abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211114423
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die is er, maar die hebben geen reet in Gaza te vertellen. Zijn dus simpelweg geen partij hierin.
Nou ja die 'autoriteiten' in de West Bank zijn gelukkig niet zo agressief als een terroristisch Hamas maar ze zijn extreem corrupt en hebben geen invloed. De gemiddelde inwoner heeft er niks mee en vertrouwt ze niet. Er is geen serieus alternatief, het is een dolend volk
pi_211114439
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.

Aan het einde mag die gaza hebben van israel.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211114453
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:49 schreef capricia het volgende:
Wat ik het meeste mis, is een Palestijnse Autoriteit om mee te werken. Die iets voor de Gazanen doet, die gesprekspartner is voor het westen.
Er lijkt alleen Hamas te zitten die de burgers graag als schild gebruikt.
Er is kennelijk niet eens een werkende overheid die mensen helpt.
het Israëlisch leger is geen haar beter, die legt de Israëlische kolonisten geen strobreed in de weg
pi_211114470
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je bent op de hoogte dat de hamasleiders in een hotel in qatar wonen en leven? De hele wereld weet dit.
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.
pi_211114473
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is al twee weken dezelde boodschap. Ook met leaflets gedropt vanuit vliegtuigen.
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.
pi_211114479
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Abbas z'n beste move is blijven zitten waar die zit, en zich niet verroeren. En iets te enthousiaste pro-hamas demonstraties op de westbank onderdrukken.

Cynisch hè. :{

De Gazanen kunnen sinds het begin van dit drama beter de aanwijzingen van Israël opvolgen dan die van hun eigen Hamas-overheid.
En helemaal niemand vertegenwoordigt ze ook op internationaal niveau.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211114490
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé
Mooi.
Dus de mensen zijn er van op de hoogte. ^O^
Wat je ermee doet, is natuurlijk een eigen keuze. Maar echt geholpen door hun eigen overheid worden ze dus niet.
- Goethe, “Faust”
pi_211114503
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Abbas heeft een nog iets grotere haat aan Hamas dan aan Joden, daar zit een hoop waarheid in verscholen en wellicht het antwoord voor sommige mensen.
pi_211114505
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij betwist niemand dat Israël de inwoners op diverse manieren waarschuwt. Als het in dat gebied al een paar dagen volledig donker is dan begrijp jij ook wel dat de video van gisteren niemand van dat donkere gebied kan hebben bereikt. Dat de video van gisteren dezelfde boodschap heeft als een eventuele eerdere videoboodschap, dezelfde teksten als de leaflets, telefoontjes, sms-jes etc dat wordt niet betwist hé. De mensen zijn door IDF gewaarschuwd, dat is (een soort van) netjes.
Precies dit. Zo’n filmpje versturen als je zelf alle communicatie platgegooid hebt is gewoon entreekaarten cynisch. Heeft niets te maken met wat er eerder gebeurd is.
zie email 27 oktober
pi_211114550
twitter
pi_211114579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af waarom ze nog geen bezoekje van de Mossad hebben gekregen.
Die komt nog wel.
Intolerant voor intolerantie
pi_211114580
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:15:34 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211114584
https://www.jpost.com/middle-east/article-770484
IDF shares proof of Hamas terror base built under main Gaza hospital
“Hamas wages war from hospitals,” the IDF spokesperson stressed.

Inside Al-Shifa specifically, Gaza’s largest hospital with 1,500 beds and 4,000 employees, “Hamas also has an entrance to its terror tunnels from inside hospital wards. From different places inside the hospital, you can enter underground tunnels.

“Right now, terrorists move freely in Al-Shifa hospital,” Hagari continued. “Hundreds [of terrorists] fled to the hospital to hide after the massacre on October 7.

“Hamas wages war from hospitals,” he stressed, adding that this “not only endangers the lives of Israelis but exploits innocent Gazan civilians as human shields.”

Hagari shared a conversation recorded between two anonymous people, during which Speaker B asks: “Where are the main headquarters of Al-Qasam Brigades?” Speaker A responds: “Under the compound Al-Shifa. Yes, the leadership headquarters are under the Al-Shifa compound. Bathrooms, rooms, headquarters.”

The next day, on Saturday, the IDF and Shin Bet released further documentation of the organization’s use of the hospital, publishing clips from two interrogations of terrorists captured on October 7 after the massacre.

In the video, one of the terrorists openly admits that these tunnels and operation rooms are located under hospitals, including the Al-Shifa Hospital.
pi_211114597
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi.
Dus de mensen zijn er van op de hoogte. ^O^
Wat je ermee doet, is natuurlijk een eigen keuze. Maar echt geholpen door hun eigen overheid worden ze dus ook niet.
Hamas zit daar niet voor het welzijn van de mensen inderdaad en van de buitenwereld moeten die mensen het ook al niet hebben.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:17:57 #90
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211114603
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat daar een groot probleem zit.
Dat klopt en is precies het probleem dat Israël nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Israël juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:19:12 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211114616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat klopt en is precies het probleem dat Israël nu claimt te gaan oplossen door Hamas weg te vagen. Je kunt je alleen afvragen of dat gaat lukken, want het is vrijwel onmogelijk om dit op een beschaafde wijze zonder onschuldige burgerdoden te doen. Hierdoor kan de steun voor Hamas en antipathie tegen Israël juist zelfs groter worden onder de normale burgerbevolking.
Eens.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:19:41 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:20:34 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211114629
twitter
pi_211114643
quote:
Gaat nog druk worden in Den Haag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211114683
De graaf: "Het antwoord van de staat op een terroristische aanslag moet dus niet zijn, overreactie dat in alle opzichten fout is, het ondermijnt je eigen normen en waarden. Het leidt misschien tactisch tot succes maar strategisch juist niet." Exact waar Israël nu dus mee bezig is met hun genocidale campagne.

De graaf: "een unieke gebeurtenis zoals 9/11, leidt tot een systematische verandering van de bestaande orde. Er is sociaal/psychologisch onderzoek gedaan naar wat er gebeurt als je de beelden van 9/11 steeds ziet. Ze namen een groep die dat wel zag en een groep die dat niet zag. Bij de groep die dat wel zag bleek dat ze niet perse banger werden, maar wel conservatiever, strikter op normen van orde en regelmaat, positiever over hun eigen voetbalclub en hun universiteit veel negatiever over "de ander". Voortdurende blootstelling aan dood en verderf maakt ons niet perse banger maar maakt ons meer bewust van onze sterfelijkheid. En maakt het ons gevoeliger voor conservatieve, autoritaire beleidsmaatregelen."

-Nope-

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 00:57:37 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211114697
quote:
it iti isirmaz :Y) gaat dus niet gebeuren ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211114705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die wet om demonstranten neer te schieten is dus niet aangenomen? :P
-Rabia Al-Basri
pi_211114710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
De graaf: "Het antwoord van de staat op een terroristische aanslag moet dus niet zijn, overreactie dat in alle opzichten fout is, het ondermijnt je eigen normen en waarden. Het leidt misschien tactisch tot succes maar strategisch juist niet." Exact waar Israël nu dus mee bezig is met hun genocidale campagne.

De graaf: "een unieke gebeurtenis zoals 9/11, leidt tot een systematische verandering van de bestaande orde. Er is sociaal/psychologisch onderzoek gedaan naar wat er gebeurt als je de beelden van 9/11 steeds ziet. Ze namen een groep die dat wel zag en een groep die dat niet zag. Bij de groep die dat wel zag bleek dat ze niet perse banger werden, maar wel conservatiever, strikter op normen van orde en regelmaat, positiever over hun eigen voetbalclub en hun universiteit veel negatiever over "de ander". Voortdurende blootstelling aan dood en verderf maakt ons niet perse banger maar maakt ons meer bewust van onze sterfelijkheid. En maakt het ons gevoeliger voor conservatieve, autoritaire beleidsmaatregelen."

-Nope-

Wat interesseert een 8 jaar oud filmpje ons eigenlijk?

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 00:58:42 ]
pi_211114717
quote:
En de crimes van Hamas beste kerel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')