Als de import en export van een land door externe factoren enorm afgeknepen en beperkt wordt dan leert de ervaring ons dat dit geen belemmerende beperking op het BNP heeft. Integendeel, een economie kan onder die beperkingen net floreren en groeien, innovatie en efficiency worden key, de techindustrie wordt leidend en de banen liggen voor 't oprapenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:44 schreef UitStraling het volgende:
Ik lees in de mainstream media wel steeds meer itempjes aangaande Hamasleiders, prostituees, miljarden, rijkdom, drugs en ongekende luxe in tegenstelling tot de zogenaamde openluchtgevangenis Gazastrook vol armoede en onderdrukking zogenaamd door Israël veroorzaakt, zouden dat gewoon heel erg trage oerdomne mensen zijn van begrip?
Frankrijk is ook niet erg populair in Mali, toch is de lingua franca nog altijd Frans. Dat het westen niet erg populair is daar, is niet erg relevant voor de vraag of men Engels kan spreken. Voor jonge Palestijnen (ook in Gaza) biedt het zelfs meer kansen om de taal machtig te zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Op de Westoever komt (matig) Engels wat meer voor, maar is ook niet algemeen. In Gaza grotendeels niet.
Het is ook niet dat het westen daar erg populair is ofzo, er wordt meer gericht op andere gebieden en dus ook hun talen.
Je zwaait en juicht voor een zware crimineel, ga je kapot schamen namens het Palestijnse volk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de import en export van een land door externe factoren enorm afgeknepen en beperkt wordt dan leert de ervaring ons dat dit geen belemmerende beperking op het BNP heeft. Integendeel, een economie kan onder die beperkingen net floreren en groeien, innovatie en efficiency worden key
Dat neemt niet weg dat het betreffende filmpje er niet is om als serieuze waarschuwing voor de Gazanen te dienen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen blunt in het Engels uitgezonden. Er is ook arabische ondertiteling bij.
Er zijn diverse formats. Ook zijn er weer leaflets uitgestrooid boven de gebieden.
[ twitter ]
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul.
Ik zat abuis. De inwoners van Gaza kunnen wel telefoneren, hebben gewoon internet en electriciteit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De boodschap, de leaflets, de berichten (ook op Palestijnse social media), de telefoontjes, alles, is al twee weken hetzelfde.
Ook toen ze nog wel internet en stroom hadden.
Je post slaat nergens op.
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:44 schreef UitStraling het volgende:
Ik lees in de mainstream media wel steeds meer itempjes aangaande Hamasleiders, prostituees, miljarden, rijkdom, drugs en ongekende luxe in tegenstelling tot de zogenaamde openluchtgevangenis Gazastrook vol armoede en onderdrukking zogenaamd door Israël veroorzaakt, zouden dat gewoon heel erg trage oerdomne mensen zijn van begrip?
Voor wie juich ik nu weerquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zwaait en juicht voor een zware crimineel, ga je kapot schamen namens het Palestijnse volk.
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.
Heeft veel zin ook als alle kabels zijn doorgeknipt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen blunt in het Engels uitgezonden. Er is ook arabische ondertiteling bij.
Er zijn diverse formats. Ook zijn er weer leaflets uitgestrooid boven de gebieden.
[ twitter ]
Dus het hele argunent dat het in het Engels is en men het dus niet kan weten is gewoon kul.
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef capricia het volgende:
Wat ik het meeste mis, is een Palestijnse Autoriteit om mee te werken. Die iets voor de Gazanen doet, die gesprekspartner is voor het westen.
Er lijkt alleen Hamas te zitten die de burgers graag als schild gebruikt.
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt.
Ik denk dat daar een groot probleem zit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.
Het is al twee weken dezelde boodschap. Ook met leaflets gedropt vanuit vliegtuigen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft veel zin ook als alle kabels zijn doorgeknipt.
Nou ja die 'autoriteiten' in de West Bank zijn gelukkig niet zo agressief als een terroristisch Hamas maar ze zijn extreem corrupt en hebben geen invloed. De gemiddelde inwoner heeft er niks mee en vertrouwt ze niet. Er is geen serieus alternatief, het is een dolend volkquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.
het Israëlisch leger is geen haar beter, die legt de Israëlische kolonisten geen strobreed in de wegquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef capricia het volgende:
Wat ik het meeste mis, is een Palestijnse Autoriteit om mee te werken. Die iets voor de Gazanen doet, die gesprekspartner is voor het westen.
Er lijkt alleen Hamas te zitten die de burgers graag als schild gebruikt.
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt.
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is al twee weken dezelde boodschap. Ook met leaflets gedropt vanuit vliegtuigen.
Cynisch hè.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.
Aan het einde mag die gaza hebben van israel.
Mooi.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé
Abbas heeft een nog iets grotere haat aan Hamas dan aan Joden, daar zit een hoop waarheid in verscholen en wellicht het antwoord voor sommige mensen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.
Aan het einde mag die gaza hebben van israel.
Precies dit. Zo’n filmpje versturen als je zelf alle communicatie platgegooid hebt is gewoon entreekaarten cynisch. Heeft niets te maken met wat er eerder gebeurd is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.
Die komt nog wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:03 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.
Hamas zit daar niet voor het welzijn van de mensen inderdaad en van de buitenwereld moeten die mensen het ook al niet hebben.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi.
Dus de mensen zijn er van op de hoogte.![]()
Wat je ermee doet, is natuurlijk een eigen keuze. Maar echt geholpen door hun eigen overheid worden ze dus ook niet.
Dat klopt en is precies het probleem dat Israël nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Israël juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |