abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:33:09 #1
3542 Gia
User under construction
pi_211062061
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Isral in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Isral vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:34:31 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062075
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom wordt daarover zo gestruikeld?
Maar ik had al gezegd dat we rond waren, h?

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je voelde alleen de noodzaak om een rookbommetje af te steken over het woord propaganda.
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want voor de rest sta je niet erg sterk in je schoenen, qua het standpunt dat je inneemt.
Je bent iets aan het benoemen wat normaal is. Welbeschouwd zijn die vreselijke foto's op tabac ook "propaganda" voor de anti-rook lobby.

Mensen die daartoe overgaan hebben inhoudelijk meestal weinig toe te voegen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:35:37 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je met stropoppen gaat beginnen heb ik snel genoeg van je. Ik ga mezelf niet eens meer verdedigen tegen dit soort onzin, types als jij zijn m'n tijd niet waard.
Vrij vertaald: ik kan niet uitleggen wat het probleem met dat artikel nou precies is maar ik vind het stom.
Huilen dan.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:37:06 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062105
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ik had al gezegd dat we rond waren, h?
[..]
[..]
Je bent iets aan het benoemen wat normaal is. Welbeschouwd zijn die vreselijke foto's op tabac ook "propaganda" voor de anti-rook lobby.
Zeker.
quote:
Mensen die daartoe overgaan hebben inhoudelijk meestal weinig toe te voegen.
Zoals bovenstaand soort generieke uitspraken?
Huilen dan.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:38:47 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062118
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zeker.
[..]
Iets ineens benoemen, wat normaal is, is ruis veroorzaken, rookbommetje. Afleiden van de dingen die er wel toe doen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:39:40 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062125
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Iets ineens benoemen, wat normaal is, is ruis veroorzaken, rookbommetje. Afleiden van de dingen die er wel toe doen.
De teneur hier is: wanneer je het doel steunt dan is het geen propaganda meer, en als mensen het tegendeel beweren dan is dat STOM :( . Daarom is het hl belangrijk om het afkeurend over propaganda van Hamas te hebben wanneer er zielige Palestijnse kindjes getoond worden, maar op je achterste poten te staan wanneer een zaal vol journalisten uitnodigen als propaganda geduid wordt door nieuwsuur.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:43 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211062135
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vrij vertaald: ik kan niet uitleggen wat het probleem met dat artikel nou precies is maar ik vind het stom.
Vrij vertaald: als je de persoon speelt in plaats van de bal, verlies je automatisch de discussie en ik ga me niet tot jouw niveau verlagen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:45 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062137
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De teneur hier is: wanneer je het doel steunt dan is het geen propaganda meer, en als mensen het tegendeel beweren dan is dat STOM :( .
Voor de 2de keer, we zijn rond. Want jij voelde blijkbaar de noodzaak om dat op te merken.
&lt;signature here&gt;.
pi_211062140
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zeker.
[..]
Voelt het lekker dat Gaslighten? Leuk truukje hoor, om bewijzen te gaan vragen voor allerlei dingen die gewoon in iedereens leven elke dag gebeuren. En dan smug achterover gaan leunen totdat je kunt zeggen dat alleen echte cijfers tellen en de rest allemaal anecdotisch is.
pi_211062150
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De teneur hier is: wanneer je het doel steunt dan is het geen propaganda meer, en als mensen het tegendeel beweren dan is dat STOM :( .
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik ben bang dat wat users gezien hun emotionele reactie op beelden, wat ook de bedoeling is van het tonen van deze beelden, dus onbewust toch in propaganda zijn getrapt en dat toegeven dat je er in bent getrapt erg moeilijk kan zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:45:12 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062169
quote:
Die gast heeft geen recht van spreken. Die heeft qua buitenland politiek integraal liggen slapen tijdens zijn presidentschap.
&lt;signature here&gt;.
pi_211062188
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hij heeft er een probleem mee dat de NOS meteen de nuance maakt.

Het artikel had een opsomming van ellende moeten zijn zodat de lezer wat meer sympathie voor Isral zou krijgen. Een gekleurd stuk

En aan de ene kant zit daar wel wat in. We zien maar twee dagen ellende aan Isralische zijde en al 16 dagen, elke dag, plus komend halfjaar elke dag ellende aan Palestijnse zijde. Die media-oorlog gaat Israel verliezen. (doet Isral ook zichzelf aan natuurlijk)
pi_211062190
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik ben bang dat wat users gezien hun emotionele reactie op beelden, wat ook de bedoeling is van het tonen van deze beelden, dus onbewust toch in propaganda zijn getrapt en dat toegeven dat je er in bent getrapt erg moeilijk kan zijn.
De meeste deelnemers aan deze reeks kiezen er bewust voor niet te kijken naar die beelden. Om niet getraumatiseerd te worden.

Dat dit aan de kant van 'free Palestine' anders ligt weten we ook. Die bellen trots naar mama op dat ze 10 jidden hebben afgemaakt en dat ze de gestolentelefoon van zo'n joods wijf gebruiken om de goedkeuring van mama in ontvangst te nemen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:47:24 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062194
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hartstikke logisch, en mijn maag draait zich ook om bij het zien van dat geweld. Maar juist dan is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat informatie met een doel gedeeld wordt.
Huilen dan.
pi_211062202
Srsly WTF :')
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211062217
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
De meeste deelnemers aan deze reeks kiezen er bewust voor niet te kijken naar die beelden. Om niet getraumatiseerd te worden.

Dat dit aan de kant van 'free Palestine' anders ligt weten we ook. Die bellen trots naar mama op dat ze 10 jidden hebben afgemaakt en dat ze de gestolentelefoon van zo'n joods wijf gebruiken om de goedkeuring van mama in ontvangst te nemen.
Inderdaad, zoals ik zei is een dergelijk filmpje waardevol voor beide partijen in het conflict.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:50:23 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het artikel had een opsomming van ellende moeten zijn zodat de lezer wat meer sympathie voor Isral zou krijgen. Een gekleurd stuk

En aan de ene kant zit daar wel wat in. We zien maar twee dagen ellende aan Isralische zijde en al 16 dagen, elke dag, plus komend halfjaar elke dag ellende aan Palestijnse zijde. Die media-oorlog gaat Israel verliezen. (doet Isral ook zichzelf aan natuurlijk)
En precies daarom dus dat zaaltje met journalisten. Maar o-wee als dat benoemd wordt.
Huilen dan.
pi_211062240
quote:

[..]

En aan de ene kant zit daar wel wat in. We zien maar twee dagen ellende aan Isralische zijde en al 16 dagen, elke dag, plus komend halfjaar elke dag ellende aan Palestijnse zijde. Die media-oorlog gaat Israel verliezen.
Exact, de Hamas propaganda wordt nagenoeg on gefilterd doorgegeven als informatie, de Isralische informatie wordt zonder meer weggezet als propaganda.

Overigens is de Volkskrant behoorlijk aan het bijdraaien. Die hebben begrepen dat ze hun billen behoorlijk hebben gebrand na dat fake ziekenhuis bombardement. Ondertussen maken ze het meer duidelijk dat Hamas ook niet echt betrouwbaar is.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:51:15 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ad hominem. Jij bent niet bijster snugger (ja, ook een ad hominem)
Nee, feit.

Je shortlist met fallacies begint ook te vervelen. Iedere keer ff snel kijken of ik een k*t-excuus kan vinden om voor jezelf te rechtvaardigen waarom je iets inhoudelijks kan negeren.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:52:42 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211062259
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En precies daarom dus dat zaaltje met journalisten. Maar o-wee als dat benoemd wordt.
Isral moet al die beelden braaf verbergen en Hamas en hun aanhangers de publieke discussie laten domineren met hun propaganda en verdraaiing van de gebeurtenissen, bedoel je?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211062268
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Inderdaad, zoals ik zei is een dergelijk filmpje waardevol voor beide partijen in het conflict.
Het verschil is dat Isral dat geruime tijd niet heeft gewild. Die vonden het niet kies om de slachtoffers in hun ergste nood ten toon te stellen.

De terroristen en hun apologisten hadden niets van dat soort respect voor menselijke waardigheid.
pi_211062269
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die gast heeft geen recht van spreken. Die heeft qua buitenland politiek integraal liggen slapen tijdens zijn presidentschap.
Geen idee of je het stukje gelezen hebt, maar hij geeft juist toe dat de VS heeft liggen slapen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:55:57 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062294
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee of je het stukje gelezen hebt, maar hij geeft juist toe dat de VS heeft liggen slapen.
Hijzelf dus? Helder.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:57:23 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat je goed :)
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen, maar dan zou ik liegen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:57:41 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Isral moet al die beelden braaf verbergen en Hamas en hun aanhangers de publieke discussie laten domineren met hun propaganda en verdraaiing van de gebeurtenissen, bedoel je?
Nee, dat bedoel ik absoluut niet. Waarom denk je dat? Ik heb eerder al gezegd dat ik het belangrijk vind dat de wereld kennis neemt van de terreur van Hamas.
Huilen dan.
pi_211062325
"hoe durft deze oude muts, een mens te zien als een mens"

-Isralis probably

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211062332
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen, maar dan zou ik liegen.
Dat doet mij dan weer goed :)
pi_211062341
quote:

[..]
Dat is natuurlijk wel wat er gebeurt als de ene partij trots is op het neermaaien van festivalbezoekers en de andere kant het niet kies vindt om die plaatjes op X te zetten.

En dan gaan de Hamas apologeten net doen alsof dat het issue is, en niet wat die beelden laten zien. In dit topic laten we ons ook die kant op slepen. Het gaat nu alleen nog over het zien van moordenaars in actie en hun slachtoffers. Het zien is verheven tot het belangrijkste thema.

Wie daar aan meedoet is gewoon een slachtoffer van Gaslighten. Niet wat je ziet is relevant, maar of het juist gepresteerd is door de juiste personen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:01:20 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211062360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:57 schreef Slayage het volgende:

-Isralis probably

[ twitter ]
Ja, dus nog even over die propaganda h...
Huilen dan.
pi_211062361
quote:

-Isralis probably

[ twitter ]
Beetje vaag dit allemaal.
pi_211062362
quote:
Obama. Enough said.
pi_211062371
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dus nog even over die propaganda h...
Ik denk niet dat dit propaganda is. Want Hamas maakt zich geen illusie dat de westerse wereld hen ziet als een terreurorganisatie.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:02:58 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062382
quote:

[..]

Die media-oorlog is ingecalculeerd door en is ht doel van Hamas geweest bij hun actie van 7 oktober.
pi_211062393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit propaganda is. Want Hamas maakt zich geen illusie dat de westerse wereld hen ziet als een terreurorganisatie.
Ik denk van wel, maar dan bestemd voor de Palestijnse consumptie.
pi_211062405
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk van wel, maar dan bestemd voor de Palestijnse consumptie.
Mwau. Waarom? Palestijnen in Gaza, hebben een uitzichtloos bestaan. Die steunen Hamas toch wel aan gebrek aan beter.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:05:05 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat doet mij dan weer goed :)
Eerlijkheid, je zou het eens moeten proberen.

Kan het wel rap stil worden, want zoveel breng je ook weer niet mee, maar soit.
&lt;signature here&gt;.
pi_211062443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
Exact, de Hamas propaganda wordt nagenoeg on gefilterd doorgegeven als informatie, de Isralische informatie wordt zonder meer weggezet als propaganda.

Overigens is de Volkskrant behoorlijk aan het bijdraaien. Die hebben begrepen dat ze hun billen behoorlijk hebben gebrand na dat fake ziekenhuis bombardement. Ondertussen maken ze het meer duidelijk dat Hamas ook niet echt betrouwbaar is.
Ongefilterd doorgeven? Serieus?

Als het echt ongefilterd zou zijn geweest dan was de publieke opinie hier in Nederland heel anders. De dood van een Palestijn is veel minder waard. Je gaat mij niet vertellen dat als Hamas elke dag honderden huizen doelgericht raakte wij in Nederland dan ook zo kalm zouden reageren.

Enig idee hoeveel Palestijnen dit jaar in de West Bank overleden zijn en hoeveel in de afgelopen twee weken? Je moet het net zoals ik opzoeken, de media filtert wel degelijk
pi_211062504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die media-oorlog is ingecalculeerd door en is ht doel van Hamas geweest bij hun actie van 7 oktober.
Moet je Hamas toch nageven, ze lijken dom, maar Isral reageert precies zoals ze willen.
pi_211062520
quote:
Er wordt al een dikke week een grondoffensief verwacht en inmiddels neemt de internationale druk op Isral elke dag toe om vooral toch maar met beleid - als daar berhaupt sprake van kan zijn in zo'n conflict - na te denken over wat verstandig is in deze. De woorden van Biden, en nu ook weer Obama, zeggen daarin genoeg. De Amerikanen zijn denk ik echt angstig voor een (zeer) groot conflict in de regio waarbij ze haast wel in zullen moten grijpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:16:53 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062527
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Moet je Hamas toch nageven, ze lijken dom, maar Isral reageert precies zoals ze willen.
Je hebt niet ongelijk, maar we zouden wat moeten vinden, van clubjes die opereren als een doodscultus.
&lt;signature here&gt;.
pi_211062568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er wordt al een dikke week een grondoffensief verwacht en inmiddels neemt de internationale druk op Isral elke dag toe om vooral toch maar met beleid - als daar berhaupt sprake van kan zijn in zo'n conflict - na te denken over wat verstandig is in deze. De woorden van Biden, en nu ook weer Obama, zeggen daarin genoeg. De Amerikanen zijn denk ik echt angstig voor een (zeer) groot conflict in de regio waarbij ze haast wel in zullen moten grijpen.
Mwau. Het is allemaal nog een stukje complexer. De Amerikanen bestaan niet. Zo staan de neoconservatieve nog net geen vreugde dansje te doen.
pi_211062574
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau. Het is allemaal nog een stukje complexer. De Amerikanen bestaan niet. Zo staan de neoconservatieve nog net geen vreugde dansje te doen.
Je snapt best wat ik bedoel.
pi_211062581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je snapt best wat ik bedoel.
Jawel, maar het klopt niet. Of in elk geval slechts gedeetelijk.
pi_211062587
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt niet ongelijk, maar we zouden wat moeten vinden, van clubjes die opereren als een doodscultus.
Zeker.
Is dit de manier?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:21:24 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211062592
quote:

-Isralis probably

[ twitter ]
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211062594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jawel, maar het klopt niet. Of in elk geval slechts gedeetelijk.
Amerika is altijd verdeeld en dat zal altijd zo blijven. Maar Amerika is en blijft een bondgenoot van Isral aan beide kanten van het politieke spectrum.
pi_211062600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Amerika is altijd verdeeld en dat zal altijd zo blijven. Maar Amerika is en blijft een bondgenoot van Isral aan beide kanten van het politieke spectrum.
Zeker. Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:23:03 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211062607
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker.
Is dit de manier?
Kweenie; wat stel je voor?

"Een goed gesprek", met hamas?
&lt;signature here&gt;.
pi_211062612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:25:24 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062632
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.
Haar man is ook nog in handen van Hamas. Ze heeft er alle belang bij om menselijk over te komen en een beroep te doen op de menselijkheid van de gijzelnemers.

Of misschien was ze zo opgelucht dat ze rare dingen deed.

Of misschien was dit wel een hele aardige gijzelnemer met een vleugje Stockholm eroverheen.

Of antwoord D, alles hierboven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:29:21 #53
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211062672
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.

Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.

Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Isralirs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
pi_211062679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
Daar is een deel van politiek-Amerika juist heel gelukkig mee. Dat is mijn punt.
pi_211062731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:

Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Isralirs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Was de avond ervoor inderdaad ook. Had de stream van Lookner op de achtergrond aan staan, die had het over berichten dat het om gunboats zou kunnen gaan. Gemist of dat nou bevestigd was of niet, maar er werd in elk geval flink geschoten.

En beterschap!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:38:22 #56
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211062772
quote:

[..]
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.

Ik hoor dat er gijzelaars bevrijd zijn, wat is hun verhaal? Wat is hun overkomen? Daar ben ik veel meer benieuwd naar.

Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief benvloed worden. Wat wil Isral hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:34 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:

Beterschap!
Ik heb ooit met een dubbele oorontsteking en zwangere slapeloosheid het stemmen tellen bij de verkiezingen tussen Bush en Gore op de minuut gevolgd :X
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:38 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062828
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.

...
Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief benvloed worden. Wat wil Isral hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.

Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
twitter

"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."

Daarom was en is dit nodig.
pi_211062853
Haha, dit wordt steeds hilarischer.

Deze man, waar al meerdere videos van op internet verschenen waar hij eerst raketaanvallen richting Isral toejuicht en daarna jammerend in een ziekenhuis zit na een bombardement van het Isralische leger, blijkt dus ook nog een zanger, waar hij met een groot wapen op de schouder en legerkleding aan, Hamas aan het verheerlijken is. Je verzint dit niet hoor.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:44:37 #60
438527 MissButterflyy
pi_211062854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.

Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
[ twitter ]

"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."

Daarom was en is dit nodig.
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?

Op Twitter vind je overal pulp.
pi_211062911
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211062940
Rutte wil de gijzelaars zsm vrij hebben, maar Netanyahu ziet dat toch anders

Meer dan tweehonderd mensen zijn gegijzeld door terreurorganisatie Hamas. Zoons en dochters, vaders en moeders, broers en zussen, vrienden en vriendinnen. Dierbaren die gemist worden.

Vanmorgen sprak ik familieleden en vrienden van mensen die in de Gazastrook gegijzeld worden. Wat zij vertelden tart iedere beschrijving. Het woord dat nog enigszins in de buurt komt is barbarij. De familieleden en vrienden zitten in grote onzekerheid over het lot van hun dierbaren. Ik ben diep geraakt door hun verhalen en diep onder de indruk hoe zij op alle mogelijke manieren aandacht vragen voor het lot van hun geliefden. Door hun verhaal te vertellen. Door hen een gezicht te geven.

Het is ontzettend belangrijk dat zij snel vrijgelaten worden.
@HankeBruinsSlot
en ik werken samen met onze partners in het Midden-Oosten om te zorgen dat de gegijzelden van alle nationaliteiten vrijkomen. We mogen niet rusten voor alle gegijzelde mensen weer herenigd zijn met hun families en vrienden. Breng ze thuis.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:53:59 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211062949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vrij vertaald: als je de persoon speelt in plaats van de bal, verlies je automatisch de discussie en ik ga me niet tot jouw niveau verlagen.
Ben ik het helemaal mee eens! Vind toch dat er te vaak op de man wordt gespeeld. Ik haal meestal mijn schouders op omdat ik het als een zwaktebod ervaar. Is alleen maar extra gratis lucht voor mijn ego. Prima.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211062952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:55:47 #65
438527 MissButterflyy
pi_211062968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:54 schreef Alov het volgende:

[..]
Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.
Niemand ontkent dat hier. Wie dan?
Isral wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:57:39 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062992
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Isral zelf".
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:58:23 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063000
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Isral wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
Ik denk dat je wat pareltjes van werkperd over het hoofd ziet, dan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:00:57 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:52 schreef Slayage het volgende:
Rutte wil de gijzelaars zsm vrij hebben, maar Netanyahu ziet dat toch anders
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:01:10 #69
438527 MissButterflyy
pi_211063037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Isral zelf".
Volgens mij was Al Jazeera verboten in Isral sinds kort, dus lijkt me sterk.
pi_211063039
quote:

[..]
Een user toch wel in enige mate. De werken van ons paard zijn episch en tragisch tegelijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:01:55 #71
13462 BansheeBoy
pi_211063045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?
Dat staat toch niet in verhouding Nattekat? De vrijheid van een paar gijzelaars forceren met als kostprijs 1000den dode Palestijnen? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_211063048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De man die claimde dat 260 festivalgangers door spervuur om het leven waren gekomen en toen heel stil was toen de filmpjes van de executies naar boven kwamen _O_
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:03:09 #73
38496 Perrin
pi_211063055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Om maar een van de vele eruit te pikken:
Werkperd in NWS / Oorlog Isral - Palestina #57

quote:
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Isralische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.
Voor dat soort lieden (en daar zijn er miljoenen van wereldwijd) is het nodig de werkelijkheid te blijven tonen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:04:34 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:06:55 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063102
En gelijk hebben ze in hun frustratie, met 200+ gijzelaars waarvan Hamas er elke week 2 vrijlaat kunnen ze IDF makkeljjk nog twee jaar lang aan het lijntje houden, tijd in hun (Hamas) voordeel laten werken
twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 24-10-2023 12:22:58 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:09:09 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_take_in_1m_gazans/
Egypt official tells Europe to take in 1m Gazans if ‘you care about human rights so much’
Die progressieve gekkies zouden het nog zo doen ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:10:58 #77
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211063139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vermoeiende take die nergens op slaat. Het is heel moeilijk discussieren als je met zulke absurde takes komt.
pi_211063146
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kweenie; wat stel je voor?

"Een goed gesprek", met hamas?
Alle Palestijnen bombarderen?
pi_211063153
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij neem ik geen enkel standpunt in, behalve dan dat een zaal vol buitenlandse journalisten uitnodigen om de terreur van Hamas eens van dichtbij te bekijken prima als propaganda te duiden is.
Het is juist erg belangrijk dat journalisten te zien krijgen wat daar is gebeurd, er deden immers ook alweer allerlei verhalen te ronde dat het niet echt zou zijn of schromelijk was overdreven. Om nog maar te zwijgen over alle misconcepties die er zijn over Hamas, deze 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders' worden in bepaalde kringen door een veel te rooskleurige bril bekeken.

En met propaganda heeft dat helemaal niets te maken, dit zijn gewoon daadwerkelijke beelden, het betreft geen manipulatie of misleidende informatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211063157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vermoeiende take die nergens op slaat. Het is heel moeilijk discussieren als je met zulke absurde takes komt.
Onder een steen gelegen?
Al die progressieve clubs kiezen de kant van Hamas.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:13:23 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211063162
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is juist erg belangrijk dat journalisten te zien krijgen wat daar is gebeurd, er deden immers ook alweer allerlei verhalen te ronde dat het niet echt zou zijn of schromelijk was overdreven. Om nog maar te zwijgen over alle misconcepties die er zijn over Hamas, deze 'vrijheidsstrijders' of 'verzetsstrijders' worden in bepaalde kringen door een veel te rooskleurige bril bekeken.

En met propaganda heeft dat helemaal niets te maken, dit zijn gewoon daadwerkelijke beelden, het betreft geen manipulatie of misleidende informatie.
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:00 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211063171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Onder een steen gelegen?
Ook dat klopt niet.

Er is afgelopen 2 weken meer dan genoeg informatie hier gepost, als je dan nog steeds dit standpunt inneemt dan is alle discussie gelijk dood.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:12 #83
13462 BansheeBoy
pi_211063172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Onder een steen gelegen?
Ben jij van de school Palestijnen = Hamas. Want dat verschil moet je echt wel maken.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:42 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211063178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
En gelijk hebben ze in hun frustratie, met 200+ gijzelaars waarvan Hamas er elke week 2 vrijlaat kunnen ze IDF makkeljjk nog twee jaar lang aan het lijntje houden, tijd in hun (die van Hamas) voordeel laten werken
[ twitter ]
Dit ben ik wel met je eens ja. Het is een slimme strategie van Hamas wat dat betreft.

Want ook hoe langer Israel doorgaat met bombarderen (en ze zullen wel moeten tussen nu en het grondoffensief) hoe minder support ze krijgen van de rest van de wereld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:42 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063179
quote:

[..]
Je wil zeggen dat clubs die continu met open armen staan naar iedereen die een beetje zielig kijkt nu op eens een streep gaan trekken? :D

Zelfs toen er bewezen IS'ers mee kwamen met de bootjes werd dat heel stellig ontkend. Sommige mensen zijn gewoon totaal wereldvreemd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211063191
quote:
Egypt official tells Europe to take in 1m Gazans if ‘you care about human rights so much’
Alle Gazanen terug naar Marokko. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:15:41 #87
438527 MissButterflyy
pi_211063192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Een user toch wel in enige mate. De werken van ons paard zijn episch en tragisch tegelijk.
Ik lees die flauwekul niet eens. Net als bepaalde users die het ok vinden dat alle Palestijnen weg gebombardeerd mogen worden. Die reacties lees je hier ook vaak genoeg. Net zo extreem.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:16:00 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063199
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ben jij van de school Palestijnen = Hamas. Want dat verschil moet je echt wel maken.

Sommige progressieve clubs denken dat dus. Ze kennen amper de achtergronden van het conflict, daarom hebben ze in de eerste plaats zulke rare meningen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:16:02 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211063200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Alle Gazanen terug naar Marokko. :+
Alle Gazanen terug naar Ghana.
pi_211063240
quote:

[..]
Hoe zou Isral anders moeten reageren dan? Gezellig afwachten en niks doen?

Er is hier maar 1 partij schuldig aan alle ellende en dat is Hamas.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211063254
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is inderdaad aannemelijk.

Radicaal progressieven/linksen zijn dan ook dol op de fundamentalistische Islam. Zoals de befaamde Judith Butler ooit al eens zei: 'Understanding Hamas, Hezbollah as social movements that are progressive, that are on the Left, that are part of a global Left, is extremely important.' Of de Italiaanse marxist Antonio Negri, die radicale Islam omschreef als een 'postmodern project'.

Dus een miljoen geradicaliseerde Palestijnen hier, zou in die kringen wel worden toegejuicht. We zagen het gisteren ook weer aan Extinction Rebellion en al eerder aan BLM, het toejuichen van terrorisme en omarmen van de fundamentalistische Islam, is daar helaas de norm.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:24:38 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211063299
quote:

[..]
Het is moeilijk om te leven met mensen die zo weinig van Europa houden in daad maar het claimen in woord zoals de progressieve mensen die dit inderdaad zouden willen doen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:25:35 #93
8781 crew  Frutsel
pi_211063309
quote:
Alle joden terug naar Europa, ruilen voor 2 miljoen gasten die in Europa de straat op gingen en anti-joodse leuzen scandeerden of 'erger'.

of Alle Palestijnen naar Qatar, UAE, Egypte en Iran if u care so much about the well being of the Palestinians
pi_211063312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ook dat klopt niet.

Er is afgelopen 2 weken meer dan genoeg informatie hier gepost, als je dan nog steeds dit standpunt inneemt dan is alle discussie gelijk dood.
Als jij na 7 oktober je mond hebt gehouden en nu, pas nadat Isral terug slaat, gaat lopen janken kies je gewoon voor hamas.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:26:04 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Alle joden terug naar Europa, ruilen voor 2 miljoen gasten die in Europa de straat op gingen en anti-joodse leuzen scandeerden of 'erger'.

of Alle Palestijnen naar Qatar, UAE, Egypte en Iran if u care so much about the well being of the Palestinians
Ik kan me wel vinden in dit plan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:26:54 #96
438527 MissButterflyy
pi_211063327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen niks doen en Gaza compleet van de kaart vegen.
Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd, geen zin in hoor.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:27:32 #97
13462 BansheeBoy
pi_211063336
quote:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Dat is veel te simplistisch. Ik wil niet zover gaan om je te beschuldigen van het hebben van een agenda, maar chique is het niet.

A. De aanval van Hamas (die ik ten zeerste veroordeel) was NIET de eerste actie in deze decennialange geweldsspiraal.
B. IsraI kan kiezen voor elke strategie maar kiest ZELF voor de strategie met zoveel slachtoffers aan Palestijnse zijde.

In alle bereidwilligheid en rechtvaardigheid zie ik 2 terreurgroepen met elkaar vechten met als kostprijs onschuldige slachtoffers.

IsraI reken ik het meer aan omdat ze A. een land zijn en B. zich moet houden aan regels en oorlogsrecht.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:27:37 #98
438527 MissButterflyy
pi_211063338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Joden willen helemaal niet terug naar Europa.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:27:51 #99
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211063341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Als jij na 7 oktober je mond hebt gehouden en nu, pas nadat Isral terug slaat, gaat lopen janken kies je gewoon voor hamas.
Misschien had je gewoon kunnen vragen hoe ik erin sta in plaats van gelijk deze frame te maken.

Dit is toch geen manier van discussieren?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:28:05 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063345
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-24-oktober-a4178320
Door Hamas vrijgelaten 85-jarige Isralische gijzelaar: ik ben door een hel gegaan
„Ik ben door een hel gegaan”. Het zijn de woorden van de 85-jarige Yocheved Lifschitz, een van de twee Isralische gijzelaars die maandagavond door Hamas werd vrijgelaten uit de Gazastrook. Lifschitz zegt met stokken te zijn geslagen, waarbij ze blauwe plekken opliep. Dat deed zij op een persconferentie die door onder meer de BBC werd uitgezonden.

Op 7 oktober werd Lifschitz ontvoerd uit een kibboets door leden van Hamas, een fundamentalistische Palestijnse organisatie die een bestuurlijke tak heeft en terreurdaden pleegt. Ze werd in het ondergrondse tunnelnetwerk van de beweging in de Gazastrook ondergebracht, dat zij als „een spinnenweb” met natte, zachte ondergrond omschreef. De bejaarde vrouw werd gedwongen om kilometers te lopen. Ook namen Hamas-strijders haar horloge en sieraden af.

Desondanks noemde Lifschitz de omstandigheden waaronder ze werd vastgehouden relatief schoon en zegt ze goed behandeld te zijn. Zij en de andere gijzelaars sliepen op matrassen in de tunnels en werden iedere twee drie dagen door een arts bezocht.

Kritische woorden voor de Isralische overheid had Lifschitz ook. Die heeft volgens haar miljarden gespendeerd aan een grenshek met de Gazastrook, maar niets gedaan om te voorkomen dat Hamas-strijders hier doorheen konden breken. Ze vindt dat de Isralische regering eerder geuite zorgen hierover niet serieus heeft genomen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:30:38 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063363
Die is behoorlijk gestockholmd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:30:41 #102
8781 crew  Frutsel
pi_211063364
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Joden willen helemaal niet terug naar Europa.
Ongetwijfeld, maar ja, dit werkt ook niet en ik kreeg ook niet altijd mijn zin :P
Denk dat twee miljoen "Europeanen" ook niet weg willen :)
pi_211063374
Een goede/lange artikel over het immense falen van de inlichtingen diensten en over de Isralische nucleaire "The Samson option".

"In addition, in contrast to its longtime tradition, the Shin Bet has tended in recent years to provide intelligence to please. Its estimates supported Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s policy aimed at nurturing Hamas rule in Gaza and diminishing the power and influence of the Palestinian Authority in the West Bank."

"Nevertheless, Aman’s analysts failed to recognize their true meaning, regarding them instead as show-off exercises. According to some reports, Hamas misled and deceived Israel’s SIGINT means of collection by talking in calls monitored by Unit 8200—and possibly Unit 81 and Shin Bet SIGINT—about avoiding a new war, thus revealing a far higher level of sophistication than previously realized."

"The drones knocked out an estimated 100 remotely-operated machine gun towers as well. One can hardly understand this oversight considering the many war clips from Ukraine that show how Ukrainians have used drones to drop grenades on Russian tanks and soldiers.

The IDF also used three large observation balloons as a second-line platform to surveil Gaza in its southern, central, and northern sectors. In the weeks before the attack, the three balloons were taken out of service due to their activation under unsuitable weather conditions, but the army neglected to return them to service."

"Recently, against the advice of his nuclear experts, Netanyahu considered a Saudi independent enrichment capability—which, as in any country, carries the risk of weaponization—in exchange for normalization with Israel. This comes against the backdrop of past incidents, including in the late 1990s, in which Netanyahu left his nuclear guardians with the impression that he lacks the qualities to control Israel’s nuclear keys.

At a time when Israel is at war in Gaza, there is a real risk that Hezbollah might unleash tens of thousands of missiles on Israeli cities. That, in turn, could generate situations in which reckless and inexperienced ministers go astray in their reactions. Indeed, just days ago, one Israeli far-right Likud lawmaker, Tally Gotliv, publicly urged the government to use “everything in its arsenal,” including “doomsday” weapons, against Hamas."
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:31:28 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211063377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.
pi_211063383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Misschien had je gewoon kunnen vragen hoe ik erin sta in plaats van gelijk deze frame te maken.

Dit is toch geen manier van discussieren?
Ik hen het niet over jou maar over de progressieve clubs.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:32:43 #106
8781 crew  Frutsel
pi_211063389
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.
Dat hek had natuurlijk ook 100 kilometer hoog gemoeten zodat er ook geen paragliders overheen konden
pi_211063434
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik lees die flauwekul niet eens. Net als bepaalde users die het ok vinden dat alle Palestijnen weg gebombardeerd mogen worden. Die reacties lees je hier ook vaak genoeg. Net zo extreem.
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:

- Bombadeer alle Palestijnen kapot, dat is een mening. Dat mag iemand vinden, alleen is dat naar humane maatstaven compleet van het padje af en fout.

- Het ontkennen van gebeurtenissen, zoals de bewuste massaslachting van Hamas op het festival gebeurt dus ook. Dat vind ik nog net een tandje kwalijker. Als iemand zulke gebeurtenissen ontkent (idem voor andere historische gruwelen), dan ben je het stadium van het padje af al lang voorbij.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:38:39 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211063455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Door Hamas vrijgelaten 85-jarige Isralische gijzelaar: ik ben door een hel gegaan
„Ik ben door een hel gegaan”. Het zijn de woorden van de 85-jarige Yocheved Lifschitz, een van de twee Isralische gijzelaars die maandagavond door Hamas werd vrijgelaten uit de Gazastrook. Lifschitz zegt met stokken te zijn geslagen, waarbij ze blauwe plekken opliep. Dat deed zij op een persconferentie die door onder meer de BBC werd uitgezonden.

Op 7 oktober werd Lifschitz ontvoerd uit een kibboets door leden van Hamas, een fundamentalistische Palestijnse organisatie die een bestuurlijke tak heeft en terreurdaden pleegt. Ze werd in het ondergrondse tunnelnetwerk van de beweging in de Gazastrook ondergebracht, dat zij als „een spinnenweb” met natte, zachte ondergrond omschreef. De bejaarde vrouw werd gedwongen om kilometers te lopen. Ook namen Hamas-strijders haar horloge en sieraden af.

Desondanks noemde Lifschitz de omstandigheden waaronder ze werd vastgehouden relatief schoon en zegt ze goed behandeld te zijn. Zij en de andere gijzelaars sliepen op matrassen in de tunnels en werden iedere twee drie dagen door een arts bezocht.

Kritische woorden voor de Isralische overheid had Lifschitz ook. Die heeft volgens haar miljarden gespendeerd aan een grenshek met de Gazastrook, maar niets gedaan om te voorkomen dat Hamas-strijders hier doorheen konden breken. Ze vindt dat de Isralische regering eerder geuite zorgen hierover niet serieus heeft genomen.
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.

En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathien, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Isral dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.

Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Isralische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:40:10 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
"Ja sorry dat we alleen beelden van een tegen ons gerichte terreurdaad tonen van de bodycams van de terroristen; we betreuren het eenzijdige beeld dat we zo scheppen".

Hadden ze dan voor de balans ook wat beelden van dode Palestijnse baby's moeten laten zien of zo? :?
pi_211063518
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:43:54 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063541
quote:

[..]

Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.

De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:44:28 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063552
Je zou denken dat Israel wel hun eigen producten zou gebruiken, zoals Drone Dome (detectiebereik 7km, laserbereik 3~4km) om drones vanuit Gaza te detecteren en onschadelijk te maken. Wat is dit voor kansloze gefaal?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Slayage het volgende:
"The drones knocked out an estimated 100 remotely-operated machine gun towers as well. One can hardly understand this oversight considering the many war clips from Ukraine that show how Ukrainians have used drones to drop grenades on Russian tanks and soldiers.
pi_211063554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
En rondvliegende bewapende autonome drones
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:44:38 #114
13462 BansheeBoy
pi_211063556
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:

- Bombadeer alle Palestijnen kapot, dat is een mening. Dat mag iemand vinden, alleen is dat naar humane maatstaven compleet van het padje af en fout.

- Het ontkennen van gebeurtenissen, zoals de bewuste massaslachting van Hamas op het festival gebeurt dus ook. Dat vind ik nog net een tandje kwalijker. Als iemand zulke gebeurtenissen ontkent (idem voor andere historische gruwelen), dan ben je het stadium van het padje af al lang voorbij.
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:44:44 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211063559
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.

En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathien, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Isral dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.

Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Isralische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.

Toch?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:45:21 #116
438527 MissButterflyy
pi_211063568
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.

Toch?
Klopt. :)
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:45:34 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211063577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:48:37 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Je zou denken dat Israel wel hun eigen producten zou gebruiken, zoals Drone Dome (detectiebereik 7km, laserbereik 3~4km) om drones vanuit Gaza te detecteren en onschadelijk te maken. Wat is dit voor kansloze gefaal?
[..]

Nou, die komen nu vast wel. Dit is een geintje wat Hamas n keer kan flikken.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:49:36 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063636
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft bewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israel

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 24-10-2023 13:24:21 ]
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:50:12 #120
38496 Perrin
pi_211063651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook h. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.
pi_211063680
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.

Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.

Overigens is er nog een belangrijk verschil: Hamas voert doelbewust aanvallen uit op onschuldige burgers, zonder enig militair nut/doel.

Isral voert doelbewust aanvallen uit op militaire doelen, maar interesseert het geen reet of er burgerslachtoffers bij vallen of niet.

Isral is in de basis niet uit op zoveel mogelijk burgerslachtoffers. Hamas wel. Dat vind ik wel een belangrijk verschil. Daarmee praat ik het militaire optreden van Isral overigens niet goed. Totaal niet zelfs.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:53:18 #122
38496 Perrin
pi_211063697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.

Overigens is er nog een belangrijk verschil: Hamas voert doelbewust aanvallen uit op onschuldige burgers, zonder enig militair nut/doel.

Isral voert doelbewust aanvallen uit op militaire doelen, maar interesseert het geen reet of er burgerslachtoffers bij vallen of niet.

Isral is in de basis niet uit op zoveel mogelijk burgerslachtoffers. Hamas wel. Dat vind ik wel een belangrijk verschil. Daarmee praat ik het militaire optreden van Isral overigens niet goed. Totaal niet zelfs.
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:54:30 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063715
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
24/7 rondvliegen zal wel niet haalbaar zijn maar een quick response team met drones moet goed te doen zijn. Wordt er alarm geslagen, bijvoorbeeld omdat alle camera's kapotgemaakt zijn dan worden er gelijk bewapende drones gelanceerd die dan binnen tien minuten bij Gaza grens kunnen zijn.

Fun fact: Zuid Korea heeft autonome machine geweer drones bij hun NK grens. Ze staan niet permanent op direct-iedereen-doodschieten-die-de-grens-over-komt maar kunnen ze wel indien nodig aanzetten.

Waarom heeft drone supermacht Israel dit niet bij de Gaza en Libanon grens?
Wanneer iemand alarm slaat omdat alle camera's opeens kapot zijn dan wordt er op de rode knop geramd en schakelen alle drones over op autonoom iedereen-doodschieten-modus. Ze zijn niet meer afhankelijk van menselijke operators (die niets meer kunnen zien omdat de camera's kapot zijn) en gebruiken hun AI om iedereen die de grens oversteekt af te knallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 24-10-2023 13:23:46 ]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:55:31 #124
236264 crew  capricia
pi_211063730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In de vorm van een duif.

SPOILER
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:55:41 #125
438527 MissButterflyy
pi_211063733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.

De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.
Het wordt er allemaal nooit beter op.

Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:56:04 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft gewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israel
En je vergeet het stukje nog dat men bezig was om dit ook te normaliseren en het aantal werk- en uitreisvergunningen steeds verder verhoogd werd. Dat was Hamas natuurlijk ook een doorn in het oog, want dan krijg je allemaal mensen die niet afhankelijk zijn van hun aanvullende uitkeringen voor martelaarschap, het aantal behoofdddoekte vrouwen in de familie, werkzaamheden voor Hamas maar die thuiskomen met een goede boterham en persoonlijke relaties met Israli's.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:56:12 #127
201253 sjorsie1982
pi_211063739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.
En hun bestaansrecht
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:57:31 #128
201253 sjorsie1982
pi_211063755
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef capricia het volgende:

[..]
In de vorm van een duif.

SPOILER
Waar zijn de wapens?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:57:32 #129
438527 MissButterflyy
pi_211063756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook h. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.
Misschien moet Isral ook eens goed luisteren wat ze te zeggen hebben en welke kritiek ze hebben op de regering.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:57:39 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211063758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat zeg natuurlijk ook wel genoeg. Er lijkt bij sommigen een vreemde reflex aanwezig om alleen het handelen van Isral door een verschrikkelijk kritische bril te bekijken, waarbij onhaalbare verwachtingen zijn, zodat er ook onophoudelijk kritiek kan worden geleverd. Het lijkt er eigenlijk op neer te komen dat het enige wat Isral moet doen is incasseren en toegefelijk zijn.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:58:24 #131
336226 Geschiedkundige
pi_211063771
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.

Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?

Ik zou het eigenlijk niet weten.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:59:51 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211063786
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.
Propaganda hoeft niet misleidend of manipulatief te zijn. Het is informatie die bedoeld is om men aan je kant te krijgen. Je wil invloed uitoefenen op mensen door informatie te verspreiden waarmee je men wil overtuigen dat jij gelijk hebt.

Rijksoverheid heeft soms op NPO ook van die spotjes waarmee ze men willen bereiken. NIX18, tegen huiselijk geweld, eenzaamheidscampagne.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:01:39 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063807
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je vergeet dat het er allemaal wel beter op werd. Er werd gewerkt aan normalisering. Hamas heeft zelfs toegegeven om met opzet te doen alsof ze daarvoor openstonden om zo deze ver(r)assingsaanval te kunnen uitvoeren. Dus er was wel degelijk aandacht voor de lange termijn en het waarom.

Aan de andere kant heb je de schizofrene houding van Isral op de Westoever met dank aan de verrechtsing. Ik vind dat een zorgwekkender ontwikkeling dan hoe Gaza ingemetseld werd, juist omdat de meest onsympathieke figuren die niet onderdoen voor Hamas in hun houding naar buitenstaanders toe daar vrij spel kregen en krijgen.

Gaza is al een flinke kluif om in goede banen te leiden maar het is in elk geval ingekaderd, de Westoever is een veel dringender probleem voor de komende jaren en een absolute pr-ramp door de steeds verder in de buurt van apartheid komende situatie daar.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:01:45 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?

Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:02:42 #135
500543 Alov
pi_211063821
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen niks doen en Gaza compleet van de kaart vegen.
Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd, geen zin in hoor.
Je hebt gelijk als het is zoals je zegt, maar zo is het gewoon niet. Gaza wordt helemaal niet compleet van de kaart geveegd (misschien 1 % van de gebouwen liggen plat, waarvan bijna alle (ook) een militaire functie hadden) en er zijn nog precies evenveel levende Gazanen als twee weken gelden op een fout marge van 1 promille. Je kunt m.i. dingen niet zomaar helemaal verkeerd framen en dan doen alsof je gelijk hebt.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:04:02 #136
336226 Geschiedkundige
pi_211063838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍
Op naar een topic over de chaos in Egypte :P
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:04:55 #137
500543 Alov
pi_211063848
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:07:14 #138
336226 Geschiedkundige
pi_211063869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:

[..]
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?

Hier gaan ze internationaal ook niet uitkomen. Sterker nog, die 'internatiomale gemeenschap' is mede verantwoordelijk voor dezechele casus.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:07:15 #139
36921 ReplaR
pi_211063870
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch?
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:08:06 #140
38496 Perrin
pi_211063877
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.
Misschien moet Isral ook eens goed luisteren wat ze te zeggen hebben en welke kritiek ze hebben op de regering.
Dat weet ik wel zeker dat er naar dat soort dames geluisterd zou moeten worden. Gaat helaas niet gebeuren.

Als aan beide zijden van de politieke muur alleen maar van dat soort mensen waren, dan was dit conflict er niet.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:09:00 #141
236264 crew  capricia
pi_211063889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:

[..]
Dat wil Macron.
"🔴 Emmanuel Macron zegt dat hij kwam om “Isral te herinneren aan het legitieme recht om zichzelf te verdedigen”. De Franse president stelt voor dat “de internationale coalitie tegen Daesh ook tegen Hamas kan strijden”. “De strijd moet genadeloos zijn, maar niet zonder regels.”"
twitter

Maar het is me niet duidelijk wat dit concreet zou betekenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:09:07 #142
336226 Geschiedkundige
pi_211063892
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.
Bizar dat je gewoon een x-aantal terreurgroepen hebt op de oppervlakte van een grote gemeente in Nederland.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:12:34 #143
128271 Slayage
INFP
pi_211063934
Nee anti zionisme is geen anti semitisme. Zou wat wezen aangezien er genoeg joden zijn die anti Zionist zijn.

En ja dit is een authentieke quote uit 1943 van yithzak Rabin, latere premier van Isral, 1 van de belangrijkste zionistische leiders. Helaas zien sommigen in beide kampen, terreur als een onderdeel van nation building/oorlog voeren, zoals je uit de context van het citaat kan halen (zie link). Daar is anno 2023 niks aan veranderd, zoals we zelf met onze eigen ogen zien gebeuren. Of het nou de moordpartijen van Hamas is of de moordpartijen van het IDF.

https://merip.org/1988/05(...)ational%20war%20goes.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:12:58 #144
38496 Perrin
pi_211063936
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat wil Macron.
"🔴 Emmanuel Macron zegt dat hij kwam om “Isral te herinneren aan het legitieme recht om zichzelf te verdedigen”. De Franse president stelt voor dat “de internationale coalitie tegen Daesh ook tegen Hamas kan strijden”. “De strijd moet genadeloos zijn, maar niet zonder regels.”"
[ twitter ]

Maar het is me niet duidelijk wat dit concreet zou betekenen.
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:13:45 #145
500543 Alov
pi_211063942
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?

Hier gaan ze internationaal ook niet uitkomen. Sterker nog, die 'internatiomale gemeenschap' is mede verantwoordelijk voor dezechele casus.
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:16:29 #146
236264 crew  capricia
pi_211063969
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.
Al kunnen we internationaal wellicht al vast beginnen met de financile mogelijkheden van die kopstukken van Hamas in Qatar te beperken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:17:11 #147
336226 Geschiedkundige
pi_211063977
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:13 schreef Alov het volgende:

[..]
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan. ;(
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:19:05 #148
13462 BansheeBoy
pi_211064002
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.
Al kunnen we internationaal wellicht al vast beginnen met de financile mogelijkheden van die kopstukken van Hamas in Qatar te beperken.
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.

Ja.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:19:41 #149
38496 Perrin
pi_211064009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan. ;(
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:20:14 #150
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_211064018
Geloven jullie dit?

https://nos.nl/collectie/(...)ieuwe-brandstof-komt

quote:
UNRWA garandeert dat de brandstof en andere hulpmiddelen terechtkomen bij burgers die het nodig hebben en niet bij Hamas. Hoe UNRWA dat kan garanderen is onduidelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:20:43 #151
38496 Perrin
pi_211064020
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.

Ja.

Zolang de Palestijnen niet het recht van Isral om te bestaan erkennen zal Isral Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.

En nu?
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:21:12 #152
236264 crew  capricia
pi_211064027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.
Dan het noorden zuiveren van Hamas en opslagplaatsen etc ontmantelen.
En dan de mensen in het kamp filtreren op Hamas en de gewone Gazanen na filtratie terug laten keren naar het noorden.

Maar ook dat lijkt me een recept voor een groot menselijk drama.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:22:24 #153
336226 Geschiedkundige
pi_211064045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.
Precies. En ik denk dat Isral zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:22:59 #154
236264 crew  capricia
pi_211064060
quote:

[..]

Ja.

Wat is jouw oplossing?
Dat was tenslotte de vraag. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:25:04 #155
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211064079
quote:
Ik geloof best dat UNRWA haar best doet om het bij de burgers te krijgen. Ik denk alleen ook dat UNRWA niks te vertellen heeft als het puntje bij het paaltje komt en Hamas even aanklopt met wat kanonnen over de schouder.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:25:16 #156
13462 BansheeBoy
pi_211064081
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zolang de Palestijnen niet het recht van Isral om te bestaan erkennen zal Isral Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.

Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.

Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:45 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211064100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Precies. En ik denk dat Isral zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
Ik hoop dat Isral wl weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:59 #158
500543 Alov
pi_211064101
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.

Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.

Hoe moeten ze wel door gaan dan? Vredesbesprekingen met Hamas lijdt tot niets, weet je zelf ook. Niets doen dan is het wachten op volgende terreuraanval. Wat dan wel?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:27:29 #159
3542 Gia
User under construction
pi_211064109
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?

En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:28:50 #160
504077 Zoddie
pi_211064122
twitter

Ik haat DrPhil maar moet toegeven dat hij dit wel sterk brengt.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:28:55 #161
336226 Geschiedkundige
pi_211064126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik hoop dat Isral wl weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.
Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn qua militair ingrijpen. Ik bedoel meer dat ze zelf ook geen andere, rele oplossing kunnen bedenken dan wat ze nu doen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:29:44 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_211064138
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:29:49 #163
13462 BansheeBoy
pi_211064139
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing?
Dat was tenslotte de vraag. :D
Zijn toch zulke slimme koppen? Mogen ze zelf mee komen.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:30:32 #164
336226 Geschiedkundige
pi_211064146
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.
Dan het noorden zuiveren van Hamas en opslagplaatsen etc ontmantelen.
En dan de mensen in het kamp filtreren op Hamas en de gewone Gazanen na filtratie terug laten keren naar het noorden.

Maar ook dat lijkt me een recept voor een groot menselijk drama.
Dat is eigenlijk al een beetje wat gaande is denk ik. Isral voert met - vooral nachtelijke operaties - via de grond aanvallen uit op Hamas. En het zuiden daar zitten nu zeg 2 miljoen man, waarvan het grootste deel inmiddels ontheemd. Ze zijn afhankelijk van humanitaire hulp. Dat klinkt gewoon als een vluchtelingenkamp, zo hebben we het alleen nog niet genoemd en er staan geen/amper tentjes. Maar verder voldoet het wel aan het beeld.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:30:45 #165
13462 BansheeBoy
pi_211064148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?

En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
Rechtvaardig jij daarmee een genocide-light? Open vraag.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:31:39 #166
438527 MissButterflyy
pi_211064164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.

Maar goed, dit is ook al eerder besproken.

Wachten met reageren, nadenken, eventueel hulp vragen als je het niet weet… biedt andere gedachten en perspectieven. Helaas is dat nu veel te laat.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:31:54 #167
236264 crew  capricia
pi_211064169
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt dus ook geen oplossing. -O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:32:08 #168
336226 Geschiedkundige
pi_211064171
quote:

[..]

Toch ben ik benieuwd wat JIJ als rele oplossing ziet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:32:49 #169
152519 opgebaarde
pi_211064184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Het is grotendeels muur en daarvoor ligt nog een paar honderd meter breed gebied waar Palestijnen niet mogen komen (of ze worden doodgeschoten).

Daarom is het ook zo vreemd wat 7 okt is gebeurd
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:36:01 #170
152519 opgebaarde
pi_211064219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Er valt niet normaal te leven in Gaza. Dat heeft gevolgen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:36:18 #171
336226 Geschiedkundige
pi_211064222
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.

Maar goed, dit is ook al eerder besproken.

Wachten met reageren, nadenken, eventueel hulp vragen als je het niet weet… biedt andere gedachten en perspectieven. Helaas is dat nu veel te laat.
Situatieschets: onderwijl dat je aan het wachten bent, vliegen je de raketten om de oren. Dan leg je je oor te luisteren bij de buurlanden en je bondgenoten. Voordat daar consensus over bestaat om wat te doen, heb je al duizenden raketten op je donder gekregen. Uiteindelijk zul je toch af moeten van het extremisme van Hamas, dat kan ook niet alleen door lief te zijn.

Het is gewoon een shithole waar volgens mij uiteindelijk maar twee mogelijke 'oplossingen' in de toekomst zijn. En die zijn niet diplomatiek.

Short term, Fatah aan de macht krijgen en hopen van daaruit wat gematigder beleid voeren vanuit beide kampen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:36:30 #172
13462 BansheeBoy
pi_211064227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Toch ben ik benieuwd wat JIJ als rele oplossing ziet.
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:39:40 #173
336226 Geschiedkundige
pi_211064265
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.

Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn. Echter, de afkeer van de meeste Palestijnen richting Isral is toch wel aanzienlijk (let op: ik zeg niet dat ze Hamas zijn). Ik vraag me af of Isral het vertrouwen van de gemiddelde Palestijn zou kunnen krijgen om hun mede-Palestijnen (Hamas, PIJ etc) te verraden.

En als je over de grond gaat, bestaat natuurlijk het gevaar dat je vanuit alle flats/gebouwen raketten/kogels om je oren krijgt. Je kunt deze dan 'gericht' neerhalen, maar Hamas is dan wel zo gehaaid om ook daar burgers als 'schild' te gebruiken denk ik. Dan blijf je met een bak collateral damage zitten, waar Isral ook geen fuck om geeft..

Isral zet daarmee eigen levens veel meer op het spel, dat is dus eigenlijk al geen optie zonder voorafgaande bombardementen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:13 #174
485843 crew  Jippie
pi_211064270
quote:

[..]

Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:41 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211064277
Koekoek. Het slaat ook echt nergens op, maar okee.
quote:
Reproductive rights are centered around the legal right to access reproductive health care services like abortion and birth control.
twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:41:45 #176
342846 bedachtzaam
leeg
pi_211064291
Naar mijn mening moet een oplossing gezocht worden in de hereniging van Gaza en de westbank alsook aansluiting met de west bank onder bestuur van Abbas.
Een einde aan hamas dus en een autonoom Gaza.
Voorts nu eindelijk doorzetten en zorgen voor een twee staten oplossing.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:43:21 #177
485843 crew  Jippie
pi_211064309
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gezien de vele mondkapjes denk ik dat dit een oude foto is Howard
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:43:24 #178
336226 Geschiedkundige
pi_211064310
Overigens is Abbas ook een oude lul al die ieder moment kan omkieperen. Wat voor opvolgers staan er eigenlijk klaar en hoe staan die in het conflict? Vaak creert het wegvallen van zo'n leider ook een machtsvacum en dat komt de stabiliteit nooit ten goede.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:44:29 #179
13462 BansheeBoy
pi_211064321
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?
Dan zou ik denk ik over land gaan. Het netto slachtoffers onderaan de streep in beide kampen wordt daardoor veel minder. Je gaat dan gerichter te werk en je risico op false positives slinkt enorm. Dit is geen wiskunde. Dit weten ze zelf ook wel. Ze doen het dus bewust niet. Ik beschuldig ze daarom van een agenda.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:44:48 #180
336226 Geschiedkundige
pi_211064324
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Staat daar nu serieus: Lesbians 4 Liberation.

Ik zou die ze eens aanraden om als 'Lesbians' een jaartje klef te doen in Gaza :')
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:45:33 #181
3542 Gia
User under construction
pi_211064331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Naar mijn mening moet een oplossing gezocht worden in de hereniging van Gaza en de westbank alsook aansluiting met de west bank onder bestuur van Abbas.
Een einde aan hamas dus en een autonoom Gaza.
Voorts nu eindelijk doorzetten en zorgen voor een twee staten oplossing.
Gaza i.p.v. Noord naar Zuid, verplaatsen langs de Egyptische grens, zodat het grenst aan de rest van Palestina.
Ja, ik weet dat er veel bergen zijn, maar daar zijn ook dorpjes die vrij komen, want de Israeliers daar moeten dan verkassen naar bijvoorbeeld de regio waar nu Gaza stad is.

In elk geval een eerlijke ruil maken qua woonruimte. Een strook helemaal langs de Egyptische grens, dus.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:46:19 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211064340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens is Abbas ook een oude lul al die ieder moment kan omkieperen. Wat voor opvolgers staan er eigenlijk klaar en hoe staan die in het conflict? Vaak creert het wegvallen van zo'n leider ook een machtsvacum en dat komt de stabiliteit nooit ten goede.
En het is een corrupte oude lul ook nog, dus dan weet je dat wat er om hem heen zit ook niet een heel lekkere kliek is.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:46:27 #183
336226 Geschiedkundige
pi_211064341
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dan zou ik denk ik over land gaan. Het netto slachtoffers onderaan de streep in beide kampen wordt daardoor veel minder. Je gaat dan gerichter te werk en je risico op false positives slinkt enorm. Dit is geen wiskunde. Dit weten ze zelf ook wel. Ze doen het dus bewust niet. Ik beschuldig ze daarom van een agenda.

Maar je stelt je eigen levens wel bloot aan veel gevaren. Waarom zou je als Isral je eigen mensen opofferen om die van de 'andere kant' te sparen. Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk, daarom zijn voorafgaande bombardementen volgens Isral noodzakelijk.

Politiek zou jij direct onthoofd worden met deze beslissing vrees ik.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:47:35 #184
38496 Perrin
pi_211064353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Maar je stelt je eigen levens wel bloot aan veel gevaren. Waarom zou je als Isral je eigen mensen opofferen om die van de 'andere kant' te sparen. Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk, daarom zijn voorafgaande bombardementen volgens Isral noodzakelijk.

Politiek zou jij direct onthoofd worden met deze beslissing vrees ik.
Het is iig de optie die Hamas het liefst zou willen en waar ze op hopen, langdurig op eigen grondgebied op Isralische soldaten knallen terwijl ze zich achter burgers, gebouwen en tunnels verschuilen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:08 #185
342846 bedachtzaam
leeg
pi_211064357
Is Abbas niet Fatah? sorry ik ben er niet zo in thuis maar Fatah is naar ik begrijp de besturende partij op de westbank en juist door hamas verdreven uit Gaza.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:32 #186
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211064360
quote:

[..]

Ja.

Vernietig je Israel dan vernietig je Hamas. Bedoel je zoiets?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:35 #187
152519 opgebaarde
pi_211064362
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Staat daar nu serieus: Lesbians 4 Liberation.

Ik zou die ze eens aanraden om als 'Lesbians' een jaartje klef te doen in Gaza :')
Mag een land vrijheid kennen ook al hebben ze het niet op homoseksualiteit?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:18 #188
13462 BansheeBoy
pi_211064370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Daarom zou ik onderaan de streep minder onschuldige slachtoffers. Ik tel ze bij elkaar op en maak geen onderscheid.

dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:25 #189
336226 Geschiedkundige
pi_211064374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaza i.p.v. Noord naar Zuid, verplaatsen langs de Egyptische grens, zodat het grenst aan de rest van Palestina.
Ja, ik weet dat er veel bergen zijn, maar daar zijn ook dorpjes die vrij komen, want de Israeliers daar moeten dan verkassen naar bijvoorbeeld de regio waar nu Gaza stad is.

In elk geval een eerlijke ruil maken qua woonruimte. Een strook helemaal langs de Egyptische grens, dus.
Huh, een strook land aan de Egyptische grens sluit alsnog niet aan bij de Westbank. Dan heb je een langgerekte Gazastrook zeg maar. En of Egypte daar zo blij van gaat worden, betwijfel ik ook ten zeerste.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:39 #190
336226 Geschiedkundige
pi_211064376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:
Is Abbas niet Fatah? sorry ik ben er niet zo in thuis maar Fatah is naar ik begrijp de besturende partij op de westbank en juist door hamas verdreven uit Gaza.
Jep.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:54 #191
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211064380
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is inmiddels een klassieker bijna:

Queers for Palestine is like chickens for KFC :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:50:32 #192
152519 opgebaarde
pi_211064387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]

en dan de West Bank incl Oost Jerusalem voor Isral?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:50:55 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211064393
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
In de VS zijn er nog genoeg mafklappers die maskers verwachten op sommige plekken, zegt helemaal niets.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:51:54 #194
336226 Geschiedkundige
pi_211064411
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker hoor. Alleen weten die Lesbians waarschijnlijk niet dat ze zelf alle seksuele vrijheid in het land dat ze vrijheid gunnen kwijt zouden zijn. Het is meer van "wij zijn minderwaardig" dus we komen op voor de andere "minderwaardige". Zonder enig besef te hebben van het hoe of wat. Ik vind dat altijd wel komisch om te zien.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:52:57 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211064425
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hmm, ik weet het niet eigenlijk, er staat geen datum bij. En we zagen recent op veel Amerikaanse campussen juist ook dat mensen tijdens pro-Palestijnse demonstraties bewust mondkapjes droegen om zoveel mogelijk onherkenbaar te zijn.

Hoe dan ook, de teksten blijven natuurlijk gewoon bespottelijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:55:13 #196
3542 Gia
User under construction
pi_211064456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Huh, een strook land aan de Egyptische grens sluit alsnog niet aan bij de Westbank. Dan heb je een langgerekte Gazastrook zeg maar. En of Egypte daar zo blij van gaat worden, betwijfel ik ook ten zeerste.
Dan sluit het aan op Jordanie, waar vooral moslims wonen en dan kunnen ze redelijk vrij reizen naar de Westbank.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:57:23 #197
470221 Jemoederniet
pi_211064490
Met z'n allen tegen Hamas, goed idee?
quote:
Macron opperde dat de bestaande internationale coalitie tegen terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak en Syri uitgebreid zou kunnen worden. Die coalitie, waar onder leiding van de VS tientallen landen (inclusief Nederland) deel van uitmaken, zou dan ook tegen Hamas in Gaza kunnen vechten. (NOS liveblog)
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:02:01 #198
336226 Geschiedkundige
pi_211064532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan sluit het aan op Jordanie, waar vooral moslims wonen en dan kunnen ze redelijk vrij reizen naar de Westbank.
Zal Jordani niet blij mee zijn, die hebben ook hun geschiedenis met de Palestijnen. Overigens is er vanuit Jordani volgens mij ook controle op wat in en uit Westbank gaat. Nu hoeft dat voor de normale Palestijn dan in ieder geval verder geen probleem te zijn. Wel een paar uur rijden.

Tevens, stel jij dat Isral Eilat zou moeten opgeven en dus hun enige plek aan de Rode Zee? Of wordt dat een exclave?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:03:02 #199
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_211064543
quote:
Timmerfrans I gaat ze allemaal binnenhalen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:07:12 #200
336226 Geschiedkundige
pi_211064590
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Daarom zou ik onderaan de streep minder onschuldige slachtoffers. Ik tel ze bij elkaar op en maak geen onderscheid.

Maar dat is dus geen rele oplossing. Nobel, maar verre van de realiteit.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:08:34 #201
496192 Cuendillar
pi_211064616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:57 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]

Uitstekend idee. :)
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:03 #202
38496 Perrin
pi_211064622
600k is best veel
twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:21 #203
2651 svann
night-hawk
pi_211064624
WTF....
Ben je 's avonds lekker aan het YouTuben om die midden oosten ellende niet tegen te komen, komt daar een advertentie-filmpje van de staat Israel langs.
Bezopen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:22 #204
3542 Gia
User under construction
pi_211064625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:02 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zal Jordani niet blij mee zijn, die hebben ook hun geschiedenis met de Palestijnen. Overigens is er vanuit Jordani volgens mij ook controle op wat in en uit Westbank gaat. Nu hoeft dat voor de normale Palestijn dan in ieder geval verder geen probleem te zijn. Wel een paar uur rijden.

Tevens, stel jij dat Isral Eilat zou moeten opgeven en dus hun enige plek aan de Rode Zee? Of wordt dat een exclave?
Je kunt niet alles hebben. Uiteraard is dit niet een zalige oplossing, maar zo'n stukje land, omgeven door Israel, is dat ook niet. Of anders geef je ze een vergelijkbare strook grenzend aan de westbank.
Hoe het met Jeruzalem en de tempelberg moet, weet ik ook niet. Zal wel altijd een conflict blijven, denk ik.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:52 #205
438527 MissButterflyy
pi_211064632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Uitstekend idee. :)
Hoe met z’n allen tegen Hamas? Nog meer burgerslachtoffers maken, maar dan samen? Nee dankje, en dat zal in NL ook voor meer verdeeldheid zorgen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:10:23 #206
236429 KoosVogels
Poeh H!
pi_211064641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef Perrin het volgende:
600k is best veel
[ twitter ]
Als de vlam in de pan slaat in die regio wil je daar niet zijn als Amerikaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:10:38 #207
342846 bedachtzaam
leeg
pi_211064643
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe met z’n allen tegen Hamas? Nog meer burgerslachtoffers maken, maar dan samen? Nee dankje, en dat zal in NL ook voor meer verdeeldheid zorgen.
Dat is slechts olie op het vuur inderdaad.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:13:22 #208
38496 Perrin
pi_211064673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als de vlam in de pan slaat in die regio wil je daar niet zijn als Amerikaan.
Target-rich environment voor gijzelnemers.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:15:47 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211064685
Arab leaders are the most hypocritical leaders to exist. The King of Jordan is peaching to the West about ”human rights” in this video.

What do you know about "human rights"?

In most Arab countries, it is legal to rape your wife.
In most Arab countries, women are not considered ”full human beings” by law.
In most Arab countries, there is a death penalty for criticizing or leaving Islam.
In most Arab countries, there is a death penalty for being gay.
In most Arab countries, you go to prison for eating pork or drinking alcohol.

This same ”king" who is preaching about ”human rights” imprisons people who criticize him.

And yet here he sits, with a firm face, lecturing us on ”human rights.”

Keep your side of the street clean first, king.

twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:31:31 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211064809
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-769900
Challenge in Gaza with Hamas's underground tunnels is unique - expert
Tunnel network includes 1,300 tunnels, spanning approximately 500 kilometers in total, with some of the tunnels located up to 70 meters underground.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:32:56 #211
496192 Cuendillar
pi_211064821
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe met z’n allen tegen Hamas? Nog meer burgerslachtoffers maken, maar dan samen?
[/quote] Gaslighting.
quote:
Nee dankje, en dat zal in NL ook voor meer verdeeldheid zorgen.
Dat kan me niets schelen.

Hamas is ISIS qua kwaadaardigheid; in zoverre ben ik het met Isral meer dan eens.

Oprollen dat tuig. Het hoe, daar kunnen we het nog over hebben.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:45:23 #212
152519 opgebaarde
pi_211064933
Weten we eigenlijk wel zeker dat Isral gisteren 300 terroristische doelen heeft aangevallen? was een reactie op een later verwijderde post met gejank over 't ziekenhuis

[ Bericht 34% gewijzigd door opgebaarde op 24-10-2023 14:56:17 ]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:51:36 #213
236264 crew  capricia
pi_211064979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-769900
Challenge in Gaza with Hamas's underground tunnels is unique - expert
Tunnel network includes 1,300 tunnels, spanning approximately 500 kilometers in total, with some of the tunnels located up to 70 meters underground.
De Egyptenaren hebben al meermaals met succes die tunnels die hun kant op lopen onder water gezet. Zeewater.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nder-water~bd453e76/

Het is ook wel big business, die tunnels.
quote:
In 2008-10, some tunnel owners were said to have become dollar millionaires as they shifted everything from Hummer vehicles and washing machines to cows and sheep through the underground system. Hamas imposed a tax on shipments.
https://www.reuters.com/a(...)dUSKCN0ST1N620151104
quote:
Tunnel-builders said Egypt has pumped in water several times since September, and that over the course of a few weeks had done more damage to the network, which once accounted for an estimated 30 percent of Gaza’s imports, than Israeli bombing had caused over the past two decades.

[ Bericht 19% gewijzigd door capricia op 24-10-2023 14:56:49 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:54:21 #214
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_211065005
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
Weten we eigenlijk wel zeker dat Isral gisteren 300 terroristische doelen heeft aangevallen?
Nee het waren er 299
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:56:15 #215
233131 ikbennieuwopfok
pi_211065022
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:57 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]

Goed idee, nog meer haat tegen Nederland in het Midden-Oosten *O*
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:56:45 #216
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_211065026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Arab leaders are the most hypocritical leaders to exist. The King of Jordan is peaching to the West about ”human rights” in this video.

What do you know about "human rights"?

In most Arab countries, it is legal to rape your wife.
In most Arab countries, women are not considered ”full human beings” by law.
In most Arab countries, there is a death penalty for criticizing or leaving Islam.
In most Arab countries, there is a death penalty for being gay.
In most Arab countries, you go to prison for eating pork or drinking alcohol.

This same ”king" who is preaching about ”human rights” imprisons people who criticize him.

And yet here he sits, with a firm face, lecturing us on ”human rights.”

Keep your side of the street clean first, king.

[ twitter ]
Zich houden aan mensenrechten is alleen een plicht voor de witte blanke man :) 8)7
Exaudi orationem meam
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:58:17 #217
469391 littlemindy
pi_211065042
Die tunnels lopen toch o.a. richting Isral?
Kunnen ze daar niet n of ander bedwelmend goedje in loslaten?
Ik zou denken dat het Hamas gajes zich met name daar verbergt.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:59:58 #218
152519 opgebaarde
pi_211065056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee het waren er 299
Het was een domme vraag van mij, sloeg nergens op.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:00:01 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065057
Isral vraagt Gazanen om informatie over gijzelaars in ruil voor ‘veiligheid en financile beloningen’
Het Isralisch leger heeft dinsdag folders door de Gazastrook verspreidt waarin de inwoners worden opgeroepen informatie te delen over de gijzelaars die door Hamas worden vastgehouden, in ruil voor „veiligheid en financile beloningen”. Dat meldt persbureau AFP dinsdag. De folders werden door Isralische vliegtuigen gedropt.

„Als je een betere toekomst voor jezelf en je kinderen wilt, doe dan het juiste en stuur ons veilige en nuttige informatie over ontvoerde mensen in jouw gebied”, luidt de boodschap op de folders. „Het Isralische leger belooft alles te doen om uw veiligheid en die van uw huizen te waarborgen, evenals een financile beloning”. Daaronder staat een telefoonnummer dat bereikbaar is op Telegram, Whatsapp en Signal. „Wij garanderen u volledige discretie.” Het Isralische leger heeft het verspreiden van de folders op X bevestigd.

Hamas houdt sinds de aanval op Isral op 7 oktober ruim tweehonderd gijzelaars gevangen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:00:30 #220
236264 crew  capricia
pi_211065065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:58 schreef littlemindy het volgende:
Die tunnels lopen toch o.a. richting Isral?
Kunnen ze daar niet n of ander bedwelmend goedje in loslaten?
Ik zou denken dat het Hamas gajes zich met name daar verbergt.
Zeewater.
Dat is de Egyptische tactiek.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:00:39 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:56 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zich houden aan mensenrechten is alleen een plicht voor de witte blanke man :) 8)7
En als je niet blanken daaraan wilt houden dan is het racisme! :Y
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:02:07 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065079
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]
De Egyptenaren hebben al meermaals met succes die tunnels die hun kant op lopen onder water gezet. Zeewater.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nder-water~bd453e76/

Het is ook wel big business, die tunnels.
[..]
https://www.reuters.com/a(...)dUSKCN0ST1N620151104
[..]

Spijtig genoeg werkt Hamas daar weer omheen door de tunnels 70+ meter diep te graven terwijl Egypte maar tot 30 of 50 gaat.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:03:21 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065086
Zullen nog een zooitje onder het puin liggen dus we zitten nu wel tegen de 6500~7000 aan?

Hamas: afgelopen 24 uur zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen
In de afgelopen 24 uur zijn zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen. Dat meldt het ministerie van Volksgezondheid van de door Hamas bestuurde Gazastrook, volgens persbureau Reuters dinsdag. Sinds het begin van de oorlog zouden zeker 5.961 Palestijnen zijn gedood, onder wie 2.360 kinderen. Deze cijfers zijn voor NRC niet onafhankelijk te verifiren.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:03:25 #224
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_211065087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt niet alles hebben. Uiteraard is dit niet een zalige oplossing, maar zo'n stukje land, omgeven door Israel, is dat ook niet. Of anders geef je ze een vergelijkbare strook grenzend aan de westbank.
Hoe het met Jeruzalem en de tempelberg moet, weet ik ook niet. Zal wel altijd een conflict blijven, denk ik.
Er is geen oplossing onder het huidige (geo)politieke klimaat.
De enige interesse vanui de Arabische/moslim wereld voor de Palestijnen Is om ze te gebuiken als wapen en schild tegen Israel, de Joden en het westen.
Palestijnen verplaatsen wil nieman.
Een 2 staten oplossing kan niet want het terrorisme blijft dan gewoon doorgaan-
Geen oplossing dus, gewoon om de zoveel tijd weer een oorlog
Exaudi orationem meam
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:04:41 #225
236264 crew  capricia
pi_211065102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Zullen nog een zooitje onder het puin liggen dus we zitten nu wel tegen de 6500~7000 aan?

Hamas: afgelopen 24 uur zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen
In de afgelopen 24 uur zijn zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen. Dat meldt het ministerie van Volksgezondheid van de door Hamas bestuurde Gazastrook, volgens persbureau Reuters dinsdag. Sinds het begin van de oorlog zouden zeker 5.961 Palestijnen zijn gedood, onder wie 2.360 kinderen. Deze cijfers zijn voor NRC niet onafhankelijk te verifiren.
En gij geleuft Hamas?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:04:45 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065105
Mmmm... denk het niet... doe maar niet...
Geef maar gewoon politieke steun maar extra soldaten van andere landen coordineren wordt een zooitje

Macron in Isral: ‘Internationale coalitie die strijdt tegen IS kan ook tegen Hamas vechten’
De Franse president Emmanuel Macron stelt voor om de internationale coalitie die strijdt tegen Islamitische Staat (IS) ook tegen Hamas in Gaza op te laten treden. Dat zei de president dinsdag tijdens een persconferentie met de Isralische premier Benjamin Netanyahu in Jeruzalem. „Frankrijk is er klaar voor om de internationale coalitie tegen Daesh [Arabische afkorting voor IS], waaraan wij deelnemen voor operaties in Irak en Syri, ook te laten strijden tegen Hamas.” De strijd moet volgens Macron „genadeloos zijn, maar niet zonder regels”.

Het was niet meteen duidelijk wat de president hier precies mee bedoelde. Later op de dag meldden bronnen in het lyse dat het doel is om inspiratie te putten uit de ervaringen van de internationale coalitie die tegen IS heeft gevochten - en te kijken welke aspecten kunnen worden herhaald in de oorlog tegen Hamas. „Het is dan aan de partners, en in het bijzonder aan Isral, om hun behoeften kenbaar te maken”, aldus de bronnen. „Ter herinnering: de Internationale Coalitie tegen Daesh beperkt zich niet tot operaties ter plaatse, maar omvat ook de opleiding van Iraakse strijdkrachten, het delen van informatie tussen partners en de strijd tegen de financiering van terrorisme.”

Macron is dinsdagochtend aangekomen in Isral, waar hij spreekt met de Isralische premier Benjamin Netanyahu, president Isaac Herzog en partijleiders Benny Gantz en Yair Lapid. Ook ontmoette hij Frans-Isralische familieleden van dodelijke slachtoffers en gegijzelden.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:13:15 #227
152519 opgebaarde
pi_211065170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:

Het aantal slachtoffers is niet verifiren maar het is ook nog niet geverifieerd of al die explosies wel door IDF zijn veroorzaakt :N
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:15:39 #228
470577 Joppiez
pi_211065192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Mmmm... denk het niet... doe maar niet...
Geef maar gewoon politieke steun maar extra soldaten van andere landen coordineren wordt een zooitje

Macron in Isral: ‘Internationale coalitie die strijdt tegen IS kan ook tegen Hamas vechten’
De Franse president Emmanuel Macron stelt voor om de internationale coalitie die strijdt tegen Islamitische Staat (IS) ook tegen Hamas in Gaza op te laten treden. Dat zei de president dinsdag tijdens een persconferentie met de Isralische premier Benjamin Netanyahu in Jeruzalem. „Frankrijk is er klaar voor om de internationale coalitie tegen Daesh [Arabische afkorting voor IS], waaraan wij deelnemen voor operaties in Irak en Syri, ook te laten strijden tegen Hamas.” De strijd moet volgens Macron „genadeloos zijn, maar niet zonder regels”.

Het was niet meteen duidelijk wat de president hier precies mee bedoelde. Later op de dag meldden bronnen in het lyse dat het doel is om inspiratie te putten uit de ervaringen van de internationale coalitie die tegen IS heeft gevochten - en te kijken welke aspecten kunnen worden herhaald in de oorlog tegen Hamas. „Het is dan aan de partners, en in het bijzonder aan Isral, om hun behoeften kenbaar te maken”, aldus de bronnen. „Ter herinnering: de Internationale Coalitie tegen Daesh beperkt zich niet tot operaties ter plaatse, maar omvat ook de opleiding van Iraakse strijdkrachten, het delen van informatie tussen partners en de strijd tegen de financiering van terrorisme.”

Macron is dinsdagochtend aangekomen in Isral, waar hij spreekt met de Isralische premier Benjamin Netanyahu, president Isaac Herzog en partijleiders Benny Gantz en Yair Lapid. Ook ontmoette hij Frans-Isralische familieleden van dodelijke slachtoffers en gegijzelden.
Zodra we het over een relatief makkelijke tegenstander hebben komen de oorlogshitsers uit hun hol gekropen, blijkt maar weer. Kan die internationele coalitie niet beter ingezet worden in Oekraine?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:19:44 #229
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065214
Log net weer es in, ben benieuwd, is Hamas al tegemoet gekomen aan de niet meer dan redelijke eisen van Isral?

- Alle gijzelaars vrij
- Onvoorwaardelijke overgave Hamas

Zo eenvoudig om deze waanzin te stoppen.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:32:27 #230
152519 opgebaarde
pi_211065297
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Log net weer es in, ben benieuwd, is Hamas al tegemoet gekomen aan de niet meer dan redelijke eisen van Isral?

- Alle gijzelaars vrij
- Onvoorwaardelijke overgave Hamas

Zo eenvoudig om deze waanzin te stoppen.
Het was voor 7 okt rustiger, maar niet rustig
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:06 #231
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211065311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zodra we het over een relatief makkelijke tegenstander hebben komen de oorlogshitsers uit hun hol gekropen, blijkt maar weer. Kan die internationele coalitie niet beter ingezet worden in Oekraine?
Zo makkelijk is het niet, Oekraine helpen is makkelijker maar dat ligt politiek anders.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:39 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee het waren er 299
Volgens de Isralische krant waren het er zelfs meer dan 400.

quote:
7:10: צה"ל תקף במהלך הלילה ברצועת עזה - וחיסל את סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן של חמאס. בנוסף על כך, הושמדו יותר מ-400 מטרות צבאיות של ארגון הטרור, בהן פיר מנהרה ומפקדות צבאיות.
Vertaling iets van:
IDF heeft vannacht in de Gazastrook aangevallen uitgevoerd - en heeft Jantje, Pietje en Klaasje gelimineerd van die en die brigade van de terreurorganisatie Hamas. Meer dan 400 militaire doelen werden vernietigd, waaronder een tunnelschacht en militaire hoofdkwartieren.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:36:18 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065332
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was voor 7 okt rustiger, maar niet rustig
En nu?

Beter?

Kijk, die eisen zijn gewoon redelijk. Of niet?

Als Hamas bereid is de Palestijnen te offeren en niet tegemoet te komen aan deze twee eenvoudige voorwaarden dan weet je ook op wie je bozig mag zijn.

Ik hoop voor je dat Hamas vlaggen net zo lekker zijn als die van Isral en ik zie de gebakjes tegemoet
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:41:19 #234
152519 opgebaarde
pi_211065357
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat Hamas vlaggen net zo lekker zijn als die van Isral en ik zie de gebakjes tegemoet
Ik begrijp niet wat je hier zegt
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:42:55 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065375
Open brief van Amerikaanse filmmakers: https://www.nohostageleftbehind.com/

quote:
Dear President Biden,

We are heartened by Friday’s release of the two American hostages, Judith Ranaan and her daughter Natalie Ranaan and by today’s release of two Israelis, Nurit Cooper and Yocheved Lifshitz, whose husbands remain in captivity.

But our relief is tempered by our overwhelming concern that 220 innocent people, including 30 children, remain captive by terrorists, threatened with torture and death. They were taken by Hamas in the savage massacre of October 7, where over 1,400 Israelis were slaughtered - women raped, families burned alive, and infants beheaded.

Thank you for your unshakable moral conviction, leadership, and support for the Jewish people, who have been terrorized by Hamas since the group’s founding over 35 years ago, and for the Palestinians, who have also been terrorized, oppressed, and victimized by Hamas for the last 17 years that the group has been governing Gaza.

We all want the same thing: Freedom for Israelis and Palestinians to live side by side in peace. Freedom from the brutal violence spread by Hamas. And most urgently, in this moment, freedom for the hostages.

We urge everyone to not rest until all hostages are released. No hostage can be left behind. Whether American, Argentinian, Australian, Azerbaijani, Brazilian, British, Canadian, Chilean, Chinese, Danish, Dutch, Eritrean, Filipino, French, German, Indian, Israeli, Italian, Kazakh, Mexican, Panamanian, Paraguayan, Peruvian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, South African, Spanish, Sri Lankan, Thai, Ukrainian, Uzbekistani or otherwise, we need to bring them home.

Sincerely,
En even serieus: _O_ Judge Judy _O_ staat ertussen dus het is klaar nu.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:43:08 #236
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065379
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je hier zegt
Dat snap ik en daar heb ik begrip voor, sterkte hoor O+
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:52:30 #237
36921 ReplaR
pi_211065429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk das een heel andere brief dan onze acteurs en filmgasten stuurde _O_
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:00:59 #238
152519 opgebaarde
pi_211065509
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat snap ik en daar heb ik begrip voor, sterkte hoor O+
Ah
De zin lijkt sarcastisch te zijn en kan worden genterpreteerd als een ironische opmerking over de huidige politieke situatie in het Midden-Oosten, met name in relatie tot Isral en Hamas. De schrijver lijkt te suggereren dat hij niet verwacht dat de vlaggen of de situatie aan beide zijden aangenaam zijn, maar dat hij wel uitkijkt naar gebakjes, wat mogelijk een meer aangename gedachte is. Het is belangrijk op te merken dat dit een gevoelig onderwerp is, en de toon van de opmerking kan afhankelijk zijn van de context en de bedoeling van de schrijver.

Ik ben niet veel wijzer geworden, behalve dat jij een ongelofelijke aansteller bent
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:04:43 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211065552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Satire wordt (al een tijdje helaas) werkelijkheid:

:').
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:05:21 #240
236264 crew  capricia
pi_211065556
En het is weer los. Gebrek aan alles, behalve aan raketten.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:07:58 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065579
twitter

IDF bevestigt meer dan 400 aanvallen in het laatste etmaal.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:10:35 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Staat rechtsonder in beeld wat voor doel het is trouwens. De eerste 4 5 gaan om de eliminatie van Hamas-leden, daarna zijn de vermeldingen dat het een hoofdkwartier was of militaire infrastructuur.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:12 #243
505012 oblo
pi_211065605
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:05 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Er is weer een nieuwe voorraad brandstof geleverd.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:53 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Er is weer een nieuwe voorraad brandstof geleverd.
Ondertussen in de ziekenhuizen...

twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:14:34 #245
505012 oblo
pi_211065636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ondertussen in de ziekenhuizen...

[ twitter ]
Goed nieuws voor hamas, dat is weer een PR win
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:14:58 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211065640
quote:

[ twitter ]
En brandstof voor de raketten. Maar Isral is echt het pure kwaad dat ze geen brandstof binnen willen laten hoor. Ik vraag me af wat de apogalisten hiervan vinden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:17:38 #247
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En brandstof voor de raketten. Maar Isral is echt het pure kwaad dat ze geen brandstof binnen willen laten hoor. Ik vraag me af wat de apogalisten hiervan vinden.
Isral is niet verplicht om wat dan ook te leveren, hooguit hulpkonvooien toe te laten, dat is hun enige plicht, de rest is goodwill
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:18:10 #248
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065678
Never bite the hand that feeds
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:18:24 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211065680
Het is schrikbarend om te zien hoe bepaalde takken binnen de academische wereld in staat zijn de realiteit totaal om te draaien. Hier een open brief van 1700 sociologen, zij stellen dat Isral het grote probleem is, het geweld van Hamas context nodig heeft en Palestijnen en moslims de echte slachtoffers zijn.

Dat is natuurlijk een belachelijke claim na de talloze brute slachtpartijen in het zuiden van Isral, de vele grootschalige pro-Palestijnse demonstraties in het Westen, die hand in hand ging met het nodige antisemitisme.

Het toont wederom aan dat de grens tussen activisme en wetenschap al tijden aan het vervagen is.

twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:21:07 #250
152519 opgebaarde
pi_211065702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ze die raketten zelf maken ipv van Iran kopen, heeft Hamas blijkbaar voldoende brandstof om die dingen te maken. Die brandstof hebben ze natuurlijk ver voor 7 oktober al ingekocht....

Die blokkade van brandstof, electriciteit en voedsel heeft dus nog niet voorkomen dat er raketten worden gemaakt. Ondertussen kunnen de gewone burgers niks en sterven ze in ziekenhuizen. Dat is toch ook niet gewenst?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:21:49 #251
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065709
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het is schrikbarend om te zien hoe bepaalde takken binnen de academische wereld in staat zijn de realiteit totaal om te draaien. Hier een open brief van 1700 sociologen, zij stellen dat Isral het grote probleem is, het geweld van Hamas context nodig heeft en Palestijnen en moslims de echte slachtoffers zijn.

Dat is natuurlijk een belachelijke claim na de talloze brute slachtpartijen in het zuiden van Isral, de vele grootschalige pro-Palestijnse demonstraties in het Westen, die hand in hand ging met het nodige antisemitisme.

Het toont wederom aan dat de grens tussen activisme en wetenschap al tijden aan het vervagen is.

[ twitter ]
Zal wel de wil van allah zijn dat het zo klote met dat soort landen gaat denk ik dan.... geeft je te denken als de machtige schepper je in zo'n shitput neerzet... maar goed...

allemaal op de knietjes
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:23:43 #252
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211065731
quote:

[ twitter ]
Ze geven gewoon uitleg in artikel waarom ze dat vinden en dat komt door Israelische koloniale verleden en de apartheidsstaat. Maar dat is een onderwerp wat je graag ontkent of daarbij wegkijkt. Dan begrijp ik best dat je dit lariekoek vindt.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:26:35 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065765
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze geven gewoon uitleg in artikel waarom ze dat vinden en dat komt door Israelische koloniale verleden en de apartheidsstaat. Maar dat is een onderwerp wat je graag ontkent of daarbij wegkijkt. Dan begrijp ik best dat je dit lariekoek vindt.
Tja soms wordt land ingenomen, grenzen veranderen, kan je tachtig jaar later nog over janken, maar ja... moet je in Europa om komen...
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:27:23 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211065774
quote:

[..]
Hypotetisch. Israel neemt alle Palestijnen op in Israel en geeft ze gelijke rechten. Stemrecht, de hele mikmak,

Wat dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:28:18 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065785
Oh wacht, ja de russen doen dat ook... zelfde slag mensen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:28:41 #256
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hypotetisch. Israel neemt alle Palestijnen op in Israel en geeft ze gelijke rechten. Stemrecht, de hele mikmak,

Wat dan?
Opgeblazen schoolbussen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:28:56 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211065793
quote:

[..]
Ze geven gewoon uitleg in artikel waarom ze dat vinden en dat komt door Israelische kolonisten en de apartheidsstaat. Maar dat is een onderwerp wat je graag ontkent of daarbij wegkijkt. Dan begrijp ik best dat je dit lariekoek vindt.
Nee hoor, deze mensen verdraaien de realiteit. Immers, Isral is geen apartheidsstaat. Ook dit is al meermaals aangetoond en uitgelegd. Isral en diens burgers zijn hier het slachtoffer. Het recente gruwelijke terreur van Hamas heeft geleid tot de meeste Joodse doden sinds de Holocaust.

En Isral lijdt als land al decennia onder wreed terreur met als doel het land te vernietigen en Joden af te slachten. Dit proberen te verdraaien door de daders als de slachtoffers weg te zetten (en vice-versa) is schandalig en oprecht Orwelliaans.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:31:29 #258
152519 opgebaarde
pi_211065818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Als je die eerste paar klappen ziet, in hoeverre probeert IDF in die paar gevallen burgerslachtoffers te voorkomen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:31:42 #259
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211065819
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, deze mensen verdraaien de realiteit. Immers, Isral is geen apartheidsstaat. Ook dit is al meermaals aangetoond en uitgelegd. Isral en diens burgers zijn hier het slachtoffer. Het recente gruwelijke terreur van Hamas heeft geleid tot de meeste Joodse doden sinds de Holocaust. En Isral lijdt als land al decennia onder wreed terreur met als doel het land te vernietigen en Joden af te slachten. Dit proberen te verdraaien door de daders als de slachtoffers weg te zetten (en vice-versa) is Orwelliaans en schandalig.
Ja maar 'de context'

:'(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:33:51 #260
152519 opgebaarde
pi_211065839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat dan?
De eerste paar jaar worden dat vast een hoop zelfmoordaanslagen in de lokale bussen

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 24-10-2023 16:39:16 ]
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:35:15 #261
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_211065862
mooi dat er weer 2 zijn vrijgelaten
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:37:08 #262
504077 Zoddie
pi_211065892
quote:

[ twitter ]
Universiteiten zouden juist een plek van discussie en debatten moeten zijn.
De visies van beide kanten belichten.

Maar nee, alles moet tegenwoordig zwart of wit zijn, 100% met ons of anders tegen ons.

Dat is dus wat je met je Social studies opleiding doet, lekker met vingertje wijzen en anderen leren met hun vingers te wijzen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:41:10 #263
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065937
quote:

[..]
Nee hoor, deze mensen verdraaien de realiteit. Immers, Isral is geen apartheidsstaat. Ook dit is al meermaals aangetoond en uitgelegd. Isral en diens burgers zijn hier het slachtoffer. Het recente gruwelijke terreur van Hamas heeft geleid tot de meeste Joodse doden sinds de Holocaust.

En Isral lijdt als land al decennia onder wreed terreur met als doel het land te vernietigen en Joden af te slachten. Dit proberen te verdraaien door de daders als de slachtoffers weg te zetten (en vice-versa) is schandalig en oprecht Orwelliaans.
Dit dus, voor geen Jemeniet, Oeigoer, of noem maar op welke onderdrukte groepering van hun gedeelde waanbeeld boeit echt geen ene zak. Sterker, de palestijn boeit geen ene zak, zolang de Hamas maar wint. Het geeft een legitimiteit door de breed gedeelde arabische jodenhaat die notabene tot de stichting van Isral heeft geleid.

En nu maar janken en gebak uitdelen bij terreur, vlagvreten, en ander etalages van diepe krankzinnigheid, want het gaat om Joden, het gaat niet om een broedervolk, welnee, dan zag je ze elke dag wel op straat hossend gebak uitdelen.

Pure onverbloemde jodenhaat

En net al neo nazi's moet je dat vertrappen, en absoluut geen kans geven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:47:50 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211065999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:37 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Universiteiten zouden juist een plek van discussie en debatten moeten zijn.
De visies van beide kanten belichten.

Maar nee, alles moet tegenwoordig zwart of wit zijn, 100% met ons of anders tegen ons.

Dat is dus wat je met je Social studies opleiding doet, lekker met vingertje wijzen en anderen leren met hun vingers te wijzen.
In principe wel ja, maar tegenwoordig werkt dat helaas niet meer zo. Veel te veel universiteiten in het Westen, en dan vooral in de richting van sociale wetenschappen of geesteswetenschappen, zijn woke echokamers geworden.

Dat leidt helaas vervolgens tot een cultuur waarin 'microaggressions' als traumatisch worden ervaren, maar het promoten van geschiedvervalsing, antizionisme, antisemitisme of het op slinkse wijze rechtvaardigen van wreed terrorisme acceptabel zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:56:01 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211066089
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ze die raketten zelf maken ipv van Iran kopen, heeft Hamas blijkbaar voldoende brandstof om die dingen te maken. Die brandstof hebben ze natuurlijk ver voor 7 oktober al ingekocht....

Die blokkade van brandstof, electriciteit en voedsel heeft dus nog niet voorkomen dat er raketten worden gemaakt. Ondertussen kunnen de gewone burgers niks en sterven ze in ziekenhuizen. Dat is toch ook niet gewenst?
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:56:55 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211066100
Ik zie weinig mis met de brief eerlijk gezegd, je kunt het ermee oneens zijn maar verder lijkt het me geen onredelijk verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:58:25 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211066117
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je die eerste paar klappen ziet, in hoeverre probeert IDF in die paar gevallen burgerslachtoffers te voorkomen
Hoe lang geleden zijn de mensen al gewaarschuwd om het gebied te verlaten en naar het zuiden te gaan?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:59:59 #268
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066136
quote:

[ twitter ]
Brandstofleveringen NU! de arme Hamas kan zijn regenpijpraketjes niet afvuren zo he, dasniet leuk
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:09:23 #269
152519 opgebaarde
pi_211066189
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hoe lang geleden zijn de mensen al gewaarschuwd om het gebied te verlaten en naar het zuiden te gaan?
Als dit allemaal in 't noorden is, fair point
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:17:30 #270
236264 crew  capricia
pi_211066244
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Brandstofleveringen NU! de arme Hamas kan zijn regenpijpraketjes niet afvuren zo he, dasniet leuk
Het is toch van de zotte.
Iedereen weet dat die raketten niet zomaar in Isral gaan landen. Sterker nog, een deel komt gewoon in Gaza terecht. En dan nog gebruiken deze Palestijnen de brandstof voor dat wapentuig, en niet voor hun eigen ziekenhuizen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:18:47 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066250
twitter

Is dit kaartje hier al gepost? Zwaarste raketaanval vanuit Gaza tot nu toe zegt men.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:25:16 #272
336226 Geschiedkundige
pi_211066285
quote:

[..]
Niet. Ze nemen het voor lief die collateral damage. Het interessert ze niet en dat is schandalig. Net als dat het schandalig is dat Hamas ze gebruikt als schild. Maar ze vallen in principe wel een militair doel aan.

Het is niet dat ze willekeurig burgers aanvallen. Al zal de intel ook wel eens niet kloppen..
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:29:27 #273
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066327
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

:')________________________________!

echt man...

Geen brandstof, gewoon niet, wat verplicht Isral tot het leveren van wat dan ook? Laat het moslimbroederschap in egypte maar inspringen, ik bedoel er is nog een grens he aan die "gevangenis" die van egypte, maar die zit ook potdicht, want niemand wil de Hamas en zijn niets ontziende Jihad. En geef ze eens ongelijk?

Dus ja het is echt zo duidelijk, uitleveren dat kinderverkrachtende Hamas tuig, zonder enige voorwaarde.

En uiteraard alle gijzelaars ongeschonden vrij en daarna kijken we wel verder nietwaar? en anders zien wel :')

Sowieso zullen ze zelfstandig moeten worden op de Gaza, ze zien maar waar ze hun spullen vandaan halen.

Isral is tot niets verplicht. en ja kan je janken over hoe het 80 jaar geleden was, doen de Russen ook over de krim, goed gezelschap man....

dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:37:02 #274
336226 Geschiedkundige
pi_211066386
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

echt man...

Geen brandstof, gewoon niet, wat verplicht Isral tot het leveren van wat dan ook? Laat het moslimbroederschap in egypte maar inspringen, ik bedoel er is nog een grens he aan die "gevangenis" die van egypte, maar die zit ook potdicht, want niemand wil de Hamas en zijn niets ontziende Jihad. En geef ze eens ongelijk?

Dus ja het is echt zo duidelijk, uitleveren dat kinderverkrachtende Hamas tuig, zonder enige voorwaarde.

En uiteraard alle gijzelaars ongeschonden vrij en daarna kijken we wel verder nietwaar? en anders zien wel :')

Sowieso zullen ze zelfstandig moeten worden op de Gaza, ze zien maar waar ze hun spullen vandaan halen.

Isral is tot niets verplicht. en ja kan je janken over hoe het 80 jaar geleden was, doen de Russen ook over de krim, goed gezelschap man....

Dan moeten ze wel stoppen met de zee- en luchtblokkade.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:44:13 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211066442
quote:

[..]

Een Quora-post van een MAGA-blogger is geen bron.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:45:15 #276
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel stoppen met de zee- en luchtblokkade.
Egypte heeft ook een grens, ze zien maar, onderhandel ze zou ik zeggen. Je broedervolk, ik snap dat niet zo... nou ja wel... ik zou ook de grens potdicht houden. Goh... aan wie zou dat nou liggen, aan die Hamas, of aan Egypte... nja ik weet het niet, ik ben kippenpootjes aan het bakken en ben gewoon heel erg simpel, maar als iedereen je haat... ja dan zal het wel aan jou liggen he....

dus kom op Egypte, toon je menselijkheid, in plaats van zinloos gegil en vlagvreterij op straat,, want dat doet niemand iets, behalve hier en daar een leraar.. maar goed dat schijnt er ook maar bij te horen he
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:45:36 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066457
quote:

[..]
Ik denk dat ze op dit punt koste wat het kost ze te pakken willen nemen en verder de houding hebben dat er gewaarschuwd is en dus jammer maar helaas de burgerslachtoffers voor lief nemen.

Een van de targets van vannacht blijkt nu n van de architecten van de aanval van 7 oktober te zijn dus ik denk dat ze daar geen enkel risico dat hij ontkwam hebben willen nemen, al stond ie op een bruiloft.

twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:47:59 #278
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211066476
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is toch van de zotte.
Iedereen weet dat die raketten niet zomaar in Isral gaan landen. Sterker nog, een deel komt gewoon in Gaza terecht. En dan nog gebruiken deze Palestijnen de brandstof voor dat wapentuig, en niet voor hun eigen ziekenhuizen.
Bron? Want ik ben benieuwd hoeze dat dan wel niet doen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:48:43 #279
152519 opgebaarde
pi_211066487
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

echt man...

Isral is natuurlijk niet verlicht om brandstof te leveren. Wie stelt dat dan?

Edit. Oh je weet niet dat Isral de grenzen beheert. Welke smiley moet ik nu gebruiken?

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 24-10-2023 17:56:05 ]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:50:38 #280
236264 crew  capricia
pi_211066505
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron? Want ik ben benieuwd hoeze dat dan wel niet doen.
Hoe gaan die raketten anders de lucht in?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:51:01 #281
336226 Geschiedkundige
pi_211066512
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Egypte heeft ook een grens, ze zien maar, onderhandel ze zou ik zeggen. Je broedervolk, ik snap dat niet zo... nou ja wel... ik zou ook de grens potdicht houden. Goh... aan wie zou dat nou liggen, aan die Hamas, of aan Egypte... nja ik weet het niet, ik ben kippenpootjes aan het bakken en ben gewoon heel erg simpel, maar als iedereen je haat... ja dan zal het wel aan jou liggen he....

dus kom op Egypte, toon je menselijkheid, in plaats van zinloos gegil en vlagvreterij op straat,, want dat doet niemand iets, behalve hier en daar een leraar.. maar goed dat schijnt er ook maar bij te horen he
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg moeten dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Isral ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via n weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.

Daar ligt dan k een verantwoordelijkheid van Isral. Die moeten ze dan wel de mogelijkheid geven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:53:24 #282
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211066526
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet op gewone olie of benzine.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:54:39 #283
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Isral ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via n weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.

Daar ligt dan k een verantwoordelijkheid van Isral. Die moeten ze dan wel de mogelijkheid geven.
Tja, misschien als ze zich gedragen dat Isral de poorten weer opent, ik weet het niet, hoe zou jij je voelen als de Belgen dit in Eindhoven hadden geflikt, en ja dan kan je zeggen, Eindhoven :') en daar ben ik het helemaal mee eens, maar dan nog, kan zijn dat ik daar toevallig was en dan zou je kapot verdrietig zijn.

Laat Egypte maar tonen hoe groot hun mensenlievendheid is. Ik zie voor Isral na de bloedbaden die we hebben gezien geen enkele reden.

Nee hoor, ze zien maar, tot ze hamas uitleveren, en natuurlijk de gijzelaars, daarna kan er gepraat worden daarvoor niet, heel erg simpel, zoals ik O+
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:55:48 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066548
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens Wikipedia:

Propellant: Solid fuel (sugar and potassium nitrate mix)
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:56:09 #285
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211066551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens Wikipedia:

Propellant: Solid fuel (sugar and potassium nitrate mix)
Precies.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:56:15 #286
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066553
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:57:22 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211066564
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dit allemaal in 't noorden is, fair point
Dat is lastig te verifiren inderdaad.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:57:46 #288
336226 Geschiedkundige
pi_211066569
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Tja, misschien als ze zich gedragen dat Isral de poorten weer opent, ik weet het niet, hoe zou jij je voelen als de Belgen dit in Eindhoven hadden geflikt, en ja dan kan je zeggen, Eindhoven :') en daar ben ik het helemaal mee eens, maar dan nog, kan zijn dat ik daar toevallig was en dan zou je kapot verdrietig zijn.

Laat Egypte maar tonen hoe groot hun mensenlievendheid is. Ik zie voor Isral na de bloedbaden die we hebben gezien geen enkele reden.

Nee hoor, ze zien maar, tot ze hamas uitleveren, en natuurlijk de gijzelaars, daarna kan er gepraat worden daarvoor niet, heel erg simpel, zoals ik O+
Ik reageerde alleen op dat 'statement' van je :P
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:57:55 #289
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066572
quote:
Dit is net als weten dat als je 3 delen 30% waterstofperoxide met 7 delen rokend salpeterzuur mengt je elk deel van een lijk oplost. Je bent ziek!

Schaam je
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:33 #290
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik reageerde alleen op dat 'statement' van je :P
oh
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:43 #291
236264 crew  capricia
pi_211066578
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet op gewone olie of benzine.
Ah, duidelijk. Een andere vorm van brandstof. Voor het Palestijnse boodschappenlijstje.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:45 #292
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211066579
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit is net als weten dat als je 3 delen 30% waterstofperoxide met 7 delen rokend salpeterzuur mengt je elk deel van een lijk oplost. Je bent ziek!

Schaam je
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:04 #293
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211066585
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zulke mensen moet je oppakken hoor!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:37 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066593
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg moeten dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Isral ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via n weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.

Sterker nog: ik meen mij te herinneren dan vlak voordat Gaza werd overgedragen, er bepaalde faciliteiten onklaar werden gemaakt, met name een vliegveld en krachtcentrale. Er werd toen al gezegd dat dit zou zorgen dat Gaza niet economisch levensvatbaar zou kunnen worden op korte termijn.

Dit is even vanuit mijn geheugen, dus wellicht dat ik iets verkeerd geplaatst heb nu, maar er is vast wel iemand die er meer van weet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:38 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211066594
Isral betaald Palestijnen die nuttige informatie kunnen geven over gegijzelde Isralirs, De Palestijnse autoriteiten betalen Palestijnen (en hun familie) voor het plegen van aanslagen gericht op Isralische burgers. Het contrast is groot.

twitter
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:01:21 #296
336226 Geschiedkundige
pi_211066611
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh
Verder met je eens hoor. Maar als je Gaza zelfstandig wil laten worden, ontkom je niet om een paar belangrijke punten aan te passen als Isral.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:01:24 #297
137488 Jaroon
pi_211066613
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
Isral betaald Palestijnen die nuttige informatie kunnen geven over gegijzelde Isralirs, De Palestijnse autoriteiten betalen Palestijnen (en hun familie) voor het plegen van aanslagen gericht op Isralische burgers. Het contrast is groot.

[ twitter ]
Dat is zoals het werkt. En niemand weet wie echt te vertrouwen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:01:28 #298
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211066614
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Schaam je
Ik voel me heel walgelijk nu ik heb doorgeklikt binnen Wikipedia na de zoekopdracht via Google "fuel rockets from gaza" :@

Maar ach, op naar The Anarchist Cookbook! :Y)
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:02:37 #299
38496 Perrin
pi_211066621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik voel me heel walgelijk nu ik heb doorgeklikt binnen Wikipedia na de zoekopdracht via Google "fuel rockets from gaza" :@

Maar ach, op naar The Anarchist Cookbook! :Y)
Je staat nu op minimaal 5 watchlists h.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:03:02 #300
336226 Geschiedkundige
pi_211066629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog: ik meen mij te herinneren dan vlak voordat Gaza werd overgedragen, er bepaalde faciliteiten onklaar werden gemaakt, met name een vliegveld en krachtcentrale. Er werd toen al gezegd dat dit zou zorgen dat Gaza niet economisch levensvatbaar zou kunnen worden op korte termijn.

Dit is even vanuit mijn geheugen, dus wellicht dat ik iets verkeerd geplaatst heb nu, maar er is vast wel iemand die er meer van weet.
Gaza vliegveld is tijdens devtweede intifada gesneuveld, een paar jaar na de opening. Op een gegeven moment mocht alleen Arafat met z'n privevliegtuig nog landen.

Na de overname van Hamas is het gestript op alle waardevolle materialen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:04:25 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211066645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 18:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je staat nu op minimaal 5 watchlists h.
Nou nou, boeiend, vrijwel elke terrorist die een daadwerkelijke aanslag heeft gepleegd was een bekende van de politie, iemand op een watchlist of erger :').
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')