SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?quote:Artiesten die hebben gezegd een nummer opgestuurd te hebben op ESF 2024:
*Joost Klein
* De Bankzitters
*Numidia
*Tim Douwsma
*Leontien Meijer
*Louisa Jansen
*April Darby
*Kris Kros Amsterdam (?)
*Bizzey en Kraantje Pappie (?)
Waarschijnlijk een nummer voor alle mensen met een Xenos "In dit huis ......" bord in huis.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Pff doe maar niet hoorje kan gewoon al raden dat dat niet veel gaat worden.
Ik moet een beetje denken in de hoek van Uku Suviste.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een nummer voor alle mensen met een Xenos "In dit huis ......" bord in huis.
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.quote:
Dat krijg je met Jaap Reesemaquote:Op donderdag 9 november 2023 22:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.
Hoezo te vroeg joh gast, je staat al ruim 20 jaar op het podium, je bent 40. Het is te laat!quote:
Zou dit betekenen dat de commissie zelf contact heeft opgenomen? Nee toch? Zijn ze zo wanhopig na het beluisteren van 600 inzendingen? Pff ik hou mijn hart vast.quote:
Volgens mij nemen ze voor de deadline juist contact op met artiesten om ervoor te zorgen dat ze iets insturen. Als het erna was kan ik me niet voorstellen dat je erover mag pratenquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:26 schreef summer52 het volgende:
[..]
Zou dit betekenen dat de commissie zelf contact heeft opgenomen? Nee toch? Zijn ze zo wanhopig na het beluisteren van 600 inzendingen? Pff ik hou mijn hart vast.
Misschien is Toine fan? Of Jaap? Het is niet echt een Cornald-artiest voor m'n gevoel.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.
Laatst was ik me aan het omkleden in het zwembad. Dan hoor ik Soldier On. En van “booohquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:29 schreef GeorgeM het volgende:
Ik val in herhaling, maar Di-Rect. Ze gaan toch niet, maar wauw wauw wauw![]()
Net live bij 538, ze doen er zo nog 2. Zo goed. Niet normaal. NIET NORMAAL![]()
![]()
![]()
Shatterproof is best een aardig nummer maar ook geen grote hit geworden. En zou het denk ik op het ESF ook niet bijzonder goed hebben gedaan.quote:
Het is echt zo buitenaards goedquote:Op vrijdag 10 november 2023 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Laatst was ik me aan het omkleden in het zwembad. Dan hoor ik Soldier On. En van “boooh” is het inmiddels “jaaaaa, gíngen ze maar!” geworden.
quote:Op vrijdag 10 november 2023 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
Lieve mensen, bij een ander topic las ik het woord ‘boppies’. Wat zijn het?
voor Mel ?quote:Op vrijdag 10 november 2023 10:25 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Shatterproof is best een aardig nummer maar ook geen grote hit geworden. En zou het denk ik op het ESF ook niet bijzonder goed hebben gedaan.
Maar Nick heeft nog een vijftigtal nummers op de plank liggen. Misschien zit daar wel iets heel goeds tussen voor iemand anders.
Denk zelf dat Mel beter uit de verf zou komen met een Douwe Bob lied qua stijl.quote:
Ik vind het knap dat je het nog probeert bij te houden, ik heb het allang opgegeven.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar kan best zijn dat het inmiddels al lang weer iets anders betekent hoor, ik ben vijftig dus loop sowieso chronisch achter qua 'slang'.
En je hebt naast bops ook nog bangers qua liedjes en dat verschil weet ik nog steeds niet hahaha. Denk dat @:Nexum dit het beste uit kan leggen.
Voor míj zijn boppies iig 'de catchy dansige deuntjes van de vaak dames in zilveren glitterjurkjes op het ESF'.
Ik ben wel benieuwd naar dat nummer van Numidia inderdaad, al is het waarschijnlijk wel geproduceerd door Gordon Groothedde. En die heeft een nogal hit or miss-repertoire. Hij produceerde bv. ook de solonummers van Floor Jansen, en die vind ik zelf echt verschrikkelijk. Vooral juist qua productie.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk zelf dat Mel beter uit de verf zou komen met een Douwe Bob lied qua stijl.
Ben zó benieuwd naar de samenwerking van Douwe als schrijver met Numidia als zangeres. Als dat lied niet gekozen wordt neem ik aan dat ze het gewoon alsnog uitbrengen en we het alsnog horen! En ook benieuwd naar Joost z'n lied.
Dan is het idd maar goed dat de commissie nu wat meer mensen heeft in totaal. Als de rest het niks vindt begint Jacqueline in haar eentje weinig natuurlijk. Maar ik snap wat je bedoelt! (En ik denk/hoop dat Douwe dan wel een oogje op de productie zal houden.)quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat nummer van Numidia inderdaad, al is het waarschijnlijk wel geproduceerd door Gordon Groothedde. En die heeft een nogal hit or miss-repertoire. Hij produceerde bv. ook de solonummers van Floor Jansen, en die vind ik zelf echt verschrikkelijk. Vooral juist qua productie.
Hij is trouwens ook vrij close met Jacqueline Govaert en Krezip, dat is wel interessant qua belangenverstrengeling in de commissie.
.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar kan best zijn dat het inmiddels al lang weer iets anders betekent hoor, ik ben vijftig dus loop sowieso chronisch achter qua 'slang'.
En je hebt naast bops ook nog bangers qua liedjes en dat verschil weet ik nog steeds niet hahaha. Denk dat @:Nexum dit het beste uit kan leggen.
Voor míj zijn boppies iig 'de catchy dansige deuntjes van de vaak dames in zilveren glitterjurkjes op het ESF'.
En Mmmmmbop. Mag die ook?quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:25 schreef Nexum het volgende:
[..]
.
Je hebt het niet mis! Maar een ''bop'' is voor iedereen anders. Een stevig rocknummer kan voor iemand ook een bop zijn. Het is vaak een nummer wat heel uptempo, energiek is. Hoeft niet persé een dansnummer te zijn. Maar wel energiek
Van Hanson??? Heerlijk nummer is datquote:
Ja, die.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:27 schreef Nexum het volgende:
[..]
Van Hanson??? Heerlijk nummer is dat
Daar zit niet echt verschil tussen vind ik. Als ik met m'n vrienden het over nummers heb die we leuk vinden gebruiken we bop, banger etc allemaal door elkaarquote:Op vrijdag 10 november 2023 16:37 schreef Greys het volgende:
Dank Nexie voor de uitleg!
(En het verschil tussen bop en banger?)
Thomas Berge en nog 9 anderen, neem ik aan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Ik kreeg het niet helemaal goed mee maar volgens mij zei Cornald bij Max net dat er op dit moment nog 10 nummers van de 600 over zijn.
Oeeeehquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Ik kreeg het niet helemaal goed mee maar volgens mij zei Cornald bij Max net dat er op dit moment nog 10 nummers van de 600 over zijn.
Thomas Berge heeft al te horen gekregen dat hij niet bij de laatste 599 zit.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Thomas Berge en nog 9 anderen, neem ik aan.
quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Thomas Berge heeft al te horen gekregen dat hij niet bij de laatste 599 zit.
Oké, ik ga ervan uit dat ze die tien nummers nu live willen horen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Iemand zei ergens dat een artiest al wist dat ze uit de selectie waren toch?quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:52 schreef NailQueen het volgende:
Zouden de betreffende artiesten dit ook weten? Of krijgen ze dit achteraf te horen wanneer de keuze bekend is?
Ja dat werd in Ding a dong de podcast gezegd.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Iemand zei ergens dat een artiest al wist dat ze uit de selectie waren toch?
Ze hebben Roemenië, Bulgarije en Montenegro alvast meegenomenquote:Op dinsdag 14 november 2023 09:54 schreef Idem-Dito het volgende:
De procentenolonaise gaat weer van start….
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ik kan het fout hebben, maar ik heb niet het idee dat het sentiment rondom Israël dusdanig positief is dat Europa massaal op ze gaat stemmen. Zeker onder jongeren, toch het belangrijkste televoting-blok. Ze hebben ook niet een enorme diaspora (ok, die hebben ze wel, maar die is veel meer diffuus dan van bv. Rusland of Turkije).quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:09 schreef Greys het volgende:
Hoop echt dat ze zich terugtrekken.Al is het maar omdat veel mensen anders alleen al op ze gaan stemmen uit politieke gevoelens en ik heb niet zo'n zin in een gedoodverfde oorlogswinnaar zoals Oekraïne, al voelde dat anders natuurlijk dan nu met Israël.
Misschien niet zo massaal, maar alsnog gaat er dan een veel te politieke lading aan hun deelname komen waarbij - als ze echt hoog eindigen - het gezeik niet van de lucht zal zijn of er daadwerkelijk op Israël gestemd is om het lied of om andere redenen. Nou ja je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb niet het idee dat het sentiment rondom Israël dusdanig positief is dat Europa massaal op ze gaat stemmen. Zeker onder jongeren, toch het belangrijkste televoting-blok. Ze hebben ook niet een enorme diaspora (ok, die hebben ze wel, maar die is veel meer diffuus dan van bv. Rusland of Turkije).
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Oekraïne 2022 eigenlijk wel een waardige ESF winnaarquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:09 schreef Greys het volgende:
Hoop echt dat ze zich terugtrekken.Al is het maar omdat veel mensen anders alleen al op ze gaan stemmen uit politieke gevoelens en ik heb niet zo'n zin in een gedoodverfde oorlogswinnaar zoals Oekraïne, al voelde dat anders natuurlijk dan nu met Israël.
Israel heeft er natuurlijk ook niet om gevraagd om aangevallen te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien niet zo massaal, maar alsnog gaat er dan een veel te politieke lading aan hun deelname komen waarbij - als ze echt hoog eindigen - het gezeik niet van de lucht zal zijn of er daadwerkelijk op Israël gestemd is om het lied of om andere redenen. Nou ja je snapt wel wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook wel mee speelde dat 2022 een zeer matig jaar was. Alleen VK en Spanje zaten op hun hielen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:05 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Oekraïne 2022 eigenlijk wel een waardige ESF winnaar
Het won misschien om de verkeerde reden maar het lied is in mijn ogen ook gewoon een waardige winnaar. Denk dat ik dat veel minder had gehad als Heart of Steel daar had gestaan in 2022.
Maar bij de bookmakers is nog amper ingezet. En je moet ook andersom redeneren. Nu er nog praktisch niets bekend is over de inzendingen van komend jaar, waarom zou je dan met alle geweld Israël short willen zitten als gokker.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:13 schreef Greys het volgende:
Hoop dat jullie gelijk hebben, maar dat het nu op 1 staat bij de bookies doet mij anders vermoeden. Heb gewoon überhaupt geen zin in politiek gedoe en tenenloperij op het ESF.
@:molloot200 Gewoon wel durven zeggen hoor. Want dat vind ik op zich ook wel. Het was absoluut geen flutlied dat won van Oekraïne. (Denk alleen zelf niet dat het zonder oorlog óók had gewonnen.)
Mooi, die horen dus niet bij de laatste 10.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:05 schreef Momo het volgende:
Het "songfestival nummer" Cupido van de Bankzitters komt vrijdag uit
Dan zullen ze wel niet gekozen zijnquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:05 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk wel weer een trein aan 13-jarige kids die gaan spammen dat ze voor Bankzitters hadden moeten kiezen dan hadden we het songfestival gewonnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel niet gekozen zijn![]()
Da's dan wel weer positief
13-jarige kids afschaffen.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel weer een trein aan 13-jarige kids die gaan spammen dat ze voor Bankzitters hadden moeten kiezen dan hadden we het songfestival gewonnen.
Ik heb een 13 jarige, deels mee eens.quote:
Helaas, geen Soppen the remix voor Malmö 2024quote:Ook Leonie Meijer heeft te horen gekregen dat ze in 2024 niet op het podium in Malmö staat. De Bankzitters hebben daarentegen nog niks gehoord. De manager van Louisa Janssen laat ook weten dat ze nog niks hebben gehoord. Wel hebben ze sterk het gevoel dat Louisa het niet wordt.
Maar ze willen het wel gaan uitbrengen. En dat zouden ze allemaal moeten doen.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Zigsky het volgende:
The Jordan niet (ik ken het nummer niet, maar zonde).
quote:Zo heeft the artist formerly known as Caro Emerald met haar band The Jordan een naar eigen zeggen 'heel sterk' nummer afgeleverd. Slecht nieuws: het management laat aan RTL Boulevard weten dat het nummer niet is uitgekozen door de selectiecommissie. "Helaas zijn we het niet geworden. We zijn ermee bezig om de song alsnog gewoon uit te brengen", aldus het management.
https://www.rtlboulevard.(...)didaten-niet-meedoen
Zouden ze niet al die 600 artiesten een standaard mailtje sturen dat ze het niet zijn geworden?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:36 schreef NailQueen het volgende:
Spanning stijgt: wie doet er mee aan het songfestival? Deze artiesten in ieder geval niet
[..]
Helaas, geen Soppen the remix voor Malmö 2024
Ik ben benieuwd, hoor.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Maar ze willen het wel gaan uitbrengen. En dat zouden ze allemaal moeten doen.
[..]
Ja, ik heb de video gezien gisteren (wat ik over heb voor ESF). Die gasten kunnen echt niet zingenquote:Op woensdag 15 november 2023 22:00 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof wel dat het Joost of Numidia gaat worden hoor. En denk echt dat ze Joost een oprechte kans geven.
Bankzitters is toch belachelijk manWeet niet of iemand die video heeft gekeken maar denk niet dat ze ooit een serieuze poging hebben gedaan hoor
En daar zijn ze zichzelf ook wel bewust van hahaha. Blijft natuurlijk ook een mooi promotiemiddel dit.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik heb de video gezien gisteren (wat ik over heb voor ESF). Die gasten kunnen echt niet zingen
Daar lijkt het wel opquote:Op woensdag 15 november 2023 21:56 schreef molloot200 het volgende:
Oeh, dat Caro Emerald niet bij de laatste 10 zit belooft eigenlijk wel goeds in mijn ogen hoor
De bankzitters vielen al door de mand toen ze beweerden een lied te hebben ingestuurd en de commissie twee dagen later bekend maakten dat de inschrijving vanaf die dag pas open was.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:00 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof wel dat het Joost of Numidia gaat worden hoor. En denk echt dat ze Joost een oprechte kans geven.
Bankzitters is toch belachelijk manWeet niet of iemand die video heeft gekeken maar denk niet dat ze ooit een serieuze poging hebben gedaan hoor
Hahaha nouuu ik geloof wel dat ze oprecht wat in hebben gestuurd hoor. Maar goed, ze wisten zelf wel dat ze niet uitgekozen zouden worden denk ik. En dan is het een prachtige marketingtruc.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:49 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De bankzitters vielen al door de mand toen ze beweerden een lied te hebben ingestuurd en de commissie twee dagen later bekend maakten dat de inschrijving vanaf die dag pas open was.
Huh wow Joost maakt echt een kans?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Zigsky het volgende:
Uhhh, de bankzitters zitter er nog bij,maar die laten morgen of vrijdag het liedje al horen. The Jordan niet (ik ken het nummer niet, maar zonde). Joost en Numidia zitten ook nog in de selectie.
Bron: rtl Boulevard, degene die er niet bij zitten hebben t al gehoord.
Spannend!
Ik gok dat het Numidia wordt.
Ja, dit is ook mijn angst. Plus het hele stukje “Nederland stuurt altijd ballads” wat ook het buitenland inmiddels wel opvalt zal nog steeds niet afgelopen zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:07 schreef Em31 het volgende:
Bij Numidia vrees ik toch ook wel een beetje zo’n te gevoelig nummer hoorecht weer met een boodschap, maar dat het dan weer net-niet is.
Ik hoop nog steeds op een totale verrassing.
Het is toch ook Kaarija 2.0?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:57 schreef Nexum het volgende:
Joost kan op me groeien, ik vind Cha Cha Cha nu ook een heel leuk nummer. Maar ik blijf toch een beetje bang dat ze hem constant met Kaarija gaan vergelijken (want god knows als er iets is waar de Nederlandse entertainment media van houdt is het wel vergelijken vergelijken vergelijken)
Het aantal muziekstijlen is inderdaad niet oneindig, maar Joost doen we gewoon niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:26 schreef molloot200 het volgende:
Ja dat vind ik dus lastig want qua muziekstijl is het echt niet per sé Kaarija 2.0. Maar de hele vibe van een losbol die met een uptempo komt die wat “harder” is dan het gemiddelde nummer, dat dan weer wel.
We houden van vergelijken, klopt, maar als het gewoon een goed nummer is die hoog kan eindigen, zou ik niet weten waarom we het niet zouden moeten doen. Jaar na jaar blijven ook de popmeisjes het goed doen, terwijl het echt niet allemaal zo vernieuwend, uniek en spectaculair is. Of denk aan alle gospelkoortjes die we door de jaren heen hebben gehoord (Litouwen 2023, Zweden 2019, Oostenrijk 2018). Zo vernieuwend is dat echt niet, maar we rekenden ze er ook niet op af.
Ik vind niet dat we een rap fusion met een andere stijl (waar het bij Kaarija meer rock is en in het tweede deel van CCC disco; juist bij Joost wat meer richting de gabber en soms zelfs hardstyle gaat) ineens allemaal over 1 kam moeten scheren. Meerdere artiesten uit meerdere jaren kunnen dezelfde muziekstijl brengen op het Songfestival. Het aantal stijlen in de muziek is niet oneindig hè
Ja ik zei gisteren ofzo nog tegen mijn vriend, moet achteraf nog maar eens zien of de bankzitters en Joost beide wel een nummer hebben gestuurd.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:16 schreef Greys het volgende:
Nu Joost zelfs Käärijä zelf heeft laten posten op insta over z'n new friend for Stockholm () denk ik alleen maar nóg meer dat we massaal in de zeik worden genomen en hij helemaal niets ingezonden heeft en daarom dus ook zonder liegen kan zeggen dat hij nog niks gehoord heeft van de commissie. Sorry maar ik geloof het nog steeds niet.
Dat denk ik ook met April Darby.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:07 schreef Em31 het volgende:
Bij Numidia vrees ik toch ook wel een beetje zo’n te gevoelig nummer hoorecht weer met een boodschap, maar dat het dan weer net-niet is.
Ik hoop nog steeds op een totale verrassing.
en binnen op 28 in de Top40 Tipparadequote:Op dinsdag 14 november 2023 20:05 schreef Momo het volgende:
Ze verrassen me toch wel. Optimaal gebruik gemaakt van de 3 minuten-regel en die stemmen die zo heerlijk naturel klinken. Die gasten hebben echt geen autotune nodig. We hadden hier dik de televote mee gewonnen, in de categorie 7-12 jaar. Gemiste kansquote:
Daar vind ik een nikserig huppeldeuntje met drie houterige achtergrondzangeressen ook nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook met April Darby.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar vind ik een nikserig huppeldeuntje met drie houterige achtergrondzangeressen ook nog een mogelijkheid.
Hind 2.0quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar vind ik een nikserig huppeldeuntje met drie houterige achtergrondzangeressen ook nog een mogelijkheid.
Nou hier heeft de commissie in elk geval géén verkeerde keuze gemaakt door ze niet naar het ESF te sturen. (Ongeacht wie ze dan wel kiezen.quote:
Nummer wat we sturen dit jaar is beterquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Prima nummer voor het Junior Songfestival.
Als je (zoals ik) de Bankzitters helemaal niet kent zie je een paar uitstralingsloze, talentloze rukkers die een matig liedje zingen. Het is ook niet grappig ofzo, het is gewoon niks. Was het maar een trollnummer, dan was het nog wat.quote:
Haha, je moet eens kijken op hun social media, kleine kids vinden het wel helemaal geweldig en denken echt dat ze gaan naar het songfestival, want wat is beter dan dit. Oudere kids (tieners) zien wel in dat ze niet kunnen zingen en zien het meer als een grap.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als je (zoals ik) de Bankzitters helemaal niet kent zie je een paar uitstralingsloze, talentloze rukkers die een matig liedje zingen. Het is ook niet grappig ofzo, het is gewoon niks. Was het maar een trollnummer, dan was het nog wat.
Ach ja, ik ben hier ook te oud voor natuurlijk. Hun Wiki-pagina vind ik ook hilarisch.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Haha, je moet eens kijken op hun social media, kleine kids vinden het wel helemaal geweldig en denken echt dat ze gaan naar het songfestival, want wat is beter dan dit. Oudere kids (tieners) zien wel in dat ze niet kunnen zingen en zien het meer als een grap.
Ik ken er nog best wel watquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ach ja, ik ben hier ook te oud voor natuurlijk. Hun Wiki-pagina vind ik ook hilarisch.
"Verschillende bekende Nederlanders hebben deelgenomen aan video's van de Bankzitters, waaronder Carlos Platier Luna, Frank van der Slot, Kelvin Boerma, Qucee, Marije Zuurveld, Giovanni Latooy, Giel de Winter, Juultje Tieleman, Milan Knol, Jeremy Frieser, LinkTijger, René Karst, Chantal Janzen en Douwe Bob."
Ik ken alleen de laatste twee.
René Karst is van nummers als Atje voor de sfeer en Liever te dik in de kist. Ik gok dat de rest Youtubers zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ach ja, ik ben hier ook te oud voor natuurlijk. Hun Wiki-pagina vind ik ook hilarisch.
"Verschillende bekende Nederlanders hebben deelgenomen aan video's van de Bankzitters, waaronder Carlos Platier Luna, Frank van der Slot, Kelvin Boerma, Qucee, Marije Zuurveld, Giovanni Latooy, Giel de Winter, Juultje Tieleman, Milan Knol, Jeremy Frieser, LinkTijger, René Karst, Chantal Janzen en Douwe Bob."
Wie zijn al die mensen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die Carlos is die ene winnaar van Robinson die voor het eerst in jaren geen BN'er was. Maar die is inmiddels wel vergaande glorie. En Rene Karst is bekend van een aantal kroeg meezingers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Komt 'ie hoorquote:
Zolang die mensen niet meedoen aan WIDM ken ik ze niet hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Komt 'ie hoor:
Carlos Platier Luna > uit Robinson, probeert nu volgens mij inderdaad een beetje te influencen
Frank van der Slot > ken ik volgens mij niet
Kelvin Boerma > Kalvijn, een vlogger/influencer
Qucee > Ken ik volgens mij uit The Great Escape, geloof ook een influencer
Marije Zuurveld > mijn naamgenootInfluencer
Giovanni Latooy > beter bekend als Gio, vlogger![]()
Giel de Winter > van StukTV
Juultje Tieleman > influencer, deed vorig jaar mee aan Robinson
Milan Knol > de broer van Enzo![]()
Jeremy Frieser > ken ik niet
LinkTijger > ken ik niet
René Karst > zie post van H_T, met z'n kekke groene brilletje bekend van fantástische liedjes
Chantal Janzen > Songfestivalpresentator
Douwe Bob > Songfestivaldeelnemer
De Wikipedia pagina kan worden aangepast met een aantal BN`ers en een echte BVquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:14 schreef Momo het volgende:
Videoclip met gastrol van onder andere Suzan en Freek, Donnie en Samson
Daar moest ik dan wel weer om lachen
Wel een toffe clip in elk gevalquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:14 schreef Momo het volgende:
12-jarige Meke had dit wel echt top gevonden hoor, zeker met al die BN'ers erinquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:14 schreef Momo het volgende:
Joost heeft sowieso wel ingestuurd.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik zei gisteren ofzo nog tegen mijn vriend, moet achteraf nog maar eens zien of de bankzitters en Joost beide wel een nummer hebben gestuurd.
Ja twijfel alleen of de bankzitters serieus zijn, denk het niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Joost heeft sowieso wel ingestuurd.
Ik denk dat zij redelijk vroeg zijn afgevallen. Eerste inzendingen kregen begin oktober al bericht dat ze niet door waren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja twijfel alleen of de bankzitters serieus zijn, denk het niet.
Half december is nog steeds het streven, begreep ik. Al had ik liever gezien dat we gewoon ergens in februari in 1x liedje, artiest en concept bekend maken.quote:
Auto-Tune op standje maximaal.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:14 schreef Momo het volgende:
Ik heb vorig jaar Expeditie Robinson gekeken maar ik weet nu al niet meer wie die Juultje is.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Komt 'ie hoor:
Carlos Platier Luna > uit Robinson, probeert nu volgens mij inderdaad een beetje te influencen
Frank van der Slot > ken ik volgens mij niet
Kelvin Boerma > Kalvijn, een vlogger/influencer
Qucee > Ken ik volgens mij uit The Great Escape, geloof ook een influencer
Marije Zuurveld > mijn naamgenootInfluencer
Giovanni Latooy > beter bekend als Gio, vlogger![]()
Giel de Winter > van StukTV
Juultje Tieleman > influencer, deed vorig jaar mee aan Robinson
Milan Knol > de broer van Enzo![]()
Jeremy Frieser > ken ik niet
LinkTijger > ken ik niet
René Karst > zie post van H_T, met z'n kekke groene brilletje bekend van fantástische liedjes
Chantal Janzen > Songfestivalpresentator
Douwe Bob > Songfestivaldeelnemer
Frans Duijts vertegenwoordigt zowel Frankrijk als Duitsland.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:14 schreef Momo het volgende:
Hij heeft een Kylie Minogue cover? Off with his head.quote:Op maandag 20 november 2023 21:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij gaat naar Eurovisie met een Kylie Minogue-cover
Het nummer dat onder het filmpje zit heeft nogal veel weg van Can't Get You Out of My Head.quote:Op maandag 20 november 2023 23:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hij heeft een Kylie Minogue cover? Off with his head.
Hoeveel kan Joost nog kapot maken?quote:Op maandag 20 november 2023 23:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het nummer dat onder het filmpje zit heeft nogal veel weg van Can't Get You Out of My Head.
Joost die gisteren zegt dat hij het is geworden.quote:Op zondag 26 november 2023 01:28 schreef Thrts het volgende:
[ tiktok ]
Weet niet wat hier waar van is…?
Ik denk wel ondertussen dat het wel eens zo ver kan zijn dat ze een keuze hebben gemaakt. Maar dit is gewoon Joost dis al maanden Joost Klein Eurovision 2024 merchandising heeftquote:Op zondag 26 november 2023 08:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Joost die gisteren zegt dat hij het is geworden.
Maarja, het blijft Joost en lijkt me dat hij dat helemaal niet mag zeggen.
Toen was hij 16 jaar... lijkt me toch niet.quote:Op zondag 26 november 2023 22:38 schreef molloot200 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGedNTm3m/
Joost heeft in 2014 als catering gewerkt tijdens Eurovisie in Kopenhagen, zegt ieAls dat waar zou zijn vind ik dat dus wel heel leuk
Alcohol grens is 16 jaar in Denemarken voor alcohol (behalve sterk spul) net als in Nederland vroeger was. Maar wel jong ja om in buitenland te gaan werken.quote:Op zondag 26 november 2023 22:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Toen was hij 16 jaar... lijkt me toch niet.
De helft van wat deze gast zegt is volgens mij complete onzin, hij is een soort wandelende marketingmachine die van alles een meme maakt. En nu is dus Eurovisie die meme.
Kan me ook niet voorstellen dat ze dit bij de AVROTROS waarderen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:22 schreef TheVulture het volgende:
Joost is behoorlijk vermoeiend, vooral omdat ik steeds meer het gevoel krijg dat ie het puur voor de aandacht doet
Precies, ik denk ook dat hij allang weet dat hij geen kans meer maakt. Anders zouden ze hem echt wel hebben gemaand om er een beetje rustig over te doen. Aan de andere kant had hij het hele "ik wil naar het ESF"-draaiboek al uit de kast getrokken voordat de inschrijving zo ongeveer begon, dus dat zou dan ook opvallen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat ze dit bij de AVROTROS waarderen.
Voor iemand die veel belang lijkt te hechten aan een cool imago is hij inderdaad vooral heel vervelend. Het is een beetje zielig aan het worden zelfs.quote:Op maandag 27 november 2023 12:22 schreef TheVulture het volgende:
Joost is behoorlijk vermoeiend, vooral omdat ik steeds meer het gevoel krijg dat ie het puur voor de aandacht doet
Dat is historisch gezien ook wel ietwat ongebruikelijk hoorquote:Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Greys het volgende:
Stel dat ze het lied van Douwe en Numidia hebben gekozen dan zit 'ie tijdens de bekendmaking in rehab dus dat lijkt me ook wat lastig.
Hoewel hij dan vast alle publiciteit aan de zangeres kan laten natuurlijk. Ja nee laat maar, niks lastigs aan. (Behalve dan dat de media dan daar vast weer bovenop duiken ipv op het lied.)
En niet doorgaat naar de finalequote:Op maandag 27 november 2023 18:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik zou het stiekem hilarisch vinden als na alle hype Joost alsnog gekozen wordt en hij in februari komt aanzetten met een zoutloze ballad met een diepe boodschap
Joost mag het wetenquote:
En Jacqueline nu ookquote:Op maandag 25 september 2023 15:58 schreef molloot200 het volgende:
Misschien interessant is dat Hila en Jaap van de selectiecommissie Joost volgen op Instagram.
En zeker van Jaap vind ik het niet per sé voor de hand liggend om Joost te gaan volgen
Ze wilden de laatste 10 sowieso live zien toch? Dus wellicht is dat de reden om ze te volgenquote:
Eigenlijk is het heel hypocriet van me dat ik zo tegen ben, want ik heb nog nooit een nummer van hem gehoord.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:08 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb geen idee wie Joost is, heb nog niks van hem gezien, dat is bijna knap inmiddels denk ik.
Ja ik vind het ook beetje dubbel, ook omdat Numidia en Douwe wel weer "Van WC eend" zijn binnen de AVROTROS kliek. Al mogen ze mij natuurlijk verrassen met nummer. Joost kan misschien ook weer te schijtlollig worden voor de gemiddelde Europese kijker en wel eens meer landen zouden dit jaar met hun eigen Kaarija kunnen aankomen. Bijvoorbeeld MATT BLXCK die meedoet in Malta aan de nationale selectie shows als bekendste artiest in de selectie met zijn nummer over een banaanquote:Op woensdag 29 november 2023 16:46 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het een beetje dubbel. Als ik hem hoor denk ik ook, dit klinkt nou niet al te best, maar een feest is het wel. Als ik dan als andere optie aan Numidia denk die waarschijnlijk weer met een wat gevoelig nummer komt, dan denk ik nouja fuck it dan maar Joost.![]()
Liever helemaal over de top (misschien) de fout ingaan dan een middelmatig, veilig nummer.
Ja die vergelijking kan ook wel echt een nadeel zijn inderdaadquote:Op woensdag 29 november 2023 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook beetje dubbel, ook omdat Numidia en Douwe wel weer "Van WC eend" zijn binnen de AVROTROS kliek. Al mogen ze mij natuurlijk verrassen met nummer. Joost kan misschien ook weer te schijtlollig worden voor de gemiddelde Europese kijker en wel eens meer landen zouden dit jaar met hun eigen Kaarija kunnen aankomen. Bijvoorbeeld MATT BLXCK die meedoet in Malta aan de nationale selectie shows als bekendste artiest in de selectie met zijn nummer over een banaan
Van Numidia en Douwe Bob verwacht ik niet direct een heel erg uptempo nummer. Dat maakt me ook verder niet uit. Maar ik kan me verder niet zoveel voorstellen bij die samenwerking, Douwe is toch niet echt een hitmachine die even een Eurovisie-winnend liedje uit de mouw schudt.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:30 schreef Aadrianus het volgende:
Ik ken me niet voorstellen dat, als het Joost is, de commissie hem niet terugfluit met betrekking tot alle voorbarige bekendmakingen van hem. Aangezien hij daar nog steeds mee doorgaat, rijst de hoop dat Joost uit zijn nek lult.
Ik ben toe aan iets anders dan een betekenisvolle ballad. Maar om dan meteen door te slaan naar een totale gimmick is me toch wel een stap te ver, Daartussenin zitten nog tal van mogelijkheden die muziekaal interessanter zijn.
Numidia en Douwe Bob hebben de berichtgeving dit jaar toch wel gevolgd, mag ik hopen. En ze zijn slim genoeg om dan niet met nog maar eens aan gevoelige ballad op de proppen te komen. Ze hebben allebei ook best wel upbeat dingen in hun repertoire. Dus de hoop blijft dat er iets moois is uitgekomen bij die twee, dat op de commissie indruk heeft gemaakt.
Precies dit hierbovenquote:Op woensdag 29 november 2023 16:46 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het een beetje dubbel. Als ik hem hoor denk ik ook, dit klinkt nou niet al te best, maar een feest is het wel. Als ik dan als andere optie aan Numidia denk die waarschijnlijk weer met een wat gevoelig nummer komt, dan denk ik nouja fuck it dan maar Joost.![]()
Liever helemaal over de top (misschien) de fout ingaan dan een middelmatig, veilig nummer.
Ze zeiden voor 15 december. Maar vorig jaar was het 1 november en dit jaar was de deadline voor inzenden nummers een maand later dan vorig jaar...quote:Op woensdag 29 november 2023 22:06 schreef drxanax het volgende:
Denk ook dat de keuze gemaakt is en ze nu achter de schermen alles voorbereiden voor bekendmaking (foto's, clip, persmomenten, etc.). Is het al vrijdag?
Nee joh dat nummer komt sowieso pas in 2024.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop dat ze van tevoren nog even een aankondiging doen en niet opeens 'pas boem hier is onze inzending!'
Dat is op het werk toch even omschakelen
Ik bedoel ook de artiestenquote:Op woensdag 29 november 2023 22:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee joh dat nummer komt sowieso pas in 2024.
Ja denk ik ook. Bart Arends is volgens mij enkel op weekdagen van 9 tot 12 uur op Radio 2, dus ik heb een gevoel morgen of anders ergens volgende week wel de artiest wetenquote:
Maar ze zegt dat het proces goed is verlopen, dat kun je eigenlijk niet zeggen als je nog midden in het proces zit.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze heeft het over de liedjes die ze nu live heeft gehoord. Niet specifiek over 1 liedje.
Ik had het filmpje niet bekeken dus ik dacht dat het definitief wasquote:Op donderdag 30 november 2023 16:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze heeft het over de liedjes die ze nu live heeft gehoord. Niet specifiek over 1 liedje.
Ze zullen vast in de eindfase zitten, laatste 2 of 3 of zo. Dat ze morgen het belletje plegen en dan krijgen we het over een week of twee te horen. Is mijn gok!quote:Op donderdag 30 november 2023 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar ze zegt dat het proces goed is verlopen, dat kun je eigenlijk niet zeggen als je nog midden in het proces zit.
Dat Joost vorig weekend zei tijdens dat concert in Antwerpen dat hij naar het songfestival gaat was bij mij wel een red flag dat hij het juist niet is geworden. Al kunnen ze van die 10 naar 2/3 zijn gegaan eerst natuurlijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:58 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze zullen vast in de eindfase zitten, laatste 2 of 3 of zo. Dat ze morgen het belletje plegen en dan krijgen we het over een week of twee te horen. Is mijn gok!
Morgen opent om 8.45 uur de stemperiode voor de Top 2000, dus ik vermoed dat Bart het vooral daarover gaat hebben. Dat duurt overigens nog de hele volgende week, maar ergens daar tussendoor zou een ESF-onthulling prima kunnen. De week erna, dus 11-15 december, draaien ze de extra 500 van de Top 2000, dus dan is er niet echt ruimte voor interviews enzo.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja denk ik ook. Bart Arends is volgens mij enkel op weekdagen van 9 tot 12 uur op Radio 2, dus ik heb een gevoel morgen of anders ergens volgende week wel de artiest weten
Ah, dan zou morgen misschien niet meest logische zijn, al zal dat aan de andere kant wel weer dubbel kunnen werken.Promotie Top2000 aan songfestivalfans, promotie songfestival aan Top2000 luisteraars. We zullen zien.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Morgen opent om 8.45 uur de stemperiode voor de Top 2000, dus ik vermoed dat Bart het vooral daarover gaat hebben. Dat duurt overigens nog de hele volgende week, maar ergens daar tussendoor zou een ESF-onthulling prima kunnen. De week erna, dus 11-15 december, draaien ze de extra 500 van de Top 2000, dus dan is er niet echt ruimte voor interviews enzo.
Misschien een domme vraag maar weten we zeker dat we de aankondiging op radio 2 gaan horen?quote:Op donderdag 30 november 2023 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja denk ik ook. Bart Arends is volgens mij enkel op weekdagen van 9 tot 12 uur op Radio 2, dus ik heb een gevoel morgen of anders ergens volgende week wel de artiest weten
Dat is de laatste jaren zo'n beetje standaardquote:Op donderdag 30 november 2023 17:49 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar weten we zeker dat we de aankondiging op radio 2 gaan horen?
Op Instagram? Ik keek en ze volgen Joost nietquote:Op donderdag 30 november 2023 18:47 schreef Cee het volgende:
Officiële Avrotros songfestival insta volgt Joost (Nurmidia niet) en ik weet vrijwel zeker dat ze een paar weken geleden toen ik checkte hem nog niet volgden. 👀
Ja ik triple checkte en dat klopt, heb het alweer aangepast.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:49 schreef Thrts het volgende:
[..]
Op Instagram? Ik keek en ze volgen Joost niet
We gaan echt lekker vandaag!quote:Op donderdag 30 november 2023 18:50 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja ik triple checkte en dat klopt, heb het alweer aangepast.
Harmen heeft ook het Boulevard item met Jacqueline gezien en daar zijn eigen draai aangegeven.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Grote kans dat Harmen dit uit zijn grote teen zuigt
Ik keek gister toevallig ook, ze volgen er nu iig 141, kunnen we wel in de gaten houden of ze komende dagen meer mensen volgen!quote:Op donderdag 30 november 2023 18:50 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja ik triple checkte en dat klopt, heb het alweer aangepast.
Als ik social media admin was bij AVROTROS zou ik zo hard gaan trollen, K3 gaan volgen etc.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:52 schreef Thrts het volgende:
[..]
Ik keek gister toevallig ook, ze volgen er nu iig 141, kunnen we wel in de gaten houden of ze komende dagen meer mensen volgen!
141 het Magische Getal! Zodra het verandert gaan we op onderzoek uit!quote:Op donderdag 30 november 2023 18:52 schreef Thrts het volgende:
[..]
Ik keek gister toevallig ook, ze volgen er nu iig 141, kunnen we wel in de gaten houden of ze komende dagen meer mensen volgen!
Als je dan toch gaat trollen ga dan zanger Rinus volgen.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik social media admin was bij AVROTROS zou ik zo hard gaan trollen, K3 gaan volgen etc.
Cornald zei bij Max 10 nummers niet 10 artiesten, dus wie weet waren het er sowieso al minder omdat iedereen 3 nummers in mocht zenden.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat Joost vorig weekend zei tijdens dat concert in Antwerpen dat hij naar het songfestival gaat was bij mij wel een red flag dat hij het juist niet is geworden. Al kunnen ze van die 10 naar 2/3 zijn gegaan eerst natuurlijk.
Mia Nicolai was ook een onbekende artiest. Zij ging volgens mij een kwartier voor de aankondiging het account volgen.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:01 schreef Thrts het volgende:
Ik keek even door de volglijst van het account, daar is niet veel uit op te maken. Er worden vooral veel nationale en internationale artiesten gevolgd die in het verleden al aan ESF mee gedaan hebben. Verder volgen ze o.a. Meau, Froukje en Wende Snijders, en verder ook wat onbekende artiesten, met vaak minder dan 2000 volgers.
Nu niet meer. Numidia zou immers pas uitgerekend zijn eind juli.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:16 schreef Momo het volgende:
Als het Numidia is, zou het nog uitmaken dat Douwe Bob in rehab zit nu?
Ik denk dat ze ook wel bewust wat dwaalsporen toevoegen. Gewoon om de media en andere nieuwsgierigen bezig te houden.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mia Nicolai was ook een onbekende artiest. Zij ging volgens mij een kwartier voor de aankondiging het account volgen.
Ja, het zou nog voor de leadzanger van een band kunnen zijn. Maar voor een vrouw is het onwaarschijnlijk, en voor een nieuw duo zou het heel onlogisch zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:28 schreef molloot200 het volgende:
Meest opvallende vind ik nog dat Jacqueline iets zegt in de trend van “Hoe gaat ie… hij of zij dat kunnen brengen?”. Voelt ergens als een verspreking die ze snel recht wil zetten. En “ie” in spreektaal gebruik je toch vaak voor een man naar mijn idee
(En misschien is het ook niks maar je moet iets hè mensen)
Ik heb het filmpje net gezien en viel mij ook meteen op jaquote:Op donderdag 30 november 2023 19:28 schreef molloot200 het volgende:
Meest opvallende vind ik nog dat Jacqueline iets zegt in de trend van “Hoe gaat ie… hij of zij dat kunnen brengen?”. Voelt ergens als een verspreking die ze snel recht wil zetten. En “ie” in spreektaal gebruik je toch vaak voor een man naar mijn idee
*Schuift aluhoedje verder op*quote:Op donderdag 30 november 2023 19:28 schreef molloot200 het volgende:
Zou Joost Klein een dwaalspoor zijn en wellicht zelf het spelletje meespeelt?quote:Op donderdag 30 november 2023 19:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook wel bewust wat dwaalsporen toevoegen. Gewoon om de media en andere nieuwsgierigen bezig te houden.
Ja maar goed ik vind “Het wordt heel erg leuk” ook al wat zeggenquote:Op donderdag 30 november 2023 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
*Schuift aluhoedje verder op*
Brengen klinkt meer als een performer dan iemand die het vooral van de vocals moet hebben ala Glennis Krijs.
Ik doelde meer op het bekend maken van de artiest en het verhaal om het nummer heen etc.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:53 schreef blackswangreen het volgende:
Kortom, we zullen wel zien. Dat Douwe Bob in rehab zit lijkt me in elk geval geen reden om Numidia niet te kiezen, hij hoeft dat liedje toch niet te zingen?
Zolang er nog geen nummers bekend zijn zegt dit niks hèquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Giggio het volgende:
kom maar door met een naam
misschien kunnen we dan puntenpolonaise voorwaarts doen
inmiddels al naar 15 afgezakt
Odds kun je nu nog weinig serieus nemen. Israël staat nu op 1 en Oekraïne op 2.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Giggio het volgende:
kom maar door met een naam
misschien kunnen we dan puntenpolonaise voorwaarts doen
inmiddels al naar 15 afgezakt
quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zolang er nog geen nummers bekend zijn zegt dit niks hè
mijn 'geklaag' heeft geholpen - puntenpolonaise - omhoog naar #12quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Odds kun je nu nog weinig serieus nemen. Israël staat nu op 1 en Oekraïne op 2.
quote:
Volgens mij is dit de officiële website van de San Marino NF dus neem aan gewoon echt, goed gevonden.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:48 schreef Arth_NL het volgende:
April Darby staat nu genoemd als deelnemer aan de Sanmarinese castings.Weet niet hoe echt dat is.
https://www.unavocepersanmarino.com/convocazioni-casting-online/
Ik denk dan als je dit doet, dan heb je er ook totaal geen vertrouwen in dat je ooit door Nederland wordt gekozen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:48 schreef Arth_NL het volgende:
April Darby staat nu genoemd als deelnemer aan de Sanmarinese castings.Weet niet hoe echt dat is.
https://www.unavocepersanmarino.com/convocazioni-casting-online/
Lijkt me ook wel terecht, toch? April Darby is meer iemand uit de categorie Glennis Grace enzo, iets wat we 15 jaar geleden misschien hadden gestuurd.quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dan als je dit doet, dan heb je er ook totaal geen vertrouwen in dat je ooit door Nederland wordt gekozen.
Nee maar ik denk niet dat er veel artiesten zijn die dat willen ‘toegeven’.quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel terecht, toch? April Darby is meer iemand uit de categorie Glennis Grace enzo, iets wat we 15 jaar geleden misschien hadden gestuurd.
Dat is waar. Ik ben ineens fan van April Darbyquote:Op zaterdag 2 december 2023 12:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee maar ik denk niet dat er veel artiesten zijn die dat willen ‘toegeven’.
Nou ja we weten in elk geval dat ze wat in heeft gestuurd, dus wat dat betreft wel noemenswaardig. Leuk om wel even in de gaten te houden bij San Marino in elk gevalquote:Op zaterdag 2 december 2023 11:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel terecht, toch? April Darby is meer iemand uit de categorie Glennis Grace enzo, iets wat we 15 jaar geleden misschien hadden gestuurd.
Of dat hij het wel is geworden, hij dat dan zelf al bekend heeft gemaakt, maar niemand het nu gelooft.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zou wat zijn als hij niet naar songfestival zal gaan gezien waarschijnlijk de keuze al gemaakt is
Oké dat lijkt me dan wel weer hilarisch.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Of dat hij het wel is geworden, hij dat dan zelf al bekend heeft gemaakt, maar niemand het nu gelooft.
Wij allemaalquote:
Dat had ook te maken met dat Mia en Dion niet bekend waren. Er was alleen een hype rond Goldband.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:18 schreef molloot200 het volgende:
Ik wilde zeggen van: nou het is even geleden dat het niet is uitgelekt maar toen bedacht ik dat vorig jaar niks is uitgelekt
Ik heb 2023 echt uit m'n hoofd geblokkeerd als het om Nederland gaat
Zijn wel 3 kwaliteitsartiesten, wel typisch AVROTROS artiesten, waarvan een serieus nummer verwacht.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:45 schreef Fred_B het volgende:
Hmmm, ik ga nog niet stuiterend door de kamer van enthousiasme bij deze namen. Maar misschien zit er wel een geweldig lied tussen.
Beetje uit dezelfde vaatje tappen als de afgelopen 10 jaar. Dat gevoel heb ik bij die namen.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:45 schreef Fred_B het volgende:
Hmmm, ik ga nog niet stuiterend door de kamer van enthousiasme bij deze namen. Maar misschien zit er wel een geweldig lied tussen.
Tenzij Karsu of Numidia voor iets etnisch gaan...quote:Op donderdag 7 december 2023 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Beetje uit dezelfde vaatje tappen als de afgelopen 10 jaar. Dat gevoel heb ik bij die namen.
Zal wel gevoelige ballads worden en ik ben daar wat klaar mee. Wordt weer zo Dutch sad song 125quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Tenzij Karsu of Numidia voor iets etnisch gaan...
Etnisch Twents zal wel countrysound zijn
Dan liever out of the box met Joost Klein.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zal wel gevoelige ballads worden en ik ben daar wat klaar mee. Wordt weer zo Dutch sad song 125
Ik kan niet luisteren, maar als dit van die Rick komt op de foto dan wist hij ooit ook zeker dat het Lakshmi zou worden.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef NailQueen het volgende:
Joost Klein is dan officieel afgevallen?
Ja met al deze 3 artiesten zie dat wel als meest waarschijnlijke.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zal wel gevoelige ballads worden en ik ben daar wat klaar mee. Wordt weer zo Dutch sad song 125
Dit.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dan liever out of the box met Joost Klein.
Wat wel zo is, deze 3 artiesten zijn wel echt uit het inner AVROTROS wereldje.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef Cee het volgende:
Als Ilse als grote naam met weinig recente hits en airplay echt bij de laatste 3 zat weet je dat er verder weinig tussen zat, of dit is weer een ons-kent-onsje.
Deze is juist wel leukquote:Op donderdag 7 december 2023 10:03 schreef Fred_B het volgende:
Dit is zes dagen terug op YouTube gezet en duurt exact 3 minuten.![]()
(En het zou niet geschikt zijn voor het ESF trouwens)
Als ze het ook wordt, dan moet de rest wel heel matig zijn ja. Je wil toch wat nieuws sturen.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef Cee het volgende:
Als Ilse als grote naam met weinig recente hits en airplay echt bij de laatste 3 zat weet je dat er verder weinig tussen zat, of dit is weer een ons-kent-onsje.
Het is een kennis/vriend van Rick (sidekick van Tim Klijn en voormalig sidekick van Edwin Evers). Hij komt hier elk jaar mee. Ik weet nog dat hij in het jaar van S10 in eerste instantie de naam van Lakshmi riep. Later switchte hij naar S10.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Thrts het volgende:
Weet iemand van wie de stem is die het nieuw bracht? Hoe betrouwbaar is deze informatie?
Misschien wel een trigger om de artiest te publiceren los van of het waar is of niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:18 schreef Thrts het volgende:
Mocht het inderdaad 1 van deze drie zijn, zullen ze het dan vandaag officieel naar buiten brengen?
Alle drie competente zangers en performers, in dat opzicht zitten we goed. Wmb heeft Ilse natuurlijk al wel genoeg invloed op ons esf gehad. Tegelijkertijd heeft ze duidelijk laten zien dat ze weet wat werkt, en overduidelijk een perfectionist is. Karsu heeft zoveel stage presence en het vermogen om je diep te raken met haar zang, maar haar oevre tot nu toe vind ik nog niet overtuigend genoeg. Numidia is de toekomst natuurlijk, maar persoonlijk ben ik niet zo fan.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Momo het volgende:
NIEUWS
[ twitter ]
Ilse DeLange, Karsu en Numidia!
Ik zou ook liever doorschakelen naar een nieuwe generatie artiesten. Maar ik denk nog wel dat als Ilse iets instuurt, dat niet zomaar een vlak deuntje is om wat aandacht te genereren voor een nieuw album of een tournee. Dat zou dan normaliter wel iets zijn wat kan scoren, en waar ze ook al een passende act bij in gedachten heeft.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als ze het ook wordt, dan moet de rest wel heel matig zijn ja. Je wil toch wat nieuws sturen.
Dit is geen officiële communicatie, lijkt me.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:57 schreef NailQueen het volgende:
Joost Klein is dan officieel afgevallen?
Hoog teckel van de tante van de buurvrouw gehalte idd.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ilse is er gewoon voor de grap bijgezet.![]()
Verder geloof ik er niks van.
Is dit die vrouw die zo een rustig liedje zong voor de aardbeving in Turkije? Jeetje.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:03 schreef Fred_B het volgende:
Dit is zes dagen terug op YouTube gezet en duurt exact 3 minuten.![]()
(En het zou niet geschikt zijn voor het ESF trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |