Als in met grote hoeveelheden materieel naar binnen rollen: volgens mij niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Is dat grondoffensief nu eigenlijk toch al begonnen of niet?
Vraag me ook af of ze dat gaan doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als in met grote hoeveelheden materieel naar binnen rollen: volgens mij niet.
Je vragen zijn meer dan terecht. Het gaat natuurlijk om criminele moslims. Wie hier met een vlag van IS, Hamas, of de Taliban rondloopt tijdens een demonstratie heeft hier niets te zoeken, net als types die bedreigingen uiten tegenover Joodse instellingen. De wetgeving moet worden aangepast vind ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ok, extremisten met een dubbel paspoort begrijp ik nog. Maar verder even een paar praktische vragen, m.a.w. een serieuze discussie.
Wat zijn verder de selectiecriteria voor deze groepen?
Hoe weten we zeker wie moslim is, moeten we dat eerst misschien registreren in het paspoort?
Waar moeten moslims met alleen een Nederlands paspoort heen?
Wat doen we met moslims die hier geboren zijn?
Zowel Soennieten en Sjiieten uitzetten?
Wat doen we met minderjarigen?
Betalen ze hun eigen transport, zo ja, hoe? Via het confisqueren van spullen en rekeningen?
Wat doen we met moslims die gediend hebben in het Nederlandse leger of de politie?
Wie haalt ze thuis op, de politie?
Ik kan dit niet af kijken hoor. Die totaal lege blik bij zoiets vertellen is doodengquote:
Dat is toch al veel te algemeen? Tenzij je specifiek bedoelt alleen misdaden zoals later in je post natuurlijk, maar zoals het er nu staat lijkt het dat als Ali een strafblad heeft hij het land uit moet en als Kees-Jan dat heeft hij mag blijven omdat hij geen andere, islamitische achtergrond heeft en dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je vragen zijn meer dan terecht. Het gaat natuurlijk om criminele moslims. Wie hier met een vlag van IS, Hamas, of de Taliban rondloopt tijdens een demonstratie heeft hier niets te zoeken, net als types die bedreigingen uiten tegenover Joodse instellingen. De wetgeving moet worden aangepast vind ik.
Lijkt me onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag me ook af of ze dat gaan doen.
Ja precies!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ok, extremisten met een dubbel paspoort begrijp ik nog. Maar verder even een paar praktische vragen, m.a.w. een serieuze discussie.
Wat zijn verder de selectiecriteria voor deze groepen?
Hoe weten we zeker wie moslim is, moeten we dat eerst misschien registreren in het paspoort?
Waar moeten moslims met alleen een Nederlands paspoort heen?
Wat doen we met moslims die hier geboren zijn?
Zowel Soennieten en Sjiieten uitzetten?
Wat doen we met minderjarigen?
Betalen ze hun eigen transport, zo ja, hoe? Via het confisqueren van spullen en rekeningen?
Wat doen we met moslims die gediend hebben in het Nederlandse leger of de politie?
Wie haalt ze thuis op, de politie?
Voor Palestijnen geldt hetzelfde als voor Russen; hoe kun je van Israël, Oekraïne of het westen verwachten dat ze hen als de moeite waard zien wanneer hun eigen bestuurders hen als waardeloos en makkelijk offeren wegwerpartikelen zien en ze het daar zelf mee eens lijken te zijn? Als lemmingen storten ze zich van de spreekwoordelijke klif voor hun overlords.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die nuance levert ontzettend veel onschuldige doden op aan de kant van de Palestijnen. Ik vind het onzettend jammer om te voelen én ervaren dat de valuta van onschuldige Palestijnse doden aan extreme deflatie onderhevig is. Terwijl een IsraëIiër haast een stablecoin lijkt. Ik zou dat graag gelijk getrokken willen hebben en zien.
Ja.
Nog liever helemaal geen slachtoffers. Dat zeg ik met een teder hartje.²
Viel mij ook op. Het woord propaganda werd zelfs gebruikt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme man nos, kap toch eens met die onzin
In het artikel over het delen van de beelden met journalisten wordt even heel duidelijk gemaakt dat Hamas hetzelfde heeft gedaan, de Israëliërs doen hetzelfde als die terroristische organisatie. Geen woord over de inhoud van de beelden, er wordt alleen maar genuanceerd. Om te kotsen dit.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Het woord propaganda werd zelfs gebruikt.
Hoe kun je het tonen van bodycam-footage (van de terroristen) en de wijze waarop de hulpverleners de slachtoffers aantroffen nou zo wegzetten?
Omdat dat dan ook de verantwoordelijkheid is van het westen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:47 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Voor Palestijnen geldt hetzelfde als voor Russen; hoe kun je van Israël, Oekraïne of het westen verwachten dat ze hen als de moeite waard zien wanneer hun eigen bestuurders hen als waardeloos en makkelijk offeren wegwerpartikelen zien en ze het daar zelf mee eens lijken te zijn? Als lemmingen storten ze zich van de spreekwoordelijke klif voor hun overlords.
Misschien moet iedereen die het eens is met dat bagatelliseren eens even goed lezen waar nou daadwerkelijk het probleem van wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien moet iedereen die zo struikelt over dat artikel even de definitie van propaganda opzoeken.
'horrorbeelden' tussen quotes.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Oh, verkeerde tweet. Maar goed, Nieuwsuur dus.
Welk bagatelliseren? Propaganda is de beïnvloeding van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor opvattingen of standpunten. Hamas doet dat. Israël doet dat net zo goed. Waarom denk je dat ze anders een zaal vol buitenlandse journalisten een compilatie voorschotelen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien moet iedereen die het eens is met dat bagatelliseren eens even goed lezen waar nou daadwerkelijk het probleem van wordt gemaakt.
Feitelijk is het toch ook propaganda? En het is zelfs propaganda die door beide zijden gebruikt kan worden. Door Hamas om aan Palestijnen te laten zien hoe meedogenloos ze omgaan met de Israëlische bezetter. En door Israël om te laten zien wat voor meedogenloze bloeddorstige barbaren er wel niet bij Hamas zitten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Het woord propaganda werd zelfs gebruikt.
Hoe kun je het tonen van bodycam-footage (van de terroristen) en de wijze waarop de hulpverleners de slachtoffers aantroffen nou zo wegzetten?
Echte horrorbeelden zijn instortende flatgebouwen natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:07 schreef capricia het volgende:
[..]
'horrorbeelden' tussen quotes.
Wat zou de reden daarvoor kunnen zijn?
Maar dat doet nu eenmaal 0,0 af aan hetgeen gerapporteerd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk bagatelliseren? Propaganda is de beïnvloeding van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor opvattingen of standpunten. Hamas doet dat. Israël doet dat net zo goed. Waarom denk je dat ze anders een zaal vol buitenlandse journalisten een compilatie voorschotelen?
Nou val je weer over het woord propaganda, terwijl ik toch zo gigantisch duidelijk heb gemaakt dat dat het hele probleem niet is?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk bagatelliseren? Propaganda is de beïnvloeding van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor opvattingen of standpunten. Hamas doet dat. Israël doet dat net zo goed. Waarom denk je dat ze anders een zaal vol buitenlandse journalisten een compilatie voorschotelen?
Dat klopt. Er is dan ook niemand die het tegendeel beweert, maar goed dat je ons erop wijst.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat doet nu eenmaal 0,0 af aan hetgeen gerapporteerd.
Walgelijke moorden op onschuldige mensen zijn niet minder erg als een of meerdere partijen het voor dat doel inzetten.
Nee, je voelde alleen de noodzaak om een rookbommetje af te steken over het woord propaganda.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
Er is dan ook niemand die het tegendeel beweert
Oja, het bagatelliseren is volgens jou het probleem. Nogmaals de vraag: wélk bagatelliseren?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou val je weer over het woord propaganda, terwijl ik toch zo gigantisch duidelijk heb gemaakt dat dat het hele probleem niet is?
Zeker. Alleen nu is me nog steeds niet duidelijk waar het probleem met dat stuk precies zit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je voelde alleen de noodzaak om een rookbommetje af te steken over het woord propaganda.
Volgens mij neem ik geen enkel standpunt in, behalve dan dat een zaal vol buitenlandse journalisten uitnodigen om de terreur van Hamas eens van dichtbij te bekijken prima als propaganda te duiden is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want voor de rest sta je niet erg sterk in je schoenen, qua het standpunt dat je inneemt.
Nee hoor, want het gaat niet om gelijke gevallen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is toch al veel te algemeen? Tenzij je specifiek bedoelt alleen misdaden zoals later in je post natuurlijk, maar zoals het er nu staat lijkt het dat als Ali een strafblad heeft hij het land uit moet en als Kees-Jan dat heeft hij mag blijven omdat hij geen andere, islamitische achtergrond heeft en dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
Dienstplicht invoeren voor iedereen onder de 30 die (ook) de Nederlandse nationaliteit heeft.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:52 schreef kurk_droog het volgende:
Europa moet wakker worden
-sluit alle grenzen(bouw muren op het land)
-stop met die taxi boten voor migranten,als ze gered worden of hier aanspoelen. Meteen op een grote boot terug naar waar ze vandaan komen
-start idd die wapenindustrie op en hervorm tot een meer Europees leger
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:21 schreef Gia het volgende:
Dienstplicht invoeren voor iedereen onder de 30 die (ook) de Nederlandse nationaliteit heeft.
En dan zijn we rond.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij neem ik geen enkel standpunt in, behalve dan dat een zaal vol buitenlandse journalisten uitnodigen om de terreur van Hamas eens van dichtbij te bekijken prima als propaganda te duiden is.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat doet nu eenmaal 0,0 af aan hetgeen gerapporteerd.
Walgelijke moorden op onschuldige mensen zijn niet minder erg als een of meerdere partijen het voor dat doel inzetten.
Je wilt dat je eigen zoon in dienst gaat?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want het gaat niet om gelijke gevallen.
[..]
Dienstplicht invoeren voor iedereen onder de 30 die (ook) de Nederlandse nationaliteit heeft.
Kan iemand dit uitleggen, is dat zo?quote:Echte horrorbeelden zijn instortende flatgebouwen natuurlijk.
Om een beetje een substantieel leger te hebben. Om Nederland en de inwoners te beschermen tegen agressie van niet-westers tuig.quote:
Er worden gruwelijke beelden getoond die echt nieuwswaarde hebben, want het toont aan wat er die bewuste dag precies is gebeurd en laat de aanleiding van dit hele conflict vanuit de ogen van Israël zien. Het kan ook het publiek laten zien dat Hamas echt geen lieverdjes zijn, want er zijn hele hordes mensen die denken dat het wel mee valt allemaal en dat de Palestijnen de enige echte slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja, het bagatelliseren is volgens jou het probleem. Nogmaals de vraag: wélk bagatelliseren?
Aha, nu is het me duidelijk: wanneer de partij die je onvoorwaardelijk steunt het doet is het geen propaganda. Want verder volgt je reactie de definitie van propaganda op de letter.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er worden gruwelijke beelden getoond die echt nieuwswaarde hebben, want het toont aan wat er die bewuste dag precies is gebeurd en laat de aanleiding van dit hele conflict vanuit de ogen van Israël zien. Het kan ook het publiek laten zien dat Hamas echt geen lieverdjes zijn, want er zijn hele hordes mensen die denken dat het wel mee valt allemaal en dat de Palestijnen de enige echte slachtoffers zijn.
Wat doet de NOS? Die zet het gewoon weg als propaganda, gaat er verder niet echt op in en benadrukt nog even dat Hamas hetzelfde doet. Niks bijzonders joh, waarom zou je er dieper op in gaan, stel je eens voor dat je de publieke opinie iets meer pro-Israel maakt.
Moeten ze vlug zijn, want de jongste wordt over 9 maanden 30, maar allebei mijn zonen zouden het niet erg gevonden hebben, als ze met hun 20ste een jaartje in dienst hadden gemoeten. Mijn man heeft ook zijn dienstplicht vervult.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Je wilt dat je eigen zoon in dienst gaat?
Zoals?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Om een beetje een substantieel leger te hebben. Om Nederland en de inwoners te beschermen tegen agressie van niet-westers tuig.
Ok net toevallig de leeftijd dat goed uit komt voor je eigen kinderen. Oh en fijn dat je invult voor ze dat echt niet erg hadden gevonden om in dienst te gaan en eventueel te moeten dienen in een oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten ze vlug zijn, want de jongste wordt over 9 maanden 30, maar allebei mijn zonen zouden het niet erg gevonden hebben, als ze met hun 20ste een jaartje in dienst hadden gemoeten. Mijn man heeft ook zijn dienstplicht vervult.
Ik stel de grens nu op 30, omdat er op dit moment spanningen zijn, maar in een rustig Europa kan dat gewoon naar 21, of voor studenten naar 25 (dat ze het na hun studie doen). Vanaf 30 moet iedereen toch wel de mogelijkheid hebben om een gezin te stichten, ook in deze tijden.
Ik vind het ook belangrijk dat de wereld kennis neemt van de terreur van Hamas, maar dat maakt het niet minder propaganda. Waarom wordt daarover zo gestruikeld? Het lijkt me heel gezond om te beseffen dat alles wat naar buiten komt, en in het bijzonder tijdens een oorlog, een doel dient.quote:
Als je met stropoppen gaat beginnen heb ik snel genoeg van je. Ik ga mezelf niet eens meer verdedigen tegen dit soort onzin, types als jij zijn m'n tijd niet waard.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, nu is het me duidelijk: wanneer de partij die je onvoorwaardelijk steunt het doet is het geen propaganda. Want verder volgt je reactie de definitie van propaganda op de letter.
Radicaliserende moslims, antilliaanse straatbendes en alles en iedereen dat hier nog binnen komt vallen als in het midden oosten nog harder de pleuris uitbreekt.quote:
Ja, de VS heeft hetzelfde probleem. Het ene moment worden ze beschuldigd iedereens olie te willen stelen, het volgende dat ze als veldwachter van de hele wereld verzaken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat dat dan ook de verantwoordelijkheid is van het westen.
Want als figuren zoals hij niet te druk zijn met koloniale verwijten, dan zijn dat soort mensen druk met ons verwijten dat we ons niet genoeg met ze bemoeien.
#LEGEROPSTRAATGENOT!!!!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Radicaliserende moslims, antilliaanse straatbendes en alles en iedereen dat hier nog binnen komt vallen als in het midden oosten nog harder de pleuris uitbreekt.
We kunnen maar voorbereid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |