Vermoedelijk gaat Omtzigt daar eerst eens een paar weken rustig over nadenken. Om vervolgens een besluit te nemen, dat dan weer terug te draaien en er daarna weer over te gaan nadenken.quote:Op zondag 26 november 2023 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe de NSC hier op gaat reageren, de voorvechter van een andere bestuurscultuur tenslotte.
Eens kijken wat al die mooie woorden waard zijn als het om de knikkers gaat.
@Szura's post geeft al aardig aan wat het probleem hier is maar dat reken ik dan Omtzigt dubbel aan vanwege zijn campagne over bestuurscultuur. De eerste de beste keer dat hij daar in getest wordt gaat hij gewoon op zijn bek en doet hij zijn werk niet.quote:Op zondag 26 november 2023 01:19 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Vermoedelijk gaat Omtzigt daar eerst eens een paar weken rustig over nadenken. Om vervolgens een besluit te nemen, dat dan weer terug te draaien en er daarna weer over te gaan nadenken.
Ik vond het eindeloze gedub en geen duidelijkheid geven over wat nu eigenlijk zijn plannen waren ook al niet echt getuigen van een overtuigende nieuwe "bestuurscultuur". Nog los van het feit dat hij zelf 20 jaar deel heeft uitgemaakt van het Haagse.quote:Op zondag 26 november 2023 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Szura's post geeft al aardig aan wat het probleem hier is maar dat reken ik dan Omtzigt dubbel aan vanwege zijn campagne over bestuurscultuur. De eerste de beste keer dat hij daar in getest wordt gaat hij gewoon op zijn bek en doet hij zijn werk niet.
zeker en abso;uut nietquote:Op zondag 26 november 2023 00:49 schreef westwoodblvd het volgende:
Dat hij niet wil zeggen of zijn vrouw inderdaad aandelen heeft in een bedrijf dat kennelijk dividend incasseerde dat naar de UU had moeten gaan zegt eigenlijk al genoeg.
Vraag me wel af waarom hij ja heeft gezegd tegen deze opdracht, wetende dat hij deze zaak aan z'n broek heeft hangen en hij onder een vergrootglas wordt geplaatst. Overmoed ofzo? Het lijkt me alleszins geen domme man.
Ik laat het voorlopig ook nog bij heimelijk gniffelen maar laten we de man niet veroordelen er duidelijkheid is omtrent zijn handelen. In dit soort constructies gaat er overigens regelmatig iets fout zonder dat de overtreder echt de bedoeling had frauduleus te handelen.quote:Op zondag 26 november 2023 07:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker en abso;uut niet
vanm Strien was een hele grote op de UU
en er zijnn nogal wat verzelfstandigingen geweest ook samen met leiden,, kan goed zijn dat hij aandelen in had in een ervan
Maar die UU is een D66 bolwerk dus dei zullen hem best een hak willen zetten nu
De fout is hier niet het feit dat er een onderzoek loopt, maar dat hij niet aan Wilders meldt dat dat onderzoek loopt.quote:Op zondag 26 november 2023 07:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik laat het voorlopig ook nog bij heimelijk gniffelen maar laten we de man niet veroordelen er duidelijkheid is omtrent zijn handelen. In dit soort constructies gaat er overigens regelmatig iets fout zonder dat de overtreder echt de bedoeling had frauduleus te handelen.
Dat de Tweede Kamer bij de eerste benoeming alweer terug is gekomen op het inzicht dat de verkenner iemand van statuur met enige afstand van de politiek zou moeten zijn is wel teringachterlijk.
Dat is inderdaad wel erg dom.quote:Op zondag 26 november 2023 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
De fout is hier niet het feit dat er een onderzoek loopt, maar dat hij niet aan Wilders meldt dat dat onderzoek loopt.
Zouden veel van dat soort verhalen nog uitmaken voor de mensen die PVV hebben gestemd? Of zijn we in Trumpiaanse wateren beland waar dat alleen maar stoer is en de schuld bij de rest ligt.quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
Laat er nog een paar van zulke verhalen naar buiten komen en VVD heeft plotseling wel een goede reden om de PVV er uit te gooien en toch over links te gaan. Ik neem aan dat allerlei (lokale?) journalisten nu de backbenchers van de PVV aan het uitpluizen zijn. Zou best kunnen dat er komende week meer naar buiten komt.
In deze hoek van het politieke spectrum zijn we daar toch al lang bij beland…quote:Op zondag 26 november 2023 09:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden veel van dat soort verhalen nog uitmaken voor de mensen die PVV hebben gestemd? Of zijn we in Trumpiaanse wateren beland waar dat alleen maar stoer is en de schuld bij de rest ligt.
Ik heb echter de indruk dat Republikeinen praktisch geheel afgesloten zijn van andere media-invloeden, terwijl dat hier toch nog wat minder gepolariseerd is... althans, geen idee of dat klopt...quote:Op zondag 26 november 2023 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In deze hoek van het politieke spectrum zijn we daar toch al lang bij beland…
Ik weet het niet. Hij lijkt zelf vast voornemens om het wel degelijk te worden. En men kan niet zomaar om hem heen, uiteraard. Die andere twee punten lijken me inderdaad wel eisen van mogelijke coalitiepartners.quote:Op zondag 26 november 2023 00:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Geloof jij het?
Een van de eerste eisen op tafel gaat wellicht zijn dat er een andere premier komt dan Wilders.
De tweede, steun aan Oekraïne blijft doorgaan en ten derde, Nederland in de EU blijft zoals het is.
De toon is nu niet milder. De toon is dreigend en dwingend.quote:Op zondag 26 november 2023 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oude tweet van Geert W... idd
Nare toon: [ twitter ]
Geert W. moet eerst dit terugnemen, afwijzen, spijt betuigen, excuses maken aan Yesilgoz en 1,2 miljoen Nederlanders.'
En deze zinnetjes schrappen uit het partijprogramma:
* ' Verbod dubbele nationaliteit'
* 'Uitzetten van criminele vreemdelingen en misdadigers met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie: verplichte remigratie criminelen'
Tja, ik zei het meteen al: Een middenkabinet is nog steeds prima mogelijk. Wel een gruwelijk zure appel voor de VVD dan maar het kan echt prima.quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
Laat er nog een paar van zulke verhalen naar buiten komen en VVD heeft plotseling wel een goede reden om de PVV er uit te gooien en toch over links te gaan. Ik neem aan dat allerlei (lokale?) journalisten nu de backbenchers van de PVV aan het uitpluizen zijn. Zou best kunnen dat er komende week meer naar buiten komt.
De VVD is derde toch,?quote:Op zondag 26 november 2023 07:43 schreef Hanca het volgende:
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is derde toch,?
De bal komt dan toch eerst bij GL/PVDA te liggen als er met de PVV niets te vormen valt?
het belang van het land ??quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.
VVD en GL samen ?quote:Op zondag 26 november 2023 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
De bal komt dan toch eerst bij GL/PVDA te liggen als er met de PVV niets te vormen valt?
Hoe graag ik dat persoonlijk zou zien, gaat de VVD dat natuurlijk nooit doen. Dat is vragen om decimering de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En die hebben maar 1 kans: Met de VVD. Dus Timmermans zou Dilan er van kunnen overtuigen (in belang van het land, blabla) toch over links te gaan.
Er komen nog eerder verkiezingen dan dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
ik heb geen PVV gestemd maar dan zou ik dat met nieuwe verkiezingen wel doenquote:Op zondag 26 november 2023 10:55 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland kiest inderdaad rechts, lijkt me niet verstandig dit te negeren want dan daalt het vertrouwen in de politiek nog verder omlaag
quote:VVD-bonzen roepen Yesilgöz op: 'Stap wél in kabinet met PVV!'
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
1 min geledenin BINNENLAND
DEN HAAG - VVD-prominenten Halbe Zijlstra en Hans Hoogervorst roepen partijleider Dilan Yesilgöz op om de VVD-blokkade op kabinetsdeelname te laten varen.
Volgens de partijbonzen moet Yesilgöz met de PVV van Geert Wilders gaan formeren. ,,
Niet omdat we de PVV zo'n leuke partij vinden, maar omdat het land dat nodig heeft."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |