Niet. Ze nemen het voor lief die collateral damage. Het interessert ze niet en dat is schandalig. Net als dat het schandalig is dat Hamas ze gebruikt als schild. Maar ze vallen in principe wel een militair doel aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je die eerste paar klappen ziet, in hoeverre probeert IDF in die paar gevallen burgerslachtoffers te voorkomen
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ze die raketten zelf maken ipv van Iran kopen, heeft Hamas blijkbaar voldoende brandstof om die dingen te maken. Die brandstof hebben ze natuurlijk ver voor 7 oktober al ingekocht....
Die blokkade van brandstof, electriciteit en voedsel heeft dus nog niet voorkomen dat er raketten worden gemaakt. Ondertussen kunnen de gewone burgers niks en sterven ze in ziekenhuizen. Dat is toch ook niet gewenst?
Dan moeten ze wel stoppen met de zee- en luchtblokkade.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]________________________________!
echt man...
Geen brandstof, gewoon niet, wat verplicht Israël tot het leveren van wat dan ook? Laat het moslimbroederschap in egypte maar inspringen, ik bedoel er is nog een grens he aan die "gevangenis" die van egypte, maar die zit ook potdicht, want niemand wil de Hamas en zijn niets ontziende Jihad. En geef ze eens ongelijk?
Dus ja het is echt zo duidelijk, uitleveren dat kinderverkrachtende Hamas tuig, zonder enige voorwaarde.
En uiteraard alle gijzelaars ongeschonden vrij en daarna kijken we wel verder nietwaar? en anders zien wel
Sowieso zullen ze zelfstandig moeten worden op de Gaza, ze zien maar waar ze hun spullen vandaan halen.
Israël is tot niets verplicht. en ja kan je janken over hoe het 80 jaar geleden was, doen de Russen ook over de krim, goed gezelschap man....
Een Quora-post van een MAGA-blogger is geen bron.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, deze mensen verdraaien de realiteit. Immers, Israël is geen apartheidsstaat. Ook dit is al meermaals aangetoond en uitgelegd. Israël en diens burgers zijn hier het slachtoffer. Het recente gruwelijke terreur van Hamas heeft geleid tot de meeste Joodse doden sinds de Holocaust.
En Israël lijdt als land al decennia onder wreed terreur met als doel het land te vernietigen en Joden af te slachten. Dit proberen te verdraaien door de daders als de slachtoffers weg te zetten (en vice-versa) is schandalig en oprecht Orwelliaans.
Egypte heeft ook een grens, ze zien maar, onderhandel ze zou ik zeggen. Je broedervolk, ik snap dat niet zo... nou ja wel... ik zou ook de grens potdicht houden. Goh... aan wie zou dat nou liggen, aan die Hamas, of aan Egypte... nja ik weet het niet, ik ben kippenpootjes aan het bakken en ben gewoon heel erg simpel, maar als iedereen je haat... ja dan zal het wel aan jou liggen he....quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel stoppen met de zee- en luchtblokkade.
Ik denk dat ze op dit punt koste wat het kost ze te pakken willen nemen en verder de houding hebben dat er gewaarschuwd is en dus jammer maar helaas de burgerslachtoffers voor lief nemen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je die eerste paar klappen ziet, in hoeverre probeert IDF in die paar gevallen burgerslachtoffers te voorkomen
Bron? Want ik ben benieuwd hoeze dat dan wel niet doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch van de zotte.
Iedereen weet dat die raketten niet zomaar in Israël gaan landen. Sterker nog, een deel komt gewoon in Gaza terecht. En dan nog gebruiken deze Palestijnen de brandstof voor dat wapentuig, en niet voor hun eigen ziekenhuizen.
Israël is natuurlijk niet verlicht om brandstof te leveren. Wie stelt dat dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]________________________________!
echt man...
Geen brandstof, gewoon niet, wat verplicht Israël tot het leveren van wat dan ook? Laat het moslimbroederschap in egypte maar inspringen, ik bedoel er is nog een grens he aan die "gevangenis" die van egypte, maar die zit ook potdicht, want niemand wil de Hamas en zijn niets ontziende Jihad. En geef ze eens ongelijk?
Dus ja het is echt zo duidelijk, uitleveren dat kinderverkrachtende Hamas tuig, zonder enige voorwaarde.
En uiteraard alle gijzelaars ongeschonden vrij en daarna kijken we wel verder nietwaar? en anders zien wel
Sowieso zullen ze zelfstandig moeten worden op de Gaza, ze zien maar waar ze hun spullen vandaan halen.
Israël is tot niets verplicht. en ja kan je janken over hoe het 80 jaar geleden was, doen de Russen ook over de krim, goed gezelschap man....
Hoe gaan die raketten anders de lucht in?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bron? Want ik ben benieuwd hoeze dat dan wel niet doen.
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg moeten dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Israël ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via één weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Egypte heeft ook een grens, ze zien maar, onderhandel ze zou ik zeggen. Je broedervolk, ik snap dat niet zo... nou ja wel... ik zou ook de grens potdicht houden. Goh... aan wie zou dat nou liggen, aan die Hamas, of aan Egypte... nja ik weet het niet, ik ben kippenpootjes aan het bakken en ben gewoon heel erg simpel, maar als iedereen je haat... ja dan zal het wel aan jou liggen he....
dus kom op Egypte, toon je menselijkheid, in plaats van zinloos gegil en vlagvreterij op straat,, want dat doet niemand iets, behalve hier en daar een leraar.. maar goed dat schijnt er ook maar bij te horen he
Niet op gewone olie of benzine.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe gaan die raketten anders de lucht in?
Tja, misschien als ze zich gedragen dat Israël de poorten weer opent, ik weet het niet, hoe zou jij je voelen als de Belgen dit in Eindhoven hadden geflikt, en ja dan kan je zeggen, Eindhovenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Israël ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via één weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.
Daar ligt dan óók een verantwoordelijkheid van Israël. Die moeten ze dan wel de mogelijkheid geven.
Volgens Wikipedia:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe gaan die raketten anders de lucht in?
Precies.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia:
Propellant: Solid fuel (sugar and potassium nitrate mix)
Dat is lastig te verifiëren inderdaad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dit allemaal in 't noorden is, fair point
Ik reageerde alleen op dat 'statement' van jequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tja, misschien als ze zich gedragen dat Israël de poorten weer opent, ik weet het niet, hoe zou jij je voelen als de Belgen dit in Eindhoven hadden geflikt, en ja dan kan je zeggen, Eindhovenen daar ben ik het helemaal mee eens, maar dan nog, kan zijn dat ik daar toevallig was en dan zou je kapot verdrietig zijn.
Laat Egypte maar tonen hoe groot hun mensenlievendheid is. Ik zie voor Israël na de bloedbaden die we hebben gezien geen enkele reden.
Nee hoor, ze zien maar, tot ze hamas uitleveren, en natuurlijk de gijzelaars, daarna kan er gepraat worden daarvoor niet, heel erg simpel, zoals ik
Dit is net als weten dat als je 3 delen 30% waterstofperoxide met 7 delen rokend salpeterzuur mengt je elk deel van een lijk oplost. Je bent ziek!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:56 schreef Qarrad het volgende:
Tevens:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_candy
ohquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen op dat 'statement' van je
Ah, duidelijk. Een andere vorm van brandstof. Voor het Palestijnse boodschappenlijstje.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet op gewone olie of benzine.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit is net als weten dat als je 3 delen 30% waterstofperoxide met 7 delen rokend salpeterzuur mengt je elk deel van een lijk oplost. Je bent ziek!
Schaam je
Zulke mensen moet je oppakken hoor!quote:
Sterker nog: ik meen mij te herinneren dan vlak voordat Gaza werd overgedragen, er bepaalde faciliteiten onklaar werden gemaakt, met name een vliegveld en krachtcentrale. Er werd toen al gezegd dat dit zou zorgen dat Gaza niet economisch levensvatbaar zou kunnen worden op korte termijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja tuurlijk ligt het aan Hamas. Maar je stelde dat ze zelfstandig moesten worden en zelf maar voor hun spullen zorg moeten dragen in Gaza (ik neem aan na deze oorlog). Dan zal Israël ook de zee- en luchtblokkade moeten opheffen. Alles via één weg over buitenlands grongebied maakt je nog steeds niet zelfstandig.
Daar ligt dan óók een verantwoordelijkheid van Israël. Die moeten ze dan wel de mogelijkheid geven.
Verder met je eens hoor. Maar als je Gaza zelfstandig wil laten worden, ontkom je niet om een paar belangrijke punten aan te passen als Israël.quote:
Dat is zoals het werkt. En niemand weet wie echt te vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
Israël betaald Palestijnen die nuttige informatie kunnen geven over gegijzelde Israëliërs, De Palestijnse autoriteiten betalen Palestijnen (en hun familie) voor het plegen van aanslagen gericht op Israëlische burgers. Het contrast is groot.
[ twitter ]
Ik voel me heel walgelijk nu ik heb doorgeklikt binnen Wikipedia na de zoekopdracht via Google "fuel rockets from gaza"quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit is net als weten dat als je 3 delen 30% waterstofperoxide met 7 delen rokend salpeterzuur mengt je elk deel van een lijk oplost. Je bent ziek!
Schaam je
Je staat nu op minimaal 5 watchlists hè.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik voel me heel walgelijk nu ik heb doorgeklikt binnen Wikipedia na de zoekopdracht via Google "fuel rockets from gaza"
Maar ach, op naar The Anarchist Cookbook!
Gaza vliegveld is tijdens devtweede intifada gesneuveld, een paar jaar na de opening. Op een gegeven moment mocht alleen Arafat met z'n privevliegtuig nog landen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog: ik meen mij te herinneren dan vlak voordat Gaza werd overgedragen, er bepaalde faciliteiten onklaar werden gemaakt, met name een vliegveld en krachtcentrale. Er werd toen al gezegd dat dit zou zorgen dat Gaza niet economisch levensvatbaar zou kunnen worden op korte termijn.
Dit is even vanuit mijn geheugen, dus wellicht dat ik iets verkeerd geplaatst heb nu, maar er is vast wel iemand die er meer van weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |