abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:04:45 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211065105
Mmmm... denk het niet... doe maar niet...
Geef maar gewoon politieke steun maar extra soldaten van andere landen coordineren wordt een zooitje

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-24-oktober-a4178320
Macron in Isral: ‘Internationale coalitie die strijdt tegen IS kan ook tegen Hamas vechten’
De Franse president Emmanuel Macron stelt voor om de internationale coalitie die strijdt tegen Islamitische Staat (IS) ook tegen Hamas in Gaza op te laten treden. Dat zei de president dinsdag tijdens een persconferentie met de Isralische premier Benjamin Netanyahu in Jeruzalem. „Frankrijk is er klaar voor om de internationale coalitie tegen Daesh [Arabische afkorting voor IS], waaraan wij deelnemen voor operaties in Irak en Syri, ook te laten strijden tegen Hamas.” De strijd moet volgens Macron „genadeloos zijn, maar niet zonder regels”.

Het was niet meteen duidelijk wat de president hier precies mee bedoelde. Later op de dag meldden bronnen in het lyse dat het doel is om inspiratie te putten uit de ervaringen van de internationale coalitie die tegen IS heeft gevochten - en te kijken welke aspecten kunnen worden herhaald in de oorlog tegen Hamas. „Het is dan aan de partners, en in het bijzonder aan Isral, om hun behoeften kenbaar te maken”, aldus de bronnen. „Ter herinnering: de Internationale Coalitie tegen Daesh beperkt zich niet tot operaties ter plaatse, maar omvat ook de opleiding van Iraakse strijdkrachten, het delen van informatie tussen partners en de strijd tegen de financiering van terrorisme.”

Macron is dinsdagochtend aangekomen in Isral, waar hij spreekt met de Isralische premier Benjamin Netanyahu, president Isaac Herzog en partijleiders Benny Gantz en Yair Lapid. Ook ontmoette hij Frans-Isralische familieleden van dodelijke slachtoffers en gegijzelden.
pi_211065170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Zullen nog een zooitje onder het puin liggen dus we zitten nu wel tegen de 6500~7000 aan?

Hamas: afgelopen 24 uur zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen
In de afgelopen 24 uur zijn zeker 704 Palestijnen gedood bij Isralische luchtaanvallen. Dat meldt het ministerie van Volksgezondheid van de door Hamas bestuurde Gazastrook, volgens persbureau Reuters dinsdag. Sinds het begin van de oorlog zouden zeker 5.961 Palestijnen zijn gedood, onder wie 2.360 kinderen. Deze cijfers zijn voor NRC niet onafhankelijk te verifiren.
Het aantal slachtoffers is niet verifiren maar het is ook nog niet geverifieerd of al die explosies wel door IDF zijn veroorzaakt :N
pi_211065192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Mmmm... denk het niet... doe maar niet...
Geef maar gewoon politieke steun maar extra soldaten van andere landen coordineren wordt een zooitje

Macron in Isral: ‘Internationale coalitie die strijdt tegen IS kan ook tegen Hamas vechten’
De Franse president Emmanuel Macron stelt voor om de internationale coalitie die strijdt tegen Islamitische Staat (IS) ook tegen Hamas in Gaza op te laten treden. Dat zei de president dinsdag tijdens een persconferentie met de Isralische premier Benjamin Netanyahu in Jeruzalem. „Frankrijk is er klaar voor om de internationale coalitie tegen Daesh [Arabische afkorting voor IS], waaraan wij deelnemen voor operaties in Irak en Syri, ook te laten strijden tegen Hamas.” De strijd moet volgens Macron „genadeloos zijn, maar niet zonder regels”.

Het was niet meteen duidelijk wat de president hier precies mee bedoelde. Later op de dag meldden bronnen in het lyse dat het doel is om inspiratie te putten uit de ervaringen van de internationale coalitie die tegen IS heeft gevochten - en te kijken welke aspecten kunnen worden herhaald in de oorlog tegen Hamas. „Het is dan aan de partners, en in het bijzonder aan Isral, om hun behoeften kenbaar te maken”, aldus de bronnen. „Ter herinnering: de Internationale Coalitie tegen Daesh beperkt zich niet tot operaties ter plaatse, maar omvat ook de opleiding van Iraakse strijdkrachten, het delen van informatie tussen partners en de strijd tegen de financiering van terrorisme.”

Macron is dinsdagochtend aangekomen in Isral, waar hij spreekt met de Isralische premier Benjamin Netanyahu, president Isaac Herzog en partijleiders Benny Gantz en Yair Lapid. Ook ontmoette hij Frans-Isralische familieleden van dodelijke slachtoffers en gegijzelden.
Zodra we het over een relatief makkelijke tegenstander hebben komen de oorlogshitsers uit hun hol gekropen, blijkt maar weer. Kan die internationele coalitie niet beter ingezet worden in Oekraine?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:19:44 #229
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065214
Log net weer es in, ben benieuwd, is Hamas al tegemoet gekomen aan de niet meer dan redelijke eisen van Isral?

- Alle gijzelaars vrij
- Onvoorwaardelijke overgave Hamas

Zo eenvoudig om deze waanzin te stoppen.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211065297
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Log net weer es in, ben benieuwd, is Hamas al tegemoet gekomen aan de niet meer dan redelijke eisen van Isral?

- Alle gijzelaars vrij
- Onvoorwaardelijke overgave Hamas

Zo eenvoudig om deze waanzin te stoppen.
Het was voor 7 okt rustiger, maar niet rustig
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:06 #231
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211065311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zodra we het over een relatief makkelijke tegenstander hebben komen de oorlogshitsers uit hun hol gekropen, blijkt maar weer. Kan die internationele coalitie niet beter ingezet worden in Oekraine?
Zo makkelijk is het niet, Oekraine helpen is makkelijker maar dat ligt politiek anders.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:39 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee het waren er 299
Volgens de Isralische krant waren het er zelfs meer dan 400.

quote:
7:10: צה"ל תקף במהלך הלילה ברצועת עזה - וחיסל את סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן של חמאס. בנוסף על כך, הושמדו יותר מ-400 מטרות צבאיות של ארגון הטרור, בהן פיר מנהרה ומפקדות צבאיות.
Vertaling iets van:
IDF heeft vannacht in de Gazastrook aangevallen uitgevoerd - en heeft Jantje, Pietje en Klaasje gelimineerd van die en die brigade van de terreurorganisatie Hamas. Meer dan 400 militaire doelen werden vernietigd, waaronder een tunnelschacht en militaire hoofdkwartieren.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:36:18 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065332
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was voor 7 okt rustiger, maar niet rustig
En nu?

Beter?

Kijk, die eisen zijn gewoon redelijk. Of niet?

Als Hamas bereid is de Palestijnen te offeren en niet tegemoet te komen aan deze twee eenvoudige voorwaarden dan weet je ook op wie je bozig mag zijn.

Ik hoop voor je dat Hamas vlaggen net zo lekker zijn als die van Isral en ik zie de gebakjes tegemoet
pi_211065357
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat Hamas vlaggen net zo lekker zijn als die van Isral en ik zie de gebakjes tegemoet
Ik begrijp niet wat je hier zegt
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:42:55 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065375
Open brief van Amerikaanse filmmakers: https://www.nohostageleftbehind.com/

quote:
Dear President Biden,

We are heartened by Friday’s release of the two American hostages, Judith Ranaan and her daughter Natalie Ranaan and by today’s release of two Israelis, Nurit Cooper and Yocheved Lifshitz, whose husbands remain in captivity.

But our relief is tempered by our overwhelming concern that 220 innocent people, including 30 children, remain captive by terrorists, threatened with torture and death. They were taken by Hamas in the savage massacre of October 7, where over 1,400 Israelis were slaughtered - women raped, families burned alive, and infants beheaded.

Thank you for your unshakable moral conviction, leadership, and support for the Jewish people, who have been terrorized by Hamas since the group’s founding over 35 years ago, and for the Palestinians, who have also been terrorized, oppressed, and victimized by Hamas for the last 17 years that the group has been governing Gaza.

We all want the same thing: Freedom for Israelis and Palestinians to live side by side in peace. Freedom from the brutal violence spread by Hamas. And most urgently, in this moment, freedom for the hostages.

We urge everyone to not rest until all hostages are released. No hostage can be left behind. Whether American, Argentinian, Australian, Azerbaijani, Brazilian, British, Canadian, Chilean, Chinese, Danish, Dutch, Eritrean, Filipino, French, German, Indian, Israeli, Italian, Kazakh, Mexican, Panamanian, Paraguayan, Peruvian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, South African, Spanish, Sri Lankan, Thai, Ukrainian, Uzbekistani or otherwise, we need to bring them home.

Sincerely,
En even serieus: _O_ Judge Judy _O_ staat ertussen dus het is klaar nu.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:43:08 #236
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065379
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je hier zegt
Dat snap ik en daar heb ik begrip voor, sterkte hoor O+
pi_211065429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk das een heel andere brief dan onze acteurs en filmgasten stuurde _O_
pi_211065509
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat snap ik en daar heb ik begrip voor, sterkte hoor O+
Ah
De zin lijkt sarcastisch te zijn en kan worden genterpreteerd als een ironische opmerking over de huidige politieke situatie in het Midden-Oosten, met name in relatie tot Isral en Hamas. De schrijver lijkt te suggereren dat hij niet verwacht dat de vlaggen of de situatie aan beide zijden aangenaam zijn, maar dat hij wel uitkijkt naar gebakjes, wat mogelijk een meer aangename gedachte is. Het is belangrijk op te merken dat dit een gevoelig onderwerp is, en de toon van de opmerking kan afhankelijk zijn van de context en de bedoeling van de schrijver.

Ik ben niet veel wijzer geworden, behalve dat jij een ongelofelijke aansteller bent
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:04:43 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211065552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Satire wordt (al een tijdje helaas) werkelijkheid:

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:05:21 #240
236264 crew  capricia
pi_211065556
En het is weer los. Gebrek aan alles, behalve aan raketten.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:07:58 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065579
twitter

IDF bevestigt meer dan 400 aanvallen in het laatste etmaal.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:10:35 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
IDF bevestigt meer dan 400 aanvallen in het laatste etmaal.
Staat rechtsonder in beeld wat voor doel het is trouwens. De eerste 4 5 gaan om de eliminatie van Hamas-leden, daarna zijn de vermeldingen dat het een hoofdkwartier was of militaire infrastructuur.
pi_211065605
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:05 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Er is weer een nieuwe voorraad brandstof geleverd.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:53 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211065614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Er is weer een nieuwe voorraad brandstof geleverd.
Ondertussen in de ziekenhuizen...

twitter
pi_211065636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ondertussen in de ziekenhuizen...

[ twitter ]
Goed nieuws voor hamas, dat is weer een PR win
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:14:58 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211065640
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:05 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
En brandstof voor de raketten. Maar Isral is echt het pure kwaad dat ze geen brandstof binnen willen laten hoor. Ik vraag me af wat de apogalisten hiervan vinden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:17:38 #247
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En brandstof voor de raketten. Maar Isral is echt het pure kwaad dat ze geen brandstof binnen willen laten hoor. Ik vraag me af wat de apogalisten hiervan vinden.
Isral is niet verplicht om wat dan ook te leveren, hooguit hulpkonvooien toe te laten, dat is hun enige plicht, de rest is goodwill
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:18:10 #248
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211065678
Never bite the hand that feeds
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:18:24 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211065680
Het is schrikbarend om te zien hoe bepaalde takken binnen de academische wereld in staat zijn de realiteit totaal om te draaien. Hier een open brief van 1700 sociologen, zij stellen dat Isral het grote probleem is, het geweld van Hamas context nodig heeft en Palestijnen en moslims de echte slachtoffers zijn.

Dat is natuurlijk een belachelijke claim na de talloze brute slachtpartijen in het zuiden van Isral, de vele grootschalige pro-Palestijnse demonstraties in het Westen, die hand in hand ging met het nodige antisemitisme.

Het toont wederom aan dat de grens tussen activisme en wetenschap al tijden aan het vervagen is.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211065702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ze die raketten zelf maken ipv van Iran kopen, heeft Hamas blijkbaar voldoende brandstof om die dingen te maken. Die brandstof hebben ze natuurlijk ver voor 7 oktober al ingekocht....

Die blokkade van brandstof, electriciteit en voedsel heeft dus nog niet voorkomen dat er raketten worden gemaakt. Ondertussen kunnen de gewone burgers niks en sterven ze in ziekenhuizen. Dat is toch ook niet gewenst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')