waar o ja wanneer dan?? al geweest ? Ok
diezelfde jetten daar zit te verdedigen dat de zielige statushouders en asielzoekers moeten wonen omdat het eenlevensbehoefte is dan maak je mensen kwaad, , pislink mee en daar krijgt wilders de zetels door en raakt Jetten ze kwijtquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat ook gelul is om daar over tegen Jetten te beginnen die geen huizen bouwt maar wel moet zorgen voor voldoende energie en laten zonnepanelen nou energie opwekken.
Kortom, stupide populisme.
ja ik zit in Afrika op het moment , dus sta misschiien beetje buiten de dag infoquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, ik heb 2 kranten in huis en die staan helemaal vol met verslaggeving over de verkiezingen en dat is al dagenlang zo. Mischien moet jij gewoon betere kranten en media lezen
Je fantaseert. De D66 zetels zijn naar PvdA/GL en NSC gegaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
diezelfde jetten daar zit te verdedigen dat de zielige statushouders en asielzoekers moeten wonen omdat het eenlevensbehoefte is dan maak je mensen kwaad, , pislink mee en daar krijgt wilders de zetels door en raakt Jetten ze kwijt
het scoort enorm bij alle mensen met grote kinderen die hun ouders gekk maken meteen huis om te wonen
Nee jetten maakt hier geen beste beurt, zeker niet omdat hij YselGUz afkapte en voordrong
Volkskrant en de Stentor hier liggen. Alles bij elkaar ruim 20 pagina's aan verhalen over de verkiezingen. Analyses, nieuwsverhalen, portretten en columns.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, ik heb 2 kranten in huis en die staan helemaal vol met verslaggeving over de verkiezingen en dat is al dagenlang zo. Mischien moet jij gewoon betere kranten en media lezen
NRC en VK hier en beiden staan er vol mee. Echter, als je op de Telegraaf website kijkt zie je inderdaad wel een ander beeld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkskrant en de Stentor hier liggen. Alles bij elkaar ruim 20 pagina's aan verhalen over de verkiezingen. Analyses, nieuwsverhalen, portretten en columns.
Maar nee, de media verzwijgen de uitslag.
Zelfs de buitenlandse kranten staan er vol mee, schijnt. Ook op de oh zo linkse mainstream media gaat het al dagen nergens anders over.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vol mee zal ik niet zeggen maar ik heb er wel artikelen over gezien van Duitsland tot de VS, ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:12 schreef Buendia het volgende:
[..]
Zelfs de buitenlandse kranten staan er vol mee, schijnt. Ook op de oh zo linkse mainstream media gaat het al dagen nergens anders over.
Op zaterdag heb ik NRC en FD, doe ik een week mee (dat rijmtquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkskrant en de Stentor hier liggen. Alles bij elkaar ruim 20 pagina's aan verhalen over de verkiezingen. Analyses, nieuwsverhalen, portretten en columns.
Maar nee, de media verzwijgen de uitslag.
Zelfs bij een (dik) gewonnen verkiezing blijft het minderwaardigheidscomplex bij een deel van de pvv'ers.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
Ik bemerk bij alle partijen en media , dat men deze verkiezingsuitslag het liefst wil doodzwijgen
en overgaan tot de orde vande dag ,Mark Rutte terug roepen en net doen of er niets gebeurt is
verkiezingen waar o ja wanneer dan?? al geweest ? Ok
De buitenlanders zijn nog steeds het land niet uitgezet en Geert heeft nog geen geld overgemaakt. Alsof de verkiezingen niet geweest zijn!quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zelfs bij een (dik) gewonnen verkiezing blijft het minderwaardigheidscomplex bij een deel van de pvv'ers.
Mensen zoals Michaelmoore zullen zichzelf altijd tekort gedaan voelen.
Aha, dus het polariseren van Kaag heeft geleidt tot een overwinning van Wilders. Scherpe analyse op zich.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?
En die zaken treffen bovenmodaal Nederland harder dan de rest? Bij een van die, de stijging van de huizenprijzen, zou je zelfs nog kunnen beargumenteren dat bovenmodaal huizenbezittend Nederland er juist profijt van heeft gehad. Er zijn legio Nederlanders die rijker zijn geworden door die stijging dan door wat ze zelf op hun spaarrekening bij hebben kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
ik heb niet PVV gestemd ,maar kan me zeer goed voorstellen dat een groot deel van de bevolking heftig gefrustreerd is en dat wordt erger, door het gebrek aan een woning om een gezin te stichten de voorrang voor asielzoekers en de eindeloze ophokken van asielzoekers , dat kennelijk niet stoptquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zelfs bij een (dik) gewonnen verkiezing blijft het minderwaardigheidscomplex bij een deel van de pvv'ers.
Mensen zoals Michaelmoore zullen zichzelf altijd tekort gedaan voelen.
Voor een ieder die een half miljoen meer moest betalen voor een huis was er iemand die een half miljoen meer verdiende aan de verkoop. Een aspect wat nog wel eens vergeten word.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En die zaken treffen bovenmodaal Nederland harder dan de rest? Bij een van die, de stijging van de huizenprijzen, zou je zelfs nog kunnen beargumenteren dat bovenmodaal huizenbezittend Nederland er juist profijt van heeft gehad. Er zijn legio Nederlanders die rijker zijn geworden door die stijging dan door wat ze zelf op hun spaarrekening bij hebben kunnen schrijven.
Waardoor de huizenbezitter een gouden ticket heeft (in te cashen na zijn 70e) en de starter een probleem. In principe is het een soort piramidespel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor een ieder die een half miljoen meer moest betalen voor een huis was er iemand die een half miljoen meer verdiende aan de verkoop. Een aspect wat nog wel eens vergeten word.
Niet zolang er voldoende goedkope huizen worden gebouwd. Maar dat zit hem dus het probleem. En dat is geen probleem wat van links komt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waardoor de huizenbezitter een gouden ticket heeft (in te cashen na zijn 70e) en de starter een probleem. In principe is het een soort piramidespel.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet zolang er voldoende goedkope huizen worden gebouwd. Maar dat zit hem dus het probleem. En dat is geen probleem wat van links komt.
Ook gewoon een beetje slim mee om gaan toch? Je kunt als starter zoveel aflossen als je zelf wilt. De salarissen zijn ook gruwelijk gestegen voor starters dus de meeste mensen kunnen echt wel 200 euro per maand extra in hun huis stoppen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waardoor de huizenbezitter een gouden ticket heeft (in te cashen na zijn 70e) en de starter een probleem. In principe is het een soort piramidespel.
Oh, absoluut.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt.
Het is overigens een probleem dat van het gehele politieke spectrum komt (en van de samenleving vol NIMBY- burgers).
Nou ja, op basis van de vergrijzing en de categorische weigering om aan de aanbodkant iets in ons zorgsysteem te veranderen komt het daar inderdaad wel op neer. Wat was het ook weer, in 2035 moet een derde van de beroepsbevolking in de zorg werken? Mag jij verzinnen hoe we dat gaan betalen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
Kortom, Nederland moet een groot verzorgingstehuis worden, lijkt het.
en de AOW voor al die mensenquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, op basis van de vergrijzing en de categorische weigering om aan de aanbodkant iets in ons zorgsysteem te veranderen komt het daar inderdaad wel op neer. Wat was het ook weer, in 2035 moet een derde van de beroepsbevolking in de zorg werken? Mag jij verzinnen hoe we dat gaan betalen.
quote:Volgens de Kernprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zal het aantal 65-plussers in Nederland in 2035 toenemen tot 4,8 miljoen. Dit is een stijging van 1,5 miljoen ten opzichte van 2023. Het percentage 65-plussers in de bevolking zal dan stijgen van 20% naar 24,4%.
De vergrijzing zal zich vooral voordoen in de kleinere gemeenten en in het noorden en oosten van het land. In Midden-Limburg zal het percentage 65-plussers in 2035 zelfs oplopen tot 30,9%.
De toename van het aantal 65-plussers heeft een aantal gevolgen voor de Nederlandse samenleving. Zo zal er meer vraag zijn naar zorg en welzijn, en zullen er minder mensen in de beroepsbevolking zijn. Dit kan leiden tot problemen op de arbeidsmarkt en in de zorg.
quote:Volgens de ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) zullen de AOW-lasten in 2035 uitkomen op 76 miljard. De AOW-premie-ontvangsten zullen in dat jaar 25 miljard bedragen. Dit betekent dat de AOW-lasten ruim drie keer hoger zullen zijn dan de AOW-premie-ontvangsten.
De stijging van de AOW-lasten is het gevolg van de vergrijzing. Door de toename van het aantal 65-plussers, zullen er meer mensen zijn die recht hebben op AOW. Tegelijkertijd zal de beroepsbevolking kleiner worden, waardoor er minder mensen zijn die AOW-premie betalen.
Om de AOW-lasten betaalbaar te houden, zal er een oplossing moeten worden gevonden voor het financieringsgat. Mogelijke oplossingen zijn:
De AOW-leeftijd verhogen
De AOW-hoogte verlagen
De AOW-premie verhogen
De overheidsbegroting aanvullen
De regering heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de manier waarop de AOW in de toekomst zal worden gefinancierd.
Bovenmodaal en zeker rijk heeft voornamelijk de vruchten geplukt van de huizenmarktverkrachting, de waardes van hun huizen zijn namelijk gexplodeerd door de incompetentie van de VVD. Zelfde geldt voor de migratie, de armere migranten worden allemaal in de weinige sociale huisvesting die er nog is gestopt en wie heeft het nakijken: de onderste helft van de Nederlandse samenleving. Corona was inderdaad voor iedereen vervelend, maar terwijl de mensen met een kantoorbaan fijn thuis konden werken stonden verpleegkundigen, schoonmakers, horecawerknemers, enzovoorts voortdurend in de vuurlinie; wederom de lagere inkomensklassen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Simpel, je schopt de buitenlanders eruit. Of zo.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, op basis van de vergrijzing en de categorische weigering om aan de aanbodkant iets in ons zorgsysteem te veranderen komt het daar inderdaad wel op neer. Wat was het ook weer, in 2035 moet een derde van de beroepsbevolking in de zorg werken? Mag jij verzinnen hoe we dat gaan betalen.
Logisch toch, wie heeft er nu werknemers nodig. Als je er niet cynisch van zou worden, is er wat mis met jequote:Op zaterdag 25 november 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel, je schopt de buitenlanders eruit. Of zo.
* Tijger_m word er cynisch van
Heb ik al een oplossing in een ander topic voor gezien, er is werk zat dus we gaan bedrijven subsidie geven om het land te verlaten en dan zijn de buitenlanders ook weg.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Logisch toch, wie heeft er nu werknemers nodig. Als je er niet cynisch van wordt, is er wat mis met je
Kijk, oplossingsgericht! Iedereen werken in de zorg, alle bedrijven en buitenlanders het land uit. Toppp. Gaat helemaal goed komen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb ik al een oplossing in een ander topic voor gezien, er is werk zat dus we gaan bedrijven subsidie geven om het land te verlaten en dan zijn de buitenlanders ook weg.
Jij vindt al die buitenlanders in de logistiek (distributiecentra), tuinbouw en voedingsindustrie (dat is samen 76% van de arbeidsmigranten: https://www.abu.nl/arbeidsmigranten-in-nederland-de-cijfers/) zo'n enorme toegevoegde waarde? 76% van inmiddels meer dan een miljoen (zo'n 1,2 miljoen) mensen, he?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb ik al een oplossing in een ander topic voor gezien, er is werk zat dus we gaan bedrijven subsidie geven om het land te verlaten en dan zijn de buitenlanders ook weg.
Welk deel van het BNP is dat? 10-15%?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij vindt al die buitenlanders in de logistiek (distributiecentra), tuinbouw en voedingsindustrie (dat is samen 76% van de arbeidsmigranten: https://www.abu.nl/arbeidsmigranten-in-nederland-de-cijfers/) zo'n enorme toegevoegde waarde? 76% van inmiddels meer dan een miljoen mensen, he?
Ja. Die bedrijven hebben naast migranten ook heel veel Nederlanders in dienst, iedereen betaald belastingen en draagt bij aan de economie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij vindt al die buitenlanders in de logistiek (distributiecentra), tuinbouw en voedingsindustrie (dat is samen 76% van de arbeidsmigranten: https://www.abu.nl/arbeidsmigranten-in-nederland-de-cijfers/) zo'n enorme toegevoegde waarde? 76% van inmiddels meer dan een miljoen (zo'n 1,2 miljoen) mensen, he?
[ afbeelding ]
Eerder 1% oid.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welk deel van het BNP is dat? 10-15%?
En we hebben een gillend tekort aan werknemers. Als je in tijden van tekorten nog eens flink gaat snijden, hoef je geen scherpe geest te zijn om te snappen wat er dan gebeurt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Die bedrijven hebben naast migranten ook heel veel Nederlanders in dienst, iedereen betaald belastingen en draagt bij aan de economie.
Nauwelijks dus, er werken zo'n 700.000 mensen bij distributiecentra. Alleen buitenlanders dus.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Die bedrijven hebben naast migranten ook heel veel Nederlanders in dienst, iedereen betaald belastingen en draagt bij aan de economie.
Die kunnen beter allemaal de zorg in.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nauwelijks dus, er werken zo'n 700.000 mensen bij distributiecentra. Alleen buitenlanders dus.
Wat ook relevant is, waar zijn er grote tekorten. De zorg heeft een tekort van rond de 150.000 bijvoorbeeld en de kosten daarvan worden opgebracht door de overheid en de burger.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
En we hebben een gillend tekort aan werknemers. Als je in tijden van tekorten nog eens flink gaat snijden, hoef je geen scherpe geest te zijn om te snappen wat er dan gebeurt.
We hebben een tekort aan werknemers, oa vanwege juist onzin als die distributiecentra die geen cent opleveren en enorm veel kosten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
En we hebben een gillend tekort aan werknemers. Als je in tijden van tekorten nog eens flink gaat snijden, hoef je geen scherpe geest te zijn om te snappen wat er dan gebeurt.
Al dat globale geschuif met dozen is ook niet zo duurzaam.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben een tekort aan werknemers, oa vanwege juist onzin als die distributiecentra die geen cent opleveren en enorm veel kosten.
Nee, dat gaat niet. Die kunnen beter in hun eigen land in distributiecentra oid gaan werken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die kunnen beter allemaal de zorg in.
Dat is dus volgens jouw staatje complete onzin. Ten eerste zijn er volgens het CBS 800.000 arbeidsmigranten en 40% daarvan is 320.000. Dan blijven er 380.000 banen voor Nederlanders over.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nauwelijks dus, er werken zo'n 700.000 mensen bij distributiecentra. Alleen buitenlanders dus.
Ja, maar hoe komen de goederen in distributiecentra in hun eigen land. Een toverstaf?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet. Die kunnen beter in hun eigen land in distributiecentra oid gaan werken.
Vermoedelijk is er daar wat minder behoefte aan distributiecentra.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hoe komen de goederen in distributiecentra in hun eigen land. Een toverstaf?
Ah ja, het groeit naar 1,2 miljoen in 2028, einde van deze kabinetsperiode. 1,2 miljoen!quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus volgens jouw staatje complete onzin. Ten eerste zijn er volgens het CBS 800.000 arbeidsmigranten en 40% daarvan is 320.000. Dan blijven er 380.000 banen voor Nederlanders over.
Dat kan maar dat was niet het punt. Het punt was dat Hanca stelde dat ze de distributie centra naar andere landen toe moesten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoedelijk is er daar wat minder behoefte aan distributiecentra.
Er wordt wel goed aan verdiend natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah ja, het groeit naar 1,2 miljoen in 2028, einde van deze kabinetsperiode. 1,2 miljoen!
Ik snap echt niet dat jij het probleem niet ziet van het in stand houden van totaal nutteloze, grotendeels door buitenlanders ingevulde en geen BBP toevoegende sectoren.
Beetje vreemde stelling, die distributiecentra zitten hier en niet elders vanwege goede redenen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dat was niet het punt. Het punt was dat Hanca stelde dat ze de distributie centra naar andere landen toe moesten.
Momenteel komen ze in elk geval alleen door Poolse vrachtwagens in die distributiecentra. 350.000 arbeidmigranten voor een sector die 0,2% van het BBP oplevert, dat moet jij toch ook totale nonsens vinden? Snap je nou echt niet dat juist deze groep alle problemen in de huizenmarkt veroorzaakt?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hoe komen de goederen in distributiecentra in hun eigen land. Een toverstaf?
Mischien denk ik dat de Nederlandse burger deze diensten graag wil afnemen. En dat het mischien wel duurzamer is om een busje pakjes te laten bezorgen dan iedere burger een aantal kilometers te laten rijden om ieder pakje zelf op te halen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah ja, het groeit naar 1,2 miljoen in 2028, einde van deze kabinetsperiode. 1,2 miljoen!
Ik snap echt niet dat jij het probleem niet ziet van het in stand houden van totaal nutteloze, grotendeels door buitenlanders ingevulde en geen BBP toevoegende sectoren.
Niet door Nederland, in elk geval.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er wordt wel goed aan verdiend natuurlijk.
Dat was dus mijn punt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje vreemde stelling, die distributiecentra zitten hier en niet elders vanwege goede redenen.
Gewoon door verder te rijden. In Venlo is grofweg de helft van het bebouwde oppervlak van de stad distributiecentrum, dat had ook gewoon over de grens neergepoot kunnen worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Amazone heeft de centra hierheen verplaatst net als Aliexpress omdat men hier BTW moet afdragenquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dat was niet het punt. Het punt was dat Hanca stelde dat ze de distributie centra naar andere landen toe moesten.
nee dat kan juist nietquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Gewoon door verder te rijden. In Venlo is grofweg de helft van het bebouwde oppervlak van de stad distributiecentrum, dat had ook gewoon over de grens neergepoot kunnen worden.
Klopt, een heel deel komt hier binnen per buitenlandse vrachtwagen, wordt hier gesorteerd en dan per buitenlandse vrachtwagen weggereden. Opbrengst voor Nederland: file's en een huizentekort. Verder niets.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Buiten het feit dat veel van die goederen het land ook verlaten, distributiecentra betekent niet per definitie binnenlands.
Nee, dat snap ik niet omdat je blik veel te beperkt is. Je kijkt alleen maar naar de buitenlandse werknemers en niet naar de totale aantallen werknemers, heel veel nederlanders werken er ook en verdienen er goede salarissen mee.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Momenteel komen ze in elk geval alleen door Poolse vrachtwagens in die distributiecentra. 350.000 arbeidmigranten voor een sector die 0,2% van het BBP oplevert, dat moet jij toch ook totale nonsens vinden? Snap je nou echt niet dat juist deze groep alle problemen in de huizenmarkt veroorzaakt?
Puur om fiscale redenen, geen andere.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje vreemde stelling, die distributiecentra zitten hier en niet elders vanwege goede redenen.
Dat is wat kort door de bocht lijkt me. Hoewel de directe toegevoegde waarde wellicht beperkt lijkt, is onze hoogstaande en fijnmazige logistiek wel degelijk heel belangrijk voor de totale economie. Het is immers, met een heel lelijk woord, een belangrijke enabler voor allerlei andere sectoren, van de maakindustrie via de agro-food, tot aan de dienstensector. Het maakt Nederlandse producten en diensten gewoon een stuk aantrekkelijker.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben een tekort aan werknemers, oa vanwege juist onzin als die distributiecentra die geen cent opleveren en enorm veel kosten.
We hebben ook een overschot aan banen waar we misschien wel vanaf moeten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Indirect natuurlijk wel, jij geniet toch ook van al die producten die je met een muisklik kunt bestellen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet door Nederland, in elk geval.
Dat is te kort door de bocht. Onze gunstige ligging, uitmuntende infrastructuur en flexibele arbeidsmarkt zijn hier ook erg belangrijk in. Kan je heel veel van vinden maar het wel een belangrijk onderdeel van de basis onder onze welvaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Puur om fiscale redenen, geen andere.
Door wie?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er wordt wel goed aan verdiend natuurlijk.
Inderdaad. Deels ingevuld door arbeidsmigranten, deels door Nederlanders die beter wat anders kunnen doen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben ook een overschot aan banen waar we misschien wel vanaf moeten.
Nee, het is een grote basis onder de wegwerpmaatschappij en het verlies van welvaart. Niet onder onze welvaart zelf.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht. Onze gunstige ligging, uitmuntende infrastructuur en flexibele arbeidsmarkt zijn hier ook erg belangrijk in. Kan je heel veel van vinden maar het wel een belangrijk onderdeel van de basis onder onze welvaart.
Alle dozenschuivers.quote:
Ik wel. En het is duurzamer dan dat ik iedere keer naar een winkel toe moet met een auto, volgens mij, zeker gezien het feit dat winkels bij nogal dun gezaaid zijn. Wij rijden iedere zaterdag rond de 25 km om simpele boodschappen zoals bloemen, brood en wat andere dingen te halen. Als ze bezorgd konden worden zou ik dat graag doen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Indirect natuurlijk wel, jij geniet toch ook van al die producten die je met een muisklik kunt bestellen?
Interessant, maar volgens mij heb je wel een wat afwijkende definitie van welvaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een grote basis onder de wegwerpmaatschappij en het verlies van welvaart. Niet onder onze welvaart zelf.
Dat is onderzocht, het is veel duurzamer om pakketten naar een verzamelpunt te brengen en de mensen daar pakketten te laten ophalen, dan ze thuis te bezorgen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel. En het is duurzamer dan dat ik iedere keer naar een winkel toe moet met een auto, volgens mij, zeker gezien het feit dat winkels bij nogal dun gezaaid zijn. Wij rijden iedere zaterdag rond de 25 km om simpele boodschappen zoals bloemen, brood en wat andere dingen te halen. Als ze bezorgd konden worden zou ik dat graag doen.
Ja, dan wel. Maar een heel groot deel van Nederland woont op een plek waar je je dagelijkse boodschappen gewoon lopend of op de fiets kan doen. En dan zijn die honderdduizend bezorgbusjes natuurlijk helemaal niet duurzamer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
En het is duurzamer dan dat ik iedere keer naar een winkel toe moet met een auto, volgens mij,
Wat is dan beter volgens jou? En waarom ga jij er van uit dat die Nederlanders beter kunnen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Deels ingevuld door arbeidsmigranten, deels door Nederlanders die beter wat anders kunnen doen.
En dat ook, ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is onderzocht, het is veel duurzamer om pakketten naar een verzamelpunt te brengen en de mensen daar pakketten te laten ophalen, dan ze thuis te bezorgen.
Nee, ik neem het begrip brede welvaart, niet puur het kale geldverdienen door een paar rijke eigenaren van grote bedrijven. Een vrij normale definitie, die brede welvaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Interessant, maar volgens mij heb je wel een wat afwijkende definitie van welvaart.
Het is wel luxe dat je een wereldwijd productassortiment zo aan de deur bezorgd kan krijgen. Maar idd centrale afhaalpunten zijn wel wat efficinter.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar een heel groot deel van Nederland woont op een plek waar je je dagelijkse boodschappen gewoon lopend of op de fiets kan doen. En dan zijn die honderdduizend bezorgbusjes natuurlijk helemaal niet duurzamer.
Sorry, dit is me echt te simpel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een grote basis onder de wegwerpmaatschappij en het verlies van welvaart. Niet onder onze welvaart zelf.
Dat kan sommige bedrijven doen dat als Hema en Leen Bakkar, Amazone heeft een adere formulequote:Op zaterdag 25 november 2023 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is onderzocht, het is veel duurzamer om pakketten naar een verzamelpunt te brengen en de mensen daar pakketten te laten ophalen, dan ze thuis te bezorgen.
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry, dit is me echt te simpel.
Amazon speelt nauwelijks een rol in Nederland, bol.com is hier de marktleider en die heeft een vergelijkbare formule als Amazon.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan sommige bedrijven doen dat als Hema en Leen Bakkar, Amazone heeft een adere formule
Flits bezorging is een hele kleine niche markt waar maar weinig werk meer in is, het zakt als een pudding in elkaar.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.
Dan niet elk uur, maar wel binnen 24 uur. Je snapt wat ik bedoel, want daar doelde ik natuurlijk op (al doet bol.com ook aan vandaag besteld, vanavond in huis dacht ik).quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flits bezorging is een hele kleine niche markt waar maar weinig werk meer in is, het zakt als een pudding in elkaar.
Sorry maar die troep is maar een heel bescheiden, en ongewenst, onderdeel van de logistiek.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.
quote:Wilders bijt van zich af: ’Ik zal premier van dit mooie land worden’
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
12 min geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders wil nog steeds minister-president worden. In een bericht op X bijt hij van zich af richting VVD-leider Dilan Yesilgz, die heeft gezegd dat de VVD niet in een kabinet stapt.
Volgens Wilders gaat ’de politieke trukendoos weer open’. „
Vandaag, morgen of overmorgen, de PVV zal Nederland mee gaan besturen en ik zal premier van dit mooie land worden.”
Mwah, ik zou een huis en een prettige leefomgeving eerder een basisbehoefte noemen ipv welvaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Valt onder de definitie van brede welvaart: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-2023/brede-welvaartquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah, ik zou een huis en een prettige leefomgeving eerder een basisbehoefte noemen ipv welvaart.
Als Wilders nu al zo gestoord gaat doen dan is het zeker goed om over links te gaan met Frans of Dilan als premier.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)it-mooie-land-worden
Dilan heeft er een pesthekel aan om wilders haar plek in t e laten nemen
Na Rutte 4 dus geen Dilan 1
[..]
ik vindhet wel leuk, hij heeft gelijk ookquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als Wilders nu al zo gestoord gaat doen dan is het zeker goed om over links te gaan met Frans of Dilan als premier.
Het kan wel veel efficinter worden bezorgd als er niet zo'n haast bij is. Ik kan me voorstellen dat dat qua planning en routebepaling veel scheelt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou het eigenlijk uitmaken als we af gaan van de binnen 24 uur bezorging naar 72?
Misschien dat we dan wat minder online bestellen en voortaan eerder naar een winkelcentrum gaan, maar of dat nu beter is voor het milieu of de leefomgeving?
Veel electronica bedrijven zijn zich aan het vestigen in hongarijequote:Op zaterdag 25 november 2023 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten sowieso oppassen om zomaar banen als "overbodig" te kwalificeren. We moeten ons wel realiseren at we in een hoog conjunctuur zitten economisch gezien, AI is in opkomst (durf niet te zeggen waar het eindigt. Nu hebben wij een tekorten op de arbeidsmarkt, maar of dat altijd zo blijft is ook onzeker.
Neemt niet weg dat kritisch kunnen kijken naar lageloonlanden die wij indirect subsidiren omdat je er eigenlijk niet van kan leven.
Voor AI zouden de lopende band, de industrile revolutie, de computers en de digitalisering onze banen wegnemen, voorlopig hebben al die dingen voor meer banen gezorgd (ja, bepaalde banen zijn verdwenen, maar het totaal is gegroeid). Hecht gaan waarde aan mensen die zeggen dat een bepaalde vooruitgang onze banen gaat innemen of dat we daardoor terug kunnen naar een 20 urige werkweek, die voorspellingen zijn er altijd en komen nooit uit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten sowieso oppassen om zomaar banen als "overbodig" te kwalificeren. We moeten ons wel realiseren at we in een hoog conjunctuur zitten economisch gezien, AI is in opkomst (durf niet te zeggen waar het eindigt. Nu hebben wij een tekorten op de arbeidsmarkt, maar of dat altijd zo blijft is ook onzeker.
Neemt niet weg dat kritisch kunnen kijken naar lageloonlanden die wij indirect subsidiren omdat je er eigenlijk niet van kan leven.
Ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan wel veel efficinter worden bezorgd als er niet zo'n haast bij is. Ik kan me voorstellen dat dat qua planning en routebepaling veel scheelt.
Eens, als die beloofde automatisering is er niet gekomen, of heeft slechts deels werk geautomatiseerd maar elders in de economie weer banen gecreerd. Tis alleen iets om rekening mee te houden dat het nu wel kan versnellen. Maar ook daar ben ik licht sceptisch over.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor AI zouden de lopende band, de industrile revolutie, de computers en de digitalisering onze banen wegnemen, voorlopig hebben al die dingen voor meer banen gezorgd (ja, bepaalde banen zijn verdwenen, maar het totaal is gegroeid). Hecht gaan waarde aan mensen die zeggen dat een bepaalde vooruitgang onze banen gaat innemen of dat we daardoor terug kunnen naar een 20 urige werkweek, die voorspellingen zijn er altijd en komen nooit uit.
Heb je de twitter van Wilders zelf al eens bekeken? Wat een berichten post hij daar. Nare toon, dreigend. En en passant ook even dat Jordani Palestijns is en dat de Palestijnen daar heen moeten.quote:
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je de twitter van Wilders zelf al eens bekeken? Wat een berichten post hij daar. Nare toon, dreigend. En en passant ook even dat Jordani Palestijns is en dat de Palestijnen daar heen moeten.
Heel statig en redelijk en mild allemaal.
Links doet daar ook lekker aan met met dat achterlijke gedreig met geweld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.
Ik durf wel aan dat zowel door Wilders als op links er evenveel wordt gepolariseerd sinds de verkiezings uitslag.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.
Punt is dat Wilders premier van alle Nederlanders zegt te willen zijn en een coalitie moet vormen en dus internationale betrekkingen zal moeten onderhouden. En nu al is hij dreigend en polariserend bezig. Lekkere premier.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik durf wel aan dat zowel door Wilders als op links er evenveel wordt gepolariseerd sinds de verkiezings uitslag.
Voor een ander geluid kijk ik weleens op Joop er daar zijn er nu 2.5 miljoen mensen die "in het stemhokje blijk van gegeven dat zij een bloedhekel hebben aan "buitenlanders", democratie, kunst en cultuur".
Het schijnt dat ze op het congres 107% van de stemmen kreegquote:De Socialistische Partij (SP) blijft achter haar leider Lilian Marijnissen staan, ondanks het zoveelste verlies bij verkiezingen. Tijdens een besloten bijeenkomst van de SP-partijraad, zaterdag in Amersfoort, bleek een ‘overgrote meerderheid’ steun uit te spreken voor Marijnissen. Volgens enkele aanwezigen kreeg ze aan het eind een staande ovatie.
Vol vertrouwen op naar 0 zetels.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Het bericht die je wist dat zou komen:
[..]
Het schijnt dat ze op het congres 107% van de stemmen kreeg
Zeker de partijkaarten van enkele overleden leden gebruikt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Het bericht die je wist dat zou komen:
[..]
Het schijnt dat ze op het congres 107% van de stemmen kreeg
Wat voegen ze echt toe aan het politieke landschap? D66 met een accentje.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:25 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat het met VOLT ook wel een beetje klaar is als ze de komende jaren niet echt gaan knallen.
Ik heb het idee dat ze hun zetels te danken hebben aan mensen die in 2021 op D66 stemden maar nu even boos waren. Maar alle VOLT-stemmers uit 2021 die ik ken zijn er al lang op uitgekeken.
Geen idee, die Dassen produceert geen regel tekst die een voetnoot in de parlementaire geschiedenis waard is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voegen ze echt toe aan het politieke landschap? D66 met een accentje.
Toch ken ik veel mensen die op hem stemmen. Puur opportunisme?quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, die Dassen produceert geen regel tekst die een voetnoot in de parlementaire geschiedenis waard is.
Het domme is dat je door een bijna-kopie van een bestaande partij op te richten, effectief de betreffende politieke stroming verzwakt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, die Dassen produceert geen regel tekst die een voetnoot in de parlementaire geschiedenis waard is.
Nee, Volt is radicaal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voegen ze echt toe aan het politieke landschap? D66 met een accentje.
Sja je moet wat om aandacht te trekken. D66 heeft te maken met coalities en regeringsdeelname. Effectief vissen ze in dezelfde vijver.quote:
Ze zijn nieuw en spannend. En kwamen natuurlijk op in een tijd dat D66 in de regering zat, dus dan kun je teleurgestelde kiezers oppikken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch ken ik veel mensen die op hem stemmen. Puur opportunisme?
D66 zou sterker staan zonder een Volt die stemmen wegtrekt iig.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zijn nieuw en spannend. En kwamen natuurlijk op in een tijd dat D66 in de regering zat, dus dan kun je teleurgestelde kiezers oppikken.
Maar dan moet er wel iets komen. Mijn exvriendin stemde in 2021 ook op VOLT omdat ze Kaag maar niks vond. Maar die vond het maar een weggegooide stem en ging dit keer maar strategisch naar Timmermans, maar gaat de volgende keer weer voor D66.
Ja dat is ook het irritante. Stel dat VOLT erin zou slagen om D66 helemaal weg te blazen, dan zou ik het om nostalgische redenen jammer vinden, maar daarna gewoon lid worden van VOLT en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het domme is dat je door een bijna-kopie van een bestaande partij op te richten, effectief de betreffende politieke stroming verzwakt.
oude tweet van Geert W... iddquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je de twitter van Wilders zelf al eens bekeken? Wat een berichten post hij daar. Nare toon, dreigend.
quote:Op zondag 26 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
NRC meld dat er tegen van Strien aangifte is gedaan door de universiteit van Utrecht voor oplichting en omkoping.
Van Strien kent de beschuldiging en zegt Wilders nooit geinformeerd te hebben
Zal de link later posten
Welke fiscale reden? Welk belastingvoordeel krijgt een distributiecentrum dat andere landen niet bieden?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Puur om fiscale redenen, geen andere.
Had je anders verwacht..quote:
Wordt helemaal lachen als dat groepje jaknikkers en corruptici rondom Wilders moet gaan regeren.quote:
Tot 1999 ja, lekker relevantquote:Op zondag 26 november 2023 00:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en ook nog van de VVD afkomstig
https://www.parool.nl/ver(...)ps://www.google.com/
Hij gaat actie ondernemen, maar als je dat zo leest is het een klein wonder dat deze man nog vrij rond loopt.quote:
Eerste lijk valt wel vroeg uit de kast en dan ook nog eens de verkenner, niet random nummer 31 op de lijst ofzo.quote:
Hetwerkt ook andersomquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, een heel deel komt hier binnen per buitenlandse vrachtwagen, wordt hier gesorteerd en dan per buitenlandse vrachtwagen weggereden. Opbrengst voor Nederland: file's en een huizentekort. Verder niets.
Geloof jij het?quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat Wilders premier van alle Nederlanders zegt te willen zijn en een coalitie moet vormen en dus internationale betrekkingen zal moeten onderhouden. En nu al is hij dreigend en polariserend bezig. Lekkere premier.
De oude LPF-tijden gaan herleven.quote:Op zondag 26 november 2023 00:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerste lijk valt wel vroeg uit de kast en dan ook nog eens de verkenner, niet random nummer 31 op de lijst ofzo.
Random nummer 3x was echter vast niet in de positie om grootschalig fraude te plegen tenzij het wel heel opzichtig was.quote:Op zondag 26 november 2023 00:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerste lijk valt wel vroeg uit de kast en dan ook nog eens de verkenner, niet random nummer 31 op de lijst ofzo.
Tsja je selecteert toch snel mensen die op je lijken. Dus dat Geert een oud VVDer uit Limburg heeft aangewezen verbaast me dan weer niet.quote:Op zondag 26 november 2023 00:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan Gom wel uit Limburg en de VVD halen maar kun je de VVD Limburg ook wel uit Gom halen?
En natuurlijk genieten dat ie blijkbaar Wilders niet heeft genformeerd.quote:Op zondag 26 november 2023 00:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja ook vooral dit. Of hij echt schuldig aan die feiten moeten we nog zien. Maar dat dit soort zaken dus niet gemeld worden...quote:Op zondag 26 november 2023 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we niet te veel op de zaken vooruitlopen, dit ligt bij het OM maar wat mij problematischer voorkomt is dat van Strien Wilders hierover niet ingelicht heeft. Al is er niks aan de hand, dat lijkt mij toch wel essentieel.
https://www.welingelichte(...)1-februari-2016.htmlquote:Dreigen zoutzuur over echtpaar te gooien, Bedreiging schoonvader oa "keel doorsnijden en huis in brand steken", Mishandeling 8 mnd zwangere vrouw, bedreiging vriendin van ex, Aanranding, ontucht & seksuele intimidatie aantal vrouwelijke leerlingen van 17r, Bedreiging met bijl.
Wat PVV-ers allemaal doen, een bloemlezing.
Het allereerste vooruitgeschoven figuur stinkt al aan alle kanten.quote:
Eerder arrogantie.quote:Op zondag 26 november 2023 00:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Dat hij niet wil zeggen of zijn vrouw inderdaad aandelen heeft in een bedrijf dat kennelijk dividend incasseerde dat naar de UU had moeten gaan zegt eigenlijk al genoeg.
Vraag me wel af waarom hij ja heeft gezegd tegen deze opdracht, wetende dat hij deze zaak aan z'n broek heeft hangen en hij onder een vergrootglas wordt geplaatst. Overmoed ofzo? Het lijkt me alleszins geen domme man.
Eens.quote:Op zondag 26 november 2023 00:55 schreef Szura het volgende:
Vooral de verdiende loon voor de incapabele Tweede Kamer die eind oktober een motie aanneemt om een verkenner met afstand tot de dagelijkse politiek aan te stellen, maar op de eerste de beste dag komt aanzetten met Jorritsma 2 uit de Senaat.
De Kamer heeft altijd grote praatjes over zelf de touwtjes in handen hebben, maar kan er geen klote van als het op formeren aankomt. Niet voor niets wordt vrijwel de hele formatie overeind gehouden door ambtenaren van Algemene Zaken.
Misschien geen nee durven zeggen? Als Wilders je vraagt als verkenner en je geen zin hebt om ter plekke die boel op te biechten?quote:Op zondag 26 november 2023 00:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Dat hij niet wil zeggen of zijn vrouw inderdaad aandelen heeft in een bedrijf dat kennelijk dividend incasseerde dat naar de UU had moeten gaan zegt eigenlijk al genoeg.
Vraag me wel af waarom hij ja heeft gezegd tegen deze opdracht, wetende dat hij deze zaak aan z'n broek heeft hangen en hij onder een vergrootglas wordt geplaatst. Overmoed ofzo? Het lijkt me alleszins geen domme man.
In interviews is hij assertief genoeg dus dat lijkt mij niet de juiste verklaring.quote:Op zondag 26 november 2023 01:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien geen nee durven zeggen? Als Wilders je vraagt als verkenner en je geen zin hebt om ter plekke die boel op te biechten?
Vermoedelijk gaat Omtzigt daar eerst eens een paar weken rustig over nadenken. Om vervolgens een besluit te nemen, dat dan weer terug te draaien en er daarna weer over te gaan nadenken.quote:Op zondag 26 november 2023 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe de NSC hier op gaat reageren, de voorvechter van een andere bestuurscultuur tenslotte.
Eens kijken wat al die mooie woorden waard zijn als het om de knikkers gaat.
@Szura's post geeft al aardig aan wat het probleem hier is maar dat reken ik dan Omtzigt dubbel aan vanwege zijn campagne over bestuurscultuur. De eerste de beste keer dat hij daar in getest wordt gaat hij gewoon op zijn bek en doet hij zijn werk niet.quote:Op zondag 26 november 2023 01:19 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Vermoedelijk gaat Omtzigt daar eerst eens een paar weken rustig over nadenken. Om vervolgens een besluit te nemen, dat dan weer terug te draaien en er daarna weer over te gaan nadenken.
Ik vond het eindeloze gedub en geen duidelijkheid geven over wat nu eigenlijk zijn plannen waren ook al niet echt getuigen van een overtuigende nieuwe "bestuurscultuur". Nog los van het feit dat hij zelf 20 jaar deel heeft uitgemaakt van het Haagse.quote:Op zondag 26 november 2023 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Szura's post geeft al aardig aan wat het probleem hier is maar dat reken ik dan Omtzigt dubbel aan vanwege zijn campagne over bestuurscultuur. De eerste de beste keer dat hij daar in getest wordt gaat hij gewoon op zijn bek en doet hij zijn werk niet.
zeker en abso;uut nietquote:Op zondag 26 november 2023 00:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik laat het voorlopig ook nog bij heimelijk gniffelen maar laten we de man niet veroordelen er duidelijkheid is omtrent zijn handelen. In dit soort constructies gaat er overigens regelmatig iets fout zonder dat de overtreder echt de bedoeling had frauduleus te handelen.quote:Op zondag 26 november 2023 07:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker en abso;uut niet
vanm Strien was een hele grote op de UU
en er zijnn nogal wat verzelfstandigingen geweest ook samen met leiden,, kan goed zijn dat hij aandelen in had in een ervan
Maar die UU is een D66 bolwerk dus dei zullen hem best een hak willen zetten nu
De fout is hier niet het feit dat er een onderzoek loopt, maar dat hij niet aan Wilders meldt dat dat onderzoek loopt.quote:Op zondag 26 november 2023 07:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik laat het voorlopig ook nog bij heimelijk gniffelen maar laten we de man niet veroordelen er duidelijkheid is omtrent zijn handelen. In dit soort constructies gaat er overigens regelmatig iets fout zonder dat de overtreder echt de bedoeling had frauduleus te handelen.
Dat de Tweede Kamer bij de eerste benoeming alweer terug is gekomen op het inzicht dat de verkenner iemand van statuur met enige afstand van de politiek zou moeten zijn is wel teringachterlijk.
Dat is inderdaad wel erg dom.quote:Op zondag 26 november 2023 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
De fout is hier niet het feit dat er een onderzoek loopt, maar dat hij niet aan Wilders meldt dat dat onderzoek loopt.
Zouden veel van dat soort verhalen nog uitmaken voor de mensen die PVV hebben gestemd? Of zijn we in Trumpiaanse wateren beland waar dat alleen maar stoer is en de schuld bij de rest ligt.quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
Laat er nog een paar van zulke verhalen naar buiten komen en VVD heeft plotseling wel een goede reden om de PVV er uit te gooien en toch over links te gaan. Ik neem aan dat allerlei (lokale?) journalisten nu de backbenchers van de PVV aan het uitpluizen zijn. Zou best kunnen dat er komende week meer naar buiten komt.
In deze hoek van het politieke spectrum zijn we daar toch al lang bij beland…quote:Op zondag 26 november 2023 09:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden veel van dat soort verhalen nog uitmaken voor de mensen die PVV hebben gestemd? Of zijn we in Trumpiaanse wateren beland waar dat alleen maar stoer is en de schuld bij de rest ligt.
Ik heb echter de indruk dat Republikeinen praktisch geheel afgesloten zijn van andere media-invloeden, terwijl dat hier toch nog wat minder gepolariseerd is... althans, geen idee of dat klopt...quote:Op zondag 26 november 2023 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In deze hoek van het politieke spectrum zijn we daar toch al lang bij beland…
Ik weet het niet. Hij lijkt zelf vast voornemens om het wel degelijk te worden. En men kan niet zomaar om hem heen, uiteraard. Die andere twee punten lijken me inderdaad wel eisen van mogelijke coalitiepartners.quote:Op zondag 26 november 2023 00:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Geloof jij het?
Een van de eerste eisen op tafel gaat wellicht zijn dat er een andere premier komt dan Wilders.
De tweede, steun aan Oekrane blijft doorgaan en ten derde, Nederland in de EU blijft zoals het is.
De toon is nu niet milder. De toon is dreigend en dwingend.quote:Op zondag 26 november 2023 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oude tweet van Geert W... idd
Nare toon: [ twitter ]
Geert W. moet eerst dit terugnemen, afwijzen, spijt betuigen, excuses maken aan Yesilgoz en 1,2 miljoen Nederlanders.'
En deze zinnetjes schrappen uit het partijprogramma:
* ' Verbod dubbele nationaliteit'
* 'Uitzetten van criminele vreemdelingen en misdadigers met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie: verplichte remigratie criminelen'
Tja, ik zei het meteen al: Een middenkabinet is nog steeds prima mogelijk. Wel een gruwelijk zure appel voor de VVD dan maar het kan echt prima.quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
Laat er nog een paar van zulke verhalen naar buiten komen en VVD heeft plotseling wel een goede reden om de PVV er uit te gooien en toch over links te gaan. Ik neem aan dat allerlei (lokale?) journalisten nu de backbenchers van de PVV aan het uitpluizen zijn. Zou best kunnen dat er komende week meer naar buiten komt.
De VVD is derde toch,?quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is derde toch,?
De bal komt dan toch eerst bij GL/PVDA te liggen als er met de PVV niets te vormen valt?
het belang van het land ??quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.
VVD en GL samen ?quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
De bal komt dan toch eerst bij GL/PVDA te liggen als er met de PVV niets te vormen valt?
Hoe graag ik dat persoonlijk zou zien, gaat de VVD dat natuurlijk nooit doen. Dat is vragen om decimering de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.
Er komen nog eerder verkiezingen dan dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
ik heb geen PVV gestemd maar dan zou ik dat met nieuwe verkiezingen wel doenquote:Op zondag 26 november 2023 10:55 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland kiest inderdaad rechts, lijkt me niet verstandig dit te negeren want dan daalt het vertrouwen in de politiek nog verder omlaag
quote:VVD-bonzen roepen Yesilgz op: 'Stap wl in kabinet met PVV!'
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
1 min geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - VVD-prominenten Halbe Zijlstra en Hans Hoogervorst roepen partijleider Dilan Yesilgz op om de VVD-blokkade op kabinetsdeelname te laten varen.
Volgens de partijbonzen moet Yesilgz met de PVV van Geert Wilders gaan formeren. ,,
Niet omdat we de PVV zo'n leuke partij vinden, maar omdat het land dat nodig heeft."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |