Net zo'n knap verzinsel als de 700 tot 1000 doden na die afzwaaiende raket op de parkeerplaats van het al-Ahli ziekenhuis.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap, maar 10.000. Dat is toch een uitermate knappe prestatie van IDF. Bijna 10% van de huizen waar 2,2 miljoen mensen in wonen is geheel vernietigd of onbewoonbaar. Er worden gewoon flats letterlijk met de grond gelijk gemaakt omdat er een Hamas kopstuk aanwezig is. Dan is 10.000 erg knap en een geruststellende gedachten dat het misschien een beetje minder dode kinderen zijn
Nou ja, niet daar denk ik. Ook als Isral meewerkt is er in het huidige gebied eigenlijk geen levensvatbare staat mogelijk. Zoals ik al zei, ook met een geaccepteerd Palestijns leiderschap is er in de gatenkaas op de Westbank en het stuk woestijn bij Gaza dat 100 kilometer verderop ligt, geen fatsoenlijk land te vormen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan komt er dus geen twee-staten oplossing.
Jij en rechtvaardigheid. Gekker moet het niet worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij niet dan?
Leuk voor hun dat ze eigen hachje beschermen, maar dat gebruiken om dan maar alles plat te gooien?
Ik mag toch hopen dat dat aan niemands rechtvaardigheid voldoet.
Zeker, maar er zijn meer opties dan die twee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het inderdaad ook, maar het is natuurlijk niet zo dat een operatie op de grond waarbij van deur tot deur gevochten wordt minder rigoreus is. Het valt hooguit wat minder op omdat het wat minder puin oplevert.
Alle bronnen = Hamas. Dat neem jij klakkeloos over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar is je quote dan?
Jammer joh.
[..]
Alle bronnen gaan al over de 7.000 heen eergister en zeker na vandaag gaat het zeker richting de 10.000.
Ik zeg dan ook RICHTING. Niet 10.000 zelf.
471. Jij maakt er 1.000 vanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Net zo'n knap verzinsel als de 700 tot 1000 doden na die afzwaaiende raket op de parkeerplaats van het al-Ahli ziekenhuis.
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Voor mij is Hamas en iedereen die er sympathie voor heeft vergelijkbaar met Rusland. Maar goed.. waarom reageer ik eigenlijk op een user die ik vervelend vind.
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof er minder rigoreuze manieren van bombarderen bestaan... Of moet Israel het met home made drones en handgranaten doen zoals Oekraiene?
Nee, Isral had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabi doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef Perox het volgende:
Israel maakt van een crisis gewoon een kans, en de wereld kijkt toe. Dat is wat er aan de hand is. Het is ontluisterend hoe we toestaan dat zoiets gebeurt.![]()
![]()
Elke burger zien als een beest?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk hoor. Je moet ze gewoon niet als mensen zien, maar als beesten. Dan verdwijnen je bezwaren als sneeuw onder de zon. Dus beter je best doen in deze aub gappie.
Precies.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hele goede kant. Weg met Hamas dus.
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
471. Jij maakt er 1.000 van
Op de vorige pagina staat een NOS artikel, best interessant om in het achterhoofd te houden
Lieg niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Isral, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.
Zoals ik al zei: Ik ben voor de burgers, niet voor 1 van de 2 partijen.
En het enige dat die voorgaande Gaza-oorlogen hebben opgeleverd is hoogstens 3 jaar aan (relatieve) rust, daar nemen de Israli's na 7 oktober geen genoegen meer mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.
Beetje nadenken.
Ik ben zeker nu alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de prima kant te zijn, de burgers.
Maar hier op FOK! mag je blijkbaar alleen maar pro-Israel zijn.
Raar forum soms.
Nou ja, dan maar een 1000 ponder ipv een 2000 ponder... Dat niveau een beetje?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.
Beetje nadenken.
Isral zijn natuurlijk geen terroristen. Iemand die zo denkt maakt elke discussie zinloos.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Isral, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.
Zoals ik al zei: Ik ben voor de burgers, niet voor 1 van de 2 partijen.
Weg met Isral?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke burger zien als een beest?
Elk klein kind? Elke bejaarde?
Wat een onzin.
[..]
Precies.
Weg met Hamas en weg met Israel.
Weg met de terroristen, beiden dus.
Ik heb al 100x gezegd dat ik tegen Hamas en tegen Israel ben.quote:
Mwau. Ik denk nog steeds dat het van hamas een 'op goed geluk' poging was, en dat ze echt vol verbazing waren dat ze 6 uur lang Joden hebben kunnen slachten en livestreamen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, Isral had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabi doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.
De huidige reactie van Isral kon je ook uittekenen en dat heeft Hamas ook gedaan. Dat is denk ik het ontluisterendste hieraan: beide partijen doen hun onvermijdelijke dansje en nemen doden bij de burgerbevolking op de koop toe. De ene partij gebruikt het als een pr-argument, de andere als een ongelukkige voetnoot.
Kijk anders gewoon eens dat stukje van Nieuwsuur dat ik twee pagina's terug plaatse. Het gaat er juist over dat met de jaren is gebleken dat die cijfers juist wel kloppenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.
Er valt helaas weinig op af te dingen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Perox het volgende:
Hamas: Wij vallen Israel aan en doden honderden onschuldige burgers.
Israel: Wij slaan hard terug en doden duizenden onschuldige burgers.
Fok!: Lijk me rechtvaardig.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben zeker nu niet alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |