Ongetwijfeld, maar ja, dit werkt ook niet en ik kreeg ook niet altijd mijn zinquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Joden willen helemaal niet terug naar Europa.
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.quote:
Ik hen het niet over jou maar over de progressieve clubs.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien had je gewoon kunnen vragen hoe ik erin sta in plaats van gelijk deze frame te maken.
Dit is toch geen manier van discussieren?
Dat hek had natuurlijk ook 100 kilometer hoog gemoeten zodat er ook geen paragliders overheen kondenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees die flauwekul niet eens. Net als bepaalde users die het ok vinden dat alle Palestijnen weg gebombardeerd mogen worden. Die reacties lees je hier ook vaak genoeg. Net zo extreem.
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-24-oktober-a4178320
Door Hamas vrijgelaten 85-jarige Isralische gijzelaar: ik ben door een hel gegaan
„Ik ben door een hel gegaan”. Het zijn de woorden van de 85-jarige Yocheved Lifschitz, een van de twee Isralische gijzelaars die maandagavond door Hamas werd vrijgelaten uit de Gazastrook. Lifschitz zegt met stokken te zijn geslagen, waarbij ze blauwe plekken opliep. Dat deed zij op een persconferentie die door onder meer de BBC werd uitgezonden.
Op 7 oktober werd Lifschitz ontvoerd uit een kibboets door leden van Hamas, een fundamentalistische Palestijnse organisatie die een bestuurlijke tak heeft en terreurdaden pleegt. Ze werd in het ondergrondse tunnelnetwerk van de beweging in de Gazastrook ondergebracht, dat zij als „een spinnenweb” met natte, zachte ondergrond omschreef. De bejaarde vrouw werd gedwongen om kilometers te lopen. Ook namen Hamas-strijders haar horloge en sieraden af.
Desondanks noemde Lifschitz de omstandigheden waaronder ze werd vastgehouden relatief schoon en zegt ze goed behandeld te zijn. Zij en de andere gijzelaars sliepen op matrassen in de tunnels en werden iedere twee drie dagen door een arts bezocht.
Kritische woorden voor de Isralische overheid had Lifschitz ook. Die heeft volgens haar miljarden gespendeerd aan een grenshek met de Gazastrook, maar niets gedaan om te voorkomen dat Hamas-strijders hier doorheen konden breken. Ze vindt dat de Isralische regering eerder geuite zorgen hierover niet serieus heeft genomen.
"Ja sorry dat we alleen beelden van een tegen ons gerichte terreurdaad tonen van de bodycams van de terroristen; we betreuren het eenzijdige beeld dat we zo scheppen".quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe zou Isral anders moeten reageren dan? Gezellig afwachten en niks doen?
Er is hier maar 1 partij schuldig aan alle ellende en dat is Hamas.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Slayage het volgende:
"The drones knocked out an estimated 100 remotely-operated machine gun towers as well. One can hardly understand this oversight considering the many war clips from Ukraine that show how Ukrainians have used drones to drop grenades on Russian tanks and soldiers.
En rondvliegende bewapende autonome dronesquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:
- Bombadeer alle Palestijnen kapot, dat is een mening. Dat mag iemand vinden, alleen is dat naar humane maatstaven compleet van het padje af en fout.
- Het ontkennen van gebeurtenissen, zoals de bewuste massaslachting van Hamas op het festival gebeurt dus ook. Dat vind ik nog net een tandje kwalijker. Als iemand zulke gebeurtenissen ontkent (idem voor andere historische gruwelen), dan ben je het stadium van het padje af al lang voorbij.
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.
En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathien, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Isral dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Isralische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.
Toch?
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
Nou, die komen nu vast wel. Dit is een geintje wat Hamas n keer kan flikken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Je zou denken dat Israel wel hun eigen producten zou gebruiken, zoals Drone Dome (detectiebereik 7km, laserbereik 3~4km) om drones vanuit Gaza te detecteren en onschadelijk te maken. Wat is dit voor kansloze gefaal?
[..]
En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft bewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israelquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathien, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Isral dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Isralische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook h. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.quote:
Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.
Overigens is er nog een belangrijk verschil: Hamas voert doelbewust aanvallen uit op onschuldige burgers, zonder enig militair nut/doel.
Isral voert doelbewust aanvallen uit op militaire doelen, maar interesseert het geen reet of er burgerslachtoffers bij vallen of niet.
Isral is in de basis niet uit op zoveel mogelijk burgerslachtoffers. Hamas wel. Dat vind ik wel een belangrijk verschil. Daarmee praat ik het militaire optreden van Isral overigens niet goed. Totaal niet zelfs.
24/7 rondvliegen zal wel niet haalbaar zijn maar een quick response team met drones moet goed te doen zijn. Wordt er alarm geslagen, bijvoorbeeld omdat alle camera's kapotgemaakt zijn dan worden er gelijk bewapende drones gelanceerd die dan binnen tien minuten bij Gaza grens kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En rondvliegende bewapende autonome drones
In de vorm van een duif.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En rondvliegende bewapende autonome drones
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.
De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
En je vergeet het stukje nog dat men bezig was om dit ook te normaliseren en het aantal werk- en uitreisvergunningen steeds verder verhoogd werd. Dat was Hamas natuurlijk ook een doorn in het oog, want dan krijg je allemaal mensen die niet afhankelijk zijn van hun aanvullende uitkeringen voor martelaarschap, het aantal behoofdddoekte vrouwen in de familie, werkzaamheden voor Hamas maar die thuiskomen met een goede boterham en persoonlijke relaties met Israli's.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft gewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israel
En hun bestaansrechtquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
In de vorm van een duif.Waar zijn de wapens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook h. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.
Dat zeg natuurlijk ook wel genoeg. Er lijkt bij sommigen een vreemde reflex aanwezig om alleen het handelen van Isral door een verschrikkelijk kritische bril te bekijken, waarbij onhaalbare verwachtingen zijn, zodat er ook onophoudelijk kritiek kan worden geleverd. Het lijkt er eigenlijk op neer te komen dat het enige wat Isral moet doen is incasseren en toegefelijk zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.
De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.
Het wordt er allemaal nooit beter op.
Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
Propaganda hoeft niet misleidend of manipulatief te zijn. Het is informatie die bedoeld is om men aan je kant te krijgen. Je wil invloed uitoefenen op mensen door informatie te verspreiden waarmee je men wil overtuigen dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.
Je vergeet dat het er allemaal wel beter op werd. Er werd gewerkt aan normalisering. Hamas heeft zelfs toegegeven om met opzet te doen alsof ze daarvoor openstonden om zo deze ver(r)assingsaanval te kunnen uitvoeren. Dus er was wel degelijk aandacht voor de lange termijn en het waarom.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.
Het wordt er allemaal nooit beter op.
Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Je hebt gelijk als het is zoals je zegt, maar zo is het gewoon niet. Gaza wordt helemaal niet compleet van de kaart geveegd (misschien 1 % van de gebouwen liggen plat, waarvan bijna alle (ook) een militaire functie hadden) en er zijn nog precies evenveel levende Gazanen als twee weken gelden op een fout marge van 1 promille. Je kunt m.i. dingen niet zomaar helemaal verkeerd framen en dan doen alsof je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen niks doen en Gaza compleet van de kaart vegen.
Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd, geen zin in hoor.
Op naar een topic over de chaos in Egyptequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk nietquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:
[..]
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.
Toch?
Dat weet ik wel zeker dat er naar dat soort dames geluisterd zou moeten worden. Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.
Misschien moet Isral ook eens goed luisteren wat ze te zeggen hebben en welke kritiek ze hebben op de regering.
Dat wil Macron.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:
[..]
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
Bizar dat je gewoon een x-aantal terreurgroepen hebt op de oppervlakte van een grote gemeente in Nederland.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wil Macron.
"🔴 Emmanuel Macron zegt dat hij kwam om “Isral te herinneren aan het legitieme recht om zichzelf te verdedigen”. De Franse president stelt voor dat “de internationale coalitie tegen Daesh ook tegen Hamas kan strijden”. “De strijd moet genadeloos zijn, maar niet zonder regels.”"
[ twitter ]
Maar het is me niet duidelijk wat dit concreet zou betekenen.
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?
Hier gaan ze internationaal ook niet uitkomen. Sterker nog, die 'internatiomale gemeenschap' is mede verantwoordelijk voor dezechele casus.
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.
Al kunnen we internationaal wellicht al vast beginnen met de financile mogelijkheden van die kopstukken van Hamas in Qatar te beperken.
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan.
quote:UNRWA garandeert dat de brandstof en andere hulpmiddelen terechtkomen bij burgers die het nodig hebben en niet bij Hamas. Hoe UNRWA dat kan garanderen is onduidelijk.
Zolang de Palestijnen niet het recht van Isral om te bestaan erkennen zal Isral Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.
Ja.
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan.
Precies. En ik denk dat Isral zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.
Wat is jouw oplossing?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.
Ja.
Ik geloof best dat UNRWA haar best doet om het bij de burgers te krijgen. Ik denk alleen ook dat UNRWA niks te vertellen heeft als het puntje bij het paaltje komt en Hamas even aanklopt met wat kanonnen over de schouder.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef superniger het volgende:
Geloven jullie dit?
https://nos.nl/collectie/(...)ieuwe-brandstof-komt
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang de Palestijnen niet het recht van Isral om te bestaan erkennen zal Isral Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.
Ik hoop dat Isral wl weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies. En ik denk dat Isral zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
Hoe moeten ze wel door gaan dan? Vredesbesprekingen met Hamas lijdt tot niets, weet je zelf ook. Niets doen dan is het wachten op volgende terreuraanval. Wat dan wel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.
Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.
Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.
Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn qua militair ingrijpen. Ik bedoel meer dat ze zelf ook geen andere, rele oplossing kunnen bedenken dan wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik hoop dat Isral wl weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.
https://unwatch.org/unrwa(...)el-neuer-on-i24-newsquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef superniger het volgende:
Geloven jullie dit?
https://nos.nl/collectie/(...)ieuwe-brandstof-komt
[..]
Zijn toch zulke slimme koppen? Mogen ze zelf mee komen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Dat was tenslotte de vraag.
Dat is eigenlijk al een beetje wat gaande is denk ik. Isral voert met - vooral nachtelijke operaties - via de grond aanvallen uit op Hamas. En het zuiden daar zitten nu zeg 2 miljoen man, waarvan het grootste deel inmiddels ontheemd. Ze zijn afhankelijk van humanitaire hulp. Dat klinkt gewoon als een vluchtelingenkamp, zo hebben we het alleen nog niet genoemd en er staan geen/amper tentjes. Maar verder voldoet het wel aan het beeld.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.
Dan het noorden zuiveren van Hamas en opslagplaatsen etc ontmantelen.
En dan de mensen in het kamp filtreren op Hamas en de gewone Gazanen na filtratie terug laten keren naar het noorden.
Maar ook dat lijkt me een recept voor een groot menselijk drama.
Rechtvaardig jij daarmee een genocide-light? Open vraag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?
En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies. En ik denk dat Isral zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
Je hebt dus ook geen oplossing.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn toch zulke slimme koppen? Mogen ze zelf mee komen.
Toch ben ik benieuwd wat JIJ als rele oplossing ziet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is grotendeels muur en daarvoor ligt nog een paar honderd meter breed gebied waar Palestijnen niet mogen komen (of ze worden doodgeschoten).quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
Er valt niet normaal te leven in Gaza. Dat heeft gevolgenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?
En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
Situatieschets: onderwijl dat je aan het wachten bent, vliegen je de raketten om de oren. Dan leg je je oor te luisteren bij de buurlanden en je bondgenoten. Voordat daar consensus over bestaat om wat te doen, heb je al duizenden raketten op je donder gekregen. Uiteindelijk zul je toch af moeten van het extremisme van Hamas, dat kan ook niet alleen door lief te zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.
Maar goed, dit is ook al eerder besproken.
Wachten met reageren, nadenken, eventueel hulp vragen als je het niet weet… biedt andere gedachten en perspectieven. Helaas is dat nu veel te laat.
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd wat JIJ als rele oplossing ziet.
Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn. Echter, de afkeer van de meeste Palestijnen richting Isral is toch wel aanzienlijk (let op: ik zeg niet dat ze Hamas zijn). Ik vraag me af of Isral het vertrouwen van de gemiddelde Palestijn zou kunnen krijgen om hun mede-Palestijnen (Hamas, PIJ etc) te verraden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.
Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Reproductive rights are centered around the legal right to access reproductive health care services like abortion and birth control.
Gezien de vele mondkapjes denk ik dat dit een oude foto is Howardquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek. Het slaat ook echt nergens op, maar okee.
[..]
[ twitter ]
Dan zou ik denk ik over land gaan. Het netto slachtoffers onderaan de streep in beide kampen wordt daardoor veel minder. Je gaat dan gerichter te werk en je risico op false positives slinkt enorm. Dit is geen wiskunde. Dit weten ze zelf ook wel. Ze doen het dus bewust niet. Ik beschuldig ze daarom van een agenda.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?
Staat daar nu serieus: Lesbians 4 Liberation.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek. Het slaat ook echt nergens op, maar okee.
[..]
[ twitter ]
Gaza i.p.v. Noord naar Zuid, verplaatsen langs de Egyptische grens, zodat het grenst aan de rest van Palestina.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Naar mijn mening moet een oplossing gezocht worden in de hereniging van Gaza en de westbank alsook aansluiting met de west bank onder bestuur van Abbas.
Een einde aan hamas dus en een autonoom Gaza.
Voorts nu eindelijk doorzetten en zorgen voor een twee staten oplossing.
En het is een corrupte oude lul ook nog, dus dan weet je dat wat er om hem heen zit ook niet een heel lekkere kliek is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens is Abbas ook een oude lul al die ieder moment kan omkieperen. Wat voor opvolgers staan er eigenlijk klaar en hoe staan die in het conflict? Vaak creert het wegvallen van zo'n leider ook een machtsvacum en dat komt de stabiliteit nooit ten goede.
Maar je stelt je eigen levens wel bloot aan veel gevaren. Waarom zou je als Isral je eigen mensen opofferen om die van de 'andere kant' te sparen. Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk, daarom zijn voorafgaande bombardementen volgens Isral noodzakelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zou ik denk ik over land gaan. Het netto slachtoffers onderaan de streep in beide kampen wordt daardoor veel minder. Je gaat dan gerichter te werk en je risico op false positives slinkt enorm. Dit is geen wiskunde. Dit weten ze zelf ook wel. Ze doen het dus bewust niet. Ik beschuldig ze daarom van een agenda.
Het is iig de optie die Hamas het liefst zou willen en waar ze op hopen, langdurig op eigen grondgebied op Isralische soldaten knallen terwijl ze zich achter burgers, gebouwen en tunnels verschuilen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar je stelt je eigen levens wel bloot aan veel gevaren. Waarom zou je als Isral je eigen mensen opofferen om die van de 'andere kant' te sparen. Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk, daarom zijn voorafgaande bombardementen volgens Isral noodzakelijk.
Politiek zou jij direct onthoofd worden met deze beslissing vrees ik.
Vernietig je Israel dan vernietig je Hamas. Bedoel je zoiets?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja.
Mag een land vrijheid kennen ook al hebben ze het niet op homoseksualiteit?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat daar nu serieus: Lesbians 4 Liberation.
Ik zou die ze eens aanraden om als 'Lesbians' een jaartje klef te doen in Gaza
Daarom zou ik onderaan de streep minder onschuldige slachtoffers. Ik tel ze bij elkaar op en maak geen onderscheid.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar je stelt je eigen levens wel bloot aan veel gevaren. Waarom zou je als Isral je eigen mensen opofferen om die van de 'andere kant' te sparen. Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk, daarom zijn voorafgaande bombardementen volgens Isral noodzakelijk.
Huh, een strook land aan de Egyptische grens sluit alsnog niet aan bij de Westbank. Dan heb je een langgerekte Gazastrook zeg maar. En of Egypte daar zo blij van gaat worden, betwijfel ik ook ten zeerste.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaza i.p.v. Noord naar Zuid, verplaatsen langs de Egyptische grens, zodat het grenst aan de rest van Palestina.
Ja, ik weet dat er veel bergen zijn, maar daar zijn ook dorpjes die vrij komen, want de Israeliers daar moeten dan verkassen naar bijvoorbeeld de regio waar nu Gaza stad is.
In elk geval een eerlijke ruil maken qua woonruimte. Een strook helemaal langs de Egyptische grens, dus.
Jep.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:
Is Abbas niet Fatah? sorry ik ben er niet zo in thuis maar Fatah is naar ik begrijp de besturende partij op de westbank en juist door hamas verdreven uit Gaza.
Het is inmiddels een klassieker bijna:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mag een land vrijheid kennen ook al hebben ze het niet op homoseksualiteit?
en dan de West Bank incl Oost Jerusalem voor Isral?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaza i.p.v. Noord naar Zuid, verplaatsen langs de Egyptische grens, zodat het grenst aan de rest van Palestina.
Ja, ik weet dat er veel bergen zijn, maar daar zijn ook dorpjes die vrij komen, want de Israeliers daar moeten dan verkassen naar bijvoorbeeld de regio waar nu Gaza stad is.
In elk geval een eerlijke ruil maken qua woonruimte. Een strook helemaal langs de Egyptische grens, dus.
In de VS zijn er nog genoeg mafklappers die maskers verwachten op sommige plekken, zegt helemaal niets.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gezien de vele mondkapjes denk ik dat dit een oude foto is Howard
Zeker hoor. Alleen weten die Lesbians waarschijnlijk niet dat ze zelf alle seksuele vrijheid in het land dat ze vrijheid gunnen kwijt zouden zijn. Het is meer van "wij zijn minderwaardig" dus we komen op voor de andere "minderwaardige". Zonder enig besef te hebben van het hoe of wat. Ik vind dat altijd wel komisch om te zien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mag een land vrijheid kennen ook al hebben ze het niet op homoseksualiteit?
Hmm, ik weet het niet eigenlijk, er staat geen datum bij. En we zagen recent op veel Amerikaanse campussen juist ook dat mensen tijdens pro-Palestijnse demonstraties bewust mondkapjes droegen om zoveel mogelijk onherkenbaar te zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gezien de vele mondkapjes denk ik dat dit een oude foto is Howard
Dan sluit het aan op Jordanie, waar vooral moslims wonen en dan kunnen ze redelijk vrij reizen naar de Westbank.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Huh, een strook land aan de Egyptische grens sluit alsnog niet aan bij de Westbank. Dan heb je een langgerekte Gazastrook zeg maar. En of Egypte daar zo blij van gaat worden, betwijfel ik ook ten zeerste.
quote:Macron opperde dat de bestaande internationale coalitie tegen terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak en Syri uitgebreid zou kunnen worden. Die coalitie, waar onder leiding van de VS tientallen landen (inclusief Nederland) deel van uitmaken, zou dan ook tegen Hamas in Gaza kunnen vechten. (NOS liveblog)
Zal Jordani niet blij mee zijn, die hebben ook hun geschiedenis met de Palestijnen. Overigens is er vanuit Jordani volgens mij ook controle op wat in en uit Westbank gaat. Nu hoeft dat voor de normale Palestijn dan in ieder geval verder geen probleem te zijn. Wel een paar uur rijden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan sluit het aan op Jordanie, waar vooral moslims wonen en dan kunnen ze redelijk vrij reizen naar de Westbank.
Timmerfrans I gaat ze allemaal binnenhalen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_take_in_1m_gazans/
Egypt official tells Europe to take in 1m Gazans if ‘you care about human rights so much’
Maar dat is dus geen rele oplossing. Nobel, maar verre van de realiteit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom zou ik onderaan de streep minder onschuldige slachtoffers. Ik tel ze bij elkaar op en maak geen onderscheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |