abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:11:27 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211115229
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik vind Gaza echt een heel groot probleem.
Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Israël of Egypte nou ook weer niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211115234
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......

Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....

Water, voedsel en medicijnen worden afgesneden.

En jullie hier zitten dat gewoon meer en meer goed te praten :r :r :r
Je wordt er gewoon misselijk van :r :r :r
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:12:11 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211115239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Israël kan wel een stuk gebied bezet houden wat nu aansluit bij Egypte. Dan hebben ze vrijwel volledige controle over wat er in en uit de Gazastrook gaat. Dat zal smokkel van wapens en bijv salpeter voor raketstuwstof veel moeilijker maken.
Realiseer je wel dat daarmee het hele ‘Egypte’ excuus wat nu in bepaalde kringen met graagte de ronde doet dan vervalt. De geopolitieke druk zal dan nog veel extremer zijn, het oog van de wereld nog kritischer.

Overigens schijnt het zo te zijn dat een behoorlijk deel van die aanvoer ook via zee gaat.
zie email 27 oktober
pi_211115247
Ik denk dat Israel noord-gaza niet weer terug zal geven aan de Palestijnse regering. De gazanen zullen na de oorlog gecontroleerd terug kunnen naar noord-gaza en het gebied zal nog steeds bestuurd worden door Israel. Openlucht gevangenis met Israëlische autoriteit dus.
pi_211115249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.
Snap ik, maar wat voor last hebben wij nog van ISIS of van Al-Queda?

Hamas gaat diezelfde kant op. En good riddance.
Intolerant voor intolerantie
pi_211115252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Slayage het volgende:
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.

[ twitter ]

[ twitter ]
Gaat echt gewoon compleet nergens over, dit. Er lummelen wat mensen rond op een bouwplaats, en de rest mogen we er bij denken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:12:50 #158
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_211115253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies wat Israël in de Gaza-strook doet.

En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.
Je bent al van repliek gediend zie ik, maar het is belangrijk dat je de context glashelder voor ogen hebt in dit hele gebeuren. Dan zie je duidelijk het verschil tussen de militaire offensieven van Rusland en Israël. 8-)
pi_211115254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......

Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....

Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.
pi_211115269
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is.

[ twitter ]
een stukje was al te zien geweest op NPO1
pi_211115272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat is de gelijkheid? Je haalt echt dingen door elkaar.
Uhm....

Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.

Israël bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Israël bezet al tientallen jaren een ander gebied en Israëlieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.

Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekraïne pas sinds kort.
pi_211115276
quote:

pi_211115278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm....

Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.

Israël bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Israël bezet al tientallen jaren een ander gebied en Israëlieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.

Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekraïne pas sinds kort.
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:15:18 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211115280
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Owjee, gaat het masker nou af?
Typisch Turkse grootspraak.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211115284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.
Mensen hier kritisch?
Wat een grap.

Er zijn hier vele pro-Israel figuren die constant alleen maar pro-Israel spul dumpen en alles goedpraten met de meest rare excuses.
pi_211115287
twitter

Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.
pi_211115291
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik denk dat Israel noord-gaza niet weer terug zal geven aan de Palestijnse regering. De gazanen zullen na de oorlog gecontroleerd terug kunnen naar noord-gaza en het gebied zal nog steeds bestuurd worden door Israel. Openlucht gevangenis met Israëlische autoriteit dus.
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:16:24 #168
236264 crew  capricia
pi_211115293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Israël of Egypte nou ook weer niet.
Egypte zou beter dan Israël zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.

We zijn net op het punt in de geschiedenis beland dat steeds meer Arabische landen Israël überhaupt erkennen. Eindelijk.
En dan zomaar heel Gaza annexeren, is echt wel een heftig ding.

Ik zou het liefst willen dat een of andere semi-normale officiële Palestijnse Autoriteit het daar over neemt. En die ook internationaal een case kan maken voor de rechten en de toekomst van het Palestijnse volk.

Ik zie het anders heel droevig in voor deze mensen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:16:44 #169
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211115296
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Cyprus zal dat sowieso blokkeren, net zoals de Ieren met het VK.
Ah Cyprus, nog zo’n stuk land dat eindelijk wel eens van een etnisch zuiverende bezetter gezuiverd mag worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211115297
quote:

Luister, het merendeel dat denkt als jij is weg hier. Ik kon de misselijkmakende shit hier niet meer lezen. Ik walg er van. Nu ook weer. Bah.
pi_211115298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...
Goede inhoudelijke reactie! Not.

Het is allebei exact hetzelfde. Alleen bijt Hamas sterker van zich af al een lange tijd en soms vrij heftig.
En gek genoeg steunt Nederland de terroristen uit Israel en veel mensen hier ook. Terwijl we Rusland gek genoeg niet steunen.

Beetje hypocriet.
pi_211115304
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm....

Ik zie geen verschil.
Ik kan een boek schrijven over hoe deze conflicten niet hetzelfde zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:17:09 #173
236264 crew  capricia
pi_211115306
quote:

Wat is volgens jou de oplossing?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211115307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]

Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.
Waarom is dat ongelooflijk?

Let op: ik zeg hiermee niet dat dit niet verschikkelijk is. Want dat is het absoluut. Maar geopolitiek is altijd hypocriet. Israel is een belangrijke handelspartner van nederland.
pi_211115311
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.
:') :') :')

Net zoals Rusland heeft gezegd Oekraïne niet aan te vallen? Of net zoals Turkije die zei noord-syrie niet te bezetten? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')