Dat kan maar dat is best wel beperkt, volgens mij, en de meeste "besparingen" zijn dat feitelijk niet omdat er vrijwel altijd Nederlandse banen mee verloren gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rustig aan.
De VVD doet ook mee dus er is geen financieel wanbestuur te verwachten. Maar er kunnen best politieke keuzes gemaakt worden om bepaalde belastingen om laag te doen en daartegenover bepaalde uitgaven te schrappen.
Scheelt ook tienduizenden banen van mensen die nu met dat toeslagencircus bezig zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeld
Gaat het ook wel heen verwacht ik.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle toeslagen afschaffen en inkomens verhogen of een basis inkomen invoeren, scheelt nog meer belastinggeld
Dat valt wel mee, er zijn in totaal 20.000 banen bij de BDquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scheelt ook tienduizenden banen van mensen die nu met dat toeslagencircus bezig zijn.
Zoals gezegd, vrijwel iedere politieke partij wil(de) er vanaf maar niemand die het ook doet als ze in de regering komen vooral omdat het enorm moeilijk is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat het ook wel heen verwacht ik.
Eigenlijk is er al een basisinkomen: bijstand
Maar ik denk dat iedereen wel af wil van al die kortingen/toeslagen/en hoge heffingen, en gewoon een zeer beperkt fiscaal stelsen omtrent inkomen.
Allerlei adviseurs, controleurs en justitie die met fraude rondom toeslagen bezig is. Beleidsmedewerkers en ambtenaren in de politiek die bezig zijn met nieuwe toeslagen bedenken en ze finetunen voor de koopkrachtplaatjes. Mensen die websites bouwen om al die ellende uit te leggen en aan te vragen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, er zijn in totaal 20.000 banen bij de BD
Tjah, gelukkig hebben wij een tekort aan arbeidskrachten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dat is best wel beperkt, volgens mij, en de meeste "besparingen" zijn dat feitelijk niet omdat er vrijwel altijd Nederlandse banen mee verloren gaan.
En expats uit India om die websites te bouwenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allerlei adviseurs, controleurs en justitie die met fraude rondom toeslagen bezig is. Beleidsmedewerkers en ambtenaren in de politiek die bezig zijn met nieuwe toeslagen bedenken en ze finetunen voor de koopkrachtplaatjes. Mensen die websites bouwen om al die ellende uit te leggen en aan te vragen.
Ik denk ook dat je moet accepteren dat bij een transitie er altijd groepen zijn die net te hard geraakt worden of aan de gelukkige kant van de streep komen. Als je die marges accepteert maak je je het ook makkelijker.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals gezegd, vrijwel iedere politieke partij wil(de) er vanaf maar niemand die het ook doet als ze in de regering komen vooral omdat het enorm moeilijk is.
Is een wereldwijde industrie, ons toeslagencircus.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En expats uit India om die websites te bouwen
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rustig aan.
De VVD doet ook mee dus er is geen financieel wanbestuur te verwachten.
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.
Dat wordt naast de inhoud ook nog wel een leuk dingetje voor de partijen, er zal eerst heel fors bezuinigd moeten worden voordat er miljarden naar leuke dingen voor de mensen kunnen…
quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dat geen kabinet met de VVD als grootste partij?
Dat was ook een links kabinet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afgelopen kabinet gemist? Die hebben er door als dat Sinterklazen met miljarden financieel echt een zooitje van gemaakt.
Dat wordt naast de inhoud ook nog wel een leuk dingetje voor de partijen, er zal eerst heel fors bezuinigd moeten worden voordat er miljarden naar leuke dingen voor de mensen kunnen…
We hebben er weer een voor de bullshitbingo, VVD was de grootste maar het is wederom de schuld van links!quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``
Inderdaad maar jij stelde eerder dat de VVD zou zorgen voor een financieel verantwoordelijk beleid. Nou, dat valt wel mee dus. Of tegen, hoe je het wil zienquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Datzelfde kabinet waar D66 in zat?``
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad maar jij stelde eerder dat de VVD zou zorgen voor een financieel verantwoordelijk beleid. Nou, dat valt wel mee dus. Of tegen, hoe je het wil zien
Rutte 2 was met een hele grote PvdA als ik het mij goed herinner met een PvdA MinFin. Tja, links, he? Daar moet je zijn voor goed financieel bestuurquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.
Oid 50 mld aan ombuigingen
Een PvdA die hierop reflecteert teveel naar de pijpen van de VVD gedanst te hebbenquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte 2 was met een hele grote PvdA als ik het mij goed herinner met een PvdA MinFin. Tja, links, he? Daar moet je zijn voor goed financieel bestuur
Maar wel presteert. Tja...quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een PvdA die hierop reflecteert teveel naar de pijpen van de VVD gedanst te hebben
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei van het afgelopen decennium werd veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte koketteert nog regelmatig om de hoge economische groei waar wij in zitten omdat Rutte 1 en 2 zo stevig heeft ingegrepen.
Oid 50 mld aan ombuigingen
Laten we ook ff eerlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel presteert. Tja...
Ik vind het nog jammer dat Dijsselbloem niet meer op Financieen zat in Rutte 3.
Gokje: Stef Blok wordt weer minister in het volgende kabinet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedank Stef Blok daar maar voor, een aanzienlijk deel van de economische groei wordt veroorzaakt door de explosie van de huizenprijzen:
DNB: huizenmarkt veroorzaakt kwart van economische groei
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ische-groei-a1585372
kost nog meer dat de stikstof pot van de VVDquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is een wereldwijde industrie, ons toeslagencircus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |