Beetje vaag dit allemaal.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:57 schreef Slayage het volgende:
"hoe durft deze oude muts, een mens te zien als een mens"
-Isralis probably
[ twitter ]
Obama. Enough said.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
https://barackobama.mediu(...)nd-gaza-a6c397f09a30
Uitstekend stuk van Obama .
Ik denk niet dat dit propaganda is. Want Hamas maakt zich geen illusie dat de westerse wereld hen ziet als een terreurorganisatie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus nog even over die propaganda h...
Die media-oorlog is ingecalculeerd door en is ht doel van Hamas geweest bij hun actie van 7 oktober.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij heeft er een probleem mee dat de NOS meteen de nuance maakt.
Het artikel had een opsomming van ellende moeten zijn zodat de lezer wat meer sympathie voor Isral zou krijgen. Een gekleurd stuk
En aan de ene kant zit daar wel wat in. We zien maar twee dagen ellende aan Isralische zijde en al 16 dagen, elke dag, plus komend halfjaar elke dag ellende aan Palestijnse zijde. Die media-oorlog gaat Israel verliezen. (doet Isral ook zichzelf aan natuurlijk)
Ik denk van wel, maar dan bestemd voor de Palestijnse consumptie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit propaganda is. Want Hamas maakt zich geen illusie dat de westerse wereld hen ziet als een terreurorganisatie.
Mwau. Waarom? Palestijnen in Gaza, hebben een uitzichtloos bestaan. Die steunen Hamas toch wel aan gebrek aan beter.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk van wel, maar dan bestemd voor de Palestijnse consumptie.
Eerlijkheid, je zou het eens moeten proberen.quote:
Ongefilterd doorgeven? Serieus?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Exact, de Hamas propaganda wordt nagenoeg on gefilterd doorgegeven als informatie, de Isralische informatie wordt zonder meer weggezet als propaganda.
Overigens is de Volkskrant behoorlijk aan het bijdraaien. Die hebben begrepen dat ze hun billen behoorlijk hebben gebrand na dat fake ziekenhuis bombardement. Ondertussen maken ze het meer duidelijk dat Hamas ook niet echt betrouwbaar is.
Moet je Hamas toch nageven, ze lijken dom, maar Isral reageert precies zoals ze willen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die media-oorlog is ingecalculeerd door en is ht doel van Hamas geweest bij hun actie van 7 oktober.
Er wordt al een dikke week een grondoffensief verwacht en inmiddels neemt de internationale druk op Isral elke dag toe om vooral toch maar met beleid - als daar berhaupt sprake van kan zijn in zo'n conflict - na te denken over wat verstandig is in deze. De woorden van Biden, en nu ook weer Obama, zeggen daarin genoeg. De Amerikanen zijn denk ik echt angstig voor een (zeer) groot conflict in de regio waarbij ze haast wel in zullen moten grijpen.quote:
Je hebt niet ongelijk, maar we zouden wat moeten vinden, van clubjes die opereren als een doodscultus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Moet je Hamas toch nageven, ze lijken dom, maar Isral reageert precies zoals ze willen.
Mwau. Het is allemaal nog een stukje complexer. De Amerikanen bestaan niet. Zo staan de neoconservatieve nog net geen vreugde dansje te doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er wordt al een dikke week een grondoffensief verwacht en inmiddels neemt de internationale druk op Isral elke dag toe om vooral toch maar met beleid - als daar berhaupt sprake van kan zijn in zo'n conflict - na te denken over wat verstandig is in deze. De woorden van Biden, en nu ook weer Obama, zeggen daarin genoeg. De Amerikanen zijn denk ik echt angstig voor een (zeer) groot conflict in de regio waarbij ze haast wel in zullen moten grijpen.
Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Het is allemaal nog een stukje complexer. De Amerikanen bestaan niet. Zo staan de neoconservatieve nog net geen vreugde dansje te doen.
Zeker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt niet ongelijk, maar we zouden wat moeten vinden, van clubjes die opereren als een doodscultus.
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:57 schreef Slayage het volgende:
"hoe durft deze oude muts, een mens te zien als een mens"
-Isralis probably
[ twitter ]
Amerika is altijd verdeeld en dat zal altijd zo blijven. Maar Amerika is en blijft een bondgenoot van Isral aan beide kanten van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, maar het klopt niet. Of in elk geval slechts gedeetelijk.
Zeker. Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amerika is altijd verdeeld en dat zal altijd zo blijven. Maar Amerika is en blijft een bondgenoot van Isral aan beide kanten van het politieke spectrum.
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.
Haar man is ook nog in handen van Hamas. Ze heeft er alle belang bij om menselijk over te komen en een beroep te doen op de menselijkheid van de gijzelnemers.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.
Daar is een deel van politiek-Amerika juist heel gelukkig mee. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
Was de avond ervoor inderdaad ook. Had de stream van Lookner op de achtergrond aan staan, die had het over berichten dat het om gunboats zou kunnen gaan. Gemist of dat nou bevestigd was of niet, maar er werd in elk geval flink geschoten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.
Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.
Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Isralirs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Waarom moeten ze die beelden delen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Isral moet al die beelden braaf verbergen en Hamas en hun aanhangers de publieke discussie laten domineren met hun propaganda en verdraaiing van de gebeurtenissen, bedoel je?
Beterschap!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.
Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.
Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Isralirs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.
...
Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief benvloed worden. Wat wil Isral hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.
Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
[ twitter ]
"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."
Daarom was en is dit nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |