Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Israël of Egypte nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik vind Gaza echt een heel groot probleem.
Realiseer je wel dat daarmee het hele ‘Egypte’ excuus wat nu in bepaalde kringen met graagte de ronde doet dan vervalt. De geopolitieke druk zal dan nog veel extremer zijn, het oog van de wereld nog kritischer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Israël kan wel een stuk gebied bezet houden wat nu aansluit bij Egypte. Dan hebben ze vrijwel volledige controle over wat er in en uit de Gazastrook gaat. Dat zal smokkel van wapens en bijv salpeter voor raketstuwstof veel moeilijker maken.
Snap ik, maar wat voor last hebben wij nog van ISIS of van Al-Queda?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.
Gaat echt gewoon compleet nergens over, dit. Er lummelen wat mensen rond op een bouwplaats, en de rest mogen we er bij denken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Slayage het volgende:
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.
[ twitter ]
[ twitter ]
Je bent al van repliek gediend zie ik, maar het is belangrijk dat je de context glashelder voor ogen hebt in dit hele gebeuren. Dan zie je duidelijk het verschil tussen de militaire offensieven van Rusland en Israël.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies wat Israël in de Gaza-strook doet.
En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.
Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......
Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....
Water, voedsel en medicijnen worden afgesneden.
En jullie hier zitten dat gewoon meer en meer goed te praten![]()
![]()
Je wordt er gewoon misselijk van![]()
![]()
een stukje was al te zien geweest op NPO1quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is.
[ twitter ]
Uhm....quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is de gelijkheid? Je haalt echt dingen door elkaar.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te walgelijk voor woorden hoe meer en meer dit topic reeks af aan het glijden is......
Hoe krijgen jullie het je strot uit om al die bombardementen op burgers goed te blijven keuren?
Er zijn verdorie bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord. Als dat er na vandaag al niet veel meer zijn.
Burgers die er niets mee te maken hebben (en nee in een verkiezing op Hamas stemmen heeft er niets mee te maken) krijgen bommen te koppen.... Kinderen.... Hulpverleners.....
![]()
![]()
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm....
Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.
Israël bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Israël bezet al tientallen jaren een ander gebied en Israëlieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.
Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekraïne pas sinds kort.
Typisch Turkse grootspraak.quote:
Mensen hier kritisch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen hier best kritisch. Sla er een paar over.
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:12 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik denk dat Israel noord-gaza niet weer terug zal geven aan de Palestijnse regering. De gazanen zullen na de oorlog gecontroleerd terug kunnen naar noord-gaza en het gebied zal nog steeds bestuurd worden door Israel. Openlucht gevangenis met Israëlische autoriteit dus.
Egypte zou beter dan Israël zijn. Maar geloof dat Egypte niet wil. Ook niet toen ze het ooit veroverd hadden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het ook. In zijn huidige vorm is het op geen enkele manier levensvatbaar, want los van alle terroristische cellen is het ook economisch echt niet (zelfstandig) levensvatbaar te krijgen. Dus zo gek is annexatie door Israël of Egypte nou ook weer niet.
Ah Cyprus, nog zo’n stuk land dat eindelijk wel eens van een etnisch zuiverende bezetter gezuiverd mag worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Cyprus zal dat sowieso blokkeren, net zoals de Ieren met het VK.
Luister, het merendeel dat denkt als jij is weg hier. Ik kon de misselijkmakende shit hier niet meer lezen. Ik walg er van. Nu ook weer. Bah.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
![]()
![]()
Goede inhoudelijke reactie! Not.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"Van zich af aan het bijten"... Dat is een rare manier om terreur te omschrijven...
Ik kan een boek schrijven over hoe deze conflicten niet hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm....
Rusland bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Rusland probeert een heel volk uit roeien en bezet al tientallen jaren andere landen.
Israël bombardeert flatgebouwen, scholen en restaurants vol met onschuldige burgers.
Israël bezet al tientallen jaren een ander gebied en Israëlieten vermoorden en pesten al tientallen jaren een ander ras. En proberen met de huidige bombardementen een heel ras uit te moorden.
Ik zie geen verschil.
Het enige verschil is is dat Hamas al langer van zich af aan het bijten is, en Oekraïne pas sinds kort.
Wat is volgens jou de oplossing?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
![]()
![]()
Waarom is dat ongelooflijk?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:15 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Dit is gewoon een fucking apocalypse. Indiscriminate bombing. Ongeloofelijk dat Nederland dit niet afkeurt.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze hebben zelf aangegeven dat niet te zullen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |