En je vergeet het stukje nog dat men bezig was om dit ook te normaliseren en het aantal werk- en uitreisvergunningen steeds verder verhoogd werd. Dat was Hamas natuurlijk ook een doorn in het oog, want dan krijg je allemaal mensen die niet afhankelijk zijn van hun aanvullende uitkeringen voor martelaarschap, het aantal behoofdddoekte vrouwen in de familie, werkzaamheden voor Hamas maar die thuiskomen met een goede boterham en persoonlijke relaties met Israli's.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En de reden dat het een openluchtgevangenis is is omdat ze binnen 2 weken nadat Israel vertrokken was uit Gaza ze gelijk begonnen met raketbeschietingen. Waardoor Israel gedwongen werd om alle wapen aanvoer mogelijkheden te blokkeren. Dus vliegvelden uitschakelen, aanvoer via de zee blokkeren, alles wat de grens over gaat controleren. Gaza heeft gewezen dat ze zodra ze een kans krijgen een gevaar vormen voor Israel
En hun bestaansrechtquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor Hamas zijn de gruweldaden zelf het middel tot hun politieke doelen.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
In de vorm van een duif.Waar zijn de wapens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die dames hebben zich jarenlang voor de Palestijnen ingezet ook h. Ze zien gelukkig en enigszins wonderbaarlijk nog steeds de menselijkheid in de ander. Ondanks alle gruwelen.
Dat zeg natuurlijk ook wel genoeg. Er lijkt bij sommigen een vreemde reflex aanwezig om alleen het handelen van Isral door een verschrikkelijk kritische bril te bekijken, waarbij onhaalbare verwachtingen zijn, zodat er ook onophoudelijk kritiek kan worden geleverd. Het lijkt er eigenlijk op neer te komen dat het enige wat Isral moet doen is incasseren en toegefelijk zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die vraag heb ik ook al heel veel gesteld. Krijg je geen realistisch antwoord op. Er wordt alleen benoemd wat Isral niet mag doen.
De hamvraag is wat ze wel kunnen doen. Ik hoop nog steeds dat ze iets vreselijks slims en uitgekookts uit hun mouw toveren waardoor die invasie niet nodig is en ze net als de vorige keer Hamas op de verkeerde voet zetten.
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.
Het wordt er allemaal nooit beter op.
Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
Propaganda hoeft niet misleidend of manipulatief te zijn. Het is informatie die bedoeld is om men aan je kant te krijgen. Je wil invloed uitoefenen op mensen door informatie te verspreiden waarmee je men wil overtuigen dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Propaganda moet op een bepaalde manier misleidend of manipulatief zijn, anders kun je letterlijk alles propaganda gaan zien.
Je vergeet dat het er allemaal wel beter op werd. Er werd gewerkt aan normalisering. Hamas heeft zelfs toegegeven om met opzet te doen alsof ze daarvoor openstonden om zo deze ver(r)assingsaanval te kunnen uitvoeren. Dus er was wel degelijk aandacht voor de lange termijn en het waarom.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral reageert op een manier zoals alle keren ook was. Het geweld aan beide zijden wordt alleen maar meer en erger.
Het wordt er allemaal nooit beter op.
Als je een probleem hebt, ga je het proberen op te lossen. Als het niet werkt, ga je iets anders proberen, in plaats van steeds dezelfde oplossing aandragen. Ik vind het vooral kortetermijn oplossingen. Het is lapwerk, want het grotere plaatje, het WAAROM, krijg je op deze manier niet opgelost. Er zullen weer duizenden Hamas strijders opstaan over tien-twintig jaar, misschien wel de kinderen die meemaken wat ze nu meemaken in Gaza. Of misschien, dat weet ik wel zeker.
Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Je hebt gelijk als het is zoals je zegt, maar zo is het gewoon niet. Gaza wordt helemaal niet compleet van de kaart geveegd (misschien 1 % van de gebouwen liggen plat, waarvan bijna alle (ook) een militaire functie hadden) en er zijn nog precies evenveel levende Gazanen als twee weken gelden op een fout marge van 1 promille. Je kunt m.i. dingen niet zomaar helemaal verkeerd framen en dan doen alsof je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog een groot grijs gebied tussen niks doen en Gaza compleet van de kaart vegen.
Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd, geen zin in hoor.
Op naar een topic over de chaos in Egyptequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alle 2 miljoen Gazanen in Egypte dumpen en daarna snel de grens sluiten👍
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk nietquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een goede analyse, alleen beantwoord het nog steeds niet de vraag: wat kan Isral dan wel doen?
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:
[..]
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens Israel is er geen hek meer nodig straks, want Hamas is weg. Dus niemand zal dan meer aanslagen plegen.
Toch?
Dat weet ik wel zeker dat er naar dat soort dames geluisterd zou moeten worden. Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik juist mooi. Ik ben blij voor ze dat ze weer in vrijheid zijn.
Misschien moet Isral ook eens goed luisteren wat ze te zeggen hebben en welke kritiek ze hebben op de regering.
Dat wil Macron.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:04 schreef Alov het volgende:
[..]
Het op geweldloosheid gooien en pleiten dat de internationale gemeenschap het gaat oplossen. Want zelf kunnen de twee kemphanen het duidelijk niet
Bizar dat je gewoon een x-aantal terreurgroepen hebt op de oppervlakte van een grote gemeente in Nederland.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Alsof hamas de enige is, je hebt ook nog PIJ en allemaal andere terroristengroepen.
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wil Macron.
"🔴 Emmanuel Macron zegt dat hij kwam om “Isral te herinneren aan het legitieme recht om zichzelf te verdedigen”. De Franse president stelt voor dat “de internationale coalitie tegen Daesh ook tegen Hamas kan strijden”. “De strijd moet genadeloos zijn, maar niet zonder regels.”"
[ twitter ]
Maar het is me niet duidelijk wat dit concreet zou betekenen.
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bedoelt die internationale gemeenschap die ook met elkaar in de clinch liggen? Zelfs over dit onderwerp?
Hier gaan ze internationaal ook niet uitkomen. Sterker nog, die 'internatiomale gemeenschap' is mede verantwoordelijk voor dezechele casus.
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Macron zelf waarschijnlijk ook niet, maar het klinkt wel lekker.
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Daar is het nu te laat voor, maar als ze in het begin hadden gezegd we laten het gaan, dan zou het voor alle partijen die niet Isral zouden steunen voor hun terughoudendheid, inclusief iran Hezbollah etc., een blamage zijn. In dat geval zoude er toch dingen mogelijk zijn geweest denk ik.
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik cht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed idee om zoiets nadat Hamas met wortel en tak uitgeroeid is, eens te gaan bespreken.
Al kunnen we internationaal wellicht al vast beginnen met de financile mogelijkheden van die kopstukken van Hamas in Qatar te beperken.
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Conclusie: de vraag "wat kan Isral (als reele optie) dan wel doen?" blijft staan.
quote:UNRWA garandeert dat de brandstof en andere hulpmiddelen terechtkomen bij burgers die het nodig hebben en niet bij Hamas. Hoe UNRWA dat kan garanderen is onduidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |