SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het toont inderdaad een enorme culturele frictie aan in het Westen. Als de grenzen niet snel sluiten krijg je hier binnen enkele decennia een ongekende polarisatie, dat gaat resulteren in hele radicale politieke partijen die echt de macht gaan grijpen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:09 schreef ludovico het volgende:
Ik heb er echt een slecht gevoel over dat er zoveel mensen protesteren voor Palestina.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Snap niet dat mensen niet zien dat anti-westers denken tolereren een gevaar is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het toont inderdaad een enorme culturele frictie aan in het Westen. Als de grenzen niet snel sluiten krijg je hier binnen enkele decennia een ongekende polarisatie, dat gaat resulteren in hele radicale politieke partijen die echt de macht gaan grijpen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Let op dat je beeld niet vertekend wordt door vocale minderheden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het toont inderdaad een enorme culturele frictie aan in het Westen. Als de grenzen niet snel sluiten krijg je hier binnen enkele decennia een ongekende polarisatie, dat gaat resulteren in hele radicale politieke partijen die echt de macht gaan grijpen.
De meeste mensen lijken me gewoon nog in anti-Hamas modus te zitten, met de nodige gelatenheid omtrent de gebeurtenissen in Gaza. Ik denk dat iedereen zich wel beseft dat dit 'eens een keer moest gebeuren'.Intolerant voor intolerantie![]()
Meer verstand van koekjes en hamburgers dan wat anders.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:30 schreef AchJa het volgende:
Die Asha ten Broeke is ook wel een bijzonder soort he...
[ twitter ]![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ruil-voor-gijzelaars
Ja dit zal Israel echt moeten accepterenquote:Hamas eist vrijlating van alle Palestijnse gevangenen in Isral in ruil voor gijzelaars
Hamas heeft de vrijlating van alle Palestijnse gevangenen in Isral geist in ruil voor de gijzelaars die de terreurbeweging l drie weken vasthoudt in de Gazastrook. Het is de eerste keer dat Hamas deze voorwaarde naar buiten brengt voor het vrijlaten van de meer dan tweehonderd gegijzelden.
Een woordvoerder van de Al-Qassam-brigades, de gewapende tak van Hamas, zegt in een videoboodschap dat zijn beweging dicht bij een akkoord was met Isral over de vrijlating van de gijzelaars, totdat Isral die mogelijkheid "uitstelde". Het is niet duidelijk of hij bedoelt dat de onderhandelingen stukliepen of dat een deal van de baan is door de gentensiveerde aanvallen van Isral op de Gazastrook van vrijdagavond.
De woordvoerder zegt ook dat Hamas bereid is te praten over een "gedeeltelijke overeenkomst" over de gijzelaars.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ja, dat heet "vastzitten in een bepaald narratief"...quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:30 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Weinig aan te doen.Intolerant voor intolerantie![]()
Er was een wapenstilstand, een periode waarin Israel niets had afgesloten naar Gaza, die wapenstilstand eindigde toen Hamas aanviel op 7 oktober.
Als Hamas een wapenstilstand wil dan moeten ze stoppen met raketten afvuren, de gegijzelden vrijlaten en zich overgeven aan Isreal.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Hamas gebruikt ziekenhuizen om wapens te vervoeren
Het Isralische leger heeft zaterdag video's vrijgegeven waarin vermoedelijke leden van de islamitische Hamas het gebruik van het grootste ziekenhuis in de Gazastrook voor hun eigen doeleinden bevestigen. Er zijn ‘ondergrondse verdiepingen’ onder het Shifa-ziekenhuis, zei een terrorist tijdens een verhoor, volgens een van de video’s.
Hamas vervoert daar zijn explosieven, wapens, voedsel en medische apparatuur, zei het. De video laat ook zien dat Hamas-leden zich tijdens Isralische aanvallen in klinieken of scholen verstopten. De reden hiervoor is dat Isral ze niet bombardeert.
Volgens het leger tonen de video's de ondervragingen van twee Hamas-terroristen die betrokken waren bij de brutale bloedbaden in Isralische grenssteden op 7 oktober.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Jep, dat wisten we bijvoorbeeld in 2008 ook al toen Geert Wilders met z'n Fitna film kwam.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het toont inderdaad een enorme culturele frictie aan in het Westen. Als de grenzen niet snel sluiten krijg je hier binnen enkele decennia een ongekende polarisatie, dat gaat resulteren in hele radicale politieke partijen die echt de macht gaan grijpen.
Toen was het al te laat om de grenzen te sluiten, laat staan nu.![]()
Wat een lelijk mormel. Van binnen en buiten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:30 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]![]()
Hamas loopt ten einde.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dit zal Israel echt moeten accepteren
[..]
Iets dat ze zich nog niet lijken te beseffen.
De gijzelaars worden al als dood beschouwd en na 7 oktober is dat ook logisch.Intolerant voor intolerantie![]()
Hier noemt Beatrice de Graaf , "de opkomst van terroristische geweld valt samen met de uitvinding van nieuwe technologische middelen". Insert de drones die Hamas heeft gebruikt om de Isralische verdedigingssystemen en tanks uit te schakelen op 7 oktober. Oekranse oorlog heeft de manier van oorlogsvoering veranderd.
En zegt ze, "wanneer de overheid het dreigingsbeeld heel groot opblaast, legitimeert dat natuurlijk omvangrijke tegenmaatregelen" Nu doet Isral alsof Hamas een existentile dreiging zou vormen, waardoor ze alles zouden mogen doen in Gaza. Er gelden geen regels, oorlogsrecht is niet van toepassing. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen burgers en Hamas militanten. Palestijnen worden al twee weken dagelijks ontmenselijkt door gezagsdragers. Isral heeft duizenden Palestijnen gegijzeld die in Isral aan het werk waren op 7 oktober. Daarnaast zou er vandaag een wet in het parlement besproken worden om demonstranten in Isral dood te schieten. Ik weet niet of dat voorstel is aangenomen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat moeten de autoriteiten doen dan? Die mensen opsluiten? Iedereen die de grens passeert moet een document ondertekenen dat ze van Isral houden?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Snap niet dat mensen niet zien dat anti-westers denken tolereren een gevaar is.![]()
En weer: kun je deze claim ook onderbouwen? Je post soms best op zich best nog wel redelijke dingen, alleen met de meest wilde claims die je vervolgens niet wil (of kan) onderbouwen. Dat is een beetje jammer, want dan voegt het weinig toe.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:46 schreef Slayage het volgende:
Hier noemt Beatrice de Graaf , "de opkomst van terroristische geweld valt samen met de uitvinding van nieuwe technologische middelen". Insert de drones die Hamas heeft gebruikt om de Isralische verdedigingssystemen en tanks uit te schakelen op 7 oktober. Oekranse oorlog heeft de manier van oorlogsvoering veranderd.
En zegt ze, "wanneer de overheid het dreigingsbeeld heel groot opblaast, legitimeert dat natuurlijk omvangrijke tegenmaatregelen" Nu doet Isral alsof Hamas een existentile dreiging zou vormen, waardoor ze alles zouden mogen doen in Gaza. Er gelden geen regels, oorlogsrecht is niet van toepassing. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen burgers en Hamas militanten. Palestijnen worden al twee weken dagelijks ontmenselijkt door gezagsdragers. Isral heeft duizenden Palestijnen gegijzeld die in Isral aan het werk waren op 7 oktober. Daarnaast zou er vandaag een wet in het parlement besproken worden om demonstranten in Isral dood te schieten. Ik weet niet of dat voorstel is aangenomen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
''O West, do you want to start the Crescent-Crusader battle again?
If you are making such an effort, know that this nation is not dead.''![]()
Netanyahu, Gallant (minister v defensie) en Herzi Halevia (chieff general staff van IDF) spreken nu.
Lijkt op de definitieve (oorlogs)verklaring."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Allerlei bondgenoten bij naam genoemd maar geen Rutte of Nederlandquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:56 schreef Salina het volgende:
Netanyahu, Gallant (minister v defensie) en Herzi Halevia (chieff general staff van IDF) spreken nu.
Lijkt op de definitieve (oorlogs)verklaring.![]()
![]()
Als meneer ook tranen had gelaten voor de Oekrainse kinderen, in plaats van de Russen te helpen sancties te ontwijken, had ik hem geloofwaardig gevonden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:51 schreef Werkperd het volgende:
''O West, do you want to start the Crescent-Crusader battle again?
If you are making such an effort, know that this nation is not dead.''
[ twitter ]![]()
Oh dus ze moeten nog beginnen met de genocide?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:56 schreef Salina het volgende:
Lijkt op de definitieve (oorlogs)verklaring.![]()
Even los van je analyse - waar op z'n zachtst gezegd best iets is aan te merken: wat moet ik mij voorstellen bij het niet tolereren van 'anti-westers' denken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft weer te maken met het woke-isme, veel van deze mensen zijn zelf in zekere zin ook anti-Westers. Daarom wordt het voornamelijk door dit soort mens (en wederom, die zitten vaak bij allerlei invloedrijke instanties en organisaties) getolereerd of zelfs aangemoedigd. Kijk naar de academische wereld, kijk naar sommige media.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Hamas uitschakelen is geen genocide.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh dus ze moeten nog beginnen met de genocide?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nederland keurt dan ook terrorisme goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:57 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Allerlei bondgenoten bij naam genoemd maar geen Rutte of Nederland![]()
Het is nu live bij Stevequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh dus ze moeten nog beginnen met de genocide?
![]()
Zijn ze al sinds 3000 BC mee bezig, dus nee gaat nog minstens 3000 jaar duren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh dus ze moeten nog beginnen met de genocide?Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Dan ben je geen normale burger meer, dan ben je een zieke gek die hamas dus steunt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:11 schreef ludovico het volgende:
Treuren voor de onschuldige bevolking prima, helaas lijkt het er op dat het aantal extreme gekkies daar extreem hoog ligt.
Maareh, als je met vlaggen gaat zwaaien om een terreuraanslag en dat viert als overwinning gaat er iets compleet mis in je kop.
Bombs away. Zal er niet om treuren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Via anderen die ik ken die wel mijn taal of Engels beheersen. En die me ook wat meer over het gewone leven daar konden vertellen en via videobellen e.d. me voorgesteld hebben aan familie daar. Kortom, mensen die hier wonen, via, je weet wel vriendschappelijk gedrag...quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:16 schreef Repentless het volgende: [..] Ok, en in welke taal communiceer je met die mensen?
![]()
Dit onderdeel over succesvolle terreurgroepen begint met de zionistische terreur organisaties Irgun en lehi waarvan de leden Begin en Shamir later premier van Isral zouden worden. Andere succesvolle terreurgroepen die worden besproken zijn groepen uit Algerije en wat later Indonesi zou worden. Ook stelt ze de vraag of Isis nou werkelijk een terroristische organisatie is. Je zou daarnaast wel kunnen twisten of de zionistische terrorisme nou dekolonisatie terrorisme was, zoals de graaf dat stelt, of dat het een proces was van omkolonisatie van Brits kolonialisme naar Zionistisch kolonialisme
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Since early Friday evening, combined combat forces of armor, combat engineers and infantry have been operating on the ground in the northern Gaza Strip. As part of the operation, IDF soldiers identified terrorist cells attempting to launch anti-tank missiles and mortar shells and struck them. IDF soldiers also identified and destroyed a booby-trapped structure.
In addition, IDF tanks directed IAF helicopters toward a Hamas operational meeting point for its terrorist operatives inside a building. The IAF struck the building.
In addition, several terrorist cells attempted to fire anti-tank missiles at the soldiers. The soldiers neutralized the cells.
An IDF UAV also located and struck Hamas terrorists in a booby-trapped structure.![]()
Exact.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Tldr van de afgelopen twee a drie dagen ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
BOEM!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:16 schreef Ali_boo het volgende:
Tldr van de afgelopen twee a drie dagen ?![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ruzie.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:16 schreef Ali_boo het volgende:
Tldr van de afgelopen twee a drie dagen ?![]()
quote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Prima hoor, maar het is nogal anekdotisch bewijs. Ook genoeg te vinden dat er een flink deel Palestijnen is dat de Engelse taal in de basis voldoende of prima machtig is. Zeker de jongere generatie. Daarnaast was het ook Brits mandaatgebied in het verleden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Via anderen die ik ken die wel mijn taal of Engels beheersen. En die me ook wat meer over het gewone leven daar konden vertellen en via videobellen e.d. me voorgesteld hebben aan familie daar. Kortom, mensen die hier wonen, via, je weet wel vriendschappelijk gedrag...![]()
Niets nieuws dusquote:![]()
Kreeg wel wat mee van een grondinvasie, weet alleen niet de details daarvanA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat is ook zo'n beetje alle info die er is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niets nieuws dus![]()
Kreeg wel wat mee van een grondinvasie, weet alleen niet de details daarvanOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
20.16 CEST
"We have to win against Hamas because it’s our existence, but it’s affecting all of the western civilization,” said Netanyahu.
He added that “Iran is the axis of evil” and claimed that Iran was involved in the Hamas’s attacks on October 7.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
"Religie van de vrede"'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vermoed Isral hier helemaal niets moet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dit zal Israel echt moeten accepteren
quote:
Hamas eist vrijlating van alle Palestijnse gevangenen in Isral in ruil voor gijzelaars
Heel erg vervelend/verdrietig vooor betrokkenen die begrijpelijk geen boodschap hebben aan de chantage die een ander dan moet (af)betalen. Los daarvan is daarmee het helk openzetten naar terrorisme dat dan een middel heeft om druk te zetten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Op de Westoever komt (matig) Engels wat meer voor, maar is ook niet algemeen. In Gaza grotendeels niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Prima hoor, maar het is nogal anekdotisch bewijs. Ook genoeg te vinden dat er een flink deel Palestijnen is dat de Engelse taal in de basis voldoende of prima machtig is. Zeker de jongere generatie. Daarnaast was het ook Brits mandaatgebied in het verleden.
Het is ook niet dat het westen daar erg populair is ofzo, er wordt meer gericht op andere gebieden en dus ook hun talen.![]()
Maar het is niet alleen blunt in het Engels uitgezonden. Er is ook arabische ondertiteling bij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:54 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Omdat het zogenaamd voor Gazanen zou zijn. Engels is daar niet echt de voertaal ofzo. De meesten verstaan het amper tot niet.
Het is ook niet de voertaal in Isral, eigen taal met ondertiteling voor de Gazanen zou logischer zijn dan dit en bij het kiezen van een andere taal zou iets dat iig het merendeel van de Gazanen zou kunnen verstaan handiger zijn.
Er zijn diverse formats. Ook zijn er weer leaflets uitgestrooid boven de gebieden.
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Natuurlijk is dat kul.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen blunt in het Engels uitgezonden. Er is ook arabische ondertiteling bij.
Er zijn diverse formats. Ook zijn er weer leaflets uitgestrooid boven de gebieden.
[ twitter ]
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul.
Alleen die video is er gewoon voor de wereld. Cest ca. Ze hebben in Gaza geen internet, geen stroom, geen telefonie en geen tv. Niemand daar kan die kutvideo zien. Ze hebben er ook al geen eten maar ook dat is gewoon ok![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Ja, wat je mening over het hele conflict verder ook is: dat werkelijk lke Gazaan inmiddels op de hoogte zal zijn van het bestaan van deze waarschuwingen lijkt me evident, degenen die het online niet zien kunnen het op de pamfletten zien en verder zal het in de lokale straten ook best wel een beetje worden besprokenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen blunt in het Engels uitgezonden. Er is ook arabische ondertiteling bij.
[ twitter ]
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik lees in de mainstream media wel steeds meer itempjes aangaande Hamasleiders, prostituees, miljarden, rijkdom, drugs en ongekende luxe in tegenstelling tot de zogenaamde openluchtgevangenis Gazastrook vol armoede en onderdrukking zogenaamd door Isral veroorzaakt, zouden dat gewoon heel erg trage oerdomne mensen zijn van begrip?![]()
De boodschap, de leaflets, de berichten (ook op Palestijnse social media), de telefoontjes, alles, is al twee weken hetzelfde.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat kul.
Alleen die video is er gewoon voor de wereld. Cest ca. Ze hebben in Gaza geen internet, geen stroom, geen telefonie en geen tv. Niemand daar kan die kutvideo zien. Ze hebben er ook al geen eten maar ook dat is gewoon ok
Ook toen ze nog wel internet en stroom hadden.
Je post slaat nergens op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom ook niet. Gewoon laten gaan, volgen, daarna een bom erop. Scheelt nog geld ook.quote:<signature here>.![]()
Elk hapje kaviaar in het (vieze kleine vlezige) mondje van Haniyeh had ook gewoon Olvarit voor driehonderd Palestijnse baby's kunnen zijn.![]()
Wat ik het meeste mis, is een Palestijnse Autoriteit om mee te werken. Die iets voor de Gazanen doet, die gesprekspartner is voor het westen.
Er lijkt alleen Hamas te zitten die de burgers graag als schild gebruikt.
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als de import en export van een land door externe factoren enorm afgeknepen en beperkt wordt dan leert de ervaring ons dat dit geen belemmerende beperking op het BNP heeft. Integendeel, een economie kan onder die beperkingen net floreren en groeien, innovatie en efficiency worden key, de techindustrie wordt leidend en de banen liggen voor 't oprapenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:44 schreef UitStraling het volgende:
Ik lees in de mainstream media wel steeds meer itempjes aangaande Hamasleiders, prostituees, miljarden, rijkdom, drugs en ongekende luxe in tegenstelling tot de zogenaamde openluchtgevangenis Gazastrook vol armoede en onderdrukking zogenaamd door Isral veroorzaakt, zouden dat gewoon heel erg trage oerdomne mensen zijn van begrip?![]()
Frankrijk is ook niet erg populair in Mali, toch is de lingua franca nog altijd Frans. Dat het westen niet erg populair is daar, is niet erg relevant voor de vraag of men Engels kan spreken. Voor jonge Palestijnen (ook in Gaza) biedt het zelfs meer kansen om de taal machtig te zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Op de Westoever komt (matig) Engels wat meer voor, maar is ook niet algemeen. In Gaza grotendeels niet.
Het is ook niet dat het westen daar erg populair is ofzo, er wordt meer gericht op andere gebieden en dus ook hun talen.
Ik zeg overigens niet dat je ongelijk hebt, maar mijns inziens kan een Engelstalige boodschap prima aankomen daar met alle mensen (en zeker de jongere generatie) in verstedelijkte gebieden die de taal (ten dele of in grote mate) wel machtig zijn en kunnen vertalen. Het zijn geen ongeletterde schaapherders.![]()
![]()
Nieuwe Binkov. Interessant om te zien hoe Iran een groot probleem voor Isral kan worden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Je zwaait en juicht voor een zware crimineel, ga je kapot schamen namens het Palestijnse volk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de import en export van een land door externe factoren enorm afgeknepen en beperkt wordt dan leert de ervaring ons dat dit geen belemmerende beperking op het BNP heeft. Integendeel, een economie kan onder die beperkingen net floreren en groeien, innovatie en efficiency worden key![]()
Dat neemt niet weg dat het betreffende filmpje er niet is om als serieuze waarschuwing voor de Gazanen te dienen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze kunnen het veelal niet verstaan in het uitzonderlijke geval dat ze het filmpje zouden kunnen zien.
Dit is pure pr.
Daarnaast zijn vele al gevlucht, om enkel nogsteeds in levensgevaar te zijn. Er zijn niet echt veilige plaatsen. Zeker niet met ook Hamas die rondloopt in Gaza.
Ook leeft er stevige angst bij mensen dat ze straks niet meer terug mogen, huis en haard kwijt gaan raken, ook niet meer mogen herbouwen. Hamas voedt deze angst.
Er wordt verteld dat vluchten zeer gevaarlijk is, dat terugkeer lastig of onmogelijk zal zijn en er is geen veilige plaats om heen te gaan.![]()
Ik zat abuis. De inwoners van Gaza kunnen wel telefoneren, hebben gewoon internet en electriciteit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De boodschap, de leaflets, de berichten (ook op Palestijnse social media), de telefoontjes, alles, is al twee weken hetzelfde.
Ook toen ze nog wel internet en stroom hadden.
Je post slaat nergens op.![]()
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:44 schreef UitStraling het volgende:
Ik lees in de mainstream media wel steeds meer itempjes aangaande Hamasleiders, prostituees, miljarden, rijkdom, drugs en ongekende luxe in tegenstelling tot de zogenaamde openluchtgevangenis Gazastrook vol armoede en onderdrukking zogenaamd door Isral veroorzaakt, zouden dat gewoon heel erg trage oerdomne mensen zijn van begrip?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Voor wie juich ik nu weerquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zwaait en juicht voor een zware crimineel, ga je kapot schamen namens het Palestijnse volk.![]()
![]()
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.![]()
Heeft veel zin ook als alle kabels zijn doorgeknipt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul.zie email 27 oktober![]()
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef capricia het volgende:
Wat ik het meeste mis, is een Palestijnse Autoriteit om mee te werken. Die iets voor de Gazanen doet, die gesprekspartner is voor het westen.
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt.![]()
Ik denk dat daar een groot probleem zit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is al twee weken dezelde boodschap. Ook met leaflets gedropt vanuit vliegtuigen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft veel zin ook als alle kabels zijn doorgeknipt.
Maar wel heel vervelend als er geen overheid is die mee helpt. Die burgers juist als schilden in zet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja die 'autoriteiten' in de West Bank zijn gelukkig niet zo agressief als een terroristisch Hamas maar ze zijn extreem corrupt en hebben geen invloed. De gemiddelde inwoner heeft er niks mee en vertrouwt ze niet. Er is geen serieus alternatief, het is een dolend volkquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.![]()
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.
Aan het einde mag die gaza hebben van israel.<signature here>.![]()
het Isralisch leger is geen haar beter, die legt de Isralische kolonisten geen strobreed in de wegquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef capricia het volgende:
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt.![]()
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.![]()
Volgens mij betwist niemand dat Isral de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist h. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is al twee weken dezelde boodschap. Ook met leaflets gedropt vanuit vliegtuigen.![]()
Cynisch h.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.
Aan het einde mag die gaza hebben van israel.![]()
De Gazanen kunnen sinds het begin van dit drama beter de aanwijzingen van Isral opvolgen dan die van hun eigen Hamas-overheid.
En helemaal niemand vertegenwoordigt ze ook op internationaal niveau."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mooi.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij betwist niemand dat Isral de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist h
Dus de mensen zijn er van op de hoogte.![]()
Wat je ermee doet, is natuurlijk een eigen keuze. Maar echt geholpen door hun eigen overheid worden ze dus niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Abbas heeft een nog iets grotere haat aan Hamas dan aan Joden, daar zit een hoop waarheid in verscholen en wellicht het antwoord voor sommige mensen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.
Aan het einde mag die gaza hebben van israel.![]()
Precies dit. Zo’n filmpje versturen als je zelf alle communicatie platgegooid hebt is gewoon entreekaarten cynisch. Heeft niets te maken met wat er eerder gebeurd is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij betwist niemand dat Isral de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist h. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.zie email 27 oktober![]()
Die komt nog wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:03 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.Intolerant voor intolerantie![]()
https://www.jpost.com/middle-east/article-770484
IDF shares proof of Hamas terror base built under main Gaza hospital
“Hamas wages war from hospitals,” the IDF spokesperson stressed.
Inside Al-Shifa specifically, Gaza’s largest hospital with 1,500 beds and 4,000 employees, “Hamas also has an entrance to its terror tunnels from inside hospital wards. From different places inside the hospital, you can enter underground tunnels.
“Right now, terrorists move freely in Al-Shifa hospital,” Hagari continued. “Hundreds [of terrorists] fled to the hospital to hide after the massacre on October 7.
“Hamas wages war from hospitals,” he stressed, adding that this “not only endangers the lives of Israelis but exploits innocent Gazan civilians as human shields.”
Hagari shared a conversation recorded between two anonymous people, during which Speaker B asks: “Where are the main headquarters of Al-Qasam Brigades?” Speaker A responds: “Under the compound Al-Shifa. Yes, the leadership headquarters are under the Al-Shifa compound. Bathrooms, rooms, headquarters.”
The next day, on Saturday, the IDF and Shin Bet released further documentation of the organization’s use of the hospital, publishing clips from two interrogations of terrorists captured on October 7 after the massacre.
In the video, one of the terrorists openly admits that these tunnels and operation rooms are located under hospitals, including the Al-Shifa Hospital.![]()
Hamas zit daar niet voor het welzijn van de mensen inderdaad en van de buitenwereld moeten die mensen het ook al niet hebben.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi.
Dus de mensen zijn er van op de hoogte.![]()
Wat je ermee doet, is natuurlijk een eigen keuze. Maar echt geholpen door hun eigen overheid worden ze dus ook niet.![]()
Dat klopt en is precies het probleem dat Isral nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Isral juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt en is precies het probleem dat Isral nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Isral juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gaat nog druk worden in Den Haag.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De graaf: "Het antwoord van de staat op een terroristische aanslag moet dus niet zijn, overreactie dat in alle opzichten fout is, het ondermijnt je eigen normen en waarden. Het leidt misschien tactisch tot succes maar strategisch juist niet." Exact waar Isral nu dus mee bezig is met hun genocidale campagne.
De graaf: "een unieke gebeurtenis zoals 9/11, leidt tot een systematische verandering van de bestaande orde. Er is sociaal/psychologisch onderzoek gedaan naar wat er gebeurt als je de beelden van 9/11 steeds ziet. Ze namen een groep die dat wel zag en een groep die dat niet zag. Bij de groep die dat wel zag bleek dat ze niet perse banger werden, maar wel conservatiever, strikter op normen van orde en regelmaat, positiever over hun eigen voetbalclub en hun universiteit veel negatiever over "de ander". Voortdurende blootstelling aan dood en verderf maakt ons niet perse banger maar maakt ons meer bewust van onze sterfelijkheid. En maakt het ons gevoeliger voor conservatieve, autoritaire beleidsmaatregelen."
-Nope-
[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 00:57:37 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
it iti isirmazquote:gaat dus niet gebeuren
-Rabia Al-Basri![]()
Die wet om demonstranten neer te schieten is dus niet aangenomen?quote:
-Rabia Al-Basri![]()
Wat interesseert een 8 jaar oud filmpje ons eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
De graaf: "Het antwoord van de staat op een terroristische aanslag moet dus niet zijn, overreactie dat in alle opzichten fout is, het ondermijnt je eigen normen en waarden. Het leidt misschien tactisch tot succes maar strategisch juist niet." Exact waar Isral nu dus mee bezig is met hun genocidale campagne.
De graaf: "een unieke gebeurtenis zoals 9/11, leidt tot een systematische verandering van de bestaande orde. Er is sociaal/psychologisch onderzoek gedaan naar wat er gebeurt als je de beelden van 9/11 steeds ziet. Ze namen een groep die dat wel zag en een groep die dat niet zag. Bij de groep die dat wel zag bleek dat ze niet perse banger werden, maar wel conservatiever, strikter op normen van orde en regelmaat, positiever over hun eigen voetbalclub en hun universiteit veel negatiever over "de ander". Voortdurende blootstelling aan dood en verderf maakt ons niet perse banger maar maakt ons meer bewust van onze sterfelijkheid. En maakt het ons gevoeliger voor conservatieve, autoritaire beleidsmaatregelen."
-Nope-
[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 00:58:42 ]![]()
Terecht.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
Het plaatje dat wij nooit vergeten zullen:
[ afbeelding ]
Als je dit draadje leest:https://twitter.com/Tiram(...)mTTyDKcDVEEADaQ&s=19quote:Over die VN-vote van gisteravond: Canada had geprobeerd een amendement toe te voegen waarin Hamas veroordeeld werd, maar dat haalde het niet. Toen heeft Nederland zich, samen met 44 andere landen, onthouden van stemming. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Nog wat meer context lijkt nodig: onthouding betekent vaak dat een land de tekst niet goed genoeg vindt (als ze het er niet mee eens zijn, stemmen ze wel tegen). Als je stemt voor iets dat waar is maar incompleet, draag je bij aan een verkeerd beeld. Dat willen landen voorkomen.
En voor wie de redenatie van de Nederlandse PVVN wil horen: hier op 1:08:00 legt de Nederlandse vertegenwoordiger het uit. “We have decided to abstain, because important elements are in our view missing from the text.” En dan noemt ze drie elementen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat was tegen Isral, dat is niet ergquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En de crimes van Hamas beste kerel?
Intolerant voor intolerantie![]()
Je kunt niet steunen wat niet meer bestaat en die antipathie kan ze niet veel meer schelen denk ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt en is precies het probleem dat Isral nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Isral juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking.Intolerant voor intolerantie![]()
Ja, "jullie" hebben het maar zwaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]<signature here>.![]()
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar hoe moet ik dit interpreteren? Die "groepen" waarover gesproken wordt, zijn dat mensen die 9/11 niet zelf bewust hebben meegemaakt?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
-Nope-
Want wanneer je destijds oud genoeg was om het te begrijpen, is het zo goed als onmogelijk dat die beelden niet op je netvlies gebrand staan omdat ze continu de revue passeerden. Op dat moment was het actueel en dus 'echt' en vond je er iets van.
[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 01:00:20 ]![]()
Dat woke gekwaak blijft gewoon hilarisch.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ah, gaslighting is ook een favoriete hobby van wokies.
Je mag mij niet, dus ben ik “woke”.
Exact wat dat plaatje ook aangeeft.
Maar blijf vooral geloven dat dat gaslighting is, en kijk vooral niet is in de spiegel ;-)![]()
Haal je dan ook even deze erbij waarbij dat geweldige Turkije van je tegen gestemd heeft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]Blijkbaar is het veroordelen van 7 oktober niet nodig voor je, nochtans het vrij laten van gijzelaars.quote:After operative paragraph 1, insert the following paragraph:
Unequivocally rejects and condemns the terrorist attacks by Hamas that took
place in Israel starting on 7 October 2023 and the taking of hostages, demands the
safety, well-being and humane treatment of the hostages in compliance with
international law, and calls for their immediate and unconditional release;![]()
Met wie hebben wij hier het genoegen? De minister van justitie of de VVD lijsttrekker?quote:zie email 27 oktober![]()
Dat is wel een heel sterke foto zeg. Wouw.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Iets als Hamas is mijns inziens geen afgebakende organisatie die je volledig kunt opheffen of ophouden te laten bestaan. Het is ook een ideologie, een gedachtengoed, een streven. Net zoals bijvoorbeeld een Al-Qaeda. Het kan ook een verzamelnaam zijn voor gelijkgezinden met een gemeenschappelijk doel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je kunt niet steunen wat niet meer bestaat en die antipathie kan ze niet veel meer schelen denk ik.![]()
Onze grote vriend RTE heeft letterlijk gezegd dat Hamas vrijheidsstrijders zijn en geen terroristen. Die vent is gek. Moet je hem horen als het over de pkk gaat.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:44 schreef Kuragari het volgende:
[..]
Haal je dan ook even deze erbij waarbij dat geweldige Turkije van je tegen gestemd heeft.
[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar is het veroordelen van 7 oktober niet nodig voor je, nochtans het vrij laten van gijzelaars.zie email 27 oktober![]()
Denk dat hier nu vooral een lijsttrekker speelt. Kijk de VVD en ik kunnen wel meedoen met politiek op dit niveau.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met wie hebben wij hier het genoegen? De minister van justitie of de VVD lijsttrekker?![]()
Je kunt wel wat nieuws bouwen. Als je de grondoorzaken (zowel sociaal economisch als geopolitiek) niet wegneemt is deze actie niets minder dan een katalysator voor een Hamas 2.0. Je kunt geen ideen uit hoofden bombarderen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je kunt niet steunen wat niet meer bestaat en die antipathie kan ze niet veel meer schelen denk ik.
Let wel, ik ben voor de vernietiging van Hamas, dat is gewoon een terreurorganisatie. Maar ik vind dat als je daadwerkelijk geeft om veiligheid en niet enkel om het vergelden je ook verder moet kijken.zie email 27 oktober![]()
je spreekt over jezelf in meervoud? rare tickquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
We weten allemaal dat Hamas niet te vertrouwen is maar dit lage aantal slachtoffers na misschien wel de zwaarste nacht is opvallend.![]()
Dat cijfer is sowieso onbetrouwbaar, want niet objectief vastgesteld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
We weten allemaal dat Hamas niet te vertrouwen is maar dit lage aantal slachtoffers na misschien wel de zwaarste nacht is opvallend.![]()
Essentieel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, dus voor israel is starlink jammen volstrekt triviaal.![]()
Zeker, maar in die andere oorlogszone heeft de agressor daar de grootste problemen mee.quote:<signature here>.![]()
Westbank bedoel je. Wat zijn de problemen daar met bijv. starlink?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar in die andere oorlogszone heeft de agressor daar de grootste problemen mee.![]()
Je kan het denk ik wel vergelijken met IS? Is IS volledig uitgeroeid? Nee. Is het gedachtegoed van IS uitgeroeid? Nope. Maar het 'Kalifaat' is history en voorlopig hebben we toch al een poosje veel minder last van dat tuig. Zo kan het met Hamas toch ook gaan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt wel wat nieuws bouwen. Als je de grondoorzaken (zowel sociaal economisch als geopolitiek) niet wegneemt is deze actie niets minder dan een katalysator voor een Hamas 2.0. Je kunt geen ideen uit hoofden bombarderen.
Let wel, ik ben voor de vernietiging van Hamas, dat is gewoon een terreurorganisatie. Maar ik vind dat als je daadwerkelijk geeft om veiligheid en niet enkel om het vergelden je ook verder moet kijken.![]()
Je kunt Hamas, als politieke heersende organisatie, en ook als georganiseerde strijdmacht met defensieve en offensieve stellingen zoals nu, beslist ontmantelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Iets als Hamas is mijns inziens geen afgebakende organisatie die je volledig kunt opheffen of ophouden te laten bestaan.Uiteraardquote:Het is ook een ideologie, een gedachtengoed, een streven. Net zoals bijvoorbeeld een Al-Qaeda. Het kan ook een verzamelnaam zijn voor gelijkgezinden met een gemeenschappelijk doel.maar dat mogen ze, net als Al-Queda, dan lekker in de obscuriteit doen voortaan.
Alles voor de oemmah, toch? Wat mogen we blij zijn dat turkiye nooit bij de EU gekomen is.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Dan vind je dit vast en zeker een interessant artikel, over de door Gaza gepresenteerde cijfersquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat cijfer is sowieso onbetrouwbaar, want niet objectief vastgesteld.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)thode-is-betrouwbaar![]()
Ja en nee. Want Isral gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet. Het land ‘kalifaat’ is weg, get land ‘Gaza’ zal gewoon blijven bestaan. En daarbij waren kalifaatkneuzen van over de hele wereld daar heen gereisd, waren een samengeraapt zooitje. Het Palestijnse volk als voedingsbodem zal altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je kan het denk ik wel vergelijken met IS? Is IS volledig uitgeroeid? Nee. Is het gedachtegoed van IS uitgeroeid? Nope. Maar het 'Kalifaat' is history en voorlopig hebben we toch al een poosje veel minder last van dat tuig. Zo kan het met Hamas toch ook gaan?
Daarmee heb je een hele andere uitgangssituatie.zie email 27 oktober![]()
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je kunt Hamas, als politieke heersende organisatie, en ook als georganiseerde strijdmacht met defensieve en offensieve stellingen zoals nu, beslist ontmantelen.
[..]
Uiteraardmaar dat mogen ze, net als Al-Queda, dan lekker in de obscuriteit doen voortaan.
zie email 27 oktober![]()
Isralische propaganda apparaat crert fake "propaganda" om de "propaganda" te debunken. Tldr het plaatje heeft niks met Gaza te maken maar met Halloween in Thailand
-Rabia Al-Basri![]()
Dat is nog maar de vraag. Wat er nu nog over is van de Westbank+Gaza is ook niet levensvatbaar als Palestijnse staat.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Want Isral gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Lol. We hebben geen formaliteiten nodig om dit land over te nemen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
Alles voor de oemmah, toch? Wat mogen we blij zijn dat turkiye nooit bij de EU gekomen is.![]()
Ze zitten verdekt op eigen terrein hebben niets te verliezen. Ze kennen de wegen en gangen. Dat ga je nooit lekker winnen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.![]()
Precies wat Isral in de Gaza-strook doet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 16:51 schreef MissionPhailed het volgende:
vergelijkbaar met Rusland dat delen van Oekrane met de grond gelijk maakt in een genocidale oorlog.
En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.![]()
We hebben een redelijk recent voorbeeld. De Duitsers na de Tweede Wereldoorlog. Murw gebeukt, gedesillusioneerd en ontdaan van hun kwaadaardig leiderschap, hebben zij zich opnieuw uitgevonden. De Palestijnen in Gaza moeten hetzelfde ondergaan. Twintig jaar onder een terroristisch bewind heeft alleen maar dood en vernietiging gebracht.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt wel wat nieuws bouwen. Als je de grondoorzaken (zowel sociaal economisch als geopolitiek) niet wegneemt is deze actie niets minder dan een katalysator voor een Hamas 2.0. Je kunt geen ideen uit hoofden bombarderen.
Let wel, ik ben voor de vernietiging van Hamas, dat is gewoon een terreurorganisatie. Maar ik vind dat als je daadwerkelijk geeft om veiligheid en niet enkel om het vergelden je ook verder moet kijken.
Uiteraard speelt de islamitische haat mee maar ik heb ook begrepen dat kracht in die contreien een belangrijke factor is. Wij kunnen ons dat niet voorstellen maar er is een kans dat de Palestijnen nadat Hamas is vernietigd, meer respect zullen hebben voor Isral.
Laten we het hopen...Intolerant voor intolerantie![]()
De vijand voor velen hier zijn moslims. Daarom keuren ze dit wel goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies wat Isral in de Gaza-strook doet.
En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.![]()
Cyprus zal dat sowieso blokkeren, net zoals de Ieren met het VK.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
Alles voor de oemmah, toch? Wat mogen we blij zijn dat turkiye nooit bij de EU gekomen is.![]()
Owjee, gaat het masker nou af?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Lol. We hebben geen formaliteiten nodig om dit land over te nemen.<signature here>.![]()
Isral kan wel een stuk gebied bezet houden wat nu aansluit bij Egypte. Dan hebben ze vrijwel volledige controle over wat er in en uit de Gazastrook gaat. Dat zal smokkel van wapens en bijv salpeter voor raketstuwstof veel moeilijker maken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Want Isral gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet. Het land ‘kalifaat’ is weg, get land ‘Gaza’ zal gewoon blijven bestaan. En daarbij waren kalifaatkneuzen van over de hele wereld daar heen gereisd, waren een samengeraapt zooitje. Het Palestijnse volk als voedingsbodem zal altijd blijven bestaan.
Daarmee heb je een hele andere uitgangssituatie.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Sws Gaza afgescheiden van de WB niet. Dat is altijd vragen om problemen. Het is een stadstaat plus een WB gedeelte. En hemelsbreed liggen ze (wat is het?) 90 km uit elkaar, maar kunnen niet vrij reizen naar elkaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Wat er nu nog over is van de Westbank+Gaza is ook niet levensvatbaar als Palestijnse staat.
Ik vind Gaza echt een heel groot probleem."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Verkeerd gekeken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Snel even geteld, ik kwam tot precies 1000 IQ punten gezamenlijk.
Bij een pro-Isral demonstratie waar minstens 1.000 aanwezigen zijn zul je inderdaad maximaal op 1000 IQ punten uitkomen.![]()
Zo'n lange oorlog is ook in zijn eigen voordeel, aangezien hij na de oorlog zijn spullen wel kan pakken, en met een beetje pech nog wordt vervolgd voor corruptie ook.quote:Netanyahu spreekt van "een lange oorlog"Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Inderdaad, er vlogen dagelijks raketten vanuit Oekrane op Russische burgerdoelen. Er is massamoord gepleegd op Russen. Oh nee, dat is allemaal niet gebeurd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet.
Wat een domme vergelijking. Waar RU-UA, volstrekt zwart-wit is. Namelijk een unprovoked veroveringsoorlog met genocidale trekken is onderhavige situatie er een van grijstinten.
En dat zeg ik als een van de meer Isralkritisxhe stemmen in dit topic.zie email 27 oktober![]()
Want de Oekraners gingen moordend door Rusland heen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet.![]()
Zoals de Palestijnen in Isral deden.
Man man man."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat is de gelijkheid? Je haalt echt dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet.![]()
Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Isral of Egypte nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik vind Gaza echt een heel groot probleem.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......
Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....
Water, voedsel en medicijnen worden afgesneden.
En jullie hier zitten dat gewoon meer en meer goed te praten![]()
![]()
Je wordt er gewoon misselijk van![]()
![]()
![]()
![]()
Realiseer je wel dat daarmee het hele ‘Egypte’ excuus wat nu in bepaalde kringen met graagte de ronde doet dan vervalt. De geopolitieke druk zal dan nog veel extremer zijn, het oog van de wereld nog kritischer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Isral kan wel een stuk gebied bezet houden wat nu aansluit bij Egypte. Dan hebben ze vrijwel volledige controle over wat er in en uit de Gazastrook gaat. Dat zal smokkel van wapens en bijv salpeter voor raketstuwstof veel moeilijker maken.
Overigens schijnt het zo te zijn dat een behoorlijk deel van die aanvoer ook via zee gaat.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat Israel noord-gaza niet weer terug zal geven aan de Palestijnse regering. De gazanen zullen na de oorlog gecontroleerd terug kunnen naar noord-gaza en het gebied zal nog steeds bestuurd worden door Israel. Openlucht gevangenis met Isralische autoriteit dus.![]()
Snap ik, maar wat voor last hebben wij nog van ISIS of van Al-Queda?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.
Hamas gaat diezelfde kant op. En good riddance.Intolerant voor intolerantie![]()
Gaat echt gewoon compleet nergens over, dit. Er lummelen wat mensen rond op een bouwplaats, en de rest mogen we er bij denken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Slayage het volgende:
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.
[ twitter ]
[ twitter ]<signature here>.![]()
Je bent al van repliek gediend zie ik, maar het is belangrijk dat je de context glashelder voor ogen hebt in dit hele gebeuren. Dan zie je duidelijk het verschil tussen de militaire offensieven van Rusland en Isral.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet.![]()
![]()
Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......
Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....
![]()
![]()
![]()
een stukje was al te zien geweest op NPO1quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is.
[ twitter ]![]()
Uhm....quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is de gelijkheid? Je haalt echt dingen door elkaar.
Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.
Isral bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Isral bezet al tientallen jaren een ander gebied en Isralieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.
Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekrane pas sinds kort.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
![]()
![]()
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm....
Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.
Isral bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Isral bezet al tientallen jaren een ander gebied en Isralieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.
Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekrane pas sinds kort.![]()
Typisch Turkse grootspraak.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Mensen hier kritisch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.
Wat een grap.
Er zijn hier vele pro-Israel figuren die constant alleen maar pro-Israel spul dumpen en alles goedpraten met de meest rare excuses.![]()
![]()
Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.![]()
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik denk dat Israel noord-gaza niet weer terug zal geven aan de Palestijnse regering. De gazanen zullen na de oorlog gecontroleerd terug kunnen naar noord-gaza en het gebied zal nog steeds bestuurd worden door Israel. Openlucht gevangenis met Isralische autoriteit dus.Intolerant voor intolerantie![]()
Egypte zou beter dan Isral zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Isral of Egypte nou ook weer niet.
We zijn net op het punt in de geschiedenis beland dat steeds meer Arabische landen Isral berhaupt erkennen. Eindelijk.
En dan zomaar heel Gaza annexeren, is echt wel een heftig ding.
Ik zou het liefst willen dat een of andere semi-normale officile Palestijnse Autoriteit het daar over neemt. En die ook internationaal een case kan maken voor de rechten en de toekomst van het Palestijnse volk.
Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah Cyprus, nog zo’n stuk land dat eindelijk wel eens van een etnisch zuiverende bezetter gezuiverd mag worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Cyprus zal dat sowieso blokkeren, net zoals de Ieren met het VK.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Luister, het merendeel dat denkt als jij is weg hier. Ik kon de misselijkmakende shit hier niet meer lezen. Ik walg er van. Nu ook weer. Bah.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
![]()
![]()
![]()
Goede inhoudelijke reactie! Not.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...
Het is allebei exact hetzelfde. Alleen bijt Hamas sterker van zich af al een lange tijd en soms vrij heftig.
En gek genoeg steunt Nederland de terroristen uit Israel en veel mensen hier ook. Terwijl we Rusland gek genoeg niet steunen.
Beetje hypocriet.![]()
Ik kan een boek schrijven over hoe deze conflicten niet hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm....
Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekrane pas sinds kort.<signature here>.![]()
Wat is volgens jou de oplossing?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
![]()
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom is dat ongelooflijk?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.
Let op: ik zeg hiermee niet dat dit niet verschikkelijk is. Want dat is het absoluut. Maar geopolitiek is altijd hypocriet. Israel is een belangrijke handelspartner van nederland.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.![]()
![]()
![]()
Net zoals Rusland heeft gezegd Oekrane niet aan te vallen? Of net zoals Turkije die zei noord-syrie niet te bezetten?![]()
![]()
De geschiedenis is het verschil. Het is wel een oorlog.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm....
Ik zie geen verschil.
Janneke noemt al een belangrijke reden waarom dat niet gaat werken. Reden twee waarom dat niet gaat werken is omdat Isral daartoe de eerste stap moet zetten en zo’n PA2.0 ook de ruimte moet geven. Terwijl dat land al jaren van rechts naar rechtser naar nog rechtser gaat.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Egypte zou beter dan Isral zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.
We zijn net op het punt in de geschiedenis beland dat steeds meer Arabische landen Isral berhaupt erkennen. Eindelijk.
Ik zou het liefst willen dat een of andere semi-normale officile Palestijnse Autoriteit het daar over neemt. En die ook internationaal een case kan maken voor de rechten en de toekomst van het Palestijnse volk.
Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen.zie email 27 oktober![]()
Sterker. Hij zegt het echt. Als een stel laffe honden in het holst van de nacht kinderen in hun bed doodschieten is sterker dan het zelfverklaarde tweede leger van de wereld zware verliezen toebrengen en z’n doelen ontzeggen,quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke reactie! Not.
Het is allebei exact hetzelfde. Alleen bijt Hamas sterker van zich af al een lange tijd en soms vrij heftig.
En gek genoeg steunt Nederland de terroristen uit Israel en veel mensen hier ook. Terwijl we Rusland gek genoeg niet steunen.
Beetje hypocriet.
Hardop gelachen.zie email 27 oktober![]()
Je neemt die foto van Macron serieus?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Egypte zou beter dan Isral zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.
Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen.![]()
Geschiedenis of geen geschiedenis.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De geschiedenis is het verschil. Het is wel een oorlog.
Onschuldige burgers uithongeren en platbombarderen is exact hetzelfde.
Een walgelijke oorlogsmisdaad die nooit en dan ook nooit goed te praten valt.
Rusland en Israel doen dat allebei, dus praat het dan of allebei goed of allebei niet.![]()
Je moet als oa. VN wel echt zeggen dat het genoeg iets. Ik hoed van veel maar zag er wat. Ja zo jaag je Gaza wel de vernieling in.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat ongelooflijk?
Let op: ik zeg hiermee niet dat dit niet verschikkelijk is. Want dat is het absoluut. Maar geopolitiek is altijd hypocriet. Israel is een belangrijke handelspartner van nederland.![]()
Dit gaat verder dan geopolitiek. Wat er in Gaza gebeurd is zichtbaar voor het publiek. Dit hoort de druk voor de politici op te voeren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat ongelooflijk?
Jij laat je helemaal gek maken door de Hamas propaganda. Het aantal slachtoffers wordt zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord.![]()
Mee eeens. Maar oorlog schendt meestal verdragen. Nee. De een is de andere situatie niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Geschiedenis of geen geschiedenis.
Onschuldige burgers uithongeren en platbombarderen is exact hetzelfde.
Een walgelijke oorlogsmisdaad die nooit en dan ook nooit goed te praten valt.
Rusland en Israel doen dat allebei, dus praat het dan of allebei goed of allebei niet.![]()
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Onschuldige burgers uithongeren en platbombarderen is exact hetzelfde.<signature here>.![]()
Je praat vanaf het begin van dit topic alles goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat Isral al tientallen jaren van alles uitvoert he?
En ik heb nog nooit iets van Hamas goedgepraat.
Maar ongeacht wat Hamas doet, het platgooien van duizenden en duizenden onschuldige burgers is nooit een antwoord.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah Cyprus, nog zo’n stuk land dat eindelijk wel eens van een etnisch zuiverende bezetter gezuiverd mag worden.![]()
VN is niets meer dan een verzameling van landen. Het heeft totaal geen gewicht.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet als oa. VN wel echt zeggen dat het genoeg iets. Ik hoed van veel maar zag er wat. Ja zo jaag je Gaza wel de vernieling in.![]()
Jij weet wat er gebombardeerd is? Bijzonder.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.![]()
Worden er vaker verdragen geschonden?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mee eeens. Maar oorlog schendt meestal verdragen. Nee. De een is de andere situatie niet.
Nou nee.
Vallen er burger slachtoffers? Ja, dat is bijna niet te voorkomen.
Duizenden en duizenden burger slachtoffers? Dat is gewoon bewust en heeft niets meer te maken met per ongeluk burgers raken.
En water, voedsel en medicijnen onthouden al helemaal niet.![]()
Tja, dat kan wel eens een probleem worden. En zelfs de meest pacifistische en alom geaccepteerde Autoriteit gaat de Gazastrook niet zelfstandig levensvatbaar krijgen. Ze zullen altijd afhankelijk blijven van hun grootste vijand voor de meest basale levensbehoeften. Dat is toch nooit een bestendige situatie?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Vast. Maar waarom zouden wij het gedrag van Isral veroordelen, als dat ons uiteindelijk meer kost ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dit gaat verder dan geopolitiek. Wat er in Gaza gebeurd is zichtbaar voor het publiek. Dit hoort de druk voor de politici op te voeren.
Volgens mij doet Nederland het juist heel slim. Het lekker vaagjes houden, Israel steunen, maar ook weer niet als een soort Amerikaanse Israelfanboys.![]()
Nuance is ver te zoeken bij julliequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?![]()
![]()
Het heeft zeker gewicht. Maar in dit geval meer de US.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
VN is niets meer dan een verzameling van landen. Het heeft totaal geen gewicht.![]()
Ik heb nog nooit een terroristische aanval van Hamas goed gepraat, dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je praat vanaf het begin van dit topic alles goed.Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?![]()
Oh, Japan gaf zich over na de A-bommen op Hiroshima en Nagasaki meen ik me te herinneren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
het platgooien van duizenden en duizenden onschuldige burgers is nooit een antwoord.
[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 28-10-2023 22:31:17 ]Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij weet wat er gebomdardeerd is? Bijzonder.![]()
Zeler. Nu ook weer in de Oekraine met o.a. clustermunitie van beide kanten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Worden er vaker verdragen geschonden?
Nou nee.
Duizenden en duizenden burger slachtoffers? Dat is gewoon bewust en heeft niets meer te maken met per ongeluk burgers raken.
En water, voedsel en medicijnen onthouden al helemaal niet.![]()
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het heeft zeker gewicht. Maar in dit geval meer de US.![]()
Vaker wel dan niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Nou nee.<signature here>.![]()
Dat heb je wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een terroristische aanval van Hamas goed gepraat, dat is echt onzin.
[..]
Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.![]()
Neem je het IDF kwalijk, dat ze hun mensen niet opofferen, ondanks dat dat niet aan jouw idee van "rechtvaardigheid" voldoet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef bianconeri het volgende:
Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.<signature here>.![]()
Dan nog weet betrokkene nog steeds niet wat er precies geraakt is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.![]()
En Hamas heeft duidelijk gemaakt dat men ook totaal niets om burgers geeft. Sterker nog. Men misbruikt burgers van beide kanten om dit alle te doen zonder werkelijk doel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.![]()
In die gehele regio geen land wat moeilijk doet om een burgerdode meer of minder. Wat dat betreft zijn ze al goed in de regio gentegreerd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Tsja. Hamas zou de gegijzelden bv vrij kunnen laten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou nee.
En water, voedsel en medicijnen onthouden al helemaal niet."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Jij niet dan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neem je het IDF kwalijk, dat ze hun mensen niet opofferen, ondanks dat dat niet aan jouw idee van "rechtvaardigheid" voldoet?
Leuk voor hun dat ze eigen hachje beschermen, maar dat gebruiken om dan maar alles plat te gooien?
Ik mag toch hopen dat dat aan niemands rechtvaardigheid voldoet.![]()
Stuk bij Nieuwsuur gister over gemelde doden uit Gaza en de betrouwbaarheid van dergelijke cijfersquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jij laat je helemaal gek maken door de Hamas propaganda. Het aantal slachtoffers wordt zwaar overdreven.
https://nos.nl/l/2495648![]()
Dat de US ENORM belangrijk is in deze? Kijk alleen al naar het militair materieel dat men er heen sleept. Dat kan en doe de Nova nietquote:![]()
Klopt. Maar beetje flauw. Hij vindt de manier van bombarderen gewoon nogal rigoureus.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog weet betrokkene nog steeds niet wat er precies geraakt is.![]()
Okay, dan geloof je het niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Net zoals Rusland heeft gezegd Oekrane niet aan te vallen? Of net zoals Turkije die zei noord-syrie niet te bezetten?
Klopt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En Hamas heeft duidelijk gemaakt dat men ook taal niets om burgers geeft. Sterker nog. Men misbruikt burgers van beide kanten om dit alle te doen zonder werkelijk doel.![]()
Israel maakt van een crisis gewoon een kans, en de wereld kijkt toe. Dat is wat er aan de hand is. Het is ontluisterend hoe we toestaan dat zoiets gebeurt.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat. Het is een Arabier vs Arabier conflict.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In die gehele regio geen land wat moeilijk doet om een burgerdode meer of minder. Wat dat betreft zijn ze al goedin de regio gentegreerd.![]()
Hamas heeft het zelf over 7000 burgerslachtoffers, wat al nergens op slaat, vervolgens maakt @bianconeri er 10.000 van. Koekoek!![]()
Nee hoor.quote:Ozaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha.
Ik vraag jou om aan te tonen waar ik het goed praat en nu ga je zo doen?
Je weet dat je fout zit.
Ik zit perfect goed.![]()
Is het inderdaad ook, maar het is natuurlijk niet zo dat een operatie op de grond waarbij van deur tot deur gevochten wordt minder rigoreus is. Het valt hooguit wat minder op omdat het wat minder puin oplevert.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar beetje flauw. Hij vindt de manier van bombarderen gewoon nogal rigoureus.![]()
Nee, ik neem het IDF niet kwalijk, dat ze niet domme militaire acties ondernemen die hun veel levens kosten.quote:<signature here>.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat de US ENORM belangrijk is in deze? Kijk alleen al naar het militair materieel dat men er heen sleept. Dat kan en doe de Navo niet![]()
Ik ben voor de burgers.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een ding weten we wel en dat is dat jij voor de foute kant bent.
Is dat de foute kant?![]()
Dan komt er dus geen twee-staten oplossing.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, dat kan wel eens een probleem worden. En zelfs de meest pacifistische en alom geaccepteerde Autoriteit gaat de Gazastrook niet zelfstandig levensvatbaar krijgen. Ze zullen altijd afhankelijk blijven van hun grootste vijand voor de meest basale levensbehoeften. Dat is toch nooit een bestendige situatie?
Er moet toch ergens internationaal een serieus gesprek over gevoerd gaan worden. En niet alleen Isral die alles bepaalt.
En er is geen Palestijnse Autoriteit die mee praat.
Echt een onmogelijk situatie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het enige argument wat de pro Isralirs zo'n beetje kunnen bedenken is dat Hamas burgers heeft gedood en dat Israel dat nu ook mag doen.![]()
![]()
Ik vind het wel knap, maar 10.000. Dat is toch een uitermate knappe prestatie van IDF. Bijna 10% van de huizen waar 2,2 miljoen mensen in wonen is geheel vernietigd of onbewoonbaar. Er worden gewoon flats letterlijk met de grond gelijk gemaakt omdat er een Hamas kopstuk aanwezig is. Dan is 10.000 erg knap en een geruststellende gedachten dat het misschien een beetje minder dode kinderen zijnquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jij laat je helemaal gek maken door de Hamas propaganda. Het aantal slachtoffers wordt zwaar overdreven.![]()
Waar is je quote dan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik zit perfect goed.
Jammer joh.Alle bronnen gaan al over de 7.000 heen eergister en zeker na vandaag gaat het zeker richting de 10.000.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef Gehrman het volgende:
Hamas heeft het zelf over 7000 burgerslachtoffers, wat al nergens op slaat, vervolgens maakt @:bianconeri er 10.000 van. Koekoek!
Ik zeg dan ook RICHTING. Niet 10.000 zelf.![]()
Alsof er minder rigoreuze manieren van bombarderen bestaan... Of moet Israel het met home made drones en handgranaten doen zoals Oekraiene?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef theunderdog het volgende:
Klopt. Maar beetje flauw. Hij vindt de manier van bombarderen gewoon nogal rigoureus.![]()
Nee. Dat is piama. Brengt wss geen oplossing.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben voor de burgers.
Is dat de foute kant?![]()
7000 schijnt de stand te zijn, via Nieuwsuur gisteravond kreeg ik sterk de indruk dat die cijfers wel degelijk kloppenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap, maar 10.000. Dat is toch een uitermate knappe prestatie van IDF. Bijna 10% van de huizen waar 2,2 miljoen mensen in wonen is geheel vernietigd of onbewoonbaar. Er worden gewoon flats letterlijk met de grond gelijk gemaakt omdat er een Hamas kopstuk aanwezig is. Dan is 10.000 erg knap en een geruststellende gedachten dat het misschien een beetje minder dode kinderen zijn![]()
Echt de pro-Israel figuren hier die weten dat ze de foute kant kiezen en zodra ze een gesprek verliezen direct op de man gaan spelen. Hoe ongelofelijk kinderachtig![]()
![]()
Voor mij is Hamas en iedereen die er sympathie voor heeft vergelijkbaar met Rusland. Maar goed.. waarom reageer ik eigenlijk op een user die ik vervelend vind.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet.![]()
Het is heel makkelijk hoor. Je moet ze gewoon niet als mensen zien, maar als beesten. Dan verdwijnen je bezwaren als sneeuw onder de zon. Dus beter je best doen in deze aub gappie.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou nee.
En water, voedsel en medicijnen onthouden al helemaal niet.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Maar het is een goed argument voor een inval. Dat wist Hamas.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het enige argument wat de pro Isralirs zo'n beetje kunnen bedenken is dat Hamas burgers heeft gedood en dat Israel dat nu ook mag doen.![]()
Hele goede kant. Weg met Hamas dus.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben voor de burgers.
Is dat de foute kant?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lijkt mij ook de prima kant te zijn, de burgers.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dat is prama. Brengt wss geen oplossing.
Maar hier op FOK! mag je blijkbaar alleen maar pro-Israel zijn.
Raar forum soms.![]()
Jij zegt dat de VN machtiger is dan de US.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat de US ENORM belangrijk is in deze? Kijk alleen al naar het militair materieel dat men er heen sleept. Dat kan en doe de Nova niet![]()
Klopt, het wordt echt overal zo genoemd hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
7000 schijnt de stand te zijn, via Nieuwsuur gisteravond kreeg ik sterk de indruk dat die cijfers wel degelijk kloppen
Maar ja als je niet pro-Israel bent hier dan is niets goed.![]()
Net zo'n knap verzinsel als de 700 tot 1000 doden na die afzwaaiende raket op de parkeerplaats van het al-Ahli ziekenhuis.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap, maar 10.000. Dat is toch een uitermate knappe prestatie van IDF. Bijna 10% van de huizen waar 2,2 miljoen mensen in wonen is geheel vernietigd of onbewoonbaar. Er worden gewoon flats letterlijk met de grond gelijk gemaakt omdat er een Hamas kopstuk aanwezig is. Dan is 10.000 erg knap en een geruststellende gedachten dat het misschien een beetje minder dode kinderen zijn
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2023 22:33:44 ]![]()
Nou ja, niet daar denk ik. Ook als Isral meewerkt is er in het huidige gebied eigenlijk geen levensvatbare staat mogelijk. Zoals ik al zei, ook met een geaccepteerd Palestijns leiderschap is er in de gatenkaas op de Westbank en het stuk woestijn bij Gaza dat 100 kilometer verderop ligt, geen fatsoenlijk land te vormen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan komt er dus geen twee-staten oplossing.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jij en rechtvaardigheid. Gekker moet het niet worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij niet dan?
Leuk voor hun dat ze eigen hachje beschermen, maar dat gebruiken om dan maar alles plat te gooien?
Ik mag toch hopen dat dat aan niemands rechtvaardigheid voldoet.![]()
Zeker, maar er zijn meer opties dan die twee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het inderdaad ook, maar het is natuurlijk niet zo dat een operatie op de grond waarbij van deur tot deur gevochten wordt minder rigoreus is. Het valt hooguit wat minder op omdat het wat minder puin oplevert.![]()
Alle bronnen = Hamas. Dat neem jij klakkeloos over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar is je quote dan?
Jammer joh.
[..]
Alle bronnen gaan al over de 7.000 heen eergister en zeker na vandaag gaat het zeker richting de 10.000.
Ik zeg dan ook RICHTING. Niet 10.000 zelf.![]()
471. Jij maakt er 1.000 vanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Net zo'n knap verzinsel als de 700 tot 1000 doden na die afzwaaiende raket op de parkeerplaats van het al-Ahli ziekenhuis.
De VS denkt dat het tussen de 100 en 300 doden is en hebben daar geen enkel bewijs of argument voor gegeven. Dat is wel een beetje gek (niet dat ik 500 zo snel geloofwaardig vindt, maar ik word niet gehinderd door enige kennis)
Op de vorige pagina staat een NOS artikel over die aantallen, best interessant om in het achterhoofd te houden![]()
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Voor mij is Hamas en iedereen die er sympathie voor heeft vergelijkbaar met Rusland. Maar goed.. waarom reageer ik eigenlijk op een user die ik vervelend vind.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Isral, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.
Zoals ik al zei: Ik ben voor de burgers, niet voor 1 van de 2 partijen.![]()
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof er minder rigoreuze manieren van bombarderen bestaan... Of moet Israel het met home made drones en handgranaten doen zoals Oekraiene?
Beetje nadenken.![]()
Hamas: Wij vallen Israel aan en doden honderden onschuldige burgers.
Israel: Wij slaan hard terug en doden duizenden onschuldige burgers.
Fok!: Lijk me rechtvaardig.
![]()
![]()
Nee, Isral had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabi doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef Perox het volgende:
Israel maakt van een crisis gewoon een kans, en de wereld kijkt toe. Dat is wat er aan de hand is. Het is ontluisterend hoe we toestaan dat zoiets gebeurt.![]()
![]()
De huidige reactie van Isral kon je ook uittekenen en dat heeft Hamas ook gedaan. Dat is denk ik het ontluisterendste hieraan: beide partijen doen hun onvermijdelijke dansje en nemen doden bij de burgerbevolking op de koop toe. De ene partij gebruikt het als een pr-argument, de andere als een ongelukkige voetnoot.![]()
Elke burger zien als een beest?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk hoor. Je moet ze gewoon niet als mensen zien, maar als beesten. Dan verdwijnen je bezwaren als sneeuw onder de zon. Dus beter je best doen in deze aub gappie.
Elk klein kind? Elke bejaarde?
Wat een onzin.Precies.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hele goede kant. Weg met Hamas dus.
Weg met Hamas en weg met Israel.
Weg met de terroristen, beiden dus.![]()
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
471. Jij maakt er 1.000 van
Op de vorige pagina staat een NOS artikel, best interessant om in het achterhoofd te houden![]()
Lieg niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Isral, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.
En het enige dat die voorgaande Gaza-oorlogen hebben opgeleverd is hoogstens 3 jaar aan (relatieve) rust, daar nemen de Israli's na 7 oktober geen genoegen meer mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.
Beetje nadenken.![]()
Ik ben zeker nu alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de prima kant te zijn, de burgers.
Maar hier op FOK! mag je blijkbaar alleen maar pro-Israel zijn.
Raar forum soms.![]()
Nou ja, dan maar een 1000 ponder ipv een 2000 ponder... Dat niveau een beetje?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.
Beetje nadenken.![]()
Isral zijn natuurlijk geen terroristen. Iemand die zo denkt maakt elke discussie zinloos.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
1. Isral voert alleen aanvallen uit met een militair doel, burgerslachtoffers zijn per ongeluk en worden tot een minimum beperkt.
2. Isral voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Isral geeft er geen moer om.
3. Isral voert doelbewust aanvallen uit op burgers zonder militair doel. Tapijtbombardementen lees ik soms.
Nou.. dit zijn kortweg de drie opties. Duidelijk is dat optie 1 de enige legitieme optie is. Optie 3 is natuurlijk het meest verschrikkelijk. Isral hanteert echter optie 2. Waarschijnlijk omdat ze ook niet weten hoe het anders aan te pakken, zonder hun eigen militaire levens in gevaar te brengen.
Dus kap met zeggen dat Isral de burgerslachtoffers probeert te beperken en kap ook met zeggen dat Isral bewust de burger omver legt. Het interesseert ze gewoon geen biet of die Palestijn thuis was of niet.
En dat is overigens ook gewoon fout.![]()
Weg met Isral?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke burger zien als een beest?
Elk klein kind? Elke bejaarde?
Wat een onzin.
[..]
Precies.
Weg met Hamas en weg met Israel.
Weg met de terroristen, beiden dus.
Dat land heeft gewoon bestaansrecht.
Als je nou vindt dat Netanyahu voor het ICC moet verschijnen, prima. Maar Isral willen vernietigen is een indirecte oproep voor genocide."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb al 100x gezegd dat ik tegen Hamas en tegen Israel ben.quote:
Ik heb je nu al een paar keer gezegd om een quote te geven waar ik aangeef voor Hamas te zijn.
En elke keer als ik dat doe ga jij mij persoonlijk aanvallen.
Dat geeft denk ik wel genoeg te kennen.![]()
Mwau. Ik denk nog steeds dat het van hamas een 'op goed geluk' poging was, en dat ze echt vol verbazing waren dat ze 6 uur lang Joden hebben kunnen slachten en livestreamen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, Isral had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabi doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.
De huidige reactie van Isral kon je ook uittekenen en dat heeft Hamas ook gedaan. Dat is denk ik het ontluisterendste hieraan: beide partijen doen hun onvermijdelijke dansje en nemen doden bij de burgerbevolking op de koop toe. De ene partij gebruikt het als een pr-argument, de andere als een ongelukkige voetnoot.![]()
Kijk anders gewoon eens dat stukje van Nieuwsuur dat ik twee pagina's terug plaatse. Het gaat er juist over dat met de jaren is gebleken dat die cijfers juist wel kloppenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.![]()
Er valt helaas weinig op af te dingen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Perox het volgende:
Hamas: Wij vallen Israel aan en doden honderden onschuldige burgers.
Israel: Wij slaan hard terug en doden duizenden onschuldige burgers.
Fok!: Lijk me rechtvaardig.
Er bestaat geen 'recht' om te bepalen met welke middelen je tegenstander terug vecht, als je net 1500 weerloze burgers hebt afgemaakt.
En als dat dan betekent dat je een bom van 200.000 USD op je hoofd krijgt,
Dan had je daar misschien over na moeten denken voordat je die 1500 weerloze burgers vermoordde.<signature here>.![]()
De Duitser eeuwige holocaust schuldgevoel legt Isral geen windeieren![]()
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben zeker nu niet alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.![]()
Nee de VN zijn betrouwbaar..die zijn toch niet objectief joh.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de mensen die zomaar roepen dat de cijfers van GHM nergens op slaan.![]()
'de Israeli's' bestaan niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het enige dat die voorgaande Gaza-oorlogen hebben opgeleverd is hoogstens 3 jaar aan (relatieve) rust, daar nemen de Israli's na 7 oktober geen genoegen meer mee.
Er is nauwelijks overeenkomst qua denkbeelden tussen de gemiddelde Hebron-kolonist en een Tel Aviv bewoner.![]()
Ik denk alleen niet dat Isral er geen moer om geeft. Ze strooien met pamfletten, doen oproepen etc.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
1. Isral voert alleen aanvallen uit met een militair doel, burgerslachtoffers zijn per ongeluk en worden tot een minimum beperkt.
2. Isral voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Isral geeft er geen moer om.
3. Isral voert doelbewust aanvallen uit op burgers zonder militair doel. Tapijtbombardementen lees ik soms.
Nou.. dit zijn kortweg de drie opties. Duidelijk is dat optie 1 de enige legitieme optie is. Optie 3 is natuurlijk het meest verschrikkelijk. Isral hanteert echter optie 2. Waarschijnlijk omdat ze ook niet weten hoe het anders aan te pakken, zonder hun eigen militaire levens in gevaar te brengen.
Dus kap met zeggen dat Isral de burgerslachtoffers probeert te beperken en kap ook met zeggen dat Isral bewust de burger omver legt. Het interesseert ze gewoon geen biet of die Palestijn thuis was of niet.
En dat is overigens ook gewoon fout.
Maar het interesseert ze niet genoeg om bij de afweging tussen Go en No go geen groen licht te geven als er toch nog een boel burgers in de buurt zijn inmiddels.![]()
Wat wil je dan godverdomme.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee de VN zijn betrouwbaar..die zijn toch niet objectief joh.![]()
![]()
Nee, de VN staan eerder aan de pro-Westerse kant dan aan de moslim kant.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee de VN zijn betrouwbaar..die zijn toch niet objectief joh.![]()
Valt wel iets op af te dingen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
En dat is overigens ook gewoon fout.
Isral waarschuwt de burgers in bepaalde wijken al weken. En tot nu toe bombarderen ze geen ziekenhuizen. Terwijl we allemaal wel weten dat Hamas met haar hoofdkwartieren daar onder de grond zit.
Er is helaas geen fijne oplossing. Maar stellen dat burgerslachtoffers er totaal niet toe doen, is ook niet echt de manier waarop ze werken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: