Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.
Haar man is ook nog in handen van Hamas. Ze heeft er alle belang bij om menselijk over te komen en een beroep te doen op de menselijkheid van de gijzelnemers.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.
Daar is een deel van politiek-Amerika juist heel gelukkig mee. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
Was de avond ervoor inderdaad ook. Had de stream van Lookner op de achtergrond aan staan, die had het over berichten dat het om gunboats zou kunnen gaan. Gemist of dat nou bevestigd was of niet, maar er werd in elk geval flink geschoten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.
Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.
Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Israëliërs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Waarom moeten ze die beelden delen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Israël moet al die beelden braaf verbergen en Hamas en hun aanhangers de publieke discussie laten domineren met hun propaganda en verdraaiing van de gebeurtenissen, bedoel je?
Beterschap!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.
Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.
Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Israëliërs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.
...
Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief beïnvloed worden. Wat wil Israël hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.
Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
[ twitter ]
"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."
Daarom was en is dit nodig.
Ben ik het helemaal mee eens! Vind toch dat er te vaak op de man wordt gespeeld. Ik haal meestal mijn schouders op omdat ik het als een zwaktebod ervaar. Is alleen maar extra gratis lucht voor mijn ego. Prima.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrij vertaald: als je de persoon speelt in plaats van de bal, verlies je automatisch de discussie en ik ga me niet tot jouw niveau verlagen.
Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?
Op Twitter vind je overal pulp.
Niemand ontkent dat hier. Wie dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:54 schreef Alov het volgende:
[..]
Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.
Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Israël zelf".quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?
Op Twitter vind je overal pulp.
Ik denk dat je wat pareltjes van werkperd over het hoofd ziet, dan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat hier. Wie dan?
Israël wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:52 schreef Slayage het volgende:
Rutte wil de gijzelaars zsm vrij hebben, maar Netanyahu ziet dat toch anders
Volgens mij was Al Jazeera verboten in Israël sinds kort, dus lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Israël zelf".
Een user toch wel in enige mate. De werken van ons paard zijn episch en tragisch tegelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat hier. Wie dan?
Israël wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
Dat staat toch niet in verhouding Nattekat? De vrijheid van een paar gijzelaars forceren met als kostprijs 1000den dode Palestijnen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?
De man die claimde dat 260 festivalgangers door spervuur om het leven waren gekomen en toen heel stil was toen de filmpjes van de executies naar boven kwamenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat pareltjes van werkperd over het hoofd ziet, dan.
Om maar een van de vele eruit te pikken:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat pareltjes van werkperd over het hoofd ziet, dan.
Voor dat soort lieden (en daar zijn er miljoenen van wereldwijd) is het nodig de werkelijkheid te blijven tonen.quote:Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Israëlische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |