abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211062612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar het ging mij om je analyse dat Amerika bang is voor een grootschalige oorlog.
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:25:24 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062632
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Stockholm syndroom? Komt al vrij snel op geloof ik.
Haar man is ook nog in handen van Hamas. Ze heeft er alle belang bij om menselijk over te komen en een beroep te doen op de menselijkheid van de gijzelnemers.

Of misschien was ze zo opgelucht dat ze rare dingen deed.

Of misschien was dit wel een hele aardige gijzelnemer met een vleugje Stockholm eroverheen.

Of antwoord D, alles hierboven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:29:21 #53
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211062672
Vannacht tussen het kotsen door (griep) even een livestream aangezet van Gaza.

Daar was duidelijke mitrailleur vuur te horen van 5 tot 6.

Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Israëliërs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Nooit meer slapen
pi_211062679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja daar is Amerika zeker ongerust over. Want het zet de verhoudingen op het wereldtoneel nog verder op scherp.
Biden kan wel verkondigen dat ze het makkelijk kunnen betalen om 2 oorlogen te financieren, maar in het eigen land gaat het ook niet echt heel goed allemaal.
Daar is een deel van politiek-Amerika juist heel gelukkig mee. Dat is mijn punt.
pi_211062731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:

Niet meer dan een paar salvo's maar er gaan 's nachts dus al wel Israëliërs Gaza in. Alleen niet grootschalig.
Was de avond ervoor inderdaad ook. Had de stream van Lookner op de achtergrond aan staan, die had het over berichten dat het om gunboats zou kunnen gaan. Gemist of dat nou bevestigd was of niet, maar er werd in elk geval flink geschoten.

En beterschap!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:38:22 #56
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211062772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Israël moet al die beelden braaf verbergen en Hamas en hun aanhangers de publieke discussie laten domineren met hun propaganda en verdraaiing van de gebeurtenissen, bedoel je?
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.

Ik hoor dat er gijzelaars bevrijd zijn, wat is hun verhaal? Wat is hun overkomen? Daar ben ik veel meer benieuwd naar.

Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief beïnvloed worden. Wat wil Israël hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:34 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:29 schreef KoningWouter het volgende:

Beterschap!
Ik heb ooit met een dubbele oorontsteking en zwangere slapeloosheid het stemmen tellen bij de verkiezingen tussen Bush en Gore op de minuut gevolgd :X
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:38 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062828
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom moeten ze die beelden delen?
We weten toch wat er gebeurd is, we hebben daar heel veel over kunnen zien en lezen. Journalisten ook.

...
Beelden laten zien van gruwelijk verminkte mensen en wat ze daar hebben gedaan maakt toch dat mensen op de een of andere manier negatief beïnvloed worden. Wat wil Israël hiermee bereiken? Wordt het een wedstrijdje welke zijde het meest zielig is ofzo?
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.

Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
twitter

"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."

Daarom was en is dit nodig.
pi_211062853
Haha, dit wordt steeds hilarischer.

Deze man, waar al meerdere videos van op internet verschenen waar hij eerst raketaanvallen richting Israël toejuicht en daarna jammerend in een ziekenhuis zit na een bombardement van het Israëlische leger, blijkt dus ook nog een zanger, waar hij met een groot wapen op de schouder en legerkleding aan, Hamas aan het verheerlijken is. Je verzint dit niet hoor.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:44:37 #60
438527 MissButterflyy
pi_211062854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat er de nodige lulverhalen expres of gewoon vanuit dom wensdenken de wereld in geslingerd zijn. "Ja, die festivalgangers zijn door IDF zelfs neergeschoten" "Nee Hamas zou nooit op burgers schieten/ze onthoofden/verkrachten/verbranden." Dit is geen propaganda, dit is debunken.

Hier ook zo'n doorzichtige poging, van gisteren nog.
[ twitter ]

"Nee, IDF heeft zelf de burgers botweg neergeschoten, Hamas wilde ze alleen maar in veiligheid brengen."

Daarom was en is dit nodig.
En er zijn serieuze journalisten die dat geloven?

Op Twitter vind je overal pulp.
pi_211062911
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211062940
Rutte wil de gijzelaars zsm vrij hebben, maar Netanyahu ziet dat toch anders

Meer dan tweehonderd mensen zijn gegijzeld door terreurorganisatie Hamas. Zoons en dochters, vaders en moeders, broers en zussen, vrienden en vriendinnen. Dierbaren die gemist worden.

Vanmorgen sprak ik familieleden en vrienden van mensen die in de Gazastrook gegijzeld worden. Wat zij vertelden tart iedere beschrijving. Het woord dat nog enigszins in de buurt komt is barbarij. De familieleden en vrienden zitten in grote onzekerheid over het lot van hun dierbaren. Ik ben diep geraakt door hun verhalen en diep onder de indruk hoe zij op alle mogelijke manieren aandacht vragen voor het lot van hun geliefden. Door hun verhaal te vertellen. Door hen een gezicht te geven.

Het is ontzettend belangrijk dat zij snel vrijgelaten worden.
@HankeBruinsSlot
en ik werken samen met onze partners in het Midden-Oosten om te zorgen dat de gegijzelden van alle nationaliteiten vrijkomen. We mogen niet rusten voor alle gegijzelde mensen weer herenigd zijn met hun families en vrienden. Breng ze thuis.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:53:59 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211062949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vrij vertaald: als je de persoon speelt in plaats van de bal, verlies je automatisch de discussie en ik ga me niet tot jouw niveau verlagen.
Ben ik het helemaal mee eens! Vind toch dat er te vaak op de man wordt gespeeld. Ik haal meestal mijn schouders op omdat ik het als een zwaktebod ervaar. Is alleen maar extra gratis lucht voor mijn ego. Prima.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211062952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:55:47 #65
438527 MissButterflyy
pi_211062968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:54 schreef Alov het volgende:

[..]
Nee, maar als ik de berichten in deze draad lees van sommige users dan zijn er genoeg mensen die er wel intrappen.
Niemand ontkent dat hier. Wie dan?
Israël wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:57:39 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211062992
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Israël zelf".
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:58:23 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211063000
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Israël wordt wel veroordeeld op de manier waarop ze reageren, maar niemand ontkent de gebeurtenissen van 7 oktober.
Ik denk dat je wat pareltjes van werkperd over het hoofd ziet, dan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:00:57 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211063032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:52 schreef Slayage het volgende:
Rutte wil de gijzelaars zsm vrij hebben, maar Netanyahu ziet dat toch anders
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:01:10 #69
438527 MissButterflyy
pi_211063037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn meer mensen op de wereld dan journalisten. Hopelijk zaten er ook journalisten van Al Jazeera en dergelijke in de zaal zodat dergelijke pulp weerwoord krijgt, ook op de kanalen die doordringen tot de bubbel van de mensen die dingen roepen als dat "niet zeker is dat Hamas dat echt gedaan heeft en niet Israël zelf".
Volgens mij was Al Jazeera verboten in Israël sinds kort, dus lijkt me sterk.
pi_211063039
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een user toch wel in enige mate. De werken van ons paard zijn episch en tragisch tegelijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:01:55 #71
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211063045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Netanyahu wil honderden gegijzelden bevrijden, en dat loopt vertraging op omdat een handjevol vrijgelaten wordt. Zo kan je het ook lezen natuurlijk, waarom zou je dat anders interpreten tenzij je een agenda hebt?
Dat staat toch niet in verhouding Nattekat? De vrijheid van een paar gijzelaars forceren met als kostprijs 1000den dode Palestijnen? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211063048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De man die claimde dat 260 festivalgangers door spervuur om het leven waren gekomen en toen heel stil was toen de filmpjes van de executies naar boven kwamen _O_
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:03:09 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211063055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Om maar een van de vele eruit te pikken:
Werkperd in NWS / Oorlog Israël - Palestina #57

quote:
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Israëlische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.
Voor dat soort lieden (en daar zijn er miljoenen van wereldwijd) is het nodig de werkelijkheid te blijven tonen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:04:34 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:06:55 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211063102
En gelijk hebben ze in hun frustratie, met 200+ gijzelaars waarvan Hamas er elke week 2 vrijlaat kunnen ze IDF makkeljjk nog twee jaar lang aan het lijntje houden, tijd in hun (Hamas) voordeel laten werken
twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 24-10-2023 12:22:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')