Ongetwijfeld, maar ja, dit werkt ook niet en ik kreeg ook niet altijd mijn zinquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Joden willen helemaal niet terug naar Europa.
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.quote:
Ik hen het niet over jou maar over de progressieve clubs.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien had je gewoon kunnen vragen hoe ik erin sta in plaats van gelijk deze frame te maken.
Dit is toch geen manier van discussieren?
Dat hek had natuurlijk ook 100 kilometer hoog gemoeten zodat er ook geen paragliders overheen kondenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep die laatste twee alineas zijn duidelijk 2 signalen daarvan die op wikipedia vermeldt staan.
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees die flauwekul niet eens. Net als bepaalde users die het oké vinden dat alle Palestijnen weg gebombardeerd mogen worden. Die reacties lees je hier ook vaak genoeg. Net zo extreem.
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-24-oktober-a4178320
Door Hamas vrijgelaten 85-jarige Israëlische gijzelaar: ik ben door een hel gegaan
„Ik ben door een hel gegaan”. Het zijn de woorden van de 85-jarige Yocheved Lifschitz, een van de twee Israëlische gijzelaars die maandagavond door Hamas werd vrijgelaten uit de Gazastrook. Lifschitz zegt met stokken te zijn geslagen, waarbij ze blauwe plekken opliep. Dat deed zij op een persconferentie die door onder meer de BBC werd uitgezonden.
Op 7 oktober werd Lifschitz ontvoerd uit een kibboets door leden van Hamas, een fundamentalistische Palestijnse organisatie die een bestuurlijke tak heeft en terreurdaden pleegt. Ze werd in het ondergrondse tunnelnetwerk van de beweging in de Gazastrook ondergebracht, dat zij als „een spinnenweb” met natte, zachte ondergrond omschreef. De bejaarde vrouw werd gedwongen om kilometers te lopen. Ook namen Hamas-strijders haar horloge en sieraden af.
Desondanks noemde Lifschitz de omstandigheden waaronder ze werd vastgehouden relatief schoon en zegt ze goed behandeld te zijn. Zij en de andere gijzelaars sliepen op matrassen in de tunnels en werden iedere twee à drie dagen door een arts bezocht.
Kritische woorden voor de Israëlische overheid had Lifschitz ook. Die heeft volgens haar miljarden gespendeerd aan een grenshek met de Gazastrook, maar niets gedaan om te voorkomen dat Hamas-strijders hier doorheen konden breken. Ze vindt dat de Israëlische regering eerder geuite zorgen hierover niet serieus heeft genomen.
"Ja sorry dat we alleen beelden van een tegen ons gerichte terreurdaad tonen van de bodycams van de terroristen; we betreuren het eenzijdige beeld dat we zo scheppen".quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Israël niet mag doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe zou Israël anders moeten reageren dan? Gezellig afwachten en niks doen?
Er is hier maar 1 partij schuldig aan alle ellende en dat is Hamas.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:31 schreef Slayage het volgende:
"The drones knocked out an estimated 100 remotely-operated machine gun towers as well. One can hardly understand this oversight considering the many war clips from Ukraine that show how Ukrainians have used drones to drop grenades on Russian tanks and soldiers.
En rondvliegende bewapende autonome dronesquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraëI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide is verkeerd. Het is echter wel een verschil:
- Bombadeer alle Palestijnen kapot, dat is een mening. Dat mag iemand vinden, alleen is dat naar humane maatstaven compleet van het padje af en fout.
- Het ontkennen van gebeurtenissen, zoals de bewuste massaslachting van Hamas op het festival gebeurt dus ook. Dat vind ik nog net een tandje kwalijker. Als iemand zulke gebeurtenissen ontkent (idem voor andere historische gruwelen), dan ben je het stadium van het padje af al lang voorbij.
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit benadrukt dus maar eens te meer waarom er nog een veel beter hekwerk en betere beveiliging nodig is.
En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathieën, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Israël dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Israëlische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.
Toch?
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Propaganda betekent niet alleen misleidende informatie. Het betekent ook een overload aan eenzijdige beelden om publieke opinie voor je te winnen
Nou, die komen nu vast wel. Dit is een geintje wat Hamas één keer kan flikken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Je zou denken dat Israel wel hun eigen producten zou gebruiken, zoals Drone Dome (detectiebereik 7km, laserbereik 3~4km) om drones vanuit Gaza te detecteren en onschadelijk te maken. Wat is dit voor kansloze gefaal?
[..]
En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft bewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israelquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
En dan krijg je natuurlijk weer allemaal van die woke-isten en vooringenomen NGOs en "mensenrechtenorganisaties" met Palestijnse sympathieën, die weer gaan zitten te jammeren dat de Gazastrook een 'openluchtgevangenis' is en Israël dit alleen maar doet om deze mensen te pesten en te onderdrukken.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit zijn noodzakelijke maatregelen om Israëlische burgers te beschermen tegen een volk waaronder een enorme terreurzucht heerst vanuit moslimfundamentalistische en antisemitische motieven.
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook hè. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.quote:
Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het beiden even erg. Het een kan je niet zonder het ander zien. Maar ik neem het IsraëI meer kwalijk. Ze zijn gebonden aan regels maar gedragen zich als een terrorist in 3delig pak.²
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide partijen zijn compleet fout en de een is in het langlopende conflict niet meer schuldig dan de ander. De huidige geweldsexplosie mag je overigens wel Hamas voor bedanken.
Overigens is er nog een belangrijk verschil: Hamas voert doelbewust aanvallen uit op onschuldige burgers, zonder enig militair nut/doel.
Israël voert doelbewust aanvallen uit op militaire doelen, maar interesseert het geen reet of er burgerslachtoffers bij vallen of niet.
Israël is in de basis niet uit op zoveel mogelijk burgerslachtoffers. Hamas wel. Dat vind ik wel een belangrijk verschil. Daarmee praat ik het militaire optreden van Israël overigens niet goed. Totaal niet zelfs.
24/7 rondvliegen zal wel niet haalbaar zijn maar een quick response team met drones moet goed te doen zijn. Wordt er alarm geslagen, bijvoorbeeld omdat alle camera's kapotgemaakt zijn dan worden er gelijk bewapende drones gelanceerd die dan binnen tien minuten bij Gaza grens kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En rondvliegende bewapende autonome drones
In de vorm van een duif.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En rondvliegende bewapende autonome drones
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Israël reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Israël niet mag doen.
De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |