abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211115088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt wel wat nieuws bouwen. Als je de grondoorzaken (zowel sociaal economisch als geopolitiek) niet wegneemt is deze actie niets minder dan een katalysator voor een Hamas 2.0. Je kunt geen ideeën uit hoofden bombarderen.

Let wel, ik ben voor de vernietiging van Hamas, dat is gewoon een terreurorganisatie. Maar ik vind dat als je daadwerkelijk geeft om veiligheid en niet enkel om het vergelden je ook verder moet kijken.
Je kan het denk ik wel vergelijken met IS? Is IS volledig uitgeroeid? Nee. Is het gedachtegoed van IS uitgeroeid? Nope. Maar het 'Kalifaat' is history en voorlopig hebben we toch al een poosje veel minder last van dat tuig. Zo kan het met Hamas toch ook gaan?
pi_211115096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:59 schreef Jaroon het volgende:
Westbank bedoel je.
Nee, Oekraine.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211115099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iets als Hamas is mijns inziens geen afgebakende organisatie die je volledig kunt opheffen of ophouden te laten bestaan.
Je kunt Hamas, als politieke heersende organisatie, en ook als georganiseerde strijdmacht met defensieve en offensieve stellingen zoals nu, beslist ontmantelen.
quote:
Het is ook een ideologie, een gedachtengoed, een streven. Net zoals bijvoorbeeld een Al-Qaeda. Het kan ook een verzamelnaam zijn voor gelijkgezinden met een gemeenschappelijk doel.
Uiteraard :) maar dat mogen ze, net als Al-Queda, dan lekker in de obscuriteit doen voortaan.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:00:46 #129
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211115101
quote:
Alles voor de oemmah, toch? Wat mogen we blij zijn dat turkiye nooit bij de EU gekomen is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211115108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat cijfer is sowieso onbetrouwbaar, want niet objectief vastgesteld.
Dan vind je dit vast en zeker een interessant artikel, over de door Gaza gepresenteerde cijfers

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)thode-is-betrouwbaar
pi_211115132
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je kan het denk ik wel vergelijken met IS? Is IS volledig uitgeroeid? Nee. Is het gedachtegoed van IS uitgeroeid? Nope. Maar het 'Kalifaat' is history en voorlopig hebben we toch al een poosje veel minder last van dat tuig. Zo kan het met Hamas toch ook gaan?
Ja en nee. Want Israël gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet. Het land ‘kalifaat’ is weg, get land ‘Gaza’ zal gewoon blijven bestaan. En daarbij waren kalifaatkneuzen van over de hele wereld daar heen gereisd, waren een samengeraapt zooitje. Het Palestijnse volk als voedingsbodem zal altijd blijven bestaan.

Daarmee heb je een hele andere uitgangssituatie.
zie email 27 oktober
pi_211115138
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, Oekraine.
Ja. Ook idioot de invloed Musk daar.
pi_211115141
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je kunt Hamas, als politieke heersende organisatie, en ook als georganiseerde strijdmacht met defensieve en offensieve stellingen zoals nu, beslist ontmantelen.
[..]
Uiteraard :) maar dat mogen ze, net als Al-Queda, dan lekker in de obscuriteit doen voortaan.
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.
zie email 27 oktober
pi_211115155
Israëlische propaganda apparaat creërt fake "propaganda" om de "propaganda" te debunken. Tldr het plaatje heeft niks met Gaza te maken maar met Halloween in Thailand :Y)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:06:20 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211115159
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Want Israël gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet.
Dat is nog maar de vraag. Wat er nu nog over is van de Westbank+Gaza is ook niet levensvatbaar als Palestijnse staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211115166
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
Alles voor de oemmah, toch? Wat mogen we blij zijn dat turkiye nooit bij de EU gekomen is.
Lol. We hebben geen formaliteiten nodig om dit land over te nemen.
pi_211115169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De ellende is dat van die terreurgroepen maar een keer raak hoeven te schieten, terwijl de beschaafde wereld altijd alert moet zijn. Dat maakt die obscuriteit zo verschrikkelijk lastig.
Ze zitten verdekt op eigen terrein hebben niets te verliezen. Ze kennen de wegen en gangen. Dat ga je nooit lekker winnen.
pi_211115174
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 16:51 schreef MissionPhailed het volgende:
vergelijkbaar met Rusland dat delen van Oekraïne met de grond gelijk maakt in een genocidale oorlog.
Precies wat Israël in de Gaza-strook doet.

En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.
pi_211115187
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt wel wat nieuws bouwen. Als je de grondoorzaken (zowel sociaal economisch als geopolitiek) niet wegneemt is deze actie niets minder dan een katalysator voor een Hamas 2.0. Je kunt geen ideeën uit hoofden bombarderen.

Let wel, ik ben voor de vernietiging van Hamas, dat is gewoon een terreurorganisatie. Maar ik vind dat als je daadwerkelijk geeft om veiligheid en niet enkel om het vergelden je ook verder moet kijken.
We hebben een redelijk recent voorbeeld. De Duitsers na de Tweede Wereldoorlog. Murw gebeukt, gedesillusioneerd en ontdaan van hun kwaadaardig leiderschap, hebben zij zich opnieuw uitgevonden. De Palestijnen in Gaza moeten hetzelfde ondergaan. Twintig jaar onder een terroristisch bewind heeft alleen maar dood en vernietiging gebracht.

Uiteraard speelt de islamitische haat mee maar ik heb ook begrepen dat kracht in die contreien een belangrijke factor is. Wij kunnen ons dat niet voorstellen maar er is een kans dat de Palestijnen nadat Hamas is vernietigd, meer respect zullen hebben voor Israël.

Laten we het hopen...
Intolerant voor intolerantie
pi_211115190
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En gek genoeg zijn we allemaal massaal anti-Rusland, maar bijna iedereen hier wel pro-Israel.
Beetje hypocriet.
De vijand voor velen hier zijn moslims. Daarom keuren ze dit wel goed.
pi_211115191
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
Cyprus zal dat sowieso blokkeren, net zoals de Ieren met het VK.
pi_211115192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Lol. We hebben geen formaliteiten nodig om dit land over te nemen.
Owjee, gaat het masker nou af?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211115193
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nee. Want Israël gaat Gaza niet bezetten, en kan wat waarschijnlijk geopolitiek ook helemaal niet. Het land ‘kalifaat’ is weg, get land ‘Gaza’ zal gewoon blijven bestaan. En daarbij waren kalifaatkneuzen van over de hele wereld daar heen gereisd, waren een samengeraapt zooitje. Het Palestijnse volk als voedingsbodem zal altijd blijven bestaan.

Daarmee heb je een hele andere uitgangssituatie.
Israël kan wel een stuk gebied bezet houden wat nu aansluit bij Egypte. Dan hebben ze vrijwel volledige controle over wat er in en uit de Gazastrook gaat. Dat zal smokkel van wapens en bijv salpeter voor raketstuwstof veel moeilijker maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:09:26 #144
236264 crew  capricia
pi_211115197
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is nog maar de vraag. Wat er nu nog over is van de Westbank+Gaza is ook niet levensvatbaar als Palestijnse staat.
Sws Gaza afgescheiden van de WB niet. Dat is altijd vragen om problemen. Het is een stadstaat plus een WB gedeelte. En hemelsbreed liggen ze (wat is het?) 90 km uit elkaar, maar kunnen niet vrij reizen naar elkaar.

Ik vind Gaza echt een heel groot probleem.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211115198
Etnische zuiveringen gaan door in de west bank.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211115199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 17:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Snel even geteld, ik kwam tot precies 1000 IQ punten gezamenlijk.
Verkeerd gekeken.
Bij een pro-Israël demonstratie waar minstens 1.000 aanwezigen zijn zul je inderdaad maximaal op 1000 IQ punten uitkomen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:10:11 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211115210
quote:
Netanyahu spreekt van "een lange oorlog"
Zo'n lange oorlog is ook in zijn eigen voordeel, aangezien hij na de oorlog zijn spullen wel kan pakken, en met een beetje pech nog wordt vervolgd voor corruptie ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211115212
quote:

[..]

Beetje hypocriet.
Inderdaad, er vlogen dagelijks raketten vanuit Oekraïne op Russische burgerdoelen. Er is massamoord gepleegd op Russen. Oh nee, dat is allemaal niet gebeurd.

Wat een domme vergelijking. Waar RU-UA, volstrekt zwart-wit is. Namelijk een unprovoked veroveringsoorlog met genocidale trekken is onderhavige situatie er een van grijstinten.

En dat zeg ik als een van de meer Israëlkritisxhe stemmen in dit topic.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:11:13 #149
236264 crew  capricia
pi_211115221
quote:

[..]

Beetje hypocriet.
Want de Oekraïners gingen moordend door Rusland heen? :')
Zoals de Palestijnen in Israël deden.
Man man man.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211115227
quote:

[..]

Beetje hypocriet.
Wat is de gelijkheid? Je haalt echt dingen door elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')