Maar wel in lijn met de toenmalige economische denkwijze en adviezen. Achteraf is het makkelijk om kritiek te hebben maar als je er in zit en niet weet hoe lang een dergelijke crisis gaat duren dan is dat toch even wat anders.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we ook ff eerlijk.
Die enorme bezuinigingen van toen, waren al omstreden. En met de kennis van nu niet nodig in die mate als je ziet hoeveel volume er is weggesneden en welke maatschappelijke impact dat heeft gehad.
Reken ik beide partijen aan. Dijsselbloem was prima, Neijboer ook, of Bos. Maar die behoorden niet tot de linkerflank van de partij.
Zit er dik in, dan kan hij het volgende ministerie om zeep helpen. Buitenlandse Zaken onder zijn leiding was zover ik weet ook bepaald geen onverdeeld succes.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gokje: Stef Blok wordt weer minister in het volgende kabinet.
Komt Halbe dan ook terug?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zit er dik in, dan kan hij het volgende ministerie om zeep helpen. Buitenlandse Zaken onder zijn leiding was zover ik weet ook bepaald geen onverdeeld succes.
Ik ben ook niet van de afdelingen makkelijk achteraf praten. Maar de eerste bezuinigen waren nog redelijk te billijken, maar toen in 2012/2013 het BBP wederom stagneerde had men best kritisch kunnen zijn of wederom belastingenverhogingen en budgettaire extensiveringen een juist instrument is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel in lijn met de toenmalige economische denkwijze en adviezen. Achteraf is het makkelijk om kritiek te hebben maar als je er in zit en niet weet hoe lang een dergelijke crisis gaat duren dan is dat toch even wat anders.
Hopelijk. Er zijn nog teveel orksten en potten en pannen musea.quote:
Ik vind die Paul Slettenhaar wel een goede. Of Henk Kamp. Of Edith Schippers.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zit er ook dik in. Zo dik zit de VVD nu ook weer niet in de mensen.
Die verdeling wordt sowieso anders qua ministeries nu vooropgesteld dat de PVV uberhaupt bewindslieden kan vinden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk. Er zijn nog teveel orksten en potten en pannen musea.
Die kans bestaat wel, gezien Geert's warme banden met Rusland zou het zomaar kunnen dat hij en Geert in 2006 samen bij die ontmoeting in Poetin's buitenhuis waren.quote:
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die verdeling wordt sowieso anders qua ministeries nu vooropgesteld dat de PVV uberhaupt bewindslieden kan vinden.
De huizenprijs door schaarste zo hoog op laten lopen is wel een vorm van economische groei waar een boel mensen niet bepaald gelukkig van worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei van het afgelopen decennium werd veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:
DNB: huizenmarkt veroorzaakt kwart van economische groei
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ische-groei-a1585372
quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die kans bestaat wel, gezien Geert's warme banden met Rusland zou het zomaar kunnen dat hij en Geert samen bij die ontmoeting in Poetin's buitenhuis waren.
Dat zou vreemd zijn gegeven de stemverhoudingen maar goed, alles zal vreemd worden aan dit kabinet want hoe NSC door een deur gaat met de PVV is mij ook wel een raadsel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.
Dat is niet relevant, het enige waar het om gaat is dat er gepronkt kan worden met mooie cijfers. De villabewoners in Laren, Bloemendaal en het Gooi zijn allicht ook dik tevreden met de flinke overwaarde op hun huis. Dat de mensen zonder eigen woning naast de pot pissen zal de VVD een zorg zijn, aan de sociaaleconomisch onderste helft van de samenleving heeft die partij toch geen boodschap.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenprijs door schaarste zo hoog op laten lopen is wel een vorm van economische groei waar een boel mensen niet bepaald gelukkig van worden.
Dat kan toch niet als ze gaan gedogen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat VVD verreweg de meeste bewindspersonen gaat leveren. En daar hoop ik ook op.
Huisarts gaat niet van je eigen risico af.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje eigen risico is wel goed, zodat mensen niet met elk pijntje en kuchje bij de huisarts zitten.
Die Slettenhaar, wat een onfatsoenlijke lompe boer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind die Paul Slettenhaar wel een goede. Of Henk Kamp. Of Edith Schippers.
Waarom?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die Slettenhaar, wat een onfatsoenlijke lompe boer.
Ohnee idd. In theorie is het idee toch dat mensen door eigen risico niet onnodig gebruik van zorg claimen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huisarts gaat niet van je eigen risico af.
Nope. Gedogen betekent geen bewindslieden leveren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan toch niet als ze gaan gedogen.
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakenkabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Gedogen betekent geen bewindslieden leveren.
Verder vraag ik mij af hoeveel zin gelouterde VVD-bestuurders om in een kabinet te zetten met een club ongeleide PVV-projectielen.
Bovendien haal je kastanjes uit het vuur voor een van de meest ondemocratische figuren in de Nederlandse politiek. Laat hem maar lekker zijn eigen boontjes doppen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakekabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
Dat is ook een bepaald menstype dat van mening is dat een land het best af is met een verlicht dictator aan het roer.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me hetzelfde af met betrekking tot een 'zakekabinet'. Wie heeft ernou trekt om in een zakenkabinet te gaan zitten? Je mag onmogelijke politieke wensen om gaan proberen te zetten in werkbaar beleid en ondertussen word je dan waarschijnlijk ook continu vanaf de zijlijn afgefakkeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |