SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?quote:Artiesten die hebben gezegd een nummer opgestuurd te hebben op ESF 2024:
*Joost Klein
* De Bankzitters
*Numidia
*Tim Douwsma
*Leontien Meijer
*Louisa Jansen
*April Darby
*Kris Kros Amsterdam (?)
*Bizzey en Kraantje Pappie (?)
Waarschijnlijk een nummer voor alle mensen met een Xenos "In dit huis ......" bord in huis.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Pff doe maar niet hoorje kan gewoon al raden dat dat niet veel gaat worden.
Ik moet een beetje denken in de hoek van Uku Suviste.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een nummer voor alle mensen met een Xenos "In dit huis ......" bord in huis.
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.quote:
Dat krijg je met Jaap Reesemaquote:Op donderdag 9 november 2023 22:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.
Hoezo te vroeg joh gast, je staat al ruim 20 jaar op het podium, je bent 40. Het is te laat!quote:
Zou dit betekenen dat de commissie zelf contact heeft opgenomen? Nee toch? Zijn ze zo wanhopig na het beluisteren van 600 inzendingen? Pff ik hou mijn hart vast.quote:
Volgens mij nemen ze voor de deadline juist contact op met artiesten om ervoor te zorgen dat ze iets insturen. Als het erna was kan ik me niet voorstellen dat je erover mag pratenquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:26 schreef summer52 het volgende:
[..]
Zou dit betekenen dat de commissie zelf contact heeft opgenomen? Nee toch? Zijn ze zo wanhopig na het beluisteren van 600 inzendingen? Pff ik hou mijn hart vast.
Misschien is Toine fan? Of Jaap? Het is niet echt een Cornald-artiest voor m'n gevoel.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat ze hem hebben benaderd vind ik eigenlijk al onrustbarend. Niks tegen Nick Schilder verder, lijkt me een prima gozer, maar dat is echt een Vinex-artiest.
Laatst was ik me aan het omkleden in het zwembad. Dan hoor ik Soldier On. En van “booohquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:29 schreef GeorgeM het volgende:
Ik val in herhaling, maar Di-Rect. Ze gaan toch niet, maar wauw wauw wauw![]()
Net live bij 538, ze doen er zo nog 2. Zo goed. Niet normaal. NIET NORMAAL![]()
![]()
![]()
Shatterproof is best een aardig nummer maar ook geen grote hit geworden. En zou het denk ik op het ESF ook niet bijzonder goed hebben gedaan.quote:
Het is echt zo buitenaards goedquote:Op vrijdag 10 november 2023 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Laatst was ik me aan het omkleden in het zwembad. Dan hoor ik Soldier On. En van “boooh” is het inmiddels “jaaaaa, gíngen ze maar!” geworden.
quote:Op vrijdag 10 november 2023 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
Lieve mensen, bij een ander topic las ik het woord ‘boppies’. Wat zijn het?
voor Mel ?quote:Op vrijdag 10 november 2023 10:25 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Shatterproof is best een aardig nummer maar ook geen grote hit geworden. En zou het denk ik op het ESF ook niet bijzonder goed hebben gedaan.
Maar Nick heeft nog een vijftigtal nummers op de plank liggen. Misschien zit daar wel iets heel goeds tussen voor iemand anders.
Denk zelf dat Mel beter uit de verf zou komen met een Douwe Bob lied qua stijl.quote:
Ik vind het knap dat je het nog probeert bij te houden, ik heb het allang opgegeven.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar kan best zijn dat het inmiddels al lang weer iets anders betekent hoor, ik ben vijftig dus loop sowieso chronisch achter qua 'slang'.
En je hebt naast bops ook nog bangers qua liedjes en dat verschil weet ik nog steeds niet hahaha. Denk dat @:Nexum dit het beste uit kan leggen.
Voor míj zijn boppies iig 'de catchy dansige deuntjes van de vaak dames in zilveren glitterjurkjes op het ESF'.
Ik ben wel benieuwd naar dat nummer van Numidia inderdaad, al is het waarschijnlijk wel geproduceerd door Gordon Groothedde. En die heeft een nogal hit or miss-repertoire. Hij produceerde bv. ook de solonummers van Floor Jansen, en die vind ik zelf echt verschrikkelijk. Vooral juist qua productie.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk zelf dat Mel beter uit de verf zou komen met een Douwe Bob lied qua stijl.
Ben zó benieuwd naar de samenwerking van Douwe als schrijver met Numidia als zangeres. Als dat lied niet gekozen wordt neem ik aan dat ze het gewoon alsnog uitbrengen en we het alsnog horen! En ook benieuwd naar Joost z'n lied.
Dan is het idd maar goed dat de commissie nu wat meer mensen heeft in totaal. Als de rest het niks vindt begint Jacqueline in haar eentje weinig natuurlijk. Maar ik snap wat je bedoelt! (En ik denk/hoop dat Douwe dan wel een oogje op de productie zal houden.)quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat nummer van Numidia inderdaad, al is het waarschijnlijk wel geproduceerd door Gordon Groothedde. En die heeft een nogal hit or miss-repertoire. Hij produceerde bv. ook de solonummers van Floor Jansen, en die vind ik zelf echt verschrikkelijk. Vooral juist qua productie.
Hij is trouwens ook vrij close met Jacqueline Govaert en Krezip, dat is wel interessant qua belangenverstrengeling in de commissie.
.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar kan best zijn dat het inmiddels al lang weer iets anders betekent hoor, ik ben vijftig dus loop sowieso chronisch achter qua 'slang'.
En je hebt naast bops ook nog bangers qua liedjes en dat verschil weet ik nog steeds niet hahaha. Denk dat @:Nexum dit het beste uit kan leggen.
Voor míj zijn boppies iig 'de catchy dansige deuntjes van de vaak dames in zilveren glitterjurkjes op het ESF'.
En Mmmmmbop. Mag die ook?quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:25 schreef Nexum het volgende:
[..]
.
Je hebt het niet mis! Maar een ''bop'' is voor iedereen anders. Een stevig rocknummer kan voor iemand ook een bop zijn. Het is vaak een nummer wat heel uptempo, energiek is. Hoeft niet persé een dansnummer te zijn. Maar wel energiek
Van Hanson??? Heerlijk nummer is datquote:
Ja, die.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:27 schreef Nexum het volgende:
[..]
Van Hanson??? Heerlijk nummer is dat
Daar zit niet echt verschil tussen vind ik. Als ik met m'n vrienden het over nummers heb die we leuk vinden gebruiken we bop, banger etc allemaal door elkaarquote:Op vrijdag 10 november 2023 16:37 schreef Greys het volgende:
Dank Nexie voor de uitleg!
(En het verschil tussen bop en banger?)
Thomas Berge en nog 9 anderen, neem ik aan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Ik kreeg het niet helemaal goed mee maar volgens mij zei Cornald bij Max net dat er op dit moment nog 10 nummers van de 600 over zijn.
Oeeeehquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Ik kreeg het niet helemaal goed mee maar volgens mij zei Cornald bij Max net dat er op dit moment nog 10 nummers van de 600 over zijn.
Thomas Berge heeft al te horen gekregen dat hij niet bij de laatste 599 zit.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Thomas Berge en nog 9 anderen, neem ik aan.
quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Thomas Berge heeft al te horen gekregen dat hij niet bij de laatste 599 zit.
Oké, ik ga ervan uit dat ze die tien nummers nu live willen horen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef Em31 het volgende:
Iemand zei ergens dat een artiest al wist dat ze uit de selectie waren toch?quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:52 schreef NailQueen het volgende:
Zouden de betreffende artiesten dit ook weten? Of krijgen ze dit achteraf te horen wanneer de keuze bekend is?
Ja dat werd in Ding a dong de podcast gezegd.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Iemand zei ergens dat een artiest al wist dat ze uit de selectie waren toch?
Ze hebben Roemenië, Bulgarije en Montenegro alvast meegenomenquote:Op dinsdag 14 november 2023 09:54 schreef Idem-Dito het volgende:
De procentenolonaise gaat weer van start….
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ik kan het fout hebben, maar ik heb niet het idee dat het sentiment rondom Israël dusdanig positief is dat Europa massaal op ze gaat stemmen. Zeker onder jongeren, toch het belangrijkste televoting-blok. Ze hebben ook niet een enorme diaspora (ok, die hebben ze wel, maar die is veel meer diffuus dan van bv. Rusland of Turkije).quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:09 schreef Greys het volgende:
Hoop echt dat ze zich terugtrekken.Al is het maar omdat veel mensen anders alleen al op ze gaan stemmen uit politieke gevoelens en ik heb niet zo'n zin in een gedoodverfde oorlogswinnaar zoals Oekraïne, al voelde dat anders natuurlijk dan nu met Israël.
Misschien niet zo massaal, maar alsnog gaat er dan een veel te politieke lading aan hun deelname komen waarbij - als ze echt hoog eindigen - het gezeik niet van de lucht zal zijn of er daadwerkelijk op Israël gestemd is om het lied of om andere redenen. Nou ja je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, maar ik heb niet het idee dat het sentiment rondom Israël dusdanig positief is dat Europa massaal op ze gaat stemmen. Zeker onder jongeren, toch het belangrijkste televoting-blok. Ze hebben ook niet een enorme diaspora (ok, die hebben ze wel, maar die is veel meer diffuus dan van bv. Rusland of Turkije).
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Oekraïne 2022 eigenlijk wel een waardige ESF winnaarquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:09 schreef Greys het volgende:
Hoop echt dat ze zich terugtrekken.Al is het maar omdat veel mensen anders alleen al op ze gaan stemmen uit politieke gevoelens en ik heb niet zo'n zin in een gedoodverfde oorlogswinnaar zoals Oekraïne, al voelde dat anders natuurlijk dan nu met Israël.
Israel heeft er natuurlijk ook niet om gevraagd om aangevallen te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien niet zo massaal, maar alsnog gaat er dan een veel te politieke lading aan hun deelname komen waarbij - als ze echt hoog eindigen - het gezeik niet van de lucht zal zijn of er daadwerkelijk op Israël gestemd is om het lied of om andere redenen. Nou ja je snapt wel wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook wel mee speelde dat 2022 een zeer matig jaar was. Alleen VK en Spanje zaten op hun hielen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:05 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Oekraïne 2022 eigenlijk wel een waardige ESF winnaar
Het won misschien om de verkeerde reden maar het lied is in mijn ogen ook gewoon een waardige winnaar. Denk dat ik dat veel minder had gehad als Heart of Steel daar had gestaan in 2022.
Maar bij de bookmakers is nog amper ingezet. En je moet ook andersom redeneren. Nu er nog praktisch niets bekend is over de inzendingen van komend jaar, waarom zou je dan met alle geweld Israël short willen zitten als gokker.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:13 schreef Greys het volgende:
Hoop dat jullie gelijk hebben, maar dat het nu op 1 staat bij de bookies doet mij anders vermoeden. Heb gewoon überhaupt geen zin in politiek gedoe en tenenloperij op het ESF.
@:molloot200 Gewoon wel durven zeggen hoor. Want dat vind ik op zich ook wel. Het was absoluut geen flutlied dat won van Oekraïne. (Denk alleen zelf niet dat het zonder oorlog óók had gewonnen.)
Mooi, die horen dus niet bij de laatste 10.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:05 schreef Momo het volgende:
Het "songfestival nummer" Cupido van de Bankzitters komt vrijdag uit
Dan zullen ze wel niet gekozen zijnquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:05 schreef Momo het volgende:
Het "songfestival nummer" Cupido van de Bankzitters komt vrijdag uit
Waarschijnlijk wel weer een trein aan 13-jarige kids die gaan spammen dat ze voor Bankzitters hadden moeten kiezen dan hadden we het songfestival gewonnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel niet gekozen zijn![]()
Da's dan wel weer positief
13-jarige kids afschaffen.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel weer een trein aan 13-jarige kids die gaan spammen dat ze voor Bankzitters hadden moeten kiezen dan hadden we het songfestival gewonnen.
Ik heb een 13 jarige, deels mee eens.quote:
Helaas, geen Soppen the remix voor Malmö 2024quote:Ook Leonie Meijer heeft te horen gekregen dat ze in 2024 niet op het podium in Malmö staat. De Bankzitters hebben daarentegen nog niks gehoord. De manager van Louisa Janssen laat ook weten dat ze nog niks hebben gehoord. Wel hebben ze sterk het gevoel dat Louisa het niet wordt.
Maar ze willen het wel gaan uitbrengen. En dat zouden ze allemaal moeten doen.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Zigsky het volgende:
The Jordan niet (ik ken het nummer niet, maar zonde).
quote:Zo heeft the artist formerly known as Caro Emerald met haar band The Jordan een naar eigen zeggen 'heel sterk' nummer afgeleverd. Slecht nieuws: het management laat aan RTL Boulevard weten dat het nummer niet is uitgekozen door de selectiecommissie. "Helaas zijn we het niet geworden. We zijn ermee bezig om de song alsnog gewoon uit te brengen", aldus het management.
https://www.rtlboulevard.(...)didaten-niet-meedoen
Zouden ze niet al die 600 artiesten een standaard mailtje sturen dat ze het niet zijn geworden?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:36 schreef NailQueen het volgende:
Spanning stijgt: wie doet er mee aan het songfestival? Deze artiesten in ieder geval niet
[..]
Helaas, geen Soppen the remix voor Malmö 2024
Ik ben benieuwd, hoor.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Maar ze willen het wel gaan uitbrengen. En dat zouden ze allemaal moeten doen.
[..]
Ja, ik heb de video gezien gisteren (wat ik over heb voor ESF). Die gasten kunnen echt niet zingenquote:Op woensdag 15 november 2023 22:00 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof wel dat het Joost of Numidia gaat worden hoor. En denk echt dat ze Joost een oprechte kans geven.
Bankzitters is toch belachelijk manWeet niet of iemand die video heeft gekeken maar denk niet dat ze ooit een serieuze poging hebben gedaan hoor
En daar zijn ze zichzelf ook wel bewust van hahaha. Blijft natuurlijk ook een mooi promotiemiddel dit.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik heb de video gezien gisteren (wat ik over heb voor ESF). Die gasten kunnen echt niet zingen
Daar lijkt het wel opquote:Op woensdag 15 november 2023 21:56 schreef molloot200 het volgende:
Oeh, dat Caro Emerald niet bij de laatste 10 zit belooft eigenlijk wel goeds in mijn ogen hoor
De bankzitters vielen al door de mand toen ze beweerden een lied te hebben ingestuurd en de commissie twee dagen later bekend maakten dat de inschrijving vanaf die dag pas open was.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:00 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof wel dat het Joost of Numidia gaat worden hoor. En denk echt dat ze Joost een oprechte kans geven.
Bankzitters is toch belachelijk manWeet niet of iemand die video heeft gekeken maar denk niet dat ze ooit een serieuze poging hebben gedaan hoor
Hahaha nouuu ik geloof wel dat ze oprecht wat in hebben gestuurd hoor. Maar goed, ze wisten zelf wel dat ze niet uitgekozen zouden worden denk ik. En dan is het een prachtige marketingtruc.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:49 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De bankzitters vielen al door de mand toen ze beweerden een lied te hebben ingestuurd en de commissie twee dagen later bekend maakten dat de inschrijving vanaf die dag pas open was.
Huh wow Joost maakt echt een kans?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:08 schreef Zigsky het volgende:
Uhhh, de bankzitters zitter er nog bij,maar die laten morgen of vrijdag het liedje al horen. The Jordan niet (ik ken het nummer niet, maar zonde). Joost en Numidia zitten ook nog in de selectie.
Bron: rtl Boulevard, degene die er niet bij zitten hebben t al gehoord.
Spannend!
Ik gok dat het Numidia wordt.
Ja, dit is ook mijn angst. Plus het hele stukje “Nederland stuurt altijd ballads” wat ook het buitenland inmiddels wel opvalt zal nog steeds niet afgelopen zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:07 schreef Em31 het volgende:
Bij Numidia vrees ik toch ook wel een beetje zo’n te gevoelig nummer hoorecht weer met een boodschap, maar dat het dan weer net-niet is.
Ik hoop nog steeds op een totale verrassing.
Het is toch ook Kaarija 2.0?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:57 schreef Nexum het volgende:
Joost kan op me groeien, ik vind Cha Cha Cha nu ook een heel leuk nummer. Maar ik blijf toch een beetje bang dat ze hem constant met Kaarija gaan vergelijken (want god knows als er iets is waar de Nederlandse entertainment media van houdt is het wel vergelijken vergelijken vergelijken)
Het aantal muziekstijlen is inderdaad niet oneindig, maar Joost doen we gewoon niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:26 schreef molloot200 het volgende:
Ja dat vind ik dus lastig want qua muziekstijl is het echt niet per sé Kaarija 2.0. Maar de hele vibe van een losbol die met een uptempo komt die wat “harder” is dan het gemiddelde nummer, dat dan weer wel.
We houden van vergelijken, klopt, maar als het gewoon een goed nummer is die hoog kan eindigen, zou ik niet weten waarom we het niet zouden moeten doen. Jaar na jaar blijven ook de popmeisjes het goed doen, terwijl het echt niet allemaal zo vernieuwend, uniek en spectaculair is. Of denk aan alle gospelkoortjes die we door de jaren heen hebben gehoord (Litouwen 2023, Zweden 2019, Oostenrijk 2018). Zo vernieuwend is dat echt niet, maar we rekenden ze er ook niet op af.
Ik vind niet dat we een rap fusion met een andere stijl (waar het bij Kaarija meer rock is en in het tweede deel van CCC disco; juist bij Joost wat meer richting de gabber en soms zelfs hardstyle gaat) ineens allemaal over 1 kam moeten scheren. Meerdere artiesten uit meerdere jaren kunnen dezelfde muziekstijl brengen op het Songfestival. Het aantal stijlen in de muziek is niet oneindig hè
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |