Sorry, dit is me echt te simpel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een grote basis onder de wegwerpmaatschappij en het verlies van welvaart. Niet onder onze welvaart zelf.
Dat kan sommige bedrijven doen dat als Hema en Leen Bakkar, Amazone heeft een adere formulequote:Op zaterdag 25 november 2023 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is onderzocht, het is veel duurzamer om pakketten naar een verzamelpunt te brengen en de mensen daar pakketten te laten ophalen, dan ze thuis te bezorgen.
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry, dit is me echt te simpel.
Amazon speelt nauwelijks een rol in Nederland, bol.com is hier de marktleider en die heeft een vergelijkbare formule als Amazon.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan sommige bedrijven doen dat als Hema en Leen Bakkar, Amazone heeft een adere formule
Flits bezorging is een hele kleine niche markt waar maar weinig werk meer in is, het zakt als een pudding in elkaar.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.
Dan niet elk uur, maar wel binnen 24 uur. Je snapt wat ik bedoel, want daar doelde ik natuurlijk op (al doet bol.com ook aan vandaag besteld, vanavond in huis dacht ik).quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flits bezorging is een hele kleine niche markt waar maar weinig werk meer in is, het zakt als een pudding in elkaar.
Sorry maar die troep is maar een heel bescheiden, en ongewenst, onderdeel van de logistiek.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is me veel te simpel om te doen alsof het per uur geleverd kunnen krijgen van de grootste troep (moeten we sowieso vanaf, we hebben een verdrag ondertekend dat we naar een circulaire economie gaan) welvaart oplevert. Welvaart is onder andere het kunnen vinden van een huis, het hebben van een prettige leefomgeving. Dat is welvaart en dat wordt gewoon verslechterd door distributiecentra.
quote:Wilders bijt van zich af: ’Ik zal premier van dit mooie land worden’
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
12 min geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders wil nog steeds minister-president worden. In een bericht op X bijt hij van zich af richting VVD-leider Dilan Yesilgöz, die heeft gezegd dat de VVD niet in een kabinet stapt.
Volgens Wilders gaat ’de politieke trukendoos weer open’. „
Vandaag, morgen of overmorgen, de PVV zal Nederland mee gaan besturen en ik zal premier van dit mooie land worden.”
Mwah, ik zou een huis en een prettige leefomgeving eerder een basisbehoefte noemen ipv welvaart.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Valt onder de definitie van brede welvaart: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-2023/brede-welvaartquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah, ik zou een huis en een prettige leefomgeving eerder een basisbehoefte noemen ipv welvaart.
Als Wilders nu al zo gestoord gaat doen dan is het zeker goed om over links te gaan met Frans of Dilan als premier.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)it-mooie-land-worden
Dilan heeft er een pesthekel aan om wilders haar plek in t e laten nemen
Na Rutte 4 dus geen Dilan 1
[..]
ik vindhet wel leuk, hij heeft gelijk ookquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als Wilders nu al zo gestoord gaat doen dan is het zeker goed om over links te gaan met Frans of Dilan als premier.
Het kan wel veel efficiënter worden bezorgd als er niet zo'n haast bij is. Ik kan me voorstellen dat dat qua planning en routebepaling veel scheelt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou het eigenlijk uitmaken als we af gaan van de binnen 24 uur bezorging naar 72?
Misschien dat we dan wat minder online bestellen en voortaan eerder naar een winkelcentrum gaan, maar of dat nu beter is voor het milieu of de leefomgeving?
Veel electronica bedrijven zijn zich aan het vestigen in hongarijequote:Op zaterdag 25 november 2023 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten sowieso oppassen om zomaar banen als "overbodig" te kwalificeren. We moeten ons wel realiseren at we in een hoog conjunctuur zitten economisch gezien, AI is in opkomst (durf niet te zeggen waar het eindigt. Nu hebben wij een tekorten op de arbeidsmarkt, maar of dat altijd zo blijft is ook onzeker.
Neemt niet weg dat kritisch kunnen kijken naar lageloonlanden die wij indirect subsidiëren omdat je er eigenlijk niet van kan leven.
Voor AI zouden de lopende band, de industriële revolutie, de computers en de digitalisering onze banen wegnemen, voorlopig hebben al die dingen voor meer banen gezorgd (ja, bepaalde banen zijn verdwenen, maar het totaal is gegroeid). Hecht gaan waarde aan mensen die zeggen dat een bepaalde vooruitgang onze banen gaat innemen of dat we daardoor terug kunnen naar een 20 urige werkweek, die voorspellingen zijn er altijd en komen nooit uit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten sowieso oppassen om zomaar banen als "overbodig" te kwalificeren. We moeten ons wel realiseren at we in een hoog conjunctuur zitten economisch gezien, AI is in opkomst (durf niet te zeggen waar het eindigt. Nu hebben wij een tekorten op de arbeidsmarkt, maar of dat altijd zo blijft is ook onzeker.
Neemt niet weg dat kritisch kunnen kijken naar lageloonlanden die wij indirect subsidiëren omdat je er eigenlijk niet van kan leven.
Ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan wel veel efficiënter worden bezorgd als er niet zo'n haast bij is. Ik kan me voorstellen dat dat qua planning en routebepaling veel scheelt.
Eens, als die beloofde automatisering is er niet gekomen, of heeft slechts deels werk geautomatiseerd maar elders in de economie weer banen gecreëerd. Tis alleen iets om rekening mee te houden dat het nu wel kan versnellen. Maar ook daar ben ik licht sceptisch over.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor AI zouden de lopende band, de industriële revolutie, de computers en de digitalisering onze banen wegnemen, voorlopig hebben al die dingen voor meer banen gezorgd (ja, bepaalde banen zijn verdwenen, maar het totaal is gegroeid). Hecht gaan waarde aan mensen die zeggen dat een bepaalde vooruitgang onze banen gaat innemen of dat we daardoor terug kunnen naar een 20 urige werkweek, die voorspellingen zijn er altijd en komen nooit uit.
Heb je de twitter van Wilders zelf al eens bekeken? Wat een berichten post hij daar. Nare toon, dreigend. En en passant ook even dat Jordanië Palestijns is en dat de Palestijnen daar heen moeten.quote:
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je de twitter van Wilders zelf al eens bekeken? Wat een berichten post hij daar. Nare toon, dreigend. En en passant ook even dat Jordanië Palestijns is en dat de Palestijnen daar heen moeten.
Heel statig en redelijk en mild allemaal.
Links doet daar ook lekker aan met met dat achterlijke gedreig met geweld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.
Ik durf wel aan dat zowel door Wilders als op links er evenveel wordt gepolariseerd sinds de verkiezings uitslag.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fijn dat in tijden van spanningen de polarisatie nog even op de spits wordt gedreven door politici.
Punt is dat Wilders premier van alle Nederlanders zegt te willen zijn en een coalitie moet vormen en dus internationale betrekkingen zal moeten onderhouden. En nu al is hij dreigend en polariserend bezig. Lekkere premier.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik durf wel aan dat zowel door Wilders als op links er evenveel wordt gepolariseerd sinds de verkiezings uitslag.
Voor een ander geluid kijk ik weleens op Joop er daar zijn er nu 2.5 miljoen mensen die "in het stemhokje blijk van gegeven dat zij een bloedhekel hebben aan "buitenlanders", democratie, kunst en cultuur".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |