Je moet als oa. VN wel echt zeggen dat het genoeg iets. Ik hoed van veel maar zag er wat. Ja zo jaag je Gaza wel de vernieling in.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat ongelooflijk?
Let op: ik zeg hiermee niet dat dit niet verschikkelijk is. Want dat is het absoluut. Maar geopolitiek is altijd hypocriet. Israel is een belangrijke handelspartner van nederland.
Dit gaat verder dan geopolitiek. Wat er in Gaza gebeurd is zichtbaar voor het publiek. Dit hoort de druk voor de politici op te voeren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat ongelooflijk?
Let op: ik zeg hiermee niet dat dit niet verschikkelijk is. Want dat is het absoluut. Maar geopolitiek is altijd hypocriet. Israel is een belangrijke handelspartner van nederland.
Jij laat je helemaal gek maken door de Hamas propaganda. Het aantal slachtoffers wordt zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord.
Mee eeens. Maar oorlog schendt meestal verdragen. Nee. De een is de andere situatie niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Geschiedenis of geen geschiedenis.
Onschuldige burgers uithongeren en platbombarderen is exact hetzelfde.
Een walgelijke oorlogsmisdaad die nooit en dan ook nooit goed te praten valt.
Rusland en Israel doen dat allebei, dus praat het dan of allebei goed of allebei niet.
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Onschuldige burgers uithongeren en platbombarderen is exact hetzelfde.
Je praat vanaf het begin van dit topic alles goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat Israël al tientallen jaren van alles uitvoert he?
En ik heb nog nooit iets van Hamas goedgepraat.
Maar ongeacht wat Hamas doet, het platgooien van duizenden en duizenden onschuldige burgers is nooit een antwoord.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah Cyprus, nog zo’n stuk land dat eindelijk wel eens van een etnisch zuiverende bezetter gezuiverd mag worden.
VN is niets meer dan een verzameling van landen. Het heeft totaal geen gewicht.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet als oa. VN wel echt zeggen dat het genoeg iets. Ik hoed van veel maar zag er wat. Ja zo jaag je Gaza wel de vernieling in.
Jij weet wat er gebombardeerd is? Bijzonder.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.
Worden er vaker verdragen geschonden?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mee eeens. Maar oorlog schendt meestal verdragen. Nee. De een is de andere situatie niet.
Tja, dat kan wel eens een probleem worden. En zelfs de meest pacifistische en alom geaccepteerde Autoriteit gaat de Gazastrook niet zelfstandig levensvatbaar krijgen. Ze zullen altijd afhankelijk blijven van hun grootste vijand voor de meest basale levensbehoeften. Dat is toch nooit een bestendige situatie?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Egypte zou beter dan Israël zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.
We zijn net op het punt in de geschiedenis beland dat steeds meer Arabische landen Israël überhaupt erkennen. Eindelijk.
En dan zomaar heel Gaza annexeren, is echt wel een heftig ding.
Ik zou het liefst willen dat een of andere semi-normale officiële Palestijnse Autoriteit het daar over neemt. En die ook internationaal een case kan maken voor de rechten en de toekomst van het Palestijnse volk.
Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen.
Vast. Maar waarom zouden wij het gedrag van Israël veroordelen, als dat ons uiteindelijk meer kost ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dit gaat verder dan geopolitiek. Wat er in Gaza gebeurd is zichtbaar voor het publiek. Dit hoort de druk voor de politici op te voeren.
Nuance is ver te zoeken bij julliequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?
Het heeft zeker gewicht. Maar in dit geval meer de US.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
VN is niets meer dan een verzameling van landen. Het heeft totaal geen gewicht.
Ik heb nog nooit een terroristische aanval van Hamas goed gepraat, dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je praat vanaf het begin van dit topic alles goed.
Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind jij dan dat Israel een "deur tot deur" campagne moet gaan voeren, waar het dodental overall niet lager zal zijn dan nu, maar voor Israel specifiek wel hoger?
Oh, Japan gaf zich over na de A-bommen op Hiroshima en Nagasaki meen ik me te herinneren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
het platgooien van duizenden en duizenden onschuldige burgers is nooit een antwoord.
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij weet wat er gebomdardeerd is? Bijzonder.
Zeler. Nu ook weer in de Oekraine met o.a. clustermunitie van beide kanten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Worden er vaker verdragen geschonden?
Nou nee.
Vallen er burger slachtoffers? Ja, dat is bijna niet te voorkomen.
Duizenden en duizenden burger slachtoffers? Dat is gewoon bewust en heeft niets meer te maken met per ongeluk burgers raken.
En water, voedsel en medicijnen onthouden al helemaal niet.
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het heeft zeker gewicht. Maar in dit geval meer de US.
Vaker wel dan niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Worden er vaker verdragen geschonden?
Nou nee.
Dat heb je wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een terroristische aanval van Hamas goed gepraat, dat is echt onzin.
[..]
Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.
Neem je het IDF kwalijk, dat ze hun mensen niet opofferen, ondanks dat dat niet aan jouw idee van "rechtvaardigheid" voldoet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:23 schreef bianconeri het volgende:
Alles is beter dan burgers terroriseren en plat bombarderen.
Dan nog weet betrokkene nog steeds niet wat er precies geraakt is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.
En Hamas heeft duidelijk gemaakt dat men ook totaal niets om burgers geeft. Sterker nog. Men misbruikt burgers van beide kanten om dit alle te doen zonder werkelijk doel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nu niet echt een geheim meer dat Israel niet moeilijk doet om een burgerdode meer of minder.
In die gehele regio geen land wat moeilijk doet om een burgerdode meer of minder. Wat dat betreft zijn ze al goed in de regio geïntegreerd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |