abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:36:41 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211115580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:28 schreef Perox het volgende:
Israel maakt van een crisis gewoon een kans, en de wereld kijkt toe. Dat is wat er aan de hand is. Het is ontluisterend hoe we toestaan dat zoiets gebeurt. :'( :'( :'(
Nee, Israël had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabië doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.

De huidige reactie van Israël kon je ook uittekenen en dat heeft Hamas ook gedaan. Dat is denk ik het ontluisterendste hieraan: beide partijen doen hun onvermijdelijke dansje en nemen doden bij de burgerbevolking op de koop toe. De ene partij gebruikt het als een pr-argument, de andere als een ongelukkige voetnoot.
pi_211115581
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Het is heel makkelijk hoor. Je moet ze gewoon niet als mensen zien, maar als beesten. Dan verdwijnen je bezwaren als sneeuw onder de zon. Dus beter je best doen in deze aub gappie.
Elke burger zien als een beest?
Elk klein kind? Elke bejaarde?

Wat een onzin.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Hele goede kant. Weg met Hamas dus.
Precies.

Weg met Hamas en weg met Israel.
Weg met de terroristen, beiden dus.
pi_211115582

Voor de mensen die zomaar roepen dat de cijfers van GHM nergens op slaan.
pi_211115587
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
471. Jij maakt er 1.000 van
Op de vorige pagina staat een NOS artikel, best interessant om in het achterhoofd te houden
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.
pi_211115589
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Israël, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.

Zoals ik al zei: Ik ben voor de burgers, niet voor 1 van de 2 partijen.
Lieg niet.
pi_211115592
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.

Beetje nadenken.
En het enige dat die voorgaande Gaza-oorlogen hebben opgeleverd is hoogstens 3 jaar aan (relatieve) rust, daar nemen de Israëli's na 7 oktober geen genoegen meer mee.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:37:14 #257
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211115598
quote:
benzine-auto's zijn wel een stuk efficiënter geworden sinds die tijd
pi_211115604
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Lijkt mij ook de prima kant te zijn, de burgers.

Maar hier op FOK! mag je blijkbaar alleen maar pro-Israel zijn.
Raar forum soms.
Ik ben zeker nu alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:37:51 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:37:52 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211115606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef theunderdog het volgende:
Zeker bestaan die. Er zijn al meer Gaza-oorlogen geweest he.

Beetje nadenken.
Nou ja, dan maar een 1000 ponder ipv een 2000 ponder... Dat niveau een beetje?
pi_211115609
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb 0,0 sympathie voor Hamas, dat zijn walgelijke terroristen. Dat heb ik al 100x gezegd.
Maar ik heb ook 0,0 sympathie voor Israël, want dat zijn minstens net zulke erge terroristen als Hamas.

Zoals ik al zei: Ik ben voor de burgers, niet voor 1 van de 2 partijen.
Israël zijn natuurlijk geen terroristen. Iemand die zo denkt maakt elke discussie zinloos.
pi_211115610
1. Israël voert alleen aanvallen uit met een militair doel, burgerslachtoffers zijn per ongeluk en worden tot een minimum beperkt.

2. Israël voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Israël geeft er geen moer om.

3. Israël voert doelbewust aanvallen uit op burgers zonder militair doel. Tapijtbombardementen lees ik soms.

Nou.. dit zijn kortweg de drie opties. Duidelijk is dat optie 1 de enige legitieme optie is. Optie 3 is natuurlijk het meest verschrikkelijk. Israël hanteert echter optie 2. Waarschijnlijk omdat ze ook niet weten hoe het anders aan te pakken, zonder hun eigen militaire levens in gevaar te brengen.

Dus kap met zeggen dat Israël de burgerslachtoffers probeert te beperken en kap ook met zeggen dat Israël bewust de burger omver legt. Het interesseert ze gewoon geen biet of die Palestijn thuis was of niet.

En dat is overigens ook gewoon fout.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:38:37 #264
236264 crew  capricia
pi_211115617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Elke burger zien als een beest?
Elk klein kind? Elke bejaarde?

Wat een onzin.
[..]
Precies.

Weg met Hamas en weg met Israel.
Weg met de terroristen, beiden dus.
Weg met Israël?
Dat land heeft gewoon bestaansrecht.

Als je nou vindt dat Netanyahu voor het ICC moet verschijnen, prima. Maar Israël willen vernietigen is een indirecte oproep voor genocide.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211115619
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Lieg niet.
Ik heb al 100x gezegd dat ik tegen Hamas en tegen Israel ben.

Ik heb je nu al een paar keer gezegd om een quote te geven waar ik aangeef voor Hamas te zijn.
En elke keer als ik dat doe ga jij mij persoonlijk aanvallen.
Dat geeft denk ik wel genoeg te kennen.
pi_211115622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, Israël had er belang bij dat de situatie in Gaza/op de Westoever een binnenlands, beheersbaar probleem leek zodat de normalisatie van de betrekkingen met onder andere Saoedi-Arabië doorgang kon vinden. De Palestijnen/Hamas voelden terecht aan dat ze zo steeds meer ruggensteun zouden verliezen en moesten even duidelijk maken dat het geen klein en al zeker geen beheersbaar probleem was.

De huidige reactie van Israël kon je ook uittekenen en dat heeft Hamas ook gedaan. Dat is denk ik het ontluisterendste hieraan: beide partijen doen hun onvermijdelijke dansje en nemen doden bij de burgerbevolking op de koop toe. De ene partij gebruikt het als een pr-argument, de andere als een ongelukkige voetnoot.
Mwau. Ik denk nog steeds dat het van hamas een 'op goed geluk' poging was, en dat ze echt vol verbazing waren dat ze 6 uur lang Joden hebben kunnen slachten en livestreamen.
pi_211115623
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de NOS, ik heb het over wat de 'Palestijnse autoriteiten' verkondigen.
Kijk anders gewoon eens dat stukje van Nieuwsuur dat ik twee pagina's terug plaatse. Het gaat er juist over dat met de jaren is gebleken dat die cijfers juist wel kloppen
pi_211115627
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef Perox het volgende:
Hamas: Wij vallen Israel aan en doden honderden onschuldige burgers.
Israel: Wij slaan hard terug en doden duizenden onschuldige burgers.
Fok!: Lijk me rechtvaardig.

;(
Er valt helaas weinig op af te dingen.

Er bestaat geen 'recht' om te bepalen met welke middelen je tegenstander terug vecht, als je net 1500 weerloze burgers hebt afgemaakt.

En als dat dan betekent dat je een bom van 200.000 USD op je hoofd krijgt,

Dan had je daar misschien over na moeten denken voordat je die 1500 weerloze burgers vermoordde.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211115628
De Duitser eeuwige holocaust schuldgevoel legt Israël geen windeieren :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211115630
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik ben zeker nu niet alleen pro Israel en zie dat hier ook niet echt. Bepaalde mensen en teksten moet je echt overslaan.
pi_211115631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:36 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zomaar roepen dat de cijfers van GHM nergens op slaan.
Nee de VN zijn betrouwbaar..die zijn toch niet objectief joh.
pi_211115633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En het enige dat die voorgaande Gaza-oorlogen hebben opgeleverd is hoogstens 3 jaar aan (relatieve) rust, daar nemen de Israëli's na 7 oktober geen genoegen meer mee.
'de Israeli's' bestaan niet.

Er is nauwelijks overeenkomst qua denkbeelden tussen de gemiddelde Hebron-kolonist en een Tel Aviv bewoner.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:40:22 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211115638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
1. Israël voert alleen aanvallen uit met een militair doel, burgerslachtoffers zijn per ongeluk en worden tot een minimum beperkt.

2. Israël voert alleen aanvallen uit met een militair doel. Het gaat om het bereiken van dat militaire doel, al moet daar een hele straat voor plat. Het aantal burgerslachtoffers is collateral damage en Israël geeft er geen moer om.

3. Israël voert doelbewust aanvallen uit op burgers zonder militair doel. Tapijtbombardementen lees ik soms.

Nou.. dit zijn kortweg de drie opties. Duidelijk is dat optie 1 de enige legitieme optie is. Optie 3 is natuurlijk het meest verschrikkelijk. Israël hanteert echter optie 2. Waarschijnlijk omdat ze ook niet weten hoe het anders aan te pakken, zonder hun eigen militaire levens in gevaar te brengen.

Dus kap met zeggen dat Israël de burgerslachtoffers probeert te beperken en kap ook met zeggen dat Israël bewust de burger omver legt. Het interesseert ze gewoon geen biet of die Palestijn thuis was of niet.

Ik denk alleen niet dat Israël er geen moer om geeft. Ze strooien met pamfletten, doen oproepen etc.
Maar het interesseert ze niet genoeg om bij de afweging tussen Go en No go geen groen licht te geven als er toch nog een boel burgers in de buurt zijn inmiddels.
pi_211115640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat wil je dan godverdomme. :D
pi_211115641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee, de VN staan eerder aan de pro-Westerse kant dan aan de moslim kant.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:50:57 #276
236264 crew  capricia
pi_211115773
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

Valt wel iets op af te dingen.
Israël waarschuwt de burgers in bepaalde wijken al weken. En tot nu toe bombarderen ze geen ziekenhuizen. Terwijl we allemaal wel weten dat Hamas met haar hoofdkwartieren daar onder de grond zit.

Er is helaas geen fijne oplossing. Maar stellen dat burgerslachtoffers er totaal niet toe doen, is ook niet echt de manier waarop ze werken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')